abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:30:42 #151
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_141809540
Haha ja dat is ook zo, je moet echt heterdraadjes hebben, die van mij deed het vooral als ie zijn zin niet kreeg en altijd op dezelfde plekken.Vooral tegen de koelkast :') :r
Toen ie dood was kon in eeeeeeeeeindelijk veilig een nieuwe koelkast kopen *O*
Plasbandje is een band om het middel waar die pielemans in gaat, met een maandverbandje, kennie pissen wat ie wil maar markeert ie niet. Oude meneer hier draagt er zo een op mijn werk nu en 's nachts in bed omdat hij het soms net niet lang genoeg op kan houden, gaat prima.
Frits vond het verschrikkelijk als die band nat werd want oh zo vies die pies aan zijn buik, dus dan liet ik m dr expres heel even mee lopen, en na een paar keer wist ie dat ie het beter kon laten als ie dat ding om had. Ik maak ze zelf, stuk stof, klittenband erop, klaar!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:38:44 #152
176471 oh-oh
pi_141809760
Ik heb even voor je gegoogeld, ik heb zelf geen foto's zo voor handen met die pisbanden om:

In de USA en Azië en zo zijn die dingen gewoon hip en heb ik het idee dat ze ze heel erg vaak gebruiken omdat ze te laks zijn om hun honden op te voeden / zindelijk te maken.
Maar bij echte markeerproblemen en bv bij een oude hond kan het wel echt een uitkomst zijn.
Ik gebruik ze wel als ik in een hotel ga met de open reuen, of ergens ga logeren waar veel teven zijn. Maar Sjon en Bill markeren echt echt echt niet.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:41:48 #153
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_141809840
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:26 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Wat is een plasband? _O-
Google eens plasband + chihuahua ;) Genoeg keuze
quote:
Een deel is niet te overzien, dus 's ochtends moet hij gewoon weer terug de bench in als mijn vriend naar zijn werk is gegaan. Want dan kan ik er gewoon geen controle over uitoefenen. Ik zal hem een tijdje stalken om te zien of ik hem kan betrappen.

Soms weet ik dat hij het net heeft gedaan omdat hij dan heel zielig gaat kwispelen op de bank en op zijn rug gaat liggen, maar volgens de training kan ik dan niet meer straffen omdat het dan al gebeurd is :') Ffuu
Ik ben geen voorstander van een hond af te straffen / negatieve opvoeding. Buiten plassen zo leuk mogelijk maken en zorgen dat hij niet binnen kan plassen. Geen hondenfluisteraars inschakelen, een goede gedragstherapeut zoeken. Vraag je dierenarts welke zij aanraden. Of je kan via een gedragstherapeuten vereniging kijken wie er bij jou in de buurt zit. Bv. via Tinley.
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:45:43 #154
Powered by Beaphar
pi_141809971
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:38 schreef oh-oh het volgende:
In de USA
In de USA is het ook gebruikelijk om je hond aan de loopband mee laten rennen. Hoef je hem niet uit te laten. :{ Thank God we're not in the USA :N

Zo'n plasbandje kan wel een tijdelijke oplossing zijn, maar als je het probleem echt wil aanpakken, dan zou ik toch bij een gedragstherapeut aankloppen.
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:45:55 #155
176471 oh-oh
pi_141809981
Maar buiten plassen zo leuk mogelijk maken helpt niks bij markeren toch?
Ik denk dat ie prima zindelijk is. Chico heeft vier jaar in een kennel in een bench als dekreu gezeten, die zeikt ook het behang van de muur af als als je hem in een ruimte zet waar loopse teven geweest waren. En hij weet ook dat dat niet mag, als ik hem dan straf dan weet ie dondersgoed waar dat over gaat.
Hoe zou jij dat dan aanpakken?
( Groucho Marx )
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:47:48 #156
176471 oh-oh
pi_141810048
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:45 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

In de USA is het ook gebruikelijk om je hond aan de loopband mee laten rennen. Hoef je hem niet uit te laten. :{ Thank God we're not in the USA :N

Zo'n plasbandje kan wel een tijdelijke oplossing zijn, maar als je het probleem echt wil aanpakken, dan zou ik toch bij een gedragstherapeut aankloppen.
Ja dat zeg ik, met die band leer je het dus ook af. Ik heb nooit een hond 24-7 met een plasband laten lopen maar je speelt er mee in op de momenten waarop het mis kan gaan, de plasband is een prima hulpmiddel maar geen oplossing.
Als ik plek had had ik trouwens best een lopende band voor de honden willen hebben, voor die ene van 4 die ik met de beste wil van de wereld niet moe gelopen krijg buiten _O-
( Groucho Marx )
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:55:58 #157
Powered by Beaphar
pi_141810365
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:45 schreef oh-oh het volgende:

Hoe zou jij dat dan aanpakken?
(Chemisch) castreren en een gedragstherapeut bellen. Ik denk ook dat het het markeren is, maar het is nogal lastig om aan te pakken... Ik heb het zelf makkelijk te praten, heb alleen maar makkelijk opvoedbare dames-honden gehad, die super zindelijk waren en alleen buiten markeerde. Maar zie geregeld hoe goed opgevoede reuen die hier op bezoek komen, plots veranderen in urine-fabrieken en overal hun poot optillen. :{
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:58:37 #158
244933 trovey
Nachtoele
pi_141810452
Ik zou hem gewoon zijn ballen afpakken. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:59:13 #159
176471 oh-oh
pi_141810478
Ja dus stel ik zou bij jou op bezoek komen, dan deed ik die reuen zelf al een plasband om, 98% kans dat ze er niet in piesen hoor, want even uh zeggen en met een vinger wijzen is genoeg omdat ik weet waar ik op moet letten.
Ik vind castreren, chemisch of niet, altijd een hele erge onnodig rigoureuze aanpak voor iets wat je echt met opvoeden wel eruit kan krijgen, maar ja, als je straffen te ingrijpend vindt, dan moet je het maar niet doen.
Markerende teven, dat is pas horror trouwens, er kwam er bij mij een op bezoek wiens enige missie het was om mijn hele bed onder te zeiken, die was alleen maar bezig met naar de slaapkamer glippen, smeerlapje :r
( Groucho Marx )
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:00:30 #160
176471 oh-oh
pi_141810505
Ja kijk, ik snap dat dus echt NOOIT, waarom vooral dierenartsen maar daardoor dus heel erg veel mensen altijd maar klakkeloos denken dat castreren DE oplossing is.
Ik ken zoveel castraten die gewoon blijven dekken, gewoon blijven markeren, opvoeding is toch echt de oplossing en ik denk dat in heel veel gevallen castratie dan niet eens meer nodig is.
Honden met ballen O+
Dat de chemische castratie hier een kwestie van weggegooid geld was komt daar ook nog es bij kijken want dat schijnt dan echt niet te kunnen. 100 euro voor een chippie, geen geslonken ballen, geen enkele verandering, niks :D
( Groucho Marx )
pi_141810757
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:24 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Frits deed dat ook, ik heb het er toch echt uit weten te straffen, manipulatieve krengen zijn het die chi's! Doet ie het steeds op dezelfde plekken? Het is echt markeren, niet onzindelijk zijn. Castraten zijn voor open reuen vaak even lekker als loopse teven dus dat helpt ook niet mee. Ik zou er bovenop zitten een poos, en hem elke keer op heterdaad proberen te betrappen en dan straffen ( die van mij krijgen dan rustig een lel, ik heb nu geen markerende reuen meer maar gewoon hop meteen een pats ) en als ik er niet bij ben kreeg ie een plasband om, dat vond ie toch wel zo goor, dat ie snel ophield met dat gezeik :r :P

Ben jij Indo? :D _O-
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:09:55 #162
176471 oh-oh
pi_141810778
B-) Moluks! Maar het is toch gewoon een NL woord of niet?
:D
( Groucho Marx )
pi_141810789
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:09 schreef oh-oh het volgende:
Huh, dat dacht ik ook :')
pi_141810842
quote:
Is ook een NL woord, maar mijn Indofamilie gebruikt het vaak.
Pas op, of ik geef je een lel! (Tegen brutale kinderen ) :') :D

Viel mij gewoon op omdat ik het eigenlijk alleen Indo/Molukse mensen hoor zeggen :)
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:13:40 #165
176471 oh-oh
pi_141810890
Oh nou ik denk niet dat ik dit woord van mijn vader geleerd heb hoor :D
( het enige NL'se woord wat ik echt nooit weet is oksel, dat is gewoon ketek :') )
( Groucho Marx )
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:14:00 #166
244933 trovey
Nachtoele
pi_141810899
quote:
Gebruik het ook gewoon hoor ;) ...en zo Nederlands als wat qua afkomst. :P
Optimist tot in de kist
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:15:06 #167
176471 oh-oh
pi_141810925
Ik vind het idd eerder plat Amsterdams of zo.
( Groucho Marx )
pi_141810955
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Gebruik het ook gewoon hoor ;) ...en zo Nederlands als wat qua afkomst. :P
Dat hebben de NLers daz\n ook meegenomen naar Indonesie enzo in vroegere tijd haha
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:16:51 #169
244933 trovey
Nachtoele
pi_141810966
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:16 schreef Cici het volgende:

[..]

Dat hebben de NLers daz\n ook meegenomen naar Indonesie enzo in vroegere tijd haha
Als ik mijn voorouders zo bekijk zijn die nooit van de boerderij afgekomen. :')
Optimist tot in de kist
pi_141811811
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:16 schreef trovey het volgende:

[..]

Als ik mijn voorouders zo bekijk zijn die nooit van de boerderij afgekomen. :')
Heb het dan ook over in de oorlogstijd, KNIL enzo :P
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:46:21 #171
244933 trovey
Nachtoele
pi_141811848
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:45 schreef Cici het volgende:

[..]

Heb het dan ook over in de oorlogstijd, KNIL enzo :P
Toen ook niet., oke toen zaten ze niet meer op de boerderij. :') Zoveel generaties is dat voor mij niet terug. :P
Optimist tot in de kist
pi_141811895
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Toen ook niet., oke toen zaten ze niet meer op de boerderij. :') Zoveel generaties is dat voor mij niet terug. :P
Nee, ik bedoel dat het een NL woord is, meegenomen naar Indonesie enzo. Daarom dat ik vroeg of Oh Oh Indo was :)
En dat ik dat woord voornamelijk door Indo's en Molukkers hoor zeggen.
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:31:03 #173