abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141498397
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:42 schreef Isee het volgende:

[..]

Kan jij het misschien niet mee eens zijn maar het is wel de waarheid. Verlaag je als ABN flink de lonen dan zullen je topmedewerkers weglopen, niks meer dan heel erg logisch. Of blijf jij fat dum and happy bij je werkgever zitten als hij je loon met 15% omlaag gooit?
Pas als de gehele financiële sector de lonen collectief omlaag gooit zal er echt iets gebeuren.
Ja, de hoge beloningen hebben de afgelopen decennia laten zien dat deze toppers onmisbaar zijn.

Uit het artikel in de OP;
quote:
Ten eerste, er is inmiddels heel wat onderzoek waaruit blijkt dat beloningen voor de top nauwelijks tot niet correleren met bedrijfsprestaties. Sterker nog, dit Nederlandse onderzoek toonde zelfs het omgekeerde aan: 'We vonden geen systematisch bewijs dat managementbeloning positief correleert met de prestaties van een bedrijf,' schrijft onderzoeker Pieter Duffhues, er bleek zelfs 'een statistisch significant negatief verband te bestaan tussen de betaling enerzijds en de prestaties anderzijds.' Amerikaans onderzoekers kwam eerder al tot dezelfde conclusie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sylv3se op 24-06-2014 18:56:29 ]
pi_141498416
Waarom niet 100% verhogen???
I´m back.
pi_141498533
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:02 schreef Janneke141 het volgende:

En los daarvan, private bedrijven bepalen zelf hoe ze hun personeel belonen. Ik snap sowieso niet waarom daar overheidsregels voor zijn, als het je niet bevalt word je lekker klant van de ASN Bank.
De overheid bepaalt ook dat banken geld bij mogen drukken, dat ze hypotheken mogen nemen, dat ze meer rente op die leningen mogen krijgen omdat het fiscaal aftrekbaar is, dat ze met geld wat ze niet hebben mogen speculeren, en dat de bankiers niet persoonlijk aansprakelijk zijn voor de schulden die ze hebben veroorzaakt, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Laten we het argument 'dat bepalen bedrijven zelf'' bewaren voor bedrijven die helemaal hun eigen broek kunnen ophouden en die niet al decennia door de politiek in een zetel zijn gezet, en er vervolgens een zooitje van hebben gemaakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_141499929
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Exact. Dit zag je van een kilometer aankomen.

En los daarvan, private bedrijven bepalen zelf hoe ze hun personeel belonen. Ik snap sowieso niet waarom daar overheidsregels voor zijn, als het je niet bevalt word je lekker klant van de ASN Bank.
Je mag er natuurlijk best iets van vinden.

Het bedrijf waar ik voor werk heeft vorig jaar ruim 500 mensen op straat gezet. Aan de top werd deze 'prestatie' gevierd met de uitkering van een miljoenenbonus voor een handvol mensen.

Oh, en de gewone werknemer kon fluiten naar de winstuitkering. Het gaat immers slecht.

Private sector of niet, je mag daar best kritiek op hebben. En dat heeft niets met afgunst te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:21:59 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_141500094
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:19 schreef KoosVogels het volgende:
Het bedrijf waar ik voor werk heeft vorig jaar ruim 500 mensen op straat gezet. Aan de top werd deze 'prestatie' gevierd met de uitkering van een miljoenenbonus voor een handvol mensen.
Als ze de werkgelegenheid voor een paarduizend anderen hebben weten te behouden lijkt me dat wel een borreltje waard.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:09:15 #31
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_141503109
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als ze de werkgelegenheid voor een paarduizend anderen hebben weten te behouden lijkt me dat wel een borreltje waard.
Ja, of ze knikkeren iedereen op straat en die mensen mogen terugkomen tegen een veel lager salaris of zzp'er :r

Zie thuiszorg of TPG Post
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_141507508
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een borreltje lijkt me geen probleem. Jezelf belonen met een miljoenenbonus terwijl je bezuinigt op de winstuitkering van de rest, lijkt mij ietwat vreemd. Maar he, dat ben ik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:26:51 #33
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_141507647
Dat is niet meer dan een logisch gevolg
pi_141509006
Echt Nederlands toptalent werkt allang bij een bank in Londen of New York waar hij een veelvoud verdient dan wat in Nederland gebruikelijk is. Dus ik geloof niet zo in het toptalent dat wegloopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')