Dit.quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ok, Kris kremers ook gevonden. Dan is het nu wel duidelijk voor de familie.
Hopelijk komen ze nog achter de doodsoorzaak van de meiden.
Want? Is het niet makkelijker om hier zelf invulling aan te kunnen geven of moet je perse weten op exact welke gruwelijke wijze je dochter haar laatste uren heeft doorgemaakt?quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:18 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dit.
Aan de ene kant is het mooi dat ook die familie nu duidelijkheid heeft over het lot, maar het lijkt me verschrikkelijk voor die families om nooit te weten wat er nou precies is gebeurd en hoe die meiden aan hun eind zijn gekomen.
In het algemeen willen nabestaanden toch weten wat er in de laatste uren is gebeurd. Is het snel gegaan, waren ze meteen dood, of een lijdensweg van dagen enz enz enzquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Want? Is het niet makkelijker om hier zelf invulling aan te kunnen geven of moet je perse weten op exact welke gruwelijke wijze je dochter haar laatste uren heeft doorgemaakt?
Een vriendin van me zei dat het bikini-topjes zijn en geen BH's. Ik ben zelf een vrouw en die ene zag wel degelijk uit als een BH.quote:Mijn vriendin vind het ook raar van de bh's. Zij zou nog eerder een shirtje of zo meenemen dan haar bh. Ik weet niet hoor, ben geen vrouw
Zolang je geen duidelijkheid hebt, blijf je als nabestaanden met vragen zitten en kun je jezelf helemaal gek speculeren over wat er gebeurd is. Duidelijkheid geeft volgens mij meer rust om het verlies te verwerken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Want? Is het niet makkelijker om hier zelf invulling aan te kunnen geven of moet je perse weten op exact welke gruwelijke wijze je dochter haar laatste uren heeft doorgemaakt?
Amenquote:De shock rondom de ontwikkelingen is groot en de families willen het nieuws nu in alle rust kunnen verwerken, en verzoeken een ieder hiermee rekening te houden."
Maar wat zou het motief dan zijn om zulke knappe jonge meiden te vermoorden? In de tas zaten nog telefoons en geld. Waarom hebben ze dat dan niet meegenomen? Verkrachting zou plausibel zijn maar hoe die botten zo ver in de jungle terecht komen is een raadsel. Via de rivier lijkt me ook sterk omdat alles bij elkaar ligt en een rivier het nog meer zou verspreiden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:23 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Een vriendin van me zei dat het bikini-topjes zijn en geen BH's. Ik ben zelf een vrouw en die ene zag wel degelijk uit als een BH.
Mochten het bikini-topjes zijn: dat is heel makkelijk verklaarbaar mochten ze het hebben meegenomen om eventueel te zwemmen, maar als het BH's zijn dan word het wel raadselachtig...
Maar zowiezo jongens: ze hadden telefoons bij zich, als ze een ongeluk hadden gehad had de één wel gebeld (uiteraard is er het argument je in dat gebied geen bereik hebt maar had gelezen daar ook vaker mensen hebben gelopen die er wél bereik hadden) één verongelukt ok maar twee personen tegelijkertijd? Vergeet niet dat de daders misschien een gigantisch dwaalspoor hebben neergezet,
Ikzelf blijf toch echt neigen naar een misdrijf.
verkrachting lijkt me gek.. oh sorry ja.. maar eerst even mn BH in de tas doen hoor...quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:30 schreef Jordony het volgende:
[..]
Maar wat zou het motief dan zijn om zulke knappe jonge meiden te vermoorden? In de tas zaten nog telefoons en geld. Waarom hebben ze dat dan niet meegenomen? Verkrachting zou plausibel zijn maar hoe die botten zo ver in de jungle terecht komen is een raadsel. Via de rivier lijkt me ook sterk omdat alles bij elkaar ligt en een rivier het nog meer zou verspreiden.
het was al 2 weken extreem droog en het water stond extreem laagquote:Op woensdag 25 juni 2014 08:13 schreef Max23 het volgende:
Wat ik denk: Ze wilden toch verkoeling in het water zoeken, zetten de rugtas af, deden hun beha's af en gingen het water in. Toen toch de stroming onderschat dan wel uitgegleden en meegevoerd met de rivier.
Anders gaat 'ie misschien kapot hè?quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:31 schreef Parzival het volgende:
[..]
verkrachting lijkt me gek.. oh sorry ja.. maar eerst even mn BH in de tas doen hoor...
Die BH's had er al in kunnen zitten, gewoon als een reserve paar. Ik ben geen vrouw maar lijkt me wel handig.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:31 schreef Parzival het volgende:
[..]
verkrachting lijkt me gek.. oh sorry ja.. maar eerst even mn BH in de tas doen hoor...
dit is sws wat er gebeurd isquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:34 schreef Multivitamine het volgende:
Misschien zijn ze door de lokale indianenstam opgeofferd aan hun goden. Twee blanke dames, welke daar zeer zeldzaam zijn (neem ik aan), zouden in de ogen van de indianen een 'once in a lifetime' offer zijn.
Ik ook.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:26 schreef Halcon het volgende:
Ik blijf ook neigen naar betrokkenheid van derden.
Is het ook niet meer een bikini dan een BH?quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:35 schreef Jordony het volgende:
[..]
Die BH's had er al in kunnen zitten, gewoon als een reserve paar. Ik ben geen vrouw maar lijkt me wel handig.
En als je het omdraait?quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:55 schreef Parzival het volgende:
of ze gingen zwemmen en deden hun BH's af..
Mijn ervaring is wel dat vanuit het zwembad natte kleding niet erg is, maar wel een natte bikini.quote:Op woensdag 25 juni 2014 02:33 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
je neemt reserve tshirst mee als vrouw geen bh's dat is echt niet logisch
Vergis je niet, er lopen zieke mensen rond op de wereld, misschien iemand die compleet is doorgeslagen? Of voor organen zoals al eerder werd gezegd, en dan expres alle spullen en geld erin laten want tja, met alle spullen nog vindbaar dan is een misdrijf uiteraard automatisch uitgesloten. Zodra ze die spullen hadden meegepakt, weet iedereen direct het een misdrijf moet zijn, puur geraffineerd een dwaalspoor neerzetten.quote:Maar wat zou het motief dan zijn om zulke knappe jonge meiden te vermoorden?
Kan best , er schijnen daar verl onontdekte dorpjes te zijn..quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:34 schreef Multivitamine het volgende:
Misschien zijn ze door de lokale indianenstam opgeofferd aan hun goden. Twee blanke dames, welke daar zeer zeldzaam zijn (neem ik aan), zouden in de ogen van de indianen een 'once in a lifetime' offer zijn. Of gebeurt dit alleen in slechte films?
ik ookquote:Op woensdag 25 juni 2014 09:26 schreef Halcon het volgende:
Ik blijf ook neigen naar betrokkenheid van derden.
Kan ook. Ik had ook me zwembroek meegenomen hoor, je weet nooit wat voor natuurlijke vijver je tegenkomt. Dus vind het niet zo raar om een bikini in de tas te vinden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is het ook niet meer een bikini dan een BH?
Nou... tot nu toe hebben ze niet zoveel overblijfselen gevonden.quote:Halcon:
Als het dat zou zijn geweest, dan zouden ze nog geen teennagel terug hebben gevonden.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:11 schreef Jezus9 het volgende:
Wie weet zijn ze wel helemaal niet in dat gebied geweest, iedereen vergeet steeds één stap verder te denken en even alle scenario's na te gaan. Wie weet hebben mannen hun wel een lift aangeboden, waren ze júist uit het natuurgebied toen iets misging en zijn ze achteraf door de daders daar gedumpt, expres langs rivieren zodat het op een ongeluk lijkt. Nogmaals: ik beweer niet dat dit het geval is, ik zeg alleen: probeer even ook scenario's na te gaan die een paar stappen verder gaan dan het waarschijnlijke enkel gebaseerd op wat gevonden is.
Die gekleurde is een bh van de h&m.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is het ook niet meer een bikini dan een BH?
Wijze woorden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:11 schreef Disorder het volgende:
Ik was er niet toen zij in de buurt waren, ik ken de omgeving totaal niet, ik heb alleen plaatjes van de omgeving gezien via Google images, en ik ben niet in contact geweest met rechercheurs, gidsen, lokale burgers en hulpverleners.. dus hier is mijn sluitende theorie over hetgeen er gebeurde met Kris en Lisanne:
[...]
Mja, volgens een pensionhouder hebben de meiden hem rond 15.00 uur gevraagd hoe ze daar (langs de kant van de weg aan het begin van die trail) het beste vandaan konden naar huis. Ze hadden misschien wel een plannetje, maar grondig voorbereid waren ze ook niet denk ik.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:17 schreef Loekie1 het volgende:
We moeten naast de kaart waar spullen gevonden zijn, een toeristische kaart hebben waarop staat welke routes je allemaal kunt nemen. Reken maar dat zij van tevoren een plannetje hebben bedacht, want je gaat niet onvoorbereid in een onbekend gebied wandelen. Ze wilden ook in de buurt van water komen want ze hadden bikini's mee en het was bloedheet.
Heb het nog met een vriendin van mij besproken en wij vinden het allebei raar vinden dat er bh's in de tas zijn gevonden... tenzij het niet bekend is gemaakt dat er ook slipjes/bikinibroekjes zijn gevonden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:20 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Die gekleurde is een bh van de h&m.
Als ze heen en terug dezelfde route zouden nemen - wat ze misschien als tweede keuze hadden - zouden ze terug weer een taxi moeten nemen. Ze wilden misschien ook weten hoe ze zonder taxi thuis zouden kunnen komen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
Mja, volgens een pensionhouder hebben de meiden hem rond 15.00 uur gevraagd hoe ze daar (langs de kant van de weg aan het begin van die trail) het beste vandaan konden naar huis. Ze hadden misschien wel een plannetje, maar grondig voorbereid waren ze ook niet denk ik.
Ze hebben voor vertrek nog info over de pianista trail opgezocht via google.
Klinkt inderdaad wijs maar toch zijn er genoeg burgers geweest in zaken die achteraf wel degelijk goed zaten met hun theorieën. Als je je helemaal hebt ingelezen in de zaak mag je best je ideeën erover geven.quote:[Ik was er niet toen zij in de buurt waren, ik ken de omgeving totaal niet, ik heb alleen plaatjes van de omgeving gezien via Google images, en ik ben niet in contact geweest met rechercheurs, gidsen, lokale burgers en hulpverleners.. dus hier is mijn sluitende theorie over hetgeen er gebeurde met Kris en Lisanne:
niet te snel conclusies trekken he...quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:22 schreef Jezus9 het volgende:
@ Marije: niet té snel op de teentjes getrapt zijn hé, bedoel uiteraard vanzelfsprekend niet automatisch 'iedereen' had het misschien anders moeten formuleren. Maar het feit het evengoed een neergezet dwaalspoor kan zijn ben ik vrijwel nog nergens tegengekomen.
Er zijn 2 toegangs paden naar de Pianista trail, welke bedoel je ?quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
Mja, volgens een pensionhouder hebben de meiden hem rond 15.00 uur gevraagd hoe ze daar (langs de kant van de weg aan het begin van die trail) het beste vandaan konden naar huis. Ze hadden misschien wel een plannetje, maar grondig voorbereid waren ze ook niet denk ik.
Ze hebben voor vertrek nog info over de pianista trail opgezocht via google.
zou kunnen, die pensionhouder adviseerde een taxi, maar dat advies kunnen ze ook naast zich neer gelegd hebben.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als ze heen en terug de zelfde route zouden nemen - wat ze misschien als tweede keuze hadden - zouden ze terug weer een taxi moeten nemen. Ze wilden misschien ook weten hoe ze zonder taxi thuis zouden kunnen komen.
niet specifiek een, dat is mij niet duidelijk geworden uit die stukjes die wij meekrijgen van die getuigenisquote:Op woensdag 25 juni 2014 10:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Er zijn 2 toegangs paden naar de Pianista trail, welke bedoel je ?
Dat vraag ik me inderdaad ook af. Met name waarom bekendmaking van de bel-gegevens zo lang duren. Het kan uiteraard dat ze locaties eruit hebben kunnen opmaken (van de telefoon-maatschappijen) en eventuele verdachten in beeld hebben die ze eerst in de gaten willen houden, bij bekendmaking van een verdachte zou hij direct vertrekken.quote:Ik vraag me wel af waarom we niks over die foto's horen. Dat we niks te zien krijgen, ale, maar ook geen info erover, waarom. Als daaruit was gebleken dat het een verdwaling was dan zouden we dat toch allang gehoord hebben. En als daar niks uit zou zijn gebleken, waarom dat dan niet vertellen?
Lijkt me toch beter dan de rest van je leven met de twijfel zitten of ze mischien nog in leven zijn (en in welke nare vorm wellicht). Nu kunnen de famillies afsluiten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:18 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dit.
Aan de ene kant is het mooi dat ook die familie nu duidelijkheid heeft over het lot, maar het lijkt me verschrikkelijk voor die families om nooit te weten wat er nou precies is gebeurd en hoe die meiden aan hun eind zijn gekomen.
Misschien hebben ze foto's van zichzelf genomen in een desolate toestand, dat zou heel pijnlijk zijn en het helpt niet de zaak verder op te lossen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:31 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me inderdaad ook af. Met name waarom bekendmaking van de bel-gegevens zo lang duren. Het kan uiteraard dat ze locaties eruit hebben kunnen opmaken (van de telefoon-maatschappijen) en eventuele verdachten in beeld hebben die ze eerst in de gaten willen houden, bij bekendmaking van een verdachte zou hij direct vertrekken.
Maar er kan uiteraard ook een geheel simpele verklaring voor zijn: foto's of informatie die niet discreet zijn of respectvol voor eventuele familieleden. Of ze willen nog bedenk tijd hoe bepaalde informatie aan te pakken.
Waterflesje was van fotograaf.quote:Op woensdag 25 juni 2014 07:48 schreef Jezus9 het volgende:
Is er ergens een integrale plattegrond te vinden met een geheel overzicht van alle vindplaatsen, aangegeven hoever de afstand is van de gevonden resten en rugzak? Dacht hem ergens te hebben zien staan hier maar vind hem niet meer. Lagen alle gevonden objecten allemaal nét naast die rivier ofzo waardoor iedereen nu van een ongeluk uitgaat?
Er word nu wel overal op internet met stelligheid een ongeluk beweerd, het meegevoerd-door-de-rivier-scenario maar vergeet niet jongens: stél de daders hebben hen in een rivier gegooid, alsnog kunnen ze dan erna meegesleurd zijn door het water waardoor het lijkt op een ongeluk. Of als ze ergens zijn gelegd door de daders, alsnog kunnen dieren hen dan hebben opgegeten, nog steeds sluit dat een misdrijf niet uit. Vind het nogal bizar hoe snel er nu word uitgegaan van een ongeluk, je moet alle opties blijven openhouden.
Overigens: dat verdwaal-scenario geloof ik al helemaal niet, ze hadden een camera bij zich, dan hadden ze daarop wel een laatste boodschap gevonden en was nu al naar buiten gebracht ze verdwaald waren gebaseerd op de video-beelden. Ook zat er nog water in het flesje, dat was dan echt wel leeg geweest. Daarnaast waren de zonnebrillen nog compleet in pact, geen scheur in!
Ja, dat vermoed ik ook...quote:Dat vraag ik me inderdaad ook af. Met name waarom bekendmaking van de bel-gegevens zo lang duren. Het kan uiteraard dat ze locaties eruit hebben kunnen opmaken (van de telefoon-maatschappijen) en eventuele verdachten in beeld hebben die ze eerst in de gaten willen houden, bij bekendmaking van een verdachte zou hij direct vertrekken.
Maar er kan uiteraard ook een geheel simpele verklaring voor zijn: foto's of informatie die niet discreet zijn of respectvol voor eventuele familieleden. Of ze willen nog bedenk tijd hoe bepaalde informatie aan te pakken
Daar niet hoor.. Het is geen Amazone-regenwoud of zoiets.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:58 schreef brambus het volgende:
[..]
Kan best , er schijnen daar verl onontdekte dorpjes te zijn..
Dat zou wel erg amateuristisch werk zijn. Even tussen de sporen van alles gaan leggen. Ik denk dat dat verhaal over het-flesje-water-van-de-fotograaf een broodje aap is, of is er een officiële bron die dit heeft gepubliceerd?quote:Waterflesje was van fotograaf.
Omdat ik nog steeds het meest neig naar betrokkenheid van een derde (of meer) dacht ik inderdaad ook aan de mogelijkheid dat ze bepaalde info voor zich houden in de hoop dat het ze nog meer info gaat opleveren.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:31 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me inderdaad ook af. Met name waarom bekendmaking van de bel-gegevens zo lang duren. Het kan uiteraard dat ze locaties eruit hebben kunnen opmaken (van de telefoon-maatschappijen) en eventuele verdachten in beeld hebben die ze eerst in de gaten willen houden, bij bekendmaking van een verdachte zou hij direct vertrekken.
Maar er kan uiteraard ook een geheel simpele verklaring voor zijn: foto's of informatie die niet discreet zijn of respectvol voor eventuele familieleden. Of ze willen nog bedenk tijd hoe bepaalde informatie aan te pakken.
Misschien omdat die informatie er niet is. Maar misschien ook omdat dat niemand wat aan gaat, behalve wellicht de onderzoekers en de familie ? Ik zou als familie die ongevraagde en soms bijna dwingende nieuwsgierigheid van vreemden erg vervelend vinden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
niet te snel conclusies trekken he...
Ik vraag me wel af waarom we niks over die foto's horen. Dat we niks te zien krijgen, ale, maar ook geen info erover, waarom.
dat is de getuigenverklaring van een pensionhouderquote:Op woensdag 25 juni 2014 10:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Maar iemand had ze toch vermoeid langs de kant van de weg zien zitten? Of klopte dat ook niet. Lijkt me dat er daarna wat gebeurd is waardoor ze nu dood in het woud liggen.
Denk zelf ook dat ze wel degelijk relevante informatie hebben die (nog) niet bekend word gemaakt, puur onderzoek-technisch. Ik denk dat de meiden nog wel degelijk gebeld hebben, let maar op, word over een tijd bekend gemaakt.quote:Omdat ik nog steeds het meest neig naar betrokkenheid van een derde (of meer) dacht ik inderdaad ook aan de mogelijkheid dat ze bepaalde info voor zich houden in de hoop dat het ze nog meer info gaat opleveren.
ze zijn als laatste bij casa pedro gezien tochquote:Op woensdag 25 juni 2014 10:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
niet specifiek een, dat is mij niet duidelijk geworden uit die stukjes die wij meekrijgen van die getuigenis
die info is er wel, als we roos(met nummer zoveel erachter) mogen geloven.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Misschien omdat die informatie er niet is. Maar misschien ook omdat dat niemand wat aan gaat, behalve wellicht de onderzoekers en de familie ? Ik zou als familie die ongevraagde en soms bijna dwingende nieuwsgierigheid van vreemden erg vervelend vinden.
door diepensionhouder?quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:37 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ze zijn als laatste bij casa pedro gezien toch
ja, ik denk ook dat ze niet helemaal in het duister tasten maar dat ze echt wel een idee hebben of het richting misdrijf gaat of niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:37 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Denk zelf ook dat ze wel degelijk relevante informatie hebben die (nog) niet bekend word gemaakt, puur onderzoek-technisch. Ik denk dat de meiden nog wel degelijk gebeld hebben, let maar op, word over een tijd bekend gemaakt.
Als je iedereen die zegt te weten hoe iets in elkaar zit moet geloven kun je wel meteen ophouden. Het verbaast me eerlijk gezegd dat mensen die:quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
die info is er wel, als we roos(met nummer zoveel erachter) mogen geloven.
Misschien was hij in de war met impact.quote:
The owner of Il Pianista, Giovani, had spoken to the women on April 1 and told them where to catch a bus back to Boquete.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:47 schreef StaceySinger het volgende:
Giovani saw the women on 1 April near Don Pedro hitching toward Il Pianista. An employee at Il Pianista saw them start-up the trail between 3:00 and 3:30PM. Blue their dog, who often follows hikers went with them.
Giovani saw the women on 1 April near Don Pedro hitching toward Il Pianista. An employee at Il Pianista saw them start-up the trail between 3:00 and 3:30PMquote:Op woensdag 25 juni 2014 10:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
The owner of Il Pianista, Giovani, had spoken to the women on April 1 and told them where to catch a bus back to Boquete.
wat ik bedoel is dat stukje wat in een artikel op nu.nl dacht ik stond en dat stukje kom je ook op andere plekken tegen dacht ik, een pensionhouder die zegt dat ze moe aan de kant van de weg zaten en dat ze hem vroegen hoe ze terug naar huis konden, hij adviseerde een taxi. Waar dat langs de kant van de weg precies was staat er volgens mij niet bij, volgens mij las ik ergens aan het begin van de trail, maar als jij dan vraagt welk begin: geen idee.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:47 schreef StaceySinger het volgende:
Giovani saw the women on 1 April near Don Pedro hitching toward Il Pianista. An employee at Il Pianista saw them start-up the trail between 3:00 and 3:30PM. Blue their dog, who often follows hikers went with them.
Dat heb ik toch net uitgelegd?quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je iedereen die zegt te weten hoe iets in elkaar zit moet geloven kun je wel meteen ophouden. Het verbaast me eerlijk gezegd dat mensen die:
• eigenlijk alleen maar een heel klein beetje informatie uit de derde hand hebben
• een enkele gepubliceerde foto hebben gezien
• menen hun eigen denkwijze als waarheidsonthullend op die van derden te kunnen projecteren
wel even komen vertellen hoe het zit.
En dan ook nog afvragen waarom de onderzoekers niet alle informatie die er is delen met de rest van de wereld. Waarom eigenlijk? Sensatiezucht? Onbedwingbare behoefte om mee te speculeren? Met welk doel? Wie schiet er wat mee op?
1. Flesje lijkt op de foto in de lucht te hangen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:58 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb geprobeerd veel van de topics te volgen, maar: wat is nou precies het probleem met het waterflesje? Wat is er raar aan?
Veel dominee's weer vandaag.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je iedereen die zegt te weten hoe iets in elkaar zit moet geloven kun je wel meteen ophouden. Het verbaast me eerlijk gezegd dat mensen die:
• eigenlijk alleen maar een heel klein beetje informatie uit de derde hand hebben
• een enkele gepubliceerde foto hebben gezien
• menen hun eigen denkwijze als waarheidsonthullend op die van derden te kunnen projecteren
wel even komen vertellen hoe het zit.
En dan ook nog afvragen waarom de onderzoekers niet alle informatie die er is delen met de rest van de wereld. Waarom eigenlijk? Sensatiezucht? Onbedwingbare behoefte om mee te speculeren? Met welk doel? Wie schiet er wat mee op?
De foto was gedraaid, als je hem goed draait vallen jouw punt 1 en 3 af.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
1. Flesje lijkt op de foto in de lucht te hangen.
2. Flesje is nauwelijks ingedeukt of beschadigd.
3. Er zit nog een beetje water in.
Neem aan dat ze de inhoud, alsmede de opening nauwkeurig hebben onderzocht op speekselresten e.d. om na te gaan wie er allemaal aan dat flesjes hebben zitten lebberen.
3. Misschien, maar 1. Juist niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:13 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
De foto was gedraaid, als je hem goed draait vallen jouw punt 1 en 3 af.
Ah, dank voor posten. Erg overzichtelijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:17 schreef Frutsel het volgende:
NOS:Reconstructie: vermissing tot vondst:
http://nos.nl/artikel/666(...)sing-tot-vondst.html
Volgens dit artikel is de rugzak zowel op 11 juni als op 14 juni gevonden, dat kan niet allebei waar zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:17 schreef Frutsel het volgende:
NOS:Reconstructie: vermissing tot vondst:
http://nos.nl/artikel/666(...)sing-tot-vondst.html
Wat is daar het probleem van? Dat sluit toch niets uit?quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
2. Flesje is nauwelijks ingedeukt of beschadigd
3. Er zit nog een beetje water in.
Sommige mensen (ik niet) zijn van mening dat uit het feit dat het flesje (en de andere spullen) onbeschadigd zijn afgeleid kan worden dat de tas daar door een mens moet zijn achtergelaten, ofwel de slachtoffers ofwel de daders. En dus niet met de rivier zijn meegestroomd.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat is daar het probleem van? Dat sluit toch niets uit?
Over de foto's die tot nu toe in de media zijn verschenen:quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat heb ik toch net uitgelegd?Omdat er in een artikel stond 'later meer', dan is dat toch niet gek dat je ook verwacht dat er later meer komt.
http://nos.nl/artikel/663(...)-lisanne-online.htmlquote:De familie van Kris en Lisanne vindt de foto's respectloos en is teleurgesteld dat de foto's in de media zijn verschenen.
Wat ik me de hele tijd afvraag over die theorie dat ze door de rivier zouden zijn meegevoerd, is hoe dicht die rugzak en de resten dan bij die rivier gevonden zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Sommige mensen (ik niet) zijn van mening dat uit het feit dat het flesje (en de andere spullen) onbeschadigd zijn afgeleid kan worden dat de tas daar door een mens moet zijn achtergelaten, ofwel de slachtoffers ofwel de daders. En dus niet met de rivier zijn meegestroomd.
Het publiceren van die foto's was nuttig toen het onderzoek nog liep.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Over de foto's die tot nu toe in de media zijn verschenen:
[..]
http://nos.nl/artikel/663(...)-lisanne-online.html
Je kunt je natuurlijk afvragen of je dan de foto's niet moet laten zien maar wel moet vertellen wat er op staat, maar als dat geen enkel doel meer dient vind ik het wel zo netjes om de gevoelens van de familie te respecteren en dat gewoon niet te doen.
Het is niet gezegd dat er geen kledingstukken zijn gevonden. De politie houdt met opzet nog informatie achter. Kan daderkennis zijn namelijk.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat ik me de hele tijd afvraag over die theorie dat ze door de rivier zouden zijn meegevoerd, is hoe dicht die rugzak en de resten dan bij die rivier gevonden zijn.
Ik bedoel maar; een lijk dat 'aanspoelt' ligt doorgaans nog gedeeltelijk in het water en geen 5 meter van de oever.
Sowieso de aanname van roofdieren terwijl één van beide meisjes de rugzak nog om had (ongeval?) is vreemd. Een roofdier doet die rugzak niet uit maar vreet er doorheen. Vreemd ook dat er wel botten maar geen kledingresten zijn gevonden. Kleding vergaat lang niet zo snel als vlees.
Voor mij als leek zijn dat aanwijzingen voor een misdrijf en niet voor een ongeluk.
Hé hé eindelijk iemand die het ziet. En gewoon logisch een paar stappen verder nadenkt i.p.v alles aan te nemen omdat het nou eenmaal vlak bij een rivier is gevonden dús automatisch een ongeluk móét zijn. Er zijn inderdaad tal aan aanwijzingen voor een misdrijf. Dank voor je bijdrage.quote:Wat ik me de hele tijd afvraag over die theorie dat ze door de rivier zouden zijn meegevoerd, is hoe dicht die rugzak en de resten dan bij die rivier gevonden zijn. Ik bedoel maar; een lijk dat 'aanspoelt' ligt doorgaans nog gedeeltelijk in het water en geen 5 meter van de oever. Sowieso de aanname van roofdieren terwijl één van beide meisjes de rugzak nog om had (ongeval?) is vreemd. Een roofdier doet die rugzak niet uit maar vreet er doorheen. Vreemd ook dat er wel botten maar geen kledingresten zijn gevonden. Kleding vergaat lang niet zo snel als vlees. Voor mij als leek zijn dat aanwijzingen voor een misdrijf en niet voor een ongeluk.
Geen concrete aanwijzingen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:42 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Hé hé eindelijk iemand die het ziet. En gewoon logisch een paar stappen verder nadenkt i.p.v alles aan te nemen omdat het nou eenmaal vlak bij een rivier is gevonden dús automatisch een ongeluk móét zijn. Er zijn inderdaad tal aan aanwijzingen voor een misdrijf. Dank voor je bijdrage.
Polyester kleding vergaat niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Denk dat dunne kleding in een tropisch klimaat redelijk snel vergaat. De schoenen waren nog aan, want er zat nog een stuk voet in.
puur katoen ook niet binnen een paar weken lijkt mequote:Op woensdag 25 juni 2014 11:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Polyester kleding vergaat niet.
Dat zou juist wijzen op verdwaling, een misdrijf uitsluiten en juist nieuwswaardig zijn/te zaak oplossen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:32 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Misschien hebben ze foto's van zichzelf genomen in een desolate toestand, dat zou heel pijnlijk zijn en het helpt niet de zaak verder op te lossen.
En wol al helemaal niet. Botten, tanden en haren blijven van een lijk het langste over. Wol is haar van een schaap.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:49 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
puur katoen ook niet binnen een paar weken lijkt me
Daarom is het het meest waarschijnlijk dat ze met de rivier zijn meegesleurd. Dan blijft er weinig over. Zware zaken als schoenen, tas en een zwaar bot worden op de oever 'gesmeten' en de rest drijft verder weg. Waar komt die rivier uit? Misschien moeten ze daar eens kijken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:51 schreef Jezus9 het volgende:
Ik denk dat helemaal niet het gehele lichaam zou vergaan, kennen jullie die zaak van Sven Goedbloed in 1999 niet? Jaren terug was zijn zus vermist, precies daar rond datzelfde gebied in Panama. Ze werd 2 maanden later ofzo overleden terug gevonden, haar gehele lichaam, haar gehele kleren. Alles bij elkaar. En ook dat was met tropisch klimaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |