quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:46 schreef LadyBlack het volgende:
Oooh wat fijn toch dat dit topic er is! Wij willen binnenkort ook met ons meisje van dan 15 maanden naar Frankrijk.
In de bovengenoemde tips zie ik toch vooral campings met allerlei kindervermaak. Heeft iemand ook tips voor echt een basic camping in het Loiredal? Ik ben een beetje allergisch voor die grote dorpen met animatieteamsen E is nu nog zo klein dat ze zichzelf wel kan vermaken met een badje en gietertje
L'lle d'Offard ben ik ook wel geweest in het verleden. Prima camping en Saumur is inderdaad een super leuke stad.quote:Op woensdag 25 juni 2014 21:41 schreef LadyBlack het volgende:
Zwembad vind ik ook een must!![]()
Ik heb 2 kanshebbers gevonden![]()
Les Coteaux du Lac
L'Ile d'Offard
Beide aan de Loire, niet te duur en redelijk klein![]()
Animatieteam (of in elk geval vermaak voor 5-12 jaar) is op beide campings aanwezig, maar dat is bijna overal het geval lijkt het wel...
Alleen maar handig, heb je veel ruimte in de koffer om te vullen met nieuwe klerenquote:
Grappig hoe dat verschiltquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:37 schreef -Spring het volgende:
Ik hou er wel van juist. We geven L een begrensde ruimte waarin ze mag scharrelen (tot einde van het straatje bijvoorbeeld) en dat gaat goed.
Paar jaar geleden zaten we op een enorme camping in kroatie. Op de kaart werd het aangegeven als een dorp zelfs.De straten hadden ook echt straatnamen. Er waren terrasjes, souvenirwinkeltjes, een kapper. Superleuk! Ik hou van veel mensen om me heen juist. En ook tussen de mensen kan ik me prima terugtrekken en ontspannen.
Ik hou ook niet van hele grote campings. Wij zijn twee jaar terug naar het Gardameer geweest. F wilde niets doen zonder ons. Ja, een keer in het straatje van de stacaravan voetballen met een buurmeisje, maar dat was geen succes want het straatje liep flink afquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind zo groot echt niet overzichtelijk genoeg. Op een kleine camping kan S al zo fijn in haar eentje of met vriendjes/vriendinnetjes rondscharrelen
maar goed, we willen volgend jaar misschien naar Italie en daar is klein vanaf rond de 150-200 plaatsen, dat is bijna het dubbele van waar we nu heengaan.
Dan is ze ook wel 6 inmiddels, dat scheelt ook wel, maar toch. Ik wil geen camping waar ik zelf nog kan verdwalen
Ja, dat is op de camping waar we nu heengaan ook, heerlijk dat ze daar in haar eentje de camping over kan!quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:40 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik hou ook niet van hele grote campings. Wij zijn twee jaar terug naar het Gardameer geweest. F wilde niets doen zonder ons. Ja, een keer in het straatje van de stacaravan voetballen met een buurmeisje, maar dat was geen succes want het straatje liep flink af.
De week daarvoor zaten wij op een landalpark in oostenrijk. Dat was wel heerlijk kleinschalig, een paar appartementengebouwen in het gras. De kinderen vezamelden zich bij de zandbak, het beekje of in het gebouw met pingpongtafel en knutselruimte. Daar ging F in haar uppie het parkje over.
Wij willen volgend jaar ook weer naar Italie en hebben dan ook de voorkeur voor een kleinere camping met stacaravans, maar dat is inderdaad nogal lastig te vinden
Komt mss ook omdat jij in een bruisende stad woont en ik hier in het dorp op een goede dag mss max drie mensen op straat tegenkom.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Grappig hoe dat verschilt
Als ik terrasjes en winkeltjes en mensen wil, gaan we erop uitEn verder wil ik graag lekker bij de caravan of het zwembad zitten en lezen
Dat is voor mij vakantie.
In welke landen is kinderkleding "normaal", en vooral, waar haal je dat dan? Ik denk/vrees dat mijn vrouw een koffer wil gaan vullen terwijl we onderweg zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:18 schreef -Spring het volgende:
De Italiaanse kinderkleding is vreselijk trouwens. Goedkoop ogende zooi met Disneyfiguren en zo. Zal in Zwitserland aan de Italiaanse grens wel niet veel beter zijn, vrees ik.
O ja, haha, dat zou best eens kunnenquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:50 schreef -Spring het volgende:
[..]
Komt mss ook omdat jij in een bruisende stad woont en ik hier in het dorp op een goede dag mss max drie mensen op straat tegenkom.
Ik gok dat we wel moeten stoppen ivm plassen van peuter. Hoe doen jullie dat dan met plassen?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:25 schreef mefke79 het volgende:
FR, ik neem aan dat je door Limburg via de Ardennen rijdt? Dan ken ik maar 1 tip en die is niet stoppen in België indien mogelijk. Langs de normale doorgaande route zit gewoon niks fatsoenlijks. Als wij naar Frankrijk rijden stoppen we altijd pas in Noord-Frankrijk. Indien geen optie, dan zijn de twee grote stopplaatsen in Luxemburg zelf prima. Die gebruiken we altijd op de terugweg
DPAM is voor baby's leuk en bij grotere maten ook voor meisjes. Jongens kan ik niet meer goed slagen de laatste tijd.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
In welke landen is kinderkleding "normaal", en vooral, waar haal je dat dan? Ik denk/vrees dat mijn vrouw een koffer wil gaan vullen terwijl we onderweg zijn.
Voor Frankrijk zag ik DPAM voorbij komen. We gaan ook naar Duitsland (de regio rond Keulen) en België (Brussel). En natuurlijk Nederland, wat voor ons een vakantieland is (maar ik heb geen idee waar je goed voor kinderkleding terecht kan). Tips voor "vakantiekleding" iemand?
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:56 schreef laziness het volgende:
[..]
DPAM is voor baby's leuk en bij grotere maten ook voor meisjes. Jongens kan ik niet meer goed slagen de laatste tijd.
In Frankrijk is obaibi/okaidi ook aan te raden. Kiabi is erg goedkoop voor de basics. Vertbaudet heeft ook leuk spul.
In België zijn ze dol op wat bij jullie ruimschoots te krijgen is. Scandinavische merken namelijk.
In Nederland zit je goed bij Hema en V&D. H&M zijn jullie wel bekend mee![]()
Meer kan ik nu even niet bedenken.
Misschien in Frankrijk nogquote:Op zaterdag 5 juli 2014 01:01 schreef Fogel het volgende:
[..]![]()
Ik heb twee jongedames bij me, dus dat komt dat vast goed. H&M willen we inderdaad juist niet naar toe
Hema en V&D, dat had ik op zich ook zelf moeten kunnen bedenken inderdaad, maargoed, ik heb nooit kinderen gehad in Nederland
Bedankt!
Waar vind ik Obaibo/okaidi en Kiabi? Verbaudet heb ik wel eens gezien, is er ergens in de buurt van Sarlat een grote winkel van te vinden?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:56 schreef laziness het volgende:
[..]
DPAM is voor baby's leuk en bij grotere maten ook voor meisjes. Jongens kan ik niet meer goed slagen de laatste tijd.
In Frankrijk is obaibi/okaidi ook aan te raden. Kiabi is erg goedkoop voor de basics. Vertbaudet heeft ook leuk spul.
In België zijn ze dol op wat bij jullie ruimschoots te krijgen is. Scandinavische merken namelijk.
In Nederland zit je goed bij Hema en V&D. H&M zijn jullie wel bekend mee![]()
Meer kan ik nu even niet bedenken.
Google maps en dan zoeken naar bv : kiabi near (vakantie adres),quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:29 schreef miss_sly het volgende:
Zit daar een Okaidi? Kon het via de site niet vinden in Perigeux. De DPAM in Bergerac stond er nu niet meer op, maar daar is dan wel weer een Okaidi. Al te veel winkelen gaat onze dame echter niet (met een goed humeur en dus akkoord gaand met bepaalde kleding) doen, natuurlijkDus ik wilde eigenlijk graag al die winkels bij elkaar in één stad, zodat we één middagje kunnen winkelen
Ah, dank! Ik geloof dat we een dagje naar Brive moetenquote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:51 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Google maps en dan zoeken naar bv : kiabi near (vakantie adres),
Ideaal, zo zoek ik alles.
Dat zou echt super zijn. Om het zeker te weten bel ik KLM wel even, maar hoop echt dat dat kan!quote:Op zondag 13 juli 2014 22:59 schreef mefke79 het volgende:
Mabawa ik heb ooit gewoon een mc en een mura ingecheck bij transavia zonder problemen. Dat mocht gewoon. Mc los van onderstel bij de trap achtergelaten.
Nu ben ik heel nieuwsgierig geworden naar welk land je dan precies naartoe gaatquote:Op zondag 13 juli 2014 22:30 schreef Mabawa. het volgende:
Zo wij zijn hier druk bezig met de voorbereidingen voor ons familiebezoek op het Afrikaanse continent! Vlucht is geboekt, verblijf nog niet want ik zit nog even in twijfelmodus maar dat duurt niet lang meer. M wordt tijdens de vakantie 1, ik ben heel benieuwd hoe het gaat met reizen het is een erg bezig en bewegelijk kind. Ik twijfel wat mee te nemen. Of nja, twijfel... heb afgelopen week een plan bedacht maar weet niet zeker of het mogelijk is.
Ik las laatst dat een maxi cosi ook ingecheckt mag worden dus wil ik die meenemen (we krijgen er via via eentje) Er staat op het vliegveld namelijk een auto voor ons klaar zonder kinderstoeltje. En die zouden we wel kunnen huren maar ik vertrouw degene die we krijgen dan meer. Bovendien kunnen we het dan daar laten voor schoonzus die een baby verwacht.
Maar ik wilde ook een buggy meenemen (en daar laten), gewoon een simpele was het plan voor als we bv ergens aan het eten zijn en ze hebben geen kinderstoel of als het echt te heet is om te dragen.
Weet iemand of je zowel een maxi cosi als buggy in mag checken? Is het normaal gelinkt aan baby of ouder? Want als dat eerste het geval is dan kan het een op naam baby en het ander gewoon als onze bagage. We mogen namelijk 2x23 kg pp meenemen, 10 kg check-in bagage voor baby en dan natuurlijk nog handbagage.
Iemand ervaring met reisvaccinaties bij die kleintjes? Waar op letten enzo? We hebben besloten om geen malariaprofylaxe te nemen, de kans is daar erg klein (want hoog) en dan vind ik de nadelen erger. Afspraak travelclinic wordt nog gemaakt. Bcg-vaccin heeft hij wel al gehad.
Verder ben je denk ik geneigd om snel té veel mee te nemen. Wat zijn echte musts met zulke kleintjes in die warmte en in een ontwikkelingsland?
Het staat heel duidelijk op de site: een (inklapbare) buggy en een autostoeltje mogen mee. Als je de maxi cosi in het vliegtuig wilt gebruiken moet die wel aan wat eisen voldoen.quote:Op maandag 14 juli 2014 08:25 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Dat zou echt super zijn. Om het zeker te weten bel ik KLM wel even, maar hoop echt dat dat kan!
Huh heb ik dan zo scheef gelezen? Wat stom. Juist door de website kwam ik op het idee om de maxi cosi mee te nemen maar na het lezen twijfelde ik of het buggy of mc, of buggy en mc was.quote:Op maandag 14 juli 2014 10:09 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Het staat heel duidelijk op de site: een (inklapbare) buggy en een autostoeltje mogen mee. Als je de maxi cosi in het vliegtuig wilt gebruiken moet die wel aan wat eisen voldoen.
Ik was automatisch naar de Engelse versie gegaan. Misschien is die duidelijkerquote:Op maandag 14 juli 2014 12:06 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Huh heb ik dan zo scheef gelezen? Wat stom. Juist door de website kwam ik op het idee om de maxi cosi mee te nemen maar na het lezen twijfelde ik of het buggy of mc, of buggy en mc was.
Die eisen heb ik gelezen ja maar we nemen 'm niet mee aan boord.
Klamboe = check!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 08:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Misschien overbodig maar neem een klamboe mee voor als hij in een gewoon bedje ligt. Voor een gewoon campingbedje hebhen ze muggennetten voor erover.
Hoe is het met de stroom daar? Zo'n muggenstekker kan ook
Uv kleding zul je al wel hebben? Geef je nog bv? Al zou ik ook een pak voeding meenemen.
Ah vandaar! Ik begon al aan mezelf te twijfelenquote:Op woensdag 16 juli 2014 13:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik was automatisch naar de Engelse versie gegaan. Misschien is die duidelijkerEr staat iig dat je altijd een buggy (small, collapsable..) en dat je altijd een child seat mee mag nemen.
Mocht je de buggy meenemen tot aan de gate (het kan een flink eind wandelen zijn), check dan rond je aankomst even wat ermee gaat gebeuren, want dat kan per bestemming wel eens veranderen: de ene keer krijg je 'm bij de gate weer terug, de andere keer pas bij de baggage. Dat wil je natuurlijk helemaal graag weten als je overstapt (!!!).
Van een anti-muggenmiddel zou ik een prioriteit maken. En denk aan de ogen van de kleine. Oefen of met petjes (die zijn er ook in uv-versie) of met baby-zonnebril. Zonnebrandcrème zou ik uit NL meenemen. Insmeren doe je (althans in de tropen; Afrika hoeft natuurlijk niet heel warm te zijn) ongeveer ieder uur opnieuw. En als het inderdaad warm is: hou rekening met hogere temperaturen in een draagzak.
En zoals eerder aangegeven: mijn tropenkindjes hebben iedere ziekte overleefd door sportdrankjes (pas wel op met caffeine). Oudste was ooit uitgedroogd, dreigde opgenomen te worden, ORS spoot er met een rotgang uit, maar Gatorade bleef erin.
En wat ziekte betreft: leg je drempel om naar een arts te gaan of om medicijnen te geven heel veel lager dan je in NL doet. Ontstekingen gaat eigenlijk nooit zomaar over, maar kunnen wel in een noodtempo uit de hand lopen.
Mijn vader woont daar sinds 2006 en wij gaan daar voor het eerst heen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:50 schreef bitterend het volgende:
Hoe kom je op Fortaleza? /nieuwsgierig
Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:55 schreef Lamb29 het volgende:
Wij zijn deze zomer naar Bali geweest met onze net 4 jarige. (Vlucht van ruim 16 uur) Ze sliep gelukkig 7/8 uur en vermaakte zich vooral met filmpjes kijken, lego en kleuren. Voor meer tips pb maar!
Drinken mag je niet meenemen. Wel is net handig om bv een lege rietjesbeker mee te nemen en daar het drinken in te laten schenken door de stewardess. Scheelt een hoop kans op knoeien. Aan eten hadden we wat krentenbollen en appels meegenomen maar uiteindelijk amper nodig want we kregen echt genoeg.
Wij gebruikte geen deet voor onze dochter, blijft toch puur gif. Je hebt van care plus eentje zonder deet die ook super werkt. Wij smeerde eerst het muggenspul en dan de zonnebrand.
Mijn kinderen zijn in de tropen opgegroeid en we hebben regelmatig deet en zonnebrand - zonder problemen - samen gebruikt. Eigenlijk zijn het allebei middeltjes die in je huid trekken, maar ik heb altijd de zonnebrand eerst gedaan. En ja, deet is gif, maar malaria of dengue fever/knokkelkoorts is erger. Vergeet niet steeds opnieuw in te smeren: een keer zonnebrand is niet genoeg voor de hele dag.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:41 schreef bepklep82 het volgende:
En dan hier de meest belangrijke vraag. De apotheek kon hier geen antwoord op geven.
Het is daar zo'n 30 graden en lekker zonnig. Dat wordt dus lekker smeren.
Ook hebben ze daar nogal last van muggen die overdag steken :/ Nu vroeg ik bij de apotheek of ik deet en zonnebrandcreme samen kon gebruiken en of de Deet niet zou inbranden.
Ze dacht van niet, maar wist het ook niet heel zeker.
En moet ik dan eerst de deet? of eerste de zonnebrand?
Bij kassa of weet ik wat voor programma werden verschillende soorten anti muggen middelen getest, deet en die care plus kwamen er als beste uit.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:55 schreef Lamb29 het volgende:
Wij gebruikte geen deet voor onze dochter, blijft toch puur gif. Je hebt van care plus eentje zonder deet die ook super werkt. Wij smeerde eerst het muggenspul en dan de zonnebrand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |