abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:39:20 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_141480654
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:24 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Dat zijn fysiek zware beroepen, waar de meeste vrouwen de bouw niet voor hebben. Dat heeft niks met wel de lasten, niet de lusten te maken. Alleen zouden vrouwen evengoed topfuncties moeten kunnen bekleden als mannen, vrouwen laten ook in het onderwijs al zien dat we niet voor de poes (hihaho) zijn.
Daarom worden er ook nog alleen maar watjes gekweekt in het onderwijs. Al die kinderjuffen die niet weten hoe ze met jongens om moeten gaan. Als ik een zoon zou hebben zou ik hem zelf wel les geven. Die basisschooljuffen kunnen er niks van. Halfzachte eitjes proberen ze er van te maken, en als ze een beetje energie hebben is het gelijk ADHD of een of andere stoornis.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:41:25 #177
157922 fathank
pi_141480701
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:44 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ik dacht echt exact hetzelfde: Oooooooh, vandaar.

Yalesa, ga je huiswerk even ergens anders bij elkaar sprokkelen joh. Feminisme is passé, het is inmiddels algemeen bekend dat vrouwen, vooral met mooie kleertjes aan en oorbellen in, minder bekwaam worden geacht, minder salaris krijgen, minder kansen hebben om te stijgen op de carrièreladder dan mannen. Dat is het gevolg van de jarenlange keuze van vrouwen om die tweede plaats, 'achter hun man', in te nemen, minder te gaan werken als er kinderen komen om voor hen te gaan zorgen en meer van dergelijke werktechnisch minder handige keuzes. Daardoor is de zakenwereld (met name) verwrden tot een mannelijk bolwerk waar vrouwen weliswaar gedoogd worden maar niet echt de ruimte krijgen. Doordat vrouwen een andere manier van communiceren hebben dan mannen (meer overleg dan overmacht) zal die positie, denk ik, ook niet meer echt veranderen; pas als een vrouw zich mannelijk opstelt (fulltime of meer werken, reageren vanuit ratio ipv vanuit emotie, ellebogen gebruiken om te komen waar je wil komen) wordt ze min of meer voor vol aangezien en zelfs dán is het voor haar lastiger om hogerop te komen dan het voor een man is. Het heet niet voor niets ouwejongenskrentenbrood. Daar kan je tegen ageren, net als je mag vinden dat er stille tochten moeten worden georganiseerd voor een doodgeschopte bulldog en net als dat je mag vinden dat Irme het allemaal prima doet in haar kruistocht tegen BJZ, maar erg realistisch is dat allemaal niet.
Je kan geen bedrijf leiden op basis van emotie. Dat maakt 9/10 vrouwen ongeschikt. Het zijn altijd de vrouwen die op het werk beginnen te janken omdat ze het allemaal niet aankunnen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:46:14 #178
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_141480805
In Zweden en Noorwegen heb je dit soort feministen veel.
Gewoon vrouwelijk gekleed, lang haar, hoge hakken, opgemaakt. Maar ze versieren net zo hard als mannen als andersom. En zijn net zo ambitieus qua werk. Het komt daar ook vaker voor dat mannen voor de kinderen zorgen als dat beter uitkomt. Daar heb je ook veel vrouwen in topfuncties en in de politiek.

Mannen en vrouwen compleet gelijkwaardig is het beste. Maar niet in 1 richting zoals het hier gaat. En het biologische verschil kun je niks aan veranderen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:48:50 #179
157922 fathank
pi_141480872
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:46 schreef Ixnay het volgende:
In Zweden en Noorwegen heb je dit soort feministen veel.
Gewoon vrouwelijk gekleed, lang haar, hoge hakken opgemaakt. Maar ze versieren net zo hard als mannen als andersom. En zijn net zo ambitieus. Het komt daar ook vaker voor dat mannen voor de kinderen zorgen als dat beter uitkomt.

Mannen en vrouwen compleet gelijkwaardig is het beste. Maar niet in 1 richting zoals het hier gaat. En het biologische verschil kun je niks aan veranderen.
In zweden mag een speelgoedwinkel niet eens een jongetje met een auto in de catalogus zetten en een meisje met een speelgoedkeuken omdat dat mensen in een hokje zou duwen ofzo :') fucking beta feministenland
pi_141481703
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:26 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Nee. We plaatsen ons even in een beter passend hokje, als een soort stap in het proces naar hokjesloosheid wat feministen betreft. De stap van kortharige, dikke feminist naar het geen hokjes meer hebben is te groot. De lippenstiftfeminist is een soort tussenhokje.
'We plaatsen'. Zie je werkelijk de ironie niet?
pi_141482391
Het is allemaal zulk dom gelul...

We houden niet van mannen die ons in een hokje plaatsen.... dus doen we het lekker zelf...

We willen niet dat mensen ons alleen als lustobject zien.... dus verwerken we in onze geuzennaam de naam van een stuk make-up

Verder zijn er volgens mij tegenwoordig meer dan genoeg kansen voor vrouwen, en speelt (zeker bij de jongere generatie) geslacht echt geen rol meer. Het komt wat debiel over om als 17-jarige je op te werpen als feministe, terwijl je net 2 jaartjes ongesteld wordt, en je pas je eerste kusje hebt gehad :')

Verder zijn er zoals ixnay zegt gewoon biologische verschillen, die verder niks met opvoeding van kinderen of gelijkwaardigheid daarin hebben te maken, maar er is nou eenmaal maar één geslacht wat kinderen kan baren, en daar toch even een paar maandjes voor nodig heeft. Dus in die zin wil men dan weer niet gelijk zijn. Want uiteraard moeten de dames wel even een paar maanden er tussenuit kunnen! Geen probleem hoor, zit biologisch nou eenmaal zo in elkaar, maar accepteer dan (als je kinderen wil in ieder geval) dat dat soms niet met bepaalde functies / verantwoordelijkheden te rijmen is.
pi_141490813
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat kan ook zonder dat je jezelf feministe noemt. Zonder etiketje dus.
Dus je kunt een feministe zijn die haar vrouwelijkheid omarmt zonder feministe te zijn? :')

Ja toch.
pi_141490993
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zouden vrouwen beter geschikt zijn voor topfuncties maar niet voor fysiek werk? Misschien missen ze de mentale aspecten voor de baan wel gewoon.
Vrouwen werden van oudsher niet in topfuncties gezet, omdat we de kans niet kregen. Dat betekent nog niet dat we het niet kunnen. Net als dat vrouwen niet mochten studeren en het nu beter blijken te doen dan mannen.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 15:25:33 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_141491123
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:22 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Vrouwen werden van oudsher niet in topfuncties gezet, omdat we de kans niet kregen. Dat betekent nog niet dat we het niet kunnen. Net als dat vrouwen niet mochten studeren en het nu beter blijken te doen dan mannen.
Dat is een aanname van jewelste. Daar heb je vast cijfers bij die dat kunnen ondersteunen?
pi_141491189
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:48 schreef Loveless85 het volgende:
Het is allemaal zulk dom gelul...

We houden niet van mannen die ons in een hokje plaatsen.... dus doen we het lekker zelf...

We willen niet dat mensen ons alleen als lustobject zien.... dus verwerken we in onze geuzennaam de naam van een stuk make-up

Verder zijn er volgens mij tegenwoordig meer dan genoeg kansen voor vrouwen, en speelt (zeker bij de jongere generatie) geslacht echt geen rol meer. Het komt wat debiel over om als 17-jarige je op te werpen als feministe, terwijl je net 2 jaartjes ongesteld wordt, en je pas je eerste kusje hebt gehad :')

Verder zijn er zoals ixnay zegt gewoon biologische verschillen, die verder niks met opvoeding van kinderen of gelijkwaardigheid daarin hebben te maken, maar er is nou eenmaal maar één geslacht wat kinderen kan baren, en daar toch even een paar maandjes voor nodig heeft. Dus in die zin wil men dan weer niet gelijk zijn. Want uiteraard moeten de dames wel even een paar maanden er tussenuit kunnen! Geen probleem hoor, zit biologisch nou eenmaal zo in elkaar, maar accepteer dan (als je kinderen wil in ieder geval) dat dat soms niet met bepaalde functies / verantwoordelijkheden te rijmen is.
Je zou eigenlijk niks over biologie mogen verkondigen als je denkt dat de meeste meisjes op hun 15e ongesteld worden. Verder is het enige wat debiel is, het feit dat jij me de hele tijd op mijn leeftijd aanvalt, komt ook heel zwak over.

En dit hokje moet je zien als een tussenhokje, ons uiteindelijk doel is dat de hokjes waarin vrouwen gestopt worden zo veel mogelijk weggaan. Dit is een tussenstap.

En het is een scheef beeld dat vrouwen die make-up gebruiken als lustobject gezien willen worden, ik denk dat als je dit écht gelooft, je maar bij jezelf te rade zult moeten gaan.

En zoals ik net al zei: ik ben het er ook niet mee eens dat er vrouwen zijn die rond de zwangerschap maanden vrij nemen. Er zijn genoeg vrouwen die werken terwijl ze zwanger zijn en pas rond de bevalling er weer even tussenuit knijpen. Mannen en vrouwen zouden even veel moeten zorgen voor hun kinderen.
pi_141491310
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is een aanname van jewelste. Daar heb je vast cijfers bij die dat kunnen ondersteunen?
http://www.onderwijsinspe(...)ijs+dan+jongens.html
pi_141491469
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:41 schreef fathank het volgende:

[..]

Je kan geen bedrijf leiden op basis van emotie. Dat maakt 9/10 vrouwen ongeschikt. Het zijn altijd de vrouwen die op het werk beginnen te janken omdat ze het allemaal niet aankunnen.
Dit denken :'). Janken betekent nog niet dat "we het niet aankunnen". Uit het onderzoek van mijn bron is gebleken dat jongens vaker stoppen met hun studie/van studie switchen. Dus om nou te zeggen dat vrouwen het allemaal niet aankunnen, omdat sommige van ons janken...

En dat vrouwen alles vanuit hun emotie doen is ook weer zo'n gek stereotyp. We zijn weliswaar emotioneler, maar dat betekent nog niet dat we alleen maar op basis van emotie handelen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:35:24 #188
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141491475
quote:
Dit is slechts één artikel:

http://www.didactiefonlin(...)een-moeizame-relatie

Maar er wordt al langer gediscussieerd over het feit of het onderwijs voor jongens niet aangepast moet worden. Het is meer op meisjes als op jongens gericht. Ook het groot aantal vrouwelijke leerkrachten zou een nadeel zijn voor jongens, waardoor zij niet optimaal kunnen profiteren van dit onderwijssysteem.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_141491541
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:27 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Je zou eigenlijk niks over biologie mogen verkondigen als je denkt dat de meeste meisjes op hun 15e ongesteld worden. Verder is het enige wat debiel is, het feit dat jij me de hele tijd op mijn leeftijd aanvalt, komt ook heel zwak over.
Prima, tussen je 11e en je 13e dan, plus is dit de eerste keer dat ik iets over je leeftijd zeg, aangezien ik deze pas in (volgens mij) dit topic las.

quote:
En dit hokje moet je zien als een tussenhokje, ons uiteindelijk doel is dat de hokjes waarin vrouwen gestopt worden zo veel mogelijk weggaan. Dit is een tussenstap.
Mensen stoppen elkaar ALTIJD in hokjes, dat is gewoon zo, dat is niet iets wat alleen toebehoort aan discriminatie van vrouwen ofzo. Mannen worden ook door ladingen vrouwen als voetbalkijkende, bierzuipende, onopgevoede horken gezien, die als er een goed stel tieten in een strak shirtje voorbij lopen 5 minuten helemaal niet weten wie ze zijn en wat ze aan het doen waren.

quote:
En het is een scheef beeld dat vrouwen die make-up gebruiken als lustobject gezien willen worden, ik denk dat als je dit écht gelooft, je maar bij jezelf te rade zult moeten gaan.
Mwah, het is ook wel iets te makkelijk om te roepen dat de vrouwmenschen dat altijd alleen 'voor zichzelf' doen, de optutterij is natuurlijk ook grotendeels voor de uitstraling naar de (mannelijke) buitenwereld.

quote:
En zoals ik net al zei: ik ben het er ook niet mee eens dat er vrouwen zijn die rond de zwangerschap maanden vrij nemen. Er zijn genoeg vrouwen die werken terwijl ze zwanger zijn en pas rond de bevalling er weer even tussenuit knijpen. Mannen en vrouwen zouden even veel moeten zorgen voor hun kinderen.
Mjah, feit blijft wel dat een vrouw zwanger is, die ongemakken heeft, dat kind moet baren, en het even een paar weken duurt voor het daar onder weer helemaal in (bijna) originele staat is teruggekeerd, daar verander je niks aan. Zorg voor kinderen wordt al meer dan ooit gedeeld natuurlijk.

Ik snap sowieso niet zo goed wat je met dit topic wil, behalve je tot een groep scharen die een onwijs hippe naam heeft, en een beetje veinzen dat je voor een groter doel strijdt. Maar wat zijn dan concreet dingen die volgens jou anders zouden moeten, of waar vrouwen onwijs in gediscrimineerd worden. En dan concreet hé, geen vage shit als 'meer rechten voor vrouwen', 'meer vrouwen aan de top'. Want het is óók gewoon zo dat er maar wat vrouwen nog steeds gráág zelf kiezen om minder te gaan werken, grotendeels voor de kinderen te zorgen, etc. etc. Dat is echt niet allemaal door de mannen opgelegd ofzo.
pi_141491544
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:39 schreef fathank het volgende:

[..]

Daarom worden er ook nog alleen maar watjes gekweekt in het onderwijs. Al die kinderjuffen die niet weten hoe ze met jongens om moeten gaan. Als ik een zoon zou hebben zou ik hem zelf wel les geven. Die basisschooljuffen kunnen er niks van. Halfzachte eitjes proberen ze er van te maken, en als ze een beetje energie hebben is het gelijk ADHD of een of andere stoornis.
Dit laat al zien hoe laag je beeld van vrouwen is.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 15:38:33 #191
249559 crew  Lavenderr
pi_141491593
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:27 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Waarom? Hij is een man. Hoe kan hij de vrouwenpsyche doorgronden?
En natúúrlijk maken wij vrouwen ons mooi omdat we het leuk vinden dat mannen naar ons kijken.
Weleens een biologieboek opengeslagen?
pi_141491677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:22 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Vrouwen werden van oudsher niet in topfuncties gezet, omdat we de kans niet kregen.
En nu wel. Net zoals je nu stratenmaker kan worden als vrouw zijnde, je bezwaren voor fysieke gesteldheid zijn irrelevant.

quote:
Dat betekent nog niet dat we het niet kunnen.
Net zoals stratenmaken dus.
pi_141491785
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:44 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ik dacht echt exact hetzelfde: Oooooooh, vandaar.

Yalesa, ga je huiswerk even ergens anders bij elkaar sprokkelen joh. Feminisme is passé, het is inmiddels algemeen bekend dat vrouwen, vooral met mooie kleertjes aan en oorbellen in, minder bekwaam worden geacht, minder salaris krijgen, minder kansen hebben om te stijgen op de carrièreladder dan mannen. Dat is het gevolg van de jarenlange keuze van vrouwen om die tweede plaats, 'achter hun man', in te nemen, minder te gaan werken als er kinderen komen om voor hen te gaan zorgen en meer van dergelijke werktechnisch minder handige keuzes. Daardoor is de zakenwereld (met name) verwrden tot een mannelijk bolwerk waar vrouwen weliswaar gedoogd worden maar niet echt de ruimte krijgen. Doordat vrouwen een andere manier van communiceren hebben dan mannen (meer overleg dan overmacht) zal die positie, denk ik, ook niet meer echt veranderen; pas als een vrouw zich mannelijk opstelt (fulltime of meer werken, reageren vanuit ratio ipv vanuit emotie, ellebogen gebruiken om te komen waar je wil komen) wordt ze min of meer voor vol aangezien en zelfs dán is het voor haar lastiger om hogerop te komen dan het voor een man is. Het heet niet voor niets ouwejongenskrentenbrood. Daar kan je tegen ageren, net als je mag vinden dat er stille tochten moeten worden georganiseerd voor een doodgeschopte bulldog en net als dat je mag vinden dat Irme het allemaal prima doet in haar kruistocht tegen BJZ, maar erg realistisch is dat allemaal niet.
Nu laat je jammer genoeg merken dat je zelf ook denkt dat feministen mannenhaters zijn. Uit mijn topic heb je op kunnen maken dat ik het vrouwen medeverantwoordelijk acht voor hun achtergestelde positie. En fulltime werken en rationeel zijn, zijn niet per se mannelijke eigenschappen, in tegenstelling tot wat sommige mensen denken.

En verder neem je dezelfde passieve houding aan als veel andere mensen: ach ja, veranderen? Te veel werk en onmogelijk... Het is niet onmogelijk, het is vrouwen in het verleden al tweemaal gelukt hun positie aanzienlijk te verbeteren.
pi_141491828
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:35 schreef Fera het volgende:

[..]

Dit is slechts één artikel:

http://www.didactiefonlin(...)een-moeizame-relatie

Maar er wordt al langer gediscussieerd over het feit of het onderwijs voor jongens niet aangepast moet worden. Het is meer op meisjes als op jongens gericht. Ook het groot aantal vrouwelijke leerkrachten zou een nadeel zijn voor jongens, waardoor zij niet optimaal kunnen profiteren van dit onderwijssysteem.
Dat zou TS dan alleen maar moeten toejuichen, gelijke kansen voor iedereen in het onderwijs.
pi_141491911
quote:
6s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:22 schreef Fera het volgende:

[..]

Maar dan besef je hopelijk wel dat veel van die ''vrouwelijkheid'' oorspronkelijk is bedoeld om mannen aan te trekken?
Weer zo'n raar denkbeeld: vrouwelijkheid is alleen maar bedoeld om mannen aan te trekken. Nee hoor, vrouwelijkheid hoort bij vrouwen en ja, mannen voelen zich er aangetrokken door, maar dat betekent niet dat vrouwelijkheid daar alleen maar voor bedoeld is.

Heupen zijn er toch ook niet alleen om mannen mee aan te trekken?
pi_141491939
quote:
99s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar mannen mogen niet kijken?
Wel kijken, niet staren. Staren is onbeleefd en intimiderend.
pi_141491963
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:45 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Weer zo'n raar denkbeeld: vrouwelijkheid is alleen maar bedoeld om mannen aan te trekken. Nee hoor, vrouwelijkheid hoort bij vrouwen en ja, mannen voelen zich er aangetrokken door, maar dat betekent niet dat vrouwelijkheid daar alleen maar voor bedoeld is.

Eh, jawel. Volgens mij snap je nog weinig van de reden waarom mannen en vrouwen op deze aardkloot rondlopen, dat is namelijk niks anders dan voortplanting, iets met genetisch bepaald enzo.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2014 15:47:11 ]
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:48:13 #198
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141492030
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:45 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Brede heupen wekken de suggestie van vruchtbaarheid, wat mannetjes (over het algemeen) super aantrekkelijk vinden. Want voortplanting is het uiteindelijke doel van ons bestaan.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_141492051
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:48 schreef Fera het volgende:

[..]

Brede heupen wekken de suggestie van vruchtbaarheid, wat mannetjes (over het algemeen) super aantrekkelijk vinden. Want voortplanting is het uiteindelijke doel van ons bestaan.
Fera _O_ GMTA _O_

Heb jij ook brede heupen? :9~

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2014 15:48:57 ]
pi_141492092
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 08:34 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Volgens mij was het Angela Merkel die zei: Als je als vrouw in een topfunctie wilt slagen moet je je niet als vrouw gedragen. Ergo: In beginsel zijn vrouwelijke kwaliteiten niet complementair aan wat gevraagd wordt van een topbestuurder. In die lijn zou je kunnen stellen dat vrouwen net zo ongeschikt zijn op basis van hun kwaliteiten voor de bouw, alsmede topbestuurder.
Op basis van wat een of ander manwijf die trots is op haar manvrouwelijkheid zegt? :') Blijkbaar heeft zij een heel scheef beeld van vrouwelijkheid, assertiviteit en hard werken zijn niet per se mannelijke eigenschappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')