Ja, de hoge beloningen hebben de afgelopen decennia laten zien dat deze toppers onmisbaar zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:42 schreef Isee het volgende:
[..]
Kan jij het misschien niet mee eens zijn maar het is wel de waarheid. Verlaag je als ABN flink de lonen dan zullen je topmedewerkers weglopen, niks meer dan heel erg logisch. Of blijf jij fat dum and happy bij je werkgever zitten als hij je loon met 15% omlaag gooit?
Pas als de gehele financiële sector de lonen collectief omlaag gooit zal er echt iets gebeuren.
quote:Ten eerste, er is inmiddels heel wat onderzoek waaruit blijkt dat beloningen voor de top nauwelijks tot niet correleren met bedrijfsprestaties. Sterker nog, dit Nederlandse onderzoek toonde zelfs het omgekeerde aan: 'We vonden geen systematisch bewijs dat managementbeloning positief correleert met de prestaties van een bedrijf,' schrijft onderzoeker Pieter Duffhues, er bleek zelfs 'een statistisch significant negatief verband te bestaan tussen de betaling enerzijds en de prestaties anderzijds.' Amerikaans onderzoekers kwam eerder al tot dezelfde conclusie.
De overheid bepaalt ook dat banken geld bij mogen drukken, dat ze hypotheken mogen nemen, dat ze meer rente op die leningen mogen krijgen omdat het fiscaal aftrekbaar is, dat ze met geld wat ze niet hebben mogen speculeren, en dat de bankiers niet persoonlijk aansprakelijk zijn voor de schulden die ze hebben veroorzaakt, en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:02 schreef Janneke141 het volgende:
En los daarvan, private bedrijven bepalen zelf hoe ze hun personeel belonen. Ik snap sowieso niet waarom daar overheidsregels voor zijn, als het je niet bevalt word je lekker klant van de ASN Bank.
Je mag er natuurlijk best iets van vinden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Exact. Dit zag je van een kilometer aankomen.
En los daarvan, private bedrijven bepalen zelf hoe ze hun personeel belonen. Ik snap sowieso niet waarom daar overheidsregels voor zijn, als het je niet bevalt word je lekker klant van de ASN Bank.
Als ze de werkgelegenheid voor een paarduizend anderen hebben weten te behouden lijkt me dat wel een borreltje waard.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:19 schreef KoosVogels het volgende:
Het bedrijf waar ik voor werk heeft vorig jaar ruim 500 mensen op straat gezet. Aan de top werd deze 'prestatie' gevierd met de uitkering van een miljoenenbonus voor een handvol mensen.
Ja, of ze knikkeren iedereen op straat en die mensen mogen terugkomen tegen een veel lager salaris of zzp'erquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ze de werkgelegenheid voor een paarduizend anderen hebben weten te behouden lijkt me dat wel een borreltje waard.
Een borreltje lijkt me geen probleem. Jezelf belonen met een miljoenenbonus terwijl je bezuinigt op de winstuitkering van de rest, lijkt mij ietwat vreemd. Maar he, dat ben ik.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ze de werkgelegenheid voor een paarduizend anderen hebben weten te behouden lijkt me dat wel een borreltje waard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |