Muhle krijg je Derby bij gok ik.quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:02 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Hopen dat je er een paar mesjes bij krijgt dusAnders kan je bij de Hema ook mesjes kopen mocht je echt niet kunnen wachten
Dat zou wel top zijn! Kan ik van het weekend eens goed te tijd nemen om te scheren.quote:
het winkeltje in het bejaardentehuis. Nojoke.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:37 schreef Firenzo het volgende:
Weet iemand zo uit zijn hoofd welke drogist Tabac zeep in zijn assortiment heeft? (de puck harde zeep)
Ik zag dat je overwoog een TOBS preshave oil aan te schaffen: de meeste preshave oils zijn mengsels van olijfolie (en soms een beetje castor oil) met een geur.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:51 schreef Daklem het volgende:
Pakje is nu al verzonden en wordt morgen geleverd. Aankomende week zullen de mesjes wel binnen komen. Dan kan ik mij eens gaan voorbereiden op het scheren.
Ben benieuwd naar de ervaring en hoevaak ik mijzelf snijd de eerste keer!
Ik kan bijna niet wachten
Goede tip!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:24 schreef Firenzo het volgende:
[..]
Ik zag dat je overwoog een TOBS preshave oil aan te schaffen: de meeste preshave oils zijn mengsels van olijfolie (en soms een beetje castor oil) met een geur.
Ik heb zelf dus bij wijze van test olijfolie (3-4 druppels) gebruikt om te kijken of het resultaat gaf alvorens een preshave te kopen. Werkte erg goed, geeft vooral de huid in mijn nek wat meer weerstand tegen razorburn.
hoeveel clips heb je bekeken over scheren?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:19 schreef Daklem het volgende:
[..]
Goede tip!
Met een beetje geluk ga ik dit weekend de eerste keer scheren met een DE razor dus kan ik dit meteen uitproberen.
Wat zouden jullie adviseren wat betreft het aantal passes?
Eerst 1 pass en techniek onder controle krijgen en dan uitbreiden met een 2e en eventueel 3e pass? of gewoon direct all-the-way?
De eerste keer scheren met een DE razor,
Best wel een aantal op youtube. Veel van geofatboy die wel een goede uitleg hadden. Ik heb een redelijk gevoelige huid dus ik twijfel sowieso of een 3e pass voor mij is weggelegd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeveel clips heb je bekeken over scheren?
ik heb de eerste maand alleen maar 2/3 passes WTG gedaan, ivm gevoelige huid.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:52 schreef Daklem het volgende:
[..]
Best wel een aantal op youtube. Veel van geofatboy die wel een goede uitleg hadden. Ik heb een redelijk gevoelige huid dus ik twijfel sowieso of een 3e pass voor mij is weggelegd.
wat is jouw ervaring hier in?
Daar dacht ik ook aan. Ik heb normaal gezien ook een gevoelige huid als ik scheer met gillette fusion.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb de eerste maand alleen maar 2/3 passes WTG gedaan, ivm gevoelige huid.
Geen hater, want ik vind het op zich wel goede zeep. De geur trek ik alleen niet, maar het helpt vast niet als je schoonpa zich na het scheren regelmatig overgiet met Tabac aftershave. M'n opa gebruikte het ook.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:56 schreef Ubershave het volgende:
Nee, jij valt onder de Tabac-hater ipv de Tabac-lovers
De geur is idd vrij zwaar, dat klopt
Is dit een kloon van DL?quote:Op woensdag 25 juni 2014 23:50 schreef hafez1234 het volgende:
Er zijn verschillende wegen naar Rome en met een Rimei kom je ook in Rome. Techniek blijft een groot factor spelen. Ik weet wel zeker dat ik met mijn Rimei een beter scheerresultaat krijg dan Ubershave bijvoorbeeld met zijn krabbers die 100 euro kosten of zo.
Bij mij is 2 passes voldoende met een R89 icm derby mesje. Ook een redelijk gevoelige huid, geen stugge baardgroeiquote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:36 schreef Daklem het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan. Ik heb normaal gezien ook een gevoelige huid als ik scheer met gillette fusion.
Pakje is binnenBij de Mühle R89 wordt inderdaad 1x Derby mesje geleverd.
Ik had eerst ook de HJM op het oog maar ben toch voor de Simpson gegaan. Vandaag binnen gekregen, nog niet gebruikt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:55 schreef Drinky het volgende:
Beetje met de adjustable geexperimenteerd de afgelopen dagen, van heel agressief tot mild. Stand 3 blijft op de black beauty perfect voor mijn huid. Kan ATG scheren zonder irritatie of sneetjes in 2 passes met Feather mesjes.
Merk trouwens met mijn 2e borstel ook dat de lijm los gaat en denk dat ik het binnenkort weer vast mag gaan lijmen. Had betere kwaliteit van HJM (Muehle) verwacht.
Niet letterlijk. Wel grofweg hetzelfde qua posten/gedrag ja.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |