Door deze school?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:25 schreef lunko1979 het volgende:
Dit is zoals ze het ons hebben uitgelegd.
Veranderingen ja, verveling nee. Dat dachten we wel, dus naar de groep 3 tot 4 in december. Daar heeft ze alleen nooit echt aansluiting gevonden. Ze kan gewoon niet echt een gesprek voeren, als iemand iets tegen haar zegt slaat ze dicht. Ik denk zelfs dat ze er nog nooit hallo heeft gezegd. Nu slaat ze voor t gemak ipv proberen te praten.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 16:47 schreef mefke79 het volgende:
Vanyel als ik nu terugkijk stond onze jongste ook echt stil de laatste maanden op het kdv. Ze waren met drie jongens de oudste (drie of bijna drie) en er kwam alleen maar jonge aanwas bij. Ze werden baldadig naar elkaar en naar de nieuwe jonge kindjes. De leidsters gaven al aan dat zij verwachten dat dit te maken heeft met een soort van verveling. Hij is nu een maand over naar een nieuw kdv bij de kleuters en hij maakt ineens enorme sprongen. Achteraf gezien heeft ook oudste zo'n periode gehad. Dan zijn ze gewoon te druk met andere dingen (groeien, veranderingen in het gezin etc) lijkt wel. Zou het dat niet kunnen zijn?
Nauwelijks. Wordt wel beter, ze praat steeds meer, maar zelden echt in dialoog.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 17:49 schreef Troeta het volgende:
Vervelend, kan ze thuis met jullie wel een gesprek voeren?
Dat. Volgens mij komt het echt maar heel zelden voor dat kinderen op beide vlakker duidelijk voor lopen. Al kunnen ze je erg op het verkeerde been zetten als ze voorlopen in taalontwikkeling... Lastig wel, maar ik zou inderdaad zorgen voor afwisselend materiaal om thuis de leergierigheid te bevredigen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:21 schreef laziness het volgende:
Een goede school kijkt ook gewoon naar de ontwikkeling van een kind om door de stromen en niet het instroommoment.
Maar sociaal emotioneel speelt ook een grote rol.
Dat ze qua spraak en ontwikkeling er tussen passen wil niet zeggen dat ze sociaal emotioneel al zo ver zijn.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:08 schreef Tally het volgende:
Zoë had vanmiddag een rommeltje gemaakt. Normaal vind ik dat niet erg maar dit keer waren het mijn spullen die overal lagen en ik was een beetje boos. Ik zei: ik zou dat maar snel opruimen als ik jou was dametje!Zegt ze: *zucht* Ja Mama, maar waarom eigenlijk alleen als je mij was? Daar sta je dan met je bek vol tanden. Ik was wel meteen niet boos meer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |