Een lekker ding in een hobbezak is nog steeds de moeite waardquote:Op maandag 23 juni 2014 17:20 schreef Fera het volgende:
[..]
Precies. Het liefst willen vrouwen dat de mannen die zij leuk vinden kijken en dat de rest zijn hoofd wegdraait. Maar ja, mannen zijn mannen en genoeg ''beta's'' (in haar ogen) die ook gewoon een blik willen werpen op een prachtige vrouw. Daar moet je dan maar mee leren leven of een hobbezak aantrekken. Dan kijkt niemand meer.
Verder staat er niks in jouw definitie over het willen dat mannen kijken. Leg eens uit hoe dat zit danquote:Op maandag 23 juni 2014 17:20 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Ik denk dat het concept van lipstick feminism je een beetje boven de pet gaat.
Eerst koken, daarna afwassen, strijken, wassen, huiswerk maken en dan weer posten.quote:
Ik hoop dat je daar zelf het paradoxale van inziet.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:50 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dan lees je mijn post toch lekker niet? Ik plaats mezelf nu inderdaad in een hokje, om te laten zien dat de maatschappij ons in een verkeerd hokje plaatst.
Het is meer een niet de lasten, wel de lusten verhaal. Voor topfuncties hebben we inmiddels een vrouwenquotum, voor de bouw niet. Mijn voorstel: het vrouwenquotum voor topfuncties is gelijk aan het percentage vrouwen werkzaam in de bouw, visserij etc.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:49 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Waarom doe je me ineens af als een tutje dat gelijk wil zijn aan mannen tot er iets gebeurt en ik zogenaamd weer hulpeloos ben?
Nee hoor.
Ts gedwongen laten werken als stratenmaker is een prima plan.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:49 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Het is meer een niet de lasten, wel de lusten verhaal. Voor topfuncties hebben we inmiddels een vrouwenquotum, voor de bouw niet. Mijn voorstel: het vrouwenquotum voor topfuncties is gelijk aan het percentage vrouwen werkzaam in de bouw, visserij etc.
Heeft ze ook direct haar oh zo gewenste decolleté...quote:Op maandag 23 juni 2014 20:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ts gedwongen laten werken als stratenmaker is een prima plan.
quote:Op maandag 23 juni 2014 20:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Heeft ze ook direct haar oh zo gewenste decolleté...
quote:Op maandag 23 juni 2014 20:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Heeft ze ook direct haar oh zo gewenste decolleté...
Ook jij hebt het concept van de lippenstiftfeminist niet begrepen. Lees de OP.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:19 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ja je draagt pumps omdat het zo lekker fijn loopt?
Lippenstiftfeministen vinden juist dat vrouwelijkheid en gelijkheid met mannen op carrièregebied samen moeten kunnen gaan. En ik vind ook dat vrouwen niet zomaar een X aantal jaar weg zouden moeten kunnen blijven, daar moet iets aan gedaan worden, bepaalde wetten voor bedacht worden. En over dat gelijkheid in alle lagen van de samenleving onrealistisch is: geen criminaliteit in een samenleving is ook onrealistisch, dat betekent nog niet dat we er niks tegen hoeven te doen.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:14 schreef jogy het volgende:
[..]
De argumenten blijven hetzelfde of je nou 17 of 70 bent.
De originele feministen zijn al praktisch uitgestorven of doorgeëvolueerd naar die lipstisck variant van je. Maar om je nou zo te focussen op dan wel niet evenwichtig zijn van mannen en vrouwen binnen alle lagen van de samenleving is misschien niet geheel gezond dan wel geheel realistisch. Het is lullig dat de echte hardcore carrièrevrouwen moeten lijden onder de kinderbarende part-timers onder jullie maar daar doe je gewoon niets aan. Mannen kunnen niet baren en bij veel (niet alle!) vrouwen beginnen de eierstokken op een gegeven moment te rammelen en zijn ze een x aantal jaar (deels) uit de running en een CEO van een multinationaal bedrijf kan dat nou eenmaal niet parttime zijn. Als je gehele vrouwelijkheid helemaal opzij zet en dus je eigen natuur verloochend kan je nog heel hoog klimmen in de economische ladder en als je daar vrolijk van wordt moet je het zeker doen. Hoef je niet deel te zijn van een lipstickfeministische keuvelgroep.
Maar dan besef je hopelijk wel dat veel van die ''vrouwelijkheid'' oorspronkelijk is bedoeld om mannen aan te trekken?quote:Op maandag 23 juni 2014 21:18 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Ook jij hebt het concept van de lippenstiftfeminist niet begrepen. Lees de OP.
Een lippenstiftfeminist is een feminist die haar vrouwelijkheid omarmt.
Dat zijn fysiek zware beroepen, waar de meeste vrouwen de bouw niet voor hebben. Dat heeft niks met wel de lasten, niet de lusten te maken. Alleen zouden vrouwen evengoed topfuncties moeten kunnen bekleden als mannen, vrouwen laten ook in het onderwijs al zien dat we niet voor de poes (hihaho) zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:49 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Het is meer een niet de lasten, wel de lusten verhaal. Voor topfuncties hebben we inmiddels een vrouwenquotum, voor de bouw niet. Mijn voorstel: het vrouwenquotum voor topfuncties is gelijk aan het percentage vrouwen werkzaam in de bouw, visserij etc.
Nee. We plaatsen ons even in een beter passend hokje, als een soort stap in het proces naar hokjesloosheid wat feministen betreft. De stap van kortharige, dikke feminist naar het geen hokjes meer hebben is te groot. De lippenstiftfeminist is een soort tussenhokje.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:47 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ik hoop dat je daar zelf het paradoxale van inziet.
Dat kan ook zonder dat je jezelf feministe noemt. Zonder etiketje dus.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:18 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Waarom zouden vrouwen beter geschikt zijn voor topfuncties maar niet voor fysiek werk? Misschien missen ze de mentale aspecten voor de baan wel gewoon.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:24 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dat zijn fysiek zware beroepen, waar de meeste vrouwen de bouw niet voor hebben. Dat heeft niks met wel de lasten, niet de lusten te maken. Alleen zouden vrouwen evengoed topfuncties moeten kunnen bekleden als mannen, vrouwen laten ook in het onderwijs al zien dat we niet voor de poes (hihaho) zijn.
Een tussenhokje naar een normale vrouw met een gezond verstand?quote:Op maandag 23 juni 2014 21:26 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Nee. We plaatsen ons even in een beter passend hokje, als een soort stap in het proces naar hokjesloosheid wat feministen betreft. De stap van kortharige, dikke feminist naar het geen hokjes meer hebben is te groot. De lippenstiftfeminist is een soort tussenhokje.
Ik dacht echt exact hetzelfde: Oooooooh, vandaar.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:01 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Vind je deze post niet o zo zwak van jezelf? Kun je verbaal niet tegen een 17-jarige op, ga je maar op de vrouw spelen.
Maar mannen mogen niet kijken?quote:Op maandag 23 juni 2014 21:18 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Een tussenhokjequote:Op maandag 23 juni 2014 21:26 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Nee. We plaatsen ons even in een beter passend hokje, als een soort stap in het proces naar hokjesloosheid wat feministen betreft. De stap van kortharige, dikke feminist naar het geen hokjes meer hebben is te groot. De lippenstiftfeminist is een soort tussenhokje.
'Een beter passend hokje', hardop gelachen.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Een tussenhokjeAlsof je je moet omkleden in het zwembad
Volgens mij was het Angela Merkel die zei: Als je als vrouw in een topfunctie wilt slagen moet je je niet als vrouw gedragen. Ergo: In beginsel zijn vrouwelijke kwaliteiten niet complementair aan wat gevraagd wordt van een topbestuurder. In die lijn zou je kunnen stellen dat vrouwen net zo ongeschikt zijn op basis van hun kwaliteiten voor de bouw, alsmede topbestuurder.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:24 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dat zijn fysiek zware beroepen, waar de meeste vrouwen de bouw niet voor hebben. Dat heeft niks met wel de lasten, niet de lusten te maken. Alleen zouden vrouwen evengoed topfuncties moeten kunnen bekleden als mannen, vrouwen laten ook in het onderwijs al zien dat we niet voor de poes (hihaho) zijn.
dat is leuk voor de lipstickfeministen maar zolang de overgrote meerderheid van de vrouwen nog steeds het liefst voor eventuele kinderen zorgt kom je daar niet ver mee. Op zich is de ongelijkheid op de arbeidsmarkt niet meer of minder een logisch gevolg van het aantal uren wat beide geslachten erin steken in hun leven. En wat wil je nou tegen de vrouwen doen die uit eigen keuze een paar jaar de focus minder leggen op hun carrière en meer op het wonder dat opvoeden heet (quote:Op maandag 23 juni 2014 21:22 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Lippenstiftfeministen vinden juist dat vrouwelijkheid en gelijkheid met mannen op carrièregebied samen moeten kunnen gaan. En ik vind ook dat vrouwen niet zomaar een X aantal jaar weg zouden moeten kunnen blijven, daar moet iets aan gedaan worden, bepaalde wetten voor bedacht worden. En over dat gelijkheid in alle lagen van de samenleving onrealistisch is: geen criminaliteit in een samenleving is ook onrealistisch, dat betekent nog niet dat we er niks tegen hoeven te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |