abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 juni 2014 @ 22:30:09 #1
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_141387740
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator zaterdag 21 juni 2014 @ 23:23:44 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141390836
Na de hele da onder de bank nu onder het logeerbed.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 21 juni 2014 @ 23:31:49 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141391273
Gewoon met rust laten. Niet onder het bed blijven kijken, maar wachten tot hij vanzelf tevoorschijn komt. Eten en bak wel binnen bereik zetten, zodat hij erbij kan, desnoods als jullie naar bed zijn.

Wennen duurt soms een tijdje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141392055
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 23:23 schreef Renesite het volgende:
Na de hele da onder de bank nu onder het logeerbed.
Wat lienekien zegt, gewoon afwachten. Mijn eerste kat heeft eerst 3 weken achter het gasfornuis gezeten en daarna 6 weken voornamelijk achter een boekenkast. Ik wist dat ik een kat had omdat het eten opging 's nachts.
Maar het is helemaal goedgekomen en dat zal bij jullie ook vast gebeuren.
We have far more in common than that which devides us..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 21 juni 2014 @ 23:50:22 #5
269689 crew  Viv
pi_141392261
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 23:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wist dat ik een kat had omdat het eten opging 's nachts.
Dit dus. _O-
  zaterdag 21 juni 2014 @ 23:51:55 #6
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_141392338
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  Moderator zondag 22 juni 2014 @ 00:47:32 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141394584
Kwam er net al onderweg toen ik (ja... topmoment :')) zonet nog de was ging ophangen. Even koekeloeren. Even een aai, vervolgens stond hij wat te drentelen om naar beneden te gaan. Deed het tich niet. Hoop dat hij het wel kan :o ! Omhoog ging wel :+

 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 22 juni 2014 @ 00:52:54 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141394764
Liggen we in bed, gaat hij 'melktrappelen' of zo. Helemaal van onder het logeerbed.

Hopen dat we nog dekbed over hebben. Hij doet het uitgebreid :+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_141395352
En hij durft de trap wel op, maar niet af, lijkt het. Ook heb ik hem nu een keer of 4 op de bak gezet, maar hij springt er direct weer uit.. Gelukkig heeft ie net wel voor het eerst water gedronken..
  zondag 22 juni 2014 @ 01:26:17 #10
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141395725
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2014 01:13 schreef PatriQue89 het volgende:
En hij durft de trap wel op, maar niet af, lijkt het. Ook heb ik hem nu een keer of 4 op de bak gezet, maar hij springt er direct weer uit.. Gelukkig heeft ie net wel voor het eerst water gedronken..
Ook niet te vaak op de bak zetten, anders gaan ze dat als straf zien en doen hun behoefte dus overal behalve op de bak.
Heb je hetzelfde grit als het asiel heeft? Sommige katten zijn namelijk erg kieskeurig wat grit betreft.

En misschien hoeft ie nog niet te poepen of plassen, in een nieuwe omgeving kunnen ze dat soms best lang ophouden.
Op een gegeven moment weet ie de bak vast wel te vinden en zo niet, zo snel mogelijk na het betrappen op poepen of plassen (liefst binnen 1 minuut!) op de bak zetten.
Dat wil ook nog weleens helpen, moet wel snel erna want 5 minuten erna met de neus in z'n pis drukken heeft absoluut geen zin, dan weet ie niet waarom je dat nu opeens doet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 juni 2014 @ 02:11:38 #11
269689 crew  Viv
pi_141397140
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2014 01:13 schreef PatriQue89 het volgende:
Ook heb ik hem nu een keer of 4 op de bak gezet, maar hij springt er direct weer uit..
Als hij in het asiel gewend was om een kattenbak te gebruiken, is het voldoende om hem te laten zien waar de kattenbak staat. Als hij er direct weer uitspringt, dan was hij op dat moment gewoon helemaal niet van plan om te plassen of te poepen. ;)
  zondag 22 juni 2014 @ 06:46:27 #12
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141398814
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 02:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als hij in het asiel gewend was om een kattenbak te gebruiken, is het voldoende om hem te laten zien waar de kattenbak staat. Als hij er direct weer uitspringt, dan was hij op dat moment gewoon helemaal niet van plan om te plassen of te poepen. ;)
Het kan ook nog aan het type grit liggen en de korrelgrootte.
Veel katten vinden silicaat- en houtkorrels maar niks en weigeren dan om op de bak te gaan.
En grof grit of fijn grit willen katten ook nog weleens over zeuren.
pi_141398967
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 06:46 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Het kan ook nog aan het type grit liggen en de korrelgrootte.
Veel katten vinden silicaat- en houtkorrels maar niks en weigeren dan om op de bak te gaan.
En grof grit of fijn grit willen katten ook nog weleens over zeuren.
asielkatten zijn gewend aan houtkorrels, volgens mij werken die daar allemaal mee (ivm stuiven van grit)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 juni 2014 @ 10:24:46 #14
269689 crew  Viv
pi_141400063
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 06:46 schreef SiGNe het volgende:
Het kan ook nog aan het type grit liggen en de korrelgrootte.
Veel katten vinden silicaat- en houtkorrels maar niks en weigeren dan om op de bak te gaan.
En grof grit of fijn grit willen katten ook nog weleens over zeuren.
Ja, ik had destijds wel precies hetzelfde merk/type grit gekocht als wat ze al gebruikten. :Y
pi_141400127
Hier gebruiken ze gewoon niet-klontvormend grit in het asiel :)

Allereerst veel plezier met 'm O+ Wat betreft bak, naast soort grit (idd hetzelfde als in het asiel is handig om mee te beginnen) kan het ook nog aan de plek van de bak liggen (katten hebben vaak behoefte aan wat privacy :+) en wel of juist geen kap. Dingen zoals met de neus in de pis drukken heeft sowieso geen zin, dat zijn ouderwetse dingen die al lang achterhaald zijn. Niet straffen als ie 't naast de bak zóu doen, achterhalen waarom en daar mee aan de slag. Maar zo te horen is dit allemaal niet aan de orde maar hoefde ie gewoon niet naar de bak op die momenten :P Niet er op blijven zetten -maar dat was ook al gezegd- maar er op vertrouwen dat het instinct om te graven de weg echt wel weet te vinden :Y
Voor de trap kun je evt. gebruik maken van een lekker snoepje of speeltje, en 'm zo naar beneden lokken.
En verder dit :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 23:31 schreef Lienekien het volgende:
Gewoon met rust laten. Niet onder het bed blijven kijken, maar wachten tot hij vanzelf tevoorschijn komt. Eten en bak wel binnen bereik zetten, zodat hij erbij kan, desnoods als jullie naar bed zijn.

Wennen duurt soms een tijdje.
pi_141400376
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 01:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ook niet te vaak op de bak zetten, anders gaan ze dat als straf zien en doen hun behoefte dus overal behalve op de bak.
Heb je hetzelfde grit als het asiel heeft? Sommige katten zijn namelijk erg kieskeurig wat grit betreft.

En misschien hoeft ie nog niet te poepen of plassen, in een nieuwe omgeving kunnen ze dat soms best lang ophouden.
Op een gegeven moment weet ie de bak vast wel te vinden en zo niet, zo snel mogelijk na het betrappen op poepen of plassen (liefst binnen 1 minuut!) op de bak zetten.
Dat wil ook nog weleens helpen, moet wel snel erna want 5 minuten erna met de neus in z'n pis drukken heeft absoluut geen zin, dan weet ie niet waarom je dat nu opeens doet.
Ik ga hem er nu niet meer opzetten, tenzij ik merk dat 'ie z'n behoefte ergens doet waar het niet hoort.
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 02:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als hij in het asiel gewend was om een kattenbak te gebruiken, is het voldoende om hem te laten zien waar de kattenbak staat. Als hij er direct weer uitspringt, dan was hij op dat moment gewoon helemaal niet van plan om te plassen of te poepen. ;)
In het asiel was hij dat gewend inderdaad :)
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 06:46 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Het kan ook nog aan het type grit liggen en de korrelgrootte.
Veel katten vinden silicaat- en houtkorrels maar niks en weigeren dan om op de bak te gaan.
En grof grit of fijn grit willen katten ook nog weleens over zeuren.
Wij hebben nu grit, in het asiel hadden ze houtkorrels geloof ik. Hij heeft daar maar 3 weken gezeten, kunnen ze er dan al aan gewend zijn?
pi_141400413
En met rust laten inderdaad, hoe moeilijk ook :P Gisteravond kwam hij bij ons op bed, hebben we even toegelaten, maar daarna toch uit de slaapkamer gezet en onze deur dicht gedaan. Nu zit 'ie weer onder het logeerbed..

Kan het zijn dat 'ie zich nu afgewezen voelt? Of zit ie daar weer om te wennen?
pi_141400580
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:46 schreef PatriQue89 het volgende:
En met rust laten inderdaad, hoe moeilijk ook :P Gisteravond kwam hij bij ons op bed, hebben we even toegelaten, maar daarna toch uit de slaapkamer gezet en onze deur dicht gedaan. Nu zit 'ie weer onder het logeerbed..

Kan het zijn dat 'ie zich nu afgewezen voelt? Of zit ie daar weer om te wennen?
Zit gewoon te wennen :Y En tip, als je iets niet wil, vanaf het begin af aan consequent volhouden, dus niet even in de slaapkamer en dan daarna niet meer, voor je het weet zit ie aan de deur te krabben :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141400683
Even een algemeen vraagje; waar hebben jullie de kat/poes/kitten vandaan? Bij honden hoor ik vaak dat het 't beste is dat je ze van een goede fokker koopt, maar hoe is dit met poezen/katten? Ik zie ze variërend van gratis/5 euro t/m 500 euro op het internet..
pi_141400761
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 10:57 schreef Holyme het volgende:

[..]

Zit gewoon te wennen :Y En tip, als je iets niet wil, vanaf het begin af aan consequent volhouden, dus niet even in de slaapkamer en dan daarna niet meer, voor je het weet zit ie aan de deur te krabben :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, René zat te twijfelen of ie 't nou wel of niet wilde.. Zei hij, ach, laat de deur maar open.. maar na 10 minuten de kat tussen ons in wilde hij het toch niet.. haha
pi_141400837
Voor een raskat: een goede fokker
Voor een raskat of huis tuin en keuken kat: mijn voorkeur is het asiel. Of een kittenopvang zoals het wijze weeskitten (gelderland) jochemstichting ( drenthe) scheldekat (zeeland) en zo zijn er nog veel meer.
Ook particulieren hebben soms leuke nestjes. Waar je dan wel op moet letten is of het kitten gezond is zover je dat kan zien natuurlijk, netjes ontwormt en geen vlooien heeft, of ze opgroeien in een huishouden. Rekening houden met de kosten voor entingen en castratie.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_141400997
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:03 schreef nickhguitar het volgende:
Even een algemeen vraagje; waar hebben jullie de kat/poes/kitten vandaan? Bij honden hoor ik vaak dat het 't beste is dat je ze van een goede fokker koopt, maar hoe is dit met poezen/katten? Ik zie ze variërend van gratis/5 euro t/m 500 euro op het internet..
Ik zou persoonlijk altijd kiezen voor een asiel, of een goede rasfokker als je een specifiek ras zoekt. Asiel omdat je daarbij vaak wat meer zekerheid hebt, even een voorbeeldje, ik vang kittens op voor het asiel. Die kittens zijn dus zeker te weten in huiselijke omgeving opgegroeid, en zoals alle asielkatten worden ze nagekeken door een dierenarts, keurig ontwormd volgens schema, ontvlooid, gechipt, ingeënt, en de castratie zit ook in het pakketje. Mocht er toch wat mis zijn met het kitten/de kat of gaat het echt niet, heb je een soort garantie omdat je een contract hebt. En een asiel zal als het goed is, ook alleen plaatsen als zij ook denken dat het een geschikte plaatsing is, voor hun is het natuurlijk niet de bedoeling dat een dier weer terug komt. Verder help je natuurlijk een dier uit een asiel, wat voor mensen vaak ook meetelt.
Bij Marktplaats bijvoorbeeld heb je minder garantie dat de kat/kittens dat soort behandelingen hebben gehad, en kan het voorkomen dat mensen je een mooi verhaaltje vertellen om maar van het dier af te zijn. Ja er zitten vast en zeker ook eerlijke mensen tussen die het beste willen voor hun dier, maar in mijn ogen heb je toch wat minder garantie dan bij een asiel/rasfokker.
pi_141401111
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:03 schreef nickhguitar het volgende:
Even een algemeen vraagje; waar hebben jullie de kat/poes/kitten vandaan? Bij honden hoor ik vaak dat het 't beste is dat je ze van een goede fokker koopt, maar hoe is dit met poezen/katten? Ik zie ze variërend van gratis/5 euro t/m 500 euro op het internet..
Wat voor kat wil je? Wil je een bepaald ras of gewoon een huis-tuin-keuken kat?
Haal een raskat alsjeblieft niet van marktplaats, maar kijk via de rasvereniging. Vraag altijd naar testresultaten van de voorkomende ziektes bij het ras. Meestal zijn er een paar verplicht vanuit de vereniging en sommige fokkers doen zelfs meer dan die testen. Dit kan een dna test of jaarlijkse echo zijn. Mijn laatste kitten heeft ¤500 gekost, maar afhankelijk van de fokker en het ras kan dit nog een stuk hoger zijn.
HTK katjes kan je het beste via het asiel halen vind ik. Je krijgt dan voor een laag bedrag een gezond katje. Ingeënt, gechipt en vaak ook gecastreerd. Let bij mensen thuis erop dat de kittens goed zijn ontwormd en ontvlooid. Kittens mogen wettelijk vanaf 7 weken weg, maar het liefst pas vanaf 10 weken.
pi_141401327
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:22 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Wat voor kat wil je? Wil je een bepaald ras of gewoon een huis-tuin-keuken kat?
Haal een raskat alsjeblieft niet van marktplaats, maar kijk via de rasvereniging. Vraag altijd naar testresultaten van de voorkomende ziektes bij het ras. Meestal zijn er een paar verplicht vanuit de vereniging en sommige fokkers doen zelfs meer dan die testen. Dit kan een dna test of jaarlijkse echo zijn. Mijn laatste kitten heeft ¤500 gekost, maar afhankelijk van de fokker en het ras kan dit nog een stuk hoger zijn.
HTK katjes kan je het beste via het asiel halen vind ik. Je krijgt dan voor een laag bedrag een gezond katje. Ingeënt, gechipt en vaak ook gecastreerd. Let bij mensen thuis erop dat de kittens goed zijn ontwormd en ontvlooid. Kittens mogen wettelijk vanaf 7 weken weg, maar het liefst pas vanaf 10 weken.
Thx, kan je die kittens die nog niet ontword en ontvlooid zijn niet gewoon alsnog laten ontwormen/vlooien bij de huisarts? Ik zoek op den duur gewoon een katje/poesje voor in huis. Hoeft geen raskat te zijn.
pi_141401522
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:33 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thx, kan je die kittens die nog niet ontword en ontvlooid zijn niet gewoon alsnog laten ontwormen/vlooien bij de huisarts? Ik zoek op den duur gewoon een katje/poesje voor in huis. Hoeft geen raskat te zijn.
Kittens moeten die behandelingen gewoon al krijgen vanaf dat ze jong zijn. Wormen krijgen ze altijd mee van de moeder en een katje die onder de vlooien zit wil je ook niet hebben.
2 kittens is trouwens het beste als je waarde hecht aan je spullen. Als ze samen opgroeien krijg je ook veel leukere katten vind ik. Een volwassen kat uit het asiel halen is natuurlijk ook een optie als je graag 1 kat wil.
pi_141412364
Oh god. Bobbie zat vanmiddag nog steeds onder het bed... Heb hem er toch maar onder weg gelokt :@

Toen ging ie gewoon lekker zitten chillen op een eettafelstoel.. heb hem net vlees gegeven.. heb hem er wel voor gezet.. maar de bak werd helemaal uitgelikt O+ En daarna, JAWEL.. hij ging op de bak _O_

Mijn kind ging op de bak. Ik ben trots O+

Ik had de kap van de bak gelaten, de woonkamer ligt nu onder het grit :')
  zondag 22 juni 2014 @ 17:23:59 #27
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141412675
Ik heb een laken onder de kattenbak gedaan, dat laat al wat restjes achter als ie weg gaat :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Michielos op 22-06-2014 17:47:34 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141413570
Dit was meer van het graven. haha!
  zondag 22 juni 2014 @ 18:18:43 #29
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141414559
Bobbie O+ O+

Post meer foto's van hem :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator zondag 22 juni 2014 @ 18:26:36 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_141414860
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_141415104
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 18:26 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Ach die ligt me daar al lekker ontspannen te pitten O+
"Life's a Bitch"
pi_141415367
die foto komt me heel bekend voor
zo heeft onze poes ook enkele weken doorgebracht. lekker veilig en beschut plekje vanwaaruit de hele kamer te zien is.
  zondag 22 juni 2014 @ 18:49:31 #33
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141415974
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:03 schreef nickhguitar het volgende:
Even een algemeen vraagje; waar hebben jullie de kat/poes/kitten vandaan? Bij honden hoor ik vaak dat het 't beste is dat je ze van een goede fokker koopt, maar hoe is dit met poezen/katten? Ik zie ze variërend van gratis/5 euro t/m 500 euro op het internet..
Asiel is het goedkoopst meestal.
Zeker wat kittens betreft, die zijn namelijk vaak niet ingeënt maar ook nog niet gesteriliseerd.
Als je in het asiel een kitten koopt krijg je een "tegoedbon" om de kat gratis te steriliseren bij een door hun aangewezen dierenarts (en daarna ben je vrij om een eigen dierenarts te kiezen)

Mijn eerste kat was een asielkat van een half jaartje, ¤90,- met alles erop en eraan.
M'n 2e kat was een kitten van 10 weken, die moest nog inentingen, ontworming en gesteriliseerd worden, totaal iets van ¤200,- aan kosten.

En m'n huidige kat is een iets oudere ex-zwerver van +/-4 jaar, die hoeft alleen nog z'n jaarlijkse inentingen en ontworming te hebben, was gelukkig al gesteriliseerd.
  zondag 22 juni 2014 @ 19:16:39 #34
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141417444
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 18:26 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon lekker laten chillen daar O+ wat een baas
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 juni 2014 @ 20:35:58 #35
269689 crew  Viv
pi_141421778
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 11:33 schreef nickhguitar het volgende:
Thx, kan je die kittens die nog niet ontword en ontvlooid zijn niet gewoon alsnog laten ontwormen/vlooien bij de huisarts?
:+

Verder wat hierboven al gezegd is: voor gewone huis-tuin-en-keuken-katjes ben je via het asiel veel goedkoper uit dan wanneer je zelf alles nog moet regelen (lichamelijk onderzoek, ontwormen, ontvlooien, chippen, inenten, steriliseren). En je verricht een goede daad, want zo'n katje heeft het bij jou leuker dan in het asiel, en in het asiel komt dan weer een plek vrij om een nieuw katje op te vangen. ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 18:26 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]
O+ Als hij zo met het koppie ondersteboven ligt, is hij echt op z'n gemak bij jullie!
pi_141422495
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:+

Verder wat hierboven al gezegd is: voor gewone huis-tuin-en-keuken-katjes ben je via het asiel veel goedkoper uit dan wanneer je zelf alles nog moet regelen (lichamelijk onderzoek, ontwormen, ontvlooien, chippen, inenten, steriliseren). En je verricht een goede daad, want zo'n katje heeft het bij jou leuker dan in het asiel, en in het asiel komt dan weer een plek vrij om een nieuw katje op te vangen. ^O^

[..]

O+ Als hij zo met het koppie ondersteboven ligt, is hij echt op z'n gemak bij jullie!
Foutje :P Dat wordt het ook denk ik, zit nu alleen te twijfelen over 1 of 2 :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 juni 2014 @ 20:55:33 #37
269689 crew  Viv
pi_141422815
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 20:49 schreef nickhguitar het volgende:
Foutje :P Dat wordt het ook denk ik, zit nu alleen te twijfelen over 1 of 2 :P
Daar kunnen ze in het asiel ook goed over adviseren: wat het beste bij jouw situatie past (afhankelijk van hoeveel je thuis bent, hoeveel ruimte je thuis hebt, etc.) en welke van hun katten beter alleen of samen geplaatst kunnen worden. :)
pi_141426233
Kittens zou ik twee tegelijk nemen. Bij voorkeur uit hetzelfde nest maar hoeft niet perse. Kittens zijn lief en schattig. Maar ook druk en hebben nog veel opvoeding nodig. Voor katten maar in het bijzonder voor kittens moet je je huis aanpassen. Snoeren, gordijnen, kleedjes over de bank doen etc. Plek zoeken voor de kattenbak en kabaal.
Als je een kat wil, in het asiel zitten veel katten die niet bij andere katten kunnen. Die zijn meestal wat ouder soms ook jonger. Zo zat er hier eentje in het asiel die absoluut niet met andere katten kon maar was nog klein van stuk en 9 maanden. Die is verhuisd naar een ander asiel in Eindhoven. Weet niet in welke regio je woont maar heb zelf ook nog 3 kittens in de opvang die een goed huisje zoeken ;)
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  maandag 23 juni 2014 @ 03:20:12 #39
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141439078
Een kitten is ook maar een half jaartje klein, daarna is het een puber en die hebben ook zo hun eigen kuren.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 09:05:50 #40
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141480002
Zijn er hier ook mensen met katten met een voedingsallergie? We weten sinds een paar weken zeker dat onze laatste aanwinst Loes een voedingsallergie heeft, op de hypo allergeen voeding van royal canin doet ze het super goed. Diarree is verleden tijd en ook de bultjes die ze op haar huid had. Alleen heb ik vier katten en ze nu dus alle vier op de hypo allergeen (duur!!), Loes eet het graag maar de rest eet het echt met lange tanden.

Hummer valt af, ET valt af (en dat was al een slank katje) en dodge doet het er ook niet lekker op. Ik heb nu specific geprobeerd, de voeding voor allergische katten maar die is zelfs nog minder populair :{

Apart voeren is een uitdaging, dat gaat lastig worden. Aparte kamers in een huis waar regelmatig kinderen doorheen stormen gaat niet werken denk ik. We denken nu aan een kamerkennel verbouwen en daar een kattenluik inzetten op chip van de drie niet allergische katten en dan "gewoon" voer in dat kamerkennel.

Ik ben heel benieuwd of we ze door dat luikje gaan krijgen aangezien Hummer zichzelf al opsluit in een kattenbak met luikje :')

Hoe doen andere mensen dat? En wat voor merk voeren jullie? Hebben jullie wel eens iets anders geprobeerd? Ik zie diverse merken in online shops maar dat moet ik dan ook meteen groot bestellen, wat jammer dat je niet gewoon wat proefverpakkingen kunt bestellen of zo. Zo zonde ook dat er maar één is die graag vers vlees eet.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_141480943
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:05 schreef senesta het volgende:
Zijn er hier ook mensen met katten met een voedingsallergie?
Troela is tijdens haar verblijf in het asiel aan de diarree gegaan en toen op RC sensitive gezet. Ze vond het duidelijk niet lekker en at ook met lange tandjes.
Nu heb ik haar qua brokjes op graanvrije brokjes zitten, en dat gaat goed. Maar mogelijk was de diarree ook groot deel stress

weet je waar jouw kat precies allergisch voor is?
pi_141482743
Hier ook een met voedselallergie (gevogelte)

Ik voer de katten apart, gewoon in dezelfde kamer. Eerst als een politieagent ertussen zitten maar na een tijdje weten ze hun plek. Inmiddels hoef ik er niet eens meer bij te blijven.
Edit: bakje weghalen zodra ze erbij weg lopen werkt ook uitstekend om te leren dat het bakje in 1x leeg moet en voorkomt dat de katten uit elkaars bakje eten.


Hier krijgt ze sochtends hypoallergene brokken van hills (bij zooplus goedkoper dan bij de da ). En daarnaast savonds kVV. Daarmee kan je perfect elimineren.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:33:55 #43
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141487309
ik heb ook nog een vraag: gisterochtend kwam ik terug van mijn laatste nachtdienst en kat was heel blij. Wilde ie in een bravoure bui op de krabpaal springen en donderde de krabpaal met hem erop er van af. Hij kwam gelukkig heelhuids terecht, maar schrok er wel een beetje van.

Kan het zijn dat de kat nu niet meer op de krabpaal durft? Als dit zo is, wat kan ik dan het beste doen? Of vergeet ie t voorval en gaat ie er gewoon weer op? :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:36:54 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141487411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:33 schreef Michielos het volgende:
ik heb ook nog een vraag: gisterochtend kwam ik terug van mijn laatste nachtdienst en kat was heel blij. Wilde ie in een bravoure bui op de krabpaal springen en donderde de krabpaal met hem erop er van af. Hij kwam gelukkig heelhuids terecht, maar schrok er wel een beetje van.

Kan het zijn dat de kat nu niet meer op de krabpaal durft? Als dit zo is, wat kan ik dan het beste doen? Of vergeet ie t voorval en gaat ie er gewoon weer op? :D
Waar donderde de krabpaal vanaf?
The love you take is equal to the love you make.
pi_141487435
Katten vergeten dat volgens mij snel hoor plus dat ze heel erg eigenwijs zijn :') Kat heeft ooit met zijn pootjes tussen de la en kast gezeten (stond een stukje open, meneer leunt erop met pootjes et voila. La /kast ging dicht). Hij is er echt niet banger op geworden, moet m nog steeds daar wegjagen als ie daar in de buurt is
pi_141487658
Die van mij vergeten zelfs dat een reismand slecht nieuws betekend :')

Vanmiddag hun jaarlijkse vaccinatie en dan doe ik altijd de 2 reismanden smorgens al in de kamer zetten zodat ze er aan kunnen wennen. Eentje sprong er al gelijk in :')
pi_141487754
Die van mij hebben weleens een krabpaal vermeden nadat die omviel met kat erop. De andere zagen het en hoorden dus ook het kabaal en gingen er ook niet meer op. Grote krabpaal van twee meter viel op de tafel en brak. ( heb hem nog wel weer in elkaar kunnen krijgen daarna met een paaltje minder) Dus afwachten wat jouw kat doet. :)
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 15:57:17 #48
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141492392
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

Troela is tijdens haar verblijf in het asiel aan de diarree gegaan en toen op RC sensitive gezet. Ze vond het duidelijk niet lekker en at ook met lange tandjes.
Nu heb ik haar qua brokjes op graanvrije brokjes zitten, en dat gaat goed. Maar mogelijk was de diarree ook groot deel stress

weet je waar jouw kat precies allergisch voor is?
Nee, ze was steeds heftig aan de diarree ( de vorige eigenaren vertelden dat ze dat al meer dan een jaar had en dat waren ook niet de eerste eigenaren dus wie weet hoe lang ze al aan de diarree was) en had kleine jeukende bultjes op haar huid.

Na allerlei kuren omdat gedacht werd aan een bacterie of zo (zoals giardia) knapte ze niets op. Toen heb ik haar op hypo allergeen van royal canin gezet en binnen paar dagen was de diarree weg en met een week of drie ook de bultjes op haar huid.

De hypo allergeen maakt de eiwitten zo klein dat ze door het lichaam niet meer herkend worden als eiwit dus ik mag er denk ik van uitgaan dat het een eiwit is waar ze op blijft reageren. Het zijn niet de granen want ik voer zelf graanvrij en dat maakte het juist erger. Wat ik achteraf ook wel kan verklaren denk ik aangezien het vleesgehalte daarin hoger is en dus meer eiwitten? Ik denk kip of rund.

Ik heb haar gisteren voor het eerst een blikje vis gegeven en daar is tot nu toe geen reactie op.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_141492782
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 09:05 schreef senesta het volgende:
Apart voeren is een uitdaging, dat gaat lastig worden. Aparte kamers in een huis waar regelmatig kinderen doorheen stormen gaat niet werken denk ik. We denken nu aan een kamerkennel verbouwen en daar een kattenluik inzetten op chip van de drie niet allergische katten en dan "gewoon" voer in dat kamerkennel.
Ik heb (ergens) een adres van een bedrijf dat bezig is om voerbakken die "op chip" open gaan in de markt te zetten. Ik kan vanavond even zoeken naar de website.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 16:10:47 #50
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141492921
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb (ergens) een adres van een bedrijf dat bezig is om voerbakken die "op chip" open gaan in de markt te zetten. Ik kan vanavond even zoeken naar de website.
Als je zou willen dan graag! Ben heel benieuwd of dat werkt :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_141493136
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee, ze was steeds heftig aan de diarree ( de vorige eigenaren vertelden dat ze dat al meer dan een jaar had en dat waren ook niet de eerste eigenaren dus wie weet hoe lang ze al aan de diarree was) en had kleine jeukende bultjes op haar huid.

Na allerlei kuren omdat gedacht werd aan een bacterie of zo (zoals giardia) knapte ze niets op. Toen heb ik haar op hypo allergeen van royal canin gezet en binnen paar dagen was de diarree weg en met een week of drie ook de bultjes op haar huid.

De hypo allergeen maakt de eiwitten zo klein dat ze door het lichaam niet meer herkend worden als eiwit dus ik mag er denk ik van uitgaan dat het een eiwit is waar ze op blijft reageren. Het zijn niet de granen want ik voer zelf graanvrij en dat maakte het juist erger. Wat ik achteraf ook wel kan verklaren denk ik aangezien het vleesgehalte daarin hoger is en dus meer eiwitten? Ik denk kip of rund.

Ik heb haar gisteren voor het eerst een blikje vis gegeven en daar is tot nu toe geen reactie op.
arm beestje, al meer dan een jaar diarree :(


je kan gaan provoceren en juist enkele dagen iets met kip of rund geven en kijken of ze daarop reageert. dan weet je direct of dat het probleem is en wat je moet vermijden.

als vissoorten wel goed gaan is Taste of the Wild - Canyon River misschien iets?
dat ben ik nu aan het testen en lijkt tot nu toe goed te gaan(1week).
pi_141493376
Een allergie is meestal tegen een specifiek eiwit, of eiwitten die erg op elkaar lijken. Aangezien kip heel vele gebruikt wordt in kattenvoer kan het best dat kat wel tegen vis kan.
In de sensitieve variant zit eend, omdat katten die gewoon kattenvoer eten dat normaal nooit krijgen en ook geen allergenen ontwikkeld hebben. Ofzo.
Ben het verhaal van de dierenarts toch een beetje vergeten :@
pi_141494432
helaas zit eend tegenwoordig ook in steeds meer soorten kattenvoer dus zo uniek is dat ook niet meer.
maar kip is wel het ergste, dat is bij brokken bijna niet te vermijden. hoeft gelukkig normaal gesproken ook niet.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:02:59 #54
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141494702
Simba heeft zojuist hele vloer onder gebraakt nadat ze natvoer gegeten had. Ik denk dat ze het te gulzig gegeten heeft :D Zal het in kleinere hoeveelheden gaan toedienen als ik het geef evenals het brokkenvoer, zodat ze zich niet kan over eten :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141495125
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:02 schreef Michielos het volgende:
Simba heeft zojuist hele vloer onder gebraakt nadat ze natvoer gegeten had. Ik denk dat ze het te gulzig gegeten heeft :D Zal het in kleinere hoeveelheden gaan toedienen als ik het geef evenals het brokkenvoer, zodat ze zich niet kan over eten :D
Tja, mijn kat heeft zo te zien vanmiddag 3 pogingen nodig gehad om een grote haarbal kwijt te raken.
Welkom bij de kotsopruim-club, Michielos :)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:26:45 #56
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141495450
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Tja, mijn kat heeft zo te zien vanmiddag 3 pogingen nodig gehad om een grote haarbal kwijt te raken.
Welkom bij de kotsopruim-club, Michielos :)
hahaha , het maakt me niet uit, ik ruim het met liefde op :D
Hij zit nu een beetje geagiteerd op de bank, ik laat hem denk ik even lekker met rust :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:27:53 #57
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141495501
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:02 schreef Michielos het volgende:
Simba heeft zojuist hele vloer onder gebraakt nadat ze natvoer gegeten had. Ik denk dat ze het te gulzig gegeten heeft :D Zal het in kleinere hoeveelheden gaan toedienen als ik het geef evenals het brokkenvoer, zodat ze zich niet kan over eten :D
wat lief van hem om de vloer te kiezen O-)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_141495938
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:27 schreef superkimmi het volgende:

[..]

wat lief van hem om de vloer te kiezen O-)
Eigelijk kotst schoon beddengoed veel lekkerder :{w
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:47:16 #59
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141496182
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

Eigelijk kotst schoon beddengoed veel lekkerder :{w
ja precies, dus dan is de vloer veel liever toch
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_141496476
Hoppa, ff 87 euro inentingen voor 2 katten die me nauwelijks aankijken :') En nu heb ik het helemaal gedaan natuurlijk :')
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:29:24 #61
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141497709
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:27 schreef superkimmi het volgende:

[..]

wat lief van hem om de vloer te kiezen O-)
hahaha ook dat maakt me niks uit :D Dan moet je geen kat nemen vind ik! Komt helemaal goed, ga m kleinere hoeveelheden aanbieden :D

hij kijkt nu naar Italie-Uruguay _O_
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 24 juni 2014 @ 21:12:47 #62
269689 crew  Viv
pi_141506691
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:27 schreef superkimmi het volgende:
wat lief van hem om de vloer te kiezen O-)
Doen die van mij altijd! O+
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:24:06 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141507436
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoppa, ff 87 euro inentingen voor 2 katten die me nauwelijks aankijken :') En nu heb ik het helemaal gedaan natuurlijk :')
Het is voor hun eigen bestwil! Ondankbare honden. Eh, katten. :{w
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:34:16 #64
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141515731
hij zit btw weer op de krabpaal. Ik ga hem met een touwtje vastbinden zodat ie niet meer om kan vallen :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:56:00 #65
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_141517068
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Tja, mijn kat heeft zo te zien vanmiddag 3 pogingen nodig gehad om een grote haarbal kwijt te raken.
Welkom bij de kotsopruim-club, Michielos :)
Als mijn ene kat kotst ruimt de andere het op voor ik er de kans voor krijg :') .

Overigens durf ik ze al amper meer 1 snoepje te geven naast de brokken (die er altijd staan), al een paar keer meegemaakt dat er een meteen kotst nadat ie een a twee snoepjes op heeft.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 25 juni 2014 @ 00:01:52 #66
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141517384
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:34 schreef Michielos het volgende:
hij zit btw weer op de krabpaal. Ik ga hem met een touwtje vastbinden zodat ie niet meer om kan vallen :D
Bij Zooplus heb je speciale beugels zodat je de paal aan de muur kan bevestigen.
  woensdag 25 juni 2014 @ 00:09:37 #67
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141517825
Die van ons kotst ook van natvoer. Of t nou veel of weinig is...

Van brokken soms ook maar dat eet ze vaak alsnog op. Dan vind ik s avonds alleen nog een vlek en wat kruimels :')

Op mijn blote voet kotst ook prima trouwens :7
Kwak
pi_141522941
Hihi, kattenkots... Doet me denken aan dit topic F&F / Kattenkots - een kleine analyse _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 25 juni 2014 @ 09:21:05 #69
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141523646
omg katten! Waarom krijgen ze het toch weer voor elkaar dat ik de bezorgde mama ben.

Gisteren liep Turbo (De cyperse) mee toen ik de hond ging uitlaten. Doet ze wel vaker, dan zorg ik dat ik niet in de buurt van drukke wegen kom. Maar op een gegeven moment besloot ze dat achter mensen die ze niet kende aan te lopen, veel leuker was. Dus ging ze een richting op waar ik dus geen grip meer op had en t was best een eindje van huis.

Ja en rationaliteit enzo, je weet dat ze terugkomt, je weet dat er niks gebeurd.. maar toch, de moederkloek in mij kwam naar boven. En natuurlijk net die avond als ik naar bed ga is Turbo nog niet thuis. Goed, kattenluik op alleen in, meestal hoor ik hem dan wel om 1 uur ongeveer (late ris ze gewoon nog nooit thuisgekomen. 2 en een half uur, veel opstaan en rooddoorlopen ogen (vermoeidheid) later komt mevrouw doodleuk naar binnen wandelen, het was inmiddels half 4 :')

Geen vraag verder hoor, wilde het alleen ff kwijt O-)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_141525095
Kimmi :D
  woensdag 25 juni 2014 @ 11:53:41 #71
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141527372
hahaha "de moederkloek in mij kwam naar boven" :D :D

Die van mij volgt me nu overal :') Zit ik op de WC, komt meneer aanwaggelen en eist ie geaaid te worden. Lig ik op bed, sluit ik mijn ogen en doe ze open, kijk ik recht in zijn kop die me aankijkt als een botsauto :D :D

Is ie dan gehecht of vind ie me leuk ofzo? Als ik terug kom van het werk miauwt ie alsof ie wil zeggen "waar de fok bleef je man?" :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141529701
Die van ons ligt de hele dag een beetje lui te doen. Of op het logeerbed (maar eens nieuwe lakens kopen die er alleen op komen als er iemand blijft slapen :') ) of op een van de eetkamerstoelen. Ónder het logeerbed is ook nog favoriet.

Gister begon hij te schooien tijdens het eten. Direct op de gang gezet en de deur dicht gedaan. Hij doet zijn behoeftes netjes op de bak, hij eet goed. Ik ben blij. En hij is ook wel blij geloof ik O+
pi_141529833
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 11:53 schreef Michielos het volgende:
hahaha "de moederkloek in mij kwam naar boven" :D :D

Die van mij volgt me nu overal :') Zit ik op de WC, komt meneer aanwaggelen en eist ie geaaid te worden. Lig ik op bed, sluit ik mijn ogen en doe ze open, kijk ik recht in zijn kop die me aankijkt als een botsauto :D :D

Is ie dan gehecht of vind ie me leuk ofzo? Als ik terug kom van het werk miauwt ie alsof ie wil zeggen "waar de fok bleef je man?" :D
Je bent een wandelend restaurant voor ze, meer niet.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:22:38 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141529942
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:19 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Je bent een wandelend restaurant voor ze, meer niet.
Katten hebben ook behoefte aan genegenheid.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141529962
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Katten hebben ook behoefte aan genegenheid.
NA het eten.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:24:45 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141530022
quote:
12s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:23 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

NA het eten.
Uiteraard is eten de primaire behoefte en als we daar niet in zouden voorzien, was de relatie snel ten einde.

Het zijn natuurlijk hedonisten, katten. Wij faciliteren dat en profiteren ook een beetje mee.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:27:22 #77
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141530122
quote:
12s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:23 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

NA het eten.
hij eet gewoon goed hoor :) Natuurlijk snap ik dat een kat mij ziet als zijn slaaf/personeel, maar goed, comes with the job :P
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 15:13:29 #78
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141533733
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 11:53 schreef Michielos het volgende:
hahaha "de moederkloek in mij kwam naar boven" :D :D

Die van mij volgt me nu overal :') Zit ik op de WC, komt meneer aanwaggelen en eist ie geaaid te worden. Lig ik op bed, sluit ik mijn ogen en doe ze open, kijk ik recht in zijn kop die me aankijkt als een botsauto :D :D

Is ie dan gehecht of vind ie me leuk ofzo? Als ik terug kom van het werk miauwt ie alsof ie wil zeggen "waar de fok bleef je man?" :D
Aaaah O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 15:14:47 #79
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141533778
Oh en op facebook zag ik deze vandaag langs komen. Apart na mijn vraag en de tips daarop gisteren :D

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_141535489
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:14 schreef senesta het volgende:
Oh en op facebook zag ik deze vandaag langs komen. Apart na mijn vraag en de tips daarop gisteren :D

Deze had ik ook gezien maar die andere werkt op de chip van de kat, dat leek me nog handiger.
We have far more in common than that which devides us..
pi_141535609
deze toch ook? "microchip or RFID collar tag"
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:25:23 #82
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141538419
wat wil deze houding zeggen?



hij rolt dan ook zo, maar zijn houding matched zijn gedrag vandaag niet echt. Een keer zette ie zijn nageltjes in me :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:32:39 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141538655
Is dit nou een serieuze vraag of wil je je kat gewoon spammen?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:34:04 #84
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141538697
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:32 schreef Lienekien het volgende:
Is dit nou een serieuze vraag of wil je je kat gewoon spammen?
serieuze vraag. Ik heb er niet veel verstand van. Sorry als het zo overkomt btw :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141539641
kan van alles betekenen.
van aanvallen (perfecte aanvalspositie met 4 poten beschikbaar) tot begroeting.

katten denken niet zoals mensen dus er valt weinig zinnigs over te zeggen als mens zijnde ;)
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:23:00 #86
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141540731
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:01 schreef loecje het volgende:
kan van alles betekenen.
van aanvallen (perfecte aanvalspositie met 4 poten beschikbaar) tot begroeting.

katten denken niet zoals mensen dus er valt weinig zinnigs over te zeggen als mens zijnde ;)
bestaan er goede boeken om meer te weten te komen hieromtrent? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 18:34:00 #87
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141541218
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Deze had ik ook gezien maar die andere werkt op de chip van de kat, dat leek me nog handiger.
Deze ook hoor :Y Gaat dicht als er een kat in de buurt komt die niet ingevoerd is ook nog :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:25 schreef Michielos het volgende:
wat wil deze houding zeggen?

[ afbeelding ]

hij rolt dan ook zo, maar zijn houding matched zijn gedrag vandaag niet echt. Een keer zette ie zijn nageltjes in me :D
Een van katten ligt gewoon graag op zijn rug, denk niet dat het echt wat zal betekenen behalve dat ze lekker relaxed zijn.

Er zijn meerdere boeken en ook boeken met dvd´s over kattengedrag. Staan vast op Bol.com en dergelijke.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 18:37:17 #88
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141541346
Oh ik lees dat je zegt dat hij zijn nageltjes in je handen zet. Dat deed Loes hier in het begin ook heel erg, ik begreep dat dat vaak gebeurd omdat ze zich ineens toch een beetje onveilig voelen en onzeker worden. Gewoon stoppen en zachtjes je hand terug trekken.

Wat je kunt doen is heel langzaam met beiden ogen knipogen naar je kat. Daarmee zeg je eigenlijk dat je geen kwaad in de zin hebt. Grote kans dat hij terug knipoogt :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 25 juni 2014 @ 18:41:42 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141541513
Hij kan toch alleen zijn nagels in je zetten als je in de buurt komt met je hand. Dus leer herkennen wanneer hij speels/aanvallend is en je misschien beter niet kunt gaan aaien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141542556
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 18:23 schreef Michielos het volgende:

[..]

bestaan er goede boeken om meer te weten te komen hieromtrent? :)
boeken zeggen ook niet alles. elke kat is weer anders.
je leert je kat vanzelf kennen en hij jou. neem daarvoor de tijd.
pi_141549856
Sinds zaterdag heb ik een nieuwe kat.
Zij werd al behandeld voor spoelworm.
Vandaag moest ik haar weer een tablet geven.
Na ong. 20 min. braakt ze, kan de pil niet meer zien, zaten nl brokken bij -O- .

Maar wat nu? Moet ik haar nu nog een tablet geven?
Of ga ik haar dan mogelijk overdoseren?

(Overigens zie ik ze niet meer in haar ontlasting, maar goed zegt niets want er kunnen nog eitjes zijn.
Maar het zegt wel iets over de hoeveelheid wormen toch?)
"Life's a Bitch"
pi_141555228
even aan de DDA vragen??
pi_141564527
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 22:40 schreef loecje het volgende:
even aan de DDA vragen??
^O^
"Life's a Bitch"
pi_141567585
Heeft iemand ervaring met van due anti vlooien en wormen bandjes voor katten? Als een kat die draagt is het dan net zo als wanneer je hem net ontvlooid heb je telkens je handen moet wassen wanneer je hem hebt aangeraakt?
pi_141580145
Gisteren een kat geadopteerd. We hadden direct een klik, hij is nog wel wat bang maar ligt nu al naast mij op de bank te slapen. Eet en drinkt goed, heeft op de kattenbak een grote boodschap gedaan maar tot nu toe nog niet geplast... Kunnen katten het zo lang ophouden of moet ik maar eens gaan rondzoeken/ruiken...? ;-)
  donderdag 26 juni 2014 @ 19:38:11 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141586947
Wat een leukerd!

Houd het maar wel in de gaten. Maar hij weet dus de bak goed te vinden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141594458
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 16:49 schreef timp0e het volgende:
Gisteren een kat geadopteerd. We hadden direct een klik, hij is nog wel wat bang maar ligt nu al naast mij op de bank te slapen. Eet en drinkt goed, heeft op de kattenbak een grote boodschap gedaan maar tot nu toe nog niet geplast... Kunnen katten het zo lang ophouden of moet ik maar eens gaan rondzoeken/ruiken...? ;-)
Oh weer een lekker plekkie gevonden O+
En al (in de bak) geplast?
"Life's a Bitch"
  donderdag 26 juni 2014 @ 22:31:53 #98
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141596796
Aangezien hij op de bak poept komt t vast goed. Leuk beestje!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_141607449
Dank je wel voor jullie reacties, hij heeft ondertussen geplast! :D (half uurtje geleden) dus gaat zeker helemaal goed komen! Me = happy
pi_141609727
Ik kwam dit net tegen, spelen er nog meer van de katteneigenaren hier Jenga? :D
(of toch liever Mens-erger-je-niet, Ganzenbord of Stratego? ;) )

  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:46:49 #101
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_141617133
Wie heeft er hier ervaringen met katten die het heerlijk vinden om af en toe de nagels in de muur (of in ons geval behang) te zetten?

Allebei onze katten negeren de krabpaal totaal en vinden het een beter idee om af en toe de nagels in de bank of het behang te zetten. Met als gevolg dat er nu op sommige plekken het behang flink beschadigd is. Prima want je weet dat zoiets kan gebeuren en het gebeurd natuurlijk altijd als we zelf afwezig zijn of slapen...

Nu wilden we sowieso de muren goed aanpakken alleen zijn we nu op zoek naar een krabbestendige oplossing. Waar we aan zitten te denken is om of de muren te stuccen en dan te sauzen of met een fijne structuur (spachtelputz) af te werken. Een andere optie is glasvezelbehang en dan sauzen.

Glasvezelbehang is stukken sterker dan regulier behang alleen kan het onze krabbende kat aan? En hoe zit het met een vlakke gestucte wand. Zou je daar (na verloop van tijd) strepen op kunnen zien nadat ze gekrabt hebben?

Iemand die mij hierover kan adviseren of ervaring mee heeft?
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 14:57:24 #102
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141617425
Wat voor krabpaal hebben jullie? Misschien wat lokstof op spuiten?
Wij hebben overigens ook geen behang meer omdat ze het ook sloopten hoor dus ken het probleem :')
De enige ruimte die nog behang had was de gang en we hebben daar aan de onderkant kliklaminaat op het behang gelijmd :D
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:00:49 #103
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_141617539
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:57 schreef senesta het volgende:
Wat voor krabpaal hebben jullie? Misschien wat lokstof op spuiten?
Wij hebben overigens ook geen behang meer omdat ze het ook sloopten hoor dus ken het probleem :')
De enige ruimte die nog behang had was de gang en we hebben daar aan de onderkant kliklaminaat op het behang gelijmd :D
We hadden een krabpaal, zo eentje met meerdere etages en een holletje onderin. Maar na twee jaar ongebruikt ruimte ingenomen te hebben is die nu weg :P

In de hal hebben we grove sierpleister en dat houdt het goed want daar wordt af en toe ook gekrabt. Maar dat vind ik net wat te grof voor in de woonkamer.

Catnip werkt bij de een wel, maar die gaat dan kopjes geven en op de rug liggen in plaats van krabben. Ook als je het voordoet kijken ze je zo aan van 8)7 De andere is totaal niet gevoelig voor catnip en lokmiddeltjes.
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 15:13:01 #104
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141617888
Er is nu dus helemaal geen krabpaal? Want ze willen toch hun nageltjes scherpen en als er helemaal geen alternatief is dan pakken ze denk ik toch steeds weer de bank en het behang.

Misschien dat je Valeriaandruppeltjes kunt proberen? Catnip heeft hier ook weinig effect, valeriaan daarentegen werkt hier bij alle vier.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:18:26 #105
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_141618047
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 15:13 schreef senesta het volgende:
Er is nu dus helemaal geen krabpaal? Want ze willen toch hun nageltjes scherpen en als er helemaal geen alternatief is dan pakken ze denk ik toch steeds weer de bank en het behang.
Klopt, al deden ze precies hetzelfde toen de krabpaal er nog wel was. Nu gebruiken ze vooral de mat, een oud kleed, de voordeur, bankstel en eentje ook af en toe het behang... Alleen het laatste is redelijk vervelend.
pi_141619553
Ik zou 'ns naar andere krabpalen of zelfs krabmatten kijken, soms zijn katten kieskeurig en vallen bepaalde palen totaal niet in de smaak. Ik heb hier 2 palen met holletjes en plankjes, en van beide constructies is er 1 mini stukje gebruikt, de rest wordt al jaren genegeerd (ik had ze allang naar het asiel gebracht als ik geen gastkittens van ze had, die zijn vaak minder kieskeurig :P). Een simpel krabplankje aan de muur, hoog genoeg dat ze compleet uit kunnen strekken, en een simpele, hoge paal zijn favo. Die opties zijn vaak ook maar een paar euro, zelfde voor een krabmat voor katten die de voorkeur geven aan op de grond krabben, dus lijkt me wel de moeite waard om te proberen :)
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:13:13 #107
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141619644
wij hebben een krabplank op de grond liggen, wordt het meest van allemaal gebruikt. Het is inderdaad een beetje proberen hier en daar
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 juni 2014 @ 16:15:02 #108
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_141619704
Wij hebben in de bijkeuken een mat liggen waar gebruik van gemaakt mag worden en dat doet ze ook graag :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 27 juni 2014 @ 16:16:25 #109
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_141619744
Misschien toch maar eens zo'n krabplankje proberen dan als extratje :)
pi_141621393
Sommige katten waarderen dit enorm en krabben erop los.
Ik ken het zelf alleen (nog) van horen zeggen.

http://www.zooplus.nl/sho(...)els_kartonnen/382630
"Life's a Bitch"
pi_141624873
Mijn katten krijgen de laatste tijd een steeds minder mooie vacht. Vooral achter op de rug bij hun staart wordt het vettig en zie ik af en toe wat schilfers. Daarnaast als ik ze eens aai zit binnen no time m'n handen vol met haren. Dus vraag me hard af of dat wel goed zit.

Het zijn (kortharige) binnenkatten, eten droogvoer en ik borstel ze 1x per week. Iemand een idee of ik hier wat tegen kan doen en zo ja, wat?
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 19:27:52 #112
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141625114
Klinkt een beetje alsof ze het niet zo lekker doen op het voer.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_141626604
welk voer geef je en ben je het afgelopen jaar veranderd van voeding?

sowieso is het een idee om natvoer te geven naast de brokken voor de vochthuishouding.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 juni 2014 @ 22:37:38 #114
269689 crew  Viv
pi_141631633
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:51 schreef Candaasje het volgende:
Ik kwam dit net tegen, spelen er nog meer van de katteneigenaren hier Jenga? :D
(of toch liever Mens-erger-je-niet, Ganzenbord of Stratego? ;) )

Nee, wel Rummikub O+
Als wij Jenga spelen, sprinten zij van schrik de trap op als de toren valt. :')
pi_141635674
Afgelopen nacht is Sok alweer tussen de treden van de open zoldertrap door gevallen :(
We kunnen de trap niet volledig dichtmaken vanwege licht en warmteverplaatsing maar zou het helpen als wetussen de treden een spijl horizontaal plaatsen zodat alle ruimten gehalveerd worden?
Zoals je soms van die anti inbraak stangen voor ramen hebt maar dan anders :P
  zaterdag 28 juni 2014 @ 01:14:44 #116
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141635980
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:58 schreef deadly_kiss het volgende:
Afgelopen nacht is Sok alweer tussen de treden van de open zoldertrap door gevallen :(
We kunnen de trap niet volledig dichtmaken vanwege licht en warmteverplaatsing maar zou het helpen als wetussen de treden een spijl horizontaal plaatsen zodat alle ruimten gehalveerd worden?
Zoals je soms van die anti inbraak stangen voor ramen hebt maar dan anders :P
Opstaande randjes aan de achterkant maken?
Al zal ze op een gegeven moment wel een andere slaapplek zoeken als ze er steeds vanaf dondert..
Hoewel.. katten zijn soms supereigenwijs :D
  zaterdag 28 juni 2014 @ 01:22:31 #117
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141636129
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:14 schreef Ebinas het volgende:
Sommige katten waarderen dit enorm en krabben erop los.
Ik ken het zelf alleen (nog) van horen zeggen.

http://www.zooplus.nl/sho(...)els_kartonnen/382630
Ik heb een paar jaar geleden bij een zak Eukaneuba voer ook zo'n kartonnen krabplank gekregen, erg in trek inderdaad.
Heb er later nog 1 weten te scoren dus ik heb er nu 2, inmiddels zijn ze alleen al redelijk gesloopt :D
Het is overigens niet alleen krabben, ook zit ie er graag op.
pi_141638016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:58 schreef deadly_kiss het volgende:
Afgelopen nacht is Sok alweer tussen de treden van de open zoldertrap door gevallen :(
We kunnen de trap niet volledig dichtmaken vanwege licht en warmteverplaatsing maar zou het helpen als wetussen de treden een spijl horizontaal plaatsen zodat alle ruimten gehalveerd worden?
Zoals je soms van die anti inbraak stangen voor ramen hebt maar dan anders :P
Misschien niet geheel fraai gezicht, maar kan je niet iets met betongaas oid de openingen dichtmaken.
Ik zelf heb een dergelijke oplossing voor 2 tuimelramen.
Niet geheel fraai, maar praktisch een hele goede oplossing bij mij.
Ook voor mezelf, het werkt een stuk rustgevender ;)
"Life's a Bitch"
  zaterdag 28 juni 2014 @ 09:51:31 #119
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_141638951
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:46 schreef Black-Hole het volgende:
Wie heeft er hier ervaringen met katten die het heerlijk vinden om af en toe de nagels in de muur (of in ons geval behang) te zetten?

Allebei onze katten negeren de krabpaal totaal en vinden het een beter idee om af en toe de nagels in de bank of het behang te zetten. Met als gevolg dat er nu op sommige plekken het behang flink beschadigd is. Prima want je weet dat zoiets kan gebeuren en het gebeurd natuurlijk altijd als we zelf afwezig zijn of slapen...

Nu wilden we sowieso de muren goed aanpakken alleen zijn we nu op zoek naar een krabbestendige oplossing. Waar we aan zitten te denken is om of de muren te stuccen en dan te sauzen of met een fijne structuur (spachtelputz) af te werken. Een andere optie is glasvezelbehang en dan sauzen.

Glasvezelbehang is stukken sterker dan regulier behang alleen kan het onze krabbende kat aan? En hoe zit het met een vlakke gestucte wand. Zou je daar (na verloop van tijd) strepen op kunnen zien nadat ze gekrabt hebben?

Iemand die mij hierover kan adviseren of ervaring mee heeft?
Hier krabt er een netjes altijd aan de paal, en vaak ook. De andere krabt zo nu en dan aan de paal, maar vind de muur fijner denk ik, wil ik niet, maar de muur lijd er niet onder gelukkig ;) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_141639171
Glasvezel gaat net zo goed kapot. Wij hadden het in ons vorige appartement en onze kat gebruikte de krabpaal zeer goed, maar als ze naar de badkamer wilde en die deur zat dicht ging ze er naast krabben op t behang. Krijg je allemaal van die rafels.
pi_141639891
Wie hier heeft er ervaring met feliway? Werkt dit echt goed? We hebben hier twee ruzie makende katten. 1 zit nu ook apart. Ik wil feliway gebruiken in de hoop dat ze daar rustig van worden en we ze bij elkaar kunnen doen. Maar ik hoor graag ervaringen dat dit ook echt goed werkt voor ik het koop
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_141639971
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 11:06 schreef Croli het volgende:
Wie hier heeft er ervaring met feliway? Werkt dit echt goed? We hebben hier twee ruzie makende katten. 1 zit nu ook apart. Ik wil feliway gebruiken in de hoop dat ze daar rustig van worden en we ze bij elkaar kunnen doen. Maar ik hoor graag ervaringen dat dit ook echt goed werkt voor ik het koop
Zijn ze al wel geholpen?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 11:11:42 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141639980
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 11:06 schreef Croli het volgende:
Wie hier heeft er ervaring met feliway? Werkt dit echt goed? We hebben hier twee ruzie makende katten. 1 zit nu ook apart. Ik wil feliway gebruiken in de hoop dat ze daar rustig van worden en we ze bij elkaar kunnen doen. Maar ik hoor graag ervaringen dat dit ook echt goed werkt voor ik het koop
Wat is verder de situatie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_141640038
Trouwens net de huiskamer gevogen... Nog geen half uur later gaan die 2 katten van mij stoeien met elkaar... Nu kan ik weer beginnen :'(
pi_141640218
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 11:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zijn ze al wel geholpen?
Het zijn twee dames. Ene is geholpen, andere wordt donderdag gesterriliseerd.

Situatie: Ging altijd wel prima. De ene heeft onlangs een nest gekregen. Even voor de bevalling ontplofte het al een keer, maar ging daarna langzaamaan beter met alleen blazen/grommen van de oudste. Na de bevalling ging het prima. Maar toen de kitttens 6 weken waren is het ineens geescaleerd. We weten de aanleiding niet, waren net buiten, maar ze vlogen elkaar in de haren. Sindsdien is het niet meer goed gegaan. De oudste apart gehouden en een paar keer geprobeerd bij elkaar doen. Maar de oudste gaat al gauw blazen/grommen waarop de moeder verdedigend reageerd en de oudste aanvliegt (met het nodige lawaai).
Nu zijn alle kittens weg op 1 na (we wilden er graag 1 houden) dus de moederpoes is nu nog steeds verdedigend naar de oudste toe. Eten van een afstandje van elkaar lukt nog wel. Maar daarna vliegen ze elkaar weer aan.
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 11:27:29 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141640269
Ja, die zijn de rangorde opnieuw aan het bepalen. Na de operatie van donderdag is het weer anders. Ik zou ze tot die tijd apart houden, of tot de ene poes voldoende van de operatie is hersteld. Feliway is dan zeker de moeite van het proberen waard. Let er dan wel op dat ze het eigenlijk wel moeten uitvechten: ertussen komen of ze bestraffen werkt vaak averechts.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:14:16 #127
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141642603
heb vraagje. Alles gaat goed, alleen lag ik gisteren in bed, sprong ie op me, begon ie eerst mijn arm te likken en daarna wilde ie hapje ervan nemen, hij beet heel zachtjes en rende daarna (waarschijnlijk door mijn schrikreactie) meteen weg. Dit deed ie nog 1 maal en daarna hield ie ermee op (ik negeerde het gedrag dus).
Wilde hij me iets duidelijk maken? Of wilde hij gewoon even de troll uithangen. Het kan zijn dat ik even ervoor nog met hem gespeeld had en hij nog in "speelmodus" zat?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141642676
Bijten kan ook een teken van liefde zijn. Bij mij bijt ie in mijn neus, maar dat kap ik meteen af aangezien dat niet zo prettig voelt :) Handen laat ik gewoon bijten, hij bijt ook niet hard.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:17:46 #129
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141642700
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bijten kan ook een teken van liefde zijn. Bij mij bijt ie in mijn neus, maar dat kap ik meteen af aangezien dat niet zo prettig voelt :) Handen laat ik gewoon bijten, hij bijt ook niet hard.
ja, het is alleen heel onwennig voor iemand die voor de eerste keer een kat heeft :D Ik schrik daar gewoon van, als ie het echt kwaad bedoelde beet ie wel door, dat klopt inderdaad :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 28 juni 2014 @ 13:21:04 #130
269689 crew  Viv
pi_141642802
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:17 schreef Michielos het volgende:
ja, het is alleen heel onwennig voor iemand die voor de eerste keer een kat heeft :D Ik schrik daar gewoon van, als ie het echt kwaad bedoelde beet ie wel door, dat klopt inderdaad :)
Love bites O+
Kyran hapte net in mijn knie :')
pi_141642818
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 11:27 schreef Lienekien het volgende:
Ja, die zijn de rangorde opnieuw aan het bepalen. Na de operatie van donderdag is het weer anders. Ik zou ze tot die tijd apart houden, of tot de ene poes voldoende van de operatie is hersteld. Feliway is dan zeker de moeite van het proberen waard. Let er dan wel op dat ze het eigenlijk wel moeten uitvechten: ertussen komen of ze bestraffen werkt vaak averechts.
Probleem is alleen dat we de maandag erna op vakantie gaan. Misschien mag de oudere poest bij de oppas logeren. Is het dan aan te raden om na de vakantie met feliway ze weer bij elkaar te doen?
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:22:06 #132
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141642830
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:21 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Love bites O+
Kyran hapte net in mijn knie :')
ja, maar hij rende daarna weg. Wanneer is een lovebite geen lovebite meer? Waar trek je de grens? Uit zijn gedrag merkte ik namelijk niks. Geen dikke opgezwollen staart, geen gehis met platte oren, maar wel opeens in de arm bijten. Is het dan een lovebite? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141642873
Is het geen speelsigheid?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:25:44 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141642939
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:21 schreef Croli het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat we de maandag erna op vakantie gaan. Misschien mag de oudere poest bij de oppas logeren. Is het dan aan te raden om na de vakantie met feliway ze weer bij elkaar te doen?
Vind ik lastig om daarin te adviseren. Het heeft voor- en nadelen en het is lastig om te bepalen wat je aan de oppas kunt of wilt overlaten.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:26:28 #135
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141642959
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is het geen speelsigheid?
ik had even ervoor met hem gespeeld, toen wilde ie opeens niet meer. Daarna ben ik naar bed gegaan en gebeurde dat. Misschien dat ie gewoon wel nog zin had om te spelen? :D Hij beet absoluut niet hard ofzo :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:27:59 #136
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141643005
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:22 schreef Michielos het volgende:

[..]

ja, maar hij rende daarna weg. Wanneer is een lovebite geen lovebite meer? Waar trek je de grens? Uit zijn gedrag merkte ik namelijk niks. Geen dikke opgezwollen staart, geen gehis met platte oren, maar wel opeens in de arm bijten. Is het dan een lovebite? :)
Klinkt ook als vrij plotseling zijn grens bepalen.

De tekenen die je noemt, zijn vrij extreem en duidelijk, maar vaak is het veel subtieler.

Niet straffen, beter zo min mogelijk aandacht aan besteden. En bedenk je dat je dus moet leren kennen wat wel en niet kan bij je kat.

Ik lees nu wat de situatie was: klinkt niet zo zorgelijk. Beetje gekkigheid. Jij deed ws. niks fout.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:29:22 #137
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141643047
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Klinkt ook als vrij plotseling zijn grens bepalen.

De tekenen die je noemt, zijn vrij extreem en duidelijk, maar vaak is het veel subtieler.

Niet straffen, beter zo min mogelijk aandacht aan besteden. En bedenk je dat je dus moet leren kennen wat wel en niet kan bij je kat.

Ik lees nu wat de situatie was: klinkt niet zo zorgelijk. Beetje gekkigehid. Jij deed ws. niks fout.
Yep en dat leer je dus uit ervaring neem ik aan? :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:32:09 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141643124
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:29 schreef Michielos het volgende:

[..]

Yep en dat leer je dus uit ervaring neem ik aan? :D
Ja. :)

Met geduld kom je een heel eind. En accepteer dat een kat is zoals hij is. Ik geloof dat wij mensen ons best moeten doen om dat gedrag te snappen en daar mee om moeten leren gaan, niet dat de kat zich maar moet aanpassen omdat wij mensen de baas zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:39:59 #139
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141643308
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja. :)

Met geduld kom je een heel eind. En accepteer dat een kat is zoals hij is. Ik geloof dat wij mensen ons best moeten doen om dat gedrag te snappen en daar mee om moeten leren gaan, niet dat de kat zich maar moet aanpassen omdat wij mensen de baas zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel.
hij mag mij best bijten, als ik maar weet dat ie het uit liefde doet en niet omdat ie me niet meer moet of dat hij ziek is, een agressiestoornis aan het ontwikkelen is ofzo :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141643542
feliway besteld, hopelijk werkt het vrij snel en is de situatie voordat we op vakantie gaan al weer op orde zodat we zorgeloos weg kunnen :)
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 14:45:45 #141
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141645017
ben nu aan het kijken naar een andere krabpaal/meubel. Het is een vrij grote kater van 8 jaar en de meeste krabpalen die ik zie, lijken mij niet heel erg stabiel als ik eerlijk ben. Waar hebben jullie je krabpaal besteld en wat voor een raden jullie aan voor een kater?

Ik heb nu een kleinere (1.35 in hoogte) met 2 plateaus, maar het lijkt me leuker voor hem als ie ook wat te klimmen heeft, vandaar :D

via marktplaats kwam ik hier uit:

http://www.tectake.nl/katten-krabpaal-knuti-zwart-186-cm-hoog

maar is dit iets? (zie enkel plaatjes met kittens of kleine katjes ) Kan ook net zo goed oplichting zijn natuurlijk
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141645228
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:50 schreef Croli het volgende:
feliway besteld, hopelijk werkt het vrij snel en is de situatie voordat we op vakantie gaan al weer op orde zodat we zorgeloos weg kunnen :)
Misschien kun je 'ns contact opnemen met een gedragstherapeut(e), dit lijkt me een situatie waarmee je niet moet gaan aanrommelen en op de gok wel/niet tijdelijk ergens anders plaatsen :) Al kan Feliway natuurlijk nooit kwaad! http://kattengedrag.com/ kan ik je aanraden, en ze heeft ook een telefonisch spreekuur voor korte vragen (al zal dit denk ik niet onder korte vragen vallen, dat geeft ze dan vanzelf aan).
pi_141645430
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 14:45 schreef Michielos het volgende:
ben nu aan het kijken naar een andere krabpaal/meubel. Het is een vrij grote kater van 8 jaar en de meeste krabpalen die ik zie, lijken mij niet heel erg stabiel als ik eerlijk ben. Waar hebben jullie je krabpaal besteld en wat voor een raden jullie aan voor een kater?

Ik heb nu een kleinere (1.35 in hoogte) met 2 plateaus, maar het lijkt me leuker voor hem als ie ook wat te klimmen heeft, vandaar :D

via marktplaats kwam ik hier uit:

http://www.tectake.nl/katten-krabpaal-knuti-zwart-186-cm-hoog

maar is dit iets? (zie enkel plaatjes met kittens of kleine katjes ) Kan ook net zo goed oplichting zijn natuurlijk
Ik heb 2 grotere, 1 dikke, hoge paal, en 1 zo'n klimmeubel zoals je linkt. Mijn klimmeubel komt van de Duitse eBay, als je daar goed zoekt en tijd hebt om te bieden kan je wel 'ns een goedkope, leuke paal krijgen, al vind ik de prijs van die je linkt ook netjes voor zo'n paal inclusief verzenden!
Met dat klimding heb ik gekeken naar stevigheid, zo'n smal geval wat je tussen het plafond en de vloer klemt, leek mij niet stevig genoeg voor dolle, jonge kater. Ik heb er dus 1 met 3 palen op de bodemplaat (en een 4e paaltje maar da's maar een laag plateautje en huisje), die een heel eind tot het plafond komt. Doordat het meerdere palen zijn issie vrij stevig, extra vastzetten aan de muur is niet nodig. Degene die je linkt was mijn 2e keus. Wat betreft het krabben, dat doen ze echt het liefste aan de hoge paal, en niet aan dat klimmeubel, omdat mijn katten duidelijk de voorkeur hebben voor compleet uitgerekt krabben, wat met zulke minipaaltjes minder handig is.
Maar wil je echt stevig, denk dan eens aan zelf maken! :Y En als je wil dat ie wat te klimmen heeft... wat plankjes aan de muur (bijvoorbeeld waarmee ie op een kast kan, lekker hoog alles overzien) biedt ook al veel opties, vinden ze vaak erg leuk :)

Edit, ik heb bijna dezelfde als de Duki op die site, die werkt hier prima met 2 volwassen katten, al zijn de plateautjes en mandje wel aan de kleine kant :)
pi_141647328
Ik bestelde altijd bij zooplus. Ik heb deze staan van zooplus http://www.zooplus.nl/sho(...)abpaal_middel/277845
Met deze krabpaal kunnen de katten zich helemaal uitrekken en is erg stevig. Nog nooit omgevallen, ook al stoeien ze erop.

En een petfun. Maar dat is wel een andere prijsklasse.
Verder twee simpele krabplankjes aan twee muren waar ze langslopen. Die kan je zo hoog hangen als je wil. http://www.zooplus.nl/sho(...)ubels/krabstam/27328
En nog een kartonnen krabplank/bank.

Die krabpalen van tectake zien er niet stevig uit. De palen zijn erg dun.
Deze verkoper op marktplaats heeft ook vaak goedkope krabpalen en andere dierenspullen
http://www.marktplaats.nl(...)orizontalRichSnippet
Zijn allemaal restgoederen maar als er iets niet goed is staat dat erbij.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_141647745
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 16:08 schreef WinnieWana het volgende:
Ik bestelde altijd bij zooplus. Ik heb deze staan van zooplus http://www.zooplus.nl/sho(...)abpaal_middel/277845
Met deze krabpaal kunnen de katten zich helemaal uitrekken en is erg stevig. Nog nooit omgevallen, ook al stoeien ze erop.

En een petfun. Maar dat is wel een andere prijsklasse.
Verder twee simpele krabplankjes aan twee muren waar ze langslopen. Die kan je zo hoog hangen als je wil. http://www.zooplus.nl/sho(...)ubels/krabstam/27328
En nog een kartonnen krabplank/bank.

Die krabpalen van tectake zien er niet stevig uit. De palen zijn erg dun.
Deze verkoper op marktplaats heeft ook vaak goedkope krabpalen en andere dierenspullen
http://www.marktplaats.nl(...)orizontalRichSnippet
Zijn allemaal restgoederen maar als er iets niet goed is staat dat erbij.
Die XXL krabpaal bedoelde ik idd met mijn dikke, hoge paal, daar hing er al 1 aan terwijl ik 'm nog ondersteboven hield om de bodemplaat erop te schroeven :') Als ik alle palen in huis moest vervangen voor 1, dan zou 't die zijn :Y Al mijn katten waren meteen fan, omdat ie zo hoog en lekker breed is, en de opvangkittens vinden 'm ook geweldig (die hangen er met een heel stel tegelijk in :D). Enigste nadeel, de mijne is niet gelijmd, heb dus het middelste stuk toevallig van de week zelf opnieuw omwikkeld met sisal, dat was helemaal naar beneden getrokken. Als je écht een enorme kat hebt issie misschien niet stevig genoeg, net als de meeste palen is ook deze van karton, maar ik denk dat er maar weinig katten zijn die groot genoeg zijn om zoiets kapot te krijgen. Omvallen doet ie idd niet, mijn meubel is wiebeliger, deze paal staat gewoon stevig.
pi_141648230
Bij mij staat de maio krabpaal van zooplus (ergens is er wel een foto op fok!) en die blijft ook goed staan, ook als ze er met een noodvaart opspringen tijdens de gekke kwartiertjes.
We have far more in common than that which devides us..
pi_141654366
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 14:53 schreef Holyme het volgende:

[..]

Misschien kun je 'ns contact opnemen met een gedragstherapeut(e), dit lijkt me een situatie waarmee je niet moet gaan aanrommelen en op de gok wel/niet tijdelijk ergens anders plaatsen :) Al kan Feliway natuurlijk nooit kwaad! http://kattengedrag.com/ kan ik je aanraden, en ze heeft ook een telefonisch spreekuur voor korte vragen (al zal dit denk ik niet onder korte vragen vallen, dat geeft ze dan vanzelf aan).
Bedankt voor de tip! Een telefoontje wat het beste te doen ivm de vakantie is wel de moeite waard denk ik. Kan de kerel met zn gitaarkoffer van Animal Planet niet even langs komen.... Die is goed!! :D
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_141654994
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:22 schreef Croli het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Een telefoontje wat het beste te doen ivm de vakantie is wel de moeite waard denk ik. Kan de kerel met zn gitaarkoffer van Animal Planet niet even langs komen.... Die is goed!! :D
Jackson Galaxy. Heeft ook heel veel filmpjes op youtube
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:51:57 #149
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_141655673
jaaa 'de cat whisperer' is toch van een stuk hoger niveau dan de dog whisperer
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 21:29:01 #150
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141661284
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 19:51 schreef superkimmi het volgende:
jaaa 'de cat whisperer' is toch van een stuk hoger niveau dan de dog whisperer
Alleen zijn die homeopathische cat spirit flesjes die ie verkoopt natuurlijk totale onzin :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141669178
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 06:10 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Misschien niet geheel fraai gezicht, maar kan je niet iets met betongaas oid de openingen dichtmaken.
Ik zelf heb een dergelijke oplossing voor 2 tuimelramen.
Niet geheel fraai, maar praktisch een hele goede oplossing bij mij.
Ook voor mezelf, het werkt een stuk rustgevender ;)
Het probleem is dat ons huis pas een halfjaar oud is en ik wil eigenlijk geen amateur probleemoplossingen meer toepassen :P
Een opstaand randje gaat ook niet fraai staan denk ik..
Ik heb er wel slapeloze nachten van inmiddels...
  zondag 29 juni 2014 @ 00:44:16 #152
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141669441
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 00:35 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Het probleem is dat ons huis pas een halfjaar oud is en ik wil eigenlijk geen amateur probleemoplossingen meer toepassen :P
Een opstaand randje gaat ook niet fraai staan denk ik..
Ik heb er wel slapeloze nachten van inmiddels...
Dat opstaande randje kan je evt weer bekleden.

Even snel een paint gemaakt
  zondag 29 juni 2014 @ 00:49:17 #153
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_141669599
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:26 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik had even ervoor met hem gespeeld, toen wilde ie opeens niet meer. Daarna ben ik naar bed gegaan en gebeurde dat. Misschien dat ie gewoon wel nog zin had om te spelen? :D Hij beet absoluut niet hard ofzo :)
Het kan ook ff een rare actie zijn geweest, hij was het even zat, was al opgefokt van het spelen enz.
pi_141671087
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:58 schreef deadly_kiss het volgende:
Afgelopen nacht is Sok alweer tussen de treden van de open zoldertrap door gevallen :(
We kunnen de trap niet volledig dichtmaken vanwege licht en warmteverplaatsing maar zou het helpen als wetussen de treden een spijl horizontaal plaatsen zodat alle ruimten gehalveerd worden?
Zoals je soms van die anti inbraak stangen voor ramen hebt maar dan anders :P
Is de trap bekleden met tapijt niet het makkelijkste heeft hij houvast.
Hij moet natuurlijk wel leren trappen lopen :Y
  zondag 29 juni 2014 @ 04:54:10 #155
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141673253
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 00:49 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het kan ook ff een rare actie zijn geweest, hij was het even zat, was al opgefokt van het spelen enz.
kom net terug van het werk, slaakte ie miauwtjes , heletijd kopjes geven en daarna rolde ie heen en weer over de grond. Zo fijn om te zien O+
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zondag 29 juni 2014 @ 05:12:59 #156
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141673269
Probeer geen logica in hun gedrag te zien, dat is er niet.

Laatst greep Ot mijn hand vast (bij een teekinspectie op haar buik) met vier poten en nagels en begon te blazen en liep kwaad weg. Tien seconden later gaf ze al weer kopjes.

Die beesten zijn onwijs onlogisch en onvoorspelbaar.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 29 juni 2014 @ 06:03:01 #157
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141673311
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 04:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

kom net terug van het werk, slaakte ie miauwtjes , heletijd kopjes geven en daarna rolde ie heen en weer over de grond. Zo fijn om te zien O+
Hij heeft je gemist :)
Leuk is dat altijd als ze dat kenbaar maken.

quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 05:12 schreef Catch22- het volgende:
Probeer geen logica in hun gedrag te zien, dat is er niet.

Laatst greep Ot mijn hand vast (bij een teekinspectie op haar buik) met vier poten en nagels en begon te blazen en liep kwaad weg. Tien seconden later gaf ze al weer kopjes.

Die beesten zijn onwijs onlogisch en onvoorspelbaar.
De buik is sowieso een plek waar niet elke kat aangeraakt wil worden, dat is een teken van volledige overgave voor hen, anderen vinden het weer heerlijk om daar geaaid te worden, misschien dat dat met zogen te maken heeft.
Lijkt me dat jouw kat het even zat was, even goed duidelijk maken maar daarna meteen aangeven dat het niet zo kwaad bedoeld was.
pi_141674444
Bij honden is op de rug liggen een teken van volledige overgave. Bij katten is het ook een aanvalspositie.
pi_141674574
Inderdaad bij katten is het zeker geen teken van overgave. Mijn kat ligt heel vaak zo. Overal. In de hal, midden in de woonkamer of keuken en onderaan de trap (oppassen dus dat ik niet mijn nek breek want meneer gaat niet aan de kant)



Het is wanneer hij zijn nagels uit heeft een aanvalspositie. Ligt hij er zo bij als op de foto. Dan is het gewoon totaal ontspannen. Geen uitnodiging tot buikje kroelen bij de meeste katten.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_141677104
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:27 schreef senesta het volgende:
Klinkt een beetje alsof ze het niet zo lekker doen op het voer.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:12 schreef loecje het volgende:
welk voer geef je en ben je het afgelopen jaar veranderd van voeding?

sowieso is het een idee om natvoer te geven naast de brokken voor de vochthuishouding.
Royal Canin geef ik ze. Ga me maar even op het eten orienteren.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:01:19 #161
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141679086
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:28 schreef WinnieWana het volgende:
Inderdaad bij katten is het zeker geen teken van overgave. Mijn kat ligt heel vaak zo. Overal. In de hal, midden in de woonkamer of keuken en onderaan de trap (oppassen dus dat ik niet mijn nek breek want meneer gaat niet aan de kant)

[ afbeelding ]

Het is wanneer hij zijn nagels uit heeft een aanvalspositie. Ligt hij er zo bij als op de foto. Dan is het gewoon totaal ontspannen. Geen uitnodiging tot buikje kroelen bij de meeste katten.
Duidelijk verhaal! Ik zag inderdaad geen klauwen uit, leek gewoon net of ie opeens een krolse kater was, hij keek ook heel lief met half gesloten ogen. Denk dat ie gewoon blij was me te zien :D

Over het bijten, ik had me voorgenomen om eens te kijken hoe hard hij bijt. Toen ie me beet, liet ik me gewoon bijten. Het is eigenlijk geeneens echt bijten.. meer de mond om mijn arm sluiten, hij drukt niet door en bijt niet hard. Je ziet wel een rood lijntje maar het bloed niet, doet totaal geen pijn helemaal niks.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:08:23 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141679306
Dan kan het weinig kwaad. Straffen hoeft niet, maar ik zou het niet al te veel aanmoedigen.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:15:18 #163
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141679472
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:08 schreef Lienekien het volgende:
Dan kan het weinig kwaad. Straffen hoeft niet, maar ik zou het niet al te veel aanmoedigen.
Ik ben meer van het negeren dan van het bewust straffen.
Goed bedrag beloon ik, slecht gedrag negeer ik. Zo werkte ik als pedagoog ook grotendeels :P
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141689095
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 01:44 schreef vronie het volgende:

[..]

Is de trap bekleden met tapijt niet het makkelijkste heeft hij houvast.
Hij moet natuurlijk wel leren trappen lopen :Y
De kat is al 6 en kan makkelijk traplopen (lees:met een tornado door het huis) het probleem ontstaat snachts als ze op de zoldertrap gaat liggen bijna bovenaan omdat ze dan ook uitzicht heeft op onze slaapkamer en andere katten.

In haar slaap denk ik dat ze zich wil rollen of uitrekken en dan valt ze tussen de treden door.

Bekleden is ook geen optie omdat we 5 katten hebben en elke dag de traptreden met de plumeau doen om het huis schoon te houden :)
  zondag 29 juni 2014 @ 23:12:51 #165
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141704872
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 06:03 schreef SiGNe het volgende:

[..]

De buik is sowieso een plek waar niet elke kat aangeraakt wil worden, dat is een teken van volledige overgave voor hen, anderen vinden het weer heerlijk om daar geaaid te worden, misschien dat dat met zogen te maken heeft.
Lijkt me dat jouw kat het even zat was, even goed duidelijk maken maar daarna meteen aangeven dat het niet zo kwaad bedoeld was.
Dat klopt, dat wil ze niet, maar ik moest toch kijken of er teken waren :) ze is wel vaker op die manier gestoord. Heel fel en boos doen en dan tien seconden later weer knuffelen :P

Overmorgen zie ik ze weer O+ ben twee weken op vakantie geweest en mis die trutjes wel een beetje :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 29 juni 2014 @ 23:18:10 #166
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141705237
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:12 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat klopt, dat wil ze niet, maar ik moest toch kijken of er teken waren :) ze is wel vaker op die manier gestoord. Heel fel en boos doen en dan tien seconden later weer knuffelen :P

Overmorgen zie ik ze weer O+ ben twee weken op vakantie geweest en mis die trutjes wel een beetje :)
Karel vandaag ook weer, teek aan de zijkant van z'n kin, aaien vind ie daar prima maar als ik de haren opzij probeer te krijgen om de teek goed zichtbaar te maken dan laat ie duidelijk weten dat ie geen zin heeft in een onderzoek.
Hap.. dooraaien jij! :D
pi_141714411
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:12 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat klopt, dat wil ze niet, maar ik moest toch kijken of er teken waren :) ze is wel vaker op die manier gestoord. Heel fel en boos doen en dan tien seconden later weer knuffelen :P

Overmorgen zie ik ze weer O+ ben twee weken op vakantie geweest en mis die trutjes wel een beetje :)
Veel plezier alvast, wat kunnen ze blij zijn als je weer thuis komt O+
pi_141714719
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 16:25 schreef Holyme het volgende:

[..]

Die XXL krabpaal bedoelde ik idd met mijn dikke, hoge paal, daar hing er al 1 aan terwijl ik 'm nog ondersteboven hield om de bodemplaat erop te schroeven :') Als ik alle palen in huis moest vervangen voor 1, dan zou 't die zijn :Y Al mijn katten waren meteen fan, omdat ie zo hoog en lekker breed is, en de opvangkittens vinden 'm ook geweldig (die hangen er met een heel stel tegelijk in :D). Enigste nadeel, de mijne is niet gelijmd, heb dus het middelste stuk toevallig van de week zelf opnieuw omwikkeld met sisal, dat was helemaal naar beneden getrokken. Als je écht een enorme kat hebt issie misschien niet stevig genoeg, net als de meeste palen is ook deze van karton, maar ik denk dat er maar weinig katten zijn die groot genoeg zijn om zoiets kapot te krijgen. Omvallen doet ie idd niet, mijn meubel is wiebeliger, deze paal staat gewoon stevig.
Wij hadden eerst een grote krabpaal met allemaal plankjes en holletjes, maar die was duidelijk alleen voor het slapen. Vanaf het begin al samen met een stevige lange paal, de XXL krabpaal.
Deze :



De stevige lange paal doet het nog steeds goed, daar word in gesprongen, gevochten, gestrekt, gekrabd...
Hij staat er al een jaar of 5, en heeft 4 Abessijnen en een stevige Bengaal van bijna 8 kilo overleefd en staat nog steeds in goede staat.

de ander is weer duidelijk bedoeld voor het slapen. Dat is deze :

  dinsdag 1 juli 2014 @ 13:40:40 #169
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141762516
Nog een vraag :D
Gisternacht kwam de kat op me liggen bij bed en ik zag de heletijd die blik in zijn ogen. Dus ik keek weg, maar toen viel ie mijn hand aan haha
behalve een bebloede arm door kraswond heb ik gelukkig niet veel , maar zei meteen NEE en hij moest van het bed af. Toen ik wakker werd was ie weer poeslief en sloot ie ogen ook als ik ze sloot enz.

Heb ik goed gehandeld? Het is niet zo dat ik weg kon van de situatie en bedacht me dat aankijken het laatste was wat ik moest doen. Zag hij mijn hand als speelgoed of was ie boos op mij? Wat kan ik anders doen?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141772996
Heb je maar 1 kat?

Misschien is het uit verveling?

Als ik naar mijn eigen katten kijk... die maken ook wel eens ern dolletje met elkaar...

Paar voorbeelden:

Kat1 wacht achter de deur tot kat2 van de trap af komt lopen, kat 1 vliegt kat2 aan en wil spelen.

Kat1 ligt bovenop de krabpaal te slapen, kat2 hangt aan staart van kat1.

Kat1 komt bij kat2 liggen en gast kat2 wassen... geeft na 3 likken een haal.


Ik heb nog nooit gehad dat een kat mij aanviel :) ... hier lossen ze de verveling onderling op :P
  dinsdag 1 juli 2014 @ 18:47:14 #171
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141774726
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 13:40 schreef Michielos het volgende:
Nog een vraag :D
Gisternacht kwam de kat op me liggen bij bed en ik zag de heletijd die blik in zijn ogen. Dus ik keek weg, maar toen viel ie mijn hand aan haha
behalve een bebloede arm door kraswond heb ik gelukkig niet veel , maar zei meteen NEE en hij moest van het bed af. Toen ik wakker werd was ie weer poeslief en sloot ie ogen ook als ik ze sloot enz.

Heb ik goed gehandeld? Het is niet zo dat ik weg kon van de situatie en bedacht me dat aankijken het laatste was wat ik moest doen. Zag hij mijn hand als speelgoed of was ie boos op mij? Wat kan ik anders doen?
Of aandacht opeisen op een nagatieve manier of inderdaad willen spelen en in het donker net iets te enthousiast zijn.
Goed gehandeld in elk geval, handen zijn voor aaien en om eten te geven, niet om mee te spelen.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 20:57:58 #172
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141783616
Het kan ook zijn dat toen ie me aankeek ik hem te lang heb aangekeken en hij zich daardoor bedreigd voelde. Ik moet natuurlijk ook leren hoe hij in elkaar zit enz :) maar wil wel laten merken dat je me niet zomaar kunt aanvallen gewoon korte negatieve consequentie meteen gegeven. Kijken hoe ie vanavond Is haha
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141815299
Het lag inderdaad aan het gebit van mijn kat (het kwijlen, vraag van een maandje terug denk ik). Het moet binnenkort onder narcose schoongemaakt worden. De dierenarts zei wel dat er een groter risico is bij narcose voor katten met een korte neus (het is een halve Pers). :{
pi_141890272
Madam (geschat tussen de 1 en 2 jaar) weigert natvoer.

Als ik heel veel geluk heb wil ze het sap ervan af likken. Dat doet ze dan weliswaar met veel kattenprecisie , want wat rest zijn alle stukjes vlees of vis. Geen sliert of stukje dat daar van naar binnen wordt geslingerd. Sterker nog als het aan haar tong kleeft wordt het al slingerend verwijderd.
Als er maar niets naar binnen gaat.

Nu ken ik haar eetgedrag (qua smakenvoorkeur) nog niet zo goed, omdat ik haar pas kort heb.
Maar heb inmiddels al heel wat merken en smaken geprobeerd zoals die van Almo, Applaws, Animonda, Bozita.

Ik heb het aangelengd met water, een beetje opgewarmd, gepureerd. Wat kan ik nu nog proberen?

Het maffe is dat als ik het klaar maak ze hoopvol bij me wacht. Vervolgens enthousiast op het schaaltje afgaat, ruikt en kijkt van …… “dat vreet ik dus niet”.

Ik heb haar nog geen gourmet, whiskas, Felix etc voorgeschoteld. En dat wil ik liever niet proberen, want als ze dat wel lust, dan wil ze straks wellicht niet anders. Qua samenstelling sta ik hier nl niet zo achter.

Mijn vraag is of je een volwassen kat nog natvoer kan leren eten?
Zo ja, hebben jullie nog tips?
"Life's a Bitch"
pi_141891496
brokjes eet ze wel goed?
brokjes met een plens water?

dat is dan geen natvoer, maar wel extra vocht.
pi_141891652
Mengen met brokjes en dan steeds iets minder?
Hier eten ze ook heel slecht natvoer, een theelepel per kat per dag. Ik heb voor het extra vocht een drink fontijn staan waar ze goed uit drinken. Buiten het vocht is natvoer niet echt nodig als de brokken van goede kwaliteit zijn.
pi_141891763
Mijn vorige kat deed hetzelfde als jouw kat, alleen het sap oplebberen, ik heb het maar zo gelaten. Er stond wel de hele dag brokjes voor haar klaar dus verhongeren deed ze niet.
pi_141892141
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 15:59 schreef loecje het volgende:
brokjes eet ze wel goed?
brokjes met een plens water?

dat is dan geen natvoer, maar wel extra vocht.
Brokjes eet ze goed.
Ga daar eens water over doen. Ben benieuwd!
"Life's a Bitch"
pi_141892165
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:02 schreef Dragonberry het volgende:
Mengen met brokjes en dan steeds iets minder?
Hier eten ze ook heel slecht natvoer, een theelepel per kat per dag. Ik heb voor het extra vocht een drink fontijn staan waar ze goed uit drinken. Buiten het vocht is natvoer niet echt nodig als de brokken van goede kwaliteit zijn.
Als brokjes met water niet werkt, ga ik eens proberen te mengen
"Life's a Bitch"
pi_141892589
Hier heb ik ook junkfood katten :') :9 Alle goedkoop merken slobberen ze zo naar binnen maar voor de goede dure merken (Cosma, Animonda, Porta) trekken ze hun neus op. Ze krijgen het heel soms als lekkernij maar verder moeten ze het doen met graanvrije brokken.
pi_141893793
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:30 schreef PaarsBeestje het volgende:
Hier heb ik ook junkfood katten :') :9 Alle goedkoop merken slobberen ze zo naar binnen maar voor de goede dure merken (Cosma, Animonda, Porta) trekken ze hun neus op. Ze krijgen het heel soms als lekkernij maar verder moeten ze het doen met graanvrije brokken.
Jammer is dat toch.
Maar goed ik probeer nog het eea in de hoop dat......

*zucht* maar eigenlijk voel ik al aankomen wie hier wint :D
"Life's a Bitch"
  vrijdag 4 juli 2014 @ 17:34:44 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141894728
Kitekat of Gourmet al eens geprobeerd?
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † vrijdag 4 juli 2014 @ 17:41:32 #183
43556 miss_dynastie
pi_141894926
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:17 schreef Aspergermeisje het volgende:
Het lag inderdaad aan het gebit van mijn kat (het kwijlen, vraag van een maandje terug denk ik). Het moet binnenkort onder narcose schoongemaakt worden. De dierenarts zei wel dat er een groter risico is bij narcose voor katten met een korte neus (het is een halve Pers). :{
Daar kunnen ze gewoon voorzorgsmaatregelen voor treffen...
pi_141894967
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:34 schreef Lienekien het volgende:
Kitekat of Gourmet al eens geprobeerd?
Nog niet, omdat ik haar liever natvoer met een hoog percentage aan vlees of vis wil geven :@
"Life's a Bitch"
pi_141895108
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Daar kunnen ze gewoon voorzorgsmaatregelen voor treffen...
Maar ik zou het nog even extra benadrukken op de dag zelf (als je de kat afgeeft).
Bij een kat van mij hebben ze een fout gemaakt.
Dat kwam omdat onverwacht een andere dierenarts mijn kat ging behandelen.
En had haar de normale narcose toegediend.
Ze was er bijna geweest -O-
"Life's a Bitch"
  vrijdag 4 juli 2014 @ 17:49:09 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141895149
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:43 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Nog niet, omdat ik haar liever natvoer met een hoog percentage aan vlees of vis wil geven :@
Natvoer geef ik vooral voor het vocht. Gecombineerd met de droge brokjes krijgt ze echt wel binnen wat ze nodig heeft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141895670
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Natvoer geef ik vooral voor het vocht. Gecombineerd met de droge brokjes krijgt ze echt wel binnen wat ze nodig heeft.
Doordat ik de laatste jaren alleen maar nierkatten heb gehad (die het natvoer van het nierdieet weigerden). Ben ik het allemaal een beetje kwijt.

Vroeger werd geadviseerd alleen brokken te geven (ivm gebit).
Tegenwoordig blijkbaar achterhaald en is brokken icm met natvoer het advies (ivm diverse organen).

Daarbij is tegenwoordig de samenstelling ook veel uitgebreider en kan je kiezen voor hoogwaardig voer. (alleen dat al was een studie op zich)

De brokken die ik haar geef zijn van goede kwaliteit, dus dan zou ik voor het vocht ook af kunnen met merken als gourmet etc. (mocht ze dat wel willen)?

Maw natvoer (ongeacht merk) is beter dan alleen brokken en niet weten of ze genoeg vocht binnen ?


Vermoedelijk dat laatste een vraag naar de bekende weg?
"Life's a Bitch"
  vrijdag 4 juli 2014 @ 18:13:44 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141896075
Dit blijft gewoon lastig. Ik ben ook maar één kattenvrouwtje met een mening en wat ervaring.

Volgens mij is natvoer in principe ook volledige voeding, al zal er ongetwijfeld verschil in kwaliteit zijn. Maar hoogwaardig natvoer dat ze niet eet, daar profiteert ze ook niet van.
The love you take is equal to the love you make.
pi_141896302
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:13 schreef Lienekien het volgende:
Dit blijft gewoon lastig. Ik ben ook maar één kattenvrouwtje met een mening en wat ervaring.

Volgens mij is natvoer in principe ook volledige voeding, al zal er ongetwijfeld verschil in kwaliteit zijn. Maar hoogwaardig natvoer dat ze niet eet, daar profiteert ze ook niet van.
Daar heb je een punt.
Iig dank je wel voor het meedenken ^O^
"Life's a Bitch"
pi_141896365
je hebt altijd een goed , beter en best ;)
pi_141896454
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:20 schreef loecje het volgende:
je hebt altijd een goed , beter en best ;)
Ga nog wat troeven uitspelen, maar je hebt gelijk.
Als best niet wil, is beter & goed, goed genoeg ;)
"Life's a Bitch"
  † In Memoriam † vrijdag 4 juli 2014 @ 18:24:30 #192
43556 miss_dynastie
pi_141896469
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:48 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Maar ik zou het nog even extra benadrukken op de dag zelf (als je de kat afgeeft).
Bij een kat van mij hebben ze een fout gemaakt.
Dat kwam omdat onverwacht een andere dierenarts mijn kat ging behandelen.
En had haar de normale narcose toegediend.
Ze was er bijna geweest -O-
Wat erg! Zeker omdat je gewoon ziet dat een kat dat nodig heeft vanwege de neus. Zulk soort dingen heb ik dan ook nog nooit hoeven melden. Een medicijnallergie vermeldde ik voor de zekerheid wel even, maar dit soort dingen horen ze gewoon te zien en weten...
  † In Memoriam † vrijdag 4 juli 2014 @ 18:26:46 #193
43556 miss_dynastie
pi_141896552
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:01 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Doordat ik de laatste jaren alleen maar nierkatten heb gehad (die het natvoer van het nierdieet weigerden). Ben ik het allemaal een beetje kwijt.

Vroeger werd geadviseerd alleen brokken te geven (ivm gebit).
Tegenwoordig blijkbaar achterhaald en is brokken icm met natvoer het advies (ivm diverse organen).

Daarbij is tegenwoordig de samenstelling ook veel uitgebreider en kan je kiezen voor hoogwaardig voer. (alleen dat al was een studie op zich)

De brokken die ik haar geef zijn van goede kwaliteit, dus dan zou ik voor het vocht ook af kunnen met merken als gourmet etc. (mocht ze dat wel willen)?

Maw natvoer (ongeacht merk) is beter dan alleen brokken en niet weten of ze genoeg vocht binnen ?


Vermoedelijk dat laatste een vraag naar de bekende weg?

Ik voer zelf vers vlees, de katten zijn dol op brokken, dus wij combineren vers met brokken (voorheen Orijen, nu ze daarop uitgekeken zijn Acana).
pi_141896643
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat erg! Zeker omdat je gewoon ziet dat een kat dat nodig heeft vanwege de neus. Zulk soort dingen heb ik dan ook nog nooit hoeven melden. Een medicijnallergie vermeldde ik voor de zekerheid wel even, maar dit soort dingen horen ze gewoon te zien en weten...
Zelfs thuis is dat arme ding nog 24 uur incontinent geweest. Ze hadden haar ook nooit zo mee mogen geven. Ben daar ook niet meer geweest.

Hoewel het beestje inmiddels geruime tijd is overleden (niet door die specifieke narcose), kan ik er nog kwaad om worden.
"Life's a Bitch"
pi_141896811
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik voer zelf vers vlees, de katten zijn dol op brokken, dus wij combineren vers met brokken (voorheen Orijen, nu ze daarop uitgekeken zijn Acana).
Dat zou ik ook nog eens kunnen proberen vers vlees icm brokken.
Ze krijgt nu Applaws (Orijen was me iets te duur ;) )
"Life's a Bitch"
  † In Memoriam † vrijdag 4 juli 2014 @ 18:35:59 #196
43556 miss_dynastie
pi_141896888
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:33 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Dat zou ik ook nog eens kunnen proberen vers vlees icm brokken.
Ze krijgt nu Applaws (Orijen was me iets te duur ;) )
Applaws is ook prima voer hoor, ik heb er zelf ook wat zakjes van in huis gehad nadat Orijen plotseling had afgedaan (volgens mij is het recept veranderd), maar ze vonden Acana net iets lekkerder, dus nu staan ze daar op. Het blijven katten :+
pi_141897047
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Applaws is ook prima voer hoor, ik heb er zelf ook wat zakjes van in huis gehad nadat Orijen plotseling had afgedaan (volgens mij is het recept veranderd), maar ze vonden Acana net iets lekkerder, dus nu staan ze daar op. Het blijven katten :+
Echt niet te sturen _O-

Het heeft (tot nu toe) ook zijn voordelen, het is de eerste kat die geen poging onderneemt om het eten van mijn bord te jatten.
"Life's a Bitch"
pi_141898152
hier krijgen ze ipv natvoer KVV met nog wat extra water. volledig vers durf ik nog niet aan.

als brok voer ik sinds kort TotW vis (Taste of the Wild - Canyon River Feline)
*O* dat lijkt na 2 weken nog steeds goed te gaan met de voedselallergie van poes *O*
  † In Memoriam † vrijdag 4 juli 2014 @ 19:12:36 #199
43556 miss_dynastie
pi_141898352
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:07 schreef loecje het volgende:
hier krijgen ze ipv natvoer KVV met nog wat extra water. volledig vers durf ik nog niet aan.

als brok voer ik sinds kort TotW vis (Taste of the Wild - Canyon River Feline)
*O* dat lijkt na 2 weken nog steeds goed te gaan met de voedselallergie van poes *O*
Oh, ik bedoel ook KVV hoor, volledig vers gaat mijn pet nog te boven :P
Taste of the Wild leek me ook erg fijn voer, maar ik zag het nergens in kleine verpakkingen en direct 2 kilo is me te veel met mijn zeurpieten :D

Ik had ook een proefzakje ziwipeak meebesteld (was gratis), gewoon voor de gein want no way dat ik dat ooit zou voeren als normale brokjes tegen die prijzen, maar ze hoeven het gewoon niet _O- Whiskas daarentegen gaat er altijd wel in :+ _O-
pi_141898514
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:12 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oh, ik bedoel ook KVV hoor, volledig vers gaat mijn pet nog te boven :P
Taste of the Wild leek me ook erg fijn voer, maar ik zag het nergens in kleine verpakkingen en direct 2 kilo is me te veel met mijn zeurpieten :D

Ik had ook een proefzakje ziwipeak meebesteld (was gratis), gewoon voor de gein want no way dat ik dat ooit zou voeren als normale brokjes tegen die prijzen, maar ze hoeven het gewoon niet _O- Whiskas daarentegen gaat er altijd wel in :+ _O-
Ik heb TOTW hier voor de kudde. Wil je dat ik wat opstuur naar je?
pi_141898587
ik heb ook eerst van iemand een beetje mogen proberen. helemaal met voedselallegie is 2,zoveel kilo nogal een gok. vast wel iemand die wat over heeft.
edit: zoals paarsbeestje dus ^O^
pi_141898803
Vers KVV kwam ik al vaker tegen hier. Ben er alleen nog niet bekend mee.
Ga me daar nu gewoon eens in verdiepen.

Ben overigens ergens wel 1 kg van Taste of the Wild tegengekomen.
Heb het genoteerd, maar ja helaas niet bij wie ;(

Alsnog gevonden: http://www.food4pets.be/webshop/18675-TASTE-OF-THE-WILD

[ Bericht 19% gewijzigd door Ebinas op 04-07-2014 19:32:06 ]
"Life's a Bitch"
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:20:05 #203
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_141936278
Wie weet een middel waarmee je urine van stoffen meubels kunt wassen? Gisteren zijn 2 van de kittens van mijn poes Zoë weggegaan en kleine Shiva die ik zelf houd was enkele uren niet helemaal zichzelf en heeft toen een plasje op 1 van mijn velours stoffen banken gedaan. Ben meteen aan het boenen geweest met vloeibare biotex, die tip kreeg ik van iemand. Maar nu het opgedroogd is zit er wel een grote vlek op de bank :(.

Gelukkig gaat het nu weer goed en doet ze alles weer netjes in de kattenbak.
pi_141936679
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
Wie weet een middel waarmee je urine van stoffen meubels kunt wassen? Gisteren zijn 2 van de kittens van mijn poes Zoë weggegaan en kleine Shiva die ik zelf houd was enkele uren niet helemaal zichzelf en heeft toen een plasje op 1 van mijn velours stoffen banken gedaan. Ben meteen aan het boenen geweest met vloeibare biotex, die tip kreeg ik van iemand. Maar nu het opgedroogd is zit er wel een grote vlek op de bank :(.

Gelukkig gaat het nu weer goed en doet ze alles weer netjes in de kattenbak.
ik weet niet wat vloeibare biotex is, maar ik gebruik altijd biotex groen. Daar zit ook geen bleek in enzo. Daar kan je het misschien nog goed mee krijgen.
pi_141936680
biotex werkt idd goed tegen de urine, maar alleen als je het goed kan uitspoelen.
je kan het nog enkele keren afnemen met een natte doek. ik weet niet of je die stof mag stomen met een stoomreiniger?

UrineOff is ook een fijn product. Ecodor heeft ook iets vergelijkbaars. zoiets werkt denk ik beter bij een bank aangezien je dat niet hoeft uit te spoelen.
  maandag 7 juli 2014 @ 15:53:14 #206
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142007716
heb zo een waar krabparadijs gekocht.. even opzetten en.... kat kijkt me duf aan springt op de bank en valt als een blok in slaap.. wat?? :D _O- _O- _O- :|W
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142008041
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:53 schreef Michielos het volgende:
heb zo een waar krabparadijs gekocht.. even opzetten en.... kat kijkt me duf aan springt op de bank en valt als een blok in slaap.. wat?? :D _O- _O- _O- :|W
Gokje voor z'n volgende actie: het krabmeubel negeren en in de doos waar het in kwam gaan liggen :P
pi_142010593
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_142010617
Nooit een kat op een krabmeubel zetten. Nu weet hij dat hij er op mag van jou en is het dus niet interessant.
Tip: altijd doen of nieuwe dingen voor de katten niet voor de katten zijn ;)
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  maandag 7 juli 2014 @ 17:24:11 #210
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142010948
dat doe ik sowieso niet :) Als ie erop wil, mag ie erop en anders ziet ie maar :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 7 juli 2014 @ 17:57:05 #211
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142012283


wtf moet ik ermee denkt ie hahaha :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 7 juli 2014 @ 18:42:58 #212
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142013807
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 17:57 schreef Michielos het volgende:
[ afbeelding ]

wtf moet ik ermee denkt ie hahaha :D
Nice :)
Ik zou overigens wel op het raampje bovenin letten, voor je het weet ontsnapt ie.
Een kat van een vriend van me is ook zo ontsnapt en die had niet eens een krabpaal in de buurt.

En zo'n ding is altijd even wennen, soms gaan ze er meteen nieuwsgierig in klimmen, soms moet eerst jouw geur er nog inkomen (en die van je kat natuurlijk)

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 07-07-2014 22:59:15 ]
pi_142026500
Ik woon op 1-hoog midden in Amsterdam, met een balkon aan een binnentuin die ik met het hele blok deel. Omdat ik dus relatief laag woon kan ik niet goed uitkijken op de huizen aan de overkant. Sinds een week komt poes steeds met dooie kuikens aanzetten. Dit vind ik heel smerig, maar daarnaast ook een beetje verontrustend, omdat de kuikens al dood lijken te zijn. Ik stond net even op het balkon, en poes was 2 minuten naar beneden en kwam terug met een heel dood kuiken, het zag er zeker niet uit alsof ze het in die minuut dat ze buiten zicht was had gedood. Dus mijn vermoeden is dat iemand eendagskuikens in zijn tuin legt, want als een van mijn buren kippen had (met kuikens, dus dan ook met haan) zou ik dat moeten horen. Ze heeft er ook al zeker 5 gevangen in een week, dus dat zou een heel nestje zijn dan. En wie weer zijn het er meer want ze eet ze met poten en al op dus kan goed dat wij er geen bewijs van terugzien als ze het doet als we werken.

Ik kan niet zien uit welke tuin ze komt, maar zou dit kwaad kunnen? Zou iemand kwaad van zin kunnen zijn en vergiftigde eendagskuikens in de tuin leggen, of is er een andere reden te bedenken dat mijn kat met dode kuikens aan komt zetten. En wat zouden jullie doen, dat rijtje huizen langs en vragen wat er aan de hand is en waarvoor die kuikens er liggen of zo laten? En als laatste, ik moet de mogelijkheid niet uitsluiten dat ze de kuikens wel zelf doodt, maar krijgt een kat in 1 minuut een kuiken dood en plat en helemaal nat? Ze had van de week ook een muisje, en die was echt nog helemaal heel, maar wel dood. Dus niet zo vies en plat.

Alvast sorry voor de tl;dr en de rare vraag :D
  maandag 7 juli 2014 @ 22:30:28 #214
244933 trovey
Nachtoele
pi_142026983
Een briefje ophangen in de buurt en vragen of iemand eendagskuikens voert aan zijn huisdier en wel zodanig dat dat een andere dier erbij kan komen? Heb een kennis die zijn katten vroeger wel eens eendagskuikens voerde en omdat dat nogal een smeerboel kan geven geeft wellicht iemand die in een bakje in zijn/haar tuin. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 7 juli 2014 @ 22:32:19 #215
244933 trovey
Nachtoele
pi_142027115
quote:
Ik had katten die echt gek waren op krabpalen :D .....en dozen. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_142027670
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:30 schreef trovey het volgende:
Een briefje ophangen in de buurt en vragen of iemand eendagskuikens voert aan zijn huisdier en wel zodanig dat dat een andere dier erbij kan komen? Heb een kennis die zijn katten vroeger wel eens eendagskuikens voerde en omdat dat nogal een smeerboel kan geven geeft wellicht iemand die in een bakje in zijn/haar tuin. :P
Dat zou kunnen. Dan ga ik denk ik vragen of diegene dat 's ochtends zou kunnen doen, dan kan onze kat 's avonds naar buiten. Ze rent er namelijk rechtstreeks mee naar het bed om ze op te peuzelen, en het balkon grenst aan de slaapkamer, dus kan die kamer ook niet afsluiten, dan komt ze helemaal niet meer binnen. En ze lekken heel goor 'wondvocht'.
  maandag 7 juli 2014 @ 23:01:28 #217
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142028837
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 22:40 schreef Zeester het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Dan ga ik denk ik vragen of diegene dat 's ochtends zou kunnen doen, dan kan onze kat 's avonds naar buiten. Ze rent er namelijk rechtstreeks mee naar het bed om ze op te peuzelen, en het balkon grenst aan de slaapkamer, dus kan die kamer ook niet afsluiten, dan komt ze helemaal niet meer binnen. En ze lekken heel goor 'wondvocht'.
Natte kuikens lijken me ook uit de vriezer te komen.
pi_142029418
kuikens is nou niet echt iets om dagelijks te voeren...
pi_142090311
In postnummer 174 vroeg ik hoe ik madam aan het natvoer zou krijgen.
Ik had van de merken (die ik haar wil geven) zoals Almo, Applaws, Animonda, Bozita etc. heel Zooplus voorgeschoteld.
Maar madam likt hooguit het sap.

Dus vanochtend maar eens getest of mevrouw helemaal geen natvoer wil, of dat ze gewoon haar voorkeuren heeft.

En ja, het is gewoon een aanhoudertje -O- . Gourmet was in een no-time verdwenen. Het hele schoteltje wordt brandschoon achtergelaten :%

Langzaam aan maar eens proberen of ik haar kan bedotten en ga ik Gourmet mengen met het voer wat ik haar wil geven.

Wellicht wederom tegen beter weten in want tja, de invloed van een mens bij een kat is nou eenmaal gering.
Het personeel kan zoveel willen. Maar als de kat niet wil, dan wil ze niet.
Ik hoop alleen niet dat ik hier dan ook een afkeer mee kweek?

Voor de zekerheid ook maar een drinkfontein besteld.
Kan de oude niet meer vinden -O-
"Life's a Bitch"
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:49:26 #220
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142090732
Drinkfontein ben ik wel blij mee. Hebben ze altijd vers water en er past veel meer in dan een drinkbakje, dus komen ze nooit zonder te zitten.

Alleen gaat ot er mee spelen, dus we hebben er een vuilniszak onder met daarover een badmat :P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_142090944
quote:
11s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:49 schreef Catch22- het volgende:
Drinkfontein ben ik wel blij mee. Hebben ze altijd vers water en er past veel meer in dan een drinkbakje, dus komen ze nooit zonder te zitten.

Alleen gaat ot er mee spelen, dus we hebben er een vuilniszak onder met daarover een badmat :P
Oja, dan dat weer natuurlijk :D
Even mijn oude plastic Ikea dienblad zoeken.
(Is bij haar wel nodig vermoed ik ;) )
"Life's a Bitch"
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:58:13 #222
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142091094
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:54 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Oja, dan dat weer natuurlijk :D
Even mijn oude plastic Ikea dienblad zoeken.
(Is bij haar wel nodig vermoed ik ;) )
Het schijnt dat ze het wateroppervlakte niet altijd goed zien, dan gaan ze met hun pootje hengelen om dat door te krijgen.

Het wordt overigens wel minder, soms pakte ik haar op als ze toevallig net bij de fontein was geweest en dan was haar hele buik en flank nat
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_142093479
Mijn kat reageert goed op de waterfontein, maar heeft een vermoedelijke plastic allergie en krijgt er mee-eters van op zijn kinnetje. Is een hele lastige keuze van kiezen tussen 2 kwaden, want nu is de fontein weg maar is hij weer compleet kraan-obsessed. Zou er ergens ook een roestvrijstalen variant zijn?
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:58:36 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142093625
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:38 schreef Ebinas het volgende:
In postnummer 174 vroeg ik hoe ik madam aan het natvoer zou krijgen.
Ik had van de merken (die ik haar wil geven) zoals Almo, Applaws, Animonda, Bozita etc. heel Zooplus voorgeschoteld.
Maar madam likt hooguit het sap.

Dus vanochtend maar eens getest of mevrouw helemaal geen natvoer wil, of dat ze gewoon haar voorkeuren heeft.

En ja, het is gewoon een aanhoudertje -O- . Gourmet was in een no-time verdwenen. Het hele schoteltje wordt brandschoon achtergelaten :%

Langzaam aan maar eens proberen of ik haar kan bedotten en ga ik Gourmet mengen met het voer wat ik haar wil geven.

Wellicht wederom tegen beter weten in want tja, de invloed van een mens bij een kat is nou eenmaal gering.
Het personeel kan zoveel willen. Maar als de kat niet wil, dan wil ze niet.
Ik hoop alleen niet dat ik hier dan ook een afkeer mee kweek?

Voor de zekerheid ook maar een drinkfontein besteld.
Kan de oude niet meer vinden -O-
Jaaaa, Gourmet! *O*

Nee, ik heb geen aandelen. Kreeg het trouwens ooit als tip en diegene vond het goed spul. Ik vind het vrij duur, maar poes krijgt het als traktatie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142094415
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:55 schreef Zeester het volgende:
Mijn kat reageert goed op de waterfontein, maar heeft een vermoedelijke plastic allergie en krijgt er mee-eters van op zijn kinnetje. Is een hele lastige keuze van kiezen tussen 2 kwaden, want nu is de fontein weg maar is hij weer compleet kraan-obsessed. Zou er ergens ook een roestvrijstalen variant zijn?
Ja die heeft Zooplus, kwam deze vanochtend tegen:

http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/218333

En van Aardewerk/keramiek:

http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/223425
http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/145971

Ze zijn alleen flink aan de prijs :{
"Life's a Bitch"
pi_142094464
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jaaaa, Gourmet! *O*

Nee, ik heb geen aandelen. Kreeg het trouwens ooit als tip en diegene vond het goed spul. Ik vind het vrij duur, maar poes krijgt het als traktatie.
Hahaha, idd.
En het is zeker een traktatie :D
"Life's a Bitch"
pi_142102911
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:16 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Ja die heeft Zooplus, kwam deze vanochtend tegen:

http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/218333

En van Aardewerk/keramiek:

http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/223425
http://www.zooplus.nl/sho(...)endrenkplaats/145971

Ze zijn alleen flink aan de prijs :{
Ow fijn. Alleen wel echt een enorme investering vind ik. Ik koop eigenlijk nooit iets duurs voor de katten, alleen een jaarlijks dierenartsbezoekje. Ga ik even over nadenken dus.
pi_142103298
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:55 schreef Zeester het volgende:
Mijn kat reageert goed op de waterfontein, maar heeft een vermoedelijke plastic allergie en krijgt er mee-eters van op zijn kinnetje. Is een hele lastige keuze van kiezen tussen 2 kwaden, want nu is de fontein weg maar is hij weer compleet kraan-obsessed. Zou er ergens ook een roestvrijstalen variant zijn?
keramik-im-hof.
pi_142112645
We hebben katten waarvan de oudste nu 19 is en de één na oudste 18. Het probleem is dat die laatste wat wankel wordt, hij is al een tandeloze kater maar doet het verder nog goed. De ellende is alleen dat hij bijna altijd gaat liggen slapen op de bovenste plank van zo'n kattenmeubel en de laatste tijd is hij er een paar keer afgevallen bij het naar boven klimmen, zonder ernstige gevolgen gelukkig. We hebben nu discussie over het weghalen van dat ding, waardoor hij er dus niet meer kan liggen, of gewoon hem dat plezier gunnen en het risico maar nemen. Wat is jullie mening?
  woensdag 9 juli 2014 @ 21:53:53 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142112939
Ik zou willen voorkomen dat hij valt. Als het oudje een poot breekt, ben je verder van huis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142115493
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 21:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou willen voorkomen dat hij valt. Als het oudje een poot breekt, ben je verder van huis.
Ik heb alleen geen idee hoe groot die kans is bij een oude kat en het is ook lullig om hem na zoveel jaar zijn favoriete slaapplek af te nemen. Hij was altijd al gek op de bovenste plek, "de jonkies" mochten alleen een lagere plek.
  woensdag 9 juli 2014 @ 22:57:39 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142115872
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb alleen geen idee hoe groot die kans is bij een oude kat en het is ook lullig om hem na zoveel jaar zijn favoriete slaapplek af te nemen. Hij was altijd al gek op de bovenste plek, "de jonkies" mochten alleen een lagere plek.
Ja, dat is je dilemma. Alleen als het fout gaat, is het mogelijk een hoop gdoe of zelfs einde kat.

Je kunt de proef op de som nemen en kijken of hij een ander plekje vindt en daar tevreden mee is. Ik verwacht het wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142115956
andere optie is de toegang tot die slaapplek makkelijker maken. extra plankjes ofzo
pi_142116171
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat is je dilemma. Alleen als het fout gaat, is het mogelijk een hoop gdoe of zelfs einde kat.

Je kunt de proef op de som nemen en kijken of hij een ander plekje vindt en daar tevreden mee is. Ik verwacht het wel.
Ik ben eerder bang dat meneer uit wraak de hele bank gaat vernielen, ben het verder wel met je eens dat niets breken belangrijker is dan dat plekje. Ik zal binnenkort de dierenarts even vragen hoe groot het gevaar is, het is een val van maximaal 1,5 meter maar tot nu toe is het halverwege fout gegaan tijdens het klimmen en dan viel hij maar een halve meter. Het kloterige is ook nog dat hij weigert de makkelijke weg te nemen om de één of ander reden, we hebben de bank al zo gezet dat hij er makkelijk op kan klimmen maar dat wil hij niet hij blijft doen alsof hij een jonge god is.
pi_142116301
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:59 schreef loecje het volgende:
andere optie is de toegang tot die slaapplek makkelijker maken. extra plankjes ofzo
Dat hebben we al gedaan met de bank (schreef ik toevallig terwijl jij deze opmerking maakte). De enig andere optie is een soort trap naar de hoogste plek maar dan blijft de vraag of hij die gaat gebruiken.
pi_142116436
uiteindelijk kan je een kat niet verbieden om te klimmen, springen, gekdoen enzovoort.
tenzij je hem volledige benchrust geeft.

overleg en controle bij de DA is sowieso geen gek idee bij een oudere kat.
  woensdag 9 juli 2014 @ 23:08:19 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142116468
Ben je erg gehecht aan je bank? :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142118604
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 23:08 schreef Lienekien het volgende:
Ben je erg gehecht aan je bank? :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik moet kiezen tussen kat en bank dan maakt de bank me niets uit. Maar meneer houdt van hoogte en kan dus ook een andere hoge plek gaan zoeken en dan vallen. Ik zal overwegen inderdaad een soort trapje te maken waarmee hij veilig de hoogte in kan in plaats van dit ding, ik denk dat dat het verstandigste en beste is. Bedankt voor jullie inbreng.
  donderdag 10 juli 2014 @ 00:00:23 #239
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_142119159
Frasier is nog steeds weg en we weten niet of hij zwaargewond is.

Waarschijnlijk maak ik me zorgen om niks maar het houdt me bezig.

Hij is gelukkig gechipt.

:'(
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 10 juli 2014 @ 02:03:08 #240
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142125957
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 00:00 schreef sararaats het volgende:
Frasier is nog steeds weg en we weten niet of hij zwaargewond is.

Waarschijnlijk maak ik me zorgen om niks maar het houdt me bezig.

Hij is gelukkig gechipt.

:'(
Hoe lang is ie al weg dan?
Kan zijn dat ie wat van streek is door het gejuich tijdens het voetbal?
Karel is ook van slag door vuurwerk dat bij elk Nederlands doelpunt afgestoken moest worden (gelukkig was het vandaag niet veel en is het WK voor Nederland zo goed als over.)

En opzich kunnen katten best goed overleven buiten, de kater van een vriend van me is sinds oktober weg en die is een tijdje geleden nog gespot.
Helaas daarna niet meer maar afgezien van vacht die er minder goed uitziet en dat ie wat mager is geworden is die nog gezond.
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2014 @ 12:28:56 #241
43556 miss_dynastie
pi_142133699
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:16 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik heb TOTW hier voor de kudde. Wil je dat ik wat opstuur naar je?
Deze had ik helemaal gemist, wat lief! O+
Maar ze zijn op dit moment helemaal content met Acana, dus daar hou ik het voorlopig bij. Ik onthoud het voor als ze weer gaan miepen en ik weer op zoek moeten naar iets anders (maar ik hoop dat dat nog een poosje duurt _O- ), thanx :*
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:42:12 #242
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_142134117
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 02:03 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Hoe lang is ie al weg dan?
Kan zijn dat ie wat van streek is door het gejuich tijdens het voetbal?
Karel is ook van slag door vuurwerk dat bij elk Nederlands doelpunt afgestoken moest worden (gelukkig was het vandaag niet veel en is het WK voor Nederland zo goed als over.)

En opzich kunnen katten best goed overleven buiten, de kater van een vriend van me is sinds oktober weg en die is een tijdje geleden nog gespot.
Helaas daarna niet meer maar afgezien van vacht die er minder goed uitziet en dat ie wat mager is geworden is die nog gezond.
van maandagochtend. ik heb de sociale media enz ingelicht.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 10 juli 2014 @ 12:58:25 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142134603
Hopelijk komt hij gauw terug, Sara.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 10 juli 2014 @ 13:57:51 #244
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142136593
heb probleempje! Vandaag merk ik voor de eerste keer dat ie naast de kattenbak gepoept heeft. Ben nu bezig met stront ruimen door het huis. Is hier een remedie voor en wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:13:47 #245
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142137201
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:57 schreef Michielos het volgende:
heb probleempje! Vandaag merk ik voor de eerste keer dat ie naast de kattenbak gepoept heeft. Ben nu bezig met stront ruimen door het huis. Is hier een remedie voor en wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Daar kunnen honderden oorzaken tussen zitten. Het kattengrit, wel of geen deksel, hoe schoon de bak is zijn de meest logische, maar er kunnen ook oorzaken tussen zitten als markeerdrang, stress.. En ten slotte kan het ook nog medisch zijn, al is dat vaker bij plassen buiten de bak het geval.

Ben je recent van kattengrit gewisseld? Is jouw grit geurloos of zit er een geurtje op speciaal om het voor 'ons' lekkerder te laten ruiken? Staat de bak altijd op dezelfde plek? Gebruik je zelf dingen om van de kattenbaklucht af te komen?
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:45:01 #246
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142138080
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:13 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Daar kunnen honderden oorzaken tussen zitten. Het kattengrit, wel of geen deksel, hoe schoon de bak is zijn de meest logische, maar er kunnen ook oorzaken tussen zitten als markeerdrang, stress.. En ten slotte kan het ook nog medisch zijn, al is dat vaker bij plassen buiten de bak het geval.

Ben je recent van kattengrit gewisseld? Is jouw grit geurloos of zit er een geurtje op speciaal om het voor 'ons' lekkerder te laten ruiken? Staat de bak altijd op dezelfde plek? Gebruik je zelf dingen om van de kattenbaklucht af te komen?
Nee, heb niet gewisseld. Maar moet zeggen dat ik ook al 2 weken niet de gehele bak ververst hebt. Dus heb bak volledig schoongemaakt en bijgevuld. Misschien dat dit het probleem verhelpt. Voor de rest geen aanpassingen, heb een grote bak zonder deksel erop overigens :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:46:57 #247
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142138140
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:45 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee, heb niet gewisseld. Maar moet zeggen dat ik ook al 2 weken niet de gehele bak ververst hebt. Dus heb bak volledig schoongemaakt en bijgevuld. Misschien dat dit het probleem verhelpt. Voor de rest geen aanpassingen, heb een grote bak zonder deksel erop overigens :)
Ik schep elke dag alles eruit en minstens 1x per week gaan alle bakken hier volledig in de schoonmaak mee. En dan heb ik nog buitenkatten! Voor een binnenkat is eens in de 2 weken inderdaad echt te weinig. Dikke kans dat hij gewoon niet op een vies ruikende wc wilde, zou jij ook niks vinden toch? ;)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:51:38 #248
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142138270
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:46 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ik schep elke dag alles eruit en minstens 1x per week gaan alle bakken hier volledig in de schoonmaak mee. En dan heb ik nog buitenkatten! Voor een binnenkat is eens in de 2 weken inderdaad echt te weinig. Dikke kans dat hij gewoon niet op een vies ruikende wc wilde, zou jij ook niks vinden toch? ;)
komt omdat ze in de dierenwinkel zeiden dat je gerust 3 weken met 1 zak kunt doen. als ik ze 1x per week zou schoonmaken zou je 2 zakken nodig hebben. Maakt me ook niks uit hoor :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142138281
of eens in de 2weken te weinig is ligt maar net aan het grit. daar ging het eerder in dit topic ook al over.
bij het grit wat michielos gebruikt zou hij makkelijk een maand mee moeten kunnen. mits dagelijks scheppen en genoeg grit in de bak.
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:53:54 #250
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142138338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:51 schreef loecje het volgende:
of eens in de 2weken te weinig is ligt maar net aan het grit. daar ging het eerder in dit topic ook al over.
bij het grit wat michielos gebruikt zou hij makkelijk een maand mee moeten kunnen. mits dagelijks scheppen en genoeg grit in de bak.
toch poepte hij er naast :) dus denk dat ik toch 1x per week moet verschonen
heb ook schepje met kleinere gaatjes gekocht, mss dat dat beter reinigt :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142138469
als het aan het schoonmaken van de bak ligt wel ja. maar het kan ook door 101 andere dingen komen.

aangezien ik datzelfde grit heb gebruikt kan ik me gewoon echt niet voorstellen dat de bak elke week helemaal leeg moet. het spul klontert super dus er blijft praktisch geen vuiligheid achter na het scheppen.
  donderdag 10 juli 2014 @ 14:59:10 #252
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142138496
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 14:58 schreef loecje het volgende:
als het aan het schoonmaken van de bak ligt wel ja. maar het kan ook door 101 andere dingen komen.

aangezien ik datzelfde grit heb gebruikt kan ik me gewoon echt niet voorstellen dat de bak elke week helemaal leeg moet. het spul klontert super dus er blijft praktisch geen vuiligheid achter na het scheppen.
ik merkte wel dat ik bij het scheppen hele kleine poepkorreltjes niet meegeharkt kreeg, deze vielen door de gaatjes weer de bak in. De grotere zaken poetste ik wel altijd natuurlijk :) Heb me ook een klein schepje gekocht zodat ik die ook makkelijk eruit geschept krijg !

[ Bericht 4% gewijzigd door Michielos op 10-07-2014 15:05:36 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142139423
Dat de bak geen vuiligheid bevat, wil niet zeggen dat ze kat niks meer ruikt, grit wat rond geschept wordt door de kat kan ook geurtjes oppikken. En sommige katten zijn daarmee gewoon flinke pietlutten :P Dus wat bij de een werkt, geeft nooit garantie voor een ander. Maar idd, zoiets kan allerlei oorzaken hebben, al zou ik toch ook aan het schoonmaken van de bak denken nu, of dat de kat misschien liever een aparte bak heeft voor zijn ontlasting.
pi_142139560
Ik ga ook weer wat anders proberen voor in de kattenbak.. Ik was heel blij met de Cat's Best gold, maar nu met 3 katten kan ik elke maand alles verversen en 2 zakken erin gooien. Het lijkt helemaal uit elkaar te vallen en gaat door het extra uitscheppen gewoon sneller op. Per maand 30 euro aan kattenbak vulling vind ik alleen niet zo grappig meer..

Nu maar even Biokats micro besteld. Zodra ik weer eens zin heb om naar de Hornbach te gaan haal ik weer een voorraad Sivocat denk ik.
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:48:50 #255
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_142140252
Vakwr schoonmaken is in ieder geval het eerste wat je kan proberen. Pas als dat niet helpt kan je verder zoeken naar andere oorzaken en oplossingen
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:18:51 #256
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142141349
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:31 schreef Dragonberry het volgende:
Ik ga ook weer wat anders proberen voor in de kattenbak.. Ik was heel blij met de Cat's Best gold, maar nu met 3 katten kan ik elke maand alles verversen en 2 zakken erin gooien. Het lijkt helemaal uit elkaar te vallen en gaat door het extra uitscheppen gewoon sneller op. Per maand 30 euro aan kattenbak vulling vind ik alleen niet zo grappig meer..

Nu maar even Biokats micro besteld. Zodra ik weer eens zin heb om naar de Hornbach te gaan haal ik weer een voorraad Sivocat denk ik.
Zelf heb ik Tigerino (zonder geur, je hebt ook appel en babypoeder maar heb je ooit een kat op een appel of een baby zien schijten?)
Redelijk fijn van korrel maar enorm klontvormend, poep en pis schep je er zo uit en met 1 kat doe je zo een maand met 1 kattenbak en hoeft daarna eigenlijk nog niet verschoond te worden.

Al heb ik er ook weer niet heel veel ervaring mee, m'n kat (en m'n vorige katten) vind het lekkerder om in het bos onder een struik te poepen (en geef ze eens ongelijk!)
Maar goed, in de periode dat de kattenbak gebruikt werd beviel het zeer goed.
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:22:23 #257
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142141448
nja bak is goed schoon en zie dat ie nu ook naast de bak geplast heeft?? ik snap er geen sikkepit van. Misschien is ie ziek?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142141701
Hij zou weleens blaasgruis kunnen hebben.. Dan gaan katten vaak op andere plekken plassen. Even bij de DA een pipetje halen en eventueel speciale korrels. Poept hij nog wel op de bak?
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:31:15 #259
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142141772
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 16:28 schreef Dragonberry het volgende:
Hij zou weleens blaasgruis kunnen hebben.. Dan gaan katten vaak op andere plekken plassen. Even bij de DA een pipetje halen en eventueel speciale korrels. Poept hij nog wel op de bak?
hij heeft nog niet gepoept. Moet zo gaan werken en ben bang dat ie alles gaat onderschijten :(
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142141925
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 16:18 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zelf heb ik Tigerino (zonder geur, je hebt ook appel en babypoeder maar heb je ooit een kat op een appel of een baby zien schijten?)
Redelijk fijn van korrel maar enorm klontvormend, poep en pis schep je er zo uit en met 1 kat doe je zo een maand met 1 kattenbak en hoeft daarna eigenlijk nog niet verschoond te worden.

Al heb ik er ook weer niet heel veel ervaring mee, m'n kat (en m'n vorige katten) vind het lekkerder om in het bos onder een struik te poepen (en geef ze eens ongelijk!)
Maar goed, in de periode dat de kattenbak gebruikt werd beviel het zeer goed.
Haha ja de geurtjes die worden toegevoegd zijn vooral leuk voor de baasjes. Ik heb hiervoor altijd Sivocat super soft gebruikt. Dat is ook met baby poeder geur :P Heb nu biokats met en zonder geur besteld. Ben benieuwd.
pi_142141929
geen paniek, dat kan je ook weer schoonmaken. zeker als het gewoon normale drollen zijn.
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:36:52 #262
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142141936
Misschien wat angstig geweest van geluiden?
Bij de WK wedstrijd gister viel het hier nog mee al was er wel iemand die weer vuurwerk moest afsteken na de goals van Oranje (gelukkig waren het er niet zoveel en Karel had het ook vast niet leuk gevonden als Oranje gewonnen had want dat betekent nog meer vuurwerk).
Karel vond dat niet leuk, was er bang voor, vorige wedstrijd zat ie zelfs te grommen tijdens de penalties.

Met oud&nieuw was Karel ook zo bang, had ie wel nog net in de bak geplast maar zonder zelf in de bak te gaan, hij durfde toen echt niet naar buiten terwijl ie z'n behoeftes daar normaal doet.
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:37:18 #263
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142141950
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 16:36 schreef loecje het volgende:
geen paniek, dat kan je ook weer schoonmaken. zeker als het gewoon normale drollen zijn.
ik kan het wel schoonmaken, dat maakt me niks uit. Ik vraag me alleen af waarom ie opeens besluit dat het goed is om naast de bak te pissen en schijten :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142141993
wat je eventueel nog kan doen is een bak/afwasteiltje neerzetten met daarin wat grit.

als er iets mis is met de kattenbak gaat hij daar misschien wel op.
misschien gekke vraag. maar zou het iets te maken kunnen hebben met angst dat de kat zijn behoeftes naast de bak doet??
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:39:19 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_142142013
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 16:37 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik kan het wel schoonmaken, dat maakt me niks uit. Ik vraag me alleen af waarom ie opeens besluit dat het goed is om naast de bak te pissen en schijten :)
Het kan vele oorzaken hebben, ook een teken zijn dat hij niet lekker in zijn vel zit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_142142023
Oja, zie nu dat het in de eerste instantie ging om poepen buiten de bak.. Wat doet hij als je de kap van de bak haalt en het schoon is? Als hij in een schone bak ook niets doet zou ik even langs de DA gaan.
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:40:24 #267
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142142049
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 16:39 schreef Dragonberry het volgende:
Oja, zie nu dat het in de eerste instantie ging om poepen buiten de bak.. Wat doet hij als je de kap van de bak haalt en het schoon is? Als hij in een schone bak ook niets doet zou ik even langs de DA gaan.
ik heb altijd de bak eraf :) Ook schoon grit erin maar hij ging toch ernaast pissen :')
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142142145
Deed hij het daarvoor ook op dezelfde plek? Een plas plek moet je goed schoonmaken met iets als biotex groen. Dit haalt de geur goed weg. NIET met bleek, dit ruikt juist lekker voor katten. De kattenbak moet je dus juist wel schoonmaken met wat bleek. Maakt het extra aantrekkelijk om op de bak te gaan plassen :P
  donderdag 10 juli 2014 @ 17:14:56 #269
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142143191
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 16:43 schreef Dragonberry het volgende:
Deed hij het daarvoor ook op dezelfde plek? Een plas plek moet je goed schoonmaken met iets als biotex groen. Dit haalt de geur goed weg. NIET met bleek, dit ruikt juist lekker voor katten. De kattenbak moet je dus juist wel schoonmaken met wat bleek. Maakt het extra aantrekkelijk om op de bak te gaan plassen :P
Ehm ik heb de kattebak in het bergingshok staan hij scheet in de woonkamer ejn op de gang, piesen deed ie net naast de kattenbak :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142143580
Extra kattenbak in de woonkamer/keuken. En proberen een plasje op te vangen en dat naar de dierenarts te brengen. Plasonderzoekje is zo gedaan en kost geen drol ( :7 )
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  donderdag 10 juli 2014 @ 17:31:46 #271
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142143712
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 17:26 schreef WinnieWana het volgende:
Extra kattenbak in de woonkamer/keuken. En proberen een plasje op te vangen en dat naar de dierenarts te brengen. Plasonderzoekje is zo gedaan en kost geen drol ( :7 )
wil sowieso morgen ff dierenarts bellen :) Liefst voordat ie mn bed gaat onderschijten :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 12 juli 2014 @ 22:04:21 #272
22592 crew  Ole
pi_142220398
Even ander soort vraag. Weet iemand of deze in NL te krijgen is?

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_142246675
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 17:31 schreef Michielos het volgende:

[..]

wil sowieso morgen ff dierenarts bellen :) Liefst voordat ie mn bed gaat onderschijten :D
En is inmiddels het probleem vanzelf opgelost?
Daar hoop ik hoop, ben benieuwd ?
"Life's a Bitch"
pi_142246709
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 22:04 schreef Ole het volgende:
Even ander soort vraag. Weet iemand of deze in NL te krijgen is?

[ afbeelding ]
Hebben! _O_ _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 17:27:34 #275
22592 crew  Ole
pi_142246765
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:25 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hebben! _O_ _O-
Daarom vraag ik het. Ook voor een vriendin van me, die heeft er binnenkort 5 :D (op 50 vierkante meter...)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_142246828
quote:
6s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:27 schreef Ole het volgende:

[..]

Daarom vraag ik het. Ook voor een vriendin van me, die heeft er binnenkort 5 :D (op 50 vierkante meter...)
Sjezus, dat is best veel.... (Als het geen moederpoes met nestje is wat daarna gaat verhuizen) :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 17:32:10 #277
22592 crew  Ole
pi_142246920
quote:
1s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:29 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Sjezus, dat is best veel.... (Als het geen moederpoes met nestje is wat daarna gaat verhuizen) :X
Vind ik ook wel. Ze kunnen ook niet naar buiten. Maar haar zus heeft nu weer een nestje (snap niet dat ze die katten niet steriliseren) dus de kans is groot dat er binnenkort weer één of twee bijkomen :X
Die zij dan vervolgens weer niet op tijd laat steriliseren :{

Heb haar al vaker aangesproken, maar het helpt niet. En ik ga het ook niet voor haar betalen :N
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 13 juli 2014 @ 20:04:08 #278
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_142252675
Een van mijn kittens lukt het niet om succesvol op de kattenbak te poepen. Het drukken lukt wel maar het blijft vervolgens aan zijn anus vastzitten. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
  zondag 13 juli 2014 @ 20:14:33 #279
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142253439
quote:
6s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:27 schreef Ole het volgende:

[..]

Daarom vraag ik het. Ook voor een vriendin van me, die heeft er binnenkort 5 :D (op 50 vierkante meter...)
Bekend verhaal, m'n ex had er 6 op 30m².. 2 weken geleden heeft ze er een moeten inslapen (moederpoes, aankomen lopen, de 4 kittens kon ze niet kwijt/laatste moment afgezegd dus maar gehouden)
Kittens zijn nu ook al een jaar of 6 overigens.
Goed, ze heeft er nu nog 5 en de oudste (de kat die ze al had toen ze haar woning betrok) is de laatste tijd enorm mager geworden, schildklier gok ik.. misschien dat ze die ook over niet al te lange tijd in moet laten slapen.

Erg lullig voor haar maar 4 katten zijn zelfs al teveel voor 30m² als de katten niet naar buiten kunnen.
Ik heb eenzelfde woning, 1 kat en die kan naar buiten wanneer ie wil.
Een 2e kat zou mijn kat niet accepteren maar dat vind ik ook al teveel voor deze woningen.
  Moderator / Miss SHO zondag 13 juli 2014 @ 21:11:02 #280
22592 crew  Ole
pi_142256975
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 20:14 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Bekend verhaal, m'n ex had er 6 op 30m².. 2 weken geleden heeft ze er een moeten inslapen (moederpoes, aankomen lopen, de 4 kittens kon ze niet kwijt/laatste moment afgezegd dus maar gehouden)
Kittens zijn nu ook al een jaar of 6 overigens.
Goed, ze heeft er nu nog 5 en de oudste (de kat die ze al had toen ze haar woning betrok) is de laatste tijd enorm mager geworden, schildklier gok ik.. misschien dat ze die ook over niet al te lange tijd in moet laten slapen.

Erg lullig voor haar maar 4 katten zijn zelfs al teveel voor 30m² als de katten niet naar buiten kunnen.
Ik heb eenzelfde woning, 1 kat en die kan naar buiten wanneer ie wil.
Een 2e kat zou mijn kat niet accepteren maar dat vind ik ook al teveel voor deze woningen.
Heb er nu 2. Maar kunnen wel naar buiten. Had er eventjes 3 (één stokoud, die kwam nergens meer) en een kat van een buurvrouw. Die kat zat meer bij mij dan bij haar :P
Dat vond ik echt wel teveel hoor, 4 katten.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_142273715
Iemand voor mij de tip?

Ik heb 2 katten waarvan eentje steeds naast me komt zitten en een beetje miauwt. Hij wil duidelijk steeds iets, alleen ik heb echt geen idee wat. Ik heb al geprobeerd te spelen, hij wilt niet opgepakt of geaait worden... Ik heb echt geen idee wat hij wilt. Iemand die dit gedrag herkent?
pi_142273782
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 08:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand voor mij de tip?

Ik heb 2 katten waarvan eentje steeds naast me komt zitten en een beetje miauwt. Hij wil duidelijk steeds iets, alleen ik heb echt geen idee wat. Ik heb al geprobeerd te spelen, hij wilt niet opgepakt of geaait worden... Ik heb echt geen idee wat hij wilt. Iemand die dit gedrag herkent?
Probeert ie je te lokken, dat als je opstaat, hij al miauwend voor je uit loopt (mogelijk richting voer of snoepjes :+)? Hier is zulk gemauw bijna altijd met reden, en ik vraag me ook af wat ze willen als het niet duidelijk is. Maar als lokken het ook niet is, gok ik dat ie gewoon even komt buurten, miauw je wel 'ns terug? Hier krijg ik dan vaak hele verhalen te horen O+
pi_142273828
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:04 schreef Holyme het volgende:

[..]

Probeert ie je te lokken, dat als je opstaat, hij al miauwend voor je uit loopt (mogelijk richting voer of snoepjes :+)? Hier is zulk gemauw bijna altijd met reden, en ik vraag me ook af wat ze willen als het niet duidelijk is. Maar als lokken het ook niet is, gok ik dat ie gewoon even komt buurten, miauw je wel 'ns terug? Hier krijg ik dan vaak hele verhalen te horen O+
Nee, hij blijft gewoon zitten als ik opsta. En als ik miauw, kijkt dat beest me aan of ik gestoord ben :')

Het enige dat ik me kan bedenken is dat hij naar zijn baasje mist. Hij moet namelijk sinds dat ik zwanger ben haast niks meer van me weten en mijn vriend draagt ie zon beetje op pootjes.
pi_142273845
Ik heb 'm nu in het fonteintje gezet in de wc met de kraan aan. Hij vind het altijd fijn om zijn pootje onder de kraan te houden en dan zijn pootje af te likken O+

Misschien dat dat het is?
pi_142273917
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb 'm nu in het fonteintje gezet in de wc met de kraan aan. Hij vind het altijd fijn om zijn pootje onder de kraan te houden en dan zijn pootje af te likken O+

Misschien dat dat het is?
Geen idee, maar als ie stil is, dan zal het sowieso in de smaak zijn gevallen :D Misschien is een drinkfonteintje wat voor 'm, als je d'r 1 pakt met een waterstraaltje kan ie dat altijd doen :Y
pi_142273924
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:17 schreef Holyme het volgende:

[..]

Geen idee, maar als ie stil is, dan zal het sowieso in de smaak zijn gevallen :D Misschien is een drinkfonteintje wat voor 'm, als je d'r 1 pakt met een waterstraaltje kan ie dat altijd doen :Y
Oeh, dat is een goeie! Ik heb die nog ergens staan! Ga 'm gelijk pakken :)
pi_142273952
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oeh, dat is een goeie! Ik heb die nog ergens staan! Ga 'm gelijk pakken :)
Hopelijk helpt 't! Ik vind 't best rot om te zien als ze iets van me willen en ik heb echt geen idee wat :@ Maar wie weet issie zich gewoon alvast voor aan het stellen aan je baby :P
pi_142274042
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 09:21 schreef Holyme het volgende:

[..]

Hopelijk helpt 't! Ik vind 't best rot om te zien als ze iets van me willen en ik heb echt geen idee wat :@ Maar wie weet issie zich gewoon alvast voor aan het stellen aan je baby :P
Ik heb 'm staan, hij heeft er lekker van gedronken :) Ben benieuwd.
  maandag 14 juli 2014 @ 15:41:25 #289
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142285724
quote:
5s.gif Op zondag 13 juli 2014 17:25 schreef Ebinas het volgende:

[..]

En is inmiddels het probleem vanzelf opgelost?
Daar hoop ik hoop, ben benieuwd ?
ja, heb kattengrit ververst en toen scheet ie weer in de bak :D Hij is i.i.g. wel duidelijk en dat vind ik dus wel fijn aan een kat :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 14 juli 2014 @ 17:02:09 #290
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142289050
Heb ook kattengras voor hem gekocht maar zijn vorige baasje negeerde hem en nu hebben ze zijn achterste kiezen/tandjes verwijderd. Ik vind het zo zielig om hem te zien kauwen, maar het lukt hem niet het gras te eten :'( :'( :'(
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142295158
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 15:41 schreef Michielos het volgende:

[..]

ja, heb kattengrit ververst en toen scheet ie weer in de bak :D Hij is i.i.g. wel duidelijk en dat vind ik dus wel fijn aan een kat :D
Dat is fijn om te lezen ^O^
Meneer is gewoon een beetje perfectionistisch en als jij niet meewerkt, dan zal je het weten ook :D
"Life's a Bitch"
pi_142295532
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 17:02 schreef Michielos het volgende:
Heb ook kattengras voor hem gekocht maar zijn vorige baasje negeerde hem en nu hebben ze zijn achterste kiezen/tandjes verwijderd. Ik vind het zo zielig om hem te zien kauwen, maar het lukt hem niet het gras te eten :'( :'( :'(
Bedoel je met negeren, dat hij daardoor kiezen en tandjes vroegtijdig is kwijtgeraakt.
Dat zou wat wezen ;(
Maar ze wennen daar snel aan en kunnen vrij snel van alles eten. Zelfs brokjes. Dus dat is niet zielig hoor.

Maar dat gras, tja dat zal wel eens lastig kunnen wezen. Die van mij kregen het ook, maar ben ermee gestopt toen er eentje niet lekker werd. Die begon steeds minder te eten en te snotteren. Bleek er zo'n spriet via de keel in de neus vast te zitten. Moest onder een lichte narcose verwijderd worden. Ik geef het daarom nu niet meer. Het is niet bewezen dat het werkt tegen haarballen. En mocht je daar iets tegen willen doen, dan is er ook een pasta voor.

Wel schijnt er in gras een bepaalde stof te zitten die goed voor zou zijn. Maar in hoeverre dat dan weer bewezen is, dat weet ik niet.

De kat die ik nu heb is een binnenkat en die geef ik geen gras.
Van haar vind ik wel behoorlijk wat haardotten in de ontlasting, dus ik ga ervan uit dat zij ze via de darmen loost.
"Life's a Bitch"
  maandag 14 juli 2014 @ 20:29:04 #293
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142297086
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:57 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Bedoel je met negeren, dat hij daardoor kiezen en tandjes vroegtijdig is kwijtgeraakt.
Dat zou wat wezen ;(
Maar ze wennen daar snel aan en kunnen vrij snel van alles eten. Zelfs brokjes. Dus dat is niet zielig hoor.

Maar dat gras, tja dat zal wel eens lastig kunnen wezen. Die van mij kregen het ook, maar ben ermee gestopt toen er eentje niet lekker werd. Die begon steeds minder te eten en te snotteren. Bleek er zo'n spriet via de keel in de neus vast te zitten. Moest onder een lichte narcose verwijderd worden. Ik geef het daarom nu niet meer. Het is niet bewezen dat het werkt tegen haarballen. En mocht je daar iets tegen willen doen, dan is er ook een pasta voor.

Wel schijnt er in gras een bepaalde stof te zitten die goed voor zou zijn. Maar in hoeverre dat dan weer bewezen is, dat weet ik niet.

De kat die ik nu heb is een binnenkat en die geef ik geen gras.
Van haar vind ik wel behoorlijk wat haardotten in de ontlasting, dus ik ga ervan uit dat zij ze via de darmen loost.
ja, in het boekje stond dat de baas in 2009 voor het laatst naar de dierenarts met hem was gegaan en hij kwam in 2014 in het asiel (die hebben hem toen naar de tandarts gestuurd) :'(

Ik laat het gewoon staan, al is het maar zodat ie er aan kan snuffelen :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142297229
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 20:29 schreef Michielos het volgende:

[..]

ja, in het boekje stond dat de baas in 2009 voor het laatst naar de dierenarts met hem was gegaan en hij kwam in 2014 in het asiel (die hebben hem toen naar de tandarts gestuurd) :'(

Ik laat het gewoon staan, al is het maar zodat ie er aan kan snuffelen :)
Wat zal die moeite met eten hebben gehad :'(
Maar gelukkig zijn er andere tijden voor hem aangebroken en dat zijn de betere ^O^
"Life's a Bitch"
  maandag 14 juli 2014 @ 20:34:22 #295
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_142297359
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 20:31 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Wat zal die moeite met eten hebben gehad :'(
Maar gelukkig zijn er andere tijden voor hem aangebroken en dat zijn de betere ^O^
hij eet nu weer ;) , ik heb nu zo een eet funboard voor hem gekocht en zo een catsense achtbaan met lichtgevend balletje, vind ie leuk en ik verwen hem graag haah :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_142297689
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 20:34 schreef Michielos het volgende:

[..]

hij eet nu weer ;) , ik heb nu zo een eet funboard voor hem gekocht en zo een catsense achtbaan met lichtgevend balletje, vind ie leuk en ik verwen hem graag haah :D
Zo'n funboard lijkt me ook wel wat.

Enne die achtbaan (hier rond) bevalt hier ook prima :Y

"Life's a Bitch"
pi_142298036
ik heb in de tuin wel gras staan. een pol met brede sprieten, dat schijnt er minder kans dat er een hele spriet vast komt te zitten in keel of neus.
wanneer ik het gras weghaal gaan ze van de planten vreten. dan heb ik toch liever dat ze gras eten.
  maandag 14 juli 2014 @ 23:00:03 #298
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_142305283
De achtbaan bevalt hier ook prima, heb er 2, een platte en een met "heuvels" en die heb ik om en om aan elkaar gemaakt, 't is dus nu meer een 8-vorm
En aangezien ik Karel buiten gras had zien eten had ik laatst ook zo'n bak kattengras gekocht.. maar daar moet ie dan weer niks van hebben :')
pi_142314487
Die banen vonden ze hier snel saai, tenzij ik er wat brokjes in gooi... niet helemaal het idee van die banen maar och, het werkt ook :+ Opvangkatjes blijven het wel prachtig speelgoed vinden!

@Michielos, er zijn ook kattengras snoepjes, ik weet niet in hoeverre die hetzelfde werken/smaken/aantrekkelijk zijn, maar misschien is dat nog wat voor 'm? Vind het wel super om te zien hoe je als nieuw kattenpersoneel zoveel voor 'm doet O+
pi_142314677
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 23:00 schreef SiGNe het volgende:
De achtbaan bevalt hier ook prima, heb er 2, een platte en een met "heuvels" en die heb ik om en om aan elkaar gemaakt, 't is dus nu meer een 8-vorm
ik heb hem op markplaats verkocht, Troela vond er niks aan
pi_142314790
En dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')