Muhle krijg je Derby bij gok ik.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:02 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Hopen dat je er een paar mesjes bij krijgt dusAnders kan je bij de Hema ook mesjes kopen mocht je echt niet kunnen wachten
Dat zou wel top zijn! Kan ik van het weekend eens goed te tijd nemen om te scheren.quote:
het winkeltje in het bejaardentehuis. Nojoke.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:37 schreef Firenzo het volgende:
Weet iemand zo uit zijn hoofd welke drogist Tabac zeep in zijn assortiment heeft? (de puck harde zeep)
Ik zag dat je overwoog een TOBS preshave oil aan te schaffen: de meeste preshave oils zijn mengsels van olijfolie (en soms een beetje castor oil) met een geur.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:51 schreef Daklem het volgende:
Pakje is nu al verzonden en wordt morgen geleverd. Aankomende week zullen de mesjes wel binnen komen. Dan kan ik mij eens gaan voorbereiden op het scheren.
Ben benieuwd naar de ervaring en hoevaak ik mijzelf snijd de eerste keer!
Ik kan bijna niet wachten
Goede tip!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:24 schreef Firenzo het volgende:
[..]
Ik zag dat je overwoog een TOBS preshave oil aan te schaffen: de meeste preshave oils zijn mengsels van olijfolie (en soms een beetje castor oil) met een geur.
Ik heb zelf dus bij wijze van test olijfolie (3-4 druppels) gebruikt om te kijken of het resultaat gaf alvorens een preshave te kopen. Werkte erg goed, geeft vooral de huid in mijn nek wat meer weerstand tegen razorburn.
hoeveel clips heb je bekeken over scheren?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:19 schreef Daklem het volgende:
[..]
Goede tip!
Met een beetje geluk ga ik dit weekend de eerste keer scheren met een DE razor dus kan ik dit meteen uitproberen.
Wat zouden jullie adviseren wat betreft het aantal passes?
Eerst 1 pass en techniek onder controle krijgen en dan uitbreiden met een 2e en eventueel 3e pass? of gewoon direct all-the-way?
De eerste keer scheren met een DE razor,
Best wel een aantal op youtube. Veel van geofatboy die wel een goede uitleg hadden. Ik heb een redelijk gevoelige huid dus ik twijfel sowieso of een 3e pass voor mij is weggelegd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeveel clips heb je bekeken over scheren?
ik heb de eerste maand alleen maar 2/3 passes WTG gedaan, ivm gevoelige huid.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:52 schreef Daklem het volgende:
[..]
Best wel een aantal op youtube. Veel van geofatboy die wel een goede uitleg hadden. Ik heb een redelijk gevoelige huid dus ik twijfel sowieso of een 3e pass voor mij is weggelegd.
wat is jouw ervaring hier in?
Daar dacht ik ook aan. Ik heb normaal gezien ook een gevoelige huid als ik scheer met gillette fusion.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb de eerste maand alleen maar 2/3 passes WTG gedaan, ivm gevoelige huid.
Geen hater, want ik vind het op zich wel goede zeep. De geur trek ik alleen niet, maar het helpt vast niet als je schoonpa zich na het scheren regelmatig overgiet met Tabac aftershave. M'n opa gebruikte het ook.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:56 schreef Ubershave het volgende:
Nee, jij valt onder de Tabac-hater ipv de Tabac-lovers
De geur is idd vrij zwaar, dat klopt
Is dit een kloon van DL?quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:50 schreef hafez1234 het volgende:
Er zijn verschillende wegen naar Rome en met een Rimei kom je ook in Rome. Techniek blijft een groot factor spelen. Ik weet wel zeker dat ik met mijn Rimei een beter scheerresultaat krijg dan Ubershave bijvoorbeeld met zijn krabbers die 100 euro kosten of zo.
Bij mij is 2 passes voldoende met een R89 icm derby mesje. Ook een redelijk gevoelige huid, geen stugge baardgroeiquote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:36 schreef Daklem het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan. Ik heb normaal gezien ook een gevoelige huid als ik scheer met gillette fusion.
Pakje is binnenBij de Mühle R89 wordt inderdaad 1x Derby mesje geleverd.
Ik had eerst ook de HJM op het oog maar ben toch voor de Simpson gegaan. Vandaag binnen gekregen, nog niet gebruikt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:55 schreef Drinky het volgende:
Beetje met de adjustable geexperimenteerd de afgelopen dagen, van heel agressief tot mild. Stand 3 blijft op de black beauty perfect voor mijn huid. Kan ATG scheren zonder irritatie of sneetjes in 2 passes met Feather mesjes.
Merk trouwens met mijn 2e borstel ook dat de lijm los gaat en denk dat ik het binnenkort weer vast mag gaan lijmen. Had betere kwaliteit van HJM (Muehle) verwacht.
Niet letterlijk. Wel grofweg hetzelfde qua posten/gedrag ja.quote:
Of probeer mesjes van de hema. Als je geen geduld hebt =) scheelt je ook verzendkosten en ze zijn stuk scherper dan derby.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 01:24 schreef Martinous het volgende:
Ik scheer zelf nu een jaar met een 'shavette', niet van Dovo, maar van bluebeard.
Prima te doen en bij elke scheerbeurt een nieuw derby mesje. Helaas blijken deze toch ook al vrij snel bot te worden tijdens het scheren. Denk nu na de OP te hebben gelezen, maar eens die astra te bestellen.
Verder gebruik ik de proraso scheercreme voor gevoelige huid en die balsem, prima producten.
cool man, zo'n goede ervaring de eerste keer en nog zonder bloed ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:00 schreef Daklem het volgende:
Zojuist voor de eerste keer geschoren met de volgende setup:
[ afbeelding ]
u ziet:
- Mühle R89 DE razor
- Derby razor
- Simpson Berkeley 46 best badger
- Taylor of old bond street Jermyn Street
- Proraso after shave balsem
Ervaring
Eerst uitgebreid gedoucht en gezorgd dat mijn baardharen (3 dagen niet geschoren) goed soepel waren.
tijdens het douchen heb ik de Simpson kwast in de wasbak met warm water laten rusten zodat hij goed de tijd heeft gehad om water op te nemen en hierna voorzichtig uitgeknepen. Hierna heb ik de kwast in de pot van Taylor of old bond street gestopt en ben ik op mijn gezicht de scheercreme tot schuim gaan "kloppen". Voor de eerste keer viel mij dit zeker niet tegen. De kwast was erg zacht en prettig voor mijn huid en binnen no-time had ik fatsoenlijk schuim om aan de slag te kunnen.
Pass1; merkte dat ik een beetje zenuwachtig was om het mes tegen mijn huid te zetten. Ik heb mij voorheen altijd met Gillette Mach 3 en Proglide geschoren dus ben wel gewend om met mesjes te scheren. Waarschijnlijk komt het door de geheel nieuwe ervaring van het scheren waar ik aan moet wennen. De eerste pass heel voorzichtig geschoren en vooral rustig mijn tijd genomen om alle hoekjes te kunnen scheren. Zo, de eerste pass is gelukt, zonder mijzelf te snijden.
Nog niet alle haartjes waren weg doordat ik voorzichtig aan heb geschoren, dus heb pass2 gedaan, WTG. Merkte bij het aanbrengen van de creme dat ik te weinig creme heb gepakt om mijn gezicht weer helemaal onder het schuim te krijgen. Kwestie van ervaring denk ik.
De 2e pass ging ook erg goed en nu voelt het al stukken beter aan. Nog geen baby zacht huidje maar dat komt omdat ik niet van oor naar neus heb geschoren en ook nog niet tegen de haarrichting in. Dit komt vast nog wel als ik mij comfortabel genoeg voel om dit te gaan uitproberen.
Conclusie:
Scheren gaat eigenlijk zeer eenvoudig. had dit lastiger verwacht. Weinig druk op het mes uitoefenen maar het mes zijn werk laten doen. Ik had ook verwacht dat het Derby mesje welke is bijgeleverd, een stuk scherper zou zijn, maar dit valt mij 100% mee. Ik ben benieuwd naar de mesjes van Astra. Ik hoop dat ik dit proefpakket volgende week binnen krijg.
Ik heb er een nieuwe hobby bij! Het voordeel dat ik mij vaker ga scheren en het is vele malen leuker door de hele ervaring en het resultaat.
Ik probeerde het scheren met Gillette altijd zoveel mogelijk uit te stellen omdat ik het zo verschrikkelijk duur vond, en altijd huilend bij de kassa ging afrekenen als ik weer mesjes nodig had. Hierdoor deed ik altijd te lang met mesjes en zorgt weer voor irritatie en onscherpe mesjes.
Bedankt. Deze topicreeks heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar scheren op de klassieke manier, en na mijn eerste keer kan ik zeggen, geen spijt gehad van mijn aankoop!
![]()
De beschermkap kon ik los kopen voor een paar euro. Vond het wel de moeite waard, aangezien wij een kat hebben die meent overal kopjes aan te moeten geven, én als ik op vakantie ga om mee te nemen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
cool man, zo'n goede ervaring de eerste keer en nog zonder bloed ook.
Ik ken ook niemand die ooit is teruggegaan is naar het scheren met cardridges.
btw, die beschermkap voor je razor, die zat er gewoon bij of kan je die ook los kopen?
Ubershave kloon?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:00 schreef Daklem het volgende:
Zojuist voor de eerste keer geschoren met de volgende setup:
[ afbeelding ]
u ziet:
- Mühle R89 DE razor
- Derby razor
- Simpson Berkeley 46 best badger
- Taylor of old bond street Jermyn Street
- Proraso after shave balsem
Ervaring
Eerst uitgebreid gedoucht en gezorgd dat mijn baardharen (3 dagen niet geschoren) goed soepel waren.
tijdens het douchen heb ik de Simpson kwast in de wasbak met warm water laten rusten zodat hij goed de tijd heeft gehad om water op te nemen en hierna voorzichtig uitgeknepen. Hierna heb ik de kwast in de pot van Taylor of old bond street gestopt en ben ik op mijn gezicht de scheercreme tot schuim gaan "kloppen". Voor de eerste keer viel mij dit zeker niet tegen. De kwast was erg zacht en prettig voor mijn huid en binnen no-time had ik fatsoenlijk schuim om aan de slag te kunnen.
Pass1; merkte dat ik een beetje zenuwachtig was om het mes tegen mijn huid te zetten. Ik heb mij voorheen altijd met Gillette Mach 3 en Proglide geschoren dus ben wel gewend om met mesjes te scheren. Waarschijnlijk komt het door de geheel nieuwe ervaring van het scheren waar ik aan moet wennen. De eerste pass heel voorzichtig geschoren en vooral rustig mijn tijd genomen om alle hoekjes te kunnen scheren. Zo, de eerste pass is gelukt, zonder mijzelf te snijden.
Nog niet alle haartjes waren weg doordat ik voorzichtig aan heb geschoren, dus heb pass2 gedaan, WTG. Merkte bij het aanbrengen van de creme dat ik te weinig creme heb gepakt om mijn gezicht weer helemaal onder het schuim te krijgen. Kwestie van ervaring denk ik.
De 2e pass ging ook erg goed en nu voelt het al stukken beter aan. Nog geen baby zacht huidje maar dat komt omdat ik niet van oor naar neus heb geschoren en ook nog niet tegen de haarrichting in. Dit komt vast nog wel als ik mij comfortabel genoeg voel om dit te gaan uitproberen.
Conclusie:
Scheren gaat eigenlijk zeer eenvoudig. had dit lastiger verwacht. Weinig druk op het mes uitoefenen maar het mes zijn werk laten doen. Ik had ook verwacht dat het Derby mesje welke is bijgeleverd, een stuk scherper zou zijn, maar dit valt mij 100% mee. Ik ben benieuwd naar de mesjes van Astra. Ik hoop dat ik dit proefpakket volgende week binnen krijg.
Ik heb er een nieuwe hobby bij! Het voordeel dat ik mij vaker ga scheren en het is vele malen leuker door de hele ervaring en het resultaat.
Ik probeerde het scheren met Gillette altijd zoveel mogelijk uit te stellen omdat ik het zo verschrikkelijk duur vond, en altijd huilend bij de kassa ging afrekenen als ik weer mesjes nodig had. Hierdoor deed ik altijd te lang met mesjes en zorgt weer voor irritatie en onscherpe mesjes.
Bedankt. Deze topicreeks heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar scheren op de klassieke manier, en na mijn eerste keer kan ik zeggen, geen spijt gehad van mijn aankoop!
![]()
Nope, en leg eens uit hoe ik een kloon kan zijn van iemand die zich vele malen later heeft aangemeld?quote:
Ik had inderdaad wel verwacht mij een aantal keer te snijden. Gelukkig is mij dat de eerste keer bespaard geblevenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 11:57 schreef Ubershave het volgende:
Goed te zien dat alles zo lekker gegaan is
Zonder bloed door de eerste shave heen, nice!
Hoe beviel de Proraso je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |