abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141669303
Feministen :r

Vrouwen :9~
pi_141669330
Overigens vrouwen die denken dat ze net zoveel kunnen als een man :') _____

Prepare to be raped.
pi_141677794
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:27 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Doet je opvoeding al voor je. Mannen fulltime werken en vrouwen, ook al hebben ze het beter gedaan op school, lekker thuis zitten. Volgens veel feministen is dit een van de oorzaken van de scheve verhouding op de arbeidsmarkt.
:')
"Wij zijn feministen, wij zijn sterk" en dan toch nog weer afgeven op iets anders...

Zelfs in de generaties die zijn opgevoed met de waarden van gelijkwaardigheid blijkt toch nog dat gemiddeld genomen vrouwen liever minder werken dan 40u per week in tegenstelling tot mannen ongeacht of ze kinderen hebben of niet. In een kapitalistische samenleving delf je dan gewoon terecht het onderspit.

Hetgeen wat jij doet is ook schuldig aan die ongelijkheid, het zoeken van de redenen bij alles behalve jezelf. Als jij wil aantonen dat je sterk, intelligent en succesvol kan zijn moet je dat gewoon doen en niet lopen janken dat er toevallig mensen zijn die daarin verder zijn dan jij en hoe oneerlijk dat wel niet is.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_141703290
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:27 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Doet je opvoeding al voor je. Mannen fulltime werken en vrouwen, ook al hebben ze het beter gedaan op school, lekker thuis zitten. Volgens veel feministen is dit een van de oorzaken van de scheve verhouding op de arbeidsmarkt.
Als een vrouw wilt werken dan kan ze toch ook gewoon solliciteren net als mannen? :')
  maandag 30 juni 2014 @ 06:29:32 #105
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_141713898
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  roze maandag 30 juni 2014 @ 12:36:21 #106
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_141719277
Wtf
Your beauty never ever scared me.
pi_141719689
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:30 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Dus als je ondanks dat je lang hebt gestudeerd, lekker parttime gaat werken en ambitieloos bent, heb je iets van het leven gemaakt? En dat jij op basis van de opvattingen van die vrouwen niet met ze om wilt gaan, zegt vooral veel over jou.
Wat een bekrompen tunnelvisie :') er is veel meer in het leven dan werk.
pi_141719755
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:49 schreef Mord_Sith het volgende:
Loveless en Scorpie, kan het even een tandje minder?.

Discussie is prima, maar niet op deze manier.

Tevens is het niet nodig een user in ieder topic af te fakkelen.
Als TS haar eigen shit een beetje op orde krijgt is er niks aan de hand. Ze komt met weinig tot geen onderbouwing voor haar meestal ondoordachte (en dan zeg ik het nog erg netjes) uitspraken waarbij ik haar tot aan de grond toe afbrand met onderbouwing. Leuk dat ze het niet kan winnen, maar een lipstick feminist die vervolgens gaat janken in Feedback hoef jij als mod niet serieus te nemen natuurlijk, laten we wel wezen.
pi_141762753
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Gelijkwaardig dus.
Gelijk dus. Jij en je baas zijn sowieso al even veel waard, maar dat betekent nog niet dat jullie gelijk behandeld worden. Gelijk is iets anders dan gelijkwaardig. En als je denkt dat ik met gelijk behandelen bedoel dat je mannen en vrouwen precies hetzelfde behandelt, ben je doorgeschoten in je opvatting van het woord "gelijkheid".

[..]

Daaruit blijkt alleen maar dat het onderwijs beter aansluit op de behoeften/leerprocessen van meisjes ;)
[/quote]

Daaruit blijkt dat meisjes makkelijkere vragen wordt gesteld dan jongens. We verwachten nog steeds verschillende dingen van jongens en meisjes, vaak in het nadeel van meisjes.

[..]

Je hebt het dan ook geen een keer overtuigend gebracht.
[/quote]

Daar zijn we het dan niet over eens

[..]

Je geeft teveel invloed aan opvoeding hoor, en wat dan nog, als die vrouwen het zelf willen is er toch geen probleem? Mijn vriendin zegt nu al dat, mochten we ooit kinderen krijgen, zij parttime wil gaan werken omdat ze voor die kinderen wil zorgen.
[/quote]

Hier ben ik al veel te vaak op ingegaan. Lezen.

[..]

Dat zeg ik nergens, waar baseer je dat nou weer op? :') Ik zeg dat die meisjes, zonder hulp van feministen, zelf wel een mooie carrière kunnen krijgen, mochten ze dat willen. En geloof me, dat gaat ze lukken ook, en daar hebben ze jou, andere 'feministen' en jullie dwingelandij niet eens voor nodig!
[/quote]

Dat blijkt wel uit het glazen plafond dat vrouwen nog steeds tegenhoudt. Het is een stuk lastiger voor vrouwen om aan de top te komen hierdoor en dit glazen plafond moet weg eventueel door middel van wetten om ruimte open te breken voor vrouwen. Als the old boy's network geen ruimte wil maken, moet het maar zo.
pi_141762816
quote:
4s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als TS haar eigen shit een beetje op orde krijgt is er niks aan de hand. Ze komt met weinig tot geen onderbouwing voor haar meestal ondoordachte (en dan zeg ik het nog erg netjes) uitspraken waarbij ik haar tot aan de grond toe afbrand met onderbouwing. Leuk dat ze het niet kan winnen, maar een lipstick feminist die vervolgens gaat janken in Feedback hoef jij als mod niet serieus te nemen natuurlijk, laten we wel wezen.
Je onderbouwing brandt de mijne af? Laat me niet lachen. Je staat zo zwak in de discussie, dat je op de man hebt moeten spelen. Dat is de zwakste vorm van discussiëren. Over niet kunnen winnen en frustratie gesproken.
pi_141762892
pi_141762907
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat een bekrompen tunnelvisie :') er is veel meer in het leven dan werk.
Ja, maar als je ambitieloos thuis op de bank zit, heb je er niet veel van gemaakt.
pi_141762972
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:50 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Ja, maar als je ambitieloos thuis op de bank zit, heb je er niet veel van gemaakt.
Als je perfect gelukkig bent op die bank heb je er niks over te zeggen natuurlijk, kom nou toch. Je hebt dictatoriale eigenschappen.
pi_141763127
quote:
Film gekeken. Slaat nergens op, hij probeert het argument van feministen onderuit te halen door negatieve dingen in de maatschappij te noemen waar mannen vaker slachtoffer van zijn dan vrouwen. Hoezo dat? Feministen willen dat vrouwen gelijke kansen krijgen als mannen, we willen niet zeggen dat mannen niet te maken krijgen met nadelige gebeurtenissen.

En over het algemeen hebben mannen in de maatschappij meer kansen dan vrouwen en hebben ze niet te maken met zo'n gek glazen plafond.
pi_141763201
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:46 schreef EnterShik4ri het volgende:

[..]

Als een vrouw wilt werken dan kan ze toch ook gewoon solliciteren net als mannen? :')
Het probleem is dat we in onze cultuur een beeld hebben van de man die fulltime werkt en de hoofdkostwinner is. Dit zit ook, vaak onbewust, in de opvoeding van jongens en van meisjes.
pi_141763228
Zit dat niet (biologisch en anatomisch gezien) ook een beetje in onze natuur?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:00:41 #117
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_141763269
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:48 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Je onderbouwing brandt de mijne af? Laat me niet lachen. Je staat zo zwak in de discussie, dat je op de man hebt moeten spelen. Dat is de zwakste vorm van discussiëren. Over niet kunnen winnen en frustratie gesproken.
Meid hou gewoon op :') je begint lachwekkend te worden.

Wat ik aantoonde door middel van je leeftijd is dat je a) qua denkwijze nog niet volwassen bent, b) je met je geringe levenservaring geen idee hebt waar je over praat, c) je door je eigen geslachtsgenoten uitgelachen wordt wegens je ridicule denkwijze over vrouwen die ervoor kiezen om thuis de kinderen op te voeden en d) je niet eens ingaat op posts die onderbouwd zijn. Ik benoem simpelweg de feiten zoals ze er liggen: je bent een 17 jarige meid die net haar diploma heeft gehaald, voor het eerst naar het buitenland op vakantie gaat, net een bijbaantje gescoord heeft en vanaf september aan de grote buitenwereld mag ruiken door een studie te gaan volgen.

Daar is niks gelogen aan, dat is simpelweg een ernstig verschil in perspectief wat jij hebt ten opzichte van je geslachtsgenoten, die over het algemeen meer ontwikkeld zijn dan jij op dit moment en gewoon meer levenservaring hebben. Dat is relevant omdat je met totaal onrealistisch geneuzel aan komt zetten en gewoonweg fascistische denkbeelden eropna houdt met betrekking tot het al dan niet met dwang opleggen van werk aan vrouwen :D

Verder heb ik je al een paar keer een antwoord gegeven over je stelling dat er geen vrouwen als rolmodel dienen, daar mag je dan fatsoenlijk, met bronnen, op reageren, waarna ik je de gunst zal verlenen met de discussie door te gaan en je niet al te hard zal afbranden mocht je weer de spreekwoordelijke poep uit je nek praten.

Dus, nog even, uitgeschreven en wel, met linkjes naar een ander (meer relevant topic) waar je desnoods ook mag reageren:

quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Marktverziekend, dat is toch vrij logisch als je een bedrijf dwingt om niet langer meer naar de beste kandidaat voor de functie te kijken maar naar het geslacht/geloofsovertuiging/huidskleurtje/haarkleurtje, dat verziekt de markt nogal ja!

Pakken we maar even een opinieartikel erbij van weliswaar een PVV-er, maar met interessante punten. Ik citeer uit http://www.volkskrant.nl/(...)-voor-iedereen.dhtml

Over het Noorse Ideaalbeeld dat zo goed zou werken:

[..]

Lijkt me dus niet zo`n goede ontwikkeling, denk je niet?

Gaan we verder:

[..]

En tada, wat blijkt? Onervarenheid doet vrouwen de das om. Daarom gaat een quotum niet werken en daarom opteer ik ook voor de weg van geleidelijkheid. Want wat blijkt? Als we de NRC erbij pakken zien we dat bedrijven (zoals hierboven Facebook ook al doet...) uit eigen beweging meer vrouwen op topfuncties, zonder daarbij een keiharde quotum te moeten hanteren. Dat lijkt me veel beter te werken dan gewoon domweg een vrouw naar voren te schuiven:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-vrouwenquotum-niet/

[..]

Zoals ik al zei; over 10 jaar is dit probleem er (bijna) niet meer. Een quotum doet meer kwaad dan goed, zoals elke geforceerde maatregel dat zou doen.

[..]

Ja, want het slecht vinden dat een bedrijf gedwongen wordt discriminatie toe te passen op hun personeelsbeleid is inderdaad een overtrokken reactie :') hou eens gauw op met je persoonlijke aanvalletjes, dat siert je niet.

[..]

Ik heb allang duidelijk gemaakt wat ik wil, sterker nog, ik heb hier boven al aangetoond dat er genoeg rolmodellen te vinden zijn in de maatschappij, en ik heb allang gezegd dat je zult zien dat we over 10 jaar dit helemaal geen probleem meer vinden. JIJ vindt dat niet snel genoeg gaan, en je hebt nog geen 1 keer uit kunnen leggen waarom dat is. Enige wat je tot nu toe roept is dat talentvolle mensen in de top van de maatschappij geen kans krijgen, wat natuurlijk voor zowel mannen als vrouwen geld.

En nog steeds blijft de vraag open staan waarom je je alleen maar richt op de topfuncties en niet ageert tegen het feit dat over ALLE beroepen een significante verhouding mannen vs vrouwen bestaat en dat je dat wil bestrijden.
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij valt het wel mee.

Het kabinet Rutte is 8 mannen om 6 vrouwen, dus daar zit het niet in.
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Rutte_II#Formatie)

Tweede kamer is ook 60/40, dus ook daar ligt het niet aan (http://tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/index.jsp)

[..]

Mwoah, 1 google hit: http://managementscope.nl/top/machtigste-vrouwen en je hebt de top 50 van machtigste vrouwen in Nederland. Rolmodellen te over wat mij betreft...

[..]

Dat klopt. Is dat een hoek waar rolmodellen vandaan moeten komen?

[..]

Kunstenaars zijn ook aardig gelijkwaardig hoor:

http://www.kunstweek.nl/verkiezing.asp

[..]

Zoals ik nu tel zijn het er iets meer dan vrouwen, maar er zijn genoeg vrouwelijke rolmodellen te vinden om dat iig niet als zwaarwegend argument te gebruiken.
Dus, succes met je stelling dat vrouwen onderdrukt worden en ik zie je antwoord wel tegemoet, al dan niet met bronvermelding, uiteenzetting en eventueel een samenvatting mocht je antwoord te lang worden.

^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2014 14:02:39 ]
pi_141763318
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:')
"Wij zijn feministen, wij zijn sterk" en dan toch nog weer afgeven op iets anders...

Zelfs in de generaties die zijn opgevoed met de waarden van gelijkwaardigheid blijkt toch nog dat gemiddeld genomen vrouwen liever minder werken dan 40u per week in tegenstelling tot mannen ongeacht of ze kinderen hebben of niet. In een kapitalistische samenleving delf je dan gewoon terecht het onderspit.

Hetgeen wat jij doet is ook schuldig aan die ongelijkheid, het zoeken van de redenen bij alles behalve jezelf. Als jij wil aantonen dat je sterk, intelligent en succesvol kan zijn moet je dat gewoon doen en niet lopen janken dat er toevallig mensen zijn die daarin verder zijn dan jij en hoe oneerlijk dat wel niet is.
We hebben het hier over een heel geslacht. Ik geloof niet dat vrouwen van nature minder verantwoordelijk zijn dan mannen, kijk maar naar de resultaten van vrouwen in het onderwijs tegenover de resultaten van mannen.

Wat vooral oneerlijk is, is dat vrouwen die wél carrière willen maken, de dupe worden van mensen die vrouwen als incompetent zien en er een glazen plafond komt, waarschijnlijk door het beeld dat vrouwen niet fulltime horen te werken.

Opvoeding is iets krachtigs wat je niet moet onderschatten, bij de meeste mensen, kijk maar naar alle verschillende culturen op de wereld. Opvoeding vormt voor een groot deel een cultuur.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:05:08 #120
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_141763399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:02 schreef Yalesa het volgende:

[..]

We hebben het hier over een heel geslacht. Ik geloof niet dat vrouwen van nature minder verantwoordelijk zijn dan mannen, kijk maar naar de resultaten van vrouwen in het onderwijs tegenover de resultaten van mannen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:41 schreef Yalesa het volgende:
Er is wel degelijk een schandalig verschil te zien in de vragen die aan meisjes en de vragen die aan jongens worden gesteld.
pi_141763416
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:02 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Wat vooral oneerlijk is, is dat vrouwen die wél carrière willen maken, de dupe worden van mensen die vrouwen als incompetent zien en er een glazen plafond komt, waarschijnlijk door het beeld dat vrouwen niet fulltime horen te werken.

Opvoeding is iets krachtigs wat je niet moet onderschatten, bij de meeste mensen, kijk maar naar alle verschillende culturen op de wereld. Opvoeding vormt voor een groot deel een cultuur.
Leuk dat je het fenomeen glazen plafond eruit pakt. Toevallig heb ik het boek van Alice Eagly door zitten lezen waarin staat dat het glazen plafond achterhaald is. Ik raad je aan het boek eens te lezen.

http://www.managersonline(...)-glazen-doolhof.html
pi_141763446
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

[..]

Contradictio in terminis.
pi_141763468
Het glazen plafond. Das ook net zo'n heerlijk excuus als 'faalangst', de ziekte van Pfeiffer, of menstruatiepijn hé.
pi_141763940
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:06 schreef Loveless85 het volgende:
Het glazen plafond. Das ook net zo'n heerlijk excuus als 'faalangst', de ziekte van Pfeiffer, of menstruatiepijn hé.
Het is vooral een reden om weer te wijzen naar iemand anders.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 15:04:16 #125
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_141765677
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:56 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Film gekeken. Slaat nergens op, hij probeert het argument van feministen onderuit te halen door negatieve dingen in de maatschappij te noemen waar mannen vaker slachtoffer van zijn dan vrouwen. Hoezo dat? Feministen willen dat vrouwen gelijke kansen krijgen als mannen, we willen niet zeggen dat mannen niet te maken krijgen met nadelige gebeurtenissen.
Slachtofferschap neemt kansen weg. Vrouwen hebben dus meer kansen dan mannen in onze samenleving simpelweg doordat de overheid en de maatschappij in het geheel vrouwen meer in bescherming neemt waardoor jullie dat voordeel kunnen gebruiken om je op je dromen te focussen.

quote:
En over het algemeen hebben mannen in de maatschappij meer kansen dan vrouwen en hebben ze niet te maken met zo'n gek glazen plafond.
Ja je kan dat wel roepen. Maar kom maar eerst met bewijs. Ik stel bij deze dat vrouwen 4% meer verdienen dan mannen. Frustrerend he als mensen zomaar dingen roepen.

Als vrouwen echt goedkoper zijn dan mannen maar toch even competent dan zou elk bedrijf alleen maar vrouwen inhuren voor alle posities. Toch zie je dat niet gebeuren. Hoe komt dat toch? Misschien omdat er veel meer aan de hand is dan jouw feministische verhaaltje omvat.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')