Games in de serie:quote:Dragon Age is a high fantasy role-playing video game series created by BioWare. The first game, Dragon Age: Origins, was released in 2009. Dragon Age II, a sequel to Origins, was released in March 2011. Dragon Age: Inquisition is set to be released Fall 2014. The series' fantasy setting has also been used by a variety of other media, including books and tabletop games, and the two main games have been joined by a variety of downloadable content (DLC) add-ons.
Inderdaad, overal een character van maken, en dan minstens alle beginverhalen spelen.quote:Op zondag 22 juni 2014 10:44 schreef Semisane het volgende:
Als ik zo alle trailers, E3-demo en interviews mag geloven dan wordt is de kans er wel aanwezig dat men zich grandioos gaat revancheren met DA:I voor de teleurstelling die DA II wel genoemd mag worden.
Ik kijk er dan ook erg naar uit en vind het ook erg gaaf dat je nu met Qunari kan spelen (uiteraard meteen als mage...want dat zal zo lekker origineel zijn.) Na ja, meestal maak ik gewoon overal een poppetje van in ieder geval.
Dus laat maar komen!![]()
[ afbeelding ]
Ben nu overigens weer een run van DA:O aan het doen op mijn pc.
Hmm, beetje groot ja.quote:Op zondag 22 juni 2014 10:46 schreef Semisane het volgende:
Ook leuk voor de OP (op kleinere schaal dan)
[ afbeelding ]
DA:O met een sloot aan mods, kan dan nog heel goed mee.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:55 schreef Rezania het volgende:
Inderdaad, overal een character van maken, en dan minstens alle beginverhalen spelen.Deed ik bij Origins ook.
Persoonlijk ga ik trouwens voor een human mage, dat doe ik altijd als het kan. Maar een Qunari is ook wel interessant.
DA:OWat voor character?
Prima...you're the boss.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:55 schreef Rezania het volgende:
Hmm, beetje groot ja.En ik wilde eigenlijk gewoon een centraal Dragon Age topic toen ik dit topic opende, niet een DA:I topic.
Dat hele bitchy zijn lukt me nooit. Krijg dan medelijden met de mensen die ik beledig en zo, ik ben er te zwak voor.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:23 schreef Semisane het volgende:
[..]
DA:O met een sloot aan mods, kan dan nog heel goed mee.![]()
Vrouwelijke human mage dit keer. Gewoon omdat het kan hè en als bitchy tegenhanger voor Morrigan.
Nou, dat dan weer niet, maar oké.quote:[..]
Prima...you're the boss.
De Iron Bull is ook wel tof.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:59 schreef Semisane het volgende:
Zou ik moeten kiezen tussen deze 3? Dan wordt het inderdaad Blackwall, omdat tank. Ik waarschijnlijk ga voor mage (of heel wellicht Rogue) dan is een tank een must.
Varric is een optie, omdat deze in DA II wel geinige lul-verhalen had, maar degene die absoluut meegaat is:
[ afbeelding ]
Dit is wel een exclusief topicje aan het worden.
Ik heb iets tegen dat soort emo-achtige figuren. Dat zal het dus niet worden voor mij.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:08 schreef Rezania het volgende:
Nieuwe companion (geloof ik). http://www.dragonage.com/#!/en_US/characters/humans/cole
[ afbeelding ]
Is een rogue, dus misschien een goede vervanging voor Varric.
Dat vind ik dan wel grappig...het gehele gebrek aan prioriteiten bij je companions.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:51 schreef Scorpie het volgende:
Die companions die de hele tijd lopen te zeiken en te huilen om van alles en nog wat terwijl je bezig bent met je epische quest tegen het Kwaad
Tja...dat inderdaad opzich zou ik als rogue best (zo nu en dan) als archer aan de slag, maar die zijn tot nu toe best waardeloos.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:53 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zijn archers trouwens altijd zo slapjes in DA? Varric kon ik eigenlijk nooit goed gebruiken omdat dan mijn tank in de problemen kwam.
Dat was wel een lastige companion ja, maar hij was beter dan Varric qua combat, dus ik nam hem wel altijd mee.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:50 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik heb iets tegen dat soort emo-achtige figuren. Dat zal het dus niet worden voor mij.Zelfde met die boze elf uit DA II, tergend vermoeiend figuur. Maar echt zorgen om companions maak ik me niet, als ik dat artikel van Tweakers mag geloven zal je erg veel "hero's" kunnen oppikken dus de juiste combinatie gaat wel langskomen lijkt me.
Dat houdt het levendig, jwz.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:51 schreef Scorpie het volgende:
Die companions die de hele tijd lopen te zeiken en te huilen om van alles en nog wat terwijl je bezig bent met je epische quest tegen het Kwaad
Archers.quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:53 schreef Scorpie het volgende:
En zelf speel ik meestal rogue dus nog een mage / healer + 2 warriors mee en de party is compleet![]()
Waarom zijn archers trouwens altijd zo slapjes in DA? Varric kon ik eigenlijk nooit goed gebruiken omdat dan mijn tank in de problemen kwam.
quote:Sup, first time playing DA games. Reminds me a lot of the first Witcher game (quest hub/combat zone/progression and choice wise) and to a lesser extent Gothic games.
I bought the game on steam sale with the intention of becoming a pyromancer and burn everyone everywhere. While I do have the power to blast my enemies with fire, I didn't expect the party aspect (literally didn't pay any attention to the game series). So now it's only the beginning of the game and I already have a big mouth prick, a barbarian chick who wears sexy clothing, a dog, a priest chick who is a rogue (what kind of a temple these people pray in?) and a Draenei from WoW that lost his tentacles somewhere. The problem is - when I play an RPG I get attached to the characters, and I can't keep these guys off for long because I feel like an asshole. So whenever I switch it's always a 5 minute indecisive battle in my dumb head.
How do you manage your mates? (and more importantly how am I supposed to do it?!) My main guy seems less interesting (and has less to do other than to burn people) than any of these guys, yet I can only bring 3 of them along for the ride at any time.... GAAH, THIS IS SOOOOOOOOoo good yet somehow overwhelming at the same time. Even when choosing what movie to watch I have less problems.
Lijkt me niet. Tot nu toe hebben ze het enkel over Orlais en Ferelden gehad als locaties.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:26 schreef Semisane het volgende:
Ohw....das wel een heftige map!![]()
Als je echt overal kan komen, dan ben je wel even bezig.
http://www.dragonage.com/#!/en_GB/explore
Alleen zijn hipster snor is al genoeg om hem niet mee te nemen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:29 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Mag je tegen je companions ook zeggen dat ze zich moeten scheren? Want dan zeg ik het als eerste tegen hem.Het maakt gelukkig wel gelijk duidelijk dat hij uit Orlais komt.
http://www.dragonage.com/#!/en_GB/characters/humans/dorian
Ja, de Freddy Mercury look is inderdaad erg hipster ja.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:36 schreef Cikx het volgende:
[..]
Alleen zijn hipster snor is al genoeg om hem niet mee te nemen.
Ik word overigens toch een mage (human) denk ik in mijn eerste playthrough. En ik denk dat ik sowieso een romance begin met die negerin, want dat kort en pittig kapsel van die andere 2 vind ik ook drie keer niks, dus met haar erbij heb ik al 2 mages.
Eigenlijk wil ik dan nog die Blackwall en de Qunari, maar dan heb ik weer geen rogue.
Man, die struggles altijd..
Liever een Freddie Mercury snor, dan met die krulletjes erin.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, de Freddy Mercury look is inderdaad erg hipster ja.
Maar niet heus.
Had een interview gezien en volgens mij zei degene van Bioware dat je op bepaalde stukken van de map kan komen, dus ongeveer hetzelfde als de vorige games qua opzet. Wel zullen de omgevingen zelf veel grootser zijn neem ik aan.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:26 schreef Semisane het volgende:
Ohw....das wel een heftige map!![]()
Als je echt overal kan komen, dan ben je wel even bezig.
http://www.dragonage.com/#!/en_GB/explore
Nou, ik ga hem gewoon daten hoor.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:39 schreef Cikx het volgende:
[..]
Liever een Freddie Mercury snor, dan met die krulletjes erin.
Ik vond het in TES altijd wel leuk dat je bij ieder gebouw naar binnen kon, dus ik ben hier zeker blij mee. Lekker kijken hoe mensen leven en dingen jatten en zo.quote:Bioware: Most Buildings Can Be Entered In Dragon Age: Inquisition
Bioware has been saying a lot of the right things about its upcoming Dragon Age: Inquisition, which is the third entry in the series (and the one that immediately follows 2011′s widely reviled Dragon Age II).
They have been showing off a vast, beautifully realized open world, some great characters and characterization, and what looks to be a return to the emphasis on the kind of role playing that Origins was about when it released way back in 2009 in the first place.
They seem to be continuing on this streak of saying all the right things. According to Bioware, ‘most’ buildings in Inquisition can be entered, although just how many constitutes most remains to be seen. Also, considering that literally every single building in 2011′s The Elder Scrolls V: Skyrim could be entered and explored (and remember, Skyrim has been cited as an inspiration for Inquisition), it still does represent a regression from the genre’s cream of the crop.
Source: Twitter
Read more at http://gamingbolt.com/bio(...)#Qhm3zCXVBxKwtwLD.99
Deel 1 is het altijd waard om te spelen. Deel 2 is het sowieso niet waard om te spelen.quote:
`Wat kan ik verwachten?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Deel 1 is het altijd waard om te spelen. Deel 2 is het sowieso niet waard om te spelen.
Het is -ietsjes- minder arcade dan mass effect maar heeft qua gameplay er erg veel van weg. Met dark souls heeft het niets te maken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:46 schreef Rijst het volgende:
[..]
`Wat kan ik verwachten?
Mass Effect vind ik heel erg tof, Fallout, Oblivion en Skyrim ook.
Terwijl Dark Souls me iets te hardcore was. Zit dit er een beetje tussen in?
Thanks voor de info.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:52 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is -ietsjes- minder arcade dan mass effect maar heeft qua gameplay er erg veel van weg. Met dark souls heeft het niets te maken.
Verder kan je een van de fijnste RPG's van de afgelopen 10 jaar verwachten. Deel 1 wist zich wat mij betreft te meten met mass effect qua overall-quality. Daarom was de teleurstelling van deel 2 des te harder.
Deel 1 spelen inderdaad. Het is wel iets meer hardcore RPG dan die andere 4. Meer focus op het verhaal en de interactie met je party members. Je zult dus erg veel praten met mensen tussen de combat door. Ook zijn de graphics niet heel goed en voelen sommige gebieden leeg aan, maar dat heeft mij eigenlijk nooit gestoord. Toch een van mijn favoriete spellen gebleken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:46 schreef Rijst het volgende:
[..]
`Wat kan ik verwachten?
Mass Effect vind ik heel erg tof, Fallout, Oblivion en Skyrim ook.
Terwijl Dark Souls me iets te hardcore was. Zit dit er een beetje tussen in?
Er komt een systeem genaamd Dragon Age Keep, waarbij je keuzes kan invullen en van daaruit een nieuwe game kan starten bij Inquisition, als ik het goed begrepen heb. Zonder je save game in te laden dus.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:04 schreef Semisane het volgende:
De enige reden om deel 2 te spelen is om bij deel 3 eventueel (als er gebruik van gemaakt kan worden) je eigen einde van een deel 2 savegame te gebruiken in het verhaal van deel 3. Het zal vast geen enorme consequenties hebben...maar kan geinig zijn.
Bij deel 2 kon je dat ook doen met de savegam va DA:O en dan voelt het toch wat meer aan als een soort vervolg.
Voor het verhaal hoef je deel 2 niet te spelen...dat was aanzienlijk minder...slecht zelfs. De gameplay was meer actie georienteerd en minder taktisch. Hoewel DA:O voor de console ook een stuk minder taktisch en leuk is dan op de pc. (en je kan mods gebruiken op de pc) Ik heb DA:O op de PS3 en op de pc gespeeld...pc is echt een stuk beter.
Vind vrijwel alle Origins companions interessanter dan die van DA2.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:04 schreef Smoofie het volgende:
Ik wil gvd Hawke hebben als companion, of die piratenhoer. Enige goede van van DA2. Al was varric ook wel oke voor CC en zijn praatjes.
Enchantment?
Origins was qua rpg ook gewoon beter. Qua gameplay vond ik DA2 wat soepeler, maar voor de rest was DA2 één grote turd vergeleken met Origins.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:08 schreef Cikx het volgende:
[..]
Vind vrijwel alle Origins companions interessanter dan die van DA2.Op Wynne na dan.
Klopt de combat was op de consoles beter, misschien wat over de top maar ach, dat zal bij Inquisition ook het geval zijn volgens mij. Op de PC hadden ze volgens mij die top-down view eruit gesloopt en daar waren ze niet zo blij mee, maar dat komt weer terug gelukkig.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:11 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Origins was qua rpg ook gewoon beter. Qua gameplay vond ik DA2 wat soepeler, maar voor de rest was DA2 één grote turd vergeleken met Origins.
Wynne helemaal afsnauwen omdat ze een seniel oud wijf is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:20 schreef Semisane het volgende:
Wynne was inderdaad v-e-r-s-c-h-r-i-k-k-e-l-i-j-k. Wat een zeikwijf was dat.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:31 schreef Cikx het volgende:
Ze vond mijn romance met Leliana niet kunnen, omdat het volgens haar egoïstisch was
Op de PC vond ik het wel beter dan consoles hoor,maar dat komt denk ik omdat ik gewoon mouse and keyboard ben gewend.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:16 schreef Cikx het volgende:
[..]
Klopt de combat was op de consoles beter, misschien wat over de top maar ach, dat zal bij Inquisition ook het geval zijn volgens mij. Op de PC hadden ze volgens mij die top-down view eruit gesloopt en daar waren ze niet zo blij mee, maar dat komt weer terug gelukkig.Al mogen ze het wel achterwege laten dan vijanden uit het niets spawnen.
O, ja zo bedoelde ik het niet. De combat hadden ze bij 2 meer actie gericht gemaakt. Wat een stap vooruit was voor de consoles, maar iets minder tot zijn recht kwam op de PC. Maar hoe dan ook blijft de PC gewoon de betere versie, jaquote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:35 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Op de PC vond ik het wel beter dan consoles hoor,maar dat komt denk ik omdat ik gewoon mouse and keyboard ben gewend.
Ik was zelf een Rogue in DA2 en had altijd Isabela en Varric in mijn team, eerst met Bethany en toen zij weg was met Merrill. Geen balans, maar ook geen gezeik. Man, wat werd ik snel moe van Fenris, Aveline en al die andere lui.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:04 schreef Smoofie het volgende:
Ik wil gvd Hawke hebben als companion, of die piratenhoer. Enige goede van van DA2. Al was varric ook wel oke voor CC en zijn praatjes.
Ik vond haar nog wel meevallen in het begin, maar ik begon me op een gegeven moment wel te ergeren aan die hele "hippe grootmoeder" act van haar. En in één van die laatste quests stelt zo'n slavenhandelaar voor om een stel elven op te offeren om jou sterker te maken, waarna Wynne opeens heel agressief zegt van "you aren't thinking of doing that, are you?!". Toen dacht ik echt van, mens, we zijn beste maatjes, je hebt me de hele game de good guy zien spelen en dan ga je me dit serieus vragen? Kutwijf.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:20 schreef Semisane het volgende:
Wynne was inderdaad v-e-r-s-c-h-r-i-k-k-e-l-i-j-k. Wat een zeikwijf was dat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over Inquisition gesproken...![]()
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
Die kop.quote:
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:40 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik was zelf een Rogue in DA2 en had altijd Isabela en Varric in mijn team, eerst met Bethany en toen zij weg was met Merrill. Geen balans, maar ook geen gezeik. Man, wat werd ik snel moe van Fenris, Aveline en al die andere lui.
[..]
Ik vond haar nog wel meevallen in het begin, maar ik begon me op een gegeven moment wel te ergeren aan die hele "hippe grootmoeder" act van haar. En in één van die laatste quests stelt zo'n slavenhandelaar voor om een stel elven op te offeren om jou sterker te maken, waarna Wynne opeens heel agressief zegt van "you aren't thinking of doing that, are you?!". Toen dacht ik echt van, mens, we zijn beste maatjes, je hebt me de hele game de good guy zien spelen en dan ga je me dit serieus vragen? Kutwijf.Dat filmpje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over Inquisition gesproken...![]()
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
In de laatste game, die ik nu ook gebruik als achtergrond verhaal in een DA2 game heb ik (here be spoilers...don't click if not wanted)quote:Op maandag 7 juli 2014 15:01 schreef Cikx het volgende:
Kiezen jullie voor Bhelen of Harrowmont? Toch wel een van de moeilijkere morele keuzes imo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat alles resulteerde in wat leuke epilogen.Maar ja...dan hadden die dwergen maar niet zo moeilijk moeten doen...geef me gewoon mijn legers!
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
quote:Op maandag 7 juli 2014 16:02 schreef Semisane het volgende:
[..]
In de laatste game, die ik nu ook gebruik als achtergrond verhaal in een DA2 game heb ik (here be spoilers...don't click if not wanted)Haha kan ik me goed voorstellen ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat alles resulteerde in wat leuke epilogen.Maar ja...dan hadden die dwergen maar niet zo moeilijk moeten doen...geef me gewoon mijn legers!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Factsheet.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:21 schreef Rezania het volgende:
Alles gelezen, behalve het companions/romance stukje, houd ik liever nog even geheim.SPOILER: Factsheet.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder ben ik wel echt hyped en ik hoop echt dat het zich kan meten met Origins. Vind het wel jammer dat je dit keer maar één specialization kan kiezen.
Specializations gebruik ik toch nooit, dus dat vind ik niet erg.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:50 schreef Cikx het volgende:
[..]
Alles gelezen, behalve het companions/romance stukje, houd ik liever nog even geheim.
Verder ben ik wel echt hyped en ik hoop echt dat het zich kan meten met Origins. Vind het wel jammer dat je dit keer maar één specialization kan kiezen.
Met arcane warrior kon je anders wel een tank mage maken die nightmare op zijn gemak kan solo'en.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Specializations gebruik ik toch nooit, dus dat vind ik niet erg.Net alsof je wat aan arcane warrior of zo hebt.
En ja, ik ben ook erg hyped, heel erg zelfs. Laatste keer dat het zo erg was was bij Skyrim.Nog maar 90 dagen.
Tof, zal het eens bekijken. Zijn veel te weinig spellen van zulk soort kwaliteit.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:24 schreef ems. het volgende:
Fans van Dragon age en baldur's gate moeten echt even divinity original sin bekijken. Heerlijk tussendoortje. Heeft mijn RPG-honger iig weer even verzadigd
Force mage in DA2 was anders best lachen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Specializations gebruik ik toch nooit, dus dat vind ik niet erg.Net alsof je wat aan arcane warrior of zo hebt.
Die is inderdaad brutaal overpowered, met de juiste items en sustained spells.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:07 schreef Cikx het volgende:
[..]
Met arcane warrior kon je anders wel een tank mage maken die nightmare op zijn gemak kan solo'en.
Is dat niet die gameplay die tijdens de E3 was gelekt?quote:
Deze is nog wat uitgebreider. Wel hetzelfde gevecht met de draak.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is dat niet die gameplay die tijdens de E3 was gelekt?
Ja, ik zag het net. Wel een beetje vreemd dat ze die draak niet helemaal verslaan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:44 schreef Cikx het volgende:
[..]
Deze is nog wat uitgebreider. Wel hetzelfde gevecht met de draak.
Zal misschien iets achter zitten wat ze nog niet willen spoileren. Ik vind persoonlijk dat ze eigenlijk al te veel vrijgeven wat betreft informatie.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:48 schreef Rezania het volgende:
Ja, ik zag het net. Wel een beetje vreemd dat ze die draak niet helemaal verslaan.
Vind ik ook inderdaad. Gameplay laten zien vind ik tof, maar vind het jammer dat ze al alle companions hebben vrijgegeven.quote:Op woensdag 9 juli 2014 20:55 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Zal misschien iets achter zitten wat ze nog niet willen spoileren. Ik vind persoonlijk dat ze eigenlijk al te veel vrijgeven wat betreft informatie.
Deel 2quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:47 schreef Rijst het volgende:
Wat zien die gameplay beelden er gruwelijk uit van Inquisition toch gruwelijk uit.
Morgen dan toch echt de eerste 2 delen oppikken.
quote:To clear things up. A suite of armor can be modified with separate boots and gloves in our crafting system, that's why you see only one slot, it's all combined. The same goes for weapons where you can change the hilt, blade etc. We'll go into crafting and loot in a lot more depth later on.
En Rijst, al begonnen?quote:Op woensdag 9 juli 2014 21:47 schreef Rijst het volgende:
Wat zien die gameplay beelden er gruwelijk uit van Inquisition toch gruwelijk uit.
Morgen dan toch echt de eerste 2 delen oppikken.
Ik hoop dan wel dat het weer uit elkaar te halen valt, anders is het echt zonde als je later een betere combi weet.quote:Op donderdag 10 juli 2014 02:39 schreef Cikx het volgende:
Wel echt een dik minpunt wat ik uit die demo haal is dat er weer alleen equipment slots zijn voor harnas, helm, wapen en juwelen. Geen belts, gloves, boots etc. Waarom?
Edit: Ik heb niks gezegd.
[..]
Inderdaad, ik vraag het me af hoe ze het allemaal gaan doen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik hoop dan wel dat het weer uit elkaar te halen valt, anders is het echt zonde als je later een betere combi weet.
Hoop dat het gewoon bij elkaar pleuren en desnoods weer uit elkaar halen is. Dus een slot met subslots eigenlijk, anders zie ik het echt niet zitten. Moet er niet aan denken dat je een goede combi hebt, iets beter vind, en dan weer van voren af aan moet gaan beginnen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 15:17 schreef Cikx het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vraag het me af hoe ze het allemaal gaan doen.
Arcade? Hoe bedoel je? De grafische stijl of de gameplay?quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:08 schreef ems. het volgende:
om nom nom
Ziet er wel redelijk arcady uit tho.
Denk de combat, het is inderdaad wel beetje over de top met de salto's bij het springen, die sound effects bij de pijl en boog enzo. Het borduurt een beetje voort op de combat van DA2, maar dat vond ik het toffe van deel 2, dus dat vind ik niet zo erg persoonlijk.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Arcade? Hoe bedoel je? De grafische stijl of de gameplay?
Gameplay, voor zover ik kan zien dan. 4 skills die je tegelijkertijd kan gebruiken max is in mijn ogen wat weinig. Anderzijds blijven het vroege beelden en valt er nog niet echt iets te concluderen over het eindresultaat.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Arcade? Hoe bedoel je? De grafische stijl of de gameplay?
Het wordt met een Xbox controller gespeeld, vandaar de 4 skills. PC zal wel een andere interface krijgen met een skillbar denk ik.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Gameplay, voor zover ik kan zien dan. 4 skills die je tegelijkertijd kan gebruiken max is in mijn ogen wat weinig. Anderzijds blijven het vroege beelden en valt er nog niet echt iets te concluderen over het eindresultaat.
Nu kwam het een beetje over als Mass Effect. Geen slechte vergelijking verder, maar ik hoop dat de grotere battles ook wat strategischer zijn en een groot scala aan skills en combinaties vereisen.
Grafisch ziet het er verder degelijk uit, hoewel je wel kan zien dat er duidelijk rekening is gehouden met de consoles.
Daar ging ik eigenlijk ook al vanuitquote:Op donderdag 10 juli 2014 17:25 schreef Cikx het volgende:
[..]
Het wordt met een Xbox controller gespeeld, vandaar de 4 skills. PC zal wel een andere interface krijgen met een skillbar denk ik.
Dat viel mij ook al op tijdens het kijken van dat filmpje, maar dat komt doordat ze het op een Xbox spelen. Als je goed oplet zie je het wiel trouwens ook vernieuwen, denk dus dat je wel shortcuts voor 8 skills kan zetten. Sowieso blijft dat op de console lastig, op de PC kan je natuurlijk gewoon klikken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Gameplay, voor zover ik kan zien dan. 4 skills die je tegelijkertijd kan gebruiken max is in mijn ogen wat weinig. Anderzijds blijven het vroege beelden en valt er nog niet echt iets te concluderen over het eindresultaat.
Daar hoop ik ook op ja. Bij deel 2 was het alleen maar klikken, wachten, dood, klaar.quote:Nu kwam het een beetje over als Mass Effect. Geen slechte vergelijking verder, maar ik hoop dat de grotere battles ook wat strategischer zijn en een groot scala aan skills en combinaties vereisen.
Het is een filmpje van een consoleversie hè.quote:Grafisch ziet het er verder degelijk uit, hoewel je wel kan zien dat er duidelijk rekening is gehouden met de consoles.
Oh, ik vind het juist wel tof zo.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:20 schreef Cikx het volgende:
[..]
Denk de combat, het is inderdaad wel beetje over de top met de salto's bij het springen, die sound effects bij de pijl en boog enzo. Het borduurt een beetje voort op de combat van DA2, maar dat vond ik het toffe van deel 2, dus dat vind ik niet zo erg persoonlijk.
Is Pillars of Eternity hiermee te vergelijken? Ik ken het niet.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:29 schreef ems. het volgende:
[..]
Daar ging ik eigenlijk ook al vanuitWe zullen zien! Na Pillars of Eternity is DA3 de rpg waar ik het meest naar uitkijk, ondanks deel 2
En tot die tijd weet ik me zeer goed te vermaken met Divinity.
In a way. PoE is eigenlijk de nieuwe versie van Baldur's gate/icewind dale/neverwinter nights. Top down view. Daar maak je mij persoonlijk heel blij mee, vandaar ook mijn enthousiasme voor het onverwachtse pareltje dat divinity original sin heetquote:Op donderdag 10 juli 2014 17:32 schreef Cikx het volgende:
[..]
Is Pillars of Eternity hiermee te vergelijken? Ik ken het niet.
Klinkt goed, denk dat ik die ook maar eens ga oppakken als die uitkomt dan. Baldur's Gate was helaas voor mijn tijd, heb laatst de Enhanced Edition geprobeerd, maar het is toch wel heel erg verouderd en kwam er jammer genoeg niet heel erg in daardoor. Had het wel graag gewild aangezien veel mensen het als beste RPG ooit beschouwen.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:38 schreef ems. het volgende:
[..]
In a way. PoE is eigenlijk de nieuwe versie van Baldur's gate/icewind dale/neverwinter nights. Top down view. Daar maak je mij persoonlijk heel blij mee, vandaar ook mijn enthousiasme voor het onverwachtse pareltje dat divinity original sin heet
Qua gameplay is het verder goed te vergelijken, maar dat is enigszins logisch gezien DA in de eerste instantie de geestelijke opvolger was van Baldur's gate. Het voornaamste verschil zal denk ik dan ook zijn dat PoE meer hardcore is, waar DA relatief casual blijft.
Tof, dat zijn veel RPG's om naar uit te kijken.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:50 schreef Ceased2Be het volgende:
Beste RPG ooit is nog altijd Planescape:Torment
Torment: Tides of Numenara is daar de spirituele opvolger van, die komt na PoE nog uit.
Voor mij blijft dat altijd een goede 2e.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:50 schreef Ceased2Be het volgende:
Beste RPG ooit is nog altijd Planescape:Torment
We gaan goede tijden tegemoetquote:Torment: Tides of Numenara is daar de spirituele opvolger van, die komt na PoE nog uit.
Kotor 1 was geweldig (2 kon ik echt niet inkomen), maar PS:Torment is toch degene waar ik de beste herinneringen aan heb. Prachtig hoe het verhaal zich vormde afhankelijk van je personage.quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:57 schreef ems. het volgende:
[..]
Voor mij blijft dat altijd een goede 2e.Kotor vond ik ook geweldig, helaas op een laag pitje gezet omdat de cashmannetjes zo nodig een mmo wilde.
[..]
We gaan goede tijden tegemoet
Ligt er een beetje aan. Wil je tank worden of dps?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:27 schreef Rijst het volgende:
Gisteren een klein uurtje gespeeld. Het valt tot nu toe niet tegen.
Ik heb noble warrior. Welke perks zijn belangrijk? En hebben jullie nog tips?
Ik heb geen idee wat een dps isquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:31 schreef Silv het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan. Wil je tank worden of dps?
Veel punten in Dexterity en Strength. Dexterity voor de critical hits en strength kan nooit kwaad als warrior.quote:
Als je met twee wapens vecht is dit een redelijk goede guide:quote:
Haha, daarom Origins gewoon weer spelen. Ben nu bij de Landsmeet en als ik klaar ben ga ik naar Awakening en dan ook weer DA2. Ben bijna alles van het verhaal van 2 vergeten, dus vind het niet erg om het nog eens te spelen. Even opwarmen voor 3. Kan nu niet verder omdat de stroom is uitgevallen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 11:23 schreef Semisane het volgende:
Om het maar even weer even over Dragon Age te gaan hebben...
Maar eens een sloot aan mods gedownload voor Dragon age 2 en een game gestart met de intentie om een totaal ander soort party te maken dan ik normaal zou doen. (Tank, damagers, healer)
Zelf geen mage, rogue of 2-handed warrior, maar de nobele taak van tank (Schildje en zwaardje). Mod gedownload waarbij alle ability punten zijn gereset en alle ability groepen beschikbaar maakt (behalve die werkelijk aan een personage hangen).
Verder geen Aveline, geen Varric of Anders (behalve in deeproads om Bethany naar de grey wardens te krijgen) en zeker geen Fenris (). Nu dus met Bethany, Merill en Isabela.
Verder wat mods die een sloot aan wapens en armor toevoegt, wat grafische mods. (Game op nightmare mode, omdat DA2 snel erg makkelijk werd de vorige keer).
Ook ben is de tank de enige die de damage doet, gewoon om mezelf nog wat meer restricties te geven dan normaal (je moet wat om deze game "leuk " te houden). De rest van het ploegje heeft skills voornamelijk om te kiten, buffen of juist debuffen. (Ook Isabela, wat wel lullig is want nu staat ze wat zielig te doen met een pijl en boogje
)
Nu ik al wat geleveled ben krijg ik wel het idee dat mijn tank straks doodleuk onverwoestbaar wordt...ik heb net die eerste draak van de bonepit praktisch solo neergehaald. (De rest deed enkel aan buffen).
Toch blijft het nadeel van deze game dat het verhaal technisch slap is en ik de neiging heb gewoon door de game te steamrollen. Wat wel leuk is op zich zijn de conversaties tussen tussen de drie dames.
Nou ja ach, ik zie wel of ik mijn aandacht er bij kan houden tot het einde.
Dexterity zorgt er ook voor dat je minder kans hebt om geraakt te worden, dus als tank kun je ook punten jn dexterity doen in plaats van constitution (waarvan je dus meer leven krijgt).quote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:42 schreef Semisane het volgende:
[..]
Veel punten in Dexterity en Strength. Dexterity voor de critical hits en strength kan nooit kwaad als warrior.
http://dragonage.wikia.com/wiki/Attributes_(Dragon_Age_II)
Ook een paar puntjes in constitution zodat je klappen kan opvangen en een (heel) klein beetje in wilpower, zodat je je skills kan uitvoeren zonder dat je de hele tijd stamina-potions achterover moet gillen.
Arcane warrior in DA2? Nee toch? Die zat toch enkel in DA:O?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:20 schreef Cikx het volgende:
Is het niet toffer om een arcane warrior als tank te maken en dan te solo'enqua spells toffer dan een warrior.
Echt? Oh dan zie je maar weer hoe ik dat spel heb verdrongen haha.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
Arcane warrior in DA2? Nee toch? Die zat toch enkel in DA:O?
Tja, en ik heb net DA:O al uitgespeeld, dus vandaar dat ik maar weer ben begonnen met DA2. Ik ga vanavond wel weer even verder...en vooral keuzes maken die ik de eerste keer niet heb gemaakt. (Dus mensen dood laten gaan of bepaalde mensen niet helpen....na ja de hufter spelen dus.)quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:33 schreef Cikx het volgende:
[..]
Echt? Oh dan zie je maar weer hoe ik dat spel heb verdrongen haha.
Ook altijd leuk. Alleenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:44 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja, en ik heb net DA:O al uitgespeeld, dus vandaar dat ik maar weer ben begonnen met DA2. Ik ga vanavond wel weer even verder...en vooral keuzes maken die ik de eerste keer niet heb gemaakt. (Dus mensen dood laten gaan of bepaalde mensen niet helpen....na ja de hufter spelen dus.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.had ik het wel moeilijk mee.![]()
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:02 schreef Cikx het volgende:
[..]
Ook altijd leuk. AlleenAlistair was in mijn laatste game m'n "lover" (had een vrouwelijke mage) en heb hem dan toch weer verraden voor Loghain omdat ik dat nog nooit had gedaan, maar hem wel laten trouwen met Anora en dus Koning. (Mocht mij overigens niet meer daarna.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.had ik het wel moeilijk mee.)
Heb loghain toen Morrigan laten impregnerenen heb na het laatste gevecht de intentie uitgesproken om dan maar met Sten mee te gaan. Grappig is dat in de DA2 game hier naar wordt gerefereerd nu.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
Haha dat is wel tof. Ik was toen maar meteen all out gegaan en hem tot dood veroordeeld. Je bent evil of je bent het niet.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:08 schreef Semisane het volgende:
[..]
Alistair was in mijn laatste game m'n "lover" (had een vrouwelijke mage) en heb hem dan toch weer verraden voor Loghain omdat ik dat nog nooit had gedaan, maar hem wel laten trouwen met Anora en dus Koning. (Mocht mij overigens niet meer daarna.)
Heb loghain toen Morrigan laten impregnerenen heb na het laatste gevecht de intentie uitgesproken om dan maar met Sten mee te gaan. Grappig is dat in de DA2 game hier naar wordt gerefereerd nu.
Nu ben ik benieuwd of ze ook in mijn spel even hard gaat open zeiken over mages als in dit filmpje. Mijn warden was namelijk een mage.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:22 schreef Cikx het volgende:
Jaja er is weer een nieuw deel, ben benieuwd.
Oké best flinke spoilers in dit filmpje.
Tacitical combat ziet er tof uit en wat is gebeurd met mijn lieve Leliana.
Mijne ook.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd of ze ook in mijn spel even hard gaat open zeiken over mages als in dit filmpje. Mijn warden was namelijk een mage.
Ligt eraan wat de andere opties zijn. Sowieso dat ik het wel doe bij mijn evil playthrough.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:48 schreef Cikx het volgende:
[..]
Bij mij ook.Ik denk dat ik haar maar niet naar Redcliffe stuur, als dat mogelijk is.
Dat is tof inderdaad, ik hoop wel dat ze op easy spelen, want dit was wel erg makkelijk. Maarja anders is nightmare natuurlijk gewoon de oplossing. Verder ziet het er een beetje lame uit als die mages met de rug naar hun target toe zitten te schieten, maar het is een alpha dus ik heb er vertrouwen in.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:51 schreef Rezania het volgende:
Viel me trouwens op dat vijanden niet gelijk aanvallen zodra je de kamer binnenkomt, je kan dus een verrassingsaanval plannen.![]()
Gelukkig.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:02 schreef The_Substitute het volgende:
In een van de eerste gameplayfilmpjes gaven ze aan dat, terwijl ze speelden, ze een veel hoger level waren dan vijanden in die levels. Denk dat 't hier hetzelfde is.
Je bedoelt de deluxe edition? Er is nog geen collector's edition voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:08 schreef Disker91 het volgende:
Iemand de CE besteld? Je kan deze bij een webwinkel namelijk krijgen voor de "reguliere" prijs van de gewone editie
Ja de deluxe edition. Noem het CE omdat het makkelijker was. Zie het ook als de CE. Was ook zo met DAII. Voor de PC heeft EA de deluxe edition exclusief gemaakt voor Originquote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je bedoelt de deluxe edition? Er is nog geen collector's edition voor zover ik weet.
Wat ik wel apart vind is dat de deluxe edition enkel voor de consoles is, voor de PC kan je alleen het normale spel bestellen.
Van reddit:quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:54 schreef Cikx het volgende:
[..]
Dat is tof inderdaad, ik hoop wel dat ze op easy spelen, want dit was wel erg makkelijk. Maarja anders is nightmare natuurlijk gewoon de oplossing. Verder ziet het er een beetje lame uit als die mages met de rug naar hun target toe zitten te schieten, maar het is een alpha dus ik heb er vertrouwen in.
http://www.reddit.com/r/d(...)play_series_e3_demo/quote:Someone tweeted about that, and about Dorian's little 'facing this way/casting spells that way' glitch that seemed to be going on in one fight. The dragon age account tweeted back:
"Not to worry. The demo was taken from an Alpha build, so it'll all get a nice coat of polish before October."
So, I mean, take nothing as final. I'm not saying they'll magically fix absolutely everything before release, but it'll be tidied up significantly from alpha.
70 euro natuurlijk weer.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:23 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Ja de deluxe edition. Noem het CE omdat het makkelijker was. Zie het ook als de CE. Was ook zo met DAII. Voor de PC heeft EA de deluxe edition exclusief gemaakt voor Origin.
Een fysieke versie is er (nog) niet.
https://www.origin.com/en(...)gital-deluxe-edition
Top!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Van reddit:
[..]
http://www.reddit.com/r/d(...)play_series_e3_demo/
Dus dan zou het vechten met magie beter moeten gaan.
Dit is de CE. Ik ga gewoon de normale versie kopen though.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je bedoelt de deluxe edition? Er is nog geen collector's edition voor zover ik weet.
Wat ik wel apart vind is dat de deluxe edition enkel voor de consoles is, voor de PC kan je alleen het normale spel bestellen.
¤10,-.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:25 schreef Rezania het volgende:
70 euro natuurlijk weer.25 euro extra voor wat DLC, laat dan maar zitten. Ik koop het normale spel wel.
http://www.budgetgaming.n(...)+inquisition_PC.htmlquote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:47 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
¤10,-.
(AAA)Games zijn nu standaard ¤60,-.
Oh dat wist ik nog niet, gemist denk ik. Wel leuk, maar ik houd het wel bij de deluxe edition voor 60 euro. Als ik er meer voor moest neerleggen zoals bij bol.com (80 euroquote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:37 schreef Cikx het volgende:
[..]
Top!
[..]
Dit is de CE. Ik ga gewoon de normale versie kopen though.
[ afbeelding ]
Tja.... EA wil money zien.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:25 schreef Rezania het volgende:
[..]
70 euro natuurlijk weer.25 euro extra voor wat DLC, laat dan maar zitten. Ik koop het normale spel wel.
Ja, je kan 'm uiteraard zo goedkoper krijgen. Maar dan zal het alsnog maar ¤10,- voor evt. dlc zijn, als je ze los koopt.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:49 schreef Rezania het volgende:
http://www.budgetgaming.n(...)+inquisition_PC.html
¤45,- voor de PC versie.
Mja, vind het nog steeds belachelijk duur. Vroeger zat dat gewoon standaard bij het spel en kon je enkel uitbreidingen kopen, niet een zwaard voor een euro of zo.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:58 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ja, je kan 'm uiteraard zo goedkoper krijgen. Maar dan zal het alsnog maar ¤10,- voor evt. dlc zijn, als je ze los koopt.
Ga ik ook doen. En dan de Qunari fucking evil maken.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:01 schreef Disker91 het volgende:
Speel trouwens altijd een male human. Maar deze keer maak ik zeker in mijn tweede playthrough een brute Qunari character aan.
Niks! Eerste playthrough. Eindelijk kan ik Sten zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:01 schreef Disker91 het volgende:
Speel trouwens altijd een male human. Maar deze keer maak ik zeker in mijn tweede playthrough een brute Qunari character aan.
Ik ben al blij dat ze geen dlc maken omtrend extra karakters. Deze aangekondigde dlc heb ik eigenlijk geen problemen mee, want je hoeft ze simpelweg niet te kopen. Het is niet alsof je iets mist.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:59 schreef Rezania het volgende:
Mja, vind het nog steeds belachelijk duur. Vroeger zat dat gewoon standaard bij het spel en kon je enkel uitbreidingen kopen, niet een zwaard voor een euro of zo.
Als het verhalende DLC zou zijn geweest had ik het er wel voor over gehad. Maar vind het een beetje lame om aan het begin al een dik armor en zwaard te hebben, waardoor alle items die je in de eerste drie kwart van het spel tegenkomt useless zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 18:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mja, vind het nog steeds belachelijk duur. Vroeger zat dat gewoon standaard bij het spel en kon je enkel uitbreidingen kopen, niet een zwaard voor een euro of zo.
quote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:14 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik ben al blij dat ze geen dlc maken omtrend extra karakters. Deze aangekondigde dlc heb ik eigenlijk geen problemen mee, want je hoeft ze simpelweg niet te kopen. Het is niet alsof je iets mist.
Het zijn gelukkig inderdaad enkel items, dus dat valt nog mee. Maar vroeger had je al die onzin gewoon niet, was veel beter imo.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:14 schreef Cikx het volgende:
[..]
Als het verhalende DLC zou zijn geweest had ik het er wel voor over gehad. Maar vind het een beetje lame om aan het begin al een dik armor en zwaard te hebben, waardoor alle items die je in de eerste drie kwart van het spel tegenkomt useless zijn.
Ik maak overigens eerst altijd 'mezelf', als human mage en als de good guy die ik ben.![]()
Daarna met een ander ras/class/gender alles.
Ik kan maanden met zo'n spel doen. Ga er echt zo in op altijd. ME, DA, KOTOR. Uren zoeken naar een echt alle items. Veel lezen (item discriptions etc). En alles bewaren in een kist als het kan, want stel je voor dat je ook maar iets mist (wat later gewoon troep blijkt te zijnquote:Op vrijdag 11 juli 2014 19:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ga ik ook doen. En dan de Qunari fucking evil maken.![]()
Moet ik dan wel eerst tijd zien te vinden om te spelen, zal waarschijnlijk tot het einde van de kerstvakantie wel zoet zijn met het spel.
Jezus, hardcore RPG fan gespot.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 21:40 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Ik kan maanden met zo'n spel doen. Ga er echt zo in op altijd. ME, DA, KOTOR. Uren zoeken naar een echt alle items. Veel lezen (item discriptions etc). En alles bewaren in een kist als het kan, want stel je voor dat je ook maar iets mist (wat later gewoon troep blijkt te zijn)
Ben ook zo iemand die niet tegen de lore wil ingaan, dus als een bepaalde niet echt hoort bij mijn character gebruik ik deze ook niet, ook al zal het soms bijna moeten i.v.m. vijanden. In Mass Effect gebruikte in bepaalde wapens niet omdat volgens de lore alleen Krogans deze konden gebruiken, bij normale mensen zou de hand afbreken (ja ben niet goed in mijn hoofd met dit soort dingen)
En minimaal 5 playthroughs. Maar ik heb altijd meteen de "perfecte" playthrough. Met alle bioware games. Altijd meteen de uitkomst die ik wil. In ME 2 en 3 is er niemand doodgegaan (die eventueel dood kon gaan) in mijn eerste playthrough. In DA2 had ik meteen iedereen achter mij staan bij de laatste beslissing(en). Alle sidemissions gevonden etc etc etc.
En ik speel dan daarna bijna altijd hetzelfde omdat dat de uitkomst is die ik toch wil hebben. Maar met Dragon Age Keep is het makkelijk om de wereld zo anders te maken zonder dat je een hele playthrough moet doen. Dus nu kan ik eindelijk eens bekijken wat andere scenario's met de wereld doen.
Alleen speel nooit als de bad-guy, dat kan ik gewoon niet. Eén keer geprobeerd, later kreeg ik medelijden en deed weer alles volgens de Paragon way![]()
Oh ja en vaak stilstaan om de characters te bekijkenEn 10 minuten lang switchen tussen wapens en armour om dan eens eindelijk een beslissing te maken wat nu mooier is.
Alleen zit een beetje met die romances in mijn maag. Dit is de eerste keer dat ik niet echt enthousiast ben. Dat kan veranderen als ik de het karakter een bepaald persoon heb ervaren. Volgens mij een stuk of 8 waarvan nog 1 of 2 buiten die acht die geen follower en advisor is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Iets wat te veel blabla om heel eerlijk te zijn en nogal een rehash of wat men al eerder heeft gezegd...na ja er is ook maar zoveel om over te vertellen...dus releasen die hap.quote:
quote:
Moet je hem op easy spelen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:41 schreef Geralt het volgende:
Ik heb nooit eerder een Dragon Age game gespeeld. Deze ziet er wel tof uit.
Alleen dat magie vind ik ronduit niks. In geen enkele game. En die tactical camera hoef ik ook niet.
Is deze game ook gewoon te spelen zonder die homomagie, maar met gewoon alleen grote zwaarden en alles en zonder die tactische dingen te gebruiken?
Ow je kan niet zelf kiezen wat je wil zijn? Ik vind dat magie en vuur en spreuken en alles altijd zo nichterig over komen. Doe mij maar gewoon een zwaard of een knuppel. Dat is veel beter.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:46 schreef Cikx het volgende:
Maar magie is wel een groot deel van het verhaal aangezien het mages vs templars is, dus in dat opzicht lijk het me niet zo veel voor jou.
Jawel je kunt gewoon een warrior zijn, maar in de wereld zelf speelt magie wel een grote rol. Je bezit zelf ook een soort magie/kracht om scheuren in 'the veil' dicht te maken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow je kan niet zelf kiezen wat je wil zijn? Ik vind dat magie en vuur en spreuken en alles altijd zo nichterig over komen. Doe mij maar gewoon een zwaard of een knuppel. Dat is veel beter.
Ziet er echt tof uit.quote:
Ziet er zeker vet uit.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 00:05 schreef Cikx het volgende:
[..]
Ziet er echt tof uit.die armors ook. Kan niet wachten. Ga hem wel op hard spelen de eerste keer, want zo zonder uitdaging ziet het er toch wat minder tof uit.
Die tijd en moeite hadden ze beter in de single player kunnen stoppen imo.quote:Dragon Age: Inquisition heeft een co-op multiplayer
Goed nieuws voor liefhebbers van de co-op game modes, want de nieuwe Dragon Age: Inquisition heeft een co-op multiplayer, waarin je met vier spelers tegelijk aan een campagne kan beginnen. De geruchten deden al de ronde dat Dragon Age: Inquisition een Mass Effect-achtige multiplayer zou bevatten, maar nu is de kogel door de kerk.
Er zullen drie campagnes beschikbaar zijn bij de launch. In tegenstelling tot het enorme singleplayer-verhaal, wil ontwikkelaar BioWare de co-op multiplayer bescheiden houden tot speelsessies van 20 tot 30 minuten. Er zijn in eerste instantie drie multiplayer campagnes beschikbaar, waarin je een level speelt dat willekeurig gegenereerd wordt. Zo kan het voorkomen dat locaties er verschillend uitzien, en dat je de vijanden op een andere plek tegenkomt. De gedachte hierachter is dat elk potje anders aanvoelt.
Bij de launch zijn de levels Elven Ruins, Tevinter en Orlesian Palace beschikbaar. Daarnaast heeft BioWare plannen voor gratis DLC, waardoor je onder andere nieuwe personages en levels kunt downloaden. De co-op multiplayer richt zich vooral op het looten, vechten en team-based gameplay. Je kunt in de missies spelen met negen nieuwe helden, drie voor elke klasse en ieder met een eigen look-and-feel. Dragon Age: Inquisition komt uit op 21 november voor de PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One. Zowel de ontwikkelaar als de fans hopen dat dit deel een hoop goedmaakt voor het teleurstellende tweede deel. Wat verwacht jij?
Op FB zijn ze er ook niet zo enthousiast over: https://www.facebook.com/(...)01?notif_t=notify_mequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:33 schreef Cikx het volgende:
Van Gamekings.tv
[..]
Die tijd en moeite hadden ze beter in de single player kunnen stoppen imo.
Ik heb zo'n vermoeden dat het ook gewoon EA was die heeft gezegd dat co-op multiplayer een trend is en goed verkoopt en daarom maar in de game moet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Op FB zijn ze er ook niet zo enthousiast over: https://www.facebook.com/(...)01?notif_t=notify_me
En terecht ook wel, wat moet ik met MP bij een SP-spel zoals DA?
Het zou me niks verbazen. Die figuren van EA zijn sowieso de weg kwijt, hebben geen flauw benul van wat een game nou echt goed maakt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:35 schreef Cikx het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat het ook gewoon EA was die heeft gezegd dat co-op multiplayer een trend is en goed verkoopt en daarom maar in de game moet.
twitter:eplerjc twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 22:31:14To clarify, playing MP vs. not playing MP will have no impact on your SP experience. reageer retweet
Gelukkig maar. Vond dat "MP is verplicht om het beste resultaat te krijgen in SP" van Mass Effect zo irritant.twitter:blairkerrbrown twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 22:19:04#DAI Multiplayer Announced! Not connected to the SP game (ala galactic readiness), Free DLC, enjoy! reageer retweet
Nee, geloof van niet. Voor zover ik weet kan je gewoon kiezen wat je wil, maakt niet uit wat je hebt gespeeld en wat niet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:06 schreef The_Substitute het volgende:
Ziet er allemaal wel goed uit, maar wat me nu nog niet helemaal duidelijk is: moet je vorige delen + dlc gespeeld hebben om beslissingen op DA:Keep te kunnen veranderen? Zo niet, dan is savegames importeren dus totaal overbodig, als dat ook bij iemand kan voor wie Inquisition het eerste deel in de serie is dat ze spelen.
Dat zou jammer zijn.
Dat slaat dan weer nergens op. Je zou denken dat je spelers, met een investering in de serie, ervoor beloont wanneer ze hun savegame meenemen naar DA:I. En niet spelers die (stom genoeg zijn om) met het derde deel in een serie te beginnen dezelfde opties geeft. Dat deden ze bij ME3 dan toch beter.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:50 schreef Rezania het volgende:
Nee, geloof van niet. Voor zover ik weet kan je gewoon kiezen wat je wil, maakt niet uit wat je hebt gespeeld en wat niet.
Ik heb mijn oude savegames niet meer dus ik vind het wel fijn.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:53 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dat slaat dan weer nergens op. Je zou denken dat je spelers, met een investering in de serie, ervoor beloont wanneer ze hun savegame meenemen naar DA:I. En niet spelers die (stom genoeg zijn om) met het derde deel in een serie te beginnen dezelfde opties geeft. Dat deden ze bij ME3 dan toch beter.
Dat. Dragon's age 1 onlangs nog uitgespeeld maar niemand betaalt me genoeg om DA2 ook nog te spelen dus fuck de saves. Ik vind het wel een lekker systeem, voor mij was het verhaal dankzij deel 2 toch grotendeels weggevallen, zo krijg ik meteen weer een samenvattingquote:Op zondag 31 augustus 2014 16:03 schreef Cikx het volgende:
[..]
Ik heb mijn oude savegames niet meer dus ik vind het wel fijn.
Heb hetzelfde, wou eigenlijk wel Awakenings en DA2 nog een keer spelen, maar mijn Xbox begeeft het om de 10 minuten dus is niet meer te doen helaas.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat. Dragon's age 1 onlangs nog uitgespeeld maar niemand betaalt me genoeg om DA2 ook nog te spelen dus fuck de saves. Ik vind het wel een lekker systeem, voor mij was het verhaal dankzij deel 2 toch grotendeels weggevallen, zo krijg ik meteen weer een samenvatting
Je moet sowieso je bioware/origin-account linken aan de Keep. Dan zien ze wat je wel of niet hebt aan vorige delen en dlc, ongeacht of je wel of geen savegame hebt. Dus dat dat ook genoeg is, vind ik logisch. Maar dat je dus mensen die vorige delen niet gespeeld hebben, dezelfde mogelijkheden geeft als spelers die dat wel hebben, klinkt tegenstrijdig en neemt een groot deel van het doel van zo'n Keep weg. Het enige voordeel wat ik er nu in zie, voor spelers als ik, is dat als je je savegame importeert, je al die beslissingen niet handmatig hoeft in te vullen. Dat er verder weinig voordelen aan zitten, lijkt me dat er te veel moeite gedaan is voor zoiets onbeduidends.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:03 schreef Cikx het volgende:
Ik heb mijn oude savegames niet meer dus ik vind het wel fijn.
Met ME3 hadden ze ook een goede multiplayer ingebouwd, en dit gebeurt vaak door een ander team. Dus die tijd hebben ze niet verspiltquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:33 schreef Cikx het volgende:
Van Gamekings.tv
[..]
Die tijd en moeite hadden ze beter in de single player kunnen stoppen imo.
Gelukkig hoef je het niet te spelenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Op FB zijn ze er ook niet zo enthousiast over: https://www.facebook.com/(...)01?notif_t=notify_me
En terecht ook wel, wat moet ik met MP bij een SP-spel zoals DA?
Was inderdaad vervelend, gelukkig was het niet echt nodig, als je de sp een beetje fatsoenlijk doorliep kwam je gemakkelijk aan het aantal benodigde punten, en na de patch was het totaal overvboodigquote:Op woensdag 27 augustus 2014 02:52 schreef Rezania het volgende:
twitter:eplerjc twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 22:31:14To clarify, playing MP vs. not playing MP will have no impact on your SP experience. reageer retweet
Gelukkig maar. Vond dat "MP is verplicht om het beste resultaat te krijgen in SP" van Mass Effect zo irritant.twitter:blairkerrbrown twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 22:19:04#DAI Multiplayer Announced! Not connected to the SP game (ala galactic readiness), Free DLC, enjoy! reageer retweet
Snap niet perse dat mensen die alle delen (en DLC) hebben gespeeld 'beloond' moeten worden. Ik ben juist blij dat ze deze kant opgaan, iedereen kan dezelfde content en variabelen ervaren. Anders was er weer gezeik dat het niet gelijk was voor iedereen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:53 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dat slaat dan weer nergens op. Je zou denken dat je spelers, met een investering in de serie, ervoor beloont wanneer ze hun savegame meenemen naar DA:I. En niet spelers die (stom genoeg zijn om) met het derde deel in een serie te beginnen dezelfde opties geeft. Dat deden ze bij ME3 dan toch beter.
De keep laat je geen savegames importeren, ze kijken er nog naar maar ze gaven aan dat je het niet moet verwachten. Iedereen maakt de keuzes in de Keep, dus als je een savegame hebt maak je de keuzes die zo dicht mogelijk op je savegame lijken.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:38 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Je moet sowieso je bioware/origin-account linken aan de Keep. Dan zien ze wat je wel of niet hebt aan vorige delen en dlc, ongeacht of je wel of geen savegame hebt. Dus dat dat ook genoeg is, vind ik logisch. Maar dat je dus mensen die vorige delen niet gespeeld hebben, dezelfde mogelijkheden geeft als spelers die dat wel hebben, klinkt tegenstrijdig en neemt een groot deel van het doel van zo'n Keep weg. Het enige voordeel wat ik er nu in zie, voor spelers als ik, is dat als je je savegame importeert, je al die beslissingen niet handmatig hoeft in te vullen. Dat er verder weinig voordelen aan zitten, lijkt me dat er te veel moeite gedaan is voor zoiets onbeduidendst.
Wat voelde ik me genaaid na die Darkspawn Chronicles DLC.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:57 schreef Disker91 het volgende:
Je koos ervoor om die DLC te kopen omdat je die ervaring wilde hebben, en die ervaring krijgen die mensen die de DLC niet hebben gekocht niet. De subtiele teksten, gesprekken tussen NPC's krijgen deze mensen niet mee. Wel de verhaallijn in het algemeen (via de Keep). En afgezien van de Morrigan DLC was het story-wise niet echt om naar huis over te schrijven.
Daarom is het alleen maar beter dat meer mensen alles kunnen ervaren. Niet iedereen trekt zich van alle subtiele verhalen wat aan, sommige spelen het om de verhaallijn door te lopen zonder zich maar om iets anders te bekommeren. Spelers zoals (jij) ik kunnen genieten van alle kleine dingen, en hebben daarom o.a. alle delen en DLC aangeschaft.
[..]
De keep laat je geen savegames importeren, ze kijken er nog naar maar ze gaven aan dat je het niet moet verwachten. Iedereen maakt de keuzes in de Keep, dus als je een savegame hebt maak je de keuzes die zo dicht mogelijk op je savegame lijken.
Maar van wat ik heb gezien en gelezen is de Keep enorm uitgebreid, voor zowel nieuwe spelers, als de oude rotten. Nieuwe spelers krijgen het verhaal meteen ook mee van de vorige delen (in het algemeen).
Ik vind het juist een zeer fijn systeem. Kan je tenminste alles aanpassen zonder dat je zowel Origins als DA2 weer moet gaan spelen. Zo kan ik een slechte en goede worldstate maken, en direct gaan spelen. Ideaal imo.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:53 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Inquisition draait op een nieuwe engine, waardoor importeren bijna niet te doen is. Daarom hebben ze besloten voor de Keep. Ook is het via de Keep mogelijk om te switchen van platform, en toch nog je eigen worldstate mee te nemen. En natuurlijk kan je verschillende worldstates maken zoals ik al eerder zei.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:38 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Je moet sowieso je bioware/origin-account linken aan de Keep. Dan zien ze wat je wel of niet hebt aan vorige delen en dlc, ongeacht of je wel of geen savegame hebt. Dus dat dat ook genoeg is, vind ik logisch. Maar dat je dus mensen die vorige delen niet gespeeld hebben, dezelfde mogelijkheden geeft als spelers die dat wel hebben, klinkt tegenstrijdig en neemt een groot deel van het doel van zo'n Keep weg. Het enige voordeel wat ik er nu in zie, voor spelers als ik, is dat als je je savegame importeert, je al die beslissingen niet handmatig hoeft in te vullen. Dat er verder weinig voordelen aan zitten, lijkt me dat er te veel moeite gedaan is voor zoiets onbeduidends.
Ik zal het dan ook niet gaan spelen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:57 schreef Disker91 het volgende:
[..]
Gelukkig hoef je het niet te spelen
Ik weet anders nog wel dat ik twee weken na de release bij het einde van ME3 kwam en het gewoon niet het meeste optimale einde was. Sowieso was het einde al ruk, maar toen was ik best wel pissig. Ik kocht ME3 voor de SP, niet voor de MP. MP kan me gestolen worden bij een RPG, alhoewel ME3 eigenlijk meer een shooter was. Dus ik ben wel blij dat bij Inquisition de MP geen invloed heeft op de SP.quote:[..]
Was inderdaad vervelend, gelukkig was het niet echt nodig, als je de sp een beetje fatsoenlijk doorliep kwam je gemakkelijk aan het aantal benodigde punten, en na de patch was het totaal overvboodig
Je vindt het een raar idee dat je de fans die gezorgd hebben dat je een tweede en derde deel kon maken, voor moet trekken t.o.v. mensen die net beginnen aan je serie? Dat is gewoon heel normaal.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:57 schreef Disker91 het volgende:
Snap niet perse dat mensen die alle delen (en DLC) hebben gespeeld 'beloond' moeten worden. Ik ben juist blij dat ze deze kant opgaan, iedereen kan dezelfde content en variabelen ervaren. Anders was er weer gezeik dat het niet gelijk was voor iedereen.
Je projecteert nu iets te veel van jezelf op mij.quote:Je koos ervoor om die DLC te kopen omdat je die ervaring wilde hebben, en die ervaring krijgen die mensen die de DLC niet hebben gekocht niet. De subtiele teksten, gesprekken tussen NPC's krijgen deze mensen niet mee. Wel de verhaallijn in het algemeen (via de Keep). En afgezien van de Morrigan DLC was het story-wise niet echt om naar huis over te schrijven.
Daarom is het alleen maar beter dat meer mensen alles kunnen ervaren. Niet iedereen trekt zich van alle subtiele verhalen wat aan, sommige spelen het om de verhaallijn door te lopen zonder zich maar om iets anders te bekommeren. Spelers zoals (jij) ik kunnen genieten van alle kleine dingen, en hebben daarom o.a. alle delen en DLC aangeschaft.
De manier waarop het er nu uitziet, lijkt meer op een wanhoopsdaad. Ze weten niet zeker of DA:I genoeg gaat verkopen, omdat ze zich realiseren dat het grootste deel van de fans erg teleurgesteld was in DA2, dus ze hopen zo alsnog een grote, algemene groep aan te spreken. Maar ze doen het op een manier waarop voor mij de lol er vanaf is, omdat je dus keuzes van playthroughs kan veranderen. Wat ze nu hiermee zeggen, komt neer op 'Origins en DA2 zijn overbodig'. Ook geen goede business-strategie, want je spoort hiermee nieuwe spelers niet aan om eerdere delen te proberen. En ze vinden de grotere massa kennelijk belangrijker dan de trouwe fans.quote:De keep laat je geen savegames importeren, ze kijken er nog naar maar ze gaven aan dat je het niet moet verwachten. Iedereen maakt de keuzes in de Keep, dus als je een savegame hebt maak je de keuzes die zo dicht mogelijk op je savegame lijken.
Maar van wat ik heb gezien en gelezen is de Keep enorm uitgebreid, voor zowel nieuwe spelers, als de oude rotten. Nieuwe spelers krijgen het verhaal meteen ook mee van de vorige delen (in het algemeen).
Het is gewoon een uitgebreidere versie van de 'comic' die ze al voor ME hebben gebruikt (qua keuzes dan), heb er niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd. De vragen zeggen spelers van de voorgaande dingen wel wat, maar nieuwe spelers niet en die zullen (gok ik) eerder geneigd zijn die hele Keep over te slaan.quote:Op maandag 1 september 2014 01:58 schreef The_Substitute het volgende:
De manier waarop het er nu uitziet, lijkt meer op een wanhoopsdaad. Ze weten niet zeker of DA:I genoeg gaat verkopen, omdat ze zich realiseren dat het grootste deel van de fans erg teleurgesteld was in DA2, dus ze hopen zo alsnog een grote algemene groep aan te spreken. Maar ze doen het op een manier waarop voor mij er de lol er vanaf is, omdat je dus keuzes van playthroughs kan veranderen. Wat ze nu hiermee zeggen, komt neer op 'Origins en DA2 zijn overbodig'. Ook geen goede business-strategie, want je spoort hiermee nieuwe spelers niet aan om eerdere delen te proberen. En ze vinden de grotere massa kennelijk belangrijker dan de trouwe fans.
Dus, nee, slechte zaak, als dit waar is.
Die ME-comic was origineel alleen bedoeld voor de PS3, omdat ME1 natuurlijk nooit daarop uitgebracht was. Dus dat die later ook naar de andere platforms kwam, was prima. Maar dat je zoiets al doet vanaf de release - en niet, laten we zeggen, een jaar later - haalt voor mij dat hele idee van 'jouw keuzes doen er toe' onderuit.quote:Op maandag 1 september 2014 06:12 schreef Ceased2Be het volgende:
Het is gewoon een uitgebreidere versie van de 'comic' die ze al voor ME hebben gebruikt (qua keuzes dan), heb er niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd. De vragen zeggen spelers van de voorgaande dingen wel wat, maar nieuwe spelers niet en die zullen (gok ik) eerder geneigd zijn die hele Keep over te slaan.
Ben fan van het eerste uur van DA (en ME), maar ben mijn saves kwijt van DA:O en DA2 en zou zonder de Keep helemaal opnieuw moeten beginnen. En daar heb ik simpelweg de tijd niet voor dus vind die Keep een goede oplossing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:Op maandag 29 september 2014 21:25 schreef Rezania het volgende:
DA: Inquisition livestreamZiet er goed uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:But now it's time for the real question: does your gaming rig have the (literal) guts to command the Inquisition? If you're looking to crank the settings up a bit, here are the recommended system specs:
Recommended:
CPU: AMD six core CPU @ 3.2 GHz, Intel quad core CPU @ 3.0 GHz
System RAM: 8 GB
Graphics Card: AMD Radeon HD 7870 or R9 270, NVIDIA GeForce GTX 660
Graphics Memory: 2 GB
Hard Drive: 26 GB
DirectX 11
Or, if you're playing on a slightly older setup, here are the minimum system requirements:
Minimum:
CPU: AMD quad core CPU @ 2.5 GHz, Intel quad core CPU @ 2.0 GHz
System RAM: 4 GB
Graphics CARD: AMD Radeon HD 4870, NVIDIA GeForce 8800 GT
Graphics Memory: 512 MB
Hard Drive: 26 GB
DirectX 10
SPOILER: En nog wat plaatjes van de PC HUD:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er goed uit imo, kan niet wachten.
Bron: https://www.origin.com/nl-nl/news/dai-pc-specs-screensGist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:51 schreef Rezania het volgende:
Eisen qua hardware zijn bekend.
[..]Dit gaat smullen worden met mijn GTX980SPOILER: En nog wat plaatjes van de PC HUD:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er goed uit imo, kan niet wachten.
Bron: https://www.origin.com/nl-nl/news/dai-pc-specs-screens![]()
Ook al met mijn 970 waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit gaat smullen worden met mijn GTX980
Gekocht? Terwijl hij gratis is?quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:42 schreef Woestijnvos het volgende:
Heb gister pas Dragon age origins gekocht. Heb dus nog heel wat in te halen.
Hij is gratis op Origin nu.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:42 schreef Woestijnvos het volgende:
twitter:DragonAgeKeep twitterde op zondag 12-10-2014 om 19:02:12If you signed up for the Keep beta and haven't received an email invite yet, go check your inboxes (and spam folders too)! reageer retweet
Oh, console. Gratis versie was enkel voor de PC geloof ik. Have fun.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:45 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Via PSN was die nog geen 4 euro.
Jaloers dat je die hele ervaring voor het eerst beleeftquote:Op zondag 12 oktober 2014 22:42 schreef Woestijnvos het volgende:
Had mijn mail ook binnen. Kan volgens hen dinsdag aan de slagquote:Op zondag 12 oktober 2014 23:30 schreef Rezania het volgende:
Yes, eindelijk toegang tot de Keep.twitter:DragonAgeKeep twitterde op zondag 12-10-2014 om 19:02:12If you signed up for the Keep beta and haven't received an email invite yet, go check your inboxes (and spam folders too)! reageer retweet
Meh valt wel mee, Flemeth komt er wel in voor. Voor de rest wordt het je uitgelegd via de keep bij Inquisition.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:38 schreef Typisch het volgende:
Zo beginnen met een nieuwe playthrough van Dragon Age 1.Is denk ik een jaar of 5/6 geleden dat ik die game gespeeld heb.
Daarna even kijken of ik deeltje 2 een kans ga geven, ben er nog niet over uit. Is het een belangrijk deel qua lore of valt dat wel mee?
Had net vakantie toen het spel zou uitkomen, maar toen moest het verdomme uitgesteld wordenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 03:08 schreef aniihakobyan het volgende:
ah ik weet nog toen ik chagrijnig werd nadat het uitgesteld werdwe will be together soon.
21 in EU, ja. Echt waardeloos dat het in US op 18 november komt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:55 schreef 7nightwing7 het volgende:
Nooit een van de vorige delen gespeeld. Maar deze setting spreekt me heel erg aan. Vrienden van me zijn ook hyped hierover. Na het zien van een aantal gameplay trailers ga ik deze toch wel op day-one halen.@ps4. 21 november toch ?
Origins is zeker de moeite waard om nog even te spelen van te voren, kost bijna niks meer en blijft een geweldige game als je door de redelijk outdated graphics en ietwat houterige animaties heen kan prikken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 17:55 schreef 7nightwing7 het volgende:
Nooit een van de vorige delen gespeeld. Maar deze setting spreekt me heel erg aan. Vrienden van me zijn ook hyped hierover. Na het zien van een aantal gameplay trailers ga ik deze toch wel op day-one halen.@ps4. 21 november toch ?
Het valt mee, maar ik ben toch blij dat ik dit jaar toch het e.e.a. aan upgrades in mijn toren heb gedouwd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 01:08 schreef Drankster het volgende:
PC SPECS DRAGON AGE: INQUISITION BEKEND
Valt nog mee gelukkig.
Op de pc vind ik het nog steeds meevallen, en dat terwijl ik toch een behoorlijke graphics-hoer ben. Ik ondervind er in ieder geval geen hinder van, na het spelen van 2 (en binnenkort 3) heb ik meer last van het houterige combat-system. Rogue spelen is echt vreselijk traag bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:33 schreef 7nightwing7 het volgende:
DA:O aangeschaft voor de ps3. Ugh, die graphics.
Op de PC met de tactical camera ziet het er inderdaad een stuk beter uit dan op de console. Maar hoe dan ook als je uiteindelijk echt in het verhaal zit dan stoor je je daar niet meer aan, ik niet tenminste.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:03 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Op de pc vind ik het nog steeds meevallen, en dat terwijl ik toch een behoorlijke graphics-hoer ben. Ik ondervind er in ieder geval geen hinder van, na het spelen van 2 (en binnenkort 3) heb ik meer last van het houterige combat-system. Rogue spelen is echt vreselijk traag bijvoorbeeld.
Daarnaast vind ik de grafische stijl van 1 vele male mooier dan dat strakke uit deel 2. Kwestie van smaak natuurlijk, maar ik speel nog altijd liever Origins dan deel 2.
Als je gewoon 's begint met spelen, dus conversaties en gevechten aangaan, hoef je niet op de scherpte van de textures te letten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:33 schreef 7nightwing7 het volgende:
Je had deze gewoon voor een paar euro via origin kunnen binnen halen...dan kan je er tenminste nog wat mods overheen gooien.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:33 schreef 7nightwing7 het volgende:
Steam is ook een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:43 schreef Semisane het volgende:
[..]
Je had deze gewoon voor een paar euro via origin kunnen binnen halen...dan kan je er tenminste nog wat mods overheen gooien.
Origin is wellicht niet het meest fijne product, maar werkt hier prima voor.
Ik krijg toch echt te zien op de pagina (na inloggen) dat de beta signup gesloten is:quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:20 schreef Rezania het volgende:
Dragon Age Keep is nu toegankelijk voor iedereen.
-edit-quote:Sorry,
beta signups are now closed.
Thank you for your interest.
The Dragon Age Keep will be launching soon, so stay tuned.
Sorry, op Reddit stond dat het al open was voor iedereen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:52 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik krijg toch echt te zien op de pagina (na inloggen) dat de beta signup gesloten is:
[..]
-edit-
Ergens vandaag dus: https://twitter.com/DragonAgeKeep/status/527318996014858240
Volgende keer iets vollediger zijn in je info aub
Ah, reddit, dat verklaartquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:06 schreef Rezania het volgende:
[..]
Sorry, op Reddit stond dat het al open was voor iedereen.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:20 schreef Rezania het volgende:
Dragon Age Keep is nu toegankelijk voor iedereen.
Tof!quote:Dragon Age Keep is a free online application that allows players to tailor decisions made in Dragon Age: Origins and Dragon Age II and import them into a new game of Dragon Age: Inquisition.
Nou ja, ik hoop toch wel zeker op een paar quests over mijn baby met Morrigan hoor.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:30 schreef Drankster het volgende:
[..]
[..]
Tof!
Vraag mij af hoeveel impact het heeft op Inquisition. Waarschijnlijk worden alleen wat namen genoemd met wat verhaaltjes. Bijvoorbeeld King Alistair ipv die chick van Logain.
Dat betekent dat het goed in elkaar zit. Je kunt zo te zien keuzes maken die met elkaar in conflict kunnen komen. Ik heb voor mijn karakter de Human Noble gekozen, maar je kunt tegelijkertijd ook keuzes invullen die zeggen dat je als dwarven noble een relatie (en kind) had met een zo'n concubine. Dat gaat uiteraard niet, dus moet je het aanpassen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:02 schreef Cikx het volgende:
Vreemd als ik deze keuze wil maken dat ik met Morrigan door de Eluvian ben gegaan zegt die dat die 24 gebeurtenissen moet aanpassen om die keuze te maken.
Ik heb haar wel geromanced met de dark ritual, Flemeth verslagen voor die grimoire etc etc. Het gekke is dat de keuzes die ik zou moeten veranderen o.a. bestaan uit: Heeft Hawke de assassin gevonden voor Nuncio? Heeft de warden Wynne gerecruteerd? Wat is er met Loghain gebeurd? En ga zo maar door.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:54 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dat betekent dat het goed in elkaar zit. Je kunt zo te zien keuzes maken die met elkaar in conflict kunnen komen. Ik heb voor mijn karakter de Human Noble gekozen, maar je kunt tegelijkertijd ook keuzes invullen die zeggen dat je als dwarven noble een relatie (en kind) had met een zo'n concubine. Dat gaat uiteraard niet, dus moet je het aanpassen.
Dus als jij bij die andere keuzes haar niet ge-romanced hebt, haar niet geholpen hebt met die grimoire, dat ritueel niet hebt ondergaan, e.d., dan zal je dus die laatste keuze, om met haar mee te gaan, niet kunnen maken.
http://www.nexusmods.com/dragonage/mods/686/?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:55 schreef Typisch het volgende:
Iemand aanraders (en linkjes) voor mods voor Dragon Age: Origins? Vanavond even een stuk spelen.
Better sexscenes en de nudity mod. Nog eentje van The Pearl modquote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:55 schreef Typisch het volgende:
Iemand aanraders (en linkjes) voor mods voor Dragon Age: Origins? Vanavond even een stuk spelen.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:39 schreef aniihakobyan het volgende:
[..]
Better sexscenes en de nudity mod. Nog eentje van The Pearl mod
Bij mij werd Origins niet eens gevonden :lquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:05 schreef Drankster het volgende:
Raar, The Keep zegt dat ik bij Origins maar 12 achievements heb maar heb er toch echt 60. Ik kijk wel weer wanneer Inquisistion uit is.
Bij mij wordt niks gevonden van Origins, en slechts 3 achievements van deel 2... Faal dus.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:05 schreef Drankster het volgende:
Raar, The Keep zegt dat ik bij Origins maar 12 achievements heb maar heb er toch echt 60. Ik kijk wel weer wanneer Inquisistion uit is.
Jouw Bioware- en Origin-account waren toch verschillend? Dus als je inlogt op de Keep met je Origin-account, komen de achievements van je DA:Origins-account (social.bioware-account) uiteraard niet boven.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:25 schreef DeeCruise het volgende:
Bij mij wordt niks gevonden van Origins, en slechts 3 achievements van deel 2... Faal dus.
Holy shit, nice geheugen!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:39 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Jouw Bioware- en Origin-account waren toch verschillend? Dus als je inlogt op de Keep met je Origin-account, komen de achievements van je DA:Origins-account (social.bioware-account) uiteraard niet boven.
Ik ook.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:37 schreef Rezania het volgende:
Nog maar drie weken wachten.
Trouwens, zit nu Stargate SG1 te kijken, Morrigan (de voice actor ervan) speelt daar in mee.
Ik eentje verder, 10 dus. Ben wel al bijna klaar, nog maar zes afleveringen. Daarna nog twee films en dan heb ik alles van Stargate gezien en heb ik niks te doen totdat DA:I uitkomt.quote:
Atlantis e.d. al gezien dus?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik eentje verder, 10 dus. Ben wel al bijna klaar, nog maar zes afleveringen. Daarna nog twee films en dan heb ik alles van Stargate gezien en heb ik niks te doen totdat DA:I uitkomt.
Nou ja, 13 november komt de nieuwe AC uit, dus ik kan dat nog wel gaan uitspelen in 8 dagen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:37 schreef Typisch het volgende:
[..]
Atlantis e.d. al gezien dus?
Ik ben begonnen met de eerste film en daarna SG-1. Ik denk niet dat ik gelijk door ga met de andere dingen, ben er wel een beetje klaar mee voorlopig.
Verder geen series die je leuk lijken?
Ga ik dus mooi niet kijken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is toch al gauw ruim 5 jaar geleden dat ik voor het laatst gespeeld heb, dus herken wel dingen maar heel veel dingen zijn ook 'nieuw'. Mooi spel.![]()
quote:Op dinsdag 4 november 2014 08:55 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ga ik dus mooi niet kijken.
Ben nu een uurtje of 7 in Dragon Age Origins. Tot nu toe:Gisteren uitgespeeld, nu dlc en awakenings nog. Dan even overstappen naar deel 2 en dan ben ik klaar voor inquisition.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is toch al gauw ruim 5 jaar geleden dat ik voor het laatst gespeeld heb, dus herken wel dingen maar heel veel dingen zijn ook 'nieuw'. Mooi spel.Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
kun je ook start trek voyager kijken, daar speelt haar 'moeder' in mee :pquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:37 schreef Rezania het volgende:
Nog maar drie weken wachten.
Trouwens, zit nu Stargate SG1 te kijken, Morrigan (de voice actor ervan) speelt daar in mee.
Ja, die had ik allang gekeken voordat Origins überhaupt bestond.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:21 schreef Bensel het volgende:
[..]
kun je ook start trek voyager kijken, daar speelt haar 'moeder' in mee :p
Voor zover ik weet niet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:06 schreef Cikx het volgende:
Kun je iets speciaals doen met die punten van je achievements in de keep? Hij laadt mijn progress niet en vind t niet erg om een custom world state te maken, mits ik niets misloop natuurlijk.
Nice. Ik heb Awakenings en Dragon Age nog helemaal niet gespeeld dus voor mij zit er een mooie maand met Dragon Age content aan te komen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:47 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Gisteren uitgespeeld, nu dlc en awakenings nog. Dan even overstappen naar deel 2 en dan ben ik klaar voor inquisition.
Ah, dan kun je nog wel even vooruit. Speel witchhunt overigens pas als laatste van DA;Oquote:Op dinsdag 4 november 2014 13:36 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nice. Ik heb Awakenings en Dragon Age nog helemaal niet gespeeld dus voor mij zit er een mooie maand met Dragon Age content aan te komen.
Weet eigenlijk ook niet meer waarom ik destijds niet verder ben gegaan met de dlc e.d.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:42 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ah, dan kun je nog wel even vooruit. Speel witchhunt overigens pas als laatste van DA;O
Ga zelf vanavond verder met Awakenings, heerlijke expansion..
Zonde, maar dan heb je nu tenminste weer iets om naar uit te kijkenquote:Op dinsdag 4 november 2014 13:43 schreef Typisch het volgende:
[..]
Weet eigenlijk ook niet meer waarom ik destijds niet verder ben gegaan met de dlc e.d.
Waarschijnlijk te druk met Halo 3..
quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:44 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zonde, maar dan heb je nu tenminste weer iets om naar uit te kijken
Lijkt me ook logische keuze. AC games spelen prima met een controller op een console, waar ik bij meer tactical gameplay (zoals bij Dragon Age het geval is) liever op een pc speel..quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:46 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wilde eerst deze op de PS4 kopen en AC: Unity op de PC. Ga ik toch maar even omdraaien, speelt echt zoveel lekkerder op de PC.
Must... resist... urge... to click!quote:
Mijn dag kan niet meer stukquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:30 schreef Typisch het volgende:
Eerste reviews zien er goed uit.
Polygon een 5/5, die heb ik zelf gelezen.
No healing betekent veel potions in je inventory hebben.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:36 schreef aspi het volgende:
Geen healing, is dat een probleem voor zo een game. Ik ben erg gewend aan healers, of zelf heal ipv een enorm beperkte potion. Ben niet zo van het voorzichtige game. :/
Maar je kan er maar 2 meenemen toch? Dacht dat ik dat ergens las.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:37 schreef Typisch het volgende:
[..]
No healing betekent veel potions in je inventory hebben.
Ik heb zo min mogelijk gelezen, dus ik heb geen idee verder.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:38 schreef aspi het volgende:
[..]
Maar je kan er maar 2 meenemen toch? Dacht dat ik dat ergens las.
Je hebt verschillende manieren om met healing om te gaan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:36 schreef aspi het volgende:
Geen healing, is dat een probleem voor zo een game. Ik ben erg gewend aan healers, of zelf heal ipv een enorm beperkte potion. Ben niet zo van het voorzichtige game. :/
Wel fijn op zich, heb je niet altijd een mage nodig. Waardoor je dus meer kunt rouleren tussen je characters.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:19 schreef Cikx het volgende:
[..]
Je hebt verschillende manieren om met healing om te gaan.
Je hebt inderdaad de potions, maar er zijn bijvoorbeeld ook bepaalde items met iets van health regeneration. Ook heb je vanallerlei shield spells e.d. om geen/minder schade op te lopen.
Ze wilden het een iets meer tactisch aspect maken, dan gewoon een standaard character hebben die iedereen healt.
Wel zijn ze niet zo tevreden over het verhaalquote:Ninety hours. That’s how long it took me to roll the credits on Dragon Age: Inquisition. Though it’s true that quality can’t be measured purely in terms of quantity, that number is still significant. That’s part of why Inquisition is not only one of the most expansive RPGs I’ve ever played, but one of the few that successfully fills its gorgeous, massive world with meaningful things to do and see.
Die kevin van ord ofzo op gamespot wordt altijd wel goed beoordeeld als reviewer. Ik heb genoeg dingen gezien iig om hem te halen voor mn ps4tje.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:39 schreef The_Substitute het volgende:
Ik wacht op wat 'onafhankelijkere' reviews.
Hoe groter de hype, hoe harder de val als je teleurgesteld wordt. Daarom kijk ik ook geen filmpjes meer.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:47 schreef Cikx het volgende:
Heb vanallerlei beelden gezien, terwijl ik van te voren eigenlijk had besloten niets ervan te gaan spoilen voor mezelf, maar ik ben nu zo ontzettend hyped voor deze game.
Dat is waar, maar de gameplay beelden zien er zo tof uit, dat moet zeker goed komen. Blijf ook wel een zwak hebben voor de serie, dus heb er alle vertrouwen in.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoe groter de hype, hoe harder de val als je teleurgesteld wordt. Daarom kijk ik ook geen filmpjes meer.
Precies, het voorkomt zo'n standaard party of het feit dat er weinig uitdaging meer is omdat je een healer heb met praktisch ongelimiteerde mana. Vind het wel relaxed dat er geen healers zijn en beperkt aantal potions per keer, dat kan vooral op nightmare een leuke uitdaging geven.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:26 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wel fijn op zich, heb je niet altijd een mage nodig. Waardoor je dus meer kunt rouleren tussen je characters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |