Wat lienekien zegt, gewoon afwachten. Mijn eerste kat heeft eerst 3 weken achter het gasfornuis gezeten en daarna 6 weken voornamelijk achter een boekenkast. Ik wist dat ik een kat had omdat het eten opging 's nachts.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:23 schreef Renesite het volgende:
Na de hele da onder de bank nu onder het logeerbed.
Dit dus.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wist dat ik een kat had omdat het eten opging 's nachts.
Ook niet te vaak op de bak zetten, anders gaan ze dat als straf zien en doen hun behoefte dus overal behalve op de bak.quote:Op zondag 22 juni 2014 01:13 schreef PatriQue89 het volgende:
En hij durft de trap wel op, maar niet af, lijkt het. Ook heb ik hem nu een keer of 4 op de bak gezet, maar hij springt er direct weer uit.. Gelukkig heeft ie net wel voor het eerst water gedronken..
Als hij in het asiel gewend was om een kattenbak te gebruiken, is het voldoende om hem te laten zien waar de kattenbak staat. Als hij er direct weer uitspringt, dan was hij op dat moment gewoon helemaal niet van plan om te plassen of te poepen.quote:Op zondag 22 juni 2014 01:13 schreef PatriQue89 het volgende:
Ook heb ik hem nu een keer of 4 op de bak gezet, maar hij springt er direct weer uit..
Het kan ook nog aan het type grit liggen en de korrelgrootte.quote:Op zondag 22 juni 2014 02:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Als hij in het asiel gewend was om een kattenbak te gebruiken, is het voldoende om hem te laten zien waar de kattenbak staat. Als hij er direct weer uitspringt, dan was hij op dat moment gewoon helemaal niet van plan om te plassen of te poepen.
asielkatten zijn gewend aan houtkorrels, volgens mij werken die daar allemaal mee (ivm stuiven van grit)quote:Op zondag 22 juni 2014 06:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het kan ook nog aan het type grit liggen en de korrelgrootte.
Veel katten vinden silicaat- en houtkorrels maar niks en weigeren dan om op de bak te gaan.
En grof grit of fijn grit willen katten ook nog weleens over zeuren.
Ja, ik had destijds wel precies hetzelfde merk/type grit gekocht als wat ze al gebruikten.quote:Op zondag 22 juni 2014 06:46 schreef SiGNe het volgende:
Veel katten vinden silicaat- en houtkorrels maar niks en weigeren dan om op de bak te gaan.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:31 schreef Lienekien het volgende:
Gewoon met rust laten. Niet onder het bed blijven kijken, maar wachten tot hij vanzelf tevoorschijn komt. Eten en bak wel binnen bereik zetten, zodat hij erbij kan, desnoods als jullie naar bed zijn.
Wennen duurt soms een tijdje.
Ik ga hem er nu niet meer opzetten, tenzij ik merk dat 'ie z'n behoefte ergens doet waar het niet hoort.quote:Op zondag 22 juni 2014 01:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook niet te vaak op de bak zetten, anders gaan ze dat als straf zien en doen hun behoefte dus overal behalve op de bak.
Heb je hetzelfde grit als het asiel heeft? Sommige katten zijn namelijk erg kieskeurig wat grit betreft.
En misschien hoeft ie nog niet te poepen of plassen, in een nieuwe omgeving kunnen ze dat soms best lang ophouden.
Op een gegeven moment weet ie de bak vast wel te vinden en zo niet, zo snel mogelijk na het betrappen op poepen of plassen (liefst binnen 1 minuut!) op de bak zetten.
Dat wil ook nog weleens helpen, moet wel snel erna want 5 minuten erna met de neus in z'n pis drukken heeft absoluut geen zin, dan weet ie niet waarom je dat nu opeens doet.
In het asiel was hij dat gewend inderdaadquote:Op zondag 22 juni 2014 02:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Als hij in het asiel gewend was om een kattenbak te gebruiken, is het voldoende om hem te laten zien waar de kattenbak staat. Als hij er direct weer uitspringt, dan was hij op dat moment gewoon helemaal niet van plan om te plassen of te poepen.
Wij hebben nu grit, in het asiel hadden ze houtkorrels geloof ik. Hij heeft daar maar 3 weken gezeten, kunnen ze er dan al aan gewend zijn?quote:Op zondag 22 juni 2014 06:46 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zit gewoon te wennenquote:Op zondag 22 juni 2014 10:46 schreef PatriQue89 het volgende:
En met rust laten inderdaad, hoe moeilijk ookGisteravond kwam hij bij ons op bed, hebben we even toegelaten, maar daarna toch uit de slaapkamer gezet en onze deur dicht gedaan. Nu zit 'ie weer onder het logeerbed..
Kan het zijn dat 'ie zich nu afgewezen voelt? Of zit ie daar weer om te wennen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 22 juni 2014 10:57 schreef Holyme het volgende:
[..]
Zit gewoon te wennenEn tip, als je iets niet wil, vanaf het begin af aan consequent volhouden, dus niet even in de slaapkamer en dan daarna niet meer, voor je het weet zit ie aan de deur te krabben
Ja, René zat te twijfelen of ie 't nou wel of niet wilde.. Zei hij, ach, laat de deur maar open.. maar na 10 minuten de kat tussen ons in wilde hij het toch niet.. hahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou persoonlijk altijd kiezen voor een asiel, of een goede rasfokker als je een specifiek ras zoekt. Asiel omdat je daarbij vaak wat meer zekerheid hebt, even een voorbeeldje, ik vang kittens op voor het asiel. Die kittens zijn dus zeker te weten in huiselijke omgeving opgegroeid, en zoals alle asielkatten worden ze nagekeken door een dierenarts, keurig ontwormd volgens schema, ontvlooid, gechipt, ingeënt, en de castratie zit ook in het pakketje. Mocht er toch wat mis zijn met het kitten/de kat of gaat het echt niet, heb je een soort garantie omdat je een contract hebt. En een asiel zal als het goed is, ook alleen plaatsen als zij ook denken dat het een geschikte plaatsing is, voor hun is het natuurlijk niet de bedoeling dat een dier weer terug komt. Verder help je natuurlijk een dier uit een asiel, wat voor mensen vaak ook meetelt.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:03 schreef nickhguitar het volgende:
Even een algemeen vraagje; waar hebben jullie de kat/poes/kitten vandaan? Bij honden hoor ik vaak dat het 't beste is dat je ze van een goede fokker koopt, maar hoe is dit met poezen/katten? Ik zie ze variërend van gratis/5 euro t/m 500 euro op het internet..
Wat voor kat wil je? Wil je een bepaald ras of gewoon een huis-tuin-keuken kat?quote:Op zondag 22 juni 2014 11:03 schreef nickhguitar het volgende:
Even een algemeen vraagje; waar hebben jullie de kat/poes/kitten vandaan? Bij honden hoor ik vaak dat het 't beste is dat je ze van een goede fokker koopt, maar hoe is dit met poezen/katten? Ik zie ze variërend van gratis/5 euro t/m 500 euro op het internet..
Thx, kan je die kittens die nog niet ontword en ontvlooid zijn niet gewoon alsnog laten ontwormen/vlooien bij de huisarts? Ik zoek op den duur gewoon een katje/poesje voor in huis. Hoeft geen raskat te zijn.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:22 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Wat voor kat wil je? Wil je een bepaald ras of gewoon een huis-tuin-keuken kat?
Haal een raskat alsjeblieft niet van marktplaats, maar kijk via de rasvereniging. Vraag altijd naar testresultaten van de voorkomende ziektes bij het ras. Meestal zijn er een paar verplicht vanuit de vereniging en sommige fokkers doen zelfs meer dan die testen. Dit kan een dna test of jaarlijkse echo zijn. Mijn laatste kitten heeft ¤500 gekost, maar afhankelijk van de fokker en het ras kan dit nog een stuk hoger zijn.
HTK katjes kan je het beste via het asiel halen vind ik. Je krijgt dan voor een laag bedrag een gezond katje. Ingeënt, gechipt en vaak ook gecastreerd. Let bij mensen thuis erop dat de kittens goed zijn ontwormd en ontvlooid. Kittens mogen wettelijk vanaf 7 weken weg, maar het liefst pas vanaf 10 weken.
Kittens moeten die behandelingen gewoon al krijgen vanaf dat ze jong zijn. Wormen krijgen ze altijd mee van de moeder en een katje die onder de vlooien zit wil je ook niet hebben.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:33 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Thx, kan je die kittens die nog niet ontword en ontvlooid zijn niet gewoon alsnog laten ontwormen/vlooien bij de huisarts? Ik zoek op den duur gewoon een katje/poesje voor in huis. Hoeft geen raskat te zijn.
Asiel is het goedkoopst meestal.quote:Op zondag 22 juni 2014 11:03 schreef nickhguitar het volgende:
quote:Op zondag 22 juni 2014 11:33 schreef nickhguitar het volgende:
Thx, kan je die kittens die nog niet ontword en ontvlooid zijn niet gewoon alsnog laten ontwormen/vlooien bij de huisarts?
quote:
Foutjequote:Op zondag 22 juni 2014 20:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Verder wat hierboven al gezegd is: voor gewone huis-tuin-en-keuken-katjes ben je via het asiel veel goedkoper uit dan wanneer je zelf alles nog moet regelen (lichamelijk onderzoek, ontwormen, ontvlooien, chippen, inenten, steriliseren). En je verricht een goede daad, want zo'n katje heeft het bij jou leuker dan in het asiel, en in het asiel komt dan weer een plek vrij om een nieuw katje op te vangen.
[..]Als hij zo met het koppie ondersteboven ligt, is hij echt op z'n gemak bij jullie!
Daar kunnen ze in het asiel ook goed over adviseren: wat het beste bij jouw situatie past (afhankelijk van hoeveel je thuis bent, hoeveel ruimte je thuis hebt, etc.) en welke van hun katten beter alleen of samen geplaatst kunnen worden.quote:Op zondag 22 juni 2014 20:49 schreef nickhguitar het volgende:
FoutjeDat wordt het ook denk ik, zit nu alleen te twijfelen over 1 of 2
Troela is tijdens haar verblijf in het asiel aan de diarree gegaan en toen op RC sensitive gezet. Ze vond het duidelijk niet lekker en at ook met lange tandjes.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:05 schreef senesta het volgende:
Zijn er hier ook mensen met katten met een voedingsallergie?
Waar donderde de krabpaal vanaf?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:33 schreef Michielos het volgende:
ik heb ook nog een vraag: gisterochtend kwam ik terug van mijn laatste nachtdienst en kat was heel blij. Wilde ie in een bravoure bui op de krabpaal springen en donderde de krabpaal met hem erop er van af. Hij kwam gelukkig heelhuids terecht, maar schrok er wel een beetje van.
Kan het zijn dat de kat nu niet meer op de krabpaal durft? Als dit zo is, wat kan ik dan het beste doen? Of vergeet ie t voorval en gaat ie er gewoon weer op?
Nee, ze was steeds heftig aan de diarree ( de vorige eigenaren vertelden dat ze dat al meer dan een jaar had en dat waren ook niet de eerste eigenaren dus wie weet hoe lang ze al aan de diarree was) en had kleine jeukende bultjes op haar huid.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Troela is tijdens haar verblijf in het asiel aan de diarree gegaan en toen op RC sensitive gezet. Ze vond het duidelijk niet lekker en at ook met lange tandjes.
Nu heb ik haar qua brokjes op graanvrije brokjes zitten, en dat gaat goed. Maar mogelijk was de diarree ook groot deel stress
weet je waar jouw kat precies allergisch voor is?
Ik heb (ergens) een adres van een bedrijf dat bezig is om voerbakken die "op chip" open gaan in de markt te zetten. Ik kan vanavond even zoeken naar de website.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 09:05 schreef senesta het volgende:
Apart voeren is een uitdaging, dat gaat lastig worden. Aparte kamers in een huis waar regelmatig kinderen doorheen stormen gaat niet werken denk ik. We denken nu aan een kamerkennel verbouwen en daar een kattenluik inzetten op chip van de drie niet allergische katten en dan "gewoon" voer in dat kamerkennel.
Als je zou willen dan graag! Ben heel benieuwd of dat werktquote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb (ergens) een adres van een bedrijf dat bezig is om voerbakken die "op chip" open gaan in de markt te zetten. Ik kan vanavond even zoeken naar de website.
arm beestje, al meer dan een jaar diarreequote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:57 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, ze was steeds heftig aan de diarree ( de vorige eigenaren vertelden dat ze dat al meer dan een jaar had en dat waren ook niet de eerste eigenaren dus wie weet hoe lang ze al aan de diarree was) en had kleine jeukende bultjes op haar huid.
Na allerlei kuren omdat gedacht werd aan een bacterie of zo (zoals giardia) knapte ze niets op. Toen heb ik haar op hypo allergeen van royal canin gezet en binnen paar dagen was de diarree weg en met een week of drie ook de bultjes op haar huid.
De hypo allergeen maakt de eiwitten zo klein dat ze door het lichaam niet meer herkend worden als eiwit dus ik mag er denk ik van uitgaan dat het een eiwit is waar ze op blijft reageren. Het zijn niet de granen want ik voer zelf graanvrij en dat maakte het juist erger. Wat ik achteraf ook wel kan verklaren denk ik aangezien het vleesgehalte daarin hoger is en dus meer eiwitten? Ik denk kip of rund.
Ik heb haar gisteren voor het eerst een blikje vis gegeven en daar is tot nu toe geen reactie op.
Tja, mijn kat heeft zo te zien vanmiddag 3 pogingen nodig gehad om een grote haarbal kwijt te raken.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:02 schreef Michielos het volgende:
Simba heeft zojuist hele vloer onder gebraakt nadat ze natvoer gegeten had. Ik denk dat ze het te gulzig gegeten heeftZal het in kleinere hoeveelheden gaan toedienen als ik het geef evenals het brokkenvoer, zodat ze zich niet kan over eten
hahaha , het maakt me niet uit, ik ruim het met liefde opquote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Tja, mijn kat heeft zo te zien vanmiddag 3 pogingen nodig gehad om een grote haarbal kwijt te raken.
Welkom bij de kotsopruim-club, Michielos
wat lief van hem om de vloer te kiezenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:02 schreef Michielos het volgende:
Simba heeft zojuist hele vloer onder gebraakt nadat ze natvoer gegeten had. Ik denk dat ze het te gulzig gegeten heeftZal het in kleinere hoeveelheden gaan toedienen als ik het geef evenals het brokkenvoer, zodat ze zich niet kan over eten
Eigelijk kotst schoon beddengoed veel lekkerderquote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:27 schreef superkimmi het volgende:
[..]
wat lief van hem om de vloer te kiezen
ja precies, dus dan is de vloer veel liever tochquote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
Eigelijk kotst schoon beddengoed veel lekkerder
hahaha ook dat maakt me niks uitquote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:27 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Doen die van mij altijd!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:27 schreef superkimmi het volgende:
Het is voor hun eigen bestwil! Ondankbare honden. Eh, katten.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoppa, ff 87 euro inentingen voor 2 katten die me nauwelijks aankijkenEn nu heb ik het helemaal gedaan natuurlijk
Als mijn ene kat kotst ruimt de andere het op voor ik er de kans voor krijgquote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Tja, mijn kat heeft zo te zien vanmiddag 3 pogingen nodig gehad om een grote haarbal kwijt te raken.
Welkom bij de kotsopruim-club, Michielos
Bij Zooplus heb je speciale beugels zodat je de paal aan de muur kan bevestigen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:34 schreef Michielos het volgende:
hij zit btw weer op de krabpaal. Ik ga hem met een touwtje vastbinden zodat ie niet meer om kan vallen
Je bent een wandelend restaurant voor ze, meer niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:53 schreef Michielos het volgende:
hahaha "de moederkloek in mij kwam naar boven"![]()
Die van mij volgt me nu overalZit ik op de WC, komt meneer aanwaggelen en eist ie geaaid te worden. Lig ik op bed, sluit ik mijn ogen en doe ze open, kijk ik recht in zijn kop die me aankijkt als een botsauto
![]()
Is ie dan gehecht of vind ie me leuk ofzo? Als ik terug kom van het werk miauwt ie alsof ie wil zeggen "waar de fok bleef je man?"
Katten hebben ook behoefte aan genegenheid.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Je bent een wandelend restaurant voor ze, meer niet.
NA het eten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Katten hebben ook behoefte aan genegenheid.
Uiteraard is eten de primaire behoefte en als we daar niet in zouden voorzien, was de relatie snel ten einde.quote:
hij eet gewoon goed hoorquote:
Aaaahquote:Op woensdag 25 juni 2014 11:53 schreef Michielos het volgende:
hahaha "de moederkloek in mij kwam naar boven"![]()
Die van mij volgt me nu overalZit ik op de WC, komt meneer aanwaggelen en eist ie geaaid te worden. Lig ik op bed, sluit ik mijn ogen en doe ze open, kijk ik recht in zijn kop die me aankijkt als een botsauto
![]()
Is ie dan gehecht of vind ie me leuk ofzo? Als ik terug kom van het werk miauwt ie alsof ie wil zeggen "waar de fok bleef je man?"
Deze had ik ook gezien maar die andere werkt op de chip van de kat, dat leek me nog handiger.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:14 schreef senesta het volgende:
Oh en op facebook zag ik deze vandaag langs komen. Apart na mijn vraag en de tips daarop gisteren
serieuze vraag. Ik heb er niet veel verstand van. Sorry als het zo overkomt btwquote:Op woensdag 25 juni 2014 17:32 schreef Lienekien het volgende:
Is dit nou een serieuze vraag of wil je je kat gewoon spammen?
bestaan er goede boeken om meer te weten te komen hieromtrent?quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:01 schreef loecje het volgende:
kan van alles betekenen.
van aanvallen (perfecte aanvalspositie met 4 poten beschikbaar) tot begroeting.
katten denken niet zoals mensen dus er valt weinig zinnigs over te zeggen als mens zijnde
Deze ook hoorquote:Op woensdag 25 juni 2014 16:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze had ik ook gezien maar die andere werkt op de chip van de kat, dat leek me nog handiger.
Een van katten ligt gewoon graag op zijn rug, denk niet dat het echt wat zal betekenen behalve dat ze lekker relaxed zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2014 17:25 schreef Michielos het volgende:
wat wil deze houding zeggen?
[ afbeelding ]
hij rolt dan ook zo, maar zijn houding matched zijn gedrag vandaag niet echt. Een keer zette ie zijn nageltjes in me
boeken zeggen ook niet alles. elke kat is weer anders.quote:Op woensdag 25 juni 2014 18:23 schreef Michielos het volgende:
[..]
bestaan er goede boeken om meer te weten te komen hieromtrent?
Oh weer een lekker plekkie gevondenquote:Op donderdag 26 juni 2014 16:49 schreef timp0e het volgende:
Gisteren een kat geadopteerd. We hadden direct een klik, hij is nog wel wat bang maar ligt nu al naast mij op de bank te slapen. Eet en drinkt goed, heeft op de kattenbak een grote boodschap gedaan maar tot nu toe nog niet geplast... Kunnen katten het zo lang ophouden of moet ik maar eens gaan rondzoeken/ruiken...? ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |