abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:47:06 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141528924
Weer verder met de vakantieplannen *O*
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:47:24 #2
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141528933
En even mijn eigen laatste post in de herhaling:

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:46 schreef LadyBlack het volgende:
Oooh wat fijn toch dat dit topic er is! Wij willen binnenkort ook met ons meisje van dan 15 maanden naar Frankrijk.

In de bovengenoemde tips zie ik toch vooral campings met allerlei kindervermaak. Heeft iemand ook tips voor echt een basic camping in het Loiredal? Ik ben een beetje allergisch voor die grote dorpen met animatieteams :@ en E is nu nog zo klein dat ze zichzelf wel kan vermaken met een badje en gietertje O+
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 14:37:14 #3
5428 crew  miss_sly
pi_141532611
Kleine basic campings vind ik vrij moeilijk te vinden. En hoe klein is klein?
Via http://www.kleinecampingsinfrankrijk.nl/ kun je in ieder geval kleinere campings op zoeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:26:48 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141534142
O kijk dat is een goeie site :D die naam ook, lekker to the point :') O+

Dank Miss!

Ik heb enorm goeie herinneringen aan de soort campings waar ik vroeger met mijn moeder naar toe ging, maar dat waren naturistencampings, en dat hoeft voor mijn vriend nou niet perse ;)
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 15:29:10 #5
5428 crew  miss_sly
pi_141534233
Hahaha, nee, dat hoeft voor ons ook niet per se. Ik zou er denk ik niet eens echt moeite mee heb, maar ik vind het ook niet echt nodig. S vroeg laatst wat dat was (B noemde het naturistenstrand hier in de buurt) en zei toen "daar wil ik naartoe! maar dan wil ik wel een zwembroek aan" :D

Wij willen ook nooit een erg grote camping. Ook niet te klein, 10 plaatsen vinden we te weinig, want het is wel de bedoeling dat S er aansluiting kan vinden bij andere kindjes. De camping waar we nu heengaan is dacht ik 90 plaatsen en met een beetje animatie in de vorm van de dieren mee eten geven en leuke, basic dingen.
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:45:13 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141534746
Dat klinkt inderdaad goed ^O^
pi_141535954
Ik ben ook niet van de campings met enorm veel plaatsen. Liever wat kleiner en met goede voorzieningen, zwembad is een must hier.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 16:43:59 #8
5428 crew  miss_sly
pi_141536809
Zwembad is tegenwoordig wel een must, inderdaad. En gewoon overzichtelijk zodat S al gewoon lekker een beetje haar gang kan gaan.
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:41:07 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141551473
Zwembad vind ik ook een must! :D

Ik heb 2 kanshebbers gevonden *O*

Les Coteaux du Lac
L'Ile d'Offard
Beide aan de Loire, niet te duur en redelijk klein :)

Animatieteam (of in elk geval vermaak voor 5-12 jaar) is op beide campings aanwezig, maar dat is bijna overal het geval lijkt het wel...
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 juni 2014 @ 21:47:58 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141551901
Is de Drôme eventueel een optie? Dan kan ik La Chataigneraie absoluut aanraden :) Minder dan 100 plaatsen, klein maar fijn zwembad, animatie maar niet teveel en geweldige campingeigenaars.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:56:02 #11
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_141552453
L'ille D'offard is een aanrader! Op loopafstand van Saumur wat ik echt een leuke stad vind. We hebben er veel wijn/'champagne'proeverijen gedaan! Je kan er ook goed fietsen en ze hebben een DPAM :P

en de andere goede herinnering, het is de verwekplaats van Noortje ~O> *;
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:08:04 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141553220
Becky :D En het is inderdaad een tof gebied, ook met de abdij, het kasteel, en de velden O+

Sjeen, bedankt voor de tip! Het is wel iets verder dan de bedoeling is, maar ik sla m wel even op ^O^
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:15:53 #13
100412 mefke79
komt goed!
pi_141553647
Sjeen, thanks, ik zet em bij ons ook op de lijst. Wij weten het nog helemaal niet namelijk. Het hangt af van de bevalling van mijn zusje wanneer we weg kunnen en dan laten we het ook nog van het weer afhangen. Ik vind het eigenlijk maar niets, normaal plan ik altijd ver van te voren, maar tja, het is even niet anders.
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:22:54 #14
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141558163
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:41 schreef LadyBlack het volgende:
Zwembad vind ik ook een must! :D

Ik heb 2 kanshebbers gevonden *O*

Les Coteaux du Lac
L'Ile d'Offard
Beide aan de Loire, niet te duur en redelijk klein :)

Animatieteam (of in elk geval vermaak voor 5-12 jaar) is op beide campings aanwezig, maar dat is bijna overal het geval lijkt het wel...
L'lle d'Offard ben ik ook wel geweest in het verleden. Prima camping en Saumur is inderdaad een super leuke stad.
Vanwege het animatieteam had ik hem al af laten vallen voor je ;)
Maar inderdaad je ontkomt er gewoon bijna niet meer aan tegenwoordig. Tenzij je aan agriturismo gaat doen bijvoorbeeld.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:32:03 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141558695
Nou, kogel is door de kerk, vanwege lekker eenvoudig én goedkoop gaan we toch voor de naturisten-optie! Vriend blijkt er ook niet echt moeite mee te hebben. Beetje hetzelfde wat Miss_Sly zei.

Er is vlakbij Saumur een camping waar ik meerdere keren ben geweest. Supersimpel en het kost geen drol, maar wel met alle voordelen van het gebied :) En.... het kampeert ook wel lekker makkelijk :') geen geklooi met kleren aantrekken in een te warme tent *O*
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 10:51:26 #16
5428 crew  miss_sly
pi_141567675
Hahaha, lekker praktisch inderdaad! En je reist ook licht: alleen kleren voor de heen- en terugreis :P
Nou ja, en voor als je een uitstapje maakt.

Fijn dat je eruit bent!
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:12:43 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_141568266
_O-

Maarrrrr die DPAM he.... oO<
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 11:14:11 #19
5428 crew  miss_sly
pi_141568316
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:12 schreef LadyBlack het volgende:
_O-

Maarrrrr die DPAM he.... oO<
Alleen maar handig, heb je veel ruimte in de koffer om te vullen met nieuwe kleren O+ *O*
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 11:15:25 #20
5428 crew  miss_sly
pi_141568360
Wij zullen wel weer in Bergerac naar DPAM gaan, vermoed ik O-)
pi_141568401
Wij gaan dit jaar weer naar het ♡Lago Maggiore ♡. Wel in Zwitserland ipv Italië dit keer. Het is een grote camping en dat vind ik juist wel gezellig, altijd wat te doen. En op je 'eigen' veldje zit je toch met een max aantal campeerders.

Er is alleen geen zwembad, dat vind ik wel jammer voor L. Gelukkig wel een groot opblaasbaar speelgoedgeval in het meer.

http://www.anwbcamping.nl(...)enero/overzicht.html
pi_141568474
De Italiaanse kinderkleding is vreselijk trouwens. Goedkoop ogende zooi met Disneyfiguren en zo. Zal in Zwitserland aan de Italiaanse grens wel niet veel beter zijn, vrees ik.
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 11:19:49 #23
5428 crew  miss_sly
pi_141568494
Ik vind zo groot echt niet overzichtelijk genoeg. Op een kleine camping kan S al zo fijn in haar eentje of met vriendjes/vriendinnetjes rondscharrelen O+

maar goed, we willen volgend jaar misschien naar Italie en daar is klein vanaf rond de 150-200 plaatsen, dat is bijna het dubbele van waar we nu heengaan.
Dan is ze ook wel 6 inmiddels, dat scheelt ook wel, maar toch. Ik wil geen camping waar ik zelf nog kan verdwalen :')
pi_141569011
Ik hou er wel van juist. We geven L een begrensde ruimte waarin ze mag scharrelen (tot einde van het straatje bijvoorbeeld) en dat gaat goed.

Paar jaar geleden zaten we op een enorme camping in kroatie. Op de kaart werd het aangegeven als een dorp zelfs. :D De straten hadden ook echt straatnamen. Er waren terrasjes, souvenirwinkeltjes, een kapper. Superleuk! Ik hou van veel mensen om me heen juist. En ook tussen de mensen kan ik me prima terugtrekken en ontspannen.
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 11:38:40 #25
5428 crew  miss_sly
pi_141569048
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:37 schreef -Spring het volgende:
Ik hou er wel van juist. We geven L een begrensde ruimte waarin ze mag scharrelen (tot einde van het straatje bijvoorbeeld) en dat gaat goed.

Paar jaar geleden zaten we op een enorme camping in kroatie. Op de kaart werd het aangegeven als een dorp zelfs. :D De straten hadden ook echt straatnamen. Er waren terrasjes, souvenirwinkeltjes, een kapper. Superleuk! Ik hou van veel mensen om me heen juist. En ook tussen de mensen kan ik me prima terugtrekken en ontspannen.
Grappig hoe dat verschilt :D
Als ik terrasjes en winkeltjes en mensen wil, gaan we erop uit :D En verder wil ik graag lekker bij de caravan of het zwembad zitten en lezen :@ Dat is voor mij vakantie.
  donderdag 26 juni 2014 @ 11:40:02 #26
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_141569091
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind zo groot echt niet overzichtelijk genoeg. Op een kleine camping kan S al zo fijn in haar eentje of met vriendjes/vriendinnetjes rondscharrelen O+

maar goed, we willen volgend jaar misschien naar Italie en daar is klein vanaf rond de 150-200 plaatsen, dat is bijna het dubbele van waar we nu heengaan.
Dan is ze ook wel 6 inmiddels, dat scheelt ook wel, maar toch. Ik wil geen camping waar ik zelf nog kan verdwalen :')
Ik hou ook niet van hele grote campings. Wij zijn twee jaar terug naar het Gardameer geweest. F wilde niets doen zonder ons. Ja, een keer in het straatje van de stacaravan voetballen met een buurmeisje, maar dat was geen succes want het straatje liep flink af :').
De week daarvoor zaten wij op een landalpark in oostenrijk. Dat was wel heerlijk kleinschalig, een paar appartementengebouwen in het gras. De kinderen vezamelden zich bij de zandbak, het beekje of in het gebouw met pingpongtafel en knutselruimte. Daar ging F in haar uppie het parkje over.

Wij willen volgend jaar ook weer naar Italie en hebben dan ook de voorkeur voor een kleinere camping met stacaravans, maar dat is inderdaad nogal lastig te vinden :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 11:47:29 #27
5428 crew  miss_sly
pi_141569316
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:40 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik hou ook niet van hele grote campings. Wij zijn twee jaar terug naar het Gardameer geweest. F wilde niets doen zonder ons. Ja, een keer in het straatje van de stacaravan voetballen met een buurmeisje, maar dat was geen succes want het straatje liep flink af :').
De week daarvoor zaten wij op een landalpark in oostenrijk. Dat was wel heerlijk kleinschalig, een paar appartementengebouwen in het gras. De kinderen vezamelden zich bij de zandbak, het beekje of in het gebouw met pingpongtafel en knutselruimte. Daar ging F in haar uppie het parkje over.

Wij willen volgend jaar ook weer naar Italie en hebben dan ook de voorkeur voor een kleinere camping met stacaravans, maar dat is inderdaad nogal lastig te vinden :')
Ja, dat is op de camping waar we nu heengaan ook, heerlijk dat ze daar in haar eentje de camping over kan!

Italie is echt lastig. Of het is dan weer heel klein, tot 20 plaatsen of zo, maar dat vind ik dan weer te klein. Ik hoef niet de hele camping te kennen :P
Als je iets vindt in Italie, hoor ik het graag :Y
pi_141569414
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Grappig hoe dat verschilt :D
Als ik terrasjes en winkeltjes en mensen wil, gaan we erop uit :D En verder wil ik graag lekker bij de caravan of het zwembad zitten en lezen :@ Dat is voor mij vakantie.
Komt mss ook omdat jij in een bruisende stad woont en ik hier in het dorp op een goede dag mss max drie mensen op straat tegenkom. :D
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 12:00:54 #29
45833 crew  Fogel
pi_141569782
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:18 schreef -Spring het volgende:
De Italiaanse kinderkleding is vreselijk trouwens. Goedkoop ogende zooi met Disneyfiguren en zo. Zal in Zwitserland aan de Italiaanse grens wel niet veel beter zijn, vrees ik.
In welke landen is kinderkleding "normaal", en vooral, waar haal je dat dan? Ik denk/vrees dat mijn vrouw een koffer wil gaan vullen terwijl we onderweg zijn.
Voor Frankrijk zag ik DPAM voorbij komen. We gaan ook naar Duitsland (de regio rond Keulen) en België (Brussel). En natuurlijk Nederland, wat voor ons een vakantieland is (maar ik heb geen idee waar je goed voor kinderkleding terecht kan). Tips voor "vakantiekleding" iemand?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 12:02:06 #30
5428 crew  miss_sly
pi_141569817
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:50 schreef -Spring het volgende:

[..]

Komt mss ook omdat jij in een bruisende stad woont en ik hier in het dorp op een goede dag mss max drie mensen op straat tegenkom. :D
O ja, haha, dat zou best eens kunnen :D
Ik baan me iedere dag een weg door hordes mensen (waaronder gruwelijk veel toeristen die ik bijna omver rij). Gewoon lekker rustig zitten in het zonnetje zonder gedoe vind ik zalig O+
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:30:04 #31
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141879619
http://link.marktplaats.nl/m824569957

wat vinden jullie hiervan?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:39:16 #32
100412 mefke79
komt goed!
pi_141879788
PE deze tent is kleiner dan de tent die wij hadden en die wij dus te klein vonden voor vier personen. Met z'n tweetjes is dit prima te doen. Al hadden wij nog een extra uitbouwluifel aan de zijkant en aan de voorkant hadden we dan een luifel die we zelf nog deels dichtmaakten. We hebben wel eens in de Ardeche veel regen gehad en dan was dit de enige mogelijkheid om toch buiten te zitten.
Bovendien, wij hadden een vast kuipgrondzeil en deze heeft dat niet. Nieuw zijn deze tenten ook helemaal niet zo duur nu (oa bij Perry Sport). Ik zou persoonlijk ook altijd kijken naar rechte voorkant, dan heb je wat meer leefruimte. Mocht je toch een voor tweedehands nylon exemplaar gaan, koop dan een tubetje naadsealer, die naden gaan vrij snel lekken oid de zon.

Pe wij hadden zoiets: obelink tent

[ Bericht 10% gewijzigd door mefke79 op 04-07-2014 09:48:13 ]
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:50:44 #33
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141879990
Ik vond idd net nog een andere foto en daar lijkt de tent véél kleiner op. Raar toch, dat een foto zoveel verschil kan maken....voor de prijs had ik het niet hoeven laten iig. Maar als je zegt dat het toch te klein is, dan bespaar ik me de moeite (en geld) liever ;)

Die van Obelink ziet er idd groter en beter uit :)
pi_141881655
Iemand die op weg naar luxemburg een leuke parkeerplaats met speel mogelijkheid weet?

[ Bericht 1% gewijzigd door F_r op 04-07-2014 11:36:39 ]
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:25:22 #35
100412 mefke79
komt goed!
pi_141882271
FR, ik neem aan dat je door Limburg via de Ardennen rijdt? Dan ken ik maar 1 tip en die is niet stoppen in België indien mogelijk. Langs de normale doorgaande route zit gewoon niks fatsoenlijks. Als wij naar Frankrijk rijden stoppen we altijd pas in Noord-Frankrijk. Indien geen optie, dan zijn de twee grote stopplaatsen in Luxemburg zelf prima. Die gebruiken we altijd op de terugweg :P
pi_141882637
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:25 schreef mefke79 het volgende:
FR, ik neem aan dat je door Limburg via de Ardennen rijdt? Dan ken ik maar 1 tip en die is niet stoppen in België indien mogelijk. Langs de normale doorgaande route zit gewoon niks fatsoenlijks. Als wij naar Frankrijk rijden stoppen we altijd pas in Noord-Frankrijk. Indien geen optie, dan zijn de twee grote stopplaatsen in Luxemburg zelf prima. Die gebruiken we altijd op de terugweg :P
Ik gok dat we wel moeten stoppen ivm plassen van peuter. Hoe doen jullie dat dan met plassen?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:47:44 #37
100412 mefke79
komt goed!
pi_141883014
Vorig jaar had de jongste een luier aan en de oudste lieten we thuis plassen en toen pas weer in Noord Frankrijk. We vertrokken in de ochtend (uurtje of zes) en als je ze dan thuis laat plassen trekt de oudste het kennelijk tot een uurtje of half tien/tien uur. Wel twijfel ik of we hem niet toch voor de zekerheid een luierbroekje aangedaan hebben.
(En ja, wij zijn dus niet van het vele stoppen. Zuid-Nederland naar Noord-Frankrijk, dan stoppen net voor Lyon en dan door naar de camping. Al met al net geen 9 uur vorig jaar. Gaat dit jaar niet ivm de vouwwagen)
pi_141883463
Wij stoppen normaal ook niet veel. Maar hoeven nu niet zo ver en rijden achter elkaar aan. Gezamenlijk even stoppen vind ik dan wel fijn.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 00:56:58 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141916408
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:00 schreef Fogel het volgende:

[..]

In welke landen is kinderkleding "normaal", en vooral, waar haal je dat dan? Ik denk/vrees dat mijn vrouw een koffer wil gaan vullen terwijl we onderweg zijn.
Voor Frankrijk zag ik DPAM voorbij komen. We gaan ook naar Duitsland (de regio rond Keulen) en België (Brussel). En natuurlijk Nederland, wat voor ons een vakantieland is (maar ik heb geen idee waar je goed voor kinderkleding terecht kan). Tips voor "vakantiekleding" iemand?
DPAM is voor baby's leuk en bij grotere maten ook voor meisjes. Jongens kan ik niet meer goed slagen de laatste tijd.
In Frankrijk is obaibi/okaidi ook aan te raden. Kiabi is erg goedkoop voor de basics. Vertbaudet heeft ook leuk spul.
In België zijn ze dol op wat bij jullie ruimschoots te krijgen is. Scandinavische merken namelijk.
In Nederland zit je goed bij Hema en V&D. H&M zijn jullie wel bekend mee :P
Meer kan ik nu even niet bedenken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zaterdag 5 juli 2014 @ 01:01:59 #40
45833 crew  Fogel
pi_141916598
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 00:56 schreef laziness het volgende:

[..]

DPAM is voor baby's leuk en bij grotere maten ook voor meisjes. Jongens kan ik niet meer goed slagen de laatste tijd.
In Frankrijk is obaibi/okaidi ook aan te raden. Kiabi is erg goedkoop voor de basics. Vertbaudet heeft ook leuk spul.
In België zijn ze dol op wat bij jullie ruimschoots te krijgen is. Scandinavische merken namelijk.
^O^
Ik heb twee jongedames bij me, dus dat komt dat vast goed. H&M willen we inderdaad juist niet naar toe ;)
Hema en V&D, dat had ik op zich ook zelf moeten kunnen bedenken inderdaad, maargoed, ik heb nooit kinderen gehad in Nederland :D

Bedankt!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_141920950
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 01:01 schreef Fogel het volgende:

[..]

^O^
Ik heb twee jongedames bij me, dus dat komt dat vast goed. H&M willen we inderdaad juist niet naar toe ;)
Hema en V&D, dat had ik op zich ook zelf moeten kunnen bedenken inderdaad, maargoed, ik heb nooit kinderen gehad in Nederland :D

Bedankt!
Misschien in Frankrijk nog

http://www.t-a-o.com/

Fijne vakantie alvast!
Met een meidenkwartet
  Moderator zaterdag 5 juli 2014 @ 09:47:02 #42
5428 crew  miss_sly
pi_141922038
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 00:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Waar vind ik Obaibo/okaidi en Kiabi? Verbaudet heb ik wel eens gezien, is er ergens in de buurt van Sarlat een grote winkel van te vinden?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:28:12 #43
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141922530
In Perigieux zit er in elk geval eentje.
  Moderator zaterdag 5 juli 2014 @ 10:29:48 #44
5428 crew  miss_sly
pi_141922556
Zit daar een Okaidi? Kon het via de site niet vinden in Perigeux. De DPAM in Bergerac stond er nu niet meer op, maar daar is dan wel weer een Okaidi. Al te veel winkelen gaat onze dame echter niet (met een goed humeur en dus akkoord gaand met bepaalde kleding) doen, natuurlijk :') Dus ik wilde eigenlijk graag al die winkels bij elkaar in één stad, zodat we één middagje kunnen winkelen :P
pi_141922918
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:29 schreef miss_sly het volgende:
Zit daar een Okaidi? Kon het via de site niet vinden in Perigeux. De DPAM in Bergerac stond er nu niet meer op, maar daar is dan wel weer een Okaidi. Al te veel winkelen gaat onze dame echter niet (met een goed humeur en dus akkoord gaand met bepaalde kleding) doen, natuurlijk :') Dus ik wilde eigenlijk graag al die winkels bij elkaar in één stad, zodat we één middagje kunnen winkelen :P
Google maps en dan zoeken naar bv : kiabi near (vakantie adres),
Ideaal, zo zoek ik alles.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 05-07-2014 11:02:27 ]
Met een meidenkwartet
  Moderator zaterdag 5 juli 2014 @ 11:08:20 #46
5428 crew  miss_sly
pi_141923236
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:51 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Google maps en dan zoeken naar bv : kiabi near (vakantie adres),
Ideaal, zo zoek ik alles.
Ah, dank! Ik geloof dat we een dagje naar Brive moeten ;)
pi_142261985
Zo wij zijn hier druk bezig met de voorbereidingen voor ons familiebezoek op het Afrikaanse continent! Vlucht is geboekt, verblijf nog niet want ik zit nog even in twijfelmodus maar dat duurt niet lang meer. M wordt tijdens de vakantie 1, ik ben heel benieuwd hoe het gaat met reizen het is een erg bezig en bewegelijk kind. Ik twijfel wat mee te nemen. Of nja, twijfel... heb afgelopen week een plan bedacht maar weet niet zeker of het mogelijk is.
Ik las laatst dat een maxi cosi ook ingecheckt mag worden dus wil ik die meenemen (we krijgen er via via eentje) Er staat op het vliegveld namelijk een auto voor ons klaar zonder kinderstoeltje. En die zouden we wel kunnen huren maar ik vertrouw degene die we krijgen dan meer. Bovendien kunnen we het dan daar laten voor schoonzus die een baby verwacht.
Maar ik wilde ook een buggy meenemen (en daar laten), gewoon een simpele was het plan voor als we bv ergens aan het eten zijn en ze hebben geen kinderstoel of als het echt te heet is om te dragen.
Weet iemand of je zowel een maxi cosi als buggy in mag checken? Is het normaal gelinkt aan baby of ouder? Want als dat eerste het geval is dan kan het een op naam baby en het ander gewoon als onze bagage. We mogen namelijk 2x23 kg pp meenemen, 10 kg check-in bagage voor baby en dan natuurlijk nog handbagage.

Iemand ervaring met reisvaccinaties bij die kleintjes? Waar op letten enzo? We hebben besloten om geen malariaprofylaxe te nemen, de kans is daar erg klein (want hoog) en dan vind ik de nadelen erger. Afspraak travelclinic wordt nog gemaakt. Bcg-vaccin heeft hij wel al gehad.

Verder ben je denk ik geneigd om snel té veel mee te nemen. Wat zijn echte musts met zulke kleintjes in die warmte en in een ontwikkelingsland?
  zondag 13 juli 2014 @ 22:59:32 #48
100412 mefke79
komt goed!
pi_142263867
Mabawa ik heb ooit gewoon een mc en een mura ingecheck bij transavia zonder problemen. Dat mocht gewoon. Mc los van onderstel bij de trap achtergelaten.
pi_142273470
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:59 schreef mefke79 het volgende:
Mabawa ik heb ooit gewoon een mc en een mura ingecheck bij transavia zonder problemen. Dat mocht gewoon. Mc los van onderstel bij de trap achtergelaten.
Dat zou echt super zijn. Om het zeker te weten bel ik KLM wel even, maar hoop echt dat dat kan!
pi_142273541
Mabawa, zakjes ORS lijken me onmisbaar. Verder weet ik het niet zo goed.. Deet mogen ze nog niet (pas vanaf 3 jaar).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142273975
ORS heb ik er bij mezelf en bij de kleine nog nooit met succes ingekregen :r
Is wel raar bij een baby, maar ik zou er toch eerder op gokken dat ie cola (zonder prik) en bananen binnenkrijgt. Effect is een beetje vergelijkbaar met ORS.

Bovendien maakt cola alles dood, ook handig.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_142274168
Geen beter antikatermiddel dan ORS :9

Chips (zout) en cola (suiker) hebben hetzelfde effect. En wat Vanyel zeg, beetje raar bij een baby, maar het zou mij aan mijn reet roesten op dat moment.

Ik vind het wel heel erg stoer dat jullie het (gewoon) doen! Avontuurlijk. Ik zou niet weten wat je allemaal extra mee zou moeten meenemen. Een deryan tentje?
pi_142274351
Volgens mij raden ze toch aan om muggenspul met deet te gebruiken, ook voor die hele kleintjes als je naar malaria gevoelige gebieden gaat. Geloof dat er dan niet meer dan 30% deet in mag zitten. Zou dit zeker even bespreken bij een travelclinic.

Denk ook aan een klamboe en misschien een slaapzakje van heel dun lakenstof zodat je kleintje wel wat meer beschermd is maar het niet superwarm is.
  maandag 14 juli 2014 @ 09:56:14 #54
100412 mefke79
komt goed!
pi_142274375
In plaats van ORS werkt sportdrank ook prima en die drinken ze vaak wel. Wij zweren bij de goedkope sportdrank van de Jumbo. Wel 1.89 per zes flesjes O+
  maandag 14 juli 2014 @ 10:04:59 #55
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_142274528
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 22:30 schreef Mabawa. het volgende:
Zo wij zijn hier druk bezig met de voorbereidingen voor ons familiebezoek op het Afrikaanse continent! Vlucht is geboekt, verblijf nog niet want ik zit nog even in twijfelmodus maar dat duurt niet lang meer. M wordt tijdens de vakantie 1, ik ben heel benieuwd hoe het gaat met reizen het is een erg bezig en bewegelijk kind. Ik twijfel wat mee te nemen. Of nja, twijfel... heb afgelopen week een plan bedacht maar weet niet zeker of het mogelijk is.
Ik las laatst dat een maxi cosi ook ingecheckt mag worden dus wil ik die meenemen (we krijgen er via via eentje) Er staat op het vliegveld namelijk een auto voor ons klaar zonder kinderstoeltje. En die zouden we wel kunnen huren maar ik vertrouw degene die we krijgen dan meer. Bovendien kunnen we het dan daar laten voor schoonzus die een baby verwacht.
Maar ik wilde ook een buggy meenemen (en daar laten), gewoon een simpele was het plan voor als we bv ergens aan het eten zijn en ze hebben geen kinderstoel of als het echt te heet is om te dragen.
Weet iemand of je zowel een maxi cosi als buggy in mag checken? Is het normaal gelinkt aan baby of ouder? Want als dat eerste het geval is dan kan het een op naam baby en het ander gewoon als onze bagage. We mogen namelijk 2x23 kg pp meenemen, 10 kg check-in bagage voor baby en dan natuurlijk nog handbagage.

Iemand ervaring met reisvaccinaties bij die kleintjes? Waar op letten enzo? We hebben besloten om geen malariaprofylaxe te nemen, de kans is daar erg klein (want hoog) en dan vind ik de nadelen erger. Afspraak travelclinic wordt nog gemaakt. Bcg-vaccin heeft hij wel al gehad.

Verder ben je denk ik geneigd om snel té veel mee te nemen. Wat zijn echte musts met zulke kleintjes in die warmte en in een ontwikkelingsland?
Nu ben ik heel nieuwsgierig geworden naar welk land je dan precies naartoe gaat :+
Rayen 2½ jaar!
  maandag 14 juli 2014 @ 10:09:30 #56
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_142274614
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 08:25 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Dat zou echt super zijn. Om het zeker te weten bel ik KLM wel even, maar hoop echt dat dat kan!
Het staat heel duidelijk op de site: een (inklapbare) buggy en een autostoeltje mogen mee. Als je de maxi cosi in het vliegtuig wilt gebruiken moet die wel aan wat eisen voldoen.
pi_142277332
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 10:09 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Het staat heel duidelijk op de site: een (inklapbare) buggy en een autostoeltje mogen mee. Als je de maxi cosi in het vliegtuig wilt gebruiken moet die wel aan wat eisen voldoen.
Huh heb ik dan zo scheef gelezen? Wat stom. Juist door de website kwam ik op het idee om de maxi cosi mee te nemen maar na het lezen twijfelde ik of het buggy of mc, of buggy en mc was.
Die eisen heb ik gelezen ja maar we nemen 'm niet mee aan boord.
pi_142277435
Thanks voor de tips!
Ors gaat op de lijst, cola en sportdrankjes zijn daar prima te verkrijgen.

Jaaaa deryan-tentje. Die stond ook op de lijst! :Y

Voor t antimuggenspul ga ik nog even op onderzoek uit.
pi_142302883
Vorige maand hebben wij gevlogen met KLM. We hebben het autostoeltje ingecheckt EN de buggy mocht mee tot aan de gate. Bij een grotere wandelwagen moet deze ook ingecheckt worden. Hoe het met de kilo's bagage ging weet ik niet. Hadden de heen reis maar 1 tas (<23kilo) voor in het ruim. Terugreis 2 tassen :@. Tevens grote rugzak, trolley en luiertas als handbagage.

Vloeistoffen waren helemaal geen probleem bij de douane naar de USA. Er werd gezegd pas op! babyvoeding en alles wat in de luiertas zat ging door de scanner, mee het vliegtuig in. Zelfs een thermoskan met heet water.

Het Deryan tentje is echt een uitkomst *O*. Dit weekend wezen kamperen. Wij helemaal lek geprikt en ons ventje helemaal niet. Lekker slapen :z in de schaduw. Tentje kan overal staan, maar toch steeds zijn eigen vertrouwde plekje. Wij zijn thuis gaan oefen met het tentje, paste precies in het ledikant.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_142306097
Je hebt bij etos anti mug voor al vanaf jong.. en ook care plus heeft voor kinderen.
En het merk tasectan (even uit mn blote bol ;) ) heeft nu iets tegen buikloop ook vanaf 0 jaar. Dat heb ik voor mijn dochter gehaald.

Hoe lang moet je vliegen? Qua speeltips zou ik echt zeggen ga kijken op pinterest.
Ik heb daar hordes ideeen vandaan voor O. voor tijdens de vlucht (16 uur)

Handbagage mag geloof ik samen 12 kg zijn (per persoon).. 1 stuks handbagage en iets erbij geloof cameratas e.d

Wij reizen met 1 koffer, 2 rugtassen handbagage en een rugtasje voor O.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_142314331
Dank dames. Vlucht is een uur of 8. Op de heenweg een overstap in Parijs en op de terugweg direct naar Amsterdam, die laatste doe ik alleen met baby maar dan neem ik ook zo min mogelijk bagage mee. Op de heenweg hebben we waarschijnlijk wel abnormaal veel bagage maar dat is geen probleem.
Hoe ik er nu over denk kunnen zowel buggy als mc direct worden ingecheckt en draag ik M gewoon. Maar wie weet denk ik daar tegen die tijd anders over.

Antimuggentips gaan op de lijst!
pi_142314658
Misschien overbodig maar neem een klamboe mee voor als hij in een gewoon bedje ligt. Voor een gewoon campingbedje hebhen ze muggennetten voor erover.
Hoe is het met de stroom daar? Zo'n muggenstekker kan ook
Uv kleding zul je al wel hebben? Geef je nog bv? Al zou ik ook een pak voeding meenemen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 13:10:45 #63
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_142358727
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 12:06 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Huh heb ik dan zo scheef gelezen? Wat stom. Juist door de website kwam ik op het idee om de maxi cosi mee te nemen maar na het lezen twijfelde ik of het buggy of mc, of buggy en mc was.
Die eisen heb ik gelezen ja maar we nemen 'm niet mee aan boord.
Ik was automatisch naar de Engelse versie gegaan. Misschien is die duidelijker :) Er staat iig dat je altijd een buggy (small, collapsable..) en dat je altijd een child seat mee mag nemen.

Mocht je de buggy meenemen tot aan de gate (het kan een flink eind wandelen zijn), check dan rond je aankomst even wat ermee gaat gebeuren, want dat kan per bestemming wel eens veranderen: de ene keer krijg je 'm bij de gate weer terug, de andere keer pas bij de baggage. Dat wil je natuurlijk helemaal graag weten als je overstapt (!!!).

Van een anti-muggenmiddel zou ik een prioriteit maken. En denk aan de ogen van de kleine. Oefen of met petjes (die zijn er ook in uv-versie) of met baby-zonnebril. Zonnebrandcrème zou ik uit NL meenemen. Insmeren doe je (althans in de tropen; Afrika hoeft natuurlijk niet heel warm te zijn) ongeveer ieder uur opnieuw. En als het inderdaad warm is: hou rekening met hogere temperaturen in een draagzak.

En zoals eerder aangegeven: mijn tropenkindjes hebben iedere ziekte overleefd door sportdrankjes (pas wel op met caffeine). Oudste was ooit uitgedroogd, dreigde opgenomen te worden, ORS spoot er met een rotgang uit, maar Gatorade bleef erin.

En wat ziekte betreft: leg je drempel om naar een arts te gaan of om medicijnen te geven heel veel lager dan je in NL doet. Ontstekingen gaat eigenlijk nooit zomaar over, maar kunnen wel in een noodtempo uit de hand lopen.
pi_142389870
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Misschien overbodig maar neem een klamboe mee voor als hij in een gewoon bedje ligt. Voor een gewoon campingbedje hebhen ze muggennetten voor erover.
Hoe is het met de stroom daar? Zo'n muggenstekker kan ook
Uv kleding zul je al wel hebben? Geef je nog bv? Al zou ik ook een pak voeding meenemen.
Klamboe = check!
Muggenstekker = bijna check ;) Zal aan mijn schoonmoeder vragen of ze die wil kopen, dan hoef ik er geen verloopstekker voor te gebruiken.
Uv-kleding hebben we niet, maar was ik ook niet van plan om te kopen. Het is geen strandvakantie en om nou voor 10 dagen uv-kleding aan te schaffen vind ik ook zo wat. Uiteraard wel altijd kleding aan en hoedje/petje op. Daar is hij al aan gewend. Heb ook een zonnebril voor m :)

quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 13:10 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik was automatisch naar de Engelse versie gegaan. Misschien is die duidelijker :) Er staat iig dat je altijd een buggy (small, collapsable..) en dat je altijd een child seat mee mag nemen.

Mocht je de buggy meenemen tot aan de gate (het kan een flink eind wandelen zijn), check dan rond je aankomst even wat ermee gaat gebeuren, want dat kan per bestemming wel eens veranderen: de ene keer krijg je 'm bij de gate weer terug, de andere keer pas bij de baggage. Dat wil je natuurlijk helemaal graag weten als je overstapt (!!!).

Van een anti-muggenmiddel zou ik een prioriteit maken. En denk aan de ogen van de kleine. Oefen of met petjes (die zijn er ook in uv-versie) of met baby-zonnebril. Zonnebrandcrème zou ik uit NL meenemen. Insmeren doe je (althans in de tropen; Afrika hoeft natuurlijk niet heel warm te zijn) ongeveer ieder uur opnieuw. En als het inderdaad warm is: hou rekening met hogere temperaturen in een draagzak.

En zoals eerder aangegeven: mijn tropenkindjes hebben iedere ziekte overleefd door sportdrankjes (pas wel op met caffeine). Oudste was ooit uitgedroogd, dreigde opgenomen te worden, ORS spoot er met een rotgang uit, maar Gatorade bleef erin.

En wat ziekte betreft: leg je drempel om naar een arts te gaan of om medicijnen te geven heel veel lager dan je in NL doet. Ontstekingen gaat eigenlijk nooit zomaar over, maar kunnen wel in een noodtempo uit de hand lopen.
Ah vandaar! Ik begon al aan mezelf te twijfelen ;)

Zoals het er nu naar uitziet checken we alles in en gaat hij in de doek/drager. Hopelijk kan hij daar dan nog steeds zo van genieten. Dan hoef ik ook niet na te denken over de overstap inderdaad.

Wat betreft muggenspul heb ik goede tips gekregen en zal ik even overleggen met de travelclinic. Het wordt inderdaad vaak smeren ja. De temp is gemiddeld zo'n 23 graden rond die tijd dus vrij aangenaam. Maar we zitten wel op de evenaar dus zeker zaak om het goed bij te houden!

Die gatorade-tip is een goede trouwens! Mijn vriend twijfelt of het daar te krijgen is dus we nemen dat samen met de ors gewoon mee.

Het laatste zeker! Dat hadden we ook al afgesproken :Y

Dank jullie!
  zaterdag 19 juli 2014 @ 06:13:33 #65
381212 Gulara
From the future
pi_142470147
En als het heel warm is, geen romper. Shirtje + broekje (met lange mouwen/ pijpen als je je niet ongans wilt smeren.) Is een stuk koeler dan een romper uit een stuk.
En hoedje inderdaad. Met een koortje is het makkelijkst als ze klein zijn.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:50:36 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143215331
Een koortje in je hoedje, dat is vast heel gezellig O+ sorry, flauw oO< maar ik zing in een koor dus kan t niet laten

Ik wou hier nog even komen jubelen voor onze kampeervakantie-met-dreumes! *O* T ging zooooooo goed! _O_ O+

De ingrediënten:
- 1000 km gereden; 2 korte dagen in de auto, want tussenstop in een hotel
- grote tunneltent met opstaand grondzeil, dus weinig beesten (geen muggenbult te bekennen!)
- campingbedje en een dikke slaapzak en t meisje heeft heerlijk (uit)geslapen dit was mn grootste angst, dat t slapen heul slecht zou gaan! :D
- dreumes buiten op kleedje, daar bleef ze op zitten want kruipen in gras was een no-go :? :D
- mini-badje met speeltjes naast de tent, en groot zwembad stonden garant voor superveel lol *O*
- buggy alleen op de camping gebruikt, mei tai mee voor de uitstapjes _O_
- ritme uit NL laten varen en gewoon per dag bekeken hoe en wat :) (dit is de beste tip oO< )
- 's middags lekker uitgebreid lunchen, en dan 's avonds niet te moeilijk hoeven doen op t gaspitje ^O^

Dit doen we voortaan zeker weer zo! :Y O+
pi_143216338
Wat fijn LB! Klinkt heerlijk!
Dan jubel ik mee over mijn kleuter die zowel heen als terugvlucht (16 uur in de lucht... deur tot deur 21/22 uur onderweg geweest) het geweldig heeft gedaan. Ook de reis zelf ging erg goed. Alleen de eerste nacht liggen jetleggen ;) maar verder snel in het ritme en heerlijk genoten en alles opgezogen daar.
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:41:21 #68
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144116025
Zojuist dit topic doorgespeeld gekregen van een van de moeders uit het peutertopic.

Wij gaan in Oktober 3 weken naar Fortaleza Brazilie met onze 3 jarige zoon.
Is iemand van jullie daar toevallig al eens geweest?

Verder dan..
Tips voor in het vliegtuig? Ik heb al jaren niet gevlogen en heb eigenlijk geen idee wat ik aan eten/drinken mee mag nemen voor hem.

En dan hier de meest belangrijke vraag. De apotheek kon hier geen antwoord op geven.
Het is daar zo'n 30 graden en lekker zonnig. Dat wordt dus lekker smeren.
Ook hebben ze daar nogal last van muggen die overdag steken :/ Nu vroeg ik bij de apotheek of ik deet en zonnebrandcreme samen kon gebruiken en of de Deet niet zou inbranden.

Ze dacht van niet, maar wist het ook niet heel zeker.
En moet ik dan eerst de deet? of eerste de zonnebrand?
pi_144116522
Hoe kom je op Fortaleza? /nieuwsgierig
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:57:27 #70
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144116869
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:50 schreef bitterend het volgende:
Hoe kom je op Fortaleza? /nieuwsgierig
Mijn vader woont daar sinds 2006 en wij gaan daar voor het eerst heen.
Hij gaat dus zijn eerste en enige kleinkind voor het eerst zien. (hij is al 3 :P )
Ik heb hem zelf ook al sinds 2006 niet meer gezien, dus dat wordt een leuke reunie.
pi_144116890
^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144120242
Wij zijn deze zomer naar Bali geweest met onze net 4 jarige. (Vlucht van ruim 16 uur) Ze sliep gelukkig 7/8 uur en vermaakte zich vooral met filmpjes kijken, lego en kleuren. Voor meer tips pb maar!

Drinken mag je niet meenemen. Wel is net handig om bv een lege rietjesbeker mee te nemen en daar het drinken in te laten schenken door de stewardess. Scheelt een hoop kans op knoeien. Aan eten hadden we wat krentenbollen en appels meegenomen maar uiteindelijk amper nodig want we kregen echt genoeg.

Wij gebruikte geen deet voor onze dochter, blijft toch puur gif. Je hebt van care plus eentje zonder deet die ook super werkt. Wij smeerde eerst het muggenspul en dan de zonnebrand.
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 2 september 2014 @ 23:36:48 #73
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144121960
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:55 schreef Lamb29 het volgende:
Wij zijn deze zomer naar Bali geweest met onze net 4 jarige. (Vlucht van ruim 16 uur) Ze sliep gelukkig 7/8 uur en vermaakte zich vooral met filmpjes kijken, lego en kleuren. Voor meer tips pb maar!

Drinken mag je niet meenemen. Wel is net handig om bv een lege rietjesbeker mee te nemen en daar het drinken in te laten schenken door de stewardess. Scheelt een hoop kans op knoeien. Aan eten hadden we wat krentenbollen en appels meegenomen maar uiteindelijk amper nodig want we kregen echt genoeg.

Wij gebruikte geen deet voor onze dochter, blijft toch puur gif. Je hebt van care plus eentje zonder deet die ook super werkt. Wij smeerde eerst het muggenspul en dan de zonnebrand.
Bedankt voor de tip!
  woensdag 3 september 2014 @ 06:53:57 #74
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144125361
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:41 schreef bepklep82 het volgende:
En dan hier de meest belangrijke vraag. De apotheek kon hier geen antwoord op geven.
Het is daar zo'n 30 graden en lekker zonnig. Dat wordt dus lekker smeren.
Ook hebben ze daar nogal last van muggen die overdag steken :/ Nu vroeg ik bij de apotheek of ik deet en zonnebrandcreme samen kon gebruiken en of de Deet niet zou inbranden.

Ze dacht van niet, maar wist het ook niet heel zeker.
En moet ik dan eerst de deet? of eerste de zonnebrand?
Mijn kinderen zijn in de tropen opgegroeid en we hebben regelmatig deet en zonnebrand - zonder problemen - samen gebruikt. Eigenlijk zijn het allebei middeltjes die in je huid trekken, maar ik heb altijd de zonnebrand eerst gedaan. En ja, deet is gif, maar malaria of dengue fever/knokkelkoorts is erger. Vergeet niet steeds opnieuw in te smeren: een keer zonnebrand is niet genoeg voor de hele dag.

Wat eten en drinken betreft: bij de gate mag je inderdaad geen drinken meer meenemen en een lege beker die afgesloten kan worden is handig. Ik heb altijd wat te eten meegenomen, maar het zelden gebruikt. Het kan van alles zijn, als je peuter het maar lekker vindt. Heel, heel vroeger namen we gewoon een boterham met kaas mee, want dat vond oudste het lekkerste. Neem in ieder geval iets mee, want het is heel vervelend als je vertraging hebt en je kind wordt vervelend van de honger.

Wij nemen nog altijd een zakje snoepjes naar keuze mee voor bij het opstijgen en landen.
  woensdag 3 september 2014 @ 09:14:17 #75
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144126754
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:55 schreef Lamb29 het volgende:

Bij kassa of weet ik wat voor programma werden verschillende soorten anti muggen middelen getest, deet en die care plus kwamen er als beste uit.
Ik heb gelijk die care plus ook gekocht.

Ik neem altijd 2 pakjes drinken mee, en dit jaar en vorig jaar mochten ze toch gewoon mee aan boord ;)
Had het gewoon in de handbagage, er werd naar gekeken maar toch gewoon meegegeven.
Dus misschien gewoon proberen
Rayen 2½ jaar!
pi_144127043
Als je drinken koopt na de douane bij de taxfree en je laat het insealen en houdt het ingeseald tot je in het vliegtuig zit, mag je het ook meenemen.
pi_144146433
True van de deet idd! Wij zaten nu in Dengue gebied, en hebben wel deet 20% meegenomen voor als er toch veel muggen zaten. We hebben er amper gezien dus hielden het bij Care plus.
Bij Malaria zou ik idd toch sneller naar deet grijpen.
We'll have love aplenty
You and Me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')