Wie deelt die uit dan?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:14 schreef superkimmi het volgende:
mijn DA heeft een cat friendly clinic certificaat.
Als het maar geen rietenmandje is met een 10 cm deurtje, waar je een kat met geen mogelijkheid eruit kan halen of onderzoekenquote:Erg fijn inderdaad. Als Turbo haar mandje niet uit wil, nou, dan behandelen we haar gewoon in het mandje! Dat soort kleine dingetjes maken echt het verschil.
Toen mijn kater blaasontsteking had kreeg hij een katheter die er 10 dagen in moest blijven.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:53 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Dat was misschien te kort geweest. Ik ben (en geen enkele DA, denk ik) een fan van een kat met een katheter naar huis mee te geven. Ten eerste kunnen zij het dus uittrekken (of erger nog, het dopje afbijten en de rest van de katheter in de plasbuis laten zitten), ten tweede zit je hele huis onder urine, ten derde is er meer kans dat een infectie van buiten in de blaas komt.
Ik heb een mandje wat met grote klemmen sluit, dus heel makkelijk om de bovenkant eraf te halen, dierenarts blij mee. Het heeft ook een dubbele bodem, mijn oudste liet heel snel de boel lopen in kooitjes, dus kat blij mee. En het heeft een sluiting met zo'n klem die je indrukt, waarmee je de pinnen boven en onder naar de sluiting toe haalt zeg maar, dus geen gepiel met kleine plastic dopjes terwijl je kat probeert te ontsnappen, ik blij meequote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:23 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wie deelt die uit dan?Katten-maffialobby?
[..]
Als het maar geen rietenmandje is met een 10 cm deurtje, waar je een kat met geen mogelijkheid eruit kan halen of onderzoeken![]()
Met de katten heb je idd met name tijd en geduld nodig.
T schijnt de ISFM te zijn.. En t is ook echt zo hoor, ruime wachtkamer, hoge plekjes voor de katten, feliway, zoveel mogelijk lokken met bijv voer..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:23 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wie deelt die uit dan?Katten-maffialobby?
[..]
Als het maar geen rietenmandje is met een 10 cm deurtje, waar je een kat met geen mogelijkheid eruit kan halen of onderzoeken![]()
Met de katten heb je idd met name tijd en geduld nodig.
Een cat friendly clinic certificaat? Klinkt als een enorme wassen neus. Behandelen in het mandje doen ze hier ook, en geen certificaat te bekennen, hoorquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:14 schreef superkimmi het volgende:
mijn DA heeft een cat friendly clinic certificaat. Erg fijn inderdaad. Als Turbo haar mandje niet uit wil, nou, dan behandelen we haar gewoon in het mandje! Dat soort kleine dingetjes maken echt het verschil.
Net als dat het fijn is dat de kliniek wat af weet van hondengedrag, rattengedrag, konijnengedrag. Kortom, het gedrag van ieder beest dat er op de tafel komt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:52 schreef RandomMoron het volgende:
Bij Cat Friendly Clinics gebruiken ze volgens mij vaak ook de feliway spray om katten gerust te stellen. Ik denk dat het niet eens belangrijk is dat er een certificaat is, maar het is wel fijn om te weten dat de kliniek in kwestie wat afweet van kattengedrag.
Oh, dat. Dat is overgewaaid uit de VS.quote:
Dat geloof ik ook!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:58 schreef RandomMoron het volgende:
ik denk wel dat het een mooie muur vol met versiering oplevert. In mooie lijstjes
Er is in Nederland helaas nog geen officieel systeem voor het kwalificeren van de gezelschapsdierenpraktijken. Dus voor de consument is er geen mogelijkheid om dierenartsen te vergelijken anders dan op basis van tarieven en hun gevoel (of de dierenarts lief is of nietquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:58 schreef RandomMoron het volgende:
ik denk wel dat het een mooie muur vol met versiering oplevert. In mooie lijstjes
De mijne is een Sterkliniek, waarbij nascholing e.d. verplicht is voor zover ik weet. Hoe het met de andere dingen die je noemt zit, weet ik niet, maar ik heb er wel erg veel vertrouwen in dat ze up-to-date zijnquote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:21 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Er is in Nederland helaas nog geen officieel systeem voor het kwalificeren van de gezelschapsdierenpraktijken. Dus voor de consument is er geen mogelijkheid om dierenartsen te vergelijken anders dan op basis van tarieven en hun gevoel (of de dierenarts lief is of niet). Jullie hebben, denk ik, geen flauw idee of jullie dierenarts regelmatig de nascholing volgt of zijn recente kennis uit 1970 stamt. Of je dierenarts netjes volgens een modern antibioticum-beleid werkt, of lukraak allerlei antibiotica in je dier ingooit. Of je dierenarts een meest veilige narcose aan je dier geeft met allerlei hart/long/zuurstof-bewaking tijdens de operatie of stammen zijn narcose en operatiemethodes ook uit dat spreekwoordelijke 1970?
Sterklinieken is idd een goed initiatief, want zij werken volgens protocollen en zij volgen nascholing. Maar dat is iets wat zij zichzelf opleggen, er is in principe geen controle van een onafhankelijke organisatie /overheid. Er zijn verder in NL meerdere dierenkliniek-franchises, maar welke regels zij allemaal hanteren durf ik niet te zeggen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:34 schreef Holyme het volgende:
[..]
De mijne is een Sterkliniek, waarbij nascholing e.d. verplicht is voor zover ik weet. Hoe het met de andere dingen die je noemt zit, weet ik niet, maar ik heb er wel erg veel vertrouwen in dat ze up-to-date zijnZijn er nog andere overkoepelende dingen zoals die Sterklinieken (al is het dan niet volgens een officieel systeem)?
Dat lijkt mij voor iedere dierenarts logisch. Dat hij/zij wat af weet van het dier dat hij/zij behandeltquote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:14 schreef oh-oh het volgende:
Zijn katten niet de meest voorkomende huisdieren in NL?
Lijkt me vet handig dat een da praktijk daar wat van af weet dan toch
Nope. Vissen!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:14 schreef oh-oh het volgende:
Zijn katten niet de meest voorkomende huisdieren in NL?
De meest voorkomend betekent helaas nog niet dat mensen bereid zijn om het geld er aan uit te geven, by the way.quote:Lijkt me vet handig dat een da praktijk daar wat van af weet dan toch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
Foto?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:52 schreef silliegirl het volgende:
Hoi DDA!
Een van mijn poezekindjes heeft een geirriteerd oogje. Of eigenlijk; haar onderste ooglid is rood en ziet er wat opgezet uit. Haar oog is wel gewoon open (ze knijpt er wel een beetje mee) en ze eet en drinkt verder prima; ze maakt geen zieke of zielige indruk.
Nu ren ik al regelmatig heen en weer naar de DA hier en die maakt me al uit voor overbezorgd dus ik dacht; ik vraag hier even advies. Moet ik voor zoiets toch naar de DA of kan ik het even aanzien? En waar moet ik dan op letten? Thanks!
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:55 schreef Turbomuis het volgende:
Een van mijn katten, buitenmonster Diesel, heeft een abces. Dat wil zeggen, die had hij, maar hij heeft 'm open gewassen. Prima natuurlijk, kon ' ie mooi leeglopen. De wond is nog steeds mooi en schoon, maar is sinds dinsdag niet kleiner geworden (volgens mij). Dinsdag heb ik de dierenarts gebeld of ik met 'm moet langskomen, maar ze zei dat als het er goed uit bleef zien en meneer goed blijft eten en drinken ze er niet veel aan kunnen doen. Ik vind het een beetje lullig om ze nu weer te bellen, ik ben er nog nooit geweest (nieuwe dierenarts, m'n oude is verhuisd). Dus het leek me wel een plan om dat hier 's voor te leggen, is het zinvol om langs te gaan of kunnen ze er inderdaad niet veel meer mee dan ik?
(Fotootje is niet heel smakelijk, vandaar in een spoiler)DDA vindt de foto erg meevallen qua niet smakelijkheid. Mijn broodje smaakt nu net zo lekkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als hij goed eet, drinkt en actief is en de wondranden goed uitzien, dan kan je idd afwachten.
Het kan wel 2 weken duren voordat de wond goed opgevuld is! De randen moeten dus mooi roze zijn en langzaam aan elkaar groeien. Als de randen grijs/zwart zijn, stinken en niet aan elkaar groeien, dan moet je een afspraak maken bij een dierenarts om de wond op te frissen (onder narcose).
Verder is het mooi als de wond zo lang mogelijk open is, dan kan alle troep eruit. Eventueel kan je het afspoelen met een zacht straaltje water uit de tuinslang, als het poezenmonster het toelaat.
Ervaring leert dat de meeste vechtabcessen mét een antibioticum kuur gedurende 2 weken genezen, en zonder antibiotica 14 dagen.![]()
Verder is het verstandig om het poezenkind niet laten vechten ivm kattenaidsIs Diesel al ontdaan van zijn testosteron?
DDA is dan ook wel wat gewend denk ikquote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
DDA vindt de foto erg meevallen qua niet smakelijkheid. Mijn broodje smaakt nu net zo lekker
Ehm... Neequote:Verder is het mooi als de wond zo lang mogelijk open is, dan kan alle troep eruit. Eventueel kan je het afspoelen met een zacht straaltje water uit de tuinslang, als het poezenmonster het toelaat.
Hij heeft eind mei een antibioticakuur gehad (ook abces, in z'n poot. En zelfs buitenmonsters lopen lastig op drie poten). Dus dat is deze keer sowieso geen optie. Nou ja, dan duurt het maar 14 dagenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Ervaring leert dat de meeste vechtabcessen mét een antibioticum kuur gedurende 2 weken genezen, en zonder antibiotica 14 dagen.
Ja, Diesel wel. Diesel is een lammetje. Maar provoceren kan ' ie niet tegenquote:Verder is het verstandig om het poezenkind niet laten vechten ivm kattenaids Is Diesel al ontdaan van zijn testosteron?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |