SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Patroon: ik heb geen flauw idee waarom dat is. Het zal niet zijn omdat dit frame ook als crosser wordt gebouwd (daarvoor moet je meer ruimte hebben) want die ruimte voor een noppenband is er achter zeker niet. Weet je nog dat het zo krap was dat ik speciaal nog een andere klemband voor de voorderri moest halen? Das echt mm-werk.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
zal inderdaad gewoon te maken hebben met verschillende visies op geometrie, stijfheid, functionaliteit etc..everyone's a critic...
even you ! !![]()
Waarbij ik bij voorbaat al even duidelijk wil maken dat Simplon het natuurlijk veel beter snapt dan die zwart-witte einheitswürstfabrikant.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
ik ga zondag met 2 vrienden fietsen. Vanaf driebergen waarschijnlijk. Hoeft geen full force fokmeet te worden maar je bent van harte welkom!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:48 schreef the_critic het volgende:
zal inderdaad gewoon te maken hebben met verschillende visies op geometrie, stijfheid, functionaliteit etc..Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Die discussie ga ik niet aan met mijn vriend. Je hebt een mooie goede fiets.
Zal idd met lengte wielbasis te maken hebben. Langere wielbasis minder nerveus, kortere wielbasis makkelijker door bochten. Zoiets ooit begrepen. Zijn ook renners die criteriums bewust op kortere frames rijden.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
dit weekend is mijn vrije weekend.. dus zal even kijken wat EP gaat doen, anders sluit ik misschien wel aan. Ik houd je op de hoogte!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik ga zondag met 2 vrienden fietsen. Vanaf driebergen waarschijnlijk. Hoeft geen full force fokmeet te worden maar je bent van harte welkom!everyone's a critic...
even you ! !![]()
Idd! Daarom hebben mien maat en ik ze ook:quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:30 schreef the_critic het volgende:
inderdaad.. gele wangen is juist porno. Hoeveel mensen er bij mij al niet zijn komen vragen of ik echt op tubes rijd.. haha
juist bij full carbon is dat erg sjiek vind ik![]()
![]()
Dat was wel een geniale koers vorig jaar. We gingen ff 2 keer vol door een bocht en hadden 20 meter. Toen maar door blijven rijden. Uiteindelijk ergens in het peloton gefinisht maar wel heerlijk gekoerst.![]()
Ik vind 'm mooi!. Echt porno dat naked black. En die witte naven, al maar beperkt zichtbaar, zullen wel goed harmoniëren met het wit in het frame. Toppertje hoor met die fijne neppert tubes.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:52 schreef Gripper het volgende:
Waarbij ik bij voorbaat al even duidelijk wil maken dat Simplon het natuurlijk veel beter snapt dan die zwart-witte einheitswürstfabrikant.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Dat was 30 jaar geleden al zo. Toen moest je persé op een Gazelle Champion Mondial AA Special met Reynolds 531 buizen rijden om in een criterium mee te kunnen. Nooit het verschil kunnen merken bij de snelheden die in een criterium door een haakse bocht gehaald kunnen worden. Toen ook Gazelle 753 buizen, die lichter waren, ging verwerken, met een iets gewijzigde balhoofdhoek, hoorde je er niemand meer over. Dat een "trager" frame in een afdaling beter stuurt, geloof ik dan weer wel.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:57 schreef Patroon het volgende:
Die discussie ga ik niet aan met mijn vriend. Je hebt een mooie goede fiets.
Zal idd met lengte wielbasis te maken hebben. Langere wielbasis minder nerveus, kortere wielbasis makkelijker door bochten. Zoiets ooit begrepen. Zijn ook renners die criteriums bewust op kortere frames rijden.
Fietsen zijn tenslotte geen race motoren die je de hoek om moet douwen.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Jep. Net als de dopjes nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:41 schreef Andyy het volgende:
Maar even he,zijn die ringetjes om de ventiel overbodig/not done?
Deze baas legt heb uit:
http://www.outsideonline.(...)Lance-Armstrong.html![]()
Klopt. Van het voorjaar reed ik mijn 200 via de Vennbahnroute voor samen met een maat die een moderne Van Nicholas rijdt, een flink stuk korter dan mijn keuze voor die dag, een Koga Miyata Grantourer uit het eind van de jaren '80. Ik raakte op een gegeven moment de tel kwijt hoe vaak ik 'm in de afdalingen in de bocht inhaalde. Durf en stuurmanskunst is nog altijd belangrijker dan geometrie.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat was 30 jaar geleden al zo. Toen moest je persé op een Gazelle Champion Mondial AA Special met Reynolds 531 buizen rijden om in een criterium mee te kunnen. Nooit het verschil kunnen merken bij de snelheden die in een criterium door een haakse bocht gehaald kunnen worden. Toen ook Gazelle 753 buizen, die lichter waren, ging verwerken, met een iets gewijzigde balhoofdhoek, hoorde je er niemand meer over. Dat een "trager" frame in een afdaling beter stuurt, geloof ik dan weer wel.
Fietsen zijn tenslotte geen race motoren die je de hoek om moet douwen.![]()
Nu al weer zin in t vroege voorjaar '15 en een mooie ivo routequote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Klopt. Van het voorjaar reed ik mijn 200 via de Vennbahnroute voor samen met een maat die een moderne Van Nicholas rijdt, een flink stuk korter dan mijn keuze voor die dag, een Koga Miyata Grantourer uit het eind van de jaren '80. Ik raakte op een gegeven moment de tel kwijt hoe vaak ik 'm in de afdalingen in de bocht inhaalde. Durf en stuurmanskunst is nog altijd belangrijker dan geometrie.
eten!!!![]()
Inclusief heenrijavontuur
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
De wielen zien er mooi uit gripper!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Niet alleen dat, maar ook parcourkennis. In de afdalingen die ik niet ken rij ik liever te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Klopt. Van het voorjaar reed ik mijn 200 via de Vennbahnroute voor samen met een maat die een moderne Van Nicholas rijdt, een flink stuk korter dan mijn keuze voor die dag, een Koga Miyata Grantourer uit het eind van de jaren '80. Ik raakte op een gegeven moment de tel kwijt hoe vaak ik 'm in de afdalingen in de bocht inhaalde. Durf en stuurmanskunst is nog altijd belangrijker dan geometrie.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
ja, het zal elkaar allemaal niet zoveel ontlopen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat was 30 jaar geleden al zo. Toen moest je persé op een Gazelle Champion Mondial AA Special met Reynolds 531 buizen rijden om in een criterium mee te kunnen. Nooit het verschil kunnen merken bij de snelheden die in een criterium door een haakse bocht gehaald kunnen worden. Toen ook Gazelle 753 buizen, die lichter waren, ging verwerken, met een iets gewijzigde balhoofdhoek, hoorde je er niemand meer over. Dat een "trager" frame in een afdaling beter stuurt, geloof ik dan weer wel.
Fietsen zijn tenslotte geen race motoren die je de hoek om moet douwen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
lijkt me niet een heel stijf frame, met alleen een schuine buis..
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik zou de foto's op de site even bekijken.quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:14 schreef the_critic het volgende:
lijkt me niet een heel stijf frame, met alleen een schuine buis..![]()
![]()
WTF daar zit inderdaad geen stijfheid meer inEn als ik het zo ziehebben ze een oud stalen frame gechopt. Idioten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
je bedoelt het kontje van die blondine?? vies mannetje !quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik zou de foto's op de site even bekijken.
everyone's a critic...
even you ! !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |