Google eens plasband + chihuahuaquote:
Ik ben geen voorstander van een hond af te straffen / negatieve opvoeding. Buiten plassen zo leuk mogelijk maken en zorgen dat hij niet binnen kan plassen. Geen hondenfluisteraars inschakelen, een goede gedragstherapeut zoeken. Vraag je dierenarts welke zij aanraden. Of je kan via een gedragstherapeuten vereniging kijken wie er bij jou in de buurt zit. Bv. via Tinley.quote:Een deel is niet te overzien, dus 's ochtends moet hij gewoon weer terug de bench in als mijn vriend naar zijn werk is gegaan. Want dan kan ik er gewoon geen controle over uitoefenen. Ik zal hem een tijdje stalken om te zien of ik hem kan betrappen.
Soms weet ik dat hij het net heeft gedaan omdat hij dan heel zielig gaat kwispelen op de bank en op zijn rug gaat liggen, maar volgens de training kan ik dan niet meer straffen omdat het dan al gebeurd isFfuu
In de USA is het ook gebruikelijk om je hond aan de loopband mee laten rennen. Hoef je hem niet uit te laten.quote:
Ja dat zeg ik, met die band leer je het dus ook af. Ik heb nooit een hond 24-7 met een plasband laten lopen maar je speelt er mee in op de momenten waarop het mis kan gaan, de plasband is een prima hulpmiddel maar geen oplossing.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:45 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
In de USA is het ook gebruikelijk om je hond aan de loopband mee laten rennen. Hoef je hem niet uit te laten.Thank God we're not in the USA
![]()
Zo'n plasbandje kan wel een tijdelijke oplossing zijn, maar als je het probleem echt wil aanpakken, dan zou ik toch bij een gedragstherapeut aankloppen.
(Chemisch) castreren en een gedragstherapeut bellen. Ik denk ook dat het het markeren is, maar het is nogal lastig om aan te pakken... Ik heb het zelf makkelijk te praten, heb alleen maar makkelijk opvoedbare dames-honden gehad, die super zindelijk waren en alleen buiten markeerde. Maar zie geregeld hoe goed opgevoede reuen die hier op bezoek komen, plots veranderen in urine-fabrieken en overal hun poot optillen.quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Frits deed dat ook, ik heb het er toch echt uit weten te straffen, manipulatieve krengen zijn het die chi's! Doet ie het steeds op dezelfde plekken? Het is echt markeren, niet onzindelijk zijn. Castraten zijn voor open reuen vaak even lekker als loopse teven dus dat helpt ook niet mee. Ik zou er bovenop zitten een poos, en hem elke keer op heterdaad proberen te betrappen en dan straffen ( die van mij krijgen dan rustig een lel, ik heb nu geen markerende reuen meer maar gewoon hop meteen een pats ) en als ik er niet bij ben kreeg ie een plasband om, dat vond ie toch wel zo goor, dat ie snel ophield met dat gezeik![]()
Huh, dat dacht ik ookquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:09 schreef oh-oh het volgende:
Moluks! Maar het is toch gewoon een NL woord of niet?
Is ook een NL woord, maar mijn Indofamilie gebruikt het vaak.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:09 schreef oh-oh het volgende:
Gebruik het ook gewoon hoorquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:09 schreef oh-oh het volgende:
Dat hebben de NLers daz\n ook meegenomen naar Indonesie enzo in vroegere tijd hahaquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Gebruik het ook gewoon hoor...en zo Nederlands als wat qua afkomst.
Als ik mijn voorouders zo bekijk zijn die nooit van de boerderij afgekomen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:16 schreef Cici het volgende:
[..]
Dat hebben de NLers daz\n ook meegenomen naar Indonesie enzo in vroegere tijd haha
Heb het dan ook over in de oorlogstijd, KNIL enzoquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Als ik mijn voorouders zo bekijk zijn die nooit van de boerderij afgekomen.
Toen ook niet., oke toen zaten ze niet meer op de boerderij.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:45 schreef Cici het volgende:
[..]
Heb het dan ook over in de oorlogstijd, KNIL enzo
Nee, ik bedoel dat het een NL woord is, meegenomen naar Indonesie enzo. Daarom dat ik vroeg of Oh Oh Indo wasquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Toen ook niet., oke toen zaten ze niet meer op de boerderij.Zoveel generaties is dat voor mij niet terug.
Sorryquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:31 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
On topic blijven, mensen!![]()
Stel je vragen aan een dierenarts! Geen Stel je vragen aan een cultureel antropoloog/taaldeskundige
Zou je dat niet beter anders aanpakken? Eerst een gedragsdeskundige bellen en kijken of het zo opgelost kan worden?quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:55 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
(Chemisch) castreren en een gedragstherapeut bellen. Ik denk ook dat het het markeren is, maar het is nogal lastig om aan te pakken... Ik heb het zelf makkelijk te praten, heb alleen maar makkelijk opvoedbare dames-honden gehad, die super zindelijk waren en alleen buiten markeerde. Maar zie geregeld hoe goed opgevoede reuen die hier op bezoek komen, plots veranderen in urine-fabrieken en overal hun poot optillen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |