Ik geloof dan ook niet dat je met castreren dergelijk probleem ondervangtquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:09 schreef oh-oh het volgende:
Het is gewoon echt een heel erg ingebakken vooroordeel tegen reuen, dat castratie zo goed is tegen markeren. Opvoeden werkt echt bijna altijd. En castreren is geen garantie.
Veel van de honden die ik ken zijn van fokkers of showhonden, allemaal open reuen dus, en dan ook nog bij rassen die als pisbalen bekend staan, maar ze zijn allemaal goed opgevoed en doen het niet.
De honden die het ras in een slecht daglicht stellen zijn juist die verwende beesten die thuis de hele dag in de watten gelegd worden
Een gedragsdeskundige bellen staat bij mij op nummer 1. Maar daarnaast denk ik dat het weghalen van testosteron het leven van een hond makkelijker kan makenquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zou je dat niet beter anders aanpakken? Eerst een gedragsdeskundige bellen en kijken of het zo opgelost kan worden?
Mijn reutje mocht namelijk ook graag markeren (dekte zelfs nog!), maar hij was gewoon gecastreerd (niet zelf gedaan, overigens). Dit hebben wij met opvoeden gewoon netjes kunnen ondervangen voor 90% van de tijd.
Naar mijn mening is het een gebrek in de opvoeding wanneer een hond niet sociaal is en heeft dat weinig met testosteron te maken, puur gebrek aan kennis bij de baasquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Een gedragsdeskundige bellen staat bij mij op nummer 1. Maar daarnaast denk ik dat het weghalen van testosteron het leven van een hond makkelijker kan maken(dat moet je even per geval bekijken uiteraard). Ik zie genoeg jonge reuen die alleen maar hun hormonen achterna lopen en wel een stuk socialer worden na de castratie. Geen knokpartijen meer met andere reuen, de teven in de buurt kunnen gezellig mee spelen zonder direct aangerand te worden...
![]()
Maar castratie is geen oplossing voor het gebrek aan de opvoeding. En geen tovermiddel.
Is het alleen sproeien en geen plassen buiten de kattenbak?quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:34 schreef Spiegelei het volgende:
Ik heb ook een vraag.
We hebben 3 katten, een kater en een poes (Lego en Duplo, beiden geholpen) van 11 jaar en een kater (Mobi, ook gecastreerd) van 5 jaar.
Het zijn alledrie binnenkatten, maar ik moet er wel bij zeggen dat Mobi altijd al de drang heeft om naar buiten te gaan. Meneer is dan ook een houdini in de uitbraken en uitbraakpogingen.
Het probleem is dat Mobi nu af en toe sproeit en we weten niet goed hoe dat komt en vooral hoe we dit moeten oplossen.
Ik lees wel dat stress een oorzaak kan zijn, maar ja, ongeveer alles kan stress zijn.
We zijn wel 3 maanden geleden verhuisd van een klein huisje, naar nu een heel groot huis. De ruimte voor de katten is echt aanzienlijk groter en dat vinden ze ook erg fijn. Met name de katers rennen wat af in huis. Ze hebben 2 kattenbakken die gewoon goed gebruikt worden. Ze eten in principe vers (carnibest) al hoewel ik ze met de verhuizing even heb overgezet op droge brok omdat we even geen vriezer hadden.
De Lego en Mobi hangen echt aan mij, Duplo zit liever bij m'n man. De Mobi is ook wat jaloersig, wanner Lego lekker wil knuffelen dan moet Mobi er ook meteen met z'n kop tussen. Hij gaat dan ook rustig in z'n achteruit om bovenop Lego te gaan zitten. Lego is een beetje een sulletje wat dat betreft. Als je eens een boek uit je handen laat vallen kijkt hij meteen schuldbewust en angstig je kant op, terwijl hij verder helemaal niet schichtig is ofzo. Maar goed Mobi is aardig dominant dus.
Lego en Mobi gaan trouwens wel goed met elkaar (tenzij Mobi wat te ruw wordt bij het spelen), Lego is echt dikke mik met Duplo. Duplo tolereert Mobi, hij ontwijkt haar.
Maar goed, wat kunnen we doen/proberen om van dat gesproeid af te komen? Mobi heeft het overigens in ons vorige huis ook wel eens gedaan, maar dat was 2 keer ofzo, in al die jaren, nu is het vaker. Oh en hij mauwt ook vaker. Dat deed hij al wel, maar het is nu echt veel erger. Het lijkt mauwen om aandacht.
Je kan nu bijv. Vlo Kill+ geven, daar gaan de vlooien direct dood van en het is veilig te combineren met alle andere anti-vlooien middelen. Mag vanaf het gewicht van 1 kg, dus die stuiterbal is denk ik al groot genoeg ervoor? Frontline spray vindt ik niet handig voor een volwassen kat, want het is erg lastig te zorgen voor een goede contact met de huid en je moet best wel veel sprayen. Dus die kat van 1 jaar toch een vlooienpipet geven. Fiprocat mag je ook geven vanaf de leeftijd van 8 weken of het gewicht van 1 kg, dus mag ook voor de kleine stuiterbal.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:54 schreef Fripsel het volgende:
DDA waarmee raad jij aan om katten te ontvlooien? Ik heb een stuiterbal van 9 weken rondlopen, en een kat van 1 jaar (die komt buiten). Ik heb ze beiden met frontline spray behandeld en het huis regelmatig gestofzuigd en de stoffen bank e.d. met antivlooien spray behandeld. Het werkt alleen niet :/ Net nog vlooienkam over de katten heen gehaald, en bij die kleine plukte ik er weer 2 vanaf, en bij die grote een stuk meer.
Ja, tot nu toe sproeien, behalve nu juist gisteren, toen lag er ook een plas bij.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:24 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Is het alleen sproeien en geen plassen buiten de kattenbak?
Als het alleen sproeien is, dan is Mobi of bezig zijn territorium te markeren of hij is ontevreden over zijn leven. Jullie hebben nu een nieuw huis, dus waarschijnlijk heeft hij sowieso nu een neiging om het te markeren.
Verder heeft hij misschien toch problemen met Duplo en/of Lego. Slapen zij wel samen?
Problemen tussen de katten onderling in 1 huishouding is lastig op te lossen. Het makkelijkste is dan om voor Mobi een ander huis te zoeken, maar dat is een zeer moeilijke beslissing.
Mobi kan ook problemen hebben met buitenkatten. Komt hij buiten? Zelfs als hij niet buiten komt, het is mogelijk dat er steeds een vreemde kat in jullie tuin zit. Mobi wordt dat getriggerd door die kat om zijn territorium te markeren.
Meest waarschijnlijk is hier toch dat Mobi (vindt dat hij) niet genoeg aandacht krijgt. Je kan meer met Mobi gaan spelen (ja, het gaat dan wel te koste van Lego en Duplo), Mobi meer bezig houden met bv. een puzzel. Mobi meer krab en klimmogelijkheden aanbieden.
Plekken waar hij sproeit moet je schoonmaken met een geur-neutraliserend middel, bijv. Beaphar Geur-weg.
Verder kan je Feliway proberen, dat zijn natuurlijke katten-feromonen en misschien geeft het Mobi wat meer rust.
Gave namen trouwens!(Mobi is van PlayMOBIl?
)
Als het ook plassen is, dan is het wel verstandig om blaasproblemen uit te laten sluiten, dus even naar je dierenarts. Sowieso urine laten nakijken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:54 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ja, tot nu toe sproeien, behalve nu juist gisteren, toen lag er ook een plas bij.
Ik bedoel of zij tegen elkaar aan slapen. Samen slapen is bij katten een teken dat er een hechte groep is. Als zij nooit tegen elkaar liggen, kan je zich afvragen of zij het wel fijn met elkaar hebben.quote:Veel katten zijn er niet te zien en als ze al rond ons huis lopen zien de sufferds het niet eens. Mobi kijkt sowieso liever via de spiegeling van het raam gewoon de kamer weer in.![]()
Nee, ze komen allen niet buiten.
Wat bedoel je met 'slapen ze samen'? Ze liggen niet tegen elkaar ofzo. Lego ligt graag in z'n mandje, of op een stoel. Mobi ligt graag op de andere stoel, bank of op de kattentoren (zo'n bigass krabpaal ding). Duplo moet niets van mandjes of de bekleding van de kattentoren hebben, zij slaapt op de vensterbank of op bed.
quote:Misschien toch wat meer spelen met hem (Lego is toch veel sneller vermoeid dus die zal er niet veel onder lijden, Duplo speelt sowieso veeeeeeel minder). Wat bedoel je met een puzzel?
quote:Ik ga het eerst eens proberen met bewust meer aandacht geven.
Gefeliciteerd, je bent een trotse bezitter geworden van een kat.quote:Ja, Mobi komt van Playmobil (maar Pleeee klinkt zo raar).
Nog een vraagje als dat mag:
Lego maakt graag lades open omdat hij vindt dat het open moet staan. Als er dan ook nog eens schone onderbroeken en met name sokken in liggen is het helemaal feest. Onder luid heel aandoenlijk gemauw komt meneer ons dan sokken brengen (vaak komt hij niet zover en komen wij van alles tegen in het huis omdat hij het halverwege heeft achtergelaten). Soms 3x op een avond en dan ineens 3 weken helemaal niet! Wat is dat voor een soort gedrag? Hij is 11 jaar en doet het nu af en aan een jaar of 5/6. Lades openmaken deed hij altijd al.
Als ik het goed begrijp is het poezenkind in een korte tijd bij meerdere dierenartsen geweest? Het is voor de laatste dierenarts dan, denk ik, lastig om een compleet plaatje te overzien. Wat er allemaal gebeurd is en wat de volgende stap moet zijn. Het beste is bij 1 dierenarts te blijven, maar ik snap dat het lastig is met weekeind dienst en zo.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:47 schreef Musil het volgende:
Hoi! Mag ik hier ook een vraag stellen?
Ik heb een plaskater. Nadat het een tijd goed ging was het twee weken geleden weer mis: naar de bak zonder dat er wat uitkwam, likken, blazen/brommen op de bak. Naar de DA geweest, heeft een katheter ingebracht, volgende dag mocht ik hem ophalen (hij haat de dierenarts en heeft er enorm veel stress). Die avond nog geplast, de volgende ochtend een beetje (dit was zaterdag), de rest van de dag/nacht niet meer. Zondagochtend noodDA gebeld en meteen langs gegaan, weer katheter. Kat was bij deze da ineens vrijwel niet gestresst overigens. Sindsdien ging het goed. Hij is nu een wk van de movacam af. Hij krijgt verder alleen gruisoplossend voer en drinkt goed.
Ging goed dus, tot gisteren. Rond 21 u nog geplast, maar ineens meteen obsessievelijk likken. 2 u later naar de bak, geen urine en toen ik direct naar hem toe liep was het brommen en blazen. Sindsdien niet geplast, wel vandaag steeds 8 min op de bak.
Rond 15 h da gebeld, uitgelegd dat hij gisteravond nog heeft geplast dus dat de blaas ws nog niet vol is, maar dat hij sinsdien niet meer heeft kunnen plassen. 17 h afspraak da, vriend van me is gegaan omdat ik ah werk was.
Wat heeft da gedaan: gevoeld of blaas vol zat (nee dus, maar dat wist ik ook al en had ik ook gezegd toen ik belde), novacam voorgeschreven (had ik ook al gegeven gisteravond en vandaag, ook gezegd); en gezegd kijk het nog even aan.
Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het namelijk geen goede reactie. Ik bedoel, alles wijst erop dat ie verstopt zit (of het nou door gruis of door ontsteking is), hij heeft sinds gisteravond NIET geplast en het is een kat met een historie op dit gebied! Waarom dan niet iig de urine testen?? Dit bezoek was nl echt nutteloos. Hij heeft dus ook nog altijd niet geplast (wel geprobeerd), dus dat wordt morgenochtend opnieuw da.
Nu ben ik voor niets (voelen aan blaas - wist ik al en novacam - kreeg ie al) naar da geweest, wat stress is voor mijn kat en me geld kost, en morgen kan ik weer plus dat mijn kat dan ws wel pijn heeft. Daarbovenop is het met het gedoe van twee weken geleden ook wellicht een aanslag op de nieren als hij alweer 48 uur niet heeft geplast.
Hoe kijken de experts hier tegenaan? Hoor het graag!
Geen expert, maar ervaringsdeskundige. Die penisamputatie was zo gek nog niet (klaar met het gedonder en het ventje is er 22 mee geworden).quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:47 schreef Musil het volgende:
Hoe kijken de experts hier tegenaan? Hoor het graag!
Dank voor je uitgebreide reactie!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:21 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is het poezenkind in een korte tijd bij meerdere dierenartsen geweest? Het is voor de laatste dierenarts dan, denk ik, lastig om een compleet plaatje te overzien. Wat er allemaal gebeurd is en wat de volgende stap moet zijn. Het beste is bij 1 dierenarts te blijven, maar ik snap dat het lastig is met weekeind dienst en zo.
Een katheter inbrengen is heel traumatische handeling voor de kat hoor, dus als het even niet nodig is, kan ik mij voorstellen dat die laatste dierenarts het niet gedaan is. Als de blaas vol was, zou hij/zij moeten ingrijpen. Het is inderdaad zorgwekkend dat je kat dan 24 uur blijkbaar geen urine geproduceerd heeft! Dat moet zeker verder nagekeken worden.
Als de klachten terugkomen, zou je dierenarts verder moeten kijken. Dus inderdaad urine-onderzoeken en waarschijnlijk een echo of een röntgenfoto van een blaas. En als er nierfalen vermoed worden, een bloedonderzoek. Een poezenkind krijgt nu dus allen Novacam (een pijnstiller) en geen blaasontspanner? (niet dat de laatste altijd helpt hoor, is ook geen wondermiddel).
Als de kat weer verstopt raakt, trouwens, dan kan het zijn dat de dierenarts hem een paar dagen in de opname moet houden met de ingebrachte katheter en aan de intraveneus infuus. Om zeker van te zijn dat alle gruis weg is. En soms moet men helaas overgaan tot penisamputatie, als het inbrengen van een katheter niet meer lukt. Maar hopelijk komt het niet zo ver!
Succes met je poezenkind!
(en een tip: als je niet tevreden ben over een dierenarts, is het het beste om met die dierenarts persoonlijk te spreken. Dat neemt vaak toch een hoop onvrede van beide kanten weg.Dierenartsen zijn soms net mensen
)
Thanks, fijn om te horen dat een amputatie zo goed gewerkt heeft voor jouw kat!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:43 schreef Queller het volgende:
[..]
Geen expert, maar ervaringsdeskundige. Die penisamputatie was zo gek nog niet (klaar met het gedonder en het ventje is er 22 mee geworden).
Thanks voor de antwoorden, die puzzels zien er wel gaaf uit. Lego en Mobi gaan dat wel leuk vinden, vanavond eens shoppen!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als het ook plassen is, dan is het wel verstandig om blaasproblemen uit te laten sluiten, dus even naar je dierenarts. Sowieso urine laten nakijken.
[..]
Ik bedoel of zij tegen elkaar aan slapen. Samen slapen is bij katten een teken dat er een hechte groep is. Als zij nooit tegen elkaar liggen, kan je zich afvragen of zij het wel fijn met elkaar hebben.
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Puzzels!Om poezenbeesten bezig te houden!
Je heb ook spelletjes voor katten voor op de IPaw IPad, maar DDA is meer de voorstander van actieve kattenspellen. Minimaal 30 min per dag actief spelen, dat vermindert ook kans op overgewicht en suikerziekte
[..]
[..]
Gefeliciteerd, je bent een trotse bezitter geworden van een kat.Probeer zijn mysterie niet te doorgronden
![]()
Lego is gewoon zelf een puzzel aan het maken. Mooi dat de kat zich zo kan vermaken met wat sokken en ondergoed
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 01:16 schreef Musil het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide reactie!
Nog even over de wisselende da's, en wat aanvullende info mbt de geschiedenis: ik ben toen op donderdag naar mijn eigen da gewest waar ik hem vrijdag heb opgehaald. Aangezien hij toen sinds zaterdagochtend niet meer had geplast zondagochtend naar weekend da geweest (in de tussentijd goed im de gaten gehouden,
Dat was misschien te kort geweest. Ik ben (en geen enkele DA, denk ik) een fan van een kat met een katheter naar huis mee te geven. Ten eerste kunnen zij het dus uittrekken (of erger nog, het dopje afbijten en de rest van de katheter in de plasbuis laten zittenquote:wekker gezet, blaas gevoeld enz.). Overigens was die zondagochtend de blaas ook nog niet vol. Zondag meegenomen met katheter om hem stress van vebrlijf bij da te besparen, na 4 uur lag de katheter eruit.
Of hij maakt niet voldoende urine aan, omdat hij niet genoeg vocht gekregen heeft (is hij aan een intraveneus infuus geweest tijdens de katheterisatie?) of zijn nieren het (even) minder goed doen of (erge dingen die ik hier niet ga opnoemen, want ik wil je niet nodeloos bang maken). Any way, ik ben met je eens, het moet verder nagekeken worden.quote:Na telefonisch overleg aangekeken en sindsdien plaste hij prima. Maandag telefonisch contact gehad met eigen da en uitgebreid besproken wat er in het weekend gebeurd was. Dus op zich weet hij de histoire. Dit was overigens ook de tweede keer dat hij verstopt zat (eerste keer was jaar of 5 terug), en tussendoor heeft ie ook nog blaasontseking gehad.
Hij krijgt idd geen blaasontspanner, 2 weken terug ook niet gehad. Hij heeft dus nu sinds gisteravond rond 21 h niet geplast. Het is dat hij vandaag om 17 h een vrij lege blaas had en hij dus twee weken terug na 24 h niet geplast te hebben ook geen volle blaas had, anders was ik vanavond/vannacht weer gegaan. Ik wil hem natuurlijk niet nodeloos laten katheteriseren weer, maar het feit dat hij al zo'n 18 h niet had geplast vandaag toen hij bij de da was lijkt mij toch wel een duidelijk teken van een verstopping.
Nou, nee. De enige manier is dus weer een katheter inbrengen, dat is bij een wakkere kat niet mogelijk (tenzij hij zo ziek is, dat hij zo slap is als een vaatdoek). Dezelfde met het verkrijgen van urine. Of je prikt het aan, maar dan moet de blaas vol zijn en de poes moet meewerken. Of je verkrijg het via de katheter, maar dan moet je die dus eerst zien in te brengen. Of de kat plast spontaan, want in dit geval niet mogelijk was. Katten zijn stuk moeilijker dan humane patiënten hoor. Zij doen niks op commando en zijn nooit eens met de behandelwijzequote:En gezien de geschiedenis vind ik het dan gewoon gek dat er niet iig urine is onderzocht op gruis en/of onsteking. Ik weet verder niet of ze op makkelijke wijze kunnen controleren of de plasbuis verstopt zit trouwens?
Omdat de blaas hier schijnbaar leeg is, vermoed ik dat je poezenkind mogelijk zwelling van de plasbuis heeft. Vraag aan iedere mens die ooit een urine katheter gehad heeft, het voelt echt niet fijn. En bij een verstopte kater moet de dierenarts een katheter door de verstopping heen zien te pulken. Als het tegenzit, zit je een halfuur te zweten en je beroepskeuze te vervloeken hoor. Maar het voelt super goed als het luktquote:Ik heb gewoon een beetje het gevoel: gezien de signalen (die ik van de vorige keren herken) lijkt me echt een verstopping, en wat is dan het nut van het aankijken nog?
Nou, het is niet bepaald de eerste keuze behandeling hoor! Wij praten wel over een ingewikkelde operatie waarbij allerlei soort complicatie kunnen optreden. Dus eerst goed alle voordelen en nadelen bespreken met je dierenarts!quote:Gelukkig is hij nu nog gewoon fit, hij scharrelt rond, laat zich aaien, eet en drinkt gewoon. Maar ik ga niet met een lekker gevoel de nacht in. Ik voel zo nog even aan zijn blaas en zet mijn wekker op 6 h zodat ik zsm weer kan kijken hoe het gaat, en als hij nog ok lijkt bel ik mijn eigen da meteen als hij open is (8.30 h).
Gezien de herhaling van de problemen begin ik langzaam aan wel een beetje na te denken over een penisamputatie ja. Da heeft dit overigens nog nooit genoemd.
Meestal weet "de bazin" alles van de huisdieren. En als "de baas" met zijn hond/kat komt, dan weet hij vaak geen enkele antwoord omtrent ziektegeschiedenis van zijn dier.quote:Je punt over dat het gek is dat hij zo weinig urine heeft geproduceerd in 24 h is een goede ja. Wellicht is zijn urine door een lagere productie ook geconcentreerder (=meer risico op gruisvorming)?
Wat me trouwens verbaasd heeft is de snelle omslag gisteravond. Hele dag geen problemen, 21 h naar de bak en wel gewoon plassen maar ineens meteen 30 minuten penis likken, en een uur later naar de bak en niets meer, geen drup.
Mbt je laatste punt: mee eens. Het is wat dat betreft wat onhandig dat ik vandaag niet zelf ben geweest.
Je moet een poezenvriendelijke praktijk hebben, ergens waar je en de kat zich fijn bij voelen. Helaas is de opname vaak toch de beste optie bij terugkerende blaasproblemen.quote:Maar aangezien mijn kat bij de weekendarts echt heel rustig was (bijna niet gblazen zelfs) en bij mijn reguliere da totaal over de zeik is, overweeg ik sowieso een overstap. Bij mijn eigen da is het blazen, brommen, gillen,krabben, bijten vanaf moment 1, tot ie weg is. Toen hij opgenomen was hebben ze een doek voor het kooitje gehangen omdat hij blazend en grommend tegen het deurtje aan vloog als er maar iemand de ruimte in kwam. Die stress helpt natuurlijk totaal niet bij de blaasproblemen, en het is ook gewoon echt zielig voor hem (zie dus ook wel op tegen weer een oppname).
DDA heeft ook nodige tetanusprikken en antibioticumkuren achter de rug hoor dankzij een aantal ontplof-katten.quote:Dank voor het meedenken, en sorry voor het wederom lange verhaal, ik ben me zorgen aan het maken dus ik moet geloof ik even ratelen
Ps: leuk detail, twee weken geleden was hij dus weer zo overstuur bij de da dat hijj me gebeten had, dus de volgende dag kon ik niet alleen mijn kat weer ophalen maar ook zelf langs de huisarts voor antibiotica aangezien het heerlijk ontstoken wasach, gedeelde smart is halve smart zullen we zeggen
Foto's van de jongens om het topic op te leuken?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:37 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Thanks voor de antwoorden, die puzzels zien er wel gaaf uit. Lego en Mobi gaan dat wel leuk vinden, vanavond eens shoppen!
Ik geloof dat ze het doorgaans best leuk vinden. Lego is echt de verbindende factor. Hij wast niet alleen zichzelf maar ook Duplo en Mobi. Vooral Mobi komt graag wat persoonlijke verzorging vragen bij Lego. Lego en Mobi kunnen ook echt leuk spelen samen. Mobi kopieert Lego ook graag, dat houd in dat waar ik loop er ook twee katers lopen die elkaar kopjes geven.
Ik moet wel zeggen dat we heb sinds de verhuizing wat drukker hebben gekregen, dus aandacht zou best een rol kunnen spelen, maar dat is zeker oplosbaar.
Ach en Lego is Lego!![]()
Hier ben ik het zo mee eens, ik betaal echt heel graag wat meer als dat betekent dat ik bij een dierenarts zit die de tijd voor ons neemt, waar ik vertrouwen in heb, én waar de kat zich zo prettig mogelijk bij voelt! Ik denk dat dat echt heel veel scheelt bij behandelingen, als de kat zo relaxt mogelijk is. Heb zelf ook ooit een wisseling gemaakt, en wou dat ik het veel eerder had gedaan, niet alleen voor mijzelf maar vooral voor mijn katten!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:53 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Je moet een poezenvriendelijke praktijk hebben, ergens waar je en de kat zich fijn bij voelen.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:09 schreef Holyme het volgende:
[..]
Hier ben ik het zo mee eens, ik betaal echt heel graag wat meer als dat betekent dat ik bij een dierenarts zit die de tijd voor ons neemt, waar ik vertrouwen in heb, én waar de kat zich zo prettig mogelijk bij voelt! Ik denk dat dat echt heel veel scheelt bij behandelingen, als de kat zo relaxt mogelijk is. Heb zelf ook ooit een wisseling gemaakt, en wou dat ik het veel eerder had gedaan, niet alleen voor mijzelf maar vooral voor mijn katten!In grote steden heb je ook tegenwoordig kattenpraktijken die alleen de katten behandelen. Of dierenartsen met aparte spreekuur voor katten (dus geen honden die aan de kooitjes snuffelen). Helaas is het niet rendabel in kleine plaatsen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inloopspreekuur vind ik ook niet fijnMaar blijkbaar zijn er genoeg dierenartsen die vinden dat zij het moeten doen en genoeg klanten die het fijn vinden.
Ik zou er helemaal gek worden als ik bij mijn huisarts of mijn tandarts op een inloopspreekuur moest komen (kijk, nu weet ik dat het bij mijn huisarts altijd een halfuur uitloopt, maar dan loopt het wel uit volgens de afspraak
).
Sowieso, ik denk dat de openingstijden van dierenklinieken, zeker in de grote steden, richting de openingstijden van humane zorg gaan. Dus 8-17/18. En 's avonds hebben veel grote steden tegenwoordig spoedklinieken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |