abonnement Unibet Coolblue
pi_141438475
Laatste nieuws:

BREAKING:


Lisanne Froon (22)

Politie bevestigt vondst resten Lisanne Froon
De donderdag in Panama gevonden resten zijn van de vermiste Nederlandse Lisanne Froon.

Dat meldt NOS.

Donderdag werden botten en schoenen gevonden in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de vrouwen werd aangetroffen.

Kris Kremers en Lisanne Froon werden sinds april vermist.



Kris Kremers (21)

Op maandag 16 en woensdag 18 juni werden 2 schoenen, waarvan 1 met resten van voeten gevonden in de buurt van Alto Bocas del Toro, Panama, ten zuiden van een stuwdam in de Rio Changuinola (ook wel Rio Culebra genoemd).

Een deel van de resten is van de sinds 80 dagen vermiste Lisanne Froon uit Amersfoort zijn. Mogelijke sporen van haar vriendin Kris Kremers wordt nog onderzocht.

De rugzak van een van de meiden met daarin 2 zonnebrillen en 2 beha's, een telefoon en een camera, werd op zaterdag 14 juni gevonden nabij Los Romeros, en Valle del Risco, Bocas del Toro.

Maandag 23 juni volgt een persconferentie waarin de resultaten van het DNA-onderzoek worden gepresenteerd. De stoffelijke resten van de levenslustige Lisanne zijn zondag al bevestigd. Sympathieke Kris wordt nog gezocht.

• Op 3 plekken menselijke resten gevonden - NOS
• Rugzak is door inheems echtpaar dat rijst verbouwde gevonden, dus niet door de gids noch door het expeditieteam - nu.nl

De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken door een indianenvrouw die met haar man op een afgelegen plek rijst verbouwde. Het stel informeerde zijn stam, Dit heeft de Panamese officier van justitie die het onderzoek in de verdwijningszaak leidt, Betzaida Pitta, bekendgemaakt.

De inheemse gemeenschap besloot daarop een boodschapper te sturen naar de plaats Boquete om de autoriteiten in te lichten. De vrouw moest door onherbergzaam gebied lopen met dichte vegetatie, waar vier giftige slangensoorten voorkomen.

Daarna duurde het enige tijd voordat bevestigd kon worden dat het inderdaad om de spullen van de vermiste Nederlandse vrouwen ging. Door slechte weersomstandigheden was er een tijdje geen contact mogelijk met het onderzoeksteam.










Begin (vlakke gedeelte) El Pianista trail - foto's MeloD - 1,5 week voor de verdwijning van Lisanne en Kris:




'Ouders hebben schoenen herkend'
Ook al is er nog geen direct bewijs, alles wijst erop dat de gevonden resten in Panama afkomstig zijn van de vermiste Kris en Lisanne.

De resten die in de jungle gevonden zijn, worden op dit moment nog onderzocht door experts in Panama. Verslaggever Britta Sanders:"Ik hoor hier van de woordvoerder van de familie dat de ouders de gevonden schoenen herkend zouden hebben als de schoenen van Kris en Lisanne. En dat het dezelfde schoenen zouden zijn die ze gedragen hebben bij hun vertrek vanaf Schiphol."

Ook de politie in Nederland zegt het sterke vermoeden te hebben dat het om de vrouwen gaat. Het DNA-onderzoek dat uitsluitsel moet geven, kan nog een halve week duren.


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Zolderkamerspeculaties FOK!:

• meiden zijn in de rivier de Chiangola (of Culebra) gevallen en verdronken, de rugzak lag nog op de kant
• de meiden zijn met rugzak en al in de rivier beland en de rugzak is ergens gestrand en daar gevonden
• meiden rustten uit op hun verdwalings(?)tocht en zijn door wilde dieren aangevallen en gedood, de rugzak stond ongemoeid verderop

Vragen:
• Waarom gingen Kris en Lisanne om 13:30-14:00 nog de bergen in?
• Hoe was het weer? 36 graden overdag, 22 graden 's nachts in Boquete, hoger op de berg kouder, regen/onweer wordt beweerd, bron?
• Wat staat er op de laatste foto's?

========================================================================

Lokale fauna:

Roofdieren:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaseters:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reptielen:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amfibieën:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Insecten en spinnen:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-meisjes-in-panama/
http://prensa.com/uhora/l(...)as-holandesas/345622
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-27939119
http://www.elsevier.nl/Bu(...)en-Kremers-1545546W/
http://nos.nl/video/66379(...)onden-in-panama.html
http://www.hartvannederland.nl/tag/vermissing-panama/
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)melijke-resten.dhtml
http://www.panamaamerica.(...)cia-sobre-holandesas
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
http://www.blikopnieuws.n(...)eden-misdrijf-panama
http://www.tvn-2.com/Noti(...)e-Lisanne-Froon.aspx

===========================================================================

Ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 23-06-2014 10:11:15 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 23 juni 2014 @ 02:09:30 #2
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_141438502
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 23:17 schreef DJ90 het volgende:
Naast dat er onduidelijkheid is over waar ze voor het laatst gezien zijn (niet bij/op het Pianista pad maar bij 'Casa Pedro' rond half 3 smiddags, zie uitzending P&W, Martijn Froon praat daar over vanaf 6:30 http://pauwenwitteman.vara.nl/media/313726). Is er wat mij betreft ook wat onduidelijkheid waar het Pianista pad begint. Volgens de recenties bij dit restaurantje ligt het bij het begin van het pad. Maar op de kaartjes in de OP begint het El Pianista pad weer wat westelijker, vlak bij 'Casa Pedro'... Ook als het Pianista pad bij het restaurantje begint ben ik benieuwd hoe het precies loopt, het eerste stuk van het pad is dan in het gebied wat wordt 'omringt' door de weg Ave. Bueno Aires.
zie deze posts..
NWS / Vermissing Kris Kremers en Lisanne Froon in Panama #10
NWS / Lisanne Froon gevonden, Panama #12
NWS / Lisanne Froon gevonden, Panama #12

volgens het filmpje op 3:15 kun je makkelijk verdwalen als je te ver doorloopt over de top.
"Als je voorbij die top gaat, schijn je heel makkelijk te kunnen verdwalen", zegt NOS verslaggeefster Wiessing. "Achter die top ligt een heel dicht bos. Je hebt daar geen aanwijzingen van waar je naartoe moet."

Combineer dat met dit en je krijgt wel een beeld van hoe het gegaan kan zijn:
Hans van der Voort, Nederlandse inwoner van Boquete, kan zich de dag dat de vrouwen verdwenen nog goed voor de geest halen: 'Ik schrik ervan dit te horen. Dit was mij nog niet bekend. Ze hebben alles tegen gehad. Ik weet nog wat voor ongelooflijk slecht weer het was, op de dag dat ze daar heen zijn gegaan. Het was zo heftig, de donder klonk keihard.

Een inwoner van het gebied, Rubén Burak, maakte duidelijk dat de sector van de Culebra, waar hij uitmondt in de Changuinola, heel gevaarlijk is, niet alleen door de ontoegankelijkheid van het terrein, maar door het voorkomen van slangen en het veranderende weer.

Waarschijnlijk combinatie van te ver doorgelopen, plots sloeg het weer om, afdaling aan de verkeerde kant van de berg of naar beneden gevallen, in de rivier terrecht gekomen, eventele slangenbeet of jaguar.. wie zal het zeggen.
Zeer spijtig allemaal ;(
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
pi_141438606
quote:
3s.gif Op maandag 23 juni 2014 02:09 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]

zie deze posts..
NWS / Vermissing Kris Kremers en Lisanne Froon in Panama #10
NWS / Lisanne Froon gevonden, Panama #12
NWS / Lisanne Froon gevonden, Panama #12

volgens het filmpje op 3:15 kun je makkelijk verdwalen als je te ver doorloopt over de top.
"Als je voorbij die top gaat, schijn je heel makkelijk te kunnen verdwalen", zegt NOS verslaggeefster Wiessing. "Achter die top ligt een heel dicht bos. Je hebt daar geen aanwijzingen van waar je naartoe moet."

Combineer dat met dit en je krijgt wel een beeld van hoe het gegaan kan zijn:
Hans van der Voort, Nederlandse inwoner van Boquete, kan zich de dag dat de vrouwen verdwenen nog goed voor de geest halen: 'Ik schrik ervan dit te horen. Dit was mij nog niet bekend. Ze hebben alles tegen gehad. Ik weet nog wat voor ongelooflijk slecht weer het was, op de dag dat ze daar heen zijn gegaan. Het was zo heftig, de donder klonk keihard.

Een inwoner van het gebied, Rubén Burak, maakte duidelijk dat de sector van de Culebra, waar hij uitmondt in de Changuinola, heel gevaarlijk is, niet alleen door de ontoegankelijkheid van het terrein, maar door het voorkomen van slangen en het veranderende weer.

Waarschijnlijk combinatie van te ver doorgelopen, plots sloeg het weer om, afdaling aan de verkeerde kant van de berg of naar beneden gevallen, in de rivier terrecht gekomen, eventele slangenbeet of jaguar.. wie zal het zeggen.
Zeer spijtig allemaal ;(
Ik acht de NOS echt niet betrouwbaar hier. Ze doen claims die anderen tegenspreken, zie vorige topic.

Die local Burak natuurlijk wel.

Het weer is vaag dat we dat nu pas horen? Het is 2,5 maand geleden en toen werd er niets gezegd over slecht weer?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141438622
Het zou je dochter maar zijn zeg... :'( :{
pi_141438665
God wat een verschrikkelijk nieuws zeg... pfff... maar er is iig een stukje meer duidelijkheid... maar waar is de rest van haar vriendin?
Just say hi!
pi_141438802
Denk dat dit voorop staat welk scenario ook, ze hebben verschrikkelijke uren doorgemaakt voor hun dood
vrezelijk voor hun en voor de nabestaande
  maandag 23 juni 2014 @ 02:37:05 #7
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_141438824
Was te verwachten
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_141438871
de kans dat ze levend terug zouden komen was inderdaad niet meer heel groot na zo lange tijd.
There are only 151 Pokémon.
pi_141439517
Hier btw wat bewegend beeld van Kris en heel kort Lisanne.

pi_141439529
:{
pi_141439597
Zat er nou nog water in dat flesje in die tas?
pi_141439624
Ik hield er al rekening mee dat ze nooit meer levend gevonden zouden worden, maar toch.. :{
pi_141439660
Ik vind het wel erg dat dit voor de persconferentie naar buiten is gekomen.
Maar goed, het was te verwachten. Hopelijk komt ooit nog meer duidelijkheid. Arme meiden.
  maandag 23 juni 2014 @ 07:26:24 #14
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141439666
quote:
19s.gif Op maandag 23 juni 2014 00:15 schreef El_Matador het volgende:
Dus de NOS is heilig en de rest is gek. Duidelijk.

MeloD heeft 2 uur gedaan over een stuk van 45-60 min. Dat is bijna de helft van de trail en daarna wordt het pas steil. Dan kan je niet zomaar op de top (vlaggetje 3) komen, wel?

Je bent kritisch, maar slechts 1 kant op, waarom? RTL was twijfelachtig, maar NOS is heilig?
De NOS is voor mij niet heilig, hoe kom je daarbij? Ik zeg alleen dat Stacey met haar "bron" mij te vaag is: wie is die bron, en waarom loopt die bron niet even dat pad op om wat foto's te maken dan, als die het allemaal zo goed weet? Er zijn geen kaarten van dat pad, dus wat zegt dan zo'n "bron"? Als het hier op 30km ofzo was gebeurd was ik d'r ook ff heen gereden om de boel beter te bekijken... Dus ja, het klinkt wel stoer, een lokale bron, maar mij boeit het 0,0.

En dat MeloD is omgedraaid op de helft zegt toch niks over wat die twee gedaan hebben? Feit is dat ze zijn verdwenen, delen in of bij de rivier zijn gevonden en dat het makkelijker is om iemand levend een berg op te krijgen dan een lijk een berg op te slepen. Dus is het aannemelijk dat ze nog leefden in de buurt van die rivier.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141439677
Hihi het lijkt net alsof ze een dildo tegen haar oor houdt.

  maandag 23 juni 2014 @ 07:30:19 #16
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141439681
20 km naar het zuiden heeft het niet geregend op 1 april, die hele week niet trouwens:
http://www.wunderground.c(...)1/WeeklyHistory.html
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 23 juni 2014 @ 07:30:32 #17
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141439683
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 07:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hihi het lijkt net alsof ze een dildo tegen haar oor houdt.

[ afbeelding ]
Of een mega-tampon.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141439687
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 07:30 schreef matthijst het volgende:

[..]

Of een mega-tampon.
Verkeerdom ingebracht dan.
pi_141439691
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 07:30 schreef matthijst het volgende:
20 km naar het zuiden heeft het niet geregend op 1 april, die hele week niet trouwens:
http://www.wunderground.c(...)1/WeeklyHistory.html
Vraag me af waarom er nu pas een local / bron begon over het slechte weer. Dat wisten ze begin april dan toch ook al?
pi_141439696
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 07:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vraag me af waarom er nu pas een local / bron begon over het slechte weer. Dat wisten ze begin april dan toch ook al?
Dat was ook al in het nieuws toen. Kan het me nog herinneren, dat ze eerst niet konden zoeken toen ze net vermist waren ivm het slechte weer.
  maandag 23 juni 2014 @ 07:35:56 #21
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_141439707
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 07:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat was ook al in het nieuws toen. Kan het me nog herinneren, dat ze eerst niet konden zoeken toen ze net vermist waren ivm het slechte nieuws.
Weer... :P
Vroeg he..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_141439713
quote:
14s.gif Op maandag 23 juni 2014 07:35 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Weer... :P
Vroeg he..?
:') Ja, het is vroeg. En een slecht slapende baby heeft me wakker gehouden vannacht. :P
pi_141439762
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 07:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat was ook al in het nieuws toen. Kan het me nog herinneren, dat ze eerst niet konden zoeken toen ze net vermist waren ivm het slechte weer.
Hm, dat is dan toch ook wel mensen reden voor hen om terug te keren en niet door te blijven wandelen.

Het waren geen avonturiers / geoefende wandelaars.
  maandag 23 juni 2014 @ 07:47:27 #24
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_141439770
10 april:

CURAÇAO – De zoektocht naar de vermiste Nederlanders in Panama is donderdag voortgezet ondanks de hevige wind en regen. De hulpdiensten laten weten dat de speurhonden, die woensdag voor het eerst werden ingezet, tot drie dagen nodig hebben om het zoekgebied uit te kammen.
Woensdag hadden helikopters last van de wind. Die werden daarom beperkt ingezet bij het zoeken naar Kris Kremers (21) en Lisanne Froon (22), die sinds vorige week dinsdag spoorloos zijn. De Nederlanders zouden rond het plaatsje Boquete een wandeltocht hebben willen maken, maar onduidelijk is of ze dit hebben gedaan.
Speurhonden
Volgens de hulpdiensten (Sinaproc) hebben reddingswerkers inmiddels alle paden en het berggebied rond Boquete uitgekamd. Vijf groepen met elk twee speurhonden zoeken nu hetzelfde gebied nog een keer af. Ook de politie is betrokken bij de zoektocht.
Mannen
Woensdag lieten familieleden van de vermisten op een Facebookpagina weten op zoek te zijn naar twee jonge mannen die met Kremers en Froon zouden hebben ontbeten op de dag van de verdwijning. Later werd echter gesteld dat het om de lunch in een restaurant in Boquete ging. De politie is op zoek naar de mannen. De zoektocht is donderdag om 05.00 uur lokale tijd hervat.
© Novum

[ Bericht 0% gewijzigd door matthijst op 23-06-2014 07:53:41 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_141439784
Duidelijk inderdaad. :)

Dat lijkt me bovenop alle andere argumenten nog een goed argument om terug te keren naar Boquete i.p.v. verder te gaan wandelen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')