Volgens mij niet. Ze zijn nu veel beter in het gras onderhouden dan vroeger dacht ik?quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:08 schreef suus21 het volgende:
En in de finale is er nauwelijks meer gras op de baseline, ook in nadals voordeel. Voorheen was de baseline altijd nog groen des te knapper vind ik het dat een hewitt ofzo wimbledon heeft kunnen winnen.
omdat werkelijk iedereen vanaf de baseline speelt is het daar al na een dag bruin...ondanks waarschijnlijk beter onderhoud.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:13 schreef TennispeRFect het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ze zijn nu veel beter in het gras onderhouden dan vroeger dacht ik?
Ja dat was vroeger heel anders.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:15 schreef suus21 het volgende:
[..]
omdat werkelijk iedereen vanaf de baseline speelt is het daar al na een dag bruin...ondanks waarschijnlijk beter onderhoud.
Tja dat proberen veel van die hardhitters, maar na een set slaan ze elke bal een meter uit.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:18 schreef suus21 het volgende:
Rosol heeft echt wel de juiste spirit, elke service aanpakken.
Hij probeert Nadal af te leiden.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat staat die Rosol steeds als een clown heen en weer te rennen bij de serviceontvangst
Hij geeft Nadal tennisles, door hem te vertellen dat hij eens iets anders moet doen dan ALTIJD de service vanaf links naar buiten te slaan.quote:
Hij is daar zeker niet slecht in, maar ook niet echt heel goed toch?quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:24 schreef suus21 het volgende:
Nadal zou veel meer moeten volleren, daar is ie zo goed in.
Alleen zachte afmaak volleys. Als hij aan het net staat en iemand kan de bal dan nog met redelijk tempo slaan, is hij nergens.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:24 schreef suus21 het volgende:
Nadal zou veel meer moeten volleren, daar is ie zo goed in.
Vind het persoonlijk leuker als er een toernooi zoals 2001 isquote:Op donderdag 26 juni 2014 15:24 schreef GwaiLow het volgende:
Nadal-Federer en Djokovic-Murray in de halve finales lijkt me wel echt mooi.
Mwah. Hij kan het met name goed als hij een goede approach heeft en de tegenstander de bal ver van buiten de baan moet slaan. Maar echt een volley met druk is Nadal niet heel sterk in.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:24 schreef suus21 het volgende:
dal zou veel meer moeten volleren, daar is ie zo goed in.
Het probleem is dat het wel eens gebeurt dat er 3 van de 4 uitliggen, maar er altijd 1tje overblijft, die dan vervolgens veels te makkelijk het toernooi wint. Ze moeten er eens echt allemaal uitliggen....quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Vind het persoonlijk leuker als er een toernooi zoals 2001 isdie toppers hebben we nou allemaal wel gezien.
Zoals de Australian Open dit jaar?quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Vind het persoonlijk leuker als er een toernooi zoals 2001 isdie toppers hebben we nou allemaal wel gezien.
Kyrgios ook. Nadat Gasquet matchpoints had op 5-4 en 2 sets tegen 0 voor stond.quote:
Toen Nadal in de finale stond bedoel je? Ondanks dat ie die verloor dan..quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:28 schreef 1239758715981 het volgende:
[..]
Zoals de Australian Open dit jaar?
De laatste keer dat dat gebeurde moet 2001 zijn geweest....quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Toen Nadal in de finale stond bedoel je? Ondanks dat ie die verloor dan..
Bedoel gewoon geen van de traditionele vier in de (halve) finale
Dan moet je terug naar de Australian Open 2005quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Toen Nadal in de finale stond bedoel je? Ondanks dat ie die verloor dan..
Bedoel gewoon geen van de traditionele vier in de (halve) finale
Tiebreak veel langerquote:
Vesely is nog erger tegen Monfils, won de eerste 2 sets en stond 3-1 voor in de 3e met 0-40quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:32 schreef Szura het volgende:
Gasquet ondertussen 2-0 in sets afgegeven
Onzin.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:26 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Mwah. Hij kan het met name goed als hij een goede approach heeft en de tegenstander de bal ver van buiten de baan moet slaan. Maar echt een volley met druk is Nadal niet heel sterk in.
Zeker nietquote:
Niet. Als Nadal een harde bal op zich krijgt en niet de hele baan open heeft volleert hij heel matig. Als hij een bal van ver achter/buiten de baseline krijgt komen die minder hard aan en kan hij die met gevoel, dat hij zeker wel heeft, weg leggen.quote:
Omdat het leek alsof ie niet zo bedoeld wasquote:
Kijk Nadal - Djokovic in Montreal nog maar eens terug.quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:38 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Niet. Als Nadal een harde bal op zich krijgt en niet de hele baan open heeft volleert hij heel matig. Als hij een bal van ver achter/buiten de baseline krijgt komen die minder hard aan en kan hij die met gevoel, dat hij zeker wel heeft, weg leggen.
Oh, Rafa heeft een keertje goed gevolleerd, dus hij volleert altijd goedquote:Op donderdag 26 juni 2014 15:39 schreef Rosario het volgende:
[..]
Kijk Nadal - Djokovic in Montreal nog maar eens terug.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:39 schreef Rosario het volgende:
[..]
Kijk Nadal - Djokovic in Montreal nog maar eens terug.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oh, Rafa heeft een keertje goed gevolleerd, dus hij volleert altijd goed
Daar waren het, in mijn herinnering, trouwens ook vooral afmaak volleys en dropvolleys. Hij is een meester in op het goede moment naar het net komen, maar goed volleren onder echte druk, ho maar.
Is het al afgelopen dan?quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:41 schreef Tim86 het volgende:
En dat was de XL game weer. Wat een jaar. Kohl
quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oh, Rafa heeft een keertje goed gevolleerd, dus hij volleert altijd goed
Kan je leuk gaan zittenquote:
Nu wel. Mijn jinxpoging misluktquote:
quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kan je leuk gaan zittenen, maar jij bent diegene die je mening weer aan mensen zit op te dringen
quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:41 schreef Tim86 het volgende:
En dat was de XL game weer. Wat een jaar. Kohl
Vorig jaar lag iedereen op dag 5 eruitquote:Op donderdag 26 juni 2014 15:47 schreef Max23 het volgende:
Gaat snel zo, er waren 9 mensen met Kohlschreiber op dag 4
Rosol bakt er wat minder van, Nadal speelt wat beterquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:37 schreef suus21 het volgende:
Waarom staat nadal nou twee sets voor plus break? Heb even niet gekeken..
Je onderschat Kukushkin, die speelt echt geweldig dit toernooi. Denk wel dat die het uiteindelijk niet gaat redden, maar hij zal het hem best lastig makenquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:15 schreef Norrage het volgende:
En nu is de draw van Rafa ook echt weer pissing easy, echt ongelooflijk. Rosol was een enge 2e ronde, maar verder...Gasquet en Kohli eruit, 2 grasspelers die het nog wel lastig kunnen maken. Nu krijgt ie een fucking Kukushkin, Kyrgios/Visely en een Raonic ofzo die niet op gras kan spelen
Laten we hopen dat Nishikori er nog tussendoor komt, maar die zal wel ergens geblesseerd opgeven.
Ja sorry hoor, ik wilde weer even afgeven op Rafa zijn draw. Aan de andere kant van het schema zitten alle gevaarlijke spelers. Een Rafa had bv echt problemen gehad met een Stepanek, een Cilic, Stakovsky, Dimitrov, Dolgopolov etc. etc etc...maar ja.
Schrijf Rafa maar op voor de eindzege hier. Als hij de 2e week haalt is het GSMC.
Heb je de wedstrijd gezien? Rosol heeft in de eerste twee sets als meer dan 35 winners geslagen. Hij is gewoon een hele moeilijke tegenstander. Denk dat Nadal na deze twee goede overwinningen op rij wel weer wat vertrouwen heeft.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:14 schreef lwaierkjkafj het volgende:
Ik hoop dat Rafa nu eindelijk heeft afgerekend met zijn gras spoken en weer echt kan gaan knallen in ronde 3. Maar 't was gewoon weer heel moeizaam vandaag, dus dat zal in ronde 3 niet anders zijn.
Waarom ben je daar zo op gefixeerd? Hij heeft nu toch Rosol gehad? Dat was lastig. En we weten niet hoe moeilijk hij het verder nog krijgt. Moet mogelijk ook nog tegen Federer en Djokovic/Murray.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:15 schreef Norrage het volgende:
En nu is de draw van Rafa ook echt weer pissing easy, echt ongelooflijk. Rosol was een enge 2e ronde, maar verder...Gasquet en Kohli eruit, 2 grasspelers die het nog wel lastig kunnen maken. Nu krijgt ie een fucking Kukushkin, Kyrgios/Visely en een Raonic ofzo die niet op gras kan spelen
Laten we hopen dat Nishikori er nog tussendoor komt, maar die zal wel ergens geblesseerd opgeven.
Ja sorry hoor, ik wilde weer even afgeven op Rafa zijn draw. Aan de andere kant van het schema zitten alle gevaarlijke spelers. Een Rafa had bv echt problemen gehad met een Stepanek, een Cilic, Stakovsky, Dimitrov, Dolgopolov etc. etc etc...maar ja.
Eigenlijk zeg je nu bij voorbaat al dat Nadal weer geluk heeft gehad als hij Wimbledon wint, tenzij ik je verkeerd begrijp.quote:Schrijf Rafa maar op voor de eindzege hier. Als hij de 2e week haalt is het GSMC.
Leuk.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:34 schreef Max23 het volgende:
Michaëlla Krajicek doet trouwens met haar verloofde mee aan de mixed dubbel
Op Wimbledon gaat het wel zeker om de eerste rondes, wb Nadal. Hij kan alleen in die eerste rondes verliezen. Rosol was inderdaad lastig. Maar vanaf nu is er niemand meer die het hem kan lastig maken tot aan het einde van de draw (alsof Fed het hem lastig gaat makenquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom ben je daar zo op gefixeerd? Hij heeft nu toch Rosol gehad? Dat was lastig. En we weten niet hoe moeilijk hij het verder nog krijgt. Moet mogelijk ook nog tegen Federer en Djokovic/Murray.
[..]
Eigenlijk zeg je nu bij voorbaat al dat Nadal weer geluk heeft gehad als hij Wimbledon wint, tenzij ik je verkeerd begrijp.
En al vaker gezegd: bij de GS'en gaat het doorgaans niet om de eerste rondes (al zijn die bij Wimbledon weleens riskant) maar om de kwartfinale en verder. Daar zitten de lastige partijen. Alleen bij Nadal let iedereen er continu op hoe zijn loting is en hij kan gewoon niets goed doen bij een aantal mensen hier.
Ja, maar mensen vinden altijd wel een stok om een hond te slaan. Als Nadal een op papier zware loting is, dan wordt het meteen benoemd als er lastige spelers uit die loting worden uitgeschakeld (zoals Karlovic) om dan kennelijk bij voorbaat al voor een groot deel af te doen aan een eventuele overwinning van Nadal. En als hij tegen die spelers doet en wint, heeft hij geluk gehad of speelden zijn tegenstanders niet goed. Nadal wint in die optiek niet omdat hij een fantastische tennisser is met een enorme vechtlust (samen met Connors) maar omdat hij makkelijke lotingen heeft, geluk heeft, veel tijd neemt en doping gebruikt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:28 schreef suus21 het volgende:
Nadal heeft van de vier zeker de moeilijkste loting. Hij zal door deze partij veel vertrouwen hebben gekregen en zal daardoor zeker ver gaan komen, ongeacht zijn draw vanaf nu, en gasquet is op geen enkele ondergrond een gevaar voor nadal.
Ik heb hem trouwens wel zien zweten vandaag, dat kan maar 1 ding betekenenquote:Op donderdag 26 juni 2014 17:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, maar mensen vinden altijd wel een stok om een hond te slaan. Als Nadal een op papier zware loting is, dan wordt het meteen benoemd als er lastige spelers uit die loting worden uitgeschakeld (zoals Karlovic) om dan kennelijk bij voorbaat al voor een groot deel af te doen aan een eventuele overwinning van Nadal. En als hij tegen die spelers doet en wint, heeft hij geluk gehad of speelden zijn tegenstanders niet goed. Nadal wint in die optiek niet omdat hij een fantastische tennisser is met een enorme vechtlust (samen met Connors) maar omdat hij makkelijke lotingen heeft, geluk heeft, veel tijd neemt en doping gebruikt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, meen eens, daarom noemde ik die uitzondering ook. Gras is wat dat betreft heel erg lastig. Ik realiseer me nu eigenlijk pas dat het zo bizar is dat de ondergrond in de loop van het toernooi verandert.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Op Wimbledon gaat het wel zeker om de eerste rondes, wb Nadal.
En Djokovic (en Murray) dan?quote:Hij kan alleen in die eerste rondes verliezen. Rosol was inderdaad lastig. Maar vanaf nu is er niemand meer die het hem kan lastig maken tot aan het einde van de draw (alsof Fed het hem lastig gaat maken). En ik zeg vanaf de kwartfinales: want dan is Wimbledon een gravelbaan geworden, heeft Rafa ritme en is het game over voor de rest.
Ja,zo denkt de rest ja. Ik niet hoor. Maar zijn makkelijke lotingen vallen me telkens op. Ok. Op RG maakt het geen flikker uit, hij wint toch van iedereen. Maar hier op Wimby ofzo wel. In Djoko zijn schema had hij waarschijnlijk geen kans gehad in die eerste rondes. Al moet er gezegd worden dat het bijzonder knap is dat hij Rosol heeft gepakt.Want dat had zo anders kunnen lopen als Rosol dat SP had benut.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, maar mensen vinden altijd wel een stok om een hond te slaan. Als Nadal een op papier zware loting is, dan wordt het meteen benoemd als er lastige spelers uit die loting worden uitgeschakeld (zoals Karlovic) om dan kennelijk bij voorbaat al voor een groot deel af te doen aan een eventuele overwinning van Nadal. En als hij tegen die spelers doet en wint, heeft hij geluk gehad of speelden zijn tegenstanders niet goed. Nadal wint in die optiek niet omdat hij een fantastische tennisser is met een enorme vechtlust (samen met Connors) maar omdat hij makkelijke lotingen heeft, geluk heeft, veel tijd neemt en doping gebruikt.
Ja de finale dat is een ander verhaal.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, meen eens, daarom noemde ik die uitzondering ook. Gras is wat dat betreft heel erg lastig. Ik realiseer me nu eigenlijk pas dat het zo bizar is dat de ondergrond in de loop van het toernooi verandert.
[..]
En Djokovic (en Murray) dan?
Oeps je hebt helemaal gelijk.. BO5 natuurlijkquote:
Waarom meh? Toch weer ontzettend knap hoe een niet-grasspeler weet te winnen van een pure grasspeler?quote:
Klopt. Maar had het Rosol meer gegundquote:Op donderdag 26 juni 2014 18:08 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Waarom meh? Toch weer ontzettend knap hoe een niet-grasspeler weet te winnen van een pure grasspeler?
En alle punten gewonnen op eigen service.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:24 schreef diedjuh het volgende:
15-15 in de tiebreak bij Isner en Nieminen
Denk dat Rafa tegen Stepanek geen kans had gehad.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:12 schreef suus21 het volgende:
De loting van djoko is echt niet moeilijker dan die van nadal. Simon wint van beiden niet.
Denk ik ook niet, met een H2H van 6-0.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Denk dat Rafa tegen Stepanek geen kans had gehad.
Toch heeft Nadal ook gewoon op gras van Stephanek gewonnen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:33 schreef Rosario het volgende:
[..]
Denk ik ook niet, met een H2H van 6-0.
twitter:Lukas_Rosol twitterde op donderdag 26-06-2014 om 18:51:40I hurt my arm. Well done @RafaelNadal 🎾 reageer retweet
twitter:Lukas_Rosol twitterde op donderdag 26-06-2014 om 18:52:21I joke I joke 😂 Great game! Well done @RafaelNadal 🎾🎾 reageer retweet
Haha mooie reactie.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:55 schreef 1239758715981 het volgende:
twitter:Lukas_Rosol twitterde op donderdag 26-06-2014 om 18:51:40I hurt my arm. Well done @RafaelNadal 🎾 reageer retweet
twitter:Lukas_Rosol twitterde op donderdag 26-06-2014 om 18:52:21I joke I joke 😂 Great game! Well done @RafaelNadal 🎾🎾 reageer retweet
Dit is al haar 6e wedstrijd. Maar is nog bepaald niet de oude (uiteraard).quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:46 schreef TheGeneral het volgende:
Ik wist trouwens niet dat Zvonareva weer mee deed! Dis dit haar rentree? Die is er wel een tijd uit geweest zeg.
quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:37 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Toch heeft Nadal ook gewoon op gras van Stephanek gewonnen.
Waarom niet? Dak dicht, lichten aan en weer verder.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:02 schreef Max23 het volgende:
Federer zal morgen ook nog wel aan de bak mogen, die gaat nooit zijn wedstrijd kunnen afmaken vandaag, tenzij het 3 hele snelle sets worden.
Oh ja, dak vergetenquote:Op donderdag 26 juni 2014 19:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Waarom niet? Dak dicht, lichten aan en weer verder.
Klopt, al klinkt het bijsommige mensen zo dat ze Nadal verwijten dat hij makkelijke lotingen heeft.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja,zo denkt de rest ja. Ik niet hoor. Maar zijn makkelijke lotingen vallen me telkens op. Ok. Op RG maakt het geen flikker uit, hij wint toch van iedereen. Maar hier op Wimby ofzo wel.
Ik denk dat Nadal liever tegen Stepanek had gespeeld dan tegen Rosol. Maar mee eens dat Nadal kwetsbaar is in de eerste rondes op Wimbledon.quote:In Djoko zijn schema had hij waarschijnlijk geen kans gehad in die eerste rondes.
Ja, ben ik met je eens. De vraag is dan of Rosol dat niveau had kunnen volhouden. Ik bedoel, vóór het einde van de tweede set had Rosol al meer dan 35 winners. En Nadal is natuurlijk pas verslagen als hij is verslagen. Maar goed, het was een zware opgave geworden, beetje als toen tegen Haase op Wimbledon.quote:Al moet er gezegd worden dat het bijzonder knap is dat hij Rosol heeft gepakt.Want dat had zo anders kunnen lopen als Rosol dat SP had benut.
Ja avatar. "Wat is je sterrenbeeld?"quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:11 schreef Bijna het volgende:
[..]
Klopt. Maar had het Rosol meer gegund
Dat meen je niet toch? Ik bedoel, ik snap het als je zegt dat Stepanek het Nadal lastig had kunnen maken, maar dit vind ik wel wat ver gaan,quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Denk dat Rafa tegen Stepanek geen kans had gehad.
Sportief hoor.quote:
Wanneer dan?quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:15 schreef Gruisman het volgende:
Rosol schopte trouwens nog Rafa's flesjes omver
Gaat wel makkelijk bij Federer. Hij komt heel ontspannen over.quote:
Suffe kut-choker Hewitt tegenwoordigquote:Op donderdag 26 juni 2014 19:52 schreef Ambrosius het volgende:
Hewitt van een break voor naar 5-7 Janowicz.
6-3 Federer eerste set.
Ik hoop dat Janowicz wint. Vind het wel leuk als hij ver komt. Hewitt mag van mij ook winnen maar hem zie ik sowieso niet ver komen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 20:11 schreef lwaierkjkafj het volgende:
Hewitt doet niet aan 3 setters. Gewoon in vijf
Hewitt is een held.quote:Op donderdag 26 juni 2014 19:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Suffe kut-choker Hewitt tegenwoordig![]()
Absoluut....maar dat choken moet ie gewoon niet doenquote:
quote:
quote:
Kinderachtig. Laat Nadal lekker met zijn rituelen. Maar goed, het gaat om Nadal dus vrijwel iedereen hier vindt het leuk.quote:
neenee, dit zou iedereen moeten doen. Het hupsen bij de tos en sprintje trekken naar de baseline is net zo goed intimidatie. Mag je best een keertje terug fucken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Kinderachtig. Laat Nadal lekker met zijn rituelen. Maar goed, het gaat om Nadal dus vrijwel iedereen hier vindt het leuk.
Ik vind dit wel wezenlijk iets anders. Je moet gewoon met je handen van andere spelers en hun spullen afblijven. Nadal mag dus volgens jou ook Rosols stoel omgooien?quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:22 schreef TennispeRFect het volgende:
[..]
neenee, dit zou iedereen moeten doen. Het hupsen bij de tos en sprintje trekken naar de baseline is net zo goed intimidatie. Mag je best een keertje terug fucken.
Federer had 44 winners en 5 UE's. De statistiekenmakers zijn nogal aardig voor de spelers op Wimbledonquote:Op donderdag 26 juni 2014 21:02 schreef Federer-fan het volgende:
Leuk artikel over Rosol-Nadal. Eigenlijk hebben ze beiden wel goed gespeeld. Rosol had 59 winners en 28 UE's, terwijl Nadal 46 winners had en 11 UE's. Nadal had dus meer dan vier keer zoveel winners als UE's(!)
Ik herlas mijn post en zag dat ik had geschreven dat Rosol 28 UE's had. Even gecheckt en het waren er 38. Zouden ze dan aardig zijn voor de topspelers? Die 11 van Nadal lijkt me bij nader inzien werkelijk nergens op slaan want alleen in de laatste game al sloeg hij er zeker 2.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef stefan92 het volgende:
[..]
Federer had 44 winners en 5 UE's. De statistiekenmakers zijn nogal aardig voor de spelers op Wimbledon
nee, dat is geen ludieke actie meer. Maar je hebt wel een punt dat men van elkaars spullen moet afblijven. Ik vind dit wel een leuke manier van intimidatie/ van slag brengen. Net als de onderhandse service van Chang of de boogschutter move. Je moet het gewoon niet elke keer doen maar een keertje vind ik te billijken.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind dit wel wezenlijk iets anders. Je moet gewoon met je handen van andere spelers en hun spullen afblijven. Nadal mag dus volgens jou ook Rosols stoel omgooien?
Ik snap wel de verleiding om het te doen. En het 'slimme' ervan is dat eigenlijk elke reactie van Nadal overdreven zou zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:48 schreef TennispeRFect het volgende:
[..]
nee, dat is geen ludieke actie meer. Maar je hebt wel een punt dat men van elkaars spullen moet afblijven. Ik vind dit wel een leuke manier van intimidatie/ van slag brengen.
Dat vind ik wel anders omdat het gewoon een legale slag is die bovendien deel uitmaakt van het spel. Ik zou er minder moeite mee hebben als iemand een bal keihard op Nadal speelt tijdens een rally dan dat hij een flesje omschopt, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Net als de onderhandse service van Chang
Ik zou in staat zijn mezelf iets aan te doen als iemand zoiets bij mij deed tijdens een wedstrijd.quote:of de boogschutter move.
Nee, het is ook geen heel groot drama. Gelukkig is het Nadal kennelijk niet opgevalen.quote:Je moet het gewoon niet elke keer doen maar een keertje vind ik te billijken.
Ja, dat zat ik ook te denken. We hebben het op het forum eigenlijk weinig over (dat soort) psychologische oorlogsvoering.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:20 schreef grrrrg het volgende:
Soderling was gewoon een eikel toen. Maar goed, hij is wel de enige die Nadal op Roland Garros heeft weten te verslaan. Misschien werken dat soort gemene maniertjes toch wel.
Nee, maar de vraag is of je je er ookniet druk om zou maken als je met het WK bezig bent. Kan hoor, maar dan sta je wel stevig in je schoenen. Ik zou me welergeren aan zo'n actie, vooral omdat ik het idee zou hebben dat elke reactie erop overdreven zou overkomen.quote:Dat omstoten van een flesje is een beetje flauw, maar ik zou er toch om lachen. Ik heb een vergelijkbaar ritueel bij badminton. Als iemand daar mijn flesje zou omgooien, zou ik mij er niet druk om maken.
Doe je aan badminton en aan tennis of allee aan badminton?quote:De lange pauzes die Nadal neemt tussen de punten zijn veel lastiger. Ik ben zelf eentje die vrij weinig tijd neemt tussen de punten.
Wat ik altijd doe als een tegenstander me laat wachten is weglopen en hem laten wachten.quote:Ik merk zelf ook wel dat ik soms moeite heb om de juiste concentratie vast te houden. Het wordt vooral vervelend als de tegenstanders handjes begint op te steken om extra tijd te vragen. Dan krijg ik ook de neiging om dat soort dingetjes te gaan doen.
Dat is een waar woord ja.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:48 schreef TennispeRFect het volgende:
Dit soort discussies hebben ipv dat vreselijk ordinaire gebijt en geschop bij het voetbal.
Aan beide.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 08:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Doe je aan badminton en aan tennis of allee aan badminton?
Ja, dat doe ik ook wel eens dan. Maar dat blijf ik toch lastig vinden, ik hou toch zelf van korte pauzes, beter voor mijn concentratie. Ook hou ik meer van een prettige sfeer op de baan, ik hou niet zo van conflicten.quote:[..]
Wat ik altijd doe als een tegenstander me laat wachten is weglopen en hem laten wachten.
Federer speelde wel echt nagenoeg foutloos, dus deze statistieken zouden wel eens kunnen kloppen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:36 schreef stefan92 het volgende:
[..]
Federer had 44 winners en 5 UE's. De statistiekenmakers zijn nogal aardig voor de spelers op Wimbledon
Teruggebrokenquote:
Vind ik wel meevallenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:50 schreef GwaiLow het volgende:
Wat heeft die Simon een verschrikkelijk slechte eerste service.
Was nog spannend op het eind. 3MPs laten liggen, het zelf niet uitserveren...quote:
Erg he. Ook echt totaal geen plan B ofzo. Beetje zoals Venus of een Sharapova vroeger...die bleven ook maar hard slaan en deden niks veranderen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:27 schreef Rosario het volgende:
Li is zo inconsistent, ongelooflijk dat zij al zo lang in de top bivakkeert met zulke gruwelijk makkelijke fouten.
Wat een verschrikking toch die Janowicz, echt ongelooflijk.quote:
Prachtig als het allemaal loopt, maar ze maakt echt fouten die clubspelers nog niet zouden maken.quote:[b]Op vrijdag 27 juni 2014 15:51 schreef Norrage het volgende:[/b
[..]
Erg he. Ook echt totaal geen plan B ofzo. Beetje zoals Venus of een Sharapova vroeger...die bleven ook maar hard slaan en deden niks veranderen.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:05 schreef editoor het volgende:
[..]
Hij heeft zijn linker arm nodig om te tennissen en deze blessure is ernstig
Beetje teveel voetbal gekeken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:12 schreef editoor het volgende:
Misschien was ie dan toch aan het faken. Had ie toch nog wat aandacht nodig + de tegenstander gek maken
Klopt, hij sleept er een vijfde set uit, maar je weet al bij voorbaat dat de kans 10% is dat hij vervolgens ook nog die set binnen haaltquote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:20 schreef TennispeRFect het volgende:
Over psychologie gesproken. Die Hewitt heeft ook een ernstige afwijking met z'n 5-setters. Hij kan gewoon niet 3 sets achter elkaar de focus vasthouden. Een soort ADHD'er die pro tennis speelt.
Hij had ooit het allerbeste 5set record allertijden, maar die tijden zijn niet meerquote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:23 schreef lwaierkjkafj het volgende:
[..]
Klopt, hij sleept er een vijfde set uit, maar je weet al bij voorbaat dat de kans 10% is dat hij vervolgens ook nog die set binnen haalt
Ik dacht altijd dat hij maar heel even de nummer 1 was maar ik zie nu dat het 80(!) weken was.quote:
Ook maar 1 week korter dan Djokovic.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:40 schreef TennispeRFect het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat hij maar heel even de nummer 1 was maar ik zie nu dat het 80(!) weken was.
Hewitt heeft ook Clijsters gedaan, dus hij wist wel waar hij over sprak.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:45 schreef TennispeRFect het volgende:
En Hewitt heeft ook een Krajicekje gedaan: "Tijdens het Wimbledontoernooi van 2009 vuurde Hewitt het seksedebat weer aan door te zeggen dat de vrouwelijke tennisspelers niet fit genoeg zijn om vijf sets te spelen."
Waarom zou Kukushkin, die überhaupt nog nooit een partij op Wimbledon heeft gewonnen, gaan winnen van de nummer 1 van de wereld, die al vijf keer in de finale van Wimbledon heeft gestaan en twee keer heeft gewonnen en van wie Kukushkin in twee partijen tezamen zeven games heeft gewonnen?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:05 schreef GwaiLow het volgende:
Kukushin tot nu toe 2x in de eerste ronde van Wimbledon eruit. Maar ik sluit dit keer niet uit dat hij Nadal uit het toernooi knikkert.
[...]
Is dat niet lastig (ua pols bij badminton en hele arm bij tennis) of speel je beide met een verschillende hand?quote:
Ik ook niet nee.quote:[..]
Ja, dat doe ik ook wel eens dan. Maar dat blijf ik toch lastig vinden, ik hou toch zelf van korte pauzes, beter voor mijn concentratie. Ook hou ik meer van een prettige sfeer op de baan, ik hou niet zo van conflicten.
Ik zie het nu hier. Ziet er niet heel gek uit hoe hij valt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:05 schreef editoor het volgende:
[..]
Hij heeft zijn linker arm nodig om te tennissen en deze blessure is ernstig
Nja, het is ze één keer gelukt (Seles en Sabatina speelden een keer een vijfsetter).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:45 schreef TennispeRFect het volgende:
En Hewitt heeft ook een Krajicekje gedaan: "Tijdens het Wimbledontoernooi van 2009 vuurde Hewitt het seksedebat weer aan door te zeggen dat de vrouwelijke tennisspelers niet fit genoeg zijn om vijf sets te spelen."
Wat bedoelt hij met dat 'other' in die zin? (Ik snap wat het woord betekent maar niet wat het in deze zin betekent.)quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:51 schreef TennispeRFect het volgende:
Hewitt, Coria added, is disliked “by every other player on the international circuit.”
Rosol speelde in 2012 ook pas zijn eerste Wimbledon dacht ik? En Darcis was voor 2013 nou ook niet bepaald succesvol op Wimbledon Ik heb echt geen idee hoe die Kukushkin speelt want ik heb hem nooit zien spelen. Maar iedereen met een goede service en harde slagen kan het Nadal de eerste week meer dan lastig maken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom zou Kukushkin, die überhaupt nog nooit een partij op Wimbledon heeft gewonnen, gaan winnen van de nummer 1 van de wereld, die al vijf keer in de finale van Wimbledon heeft gestaan en twee keer heeft gewonnen en van wie Kukushkin in twee partijen tezamen zeven games heeft gewonnen?
[..]
Ja, da's waar.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:42 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Rosol speelde in 2012 ook pas zijn eerste Wimbledon dacht ik? Ik heb echt geen idee hoe die Kukushkin speelt want ik heb hem nooit zien spelen. Maar iedereen met een goede service en harde slagen kan het Nadal de eerste week meer dan lastig maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |