Als jij serieus denkt dat ik dat niet snap, ligt dat eerder aan het feit dat jij een beetje moeite hebt gehad met het lezen van mijn post.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Joh TS is 17, die krijgt net wat vet op de heupen, d'r borsten zijn gaan groeien (en iets te lang doorgegroeit), en ze begint net een beetje te begrijpen hoe 't allemaal werkt met de bloempjes en de bijtjes.
Ze snapt nog niet helemaal dat sommige dingen (het accentueren van die kenmerken als vrouw, en het reageren daarop als man) nu eenmaal hardcoded in ons DNA zitten, omdat dat nou eenmaal de essentie van ons bestaan op deze aardkloot is.
Dat heb je al gedaan, en dat topic is gesloten schatquote:Op woensdag 25 juni 2014 12:42 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Als jij serieus denkt dat ik dat niet snap, ligt dat eerder aan het feit dat jij een beetje moeite hebt gehad met het lezen van mijn post.
Voordat je mij aanvalt op mijn leeftijd, mag je eens leren spellen (je typt 'doorgegroeid' met een d) en aangezien je je weer zo verlaagd hebt, ga ik niet meer op je in. Je bent gewoon nog niet volwassen en ik zal een melding van je gedrag maken bij de admins.
Dus de hele beweging faalt omdat er bepaalde mensen zijn die denken dat alle feministen kortharige, dikke mannenhaters zijn en wij willen laten zien dat dit niet zo is?quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:47 schreef Dimens het volgende:
Alleen al het feit dat een groep feministen zich wil onderscheiden van de conventionele feminist laat al zien dat de beweging in het algemeen al een faal is.
Ik heb gelezen dat Angela Merkel het feit dat ze een vrouw was juist niet wilde benadrukken, dus waar is die bron waarin ze zegt dat je je niet als een vrouw moet gedragen om aan de top te komen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hoor, een topbestuurder in een topfunctie aan de top van 1 van Europa's grootste economieën zou het vast verkeerd zien ten opzichte van een 17 jarige scholier die haar diploma nog moet halen. Ahum.
Dat zei ik niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:50 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dus de hele beweging faalt omdat er bepaalde mensen zijn die denken dat alle feministen kortharige, dikke mannenhaters zijn en wij willen laten zien dat dit niet zo is?
Al dan niet met overgewicht?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:53 schreef Fera het volgende:
[..]
Over het algemeen is dat het kenmerk van een vrouw, al dan niet met overgewicht. En een speciale BH kopen om het spleetje uit te laten komen is het perfecte voorbeeld van pronken met je vrouwelijke assets om te laten zien: "Hé alpha's met goede genen, laat mij alsjeblieft de moeder van jullie kind worden! Ik heb al twee goede punten die in mijn voordeel spreken".
Uh-huhquote:Op woensdag 25 juni 2014 12:54 schreef Yalesa het volgende:
dus je hebt even veel slanke vrouwen met grote borsten als dikke.
Jij moet misschien ook weer terug naar de basisschool om te leren lezen, als je überhaupt mijn post al bekeken hebt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar hopen dat ze over een jaar of 3 genoeg bijgelezen is om de evolutie der mensch wel te begrijpen.
Hiermee wil je dus zeggen dat het voor vrouwen vanzelfsprekend niet mogelijk is om een topfunctie te bekleden, als ik dit had geloofd, was ik geen feministe geworden. Er zijn weldegelijk vrouwen in topfuncties met kinderen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zal nog een geheim van het leven met je delen; het is niet eerlijk. Wil je iets bereiken, moet je het zelf doen. Ik wilde ooit topvoetballer worden, maar mijn fysieke gesteldheid liet het niet toe. In plaats van mezelf te bombarderen tot een Don Quichot (je kent hem wel neem ik aan) en regels te willen invoeren die mij tot profvoetballer zouden maken ging ik simpelweg op zoek naar andere dingen waar ik goed in was. Moet je ook eens proberen
Ik zeg niet dat mannen ze niet aantrekkelijk vinden, ik zeg dat het de hoofdgedachte achter brede heupen is om kinderen succesvol op de wereld te zetten, dat ze aantrekkelijk worden gevonden is een vanzelfsprekende bijkomstigheid.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:55 schreef Fera het volgende:
[..]
Maar met wie moeten vrouwen die baby's maken?
Juist.
Ja, want brede heupen zijn erg nuttig bij het barenquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:00 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mannen ze niet aantrekkelijk vinden, ik zeg dat het de hoofdgedachte achter brede heupen is om kinderen succesvol op de wereld te zetten, dat ze aantrekkelijk worden gevonden is een vanzelfsprekende bijkomstigheid.
Ja, common knowledge.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:01 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, want brede heupen zijn erg nuttig bij het baren
Zucht. Lezen... Ik ontken niet dat brede heupen aantrekkelijk worden gevonden en voor de rest ga ik niet telkens weer mijn woorden herhalen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat fysiek erg leuk vinden ligt vast in je genen. En laat die genen je nou net vertellen dat je op brede heupen valt als man zijnde, en de cirkel is weer rond![]()
Snappez-vous TS?
En als je nou brede heupen en een smal bekken hebt? Wat is dan de toegevoegde waarde van je brede heupenquote:
Over begrijpend lezen gesproken, je kan er zelf ook wat van. Ik zeg dat mannen EN vrouwen over de hele wereld aspecten op mentaal en fysiek gebied kunnen missen om ooit een topfunctie uit te kunnen voeren. Daarvoor hoef je geen kut te hebben, om maar even op jouw niveau te spreken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:59 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Hiermee wil je dus zeggen dat het voor vrouwen vanzelfsprekend niet mogelijk is om een topfunctie te bekleden, als ik dit had geloofd, was ik geen feministe geworden. Er zijn weldegelijk vrouwen in topfuncties met kinderen.
Je lult jezelf klem, maar dat geeft niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:03 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Zucht. Lezen... Ik ontken niet dat brede heupen aantrekkelijk worden gevonden en voor de rest ga ik niet telkens weer mijn woorden herhalen.
Ik lees vooral veel prietpraat van iemand die niet zo goed weet hoe de wereld in elkaar zit op haar leeftijd. En dat is ook logisch, je zal straks opgroeien en meer van de wereld gaan zien en snappen, en dan gaan die denkbeelden die je nu hebt vanzelf minder worden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:57 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Jij moet misschien ook weer terug naar de basisschool om te leren lezen, als je überhaupt mijn post al bekeken hebt.
Dat TS geen feminist is in de zin van het woord geeft ze zelf ook toe. Wat ze dan wel is, dat is nog onderwerp van discussie. Ik denk vooral een puberaal ingesteld meisje met inderdaad wat uiterlijke onzekerheden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:16 schreef TimMer1981 het volgende:
Maar zoals gewoonlijk zal dit probleemverhaal voornamelijk ontsproten zijn aan persoonlijke onzekerheid, zoals meestal het geval met feministen: SEX / Spleetje tussen de borsten krijgen lukt niet (serieus topic)
Niet hatelijk bedoeld overigens, slechts observerend. Barbies (ik ben ook geen fan van zogenaamde picture perfect vrouwen, vervelende types meestal) hoor je namelijk nooit klagen over seksuele ongelijkheid.
Het hele hokje "feminist(e)" is al bullshit: wat maakt je een feminist(e)?quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat TS geen feminist is in de zin van het woord geeft ze zelf ook toe. Wat ze dan wel is, dat is nog onderwerp van discussie. Ik denk vooral een puberaal ingesteld meisje met inderdaad wat uiterlijke onzekerheden.
Dus jij bent iemand die gelijkwaardigheid tussen de seksen nastreeft door alleen maar en exclusief aandacht te geven aan de problemen van 1 van de seksen terwijl de andere lekker in de regen mag blijven staan? En dat alles zonder dat je een lekker pittig kort kapsel hebt aangemeten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:37 schreef Yalesa het volgende:
Ik durf hier met trots te zeggen dat ik een lippenstiftfeminist ben.
Volgens mij is dat nooit zo bedoelt. Het hele feminisme is nu doorgeschoten imo. Maar niet totaal overbodig, zolang vrouwen nog steeds structueel minder verdienen als een man bij dezelfde functie is er geen gelijkheid.quote:
Je hier uberhaupt druk om maken. Mens, leef gewoon je leven zoals jij dat wilt, denk wat je wilt en laat anderen doen en denken zoals zij willen zonder dat je jezelf aan ze op probeert te dringen. Stomme kut.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:50 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dus de hele beweging faalt omdat er bepaalde mensen zijn die denken dat alle feministen kortharige, dikke mannenhaters zijn en wij willen laten zien dat dit niet zo is?
En terecht: naakte vrouwen zijn vreselijk vrouwonvriendelijk voor lelijke vrouwen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:33 schreef Gewas het volgende:
Ik heb twee jaar geleden een overtuigd feminist op Facebook gehad. Vreselijk irritant wijf was dat. Op een gegeven moment had ze me verwijderd omdat ik plaatjes van blote vrouwen had geliked.
Daar gaat het juist om. Vrouwen die ook graag een hoge functie willen bekleden (waar ze gewoon even veel recht op hebben), kunnen dat niet en die kunnen dus niet leven zoals ze dat zelf willen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:45 schreef Myrr het volgende:
[..]
Je hier uberhaupt druk om maken. Mens, leef gewoon je leven zoals jij dat wilt, denk wat je wilt en laat anderen doen en denken zoals zij willen zonder dat je jezelf aan ze op probeert te dringen. Stomme kut.
Slotje.
Dan zitten ze bij het verkeerde bedrijf en moeten ze verder zoeken. Je kunt van tevoren een beetje peilen hoe een bedrijf in elkaar zit, als je een hoge functie wilt maar geen enkele vrouw ziet die die heeft in een bedrijf, dan doe je next.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:09 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Daar gaat het juist om. Vrouwen die ook graag een hoge functie willen bekleden (waar ze gewoon even veel recht op hebben), kunnen dat niet en die kunnen dus niet leven zoals ze dat zelf willen.
Zoals ik al zei: tussenhokje. Ik hang het feminisme aan, dat maakt mij officieel een feminist. Maar natuurlijk ben ik in de eerste plaats mens.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:59 schreef NanKing het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nooit zo bedoelt. Het hele feminisme is nu doorgeschoten imo. Maar niet totaal overbodig, zolang vrouwen nog steeds structueel minder verdienen als een man bij dezelfde functie is er geen gelijkheid.
Gelijkheid is ook niet het goede woord want mannen en vrouwen zijn nou eenmaal verschillend, niet de een beter dan de ander maar gewoon verschillend.
Lipstick feminisme vind ik overigens een even debiel labeltje als een lipstick lesbian.
Waarom wil je jezelf so definiëren, en niet gewoon als mens. Ik ben een mens, daarna een vrouw.
Fijn, iemand die me niet het vuur op me opent. Maar ik vind niet dat ik het extreem opvat, dat "lipstick" gedeelte van het woord "lipstick feminist" expliceert al dat ik niet alles gelijk wil trekken: mannen zijn mannen en vrouwen zijn vrouwen. Ik wil wel dat mannen en vrouwen dezelfde kansen krijgen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:57 schreef Bramito het volgende:
Niks mis met feminisme. Het is gewoon een groep die bepaalde dingen die ze belangrijk vinden probeert te realiseren. Er zijn zoveel van die groepen, dus niks om je druk over te maken. Ik vind het prima van de TS dat ze een ergens voor wil staan. Prima ook dat ze het min of meer extreem opvat, want als je al genuanceerd bent als je 17 bent, dan heb je echt een probleem.
Je hebt niet door dat je jezelf nu tegen spreekt?quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:14 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Fijn, iemand die me niet het vuur op me opent. Maar ik vind niet dat ik het extreem opvat, dat "lipstick" gedeelte van het woord "lipstick feminist" expliceert al dat ik niet alles gelijk wil trekken: mannen zijn mannen en vrouwen zijn vrouwen. Ik wil wel dat mannen en vrouwen dezelfde kansen krijgen.
En wie heeft je dit verteld?quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus jij bent iemand die gelijkwaardigheid tussen de seksen nastreeft door alleen maar en exclusief aandacht te geven aan de problemen van 1 van de seksen terwijl de andere lekker in de regen mag blijven staan? En dat alles zonder dat je een lekker pittig kort kapsel hebt aangemeten.
Nobel, zeg.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:09 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Daar gaat het juist om. Vrouwen die ook graag een hoge functie willen bekleden (waar ze gewoon even veel recht op hebben), kunnen dat niet en die kunnen dus niet leven zoals ze dat zelf willen.
Dus je vindt een hele politieke en maatschappelijke stroming discriminerend, omdat er mensen tussen zitten die één geslacht positief willen discrimineren...? Dat is niet het uitgangspunt van feminisme en ook niet mijn standpunt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:03 schreef TimMer1981 het volgende:
Feminisme is seksuele discriminatie, punt.
Gelijkwaardigheid (niet gelijkheid) van beide geslachten zou het uitgangspunt moeten zijn, niet het positief discrimineren van één geslacht.
Dan moeten we iets aan de opvoeding van vrouwen doen, ze laten weten dat ze even goed zijn als mannen en even hoog kunnen eindigen in het bedrijfsleven.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]Kan prima hoor, feit is gewoon dat meer mannen dat ambiëren, dus het aanbod is niet 50/50, dan is het niet zo gek dat de bezetting op die functies ook niet 50/50 is.
Ze kunnen wel degelijk even hoog eindigen. Ik snap niet waar je de gedachtekronkel vandaan haalt dat dat niet kan. De kansen liggen er gewoon, er zijn zat voorbeelden te noemen van vrouwen in de top van bedrijven, dus waarom je de infantiele stellingname doet dat het niet kan is onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:22 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dan moeten we iets aan de opvoeding van vrouwen doen, ze laten weten dat ze even goed zijn als mannen en even hoog kunnen eindigen in het bedrijfsleven.
Oh wacht... in onze maatschappij kunnen ze dat (nog) niet.
Chill, het was een grapje. Het kan door overgewicht komen, maar dat hoeft niet. Wel heel typisch om meteen met het woord jaloezie te komen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:54 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Al dan niet met overgewicht?Laat me niet lachen, wat een jaloezie zeg.
Grote borsten hebben gaat over verhoudingen, dus je hebt even veel slanke vrouwen met grote borsten als dikke vrouwen met grote borsten.
Nogmaals, een grapje. Gedraag je niet zo verschrikkelijk ongesteld alsjeblieft.quote:
Onthou, ze is 17.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:43 schreef Fera het volgende:
[..]
Chill, het was een grapje. Het kan door overgewicht komen, maar dat hoeft niet. Wel heel typisch om meteen met het woord jaloezie te komen.
[..]
Nogmaals, een grapje. Gedraag je niet zo verschrikkelijk ongesteld alsjeblieft.
Waarom 'moet' dat, waarom mogen vrouwen dat niet gewoon lekker zelf bepalen? De vrijheid is er, daar gaat het neem ik aan om, en dan is vervolgens iedereen vrij om er wel of geen gebruik van te maken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:22 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dan moeten we iets aan de opvoeding van vrouwen doen, ze laten weten dat ze even goed zijn als mannen en even hoog kunnen eindigen in het bedrijfsleven.
Oh wacht... in onze maatschappij kunnen ze dat (nog) niet.
Noem eens iets waarmee vrouwen door de overheid worden achtergesteldquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:16 schreef Yalesa het volgende:
[..]
En wie heeft je dit verteld?Vrouwen worden nou eenmaal meer achtergesteld dan mannen in de samenleving,
Zou kunnen maar dan doe jij niet. En dat doen andere feministen ook niet. Sterker nog. Als het op mannen-issues aan komt doen feministen er alles aan om te saboterenquote:ik zou ook voor mannenrechten kunnen strijden hoor, bijvoorbeeld wat betreft de voogdij over kinderen.
Ik zei:"min of meer extreem" en het was positief bedoeld. Om te beginnen, als je 17 bent en roept dat je feminist bent, is dat op zich al vrij extreem. Verder lijkt het, dat je er van overtuigd bent dat vrouwen echt praktisch geen mogelijkheden hebben in het bedrijfsleven. Dat valt wel mee hoor. De kansen zijn zeker niet gelijk, maar ze bestaan wel. Prima dat je daar voor wil strijden, ga ervoor.quote:Op woensdag 25 juni 2014 16:14 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Fijn, iemand die me niet het vuur op me opent. Maar ik vind niet dat ik het extreem opvat, dat "lipstick" gedeelte van het woord "lipstick feminist" expliceert al dat ik niet alles gelijk wil trekken: mannen zijn mannen en vrouwen zijn vrouwen. Ik wil wel dat mannen en vrouwen dezelfde kansen krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |