Jij gedraagt je altijd als een zak hooi. Je komt een beetje als een klootzak over.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vind je gewoon een beetje verzuurd overkomen hier op het forum, er valt me jou maar weinig te lachen, altijd zo serieus ben je.
Dat ben ik dan ook, kom ik gewoon voor uit. Ben jij dan die saaie muts waar ik je voor aanzie?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij gedraagt je altijd als een zak hooi. Je komt een beetje als een klootzak over.
Das de tweelingzus van Lienekien hoor, zelfde laken een pak.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:53 schreef Loveless85 het volgende:
SCORPIE IK WEET HET WEER, IK BEDOELDE LEANDRA
Maar dit is wel degelijk een grote ongelijkheid, want de man die vader wordt heeft alleen maar voordeel daarvan in zijn carriere. Een vader zijn/gezin hebben is namelijk een pre.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:14 schreef jogy het volgende:
[..]
De argumenten blijven hetzelfde of je nou 17 of 70 bent.
De originele feministen zijn al praktisch uitgestorven of doorgeëvolueerd naar die lipstisck variant van je. Maar om je nou zo te focussen op dan wel niet evenwichtig zijn van mannen en vrouwen binnen alle lagen van de samenleving is misschien niet geheel gezond dan wel geheel realistisch. Het is lullig dat de echte hardcore carrièrevrouwen moeten lijden onder de kinderbarende part-timers onder jullie maar daar doe je gewoon niets aan. Mannen kunnen niet baren en bij veel (niet alle!) vrouwen beginnen de eierstokken op een gegeven moment te rammelen en zijn ze een x aantal jaar (deels) uit de running en een CEO van een multinationaal bedrijf kan dat nou eenmaal niet parttime zijn. Als je gehele vrouwelijkheid helemaal opzij zet en dus je eigen natuur verloochend kan je nog heel hoog klimmen in de economische ladder en als je daar vrolijk van wordt moet je het zeker doen. Hoef je niet deel te zijn van een lipstickfeministische keuvelgroep.
In jouw ogen: zeker.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat ben ik dan ook, kom ik gewoon voor uit. Ben jij dan die saaie muts waar ik je voor aanzie?
Ik lul net zo saai over mijn kinderen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das de tweelingzus van Lienekien hoor, zelfde laken een pak.
OOOOOH 40+ huismoeder fittie, bij elkaar rode pittige plukken uittrekken, en kibbelen over wie er saaiere HEMA slips heeftquote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lul net zo saai over mijn kinderen?
Eh nee hoor, een single man met tijd over voor zijn werk en geen gezin waar hij s'avonds naar toe hoeft, dat is een pre. Net zoals een single vrouw met tijd over voor zijn werk dat is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar dit is wel degelijk een grote ongelijkheid, want de man die vader wordt heeft alleen maar voordeel daarvan in zijn carriere. Een vader zijn/gezin hebben is namelijk een pre.
Zie hierboven. Ouders hebben altijd een streepje achter op singles.quote:Waarom dan bij vrouwen niet, of beter gezegd zo tegenovergesteld? Simpelweg omdat men ervan uitgaat dat de vrouw de zorg op zich neemt, zonder dat gevraagd wordt hoe dat gezin dat zelf in gaat vullen. Het maakt dus niet uit als de partner huisvader wil worden en de vrouw dus helemaal niet "onbetrouwbaar" is qua werken(weggeroepen kan worden e.d.).
In mijn werkkring wordt daar helemaal niet van uitgegaan....herken het verhaal dus niet.quote:Zo ook met dat ervan uitgaan dat een vrouw wel zal gaan baren, of je dat nu wil of niet wordt je toch als zodanig beoordeeld, loop je kansen mis die een man niet misloopt omdat dit bij hem helemaal niet speelt, dat terwijl je toch echt 2 mensen nodig hebt om een kind te maken.
Zie hierboven, dat valt wel mee.quote:De smoes dat veel vrouwen part-time willen werken gaat niet op, die vrouwen gaan meestal toch al niet voor die dikke carriere. Degene die dat wel doen zijn over het algemeen genomen niet degene waarvan je last hebt als er wel kinderen komen. Het is dus raar dat alleen het feit dat je de mogelijkheid hebt om te baren je carrierekansen toch wel significant af laat nemen.
Je PoHi bevat posts over katten, Velux dakramen, huurtoeslag, Bonny St Claire en wastips over een badjas. Dat noem ik niet echt spannend nee.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik lul net zo saai over mijn kinderen?
Oh en avocado's, vergeet die exotische vruchten niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je PoHi bevat posts over katten, Velux dakramen, huurtoeslag, Bonny St Claire en wastips over een badjas. Dat noem ik niet echt spannend nee.
Nee, dat is echt niet waar, zeker in het hogere bedrijfsleven is een gezin hebben voor de man een pre, sterker nog, heb al een aantal keer dat als vraag gehoord bij sollicitatie's(nou ja niet zelf gehoord, maar mijn man en andere mannen).quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh nee hoor, een single man met tijd over voor zijn werk en geen gezin waar hij s'avonds naar toe hoeft, dat is een pre. Net zoals een single vrouw met tijd over voor zijn werk dat is.
Zoals al gezegd is dat dus niet waar, dat is alleen bij vrouwen zo en dan geld single zijn nog zwaarder dan al wat oudere kinderen hebben.quote:Zie hierboven. Ouders hebben altijd een streepje achter op singles.
Dat het niet overal zo gaat betekend niet dat dit nog een zeer veelvoorkomend iets is.quote:In mijn werkkring wordt daar helemaal niet van uitgegaan....herken het verhaal dus niet.
Dat valt helemaal niet mee.quote:Zie hierboven, dat valt wel mee.
Ik heb geen kinderen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
OOOOOH 40+ huismoeder fittie, bij elkaar rode pittige plukken uittrekken, en kibbelen over wie er saaiere HEMA slips heeft
Nou, heerlijk. Ik post precies waar ik zin in heb. Scorpie vindt dat saai. Nou, dikke vinger.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je PoHi bevat posts over katten, Velux dakramen, huurtoeslag, Bonny St Claire en wastips over een badjas. Dat noem ik niet echt spannend nee.
Leuk, maar dat mag helemaal niet. Je man is dus opgestaan, heeft ze bedankt voor het gesprek en is weggelopen neem ik aan.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat is echt niet waar, zeker in het hogere bedrijfsleven is een gezin hebben voor de man een pre, sterker nog, heb al een aantal keer dat als vraag gehoord bij sollicitatie's(nou ja niet zelf gehoord, maar mijn man en andere mannen).
Nou sorry als ik een gevoelig puntje heb geraakt, dat was niet de bedoeling he.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, heerlijk. Ik post precies waar ik zin in heb. Scorpie vindt dat saai. Nou, dikke vinger.
Als je een gevoelig puntje raakt, dan merk je dat wel. Ik ben daar heel transparant in.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou sorry als ik een gevoelig puntje heb geraakt, dat was niet de bedoeling he.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je een gevoelig puntje raakt, dan merk je dat wel. Ik ben daar heel transparant in.
Groetjes thuis, Scorpie.
Met zoiets bedoel je?quote:
Dat zijn lipstick lesbians.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:12 schreef AjaxS het volgende:
Zijn dat niet van die vrouwen, waar je als man denkt, jammer dat je lesbisch bent. Stiekem hopen om
die pussy te bekeren
Er is niks mis met een traditionele rolverdeling zolang beiden hier bewust voor kiezen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Niks mis met een klassieke rolverdeling imho. Die heb je in het dierenrijk ook overal. Nu gaan we lekker krampachtig tegen onze natuur in omdat we vinden dat mannen en vrouwen precies hetzelfde moeten kunnen. Biologisch gezien is dat niet eens mogelijk, maar wij als mensen menen wel even de natuur te kunnen veranderen. Duizenden jaren van evolutie ga je niet zomaar veranderen. Dat heeft nog generaties nodig, en niet een stel discriminatiebevorderende maatregelen van een bemoeizuchtige overheid.
Hij heeft bedankt voor andere redenen, maar of het nu mag of niet, het is gewoon een feit.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, maar dat mag helemaal niet. Je man is dus opgestaan, heeft ze bedankt voor het gesprek en is weggelopen neem ik aan.
In mijn werkkring is het doodnormaal om als single m/v 60 uur+ te draaien om zo verder te komen in je carriere terwijl de ouders allemaal om 5 uur weg moeten omdat ze de kids op moeten halen. Daar zit helemaal geen enkel onderscheid op geslacht bij, m/v worden identiek behandeld op dat punt. Aangezien dat een vrij brede werkkring is neem ik dat maar even aan als uitgangspunt.
http://chronicle.com/article/The-Baby-Penalty/140813/quote:Our most important finding is that family formation negatively affects women's—but not men's—academic careers. For men, having children can be a slight career advantage and, for women, it is often a career killer.
Omdat dat bekrompen is. Veel dingen worden verwacht van mannen/vrouwen qua eigenschappen/gedrag omdat dat zo hoort.quote:
oow, onwetendheidquote:
Ik ben het grotendeels met je eens. Persoonlijk heb ik dan ook niets met feministen. Zeker niet de variant zoals TS, waarbij het gewoon één grote schreeuw om aandacht is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:19 schreef AjaxS het volgende:
[..]
oow, onwetendheidmaar soms denk ik, wat feministen allemaal van ons mannen willen, dat ze toch maar beter een vrouw moeten fixen of let us be.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |