abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141455749
quote:
6s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:20 schreef Fera het volgende:

[..]

Precies. Het liefst willen vrouwen dat de mannen die zij leuk vinden kijken en dat de rest zijn hoofd wegdraait. Maar ja, mannen zijn mannen en genoeg ''beta's'' (in haar ogen) die ook gewoon een blik willen werpen op een prachtige vrouw. Daar moet je dan maar mee leren leven of een hobbezak aantrekken. Dan kijkt niemand meer.
Een lekker ding in een hobbezak is nog steeds de moeite waard _O_ En dat vrouwen dat vaak willen snap ik wel :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_141455772
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:20 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Ik denk dat het concept van lipstick feminism je een beetje boven de pet gaat.
Verder staat er niks in jouw definitie over het willen dat mannen kijken. Leg eens uit hoe dat zit dan :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_141456069
Ts moet eten denk
pi_141456258
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:33 schreef Scorpie het volgende:
Ts moet eten denk
Eerst koken, daarna afwassen, strijken, wassen, huiswerk maken en dan weer posten.
pi_141456543
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:50 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Dan lees je mijn post toch lekker niet? Ik plaats mezelf nu inderdaad in een hokje, om te laten zien dat de maatschappij ons in een verkeerd hokje plaatst.
Ik hoop dat je daar zelf het paradoxale van inziet.
pi_141456617
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:49 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Waarom doe je me ineens af als een tutje dat gelijk wil zijn aan mannen tot er iets gebeurt en ik zogenaamd weer hulpeloos ben?

Nee hoor.
Het is meer een niet de lasten, wel de lusten verhaal. Voor topfuncties hebben we inmiddels een vrouwenquotum, voor de bouw niet. Mijn voorstel: het vrouwenquotum voor topfuncties is gelijk aan het percentage vrouwen werkzaam in de bouw, visserij etc.
pi_141457705
Zijn er nou al ergens pics van TS gepost? :7
pi_141463469
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:49 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Het is meer een niet de lasten, wel de lusten verhaal. Voor topfuncties hebben we inmiddels een vrouwenquotum, voor de bouw niet. Mijn voorstel: het vrouwenquotum voor topfuncties is gelijk aan het percentage vrouwen werkzaam in de bouw, visserij etc.
Ts gedwongen laten werken als stratenmaker is een prima plan.
  maandag 23 juni 2014 @ 20:17:18 #159
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_141463711
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ts gedwongen laten werken als stratenmaker is een prima plan.
Heeft ze ook direct haar oh zo gewenste decolleté... :X
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_141463739
quote:
14s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:17 schreef Snowballed het volgende:

[..]

_O-
  Moderator maandag 23 juni 2014 @ 20:31:08 #161
249559 crew  Lavenderr
pi_141464337
quote:
14s.gif Op maandag 23 juni 2014 20:17 schreef Snowballed het volgende:

[..]

:D
pi_141466567
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:19 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ja je draagt pumps omdat het zo lekker fijn loopt?
Ook jij hebt het concept van de lippenstiftfeminist niet begrepen. Lees de OP.

Een lippenstiftfeminist is een feminist die haar vrouwelijkheid omarmt.
pi_141466804
quote:
14s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:14 schreef jogy het volgende:

[..]

De argumenten blijven hetzelfde of je nou 17 of 70 bent.

De originele feministen zijn al praktisch uitgestorven of doorgeëvolueerd naar die lipstisck variant van je. Maar om je nou zo te focussen op dan wel niet evenwichtig zijn van mannen en vrouwen binnen alle lagen van de samenleving is misschien niet geheel gezond dan wel geheel realistisch. Het is lullig dat de echte hardcore carrièrevrouwen moeten lijden onder de kinderbarende part-timers onder jullie maar daar doe je gewoon niets aan. Mannen kunnen niet baren en bij veel (niet alle!) vrouwen beginnen de eierstokken op een gegeven moment te rammelen en zijn ze een x aantal jaar (deels) uit de running en een CEO van een multinationaal bedrijf kan dat nou eenmaal niet parttime zijn. Als je gehele vrouwelijkheid helemaal opzij zet en dus je eigen natuur verloochend kan je nog heel hoog klimmen in de economische ladder en als je daar vrolijk van wordt moet je het zeker doen. Hoef je niet deel te zijn van een lipstickfeministische keuvelgroep.
Lippenstiftfeministen vinden juist dat vrouwelijkheid en gelijkheid met mannen op carrièregebied samen moeten kunnen gaan. En ik vind ook dat vrouwen niet zomaar een X aantal jaar weg zouden moeten kunnen blijven, daar moet iets aan gedaan worden, bepaalde wetten voor bedacht worden. En over dat gelijkheid in alle lagen van de samenleving onrealistisch is: geen criminaliteit in een samenleving is ook onrealistisch, dat betekent nog niet dat we er niks tegen hoeven te doen.
  maandag 23 juni 2014 @ 21:22:34 #164
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141466819
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:18 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Maar dan besef je hopelijk wel dat veel van die ''vrouwelijkheid'' oorspronkelijk is bedoeld om mannen aan te trekken?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_141466914
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:49 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat zijn fysiek zware beroepen, waar de meeste vrouwen de bouw niet voor hebben. Dat heeft niks met wel de lasten, niet de lusten te maken. Alleen zouden vrouwen evengoed topfuncties moeten kunnen bekleden als mannen, vrouwen laten ook in het onderwijs al zien dat we niet voor de poes (hihaho) zijn.
pi_141466990
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:47 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ik hoop dat je daar zelf het paradoxale van inziet.
Nee. We plaatsen ons even in een beter passend hokje, als een soort stap in het proces naar hokjesloosheid wat feministen betreft. De stap van kortharige, dikke feminist naar het geen hokjes meer hebben is te groot. De lippenstiftfeminist is een soort tussenhokje.
  Moderator maandag 23 juni 2014 @ 21:29:04 #167
249559 crew  Lavenderr
pi_141467098
quote:

[..]

Dat kan ook zonder dat je jezelf feministe noemt. Zonder etiketje dus.
pi_141467182
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:24 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Dat zijn fysiek zware beroepen, waar de meeste vrouwen de bouw niet voor hebben. Dat heeft niks met wel de lasten, niet de lusten te maken. Alleen zouden vrouwen evengoed topfuncties moeten kunnen bekleden als mannen, vrouwen laten ook in het onderwijs al zien dat we niet voor de poes (hihaho) zijn.
Waarom zouden vrouwen beter geschikt zijn voor topfuncties maar niet voor fysiek werk? Misschien missen ze de mentale aspecten voor de baan wel gewoon.
  maandag 23 juni 2014 @ 21:34:37 #169
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141467379
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:26 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Nee. We plaatsen ons even in een beter passend hokje, als een soort stap in het proces naar hokjesloosheid wat feministen betreft. De stap van kortharige, dikke feminist naar het geen hokjes meer hebben is te groot. De lippenstiftfeminist is een soort tussenhokje.
Een tussenhokje naar een normale vrouw met een gezond verstand?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  maandag 23 juni 2014 @ 21:44:31 #170
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_141467890
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 17:01 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Vind je deze post niet o zo zwak van jezelf? Kun je verbaal niet tegen een 17-jarige op, ga je maar op de vrouw spelen.
Ik dacht echt exact hetzelfde: Oooooooh, vandaar.

Yalesa, ga je huiswerk even ergens anders bij elkaar sprokkelen joh. Feminisme is passé, het is inmiddels algemeen bekend dat vrouwen, vooral met mooie kleertjes aan en oorbellen in, minder bekwaam worden geacht, minder salaris krijgen, minder kansen hebben om te stijgen op de carrièreladder dan mannen. Dat is het gevolg van de jarenlange keuze van vrouwen om die tweede plaats, 'achter hun man', in te nemen, minder te gaan werken als er kinderen komen om voor hen te gaan zorgen en meer van dergelijke werktechnisch minder handige keuzes. Daardoor is de zakenwereld (met name) verwrden tot een mannelijk bolwerk waar vrouwen weliswaar gedoogd worden maar niet echt de ruimte krijgen. Doordat vrouwen een andere manier van communiceren hebben dan mannen (meer overleg dan overmacht) zal die positie, denk ik, ook niet meer echt veranderen; pas als een vrouw zich mannelijk opstelt (fulltime of meer werken, reageren vanuit ratio ipv vanuit emotie, ellebogen gebruiken om te komen waar je wil komen) wordt ze min of meer voor vol aangezien en zelfs dán is het voor haar lastiger om hogerop te komen dan het voor een man is. Het heet niet voor niets ouwejongenskrentenbrood. Daar kan je tegen ageren, net als je mag vinden dat er stille tochten moeten worden georganiseerd voor een doodgeschopte bulldog en net als dat je mag vinden dat Irme het allemaal prima doet in haar kruistocht tegen BJZ, maar erg realistisch is dat allemaal niet.
Prrrrr
pi_141468687
quote:

[..]

Maar mannen mogen niet kijken?
pi_141468787
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:26 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Een tussenhokje :D Alsof je je moet omkleden in het zwembad _O-
pi_141474481
quote:
99s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Een tussenhokje :D Alsof je je moet omkleden in het zwembad _O-
'Een beter passend hokje', hardop gelachen.
pi_141479508
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:24 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Volgens mij was het Angela Merkel die zei: Als je als vrouw in een topfunctie wilt slagen moet je je niet als vrouw gedragen. Ergo: In beginsel zijn vrouwelijke kwaliteiten niet complementair aan wat gevraagd wordt van een topbestuurder. In die lijn zou je kunnen stellen dat vrouwen net zo ongeschikt zijn op basis van hun kwaliteiten voor de bouw, alsmede topbestuurder.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 09:02:03 #175
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_141479927
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 21:22 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Lippenstiftfeministen vinden juist dat vrouwelijkheid en gelijkheid met mannen op carrièregebied samen moeten kunnen gaan. En ik vind ook dat vrouwen niet zomaar een X aantal jaar weg zouden moeten kunnen blijven, daar moet iets aan gedaan worden, bepaalde wetten voor bedacht worden. En over dat gelijkheid in alle lagen van de samenleving onrealistisch is: geen criminaliteit in een samenleving is ook onrealistisch, dat betekent nog niet dat we er niks tegen hoeven te doen.
dat is leuk voor de lipstickfeministen maar zolang de overgrote meerderheid van de vrouwen nog steeds het liefst voor eventuele kinderen zorgt kom je daar niet ver mee. Op zich is de ongelijkheid op de arbeidsmarkt niet meer of minder een logisch gevolg van het aantal uren wat beide geslachten erin steken in hun leven. En wat wil je nou tegen de vrouwen doen die uit eigen keuze een paar jaar de focus minder leggen op hun carrière en meer op het wonder dat opvoeden heet ( :') )? Ze verplichten om fulltime te werken? Een kleine kutminderheid van verdwaalde feministen wil de rest even voorschrijven wat goed voor ze is? Het onderscheid tussen mannen en vrouwen is er en zal er altijd blijven en op een gegeven moment zal het nog geldende verschil alleen maar kleiner worden en uiteindelijk verdwijnen maar je kan het niet forceren als de mensen er geen zin in hebben.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')