abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141736519
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 20:17 schreef J0ycie88 het volgende:
Cholula, ik hoop dat de misselijkheid door iets anders veroorzaakt word ;)

Ik denk dat mocht het nodig zijn, ik de volgende ronde wel ovulatietesten ga gebruiken. Van de week even een hele buts bestellen...!
Ik weet redelijk zeker dat de misselijkheid werd veroorzaakt door het terrein, een achtbaan was er niets bij.
pi_141737323
Ivm endometriose is het gunstig om zo snel mogelijk zwanger te worden. Dus ik ben al druk bezig (op advies van het ziekenhuis) met temperaturen en ovulatietesten. We zijn ondertussen 8 testen verder en de testen worden maar niet donkerder (het varieert zelfs!) en 's ochtends blijft mijn temperatuur erg laag.
pi_141737776
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 20:36 schreef rammeltje het volgende:
Ivm endometriose is het gunstig om zo snel mogelijk zwanger te worden. Dus ik ben al druk bezig (op advies van het ziekenhuis) met temperaturen en ovulatietesten. We zijn ondertussen 8 testen verder en de testen worden maar niet donkerder (het varieert zelfs!) en 's ochtends blijft mijn temperatuur erg laag.
Dat kan ik me goed voorstellen in dat geval! Heeft het ziekenhuis je een termijn gegeven?
Vreemd dat de testen niet donker worden, worden ze wel steeds lichter?
pi_141739873
Het wisselt steeds van licht, licht, iets donkerder, licht, bijna niets te zien, wat donkerder, licht etc.
Eind volgende maand controle in het ziekenhuis, dan wordt er ook onderzoek gedaan naar PCOS.
Bij PCOS starten we meteen met behandeling en anders een jaar zelf proberen.
pi_141740133
Oef dat is pittig! Eind volgende maand is eind juli of eind augustus?
  maandag 30 juni 2014 @ 21:52:09 #156
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141741339
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:27 schreef rammeltje het volgende:
Het wisselt steeds van licht, licht, iets donkerder, licht, bijna niets te zien, wat donkerder, licht etc.
Eind volgende maand controle in het ziekenhuis, dan wordt er ook onderzoek gedaan naar PCOS.
Bij PCOS starten we meteen met behandeling en anders een jaar zelf proberen.
Herkenbaar allemaal :Y.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel veel succes!
pi_141754972
Idd 2e kindje Cholula :)

PCOS, dat klinkt behoorlijk klote! Spannende tijd dus rammeltje :*
Omdat dat bij deze niet dit is
pi_141756952
Heftig Soesa en rammeltje! Zijn de wisselende strepen op de ovulatietest een indicator van PCOS?

Ik heb vanochtend vergeten te testen :? dus dan morgen maar (nu ben ik een week overtijd, cyclusdag 49).
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:42:30 #159
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141757112
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:35 schreef Minarosa het volgende:
Heftig Soesa en rammeltje! Zijn de wisselende strepen op de ovulatietest een indicator van PCOS?

Ik heb vanochtend vergeten te testen :? dus dan morgen maar (nu ben ik een week overtijd, cyclusdag 49).
Bij mij leek het allemaal heel heftig maar uiteindelijk ben ik 2x zelf zwanger geworden en is mijn eerste zwangerschap (en de tweede tot nu toe, 28 weken) geheel probleemloos verlopen. Na die zwangerschap is mijn PCOS verdwenen dus daar heb ik geen 'last' meer van. Verder zit ik tot aan de overgang aan de anticonceptiepil omdat ik niet meer mag menstrueren vanwege die cyste. Vind ik ook gelukkig niet erg, ik had er geen last van.

De wisselende strepen zijn omdat je lichaam bij PCOS veel eitjes aanmaakt maar niet voldoende hormoon om er 1 van te laten springen. Je hebt dus continue veel van een bepaald hormoon in je lichaam (FSH geloof ik) waardoor de ovu testen altijd positief uitslaan. Een eisprong krijg je niet, of niet maandelijks in ieder geval. Ik kreeg toen clomid, deze medicatie wekt een eisprong op. Mijn lichaam reageerde al heel goed op de laagste dosis. Maar uiteindelijk heb ik de Clomid dus niet echt gebruikt om zwanger mee te worden (in oktober had ik geen clomid geslikt omdat ik begin november een darmonderzoek zou krijgen, en daar mocht ik niet zwanger bij zijn. Je mag nu raden wat ik was tijdens dat onderzoek :') :+ (ik heb toen een MRI, CT-scan én darmonderzoek gehad in heel pril zwangere staat...)
pi_141762200
Had je wel iedere maand een bloeding, of bleef deze ook echt uit?

Ik zit nu in ronde 3, en tot nu toe wel steeds een menstruatie gehad. De eerste ronde met 28 dagen (ovulatietesten ook erg wisselend, en een bijna positieve ovutest op dag 22) en de tweede ronde met 30 dagen (temp ging wat omhoog vanaf dag 17, geen ovutesten gebruikt).

Pfoe je hebt best wel veel onderzoeken gehad waarbij een zwangerschap niet ideaal is! Gelukkig dat het goed afgelopen is.

Spannend Minarosa! Wat verwacht je er zelf van?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:35:28 #161
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141762307
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:32 schreef rammeltje het volgende:
Had je wel iedere maand een bloeding, of bleef deze ook echt uit?

Ik zit nu in ronde 3, en tot nu toe wel steeds een menstruatie gehad. De eerste ronde met 28 dagen (ovulatietesten ook erg wisselend, en een bijna positieve ovutest op dag 22) en de tweede ronde met 30 dagen (temp ging wat omhoog vanaf dag 17, geen ovutesten gebruikt).

Pfoe je hebt best wel veel onderzoeken gehad waarbij een zwangerschap niet ideaal is! Gelukkig dat het goed afgelopen is.

Spannend Minarosa! Wat verwacht je er zelf van?
Nee, ook geen bloedingen. Als je die wel hebt dan zou ik niet in eerste instantie aan PCOS denken maar hey, ik ben absoluut geen expert! Dan heb je normaal gesproken helemaal geen regelmatige cyclus of gewoon geen cyslus.

Veel succes in ieder geval :)
pi_141762530
gevoelige tetten gaat richting 2.0 op de schaal van Risu
maak me er pas druk om als ze de 3.0 of verder overschrijden. ^^,

verder geen nieuws is goed nieuws :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_141762545
spannende verhalen lees ik hier!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_141762805
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:41 schreef Dottey het volgende:
gevoelige tetten gaat richting 2.0 op de schaal van Risu
maak me er pas druk om als ze de 3.0 of verder overschrijden. ^^,

verder geen nieuws is goed nieuws :D
Zere tetten boks!
pi_141762879
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:47 schreef Cholula het volgende:

[..]

Zere tetten boks!
O+ Boks!
pi_141763229
Hier ook zere tetten... dus ik hoop echt zo op die eisprong... liefst zonder menstruatie over 2 weken maar desnoods wel. Dan heb ik weer een beetje vertrouwen in mijn lijf. Vanavond nog maar even goed gebruik maken van deze "synptomen"..

Hier is ook over pco gesproken door de huisarts. Maar als ik hier lees dat tante_soesa al een kindje heeft en zwanger is doet me dat wel goed :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_141763375
En ik was na jullie verhalen direct bang voor PCOS met m'n lange cyclus :@ Even gegoogeld maar ik voldoe verder aan geen enkel kenmerk...

Spannend Dottey en Cholula! Ik heb eigenlijk nooit gevoelige borsten (denk dat ze gehard zijn door al het gehops met sport :7), tenzij ik er flink in prik of er een elleboog tegenaan krijg.

@rammeltje: ik verwacht niets, ik voel me prima, totaal niet anders dan normaal.
pi_141763670
Mijn borsten zijn wel wat gewend van het hardlopen en zelfverdediging, maar ze kunnen blijkbaar niet zo goed tegen terrein rijden...
pi_141764013
Sportbeha aan naar je werk ^O^ -O-
pi_141764155
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:22 schreef Minarosa het volgende:
Sportbeha aan naar je werk ^O^ -O-
Drie keer raden wat ik vandaag aan heb ;)
pi_141765541
Zere tetten.
Ik dacht dat ik ondertussen het ergste wel had gehad. En toen hadden man en ik zin gisteravond, alleen heeft hij nog niet helemaal in de gaten dat die dingen ietwat gevoeliger zijn. Ik heb het wel drie keer uitgeschreeuwd. :@
Een keer plantte hij zelfs lekker z'n hele gewicht erop :X
Naja, die schaal ben ik wel uitgeschoten zullen we maar zeggen.

Iets om naar vooruit te kijken dames ^O^
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:07:42 #172
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141770276
En weg was mijn menstruatie weer :') ... Heeft wel hele 2 dagen geduurd.. Heb meestal wel een beetje een terug loop maar niet dat t gewoon verdwijnt. Ben benieuwd hoe dit verder gaat haha
pi_141805651
Vreemd zo'n halve menstruatie, sproetjes! Aan de andere kant, twee dagen ongesteld, wie wil dat nou niet? ;)

Ik moet mijn zere-tetten-boks weer intrekken Dottey. Ze voelen nog wel een beetje anders, maar dat is wel vaker voor ik ongesteld moet worden. Dus ik verwacht over twee dagen gewoon ongesteld te worden. Ik ben ook een beetje jankerig, dus veel hoop is er niet. Al mis ik de standaard aankondiging voor bloed nog, maar die zal in de loop van vandaag of morgen wel op mijn kin verschijnen.
pi_141805768
Hoe kan dat nou sproetjes?? Heb je dat wel vaker? Ik zou vandaag of morgen ongesteld moeten worden. Ik heb wel maanden lang de pil doorgeslikt. Hoop niet dat dat de boel in vertraging gezet heeft. Mijn lichaam is soms een beetje gek. Als ik dan eens een keertje stop (lees: de pil vergeet) tussen al die maanden in dan ben ik ook maar 2 of 3 dagen 'lek' en niet eens heel erg.
pi_141806495
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 07:55 schreef Limvlaaiseslagmetroomburg het volgende:
Hoe kan dat nou sproetjes?? Heb je dat wel vaker? Ik zou vandaag of morgen ongesteld moeten worden. Ik heb wel maanden lang de pil doorgeslikt. Hoop niet dat dat de boel in vertraging gezet heeft. Mijn lichaam is soms een beetje gek. Als ik dan eens een keertje stop (lees: de pil vergeet) tussen al die maanden in dan ben ik ook maar 2 of 3 dagen 'lek' en niet eens heel erg.
Het is absoluut geen garantie natuurlijk, maar ik slikte de pil ook heel vaak achter elkaar door. Gemiddeld hield ik 3-4x per jaar een stopweek. Maar heb vanaf het stoppen al meteen een vrij regelmatige cyclus (24 - 26 - 26 - 33; alleen die laatste was een beetje stom :6 ).

Dus het kan prima :) nog even afwachten of het ook zo blijft natuurlijk!
pi_141807018
Jammer Cholula, maar zolang je niet ongesteld bent is er hoop, zou ik zeggen.

Sproetjes, ik heb ook veel kortere menstruaties sinds het stoppen met de pil (tweeënhalf à drie dagen). Ik slikte hem ook vaak door.

Ik had blijkbaar geen testen meer dus ik heb een ovulatietest gebruikt, daar was totaal niets op te zien dus dat beschouw ik dan ook maar als een negatieve zwangerschapstest - niet echt ideaal maar had niet echt keus. Over een paar dagen weer. Of misschien is het wel beter om gewoon ongesteld te worden, dan heb ik weer het gevoel dat we ergens aan het werken zijn.
pi_141807074
Balen minarosa! Misschien zondag weer testen, dan heeft het hcg ruim de tijd om te verdubbelen eventueel. Vervelend is die onzekerheid :*
pi_141807152
Zojuist idd een waar bloedbad ;) Wel gek... Want in mijn 'stopweek' is het altijd maar heel lichtjes.
Onzekerheid zuigt minarosa! Ik las laatst van iemand die pas na 2.5 weken over tijd een positieve test in handen had.
pi_141811308
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:47 schreef Limvlaaiseslagmetroomburg het volgende:
Zojuist idd een waar bloedbad ;) Wel gek... Want in mijn 'stopweek' is het altijd maar heel lichtjes.
Onzekerheid zuigt minarosa! Ik las laatst van iemand die pas na 2.5 weken over tijd een positieve test in handen had.
Bij mij was de eerste 'echte' menstruatie ook een stuk heftiger; 4-5 dagen flink wat bloed. Was toen ook bang dat dat voortaan zo zou blijven. Maar nu zit ik weliswaar nog steeds op een dag of 4, maar wel veel minder.

Wederom geen garantie voor jou natuurlijk, maar meer om aan te geven dat die eerste menstruatie misschien niet representatief is voor later! ;)
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:45:01 #180
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141811806
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 07:55 schreef Limvlaaiseslagmetroomburg het volgende:
Hoe kan dat nou sproetjes?? Heb je dat wel vaker? Ik zou vandaag of morgen ongesteld moeten worden. Ik heb wel maanden lang de pil doorgeslikt.
Normaal loopt het op dag 4 terug en dan is de laatste dag weer wat meer.
Maar nooit maar twee dagen. En de laatste keer was ik 6 dagen ongesteld. Een dag te vroeg (zondag tm vrijdag) Vanmorgen weer niks (nu zondag en maandag dus) dus vind het raar.

Hoe tel ik dan verder als mijn menstruatie nu maar 2 dagen blijkt te zijn? :p ivm ovulatietesten enzo
pi_141813889
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:00 schreef Risu het volgende:
Zere tetten.
Ik dacht dat ik ondertussen het ergste wel had gehad. En toen hadden man en ik zin gisteravond, alleen heeft hij nog niet helemaal in de gaten dat die dingen ietwat gevoeliger zijn. Ik heb het wel drie keer uitgeschreeuwd. :@
Een keer plantte hij zelfs lekker z'n hele gewicht erop :X
Naja, die schaal ben ik wel uitgeschoten zullen we maar zeggen.

Iets om naar vooruit te kijken dames ^O^
:D
pi_141813980
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 07:27 schreef Cholula het volgende:
Vreemd zo'n halve menstruatie, sproetjes! Aan de andere kant, twee dagen ongesteld, wie wil dat nou niet? ;)

Ik moet mijn zere-tetten-boks weer intrekken Dottey. Ze voelen nog wel een beetje anders, maar dat is wel vaker voor ik ongesteld moet worden. Dus ik verwacht over twee dagen gewoon ongesteld te worden. Ik ben ook een beetje jankerig, dus veel hoop is er niet. Al mis ik de standaard aankondiging voor bloed nog, maar die zal in de loop van vandaag of morgen wel op mijn kin verschijnen.
Bij mij zijn ze sávonds gevoeliger dan overdag.. Ja ik voel ze wel de gehele tijd.. zonder ze aan te raken. Maar hier is dat ook meestal voor ik ongesteld moet worden hoor ...
Daarom maak ik mij pas druk als ze voorbij de 3.0 op de schaal van risu gaan :D

We zien het wel gewoon.
Ik heb wel ineens pukkels op mijn rug. Dat heb ik al heel lang niet meer gehad... :')
maar dat zegt ook niets.. want de ene keer zitten ze in mijn gezicht, de andere maand op mijn schouders.. dan allemaal op mijn kaaklijn ..... :') Ik voel mij dan zo aantrekkelijk :P
pi_141814631
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:45 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Normaal loopt het op dag 4 terug en dan is de laatste dag weer wat meer.
Maar nooit maar twee dagen. En de laatste keer was ik 6 dagen ongesteld. Een dag te vroeg (zondag tm vrijdag) Vanmorgen weer niks (nu zondag en maandag dus) dus vind het raar.

Hoe tel ik dan verder als mijn menstruatie nu maar 2 dagen blijkt te zijn? :p ivm ovulatietesten enzo
Je telt altijd vanaf de eerste dag dat je ongesteld bent, dus eigenlijk veranderd er niets.
pi_141815213
Ik heb jaren de pil doorgeslikt en een regelmatige cyclus na t stoppen. Ook korte menstruaties.
pi_141819108
Ik had mijn eerste menstruatie ook anders ingeschat. Ik verwachtte een ouderwetse gruwelijke zevendaagse leksessie met klonten, kramp en kuthumeur, maar het leek echt nergens op vergeleken met de vorige keer dat ik niet aan de pil was. (100 jaar geleden). Binnen drie dagen klaar. Heb dat ding trouwens ook kei veel doorgeslikt, ideaal!
pi_141819348
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:08 schreef Sara82 het volgende:
Ik had mijn eerste menstruatie ook anders ingeschat. Ik verwachtte een ouderwetse gruwelijke zevendaagse leksessie met klonten, kramp en kuthumeur, maar het leek echt nergens op vergeleken met de vorige keer dat ik niet aan de pil was. (100 jaar geleden). Binnen drie dagen klaar. Heb dat ding trouwens ook kei veel doorgeslikt, ideaal!
Precies dat, haha!
pi_141819406
Had ik ook ja. Toen ik nog aan de pil was, had ik nauwelijks last. Daarvoor was het drama. Een dag hele dag aan pcm, en kruik. Erna was het heel normaal (vind ik) zo'n 3 dagen maandverband, en de rest met inlegkruisjes.
  woensdag 2 juli 2014 @ 19:19:33 #188
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141824909
Oh nou dan ben ik helemaal benieuwd of het zo blijft :D ik ben namelijk al heel vroeg aan de pil gemoeten omdat ik om de 2 weken 9 dagen veel te veel bloed verloor (ook incl veel pijn enzo) en nu nergens last van :D
pi_141825964
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 09:03 schreef twist02 het volgende:

[..]

Het is absoluut geen garantie natuurlijk, maar ik slikte de pil ook heel vaak achter elkaar door. Gemiddeld hield ik 3-4x per jaar een stopweek. Maar heb vanaf het stoppen al meteen een vrij regelmatige cyclus (24 - 26 - 26 - 33; alleen die laatste was een beetje stom :6 ).

Dus het kan prima :) nog even afwachten of het ook zo blijft natuurlijk!
Oeh, precies hoe ik al jaren de pil slik. Fijn om te lezen dat je ook gelijk een regelmatige cyclus kunt hebben na jarenlang pilgebruik! Hoewel ik maar even van onregelmatig uitga als ik ooit stop.
Maar goed, ik hoor hier nog niet... :P Gewoon goed om de verschillende ervaringen te lezen. :Y)
Dit, dat, alles.
pi_141827284
Volgens mij is t sowieso geen probleem om door te slikken.
pi_141830670
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:28 schreef Cygne het volgende:
Volgens mij is t sowieso geen probleem om door te slikken.
Nee, dat is het ook niet. :) Anders zou ik het ook niet doen. Maar eeuhh ik ging meer als een dolle stier op een rode vlag (hihiiiiii, leuke woordspeling in dit topic :')) af op het jaren pil (door)slikken en daarna een regelmatige cyclus hebben.
Dit, dat, alles.
pi_141832420
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:58 schreef Cholula het volgende:

[..]

Je telt altijd vanaf de eerste dag dat je ongesteld bent, dus eigenlijk veranderd er niets.
Dit is nieuw voor mij hè :o dag 1 (menstruatie) beginnen met tellen en dan zou je na 28 dagen weer ongesteld moeten worden?

Van een standaard cyclus uitgegaan
pi_141832982
Lurk toch weer wat vaker in het sub-forum :P. Vriendlief is in ieder geval minder negatief weer. T lijkt vooral om het huis te gaan nu. Begrijp ik ook wel. Maargoed, mogelijk dat we binnen 6 maanden een schenking van m'n oma krijgen en een huis kunnen kopen ipv met moeite een huurwoning proberen te vinden *O*. En hij stelde laatst voor tijdelijk condoom te gebruiken zodat ik niet met de pil hoef te beginnen (voelt rot omdat ik weet dat hij condooms niet prettig vindt.. Hoewel hij er zelf mee kwam). Oh en ja ik bedoelde dat zijn seksdrive best hoog is. En dat vorige maand achteraf bleek dat hij die dag al 1 of 2 x bezig was geweest. En seks hebben we al bijna elke dag, dat ontzeg ik em niet hoor ;). Was gewoon even boos op m'n lichaam en op alles, was net thuis nadat ik hoorde dat m'n vriendin zwanger is. Ben er nu rustiger onder, merk het wel weer.
Nou heb ik alleen eerste paar dagen minder goed gegeten van frustratie en na een paar dagen, toen ik weer gewoon at, ineens maagkrampen na het eten. Al eet ik een beetje, gelijk pijn. Al eet ik veel, nog honger. En steeds borrelende maag en darmen.. En nou m'n best doen er niet over na te denken :P. Want ondanks dat het fout ging kort voor vruchtbare dagen is het condoom wel achterwege gebleven..
  donderdag 3 juli 2014 @ 12:39:02 #194
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141848234
In elk geval een stap in de goede richting Gevalletje! *O* Wat fijn!
pi_141854343
Nou!

kop in het zand steken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou dat was het weer voor vandaag :P
verder ben ik best oke hoor ^^,
pi_141854552
Wanneer was ook weer jouw NOD?
S. 2014
J. 2016
pi_141854971
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wanneer was ook weer jouw NOD?
Volgens Cholula zaterdag :D
ongeveer dezelfde dag de eisprong gehad...
Alleen wij testen pas graag laat :D
pi_141858878
Kom maar op met die maart babies!
pi_141860526
Klinkt goed Dottey! Mijn duimen draaien overuren voor je!

Ik ben heel benieuwd wat het bij mij gaat worden. Mijn ovutest begint wel een heel duidelijk tweede streepje te laten zien. Maar ik durf niet zo goed te hopen. Wel lekker op tijd wakker iedere dag, maar niet echt pijnlijke borsten. Ik weet het gewoon echt wat het wordt. Misschien dat ik morgenochtend ga testen, maar ik heb zo'n hekel aan de teleurstelling van een negatieve test!
pi_141860604
Ik zou bij a een ovutest gaan doen nu om te kijken of hij positief uitslaat. Ik dacht van de vorige keer namelijk van niet. Weet niet of het altijd is nl.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')