3 euro? Wel heel goedkoop - voor slaapkamers en zo. Hoe ziet dat er uit??quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:05 schreef Anthony9219 het volgende:
Tapijt niks voor je? Ik heb hier laatst tapijt voor 3 euro per m2 gelegd.
Bij de kwantum gehaald een paar maanden terug. Ziet er gewoon prima uit, kleur is antraciet. Ik zal is kijken of ik een goeie foto kan maken. Het heeft alleen zo'n schuimrubberen onderkant die minder lang meegaat dan zo'n juten onderkant, maar aangezien je er binnen relatief korte tijd weer uit bent lijkt me dat geen probleem.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 22:15 schreef macondo het volgende:
[..]
3 euro? Wel heel goedkoop - voor slaapkamers en zo. Hoe ziet dat er uit??
@ff serieus, laminaat meenemen - is inderdaad een goed argument
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FR1908
ikea heeft verschillende prijsklassenquote:Op zondag 22 juni 2014 00:49 schreef Saisai het volgende:
ikea laminaat is wel slechte kwaliteit hoor..
Beter dan andere soorten van dezelfde prijs. Als je kwaliteitseisen hebt, zit je boven de 15 euro per vierkante meter.quote:Op zondag 22 juni 2014 00:49 schreef Saisai het volgende:
ikea laminaat is wel slechte kwaliteit hoor..
Ik heb goed laminaat voor een goede prijs (8,95), commerciële kwaliteit.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:45 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Beter dan andere soorten van dezelfde prijs. Als je kwaliteitseisen hebt, zit je boven de 15 euro per vierkante meter.
Wat moet ik me daar bij voorstellenquote:Op zondag 22 juni 2014 12:51 schreef Saisai het volgende:
Ik heb goed laminaat voor een goede prijs (8,95), commerciële kwaliteit.
Gewoon goed opletten en de aanbiedingen in de gaten houden.
De toplaag of 'slijtlaag' is bij goedkope producten meestal dun waardoor de levensduur korter is. De kwaliteit van het laminaat wordt vaak aangeduid met een nummer, tussen 21 en 34. Hoe hoger het nummer, des te beter de kwaliteit:quote:
Dat dus. Kijk ook naar de samenstelling van het substraat, maakt ook uit v.w.b. de levensduur. Maar volgens mij kan ook het meest middelmatige laminaat best 2 - 3 jaar mee, dus voldoet het altijd wel aan je wensen.quote:Op zondag 22 juni 2014 03:59 schreef Catch22- het volgende:
Ts kijk goed rond voor aanbiedingen. Wij hadden iets van 50% korting bij de gamma op laminaat dat we normaal nooit zouden kopen (want te duur)
Dat zeg ik!quote:Op zondag 22 juni 2014 16:15 schreef Urnotindangr het volgende:
niemand geeft een neuk wat jij vind, is toch prima om voor een jaar of wat te overbruggen.
Ik heb het ook gedaan, en kan het van harte aanraden. Ligt er weer netjes in.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:49 schreef Seven. het volgende:
Laminaat meenemen, heeft iemand dat wel eens geprobeerd?
Ik wel, ik kan het van harte afraden. Oerlelijk resultaat met vele kieren en veel frustratie.
Wat raadt je dan aan voor een huurwoning, Quirina?quote:
Voor 1 a 2 jaar zou ik eerder zeil/vinyl nemen. Goedkoper dan laminaat, volledig afwasbaar (=veel makkelijker schoon te maken dan laminaat), mits een beetje zoekwerk ook nog relatief mooi voor de prijs. Zeer herbruikbaar itt laminaat. Is ook wat duurzamer. Daar kan je gerust eens iets op laten vallen zonder dat er een put in de grond zit. Bij laminaat heb je bij het minste geringste een put die de tere prut - wat laminaat eigenlijk is- blootstelt aan de woonkamerelementen. Het begin van het einde.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:58 schreef macondo het volgende:
Ga voor een jaar of 1 a 2 huren, en we moeten een nieuwe vloer leggen. Bij een koophuis zou ik zeker voor echt hout zijn gegaan.
Wat hebben jullie? Zeil associeer ik nog voornamelijk met super cheap en lelijk, maar dat is kennis van 15 jaar geleden.
Troll??quote:
Zeil kun je zelf leggen maar dan is een oud voorbeeld wel handig, heb zo zelf het zeil in mijn hal gelegd en dat ligt er superstrak in.quote:Op maandag 23 juni 2014 23:21 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Troll??
Niets mis met laminaat, rubberen ondervloer eronder en de goedkope holle klank heb je er zo uit.
Zeil kun je eigenlijk alleen maar gebruiken als je echt een spekgladde ondervloer hebt, en ook zeil ziet er tegenwoordig niet cheap meer uit. Als het goed gelegd wordt zal het niet opvallen dat het geen laminaat is. Desondanks zou ik toch niet voor zeil gaan, zeil moet je eigenlijk laten leggen wat het meteen een stuk duurder maakt dan laminaat.
@Kwantum tapijt, besteed 2 euro per M2 meer uit, en je hebt kwalitatief echt een stuk betere tapijt.
Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe handig je bent, als je per ongeluk 0.5cm teveel afsnijd kun je dat niet wegmoffelen met een plint.quote:Op maandag 23 juni 2014 23:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Zeil kun je zelf leggen maar dan is een oud voorbeeld wel handig, heb zo zelf het zeil in mijn hal gelegd en dat ligt er superstrak in.
Maar het is dus niet onmogelijk.quote:Op maandag 23 juni 2014 23:34 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe handig je bent, als je per ongeluk 0.5cm teveel afsnijd kun je dat niet wegmoffelen met een plint.
Als er nu iets makkelijk te leggen is, is het zeil wel. Zeker als het minder dan 12m² is, kan je het gewoon met dubbelzijdige tape (of zelfs los) op een propere vloer leggen. Het is dan echt een kwestie van plinten weghalen, uitrollen, strak in de hoek duwen en een stanleymes erdoor halen. Aan deuren en overgangen wat tape voorzien en job done. Hetzelfde als tapijt eigenlijk.quote:Op maandag 23 juni 2014 23:34 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk maar net aan hoe handig je bent, als je per ongeluk 0.5cm teveel afsnijd kun je dat niet wegmoffelen met een plint.
In mijn woning kon ik de standaard plinten niet van de muren afhalen, dus zou ik het zeil perfect tegen de plint moeten aanleggen. Ik vond in mijn geval laminaat stukken makkelijker dan zeil.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:17 schreef BBach het volgende:
[..]
Als er nu iets makkelijk te leggen is, is het zeil wel. Zeker als het minder dan 12m² is, kan je het gewoon met dubbelzijdige tape (of zelfs los) op een propere vloer leggen. Het is dan echt een kwestie van plinten weghalen, uitrollen, strak in de hoek duwen en een stanleymes erdoor halen. Aan deuren en overgangen wat tape voorzien en job done. Hetzelfde als tapijt eigenlijk.
Laminaat is ook eenvoudig, maar heeft toch meer voeten in de aarde (al die planken inkorten, rekening houden met de 1cm speling van de rand), de ondervloer, etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |