abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:25:02 #76
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_141629222
Waar is DL?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_141629646
Ah, ja! :D

Das geen slechte keus nee! :D Mooie kwast !

offtopic: gebanned, remember?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 22:18:02 #78
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_141631016
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 21:20 schreef MarcelR het volgende:

[..]

De Berkeley in best badger toch?
Klopt. Ga hem morgen testen :)
World domination is my middle name.
pi_141631919
Ik hoop dat 'ie bevalt!
Ik gebruik zijn kleine broertje als reiskwast, de Simpson Case. Heel fijn ding!
pi_141632468
Ik heb daarvan het nog kleinere broertje, de Wee Scot (van Marcel) en daar blijf ik tot op de dag van vandaag ook erg tevreden over. Dingetje presteert net zo goed als zn 3x grotere broers :D
pi_141636163
Ik scheer zelf nu een jaar met een 'shavette', niet van Dovo, maar van bluebeard.
Prima te doen en bij elke scheerbeurt een nieuw derby mesje. Helaas blijken deze toch ook al vrij snel bot te worden tijdens het scheren. Denk nu na de OP te hebben gelezen, maar eens die astra te bestellen.
Verder gebruik ik de proraso scheercreme voor gevoelige huid en die balsem, prima producten.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 02:45:41 #82
148823 znarch
ondertitel
pi_141637298
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 01:24 schreef Martinous het volgende:
Ik scheer zelf nu een jaar met een 'shavette', niet van Dovo, maar van bluebeard.
Prima te doen en bij elke scheerbeurt een nieuw derby mesje. Helaas blijken deze toch ook al vrij snel bot te worden tijdens het scheren. Denk nu na de OP te hebben gelezen, maar eens die astra te bestellen.
Verder gebruik ik de proraso scheercreme voor gevoelige huid en die balsem, prima producten.
Of probeer mesjes van de hema. Als je geen geduld hebt =) scheelt je ook verzendkosten en ze zijn stuk scherper dan derby.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:00:28 #83
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_141639033
Zojuist voor de eerste keer geschoren met de volgende setup:



u ziet:
- Mühle R89 DE razor
- Derby razor
- Simpson Berkeley 46 best badger
- Taylor of old bond street Jermyn Street
- Proraso after shave balsem

Ervaring
Eerst uitgebreid gedoucht en gezorgd dat mijn baardharen (3 dagen niet geschoren) goed soepel waren.
tijdens het douchen heb ik de Simpson kwast in de wasbak met warm water laten rusten zodat hij goed de tijd heeft gehad om water op te nemen en hierna voorzichtig uitgeknepen. Hierna heb ik de kwast in de pot van Taylor of old bond street gestopt en ben ik op mijn gezicht de scheercreme tot schuim gaan "kloppen". Voor de eerste keer viel mij dit zeker niet tegen. De kwast was erg zacht en prettig voor mijn huid en binnen no-time had ik fatsoenlijk schuim om aan de slag te kunnen.

Pass1; merkte dat ik een beetje zenuwachtig was om het mes tegen mijn huid te zetten. Ik heb mij voorheen altijd met Gillette Mach 3 en Proglide geschoren dus ben wel gewend om met mesjes te scheren. Waarschijnlijk komt het door de geheel nieuwe ervaring van het scheren waar ik aan moet wennen. De eerste pass heel voorzichtig geschoren en vooral rustig mijn tijd genomen om alle hoekjes te kunnen scheren. Zo, de eerste pass is gelukt, zonder mijzelf te snijden.

Nog niet alle haartjes waren weg doordat ik voorzichtig aan heb geschoren, dus heb pass2 gedaan, WTG. Merkte bij het aanbrengen van de creme dat ik te weinig creme heb gepakt om mijn gezicht weer helemaal onder het schuim te krijgen. Kwestie van ervaring denk ik.

De 2e pass ging ook erg goed en nu voelt het al stukken beter aan. Nog geen baby zacht huidje maar dat komt omdat ik niet van oor naar neus heb geschoren en ook nog niet tegen de haarrichting in. Dit komt vast nog wel als ik mij comfortabel genoeg voel om dit te gaan uitproberen.

Conclusie:
Scheren gaat eigenlijk zeer eenvoudig. had dit lastiger verwacht. Weinig druk op het mes uitoefenen maar het mes zijn werk laten doen. Ik had ook verwacht dat het Derby mesje welke is bijgeleverd, een stuk scherper zou zijn, maar dit valt mij 100% mee. Ik ben benieuwd naar de mesjes van Astra. Ik hoop dat ik dit proefpakket volgende week binnen krijg.

Ik heb er een nieuwe hobby bij! Het voordeel dat ik mij vaker ga scheren en het is vele malen leuker door de hele ervaring en het resultaat.

Ik probeerde het scheren met Gillette altijd zoveel mogelijk uit te stellen omdat ik het zo verschrikkelijk duur vond, en altijd huilend bij de kassa ging afrekenen als ik weer mesjes nodig had. Hierdoor deed ik altijd te lang met mesjes en zorgt weer voor irritatie en onscherpe mesjes.

Bedankt. Deze topicreeks heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar scheren op de klassieke manier, en na mijn eerste keer kan ik zeggen, geen spijt gehad van mijn aankoop!

*O* :W
World domination is my middle name.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:13:32 #84
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_141639163
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:00 schreef Daklem het volgende:
Zojuist voor de eerste keer geschoren met de volgende setup:

[ afbeelding ]

u ziet:
- Mühle R89 DE razor
- Derby razor
- Simpson Berkeley 46 best badger
- Taylor of old bond street Jermyn Street
- Proraso after shave balsem

Ervaring
Eerst uitgebreid gedoucht en gezorgd dat mijn baardharen (3 dagen niet geschoren) goed soepel waren.
tijdens het douchen heb ik de Simpson kwast in de wasbak met warm water laten rusten zodat hij goed de tijd heeft gehad om water op te nemen en hierna voorzichtig uitgeknepen. Hierna heb ik de kwast in de pot van Taylor of old bond street gestopt en ben ik op mijn gezicht de scheercreme tot schuim gaan "kloppen". Voor de eerste keer viel mij dit zeker niet tegen. De kwast was erg zacht en prettig voor mijn huid en binnen no-time had ik fatsoenlijk schuim om aan de slag te kunnen.

Pass1; merkte dat ik een beetje zenuwachtig was om het mes tegen mijn huid te zetten. Ik heb mij voorheen altijd met Gillette Mach 3 en Proglide geschoren dus ben wel gewend om met mesjes te scheren. Waarschijnlijk komt het door de geheel nieuwe ervaring van het scheren waar ik aan moet wennen. De eerste pass heel voorzichtig geschoren en vooral rustig mijn tijd genomen om alle hoekjes te kunnen scheren. Zo, de eerste pass is gelukt, zonder mijzelf te snijden.

Nog niet alle haartjes waren weg doordat ik voorzichtig aan heb geschoren, dus heb pass2 gedaan, WTG. Merkte bij het aanbrengen van de creme dat ik te weinig creme heb gepakt om mijn gezicht weer helemaal onder het schuim te krijgen. Kwestie van ervaring denk ik.

De 2e pass ging ook erg goed en nu voelt het al stukken beter aan. Nog geen baby zacht huidje maar dat komt omdat ik niet van oor naar neus heb geschoren en ook nog niet tegen de haarrichting in. Dit komt vast nog wel als ik mij comfortabel genoeg voel om dit te gaan uitproberen.

Conclusie:
Scheren gaat eigenlijk zeer eenvoudig. had dit lastiger verwacht. Weinig druk op het mes uitoefenen maar het mes zijn werk laten doen. Ik had ook verwacht dat het Derby mesje welke is bijgeleverd, een stuk scherper zou zijn, maar dit valt mij 100% mee. Ik ben benieuwd naar de mesjes van Astra. Ik hoop dat ik dit proefpakket volgende week binnen krijg.

Ik heb er een nieuwe hobby bij! Het voordeel dat ik mij vaker ga scheren en het is vele malen leuker door de hele ervaring en het resultaat.

Ik probeerde het scheren met Gillette altijd zoveel mogelijk uit te stellen omdat ik het zo verschrikkelijk duur vond, en altijd huilend bij de kassa ging afrekenen als ik weer mesjes nodig had. Hierdoor deed ik altijd te lang met mesjes en zorgt weer voor irritatie en onscherpe mesjes.

Bedankt. Deze topicreeks heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar scheren op de klassieke manier, en na mijn eerste keer kan ik zeggen, geen spijt gehad van mijn aankoop!

*O* :W
cool man, zo'n goede ervaring de eerste keer en nog zonder bloed ook.
Ik ken ook niemand die ooit is teruggegaan is naar het scheren met cardridges.

btw, die beschermkap voor je razor, die zat er gewoon bij of kan je die ook los kopen?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:19:50 #85
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_141639232
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

cool man, zo'n goede ervaring de eerste keer en nog zonder bloed ook.
Ik ken ook niemand die ooit is teruggegaan is naar het scheren met cardridges.

btw, die beschermkap voor je razor, die zat er gewoon bij of kan je die ook los kopen?
De beschermkap kon ik los kopen voor een paar euro. Vond het wel de moeite waard, aangezien wij een kat hebben die meent overal kopjes aan te moeten geven, én als ik op vakantie ga om mee te nemen. :D
World domination is my middle name.
pi_141640022
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:00 schreef Daklem het volgende:
Zojuist voor de eerste keer geschoren met de volgende setup:

[ afbeelding ]

u ziet:
- Mühle R89 DE razor
- Derby razor
- Simpson Berkeley 46 best badger
- Taylor of old bond street Jermyn Street
- Proraso after shave balsem

Ervaring
Eerst uitgebreid gedoucht en gezorgd dat mijn baardharen (3 dagen niet geschoren) goed soepel waren.
tijdens het douchen heb ik de Simpson kwast in de wasbak met warm water laten rusten zodat hij goed de tijd heeft gehad om water op te nemen en hierna voorzichtig uitgeknepen. Hierna heb ik de kwast in de pot van Taylor of old bond street gestopt en ben ik op mijn gezicht de scheercreme tot schuim gaan "kloppen". Voor de eerste keer viel mij dit zeker niet tegen. De kwast was erg zacht en prettig voor mijn huid en binnen no-time had ik fatsoenlijk schuim om aan de slag te kunnen.

Pass1; merkte dat ik een beetje zenuwachtig was om het mes tegen mijn huid te zetten. Ik heb mij voorheen altijd met Gillette Mach 3 en Proglide geschoren dus ben wel gewend om met mesjes te scheren. Waarschijnlijk komt het door de geheel nieuwe ervaring van het scheren waar ik aan moet wennen. De eerste pass heel voorzichtig geschoren en vooral rustig mijn tijd genomen om alle hoekjes te kunnen scheren. Zo, de eerste pass is gelukt, zonder mijzelf te snijden.

Nog niet alle haartjes waren weg doordat ik voorzichtig aan heb geschoren, dus heb pass2 gedaan, WTG. Merkte bij het aanbrengen van de creme dat ik te weinig creme heb gepakt om mijn gezicht weer helemaal onder het schuim te krijgen. Kwestie van ervaring denk ik.

De 2e pass ging ook erg goed en nu voelt het al stukken beter aan. Nog geen baby zacht huidje maar dat komt omdat ik niet van oor naar neus heb geschoren en ook nog niet tegen de haarrichting in. Dit komt vast nog wel als ik mij comfortabel genoeg voel om dit te gaan uitproberen.

Conclusie:
Scheren gaat eigenlijk zeer eenvoudig. had dit lastiger verwacht. Weinig druk op het mes uitoefenen maar het mes zijn werk laten doen. Ik had ook verwacht dat het Derby mesje welke is bijgeleverd, een stuk scherper zou zijn, maar dit valt mij 100% mee. Ik ben benieuwd naar de mesjes van Astra. Ik hoop dat ik dit proefpakket volgende week binnen krijg.

Ik heb er een nieuwe hobby bij! Het voordeel dat ik mij vaker ga scheren en het is vele malen leuker door de hele ervaring en het resultaat.

Ik probeerde het scheren met Gillette altijd zoveel mogelijk uit te stellen omdat ik het zo verschrikkelijk duur vond, en altijd huilend bij de kassa ging afrekenen als ik weer mesjes nodig had. Hierdoor deed ik altijd te lang met mesjes en zorgt weer voor irritatie en onscherpe mesjes.

Bedankt. Deze topicreeks heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar scheren op de klassieke manier, en na mijn eerste keer kan ik zeggen, geen spijt gehad van mijn aankoop!

*O* :W
Ubershave kloon?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 11:15:29 #87
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_141640053
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 11:13 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Ubershave kloon?
Nope, en leg eens uit hoe ik een kloon kan zijn van iemand die zich vele malen later heeft aangemeld?
World domination is my middle name.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 11:19:43 #88
97745 Thorical
finding a way
pi_141640142
[quote
Conclusie:
Scheren gaat eigenlijk zeer eenvoudig. had dit lastiger verwacht. Weinig druk op het mes uitoefenen maar het mes zijn werk laten doen. Ik had ook verwacht dat het Derby mesje welke is bijgeleverd, een stuk scherper zou zijn, maar dit valt mij 100% mee. Ik ben benieuwd naar de mesjes van Astra. Ik hoop dat ik dit proefpakket volgende week binnen krijg.

Ik heb er een nieuwe hobby bij! Het voordeel dat ik mij vaker ga scheren en het is vele malen leuker door de hele ervaring en het resultaat.

Ik probeerde het scheren met Gillette altijd zoveel mogelijk uit te stellen omdat ik het zo verschrikkelijk duur vond, en altijd huilend bij de kassa ging afrekenen als ik weer mesjes nodig had. Hierdoor deed ik altijd te lang met mesjes en zorgt weer voor irritatie en onscherpe mesjes.

Bedankt. Deze topicreeks heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar scheren op de klassieke manier, en na mijn eerste keer kan ik zeggen, geen spijt gehad van mijn aankoop!

*O* :W
[/quote]

Leuk dat het je zo goed bevallen is. Een goed schuim maken is zo eenvoudig nog niet en let op, "Laat het mes het werk doen." Houd het onder aan het handvat vast en niet drukken.
Succes met je volgende scheerbeurten.
pi_141640146
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 11:13 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Ubershave kloon?
De enige kloon hier ben jij volgens mij.
pi_141640826
Goed te zien dat alles zo lekker gegaan is :D
Zonder bloed door de eerste shave heen, nice!
Hoe beviel de Proraso je?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 12:56:25 #91
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_141642100
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 11:57 schreef Ubershave het volgende:
Goed te zien dat alles zo lekker gegaan is :D
Zonder bloed door de eerste shave heen, nice!
Hoe beviel de Proraso je?
Ik had inderdaad wel verwacht mij een aantal keer te snijden. Gelukkig is mij dat de eerste keer bespaard gebleven :)
Proraso aftershave bevalt goed. Hij hydrateert goed en kalmeert prima. Ik had deze gekozen omdat hier geen geur aan zit. De geur van Jasmyn Street kwam er netjes doorheen en ruik hem nu nog.

Hij doet wat hij moet doen.
World domination is my middle name.
pi_141646101
Weer een tevreden DE shaver in de groep! :D Nice!
pi_141647727
Goed om te lezen!
pi_141676197












Zo, einde van de week. Weer tijd voor een shave!
Dit keer met wat aardig bijzondere spulletjes.

Setup:
R.Schäfer 6/8 Full Hollow straight razor (30x gestropt)
Simpsons Wee Scot
Chicman Paris Shaving Stick (vintage, +/- 45 jaar oud)
Captain's Choice Cat O Nine Tails
En vandaag in het haar: Reuzel Waterbased

De bijzondere items van vandaag zijn uiteraard de straight. Grootste en meest mooie straight die ik op t moment in huis heb. Voor een prikkie overgenomen van iemand op het forum, die hem ook prachtig geslepen heeft! Prachtig ding, super formaat. Absoluut 1 van mn meest fijne scheermessen in de collectie.

Verder is de scheerstick van vandaag ook vrij bijzonder. Deze stick is zo'n 45 jaar oud. Gevonden bij oude winkelpartij in Zwitserland (als ik me niet vergis). Hele partij was nieuw in doos. En dit is 1 van die sticks die ik destijds bij Barbiere di Figaro met geluk heb kunnen bemachtigen. Helaas zijn alle sticks al lang en breed verdwenen. De kans dat er nog een keer zo'n vondst gedaan word is vrij nihil,
Word vooral veel gebruikt op vakantie. Maar nu dus vandaag met mijn shave!

De Simpson Wee Scot is echt een klein beest op zich. Kwastje ziet er zo ieniemienie uit, maar is tot grootse prestaties in staat. Doet niet onder voor zijn dubbel zo grote broertjes!

Goed, dan nu maar eens door met het scheren.

Eerst het gezicht licht vochtig gemaakt en met de stick flink over mn gezicht gewreven, zodat er een goed laagje zeep op mn gezicht verspreid zat. Daarna met redelijk vochtige kwast de boel opgeschuimd tot een fantastische, zeer dikke laag schuim! Rook wel een beetje zoet/muffig, maar het was zo lekker, zo slick!

Daarna de eerste pass maar eens scheren!
Wang 1 ging perfect, nek ging perfect. Kom ik bij wang 2 aan, eerste helft ging perfect! 2e helft toch een hapje net naast mijn snor gedeelte. Voelde er niets van en kwam hem ook pas tegen na het afspoelen.
De rest van de nek ging ook vlekkeloos!

Mooi weer 3 passes gedaan en alles spek en spekglad.
Jammer genoeg wel dat ene sneetje, damn!

Shave afgerond met een hele flinke splash Captain's Choice.
De eerste sting met opdoen was al flink, maar dat trok gauw weg naar een heerlijk warm gloeiend gevoel. Huid voelt echt superlekker op t moment. De geur blijft niet al te lang hangen, das wel jammer.
Verder een hele fijne aftershave!

Vandaag ook de Reuzel maar weer ingedaan. Wil dat blik op zien te krijgen. Ben nu op ongeveer 2/3 van dat blik. Reuzel werkt gewoon met mijn haar niet zo geweldig. Deze morgen wilde het wel redelijk meewerken eigenlijk. Zit op zich neiteens zo slecht....ben wel benieuwd of het de rest van de dag zo lekker blijft zitten.....i have my doubts.....

Anyway, was weer een fijne shave :D Begin weer steeds meer te genieten van scheren met mn straight!
Ik denk dat ik dit de aankomende tijd wel weer even blijf doen! :D

Ik wens iedereen een hele fijne, zonnige Zondag!

Woensdag weer een nieuwe shave! Tot dan!
  zondag 29 juni 2014 @ 13:28:24 #95
164283 Luco
Buongiorno!
pi_141678128
Zijn er hier ook mensen die straights restaureren?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_141678220
Buffel en Shaggy o.a op Shaving Society
  zondag 29 juni 2014 @ 14:14:10 #97
164283 Luco
Buongiorno!
pi_141679440
Shaggy tijdelijk niet helaas, had hem al een bericht gestuurd
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_141679479
Meld je dan maar bij Buffel :D Die is ook erg bedreven met straights :D
  zondag 29 juni 2014 @ 14:48:11 #99
365082 IPA35
Patriarch
pi_141680480
Ben opzoek geweest naar Arko scheercrème maar niks kunnen vinden.
Ze hadden alles van Arko behalve de scheercrème.

Ben wedergekeerd met een tube Cool aftershave en een nieuw tubetje van de Classic crème (voor 99 cent hehehe).

Ik vroeg er bij de kassa nog naar en misschien dat ze die in de toekomst wel zouden krijgen maar goed, als ik in Arnhem ben zal ik daar eens een kijkje nemen.

Ook nog de befaamde stick in de handen gehad, ik dacht dat ze groter zouden zijn.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_141680999
Inmiddels ongeveer negen maanden met een safety razor aan het scheren. Destijds 32 verschillende setjes met mesjes gekocht en op een na heb ik ze nu pas allemaal een of meerderre keren getest. De perma sharp en Personna super zijn tot nu toe het beste. Merkur vond ik echt slecht scheren.

Verdere verbruik in de negen maanden. Ongeveer 1,5 kom scheercreme, 1,5 tube aftershave balsem en een porseleinen scheerkom die ik op de grond liet vallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')