Wat ja ?quote::
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ja
Je kunt natuurlijk ook afwachten.quote::
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:51 schreef rulerofdeath het volgende:
Al gezocht?
Ja het blijft doorlopen ja het is volledig opeisbaar.quote:
Gaan ze dat dan ook doenquote:0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:00 schreef Plantagehouder het volgende:
Het volledige bedrag is dan per direct volledig opeisbaar door de schuldeisers. Ik kreeg zelfs problemen met mijn schuld bewindvoering door hun gesukkel.
Jaja,lekker meuk kopen op afbetaling.quote:
Bij de neckermannquote:
Kans is heel groot dat jij het straks in 1 keer mag betalen.... Hangt er een beetje vanaf hoe alles precies in elkaar zit en hoe de andere partij er mee omgaat. Maar ga alvast sparenquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:01 schreef utopie het volgende:
Gaan ze dat dan ook doen Het is volgens mij toch zo dat mijn lening wordt doorverkocht aan een andere partij en dat ik dan gewoon in termijnen blijf afbetalen ?
want ?quote:0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:13 schreef Renesite het volgende:
Direct opeisbaar enz.
echt?quote::
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:19 schreef BloedendeVagina het volgende:
Bij overnamen blijven jouw afspraken gewoon staan. Dus je mag nog steeds in termijnen terugbetalen.
In geval van faillissement zonder doorstart, zuellen de vorderingen door de curator verkocht worden en overgaan naar een andere eigenaar. En zal je ook gewoon onder dezelfde condities terug moeten betalen lijkt me.
Zou wat zijn dat als de ABN failliet gaat dat alle hypotheken per direct opeisbaar zijn.quote:
Dat lijkt me het meest voor de hand liggend ja. De prijs die voor dergelijke vorderingen betaald wordt is daar natuurlijk ook op aangepast..quote:
Serieus? daar kun jij toch helemaal niets aan doen?quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:00 schreef Plantagehouder het volgende:
Het volledige bedrag is dan per direct volledig opeisbaar door de schuldeisers. Ik kreeg zelfs problemen met mijn schuld bewindvoering door hun gesukkel.
Dat helaas niet. Dat je betalen moet is een ding wat zeker isquote::
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:27 schreef nasty_popovich het volgende:
je hebt geluk TS als het goed is zijn je schulden nu automatisch naar 0 euro teruggezet!!!
Oftewel je hoeft niets meer af te lossen, Lucky
misschien raar gedacht, maar kan dit de conclusie niet zijn?quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:10 schreef utopie het volgende:
Dit staat in mijn kredietovereenkomt
[ afbeelding ]
staat verder niks bij dat het bedrag volledig opeisbaar is wanneer zij failliet gaan. Dan blijf ik toch gewoon maandelijks afbetalen ?
hoe bedoel je precies ?quote::
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:29 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
misschien raar gedacht, maar kan dit de conclusie niet zijn?
Weet ik niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:29 schreef Holenbeer het volgende:
misschien raar gedacht, maar kan dit de conclusie niet zijn?
mijn conclusie is dat ik gewoon maandelijks blijf afbetalen op de manier zoals ik altijd gedaan heb en dat het niet volledig opeisbaar wordt bij overname/failliet zijn.quote::
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:31 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee. Hier doe ik niet aan mee.
lees het nogmaals en trek je eigen conclusie
Prima, gewoon als 'ja' beschouwen. Als het anders is krijg je er wel bericht vanquote:Op woensdag 25 juni 2014 18:32 schreef utopie het volgende:
[..]
mijn conclusie is dat ik gewoon maandelijks blijf afbetalen op de manier zoals ik altijd gedaan heb en dat het niet volledig opeisbaar wordt bij overname/failliet zijn.
maar of die conclusie klopt weet ik niet
Klopt, de kredieten voor consumenten van Neckermann lopen via het bedrijf Santander en Santander is niet failliet. Maar dat geeft me niet echt duidelijkheid of mijn overeenkomsten gewoon zo blijven en maandelijks blijf afbetalenquote::
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:33 schreef BloedendeVagina het volgende:
Overigens is de kans groot dat je niet met Neckermann een kredietovereenkomst hebt, maar met een ander bedrijf waar Neckermann mee samenwerkt.
Neckermann krijgt dan direct het product betaald van het bedrijf en krijgt waarschijnlij nog een kleine bonus ook daarvoor.
Ja dus. Zoals je zelf al aangeeft heb je een overeenkomst met Santander en niet met Neckermann. En Santander staat volledig los van het faillissement van Neckermann.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:35 schreef utopie het volgende:
[..]
Klopt, de kredieten voor consumenten van Neckermann lopen via het bedrijf Santander en Santander is niet failliet. Maar dat geeft me niet echt duidelijkheid of mijn overeenkomsten gewoon zo blijven en maandelijks blijf afbetalen
in de kredietovereenkomst staat alleen 'Kredietgever: Neckermann.com BV'' terwijl op hun website Santander stondquote::
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:39 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Ja dus. Zoals je zelf al aangeeft heb je een overeenkomst met Santander en niet met Neckermann. En Santander staat volledig los van het faillissement van Neckermann.
quote::
neckermann.com brengt jouw lening onder bij Santander Consumer Finance Benelux B.V. (hierna: "Santander")
Santander is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel te Utrecht onder nummer 30076284, bij de AFM onder
nummer 12011170 en is lid van de VFN (www.vfn.nl)
http://www.santander.nl/nm-pl/nm-juridische-info-pl
Ik denk dat je morgen opgepakt wordt. Dan is het ook opgelost!quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:41 schreef utopie het volgende:
[..]
in de kredietovereenkomst staat alleen 'Kredietgever: Neckermann.com BV'' terwijl op hun website Santander stond
Doh, lijkt me sterk. Stel een bank gaat failliet, moet ik dan in een keer mijn hypo aflossen. Je verhaal klopt niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:59 schreef utopie het volgende:
Ik heb nog vanavond contact weten te leggen met neckermann, neckermann heeft hier niks meer over te zeggen en ik moet gewoon het volledige openstaande saldo in een keer betalenmooi kut, want dat gaat me dus niet lukken
Neckermann had er sowieso al vrij weinig over te zeggen. Het loopt namelijk allemaal via Santander. Ik neem aan dat dat na de doorstart gewoon hetzelfde blijft, je hoeft je dus nergens druk om te maken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:59 schreef utopie het volgende:
Ik heb nog vanavond contact weten te leggen met neckermann, neckermann heeft hier niks meer over te zeggen en ik moet gewoon het volledige openstaande saldo in een keer betalenmooi kut, want dat gaat me dus niet lukken
Nope. Die hypotheken lopen nu nog steeds.quote:Op donderdag 26 juni 2014 08:10 schreef spiritusbus het volgende:
Je moet alles direct betalen. Bij de val van DSB moesten de mensen met een hypotheek deze ook in 1x betalen.
Ja toch?quote:Op donderdag 26 juni 2014 22:06 schreef BloedendeVagina het volgende:
Mensen die niets hebben moeten opeens het hele bedrag ophoesten. Geloof je ook in Hans en Grietje en snoephuisjes die echt bestaan?
quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:50 schreef utopie het volgende:
Gister is Neckermann failliet verklaard en een paar uur later is er een definitieve doorstart gekomen.
Nu heb ik een kredietrekening lopen bij Neckermann met een saldo van ¤900 en ik los elke maand in termijnen af.
Stel dat neckermann definitief stopt,en je hebt bij hun een lopende rekening op afbetaling lopen, wat voor gevolgen heeft dat dan voor de consument? Hoe zou dat gaan met de betaling van het openstaande bedrag? Blijf ik gewoon maandelijks afbetalen of wordt het bedrag volledig opeisbaar ?
quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:55 schreef Utopie het volgende:
[..]
Wat ja?
[..]
Ik heb overal gezocht op het internet maar kan er nergens informatie over vinden hoe het zit met mensen die een rekening hebben lopen bij Neckermann. Waarschijnlijk is dat wel hun laatste zorg
quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:01 schreef utopie het volgende:
[..]
Gaan ze dat dan ook doenHet is volgens mij toch zo dat mijn lening wordt doorverkocht aan een andere partij en dat ik dan gewoon in termijnen blijf afbetalen ?
quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:10 schreef utopie het volgende:
Dit staat in mijn kredietovereenkomt
staat verder niks bij dat het bedrag volledig opeisbaar is wanneer zij failliet gaan. Dan blijf ik toch gewoon maandelijks afbetalen ?
quote:
Maar baalt dat de rekening niet *poef* weg is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:11 schreef BloedendeVagina het volgende:
Topicstarter gaat zometeen heerlijk naar bed, terugdenkend aan een dag waarin ie een keertje wat aandacht heeft weten te krijgen.
Terwijl de hele tijd je antwoord gewoon was dat er niks voor je veranderde en je gewoon maandelijks je 30 euro kon blijven betalenquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:52 schreef utopie het volgende:
Ontopic: Probleem is voor mij opgelost en schuld wordt in één keer volledig betaald. bedankt voor alle reacties
Wij hebben zelf de keuze gemaakt om het openstaand saldo in een keer volledig af te betalen, dit om verdere gezeik te voorkomen en de rente die er bovenop komt natuurlijkquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:53 schreef Moira. het volgende:
[..]
Terwijl de hele tijd je antwoord gewoon was dat er niks voor je veranderde en je gewoon maandelijks je 30 euro kon blijven betalen
Tuurlijk..quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:52 schreef utopie het volgende:
Ontopic: Probleem is voor mij opgelost en schuld wordt in één keer volledig betaald. bedankt voor alle reacties
De zaken waren/zijn voor de consument dus niet andersquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:55 schreef utopie het volgende:
[..]
Wij hebben zelf de keuze gemaakt om het openstaand saldo in een keer volledig af te betalen, dit om verdere gezeik te voorkomen en de rente die er bovenop komt natuurlijkOf ik nou maandelijks 30 euro door kon blijven betalen of niet. De zaken zijn nu anders en het hele openstaand bedrag gaat gelijk betaald worden
Idd zegquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:55 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Tuurlijk..
Ongelooflijk zielig topic geworden.
"Wij hebben de keuze gemaakt"?? Gisteren moest je nog een heel topic lang over de rooie omdat je daar bang voor was, en dat nooit zou kunnen betalen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:55 schreef utopie het volgende:
[..]
Wij hebben zelf de keuze gemaakt om het openstaand saldo in een keer volledig af te betalen, dit om verdere gezeik te voorkomen en de rente die er bovenop komt natuurlijkOf ik nou maandelijks 30 euro door kon blijven betalen of niet. De zaken zijn nu anders en het hele openstaand bedrag gaat gelijk betaald worden
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:05 schreef utopie het volgende:
Ik heb ook een rekening open staan bij neckermann (maandelijks betaling). Moet ik dat nu in één keer betalen ?dat gaat mij nooit lukken namelijk
Jij geloofd niet, ongeacht mijn vraag in de OP over dat het bedrag volledig opeisbaar wordt of dat ik in termijnen door blijf betalen, dat ik nu toch het volledig openstaand bedrag in één keer ga betalen zodat ik hier verder geen aandacht meer aan hoef te geven en mijn kredietovereenkomst beëindigd wordt?quote:
Ik heb geen idee, het kan best hoor. Maar wij gaan dat dus niet doen en zoals ik al zei zijn de zaken veranderd en is de OP niet meer van toepassing. Het openstaande saldo gaat namelijk in een keer betaald worden zodat hier geen rente meer overeen komt en niet meer maandelijks betaald hoeft te wordenquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
De zaken waren/zijn voor de consument dus niet anders
Voor jou nu misschien omdat je een lieve moeder hebt. Maar de rest van de mensen blijft gewoon maandelijks hun bedrag afbetalen in termijnen, zonder gezeik
Wel interessant dat je dat licht nu pas ziet en niet bij aankoop van het product.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:01 schreef utopie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, het kan best hoor. Maar wij gaan dat dus niet doen en zoals ik al zei zijn de zaken veranderd en is de OP niet meer van toepassing. Het openstaande saldo gaat namelijk in een keer betaald worden zodat hier geen rente meer overeen komt en niet meer maandelijks betaald hoeft te worden
Je dacht dat ik serieus was?quote:Op donderdag 26 juni 2014 09:28 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nope. Die hypotheken lopen nu nog steeds.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |