Mooi toch! Pics maken en hier posten!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:59 schreef babsjuh het volgende:
Hoi DDA!
Een honden-/zonvraagje: ik heb een 3 jaar oude Shar-Pei / Podenco kruising met een zon-fetisj.
quote:Op de bank of in de tuin: hij moet en zal in de zon. Zorg ik voor veel schaduw in de tuin dan gaat hij treurend voor het hek staan kijken naar de zonnige plekken op de stoep of in de tuin van de buren. En na twee jaar ontkenning ben ik afgelopen winter toch tot de conclusie gekomen dat hij stiksjagrijnig wordt zonder zonneschijn.
Nu is bekend dat sommige mensen depressief kunnen worden van te weinig zon,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je haal 2 dingen door elkaarquote:maar is dat bij dieren ook zo? Mijn wederhelft heeft afgelopen winter voor de gein zo'n rode warmtelamp op de bank gericht en de hond was er niet weg te slaan ;-)![]()
Winterdepressie bij mensen wordt (theoretisch) veroorzaakt door te kort aan daglicht in de winter. Dat zou dus veroorzaakt zijn door een tekort aan zichtbare licht. Een rode warmtelamp is de infrarode straling en is onzichtbaar en draagt niet bij tot winterdepressie.
Winterdepressie zou dan ook met name voorkomen dicht bij de Zuid- en Noordpolen waar de dagen in de winter kort zijn. Bij te korte daglicht zou een dag cyclus van de mens in de war raken, waardoor er melatonine anders wordt afgegeven. (vergeet het direct, DDA is weer op drift) Resultaat: mensen met winterdepressie hebben bv. meer behoefte aan slaap. Hoe wil je dat bij een hond testen? De hond kan de hele dag door slapen
Het is niet zo dat je hond om 8 uur op zijn werk moet zijn of zo. Dus de conclusie: er is nog niks bekend over winterdepressie bij honden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Any way, je heb een x-ing Sharpei/Podenco, dus het is niet gek dat hij warmte/zon lekker vindt. Podenco's hebben sowieso een korte vacht die niet isoleert en weinig vet, dus zij hebben het gauw koud. Hoe ziet zo'n x-ing trouwens uit? Pics?![]()
Komt hij uit Spanje/Portugaal? Dan is het natuurlijk warmte gewend. Maar ik zou niet automatisch vanuit gaan dat de hond slim genoeg is om voor te zorgen dat hij geen zonnestreek/ warmtestreek oploopt. Dus het liefst toch in de schaduw laten liggen.Kale buik / binnenkant oren moet je eigenlijk insmeren met zonnebrand. Kies hoge factor, maar wel makkelijk smeerbaar. Ik zou voor een baby-zonnebrand gaan, het liefst iets met zo weinig mogelijk allergenen er in.quote:En dieren in de zon: hoe gevaarlijk is dat? Ik hou hem qua temperatuur goed in de gaten en gelukkig zoekt de hond geregeld de schaduw even op om af te koelen. Maar de korte haren (hij heeft de vacht van een Shar-Pei) bieden de huid natuurlijk weinig bescherming denk ik?
Theoretisch gezien kan je natuurlijk hun wel met 10 weken castereren, maar de meeste dierenarts willen het liever wat later doen ivm narcose risico.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 22:23 schreef Cici het volgende:
[..]
Jaaa, nu maar hopen dat ze met 10 weken gecastreerd kunnen worden. Volgens iemand die ik ken wel, Maar goed, ik ga maandagochtend ff bellen met mijn dierenarts. Kijken wat hij zegt.
Ik heb een te kleine leenkooi om ze tot 6 maand in te hebben...
1 van de heren heeft een normale vacht, maar zal vast net zo lekker zijn
En als mijn tante niet had aangeboden om voor de castraties te betalen had ik het waarschijnlijk niet gedaan... Ligt aan de prijs..
Ach, stel dat mijn DA zegt dat hij dat doet als ze een paar maand ouder zijn, dan krijg ik wel een 2e hands grotere kooi. Dan moet dat maar evenquote:Op zondag 6 juli 2014 10:13 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Theoretisch gezien kan je natuurlijk hun wel met 10 weken castereren, maar de meeste dierenarts willen het liever wat later doen ivm narcose risico.
Wat een aparte x-ingquote:Op zondag 6 juli 2014 21:13 schreef babsjuh het volgende:
Bedankt DDA! Dus mijn PeiPod is in de winter waarschijnlijk gewoon grumpy omdat zijn grootste hobby, zonnebaden, niet genoeg uitgeoefend kan worden naar zijn zin![]()
Hij komt idd uit Spanje, met 2 maanden (flessenpup, z'n mams was een zwerfhond en is na een paar dagen niet meer teruggekeerd naar het nest) naar België om daar in een roedel te verblijven en met 4 maanden bij ons gekomen. Kan me niet voorstellen dat hij de zon daarom zo mist, maar je weet maar nooit. Geen idee eigenlijk of hij echt zo kouwelijk is of zich de aandacht zo graag aan laat leunen, maar zo brengt hij het liefst de winter door:
[ afbeelding ]
Ik post wat andere foto's in het fotowedstrijdtopic, zomerfoto's genoeg!Bedankt voor je tips!
Hoe is dat nou gebeurd?quote:Op maandag 7 juli 2014 09:06 schreef PaarsBeestje het volgende:
Hallo DDAEen van de katten hier heeft haar kniebanden verrekt.
Het kan heel lang duren, volledige herstel kan tot 6 weken in beslag nemen. Maar in principe, als jullie vanaf vrijdag bezig zijn, moet het poezenkind vandaag al aanzienlijk minder pijn voelen! Anders moet je toch nogmaals laten controleren of er geen banden gescheurd zijn of een botje gebroken is.quote:Ik ben vrijdag bij de DA geweest en daar heeft ze een injectie gehad en ik geef iedere dag Novacam sinds zaterdag, maar ze heeft nog erg veel pijn. Vanaf wanneer zou ik verbetering moeten zien?
Een grote hondenbench is zeker verstandig met alle orthopedische klachten. Je moet dan wel denken aan een bench voor een labrador oid, waar ook haar kattenbak en haar etensbakken passen.quote:En is het verstandig om haar in de bench te zetten? Het is een beetje een lompe harry dus heel veel rust houdt ze niet
Ze sprong vanaf de hoogste plank van de krabpaal de jongste achterna om te dollenquote:Op maandag 7 juli 2014 09:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hoe is dat nou gebeurd?
[..]
Het kan heel lang duren, volledige herstel kan tot 6 weken in beslag nemen. Maar in principe, als jullie vanaf vrijdag bezig zijn, moet het poezenkind vandaag al aanzienlijk minder pijn voelen! Anders moet je toch nogmaals laten controleren of er geen banden gescheurd zijn of een botje gebroken is.
[..]
Een grote hondenbench is zeker verstandig met alle orthopedische klachten. Je moet dan wel denken aan een bench voor een labrador oid, waar ook haar kattenbak en haar etensbakken passen.
Foto's?quote:Op maandag 7 juli 2014 11:47 schreef silliegirl het volgende:
DDA: Hoe lang kan het duren voordat ik verbetering merk bij poezekinds ontstoken oog? Ik heb nu 3 dagen gedruppeld; het moest 7 dagen, maar ik verwachtte toch eigenlijk al wel WAT verbetering te zien. Poezekind knijpt echter nog regelmatig haar oog dicht (al is dat volgens mij vooral als ik aankom met de zalf..) en het ziet nog steeds erg rood.
Wrijven zie ik haar niet doen, of in ieder geval niet meer dan normaal. Troep komt er ook niet meer echt uit en dat knijpen, tsja, als ik haar gewoon bezig zie heeft ze haar oog open en zie je op 't eerste gezicht weinig, maar zodra ik met die zalf aankom gaat d'r oog dichtquote:Op maandag 7 juli 2014 12:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Foto's?
Het oogje moet al iets beter zijn, en het poezenkind moet zeker niet met het oogje gaan zitten knijpen. Zit zij ook aan het oogje te wrijven?
Ja, hallo, dan zou mijn oog ook dicht gaan als ik je met de zalf zag aankomenquote:Op maandag 7 juli 2014 13:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wrijven zie ik haar niet doen, of in ieder geval niet meer dan normaal. Troep komt er ook niet meer echt uit en dat knijpen, tsja, als ik haar gewoon bezig zie heeft ze haar oog open en zie je op 't eerste gezicht weinig, maar zodra ik met die zalf aankom gaat d'r oog dicht
Ik zal mijn best doen! Voor een mooie verkooppraatje moet je eigenlijk een sales manager hebben, geen dierenartsquote:Op maandag 7 juli 2014 14:48 schreef oh-oh het volgende:
DDA, ik zie net reclame voor Beaphar's Test de Teek!
Ik ben zeer geinteresseerd, heb je nog een mooi verkooppraatje??
Als je hem binnen 24 uur verwijdert, dan is de kans niet zo groot. Hoe langer hij zit, hoe meer kans op overdracht. En of je of de hond dan ziekte ontwikkelt, is natuurlijk afhankelijk van een heleboel factoren, oa je afweer. Maar mogelijk maken dus meer mensen en honden ziekte van Lyme door, dat het officieel bekend is, want deze ziekte heeft nogal vage symptomen. Die kring (erythema migrans) bij mensen is eigenlijk het meest kenmerkend, maar zelfs dat wordt vaak gemist.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:50 schreef oh-oh het volgende:
Hoe groot is de kans dat je ook lyme krijgt, of de hond, als de teek besmet is?
Ik ben echt zo paranoia op teken he![]()
![]()
Als hij helemaal superdik is, dan is het a. waarschijnlijk een volwassen vrouwtje, die zitten wel op honden, maar zelden op mensen, b. ja, dan ben je zeker over 24 uur.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:07 schreef oh-oh het volgende:
Jamaar hoe weet je dat je m binnen 24 uur er af gehaald hebt?
Als ie nog niet helemaal superdik is?
quote:Op maandag 7 juli 2014 18:23 schreef Samzz het volgende:
Even een update'tje over Rio, hij staat nu ruim twee weken op rust, hij krijgt iedere ochtend prednisolon (ben ik aan het afbouwen, we zitten nu op vijf dagen drie pillen) en hij reageert er echt heel goed op. Hij knijpt nog wel wat als hij ademhaalt, maar ik mag natuurlijk geen wonderen verwachten. Hij piept en kreunt iig niet meer.
Morgen komt de dierenarts voor één van de andere paarden, ik vraag meteen of hij even naar Bolle kijkt. Wellicht dat hij nog wat voor wil schrijven tegen mogelijk slijm.
Hoi DDA; nog even ter check. Poes d'r oog is een stuk minder rood, maar het zit nog wel een beetje "dichter" dan normaal. Behalve als ze schrikt, dan staat het oog wel wijd open. Kan het kloppen dat het echt wel 7 dagen duurt eer ze het weer als vanouds open heeft?quote:Op maandag 7 juli 2014 13:46 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ja, hallo, dan zou mijn oog ook dicht gaan als ik je met de zalf zag aankomenWacht dan nog even af. Roodheid moet wel na 7 dagen aanzienlijk minder zijn.
Hoefde jullie niet terug te komen voor de controle na 7 dagen zalven? In principe moet het na 7 dagen antibioticum kuur toch wel over zijn, dus langer doordruppelen zonder een overleg met je dierenarts lijkt mij niet verstandig.quote:Op maandag 7 juli 2014 21:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hoi DDA; nog even ter check. Poes d'r oog is een stuk minder rood, maar het zit nog wel een beetje "dichter" dan normaal. Behalve als ze schrikt, dan staat het oog wel wijd open. Kan het kloppen dat het echt wel 7 dagen duurt eer ze het weer als vanouds open heeft?
De ellende is ook dat ik zaterdag op vakantie ga, de poes krijgt oppas maar ze is wat schuw voor mensen die ze niet kent dus als die nog moeten druppelen wordt dat een drama.. Ik twijfel dus een beetje over wat ik 't beste kan doen: toch doordruppelen en nog even aanzien? 'T is wel aanzienlijk verbeterd tov vrijdag hoor, dat wel..
Nee er is niks gezegd over controle..quote:Op maandag 7 juli 2014 21:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hoefde jullie niet terug te komen voor de controle na 7 dagen zalven? In principe moet het na 7 dagen antibioticum kuur toch wel over zijn, dus langer doordruppelen zonder een overleg met je dierenarts lijkt mij niet verstandig.
Doorzalven tot vrijdagquote:Op maandag 7 juli 2014 21:28 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee er is niks gezegd over controle..
In principe zijn de 7 dagen nog niet om, dat is vrijdag. Stel dat ik dan ga, dan ga ik een dag later op vakantie. Dus als ik dan nog iets moet qua zalf, dan wordt dat lastig.
Anderzijds: als ik nu ga zeggen ze waarschijnlijk dat ik moet doorzalven tot vrijdag, dus hè..
quote:Op maandag 7 juli 2014 21:43 schreef Cici het volgende:
DDA,
heb de mannetjesratten nu bij mij thuis.
Ben nog op zoek naar een iets grotere kooi, verhaaltje en foto's vind je hier:
F&F / [Ratten als Huisdier!] #2 Dikke ratjes, dunne ratjes
De ene is idd een Fuzz zoals zijn zusjes en de andere heeft een normale vachtquote:Op maandag 7 juli 2014 21:47 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Leuke beestjes! De ene heeft net zo'n vacht als zijn zusjes en de andere is meer langhaar of zo?
Thanks!quote:
De symptomen moeten voor vrijdag over zijn! Als het vrijdag nog niet over is, zou ik toch even je dierenarts bellen. Misschien moet je terug komen voor een controle. Of toch doorzalven.quote:Op maandag 7 juli 2014 22:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Thanks!
Maar, wat ik eigenlijk ter geruststelling wil weten; als ik oogontsteking heb krijg ik ook een kuur aan druppels mee, maar de symptomen zijn vaak al weg voor de kuur is afgelopen. Ik ging er van uit dat dat bij poezekind ook zo zou zijn, maar kan het zijn dat haar symptomen inderdaad tot einde kuur wat aanwezig blijven ? Of zou je verwachten dat het al eerder weer "ok" is?
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:15 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Iedereen stemmen op de Ultieme Zomergevoel winnaar!![]()
F&F / Stemtopic Fotowedstrijd 1 jaar Beaphar Digitale Dierenarts!
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:20 schreef oh-oh het volgende:
[..]Tof!!
Oh DDA guess what!
Ik heb zaterdag tegen al mijn principes in Urk zijn vleugels geknipt want Urk is huge en Urk vliegt HARD en vloog zich een paar keer bijna te pletter tegen de ramen![]()
![]()
En hij is zo tam en hij wil dus zo graag los maar dat was dus echt levensgevaarlijk.
Pablo was al geknipt door zijn vorige baas, wss vond ie dat zware gehelikopter van Urk gewoon heel eng, ze zijn ineens matties![]()
![]()
[ afbeelding ]
Oog was vandaag weer meer "open" en de zwellinf is ook minder. We gaan vooruit dus!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 09:33 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
De symptomen moeten voor vrijdag over zijn! Als het vrijdag nog niet over is, zou ik toch even je dierenarts bellen. Misschien moet je terug komen voor een controle. Of toch doorzalven.
Zielig... In een handdoekje inbakeren zodat alleen haar kop zichtbaar? Hoewel, dat is misschien nog meer stress voor de poezel... Andere mensen haar laten oppakken zonder dat er iets gebeurd en dan belonen met iets lekkers. Zodat zij haar paniek-modus uitschakelt...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:29 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Oog was vandaag weer meer "open" en de zwellinf is ook minder. We gaan vooruit dus!
Heb je druppeltips voor een buitengewoon onwillige kat? Nog los van het geblaas en gesis en gekerm wat er uit haar komt, zijn de nagels en tanden die ze inzet voor mij niet zo prettig..
Ik heb het een aantal keer samen met mijn vriend geprobeerd, maar das helemaal niks; zodra hij (of wie dan ook die niet ik ben) haar wil oppakken gaat ze al in paniek-modus, laat staan als dan ook zalf om de hoek komt kijken..
Dat met een handdoek heb ik geprobeerd, dat gaf zo veel stress dat ze ook al haar ontlasting liet lopen, dus dat was ook geen succes. Ik krijg het nu voor elkaar door haar 's ochtends mee te nemen in de douche (poes houdt van douchen, lol dat ze heeft in de douchebak) en als ze er dan uit komt gaat ze languit liggen rollen en spinnen op een (liefst mijn!) handdoek (waardoor vaak heel de badkamer nat wordt en onder het haar zit, maar ok). Als ik dan op het goede moment ingrijp is ze NET ontspannen genoeg om 2 minuten gefruts aan d'r kop toe te staan. Ik weet trouwens niet of dagelijks douchen kwaad kan voor de poes?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:44 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Zielig... In een handdoekje inbakeren zodat alleen haar kop zichtbaar? Hoewel, dat is misschien nog meer stress voor de poezel... Andere mensen haar laten oppakken zonder dat er iets gebeurd en dan belonen met iets lekkers. Zodat zij haar paniek-modus uitschakelt...
Lastig...
quote:Op woensdag 9 juli 2014 08:43 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat met een handdoek heb ik geprobeerd, dat gaf zo veel stress dat ze ook al haar ontlasting liet lopen, dus dat was ook geen succes. Ik krijg het nu voor elkaar door haar 's ochtends mee te nemen in de douche (poes houdt van douchen,
2 minuten? Haar kopje pakken, met een linker hand de oogleden openhouden, zalf in je rechter hand (als je rechtshandig ben), met je rechterhand op haar kopje steunen, druppel erin, herhalen ander oog. 20 sec werk max, ninja style.quote:lol dat ze heeft in de douchebak) en als ze er dan uit komt gaat ze languit liggen rollen en spinnen op een (liefst mijn!) handdoek (waardoor vaak heel de badkamer nat wordt en onder het haar zit, maar ok). Als ik dan op het goede moment ingrijp is ze NET ontspannen genoeg om 2 minuten gefruts aan d'r kop
Niet, tenzij je shampoo of conditioner of douchegel op de kat deponeert. Gewoon water kan wel.quote:toe te staan. Ik weet trouwens niet of dagelijks douchen kwaad kan voor de poes?
quote:'s middags en 's avonds krijgt ze wat lekkers terwijl ik druppel (maar dat werkt dus niet, want dat lekkers is niet afleidend genoeg). Nahjah ok, tis nog twee dagen, nog maar even zo doorzetten dan. Ga ik nu de badkamer maar (WEER) dweilen.
Schattigquote:Op woensdag 9 juli 2014 10:11 schreef Lt.Surge het volgende:
Hoi DA!
Vraagje mbt 1 van mijn katten. Wij hebben een mooie, semi-chagrijnige rode kater van +- 4 jaar oud. De heer Lumpy kat lijkt te snurken. Als hij slaapt, hoor je hem echt kamers verder. Hij heeft geen overgewicht oid, dus ik weet niet echt wat het is.
Hij lijkt er gelukkig zelf geen last van te hebben, en wij vinden het wel schattig, maar willen wel graag weten of dit een bekend iets is, of dat het wat anders zou kunnen zijn wat misschien toch nagekeken moet worden.. Hij heeft dit al sinds dat wij hem hebben vanaf kleins af aan, dus het is niet iets wat onlangs is begonnen oid, maar wil het graag weten uit nieuwsgierigheid/kijken of het niet iets ernstigs is.
Foto van de kat in kwestie mag uiteraard niet ontbreken.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als dat alleen in (diepe) slaap gebeurd, al een langere tijd bestaan en niet erger wordt, is er geen reden voor paniek. Ook katten kunnen snurken tijdens hun REM slaap. Dat is zeg maar diepe slaap, waarbij wij (en waarschijnlijk ook de katten) dromen.
Wanneer wel zorgen maken? Als Lumpy neusuitvloeiing heeft, hoest, sloom is, niet wil eten. Of als hij snurkt terwijl hij wakker is. Dan is er toch iets meer aan de hand: een obstructie in de luchtwegen (ontsteking, poliep, een grasaar, alles is mogelijk) of een infectie of astma of... enz enz.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb geen anti-snurk beugels voor de poezen, dus als je er last van heb, zou ik toch oordopjes voor jezelf kopen.![]()
quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Schattig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als dat alleen in (diepe) slaap gebeurd, al een langere tijd bestaan en niet erger wordt, is er geen reden voor paniek. Ook katten kunnen snurken tijdens hun REM slaap. Dat is zeg maar diepe slaap, waarbij wij (en waarschijnlijk ook de katten) dromen.
Wanneer wel zorgen maken? Als Lumpy neusuitvloeiing heeft, hoest, sloom is, niet wil eten. Of als hij snurkt terwijl hij wakker is. Dan is er toch iets meer aan de hand: een obstructie in de luchtwegen (ontsteking, poliep, een grasaar, alles is mogelijk) of een infectie of astma of... enz enz.Helaas heb ik geen toestemming kunnen vragen, want ze liggen, uiteraard, met z'n 3'en op het bed te slapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb geen anti-snurk beugels voor de poezen, dus als je er last van heb, zou ik toch oordopjes voor jezelf kopen.
Nee, verder is er niets vreemds aan de kat zelf. Niest niet meer dan anderen, en als hij rond spookt hoor je 'm ook niet. Het is echt alleen ALTIJD als hij slaapt. Maar om dat het zo luid is, en de andere katten het niet hebben vroeg ik het me even af.
Nee, geen oordopjes, ik kan niet slapen zonder het geluid ondertussen
Nu we het toch over meneer hebben, kan een castratie niet goed gaan/half gaan? Ik twijfelHij is een jaar of 2 geleden gecastreerd, en we hebben sinds een 8 maand een kitten, Eevee, een mokkel. Die was laatst krols, en hij deed een poging dit op te lossen door haar van alle kanten te bereiden. Nou ja, alle kanten, behalve de goeie zeg maar. Het lijkt me meer instinct, maar just to be sure
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
En hier mag je wel van de heer Lumpy over praten?quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:42 schreef Lt.Surge het volgende:
Nu we het toch over meneer hebben, kan een castratie niet goed gaan/half gaan?
quote:Ik twijfel Hij is een jaar of 2 geleden gecastreerd, en we hebben sinds een 8 maand een kitten, Eevee, een mokkel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eevee direct laten steriliseren, tenzij je professionele fok-plannen er mee heb. Ook gecastreerde katten kunnen de poezen dekken (zonder nageslacht, dat wel). Libido is deels hormonen en deels gedrag, he. Mentaal denkt de heer Lumpy misschien dat hij de beste dekkater in de wereld is.quote:Die was laatst krols, en hij deed een poging dit op te lossen door haar van alle kanten te bereiden. Nou ja, alle kanten, behalve de goeie zeg maar. Het lijkt me meer instinct, maar just to be sure
Nou is de dekking bij de katten niet echt een fijne aangelegenheid, dus liever de kat op tijd steriliseren.Ook is er een kans op overbrengen van ziektes, door een dekking danwel door de gevechten onderling. Katers die allemaal om Eevee gaan vechten... En een kater en een poes verwonden elkaar ook nogal eens na de dekking.
Poezen hebben trouwens een geïnduceerde ovulatie, het betekent dat de eisprong bij de poezen pas plaatsvindt na de dekking. Ook bij een niet succesvolle dekking (dus bijv. door een gecastreerde kater) kunnen de poezen ovuleren en schijndrachtig worden.
Anyway, je kan zien of de heer Lumpy gecastreerd is of niet door de weerhaakjes aan zijn penis te bekijken (als Lumpy het toelaat). Een niet-gecastreerde kater heeft verhoornde weerhaakjes aan zijn penis, een gecastreerde kater heeft een gladde penis. Ik gooi de voorbeeldfoto even in een spolier, voor de jeugdige lurkersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil ook wel alles in de spoiler gooien.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:25 schreef oh-oh het volgende:
OMG, er gaat een wereld voor me open die beter gesloten had kunnen blijven![]()
Ja, je zou denken dat ik het verzin, maar ze heeft de douche zelf ontdekt en is er nooit meer mee opgehouden...quote:
Ik ben er minder vaardig in dat jij, vrees ik. Al is 2 minuten wat overdreven hoor. Ik ga zo zitten dat poes klem zit tussen mij benen, dan inderdaad met links oog open en met rechts zalf erin.quote:2 minuten? Haar kopje pakken, met een linker hand de oogleden openhouden, zalf in je rechter hand (als je rechtshandig ben), met je rechterhand op haar kopje steunen, druppel erin, herhalen ander oog. 20 sec werk max, ninja style.![]()
Shampoovlokken zijn anders heel leuk om mee te spelen hoor DDA!quote:Niet, tenzij je shampoo of conditioner of douchegel op de kat deponeert. Gewoon water kan wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |