hihaho TS door tussenhokjes tyfenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Een tussenhokje. Of in het geval van onze topicstarter (door) een bushokje.
Op weg naar de feministische vrijheid zoals zij het eist.quote:
Qua onderwijzen van jongens heel laag ja. Kunnen ze ook niks aan doen verder, dat wordt ze allemaal netjes geleerd op de PABO.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:37 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dit laat al zien hoe laag je beeld van vrouwen is.
En dan gaat de overheid de partneralimentatie terugschroeven. Omdat vrouwen geacht worden net als mannen in hun eigen onderhoud te kunnen voorzien na een scheiding.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:03 schreef Loveless85 het volgende:
Serieus, vrouwen verplichten een deel van hun leven 'hard te werken', en zo te zorgen dat ze niet UIT ZICHZELF (!) babies gaan baren en thuis blijven om voor hun kroost te zorgen.
En dan zeggen dat je opkomt voor vrouwenrechten. Dat is net zoiets als dat Kim Jong-Un opkomt voor de rechten van de Noord-Koreaanse bevolking, door wel even voor ze te bepalen wat wel en niet goed voor ze is
Of Poetin die zegt het beste voor te hebben met de homo`s in Rusland door ze simpelweg te verbieden met een anti-homowet. Je moet het je strot maar uitkrijgen, die dictatoriale onzin die TS uit haar toetsenbord weet te persen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:03 schreef Loveless85 het volgende:
Serieus, vrouwen verplichten een deel van hun leven 'hard te werken', en zo te zorgen dat ze niet UIT ZICHZELF (!) babies gaan baren en thuis blijven om voor hun kroost te zorgen.
En dan zeggen dat je opkomt voor vrouwenrechten. Dat is net zoiets als dat Kim Jong-Un opkomt voor de rechten van de Noord-Koreaanse bevolking, door wel even voor ze te bepalen wat wel en niet goed voor ze is
Misschien gaat dit wel wat ver.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:48 schreef fathank het volgende:
[..]
In zweden mag een speelgoedwinkel niet eens een jongetje met een auto in de catalogus zetten en een meisje met een speelgoedkeuken omdat dat mensen in een hokje zou duwen ofzofucking beta feministenland
Geen idee, ik ben geen vrouw, en het mooie is; dat kan ze helemaal zelf bepalen. Je hoort mij niet zeggen dat het goed is als vrouwen zodra ze zwanger zijn kappen met werken en totaal afhankelijk worden van de man als kostwinner, in tegendeel zelfs. Maar je mag het in ieder geval zelf bepalen. TS is er zo tegen dat ze als oplossing aandraagt om het tegenovergestelde te verplichtenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:07 schreef Lienekien het volgende:
en onderhoud te kunnen voorzien na een scheiding.
Gaat die vrouw dan nog jaren thuis zitten om te baren en te verzorgen?
Niks mis met een klassieke rolverdeling imho. Die heb je in het dierenrijk ook overal. Nu gaan we lekker krampachtig tegen onze natuur in omdat we vinden dat mannen en vrouwen precies hetzelfde moeten kunnen. Biologisch gezien is dat niet eens mogelijk, maar wij als mensen menen wel even de natuur te kunnen veranderen. Duizenden jaren van evolutie ga je niet zomaar veranderen. Dat heeft nog generaties nodig, en niet een stel discriminatiebevorderende maatregelen van een bemoeizuchtige overheid.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:08 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Misschien gaat dit wel wat ver.
Maar we hebben nog altijd een "mannen zijn/doen dit en vrouwen zijn/doen dat" mentaliteit en daar moeten we van af.
Dit is ons door het christendom opgelegd.
Waarom?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:08 schreef Ixnay het volgende:
Maar we hebben nog altijd een "mannen zijn/doen dit en vrouwen zijn/doen dat" mentaliteit en daar moeten we van af.
Ze chargeert uiteraard. Dat moet je niet zo letterlijk opvatten.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben geen vrouw, en het mooie is; dat kan ze helemaal zelf bepalen. Je hoort mij niet zeggen dat het goed is als vrouwen zodra ze zwanger zijn kappen met werken en totaal afhankelijk worden van de man als kostwinner, in tegendeel zelfs. Maar je mag het in ieder geval zelf bepalen. TS is er zo tegen dat ze als oplossing aandraagt om het tegenovergestelde te verplichten
Meer menselijke variatie, alleen maar leuk. Moeten is overigens een groot woord maar ik zou er niet rouwig om zijn als alles en iedereen het er gewoon mee eens is maar mensen tegen hun zin een andere rol toebedelen dan ze zelf gekozen hebben is gewoon belachelijk.quote:
Mijn grote vriend Geert Hofstede.quote:
Najah misschien zie ik het gewoon niet als man hoor, maar volgens mij heb je als vrouw in dit land gewoon prima kansen, kan je gewoon een opleiding volgen, op alle functies solliciteren, en als je goed functioneert ook prima carrière maken in dit land.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze chargeert uiteraard. Dat moet je niet zo letterlijk opvatten.
Daarom is het hele 'moeten' verhaal opmerkelijk. We moeten helemaal niks.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Meer menselijke variatie, alleen maar leuk. Moeten is overigens een groot woord maar ik zou er niet rouwig om zijn als alles en iedereen het er gewoon mee eens is maar mensen tegen hun zin een andere rol toebedelen dan ze zelf gekozen hebben is gewoon belachelijk.
Maar 'feminine' vertaal je toch niet met 'feministisch'?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:15 schreef Awsom het volgende:
[..]
Mijn grote vriend Geert Hofstede.
http://geert-hofstede.com/netherlands.html
Masculinity
A high score (masculine) on this dimension indicates that the society will be driven by competition, achievement and success, with success being defined by the winner/best in field – a value system that starts in school and continues throughout organisational behaviour.
A low score (feminine) on the dimension means that the dominant values in society are caring for others and quality of life. A feminine society is one where quality of life is the sign of success and standing out from the crowd is not admirable. The fundamental issue here is what motivates people, wanting to be the best (masculine) or liking what you do (feminine).
The Netherlands scores 14 on this dimension and is therefore a feminine society. In feminine countries it is important to keep the life/work balance and you make sure that all are included. An effective manager is supportive to his/her people, and decision making is achieved through involvement. Managers strive for consensus and people value equality, solidarity and quality in their working lives. Conflicts are resolved by compromise and negotiation and Dutch are known for their long discussions until consensus has been reached.
Ze is jong, verdiept zich in het onderwerp. Dan zoek je de grenzen op en ga je wel eens kort door de bocht. Niks aan de hand.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Najah misschien zie ik het gewoon niet als man hoor, maar volgens mij heb je als vrouw in dit land gewoon prima kansen, kan je gewoon een opleiding volgen, op alle functies solliciteren, en als je goed functioneert ook prima carrière maken in dit land.
Ik bedoelde feminien, excuses. I blame auto correct.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar 'feminine' vertaal je toch niet met 'feministisch'?
Ze opent topics in FB over mij, waarin ze me neerzet als iemand die haar in al (quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze is jong, verdiept zich in het onderwerp. Dan zoek je de grenzen op en ga je wel eens kort door de bocht. Niks aan de hand.
Ik was toen ik zo jong was nog niet zo extremistisch in mijn opvattingen. Jij wel?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze is jong, verdiept zich in het onderwerp. Dan zoek je de grenzen op en ga je wel eens kort door de bocht. Niks aan de hand.
Ik was 17 in de jaren '80. We sneden slangen door bij SHELL-pompstations.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik was toen ik zo jong was nog niet zo extremistisch in mijn opvattingen. Jij wel?
Oh, was jij er zo 1.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik was 17 in de jaren '80. We sneden slangen door bij SHELL-pompstations.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |