abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:50:59 #251
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_142589702
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 11:32 schreef robinpunt het volgende:
Ik weet niet wat die mensen drijft
Ik denk dat hij gewoon in denial is over zijn eigen transseksualiteit. Die aantrekkingskracht tot het onderwerp komt niet zo maar uit de lucht vallen.

Juist bij mensen in denial zie je vaak ook haat en/of weerstand tegenover datgene wat ze aantrekt. Of misschien is het wel jaloezie omdat anderen wel durven te doen wat hij zelf niet durft. Of hij projecteert zijn eigen angsten op ons.

Als hij echt zo'n hekel had aan transgenders was hij allang uitgekeken op dit topic. Maar het blijft trekken...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 22 juli 2014 @ 12:30:00 #252
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_142590999
Of een narcist met een tranny-fetish.
(Jaloezie, projecteren van eigen angsten en gebrek aan inlevingsvermogen passen ook binnen dat profiel)
Maargoed:
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_142591165
Ja, het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit waar het vandaan komt maar het is jammer dat het zo frustrerend kan zijn dus dan probeer ik me er liever van te distantiëren, snap je.
pi_142593588
Prepare, wall of text.

Het is vrij simpel. Zijn er problemen? Is iemand vervelend in het topic buiten de policy van FOK! om, valt iemand je lastig via DM of PM? Stuur ons een berichtje om dit te melden en we kijken wat we er mee kunnen doen. Binnen de policy. Iemand bannen omdat hij iets vindt? Mwah. Als we iedereen moeten gaan bannen die iets vindt wat anderen niet vinden en dit uit in het topic op FOK! waar die andere mensen ook posten dan zou FOK! vrij leeg zijn. FOK! is een open discussie platform waar iedereen op een normale en volwassen manier bijna álles mag vinden en dit mag uiten, wáár dan ook op het forum in welke reeks of in welk topic dan ook. Dat is FOK!.

Sterker nog, dat is het internet. Dit is geen gesloten IRL praatgroep voor transpersonen die in een beschermde omgeving, vrij van mensen met een andere mening, kunnen praten. Wil je dat wel, praten zonder tussenkomst van anderen met een andere mening, dan ben je op FOK! simpelweg verkeerd.

Ja, er zijn mensen die herhaaldelijk wat blijven aanklooien op FOK!. Als dat maar lang genoeg hinderlijk doorgaat en er meerdere malen aangegeven is naar de crew dat dit hinderlijk is, hier wat van gevonden wordt, ingegrepen en er wordt doorgegaan dan gaat het naar de FA's en die kijken dan hoe of wat er passend is aan oplossingen. Wellicht ten overvloede, maar wij mods bepalen helemaal niets over bans. Wij zijn als het ware 'doorgeefluiken', we leiden dingen zo goed mogelijk in goede banen, 'schuwen waar', passen her en der aan, maar bannen of andere maatregelen gaan via de FA's.

Een paar weken geleden had ik hier een hele post getikt, zelf, over juist jullie vorm van tolerantie, maar er ging wat mis met m'n pc en toen was de post weg en had ik 't er maar bij gelaten. Het was toen Mylene een nieuwsberichtje postte over paspoorten aanvragen. Het enige en eerste wat er aan antwoord op kwam was 'wat er allemaal wel niet mis was met de verslaglegging, woordkeus en wat dies meer zij'. Het is hier ook niet snel goed, en mensen kúnnen het ook niet snel goed doen. Als iemand zegt "Jemig, ik ben echt zo onder de indruk van hoe jij gewoon jezelf durft te zijn en je laat ombouwen", dan is het énige waar op gereageerd wordt het 'ombouwen', hoe DURFT zo iemand dat toch te zeggen!! Ombouwen, dat is zó niet hoe het zit. Dat diezelfde persoon het gewoon ontzettend goed bedoelt en het wellicht wat onhandig verwoordt in vergelijking met hoe jullie het zien is dan meteen ondergeschikt aan de bewoording. Zelfde geldt voor andere vragen die niet gesteld worden in de bewoordingen die jullie gebruiken maar die wel goed of oprecht geďnteresseerd bedoeld zijn. Jullie zijn anders dan anderen. Jullie zijn in een m/v lichaam geboren, zijn niet zo/voelen jullie niet zo en zijn in een proces om het uiterlijk met het innerlijk te verenigen, of hóé je het ook wilt verwoorden. Dat doet niet iedereen. Dat is buiten wat 'normaal' is om en wekt interesse, gekschering en onbegrip op.

Ik wil zelf geen kinderen terwijl ik toch echt een vrouw ben. Ik krijg ook regelmatig de vraag als ik mensen ontmoet "heb je kinderen, zo nee wanneer wel?" als ik zeg dat we getrouwd zijn en als ik zeg van niet en dat dat ook niet gebeurt komt er ook vaak een hoop onbegrip die vaak goedbedoeld is, maar soms wel heel hinderlijk kan zijn. Alsof ik mezelf niet ken/mijn partner en ik onszelf niet kennen en onze eigen beslissingen niet kunnen maken, alsof ik incompetent ben. Dat ik ánders ben en mijn leven anders indeel dan 'de rest' zegt niet dat ik het 'verkeerd doe', en ook niet dat ik mezelf niet ken en 'dat ik echt nog wel zal veranderen' of wat dan ook. Zul je zeggen "ja, nee, maar dat is ááánders dan bij ons". Ja, klopt, dat is anders, niets of niemand is hetzelfde en een ieder reageert overal anders op, geeft het beestje een andere naam en betuigt op welke onbeholpen manier dan ook respect of is onbeschoft buiten proporties.

Dat eerste is iets waar iedereen op deze aardkloot moet gaan relativeren, aan dat laatste kunnen we wat doen. FOK! mag dan wel een harde internet wereld zijn van tijd tot tijd en het is bepaald geen libelle.nl, voor onbeschoft buiten proportie is geen ruimte. Dus in plaats van er met z'n allen op te gaan duiken zonder iets te melden aan ons en het alleen maar erger te maken, stuur ons een berichtje, een DM. Zg., Re of ikzelf zijn regelmatig online.

DM's mogen niet online gepost worden, maar mocht je een reeks DMs krijgen die niet kunnen, die mag je wel met ons delen om te laten zien dat je lastig gevallen wordt. Verder kun je ook mensen in de DM blokkeren. Dit kan voor of na melden van misbruik van de DM-functie (mensen lastig vallen valt namelijk onder misbruik). Wij kunnen vaak alleen wat doen met de momentopnames die dan toevallig worden gemeld, aangezien we onmogelijk elk topic kunnen bijhouden.

Xenzo is zelf al meerdere malen aangesproken, maar stelde in dit geval een héle normale vraag. Denk je 'krijg de tering maar', antwoord dan gewoon niet. Voor de duidelijkheid, de TR die mij naar dit topic bracht in dit geval kwam niet van Xenzo zelf. En dat iets fascinerend is, dat kan vele oorzaken hebben. Ik lees en post(te) ook graag in topics over religie en dat soort zaken. Omdat ik er met de pet niet bij kan waarom een weldenkend mens in een 'god' zou geloven, volhoudt dat de aarde maar 3000 jaar oud is en ga zo maar door. Moet ik dan nu ook maar geband worden omdat ik er openlijk voor uitkom dat ik dat soort mensen maar vreemd vind en niet zo serieus neem? Ik heb totaal niet de wens, ook niet diep van binnen, om me tot het christendom of de islam te bekeren, en ondanks dat ik hier regelmatig meelees wil ik ook niet stieken als man door het leven. Dingen die je niet begrijpt kunnen zéér interessant zijn om over mee te posten en lezen, ook 'tot in den treure', zolang dat niet met onbeschoftheid buiten proporties gaat en een gezonde felle discussie op z'n hoogst is dat juist waar FOK! voor is. Voor gezellig met z'n allen ja-knikken moeten de christenen naar de kerk, de moslims naar de moskee en jullie naar een IRL besloten praatgroep.

Ik nodig jullie uit om hier eventueel verder in FB (we zijn daar nu toch druk bezig met SC-sores, wat anders is welkom :') ) over te praten en dit topic weer terug te laten gaan naar het hoofdonderwerp, want daar is FB voor, zo werkt dat op FOK!. Wij, als mods, nodigen jullie uit om ons het te laten weten als er onbeschoft gedaan wordt, via DM, PM of ook in het FB-topic en dan kijken wij er naar, met de afstand die we mbt dit onderwerp hebben, maar we willen jullie ook vragen om eens wat verder te kijken dan alleen de woorden die mensen gebruiken om misschien iets heel tofs te zeggen.
Ja doei.
pi_142594135
Ach, puntje bij paaltje is het gewoon teveel eer voor sommige mensen om er pagina's over door te gaan.

Irl kom je ook van alles tegen.Maar op Fok kom je voor een gedeelte wel 'het soort' tegen dat je ook op VK of WTF tegen komt. Ik laat het wel om hier informatie te delen die niet in het AD zou kunnen. Daarnaast kan je je afvragen hoe je dan zou moeten reageren als iemand het nog niet snapt, na een keertje of 10 (snappen is niet de juiste benaming, het heeft meer met een persoonlijkheidsstoornis te maken volgens mij). Ik negeer ze meestal, maar deze post van het heerschap was te mooi voor open doel. Gelukkig staat hij nog wel in zijn eigen quote :P

Inderdaad een lap tekst en niet helemaal raak als je het mij vraagt (het gaat bij hem echt niet om een beetje onhandig woordgebruik). Maar de bedoeling is goed, dat is duidelijk. Ik ga vrij veel om met mensen die buiten de gebruikelijke norm vallen en min of meer hebben wij allemaal van hetzelfde last. Ik ben zo ver dat ik het leuk vind geen saaie doorsnee vrouw te zijn.

Dus alle homo's, lesbo's,bi's, vrouwen zonder kinderen, transen, etnische minderheidsgroepen kunnen een knuffel krijgen *;

[ Bericht 2% gewijzigd door Onderweg op 22-07-2014 13:57:13 ]
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:19:06 #256
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142595256
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 13:49 schreef Onderweg het volgende:
Ach, puntje bij paaltje is het gewoon teveel eer voor sommige mensen om er pagina's over door te gaan.

Irl kom je ook van alles tegen.Maar op Fok kom je voor een gedeelte wel 'het soort' tegen dat je ook op VK of WTF tegen komt. Ik laat het wel om hier informatie te delen die niet in het AD zou kunnen. Daarnaast kan je je afvragen hoe je dan zou moeten reageren als iemand het nog niet snapt, na een keertje of 10 (snappen is niet de juiste benaming, het heeft meer met een persoonlijkheidsstoornis te maken volgens mij). Ik negeer ze meestal, maar deze post van het heerschap was te mooi voor open doel. Gelukkig staat hij nog wel in zijn eigen quote :P

Inderdaad een lap tekst en niet helemaal raak als je het mij vraagt (het gaat bij hem echt niet om een beetje onhandig woordgebruik). Maar de bedoeling is goed, dat is duidelijk. Ik ga vrij veel om met mensen die buiten de gebruikelijke norm vallen en min of meer hebben wij allemaal van hetzelfde last. Ik ben zo ver dat ik het leuk vind geen saaie doorsnee vrouw te zijn.

Dus alle homo's, lesbo's,bi's, vrouwen zonder kinderen, transen, etnische minderheidsgroepen kunnen een knuffel krijgen *;
*knuf* dankjewel O+ .
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:35:38 #257
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_142596012
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 13:49 schreef Onderweg het volgende:
Dus alle homo's, lesbo's,bi's, vrouwen zonder kinderen, transen, etnische minderheidsgroepen kunnen een knuffel krijgen *;
knuffel terug! *;
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_142596078
Ik bedoelde niet dat ik zou willen dat dit een besloten topic is ofzo, of dat ik geen vragen zou willen beantwoorden van mensen die zich onbeholpen verwoorden. Ik bedoelde echt uitersten.

En er wordt in dit topic inderdaad wel eens gezeurd over dingen in de pers enzo maar op vragen van mensen die niet trans zijn werd altijd wel vriendelijk gereageerd, ook als die een beetje onbeholpen geformuleerd waren. Maar ik moet zeggen dat ik hier een paar maanden niet ben geweest en kennelijk hebben jullie je in die tussentijd heel ernstig misdragen. :s)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:39:14 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142596173
Net als homo's altijd lopen te provoceren als ze gewoon doen wat hetero's ook doen, lopen transgender personen altijd te zeiken als ze ergens een opmerking over maken.

Als we steeds een TR maken bevestigen we dat beeld alleen maar :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 22 juli 2014 @ 15:04:25 #260
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142597231
Laten we het in dat FB topic hierover hebben. En het hier gezellig houden.
pi_142598622
Hmm, ok, had even niet door dat het ergens anders verder ging :P
  dinsdag 22 juli 2014 @ 17:15:29 #262
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_142602443
Hoe zit dat eigenlijk met de verhouding man -> vrouw en vrouw -> man? Is dat ongeveer gelijk of zijn er bijvoorbeeld veel meer mensen in een verkeerd 'mannenlichaam' geboren, terwijl ze zich vrouw voelen? Bij mijn eerste vraag doel ik dus op mensen die het ook daadwerkelijk laten veranderen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 17:28:29 #263
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142602940
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 17:15 schreef hugecooll het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de verhouding man -> vrouw en vrouw -> man? Is dat ongeveer gelijk of zijn er bijvoorbeeld veel meer mensen in een verkeerd 'mannenlichaam' geboren, terwijl ze zich vrouw voelen? Bij mijn eerste vraag doel ik dus op mensen die het ook daadwerkelijk laten veranderen.
Van wat ik hoor (ik heb hier even geen bron voor) is dat er veel meer man naar vrouw transgenders zijn dan andersom.
Ik zit op Facebook in een groep met alleen maar transgenders. En daar zijn de vrouwen toch echt in de meerderheid. Al scheelt het niet heel veel geloof ik.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 17:28:54 #264
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142602951
Zo'n beetje elk onderzoek komt weer met andere cijfers, maar ik geloof dat de verhouding ergens tussen 3:1 en 6:1 ligt. Meer transvrouwen dan transmannen, dus.

Een van de redenen daarvoor kan zijn dat mannelijke vrouwen meer geaccepteerd worden, dus de druk om je als een meisje te gedragen is niet groot genoeg om daadwerkelijk in transitie te gaan. Kan ook zijn dat er vaker een tekort is aan testosteron in de baarmoeder dan een teveel (aannemende dat dat transseksualiteit veroorzaakt).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 22 juli 2014 @ 17:35:03 #265
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_142605365
Wat Wonderer zegt: de cijfers lopen nogal uiteen. Ik hoorde van mijn psycholoog bij het genderteam dat de aanmeldingen van jongens en meisjes bij de kinderen en jongeren zo'n beetje gelijk op gaan.
pi_142647178
Ik heb gisteravond zomaar ineens mijn verhaal gedaan aan de meiden (20 en 21, studenten) die hier zijn als zomerhulp.
Dat komt omdat we het over vroeger hadden, en ik weet niet meer exact wat de aanleiding was, maar ik riep uit "nou ja, toen was ik natuurlijk nog gewoon een jongetje" waarop ik uiteraard moest gaan uitleggen dat ik al jong wist dat ik een jongen was, maar me als kind gewoon vrij als jongen kon gedragen in mijn meisjeslichaam, vooral omdat ik nog geen borsten had enzo.
Ze hadden het er zelf vervolgens gewoon over hoe een en ander onstaat en dat ze wel eens een filmpje hadden gezien enzo en hele gerichtte vragen en dingen als "dit en dat aspect eraan lijkt me best heel klote" .
Het was een heel gewoon gesprek eigenlijk.
Het zijn de eersten die ik het verteld heb als volwassen persoon (als tiener heb ik er wel over gesproken met vriendinnen).
Het enige moment waarop ik licht emotioneel werd was toen ze vroegen of mijn moeder het wist en ik moest zeggen dat ze het waarschijnlijk onbewust wel wete maar dat ik het haar nooit zal vertellen omdat ik weet dat ik als reactie zal krijgen "doe even normaal" of zoiets en dat ik best om kan gaan met boos worden of niet begrijpen of wat dan ook, maar niet met dit ontkennen.
Het andere komt vanuit een emotie en dit is gewoon niet erkennen van dingen ofzo. Kan het niet goed uitleggen.
Ze zal ook zeker de nadruk leggen op hoe erg het allemaal is voor haarzelf.

Ik zei ook dat als ik nu jong was geweest was ik het waarschijnlijk wel gewoon de familie verteld had, want ik denk dat er wel begrip is, en ook wel voor geslachtsaanpassing was gegaan.
Maar goed, daarna gewoon weer een ander onderwerp aangeboord, en het is totaal geen elephant in the room om het maar zo te zeggen.
Best bevrijdend.
  woensdag 23 juli 2014 @ 18:33:01 #268
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142647990
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:08 schreef Alentejana het volgende:
Ik heb gisteravond zomaar ineens mijn verhaal gedaan aan de meiden (20 en 21, studenten) die hier zijn als zomerhulp.
Dat komt omdat we het over vroeger hadden, en ik weet niet meer exact wat de aanleiding was, maar ik riep uit "nou ja, toen was ik natuurlijk nog gewoon een jongetje" waarop ik uiteraard moest gaan uitleggen dat ik al jong wist dat ik een jongen was, maar me als kind gewoon vrij als jongen kon gedragen in mijn meisjeslichaam, vooral omdat ik nog geen borsten had enzo.
Ze hadden het er zelf vervolgens gewoon over hoe een en ander onstaat en dat ze wel eens een filmpje hadden gezien enzo en hele gerichtte vragen en dingen als "dit en dat aspect eraan lijkt me best heel klote" .
Het was een heel gewoon gesprek eigenlijk.
Het zijn de eersten die ik het verteld heb als volwassen persoon (als tiener heb ik er wel over gesproken met vriendinnen).
Het enige moment waarop ik licht emotioneel werd was toen ze vroegen of mijn moeder het wist en ik moest zeggen dat ze het waarschijnlijk onbewust wel wete maar dat ik het haar nooit zal vertellen omdat ik weet dat ik als reactie zal krijgen "doe even normaal" of zoiets en dat ik best om kan gaan met boos worden of niet begrijpen of wat dan ook, maar niet met dit ontkennen.
Het andere komt vanuit een emotie en dit is gewoon niet erkennen van dingen ofzo. Kan het niet goed uitleggen.
Ze zal ook zeker de nadruk leggen op hoe erg het allemaal is voor haarzelf.

Ik zei ook dat als ik nu jong was geweest was ik het waarschijnlijk wel gewoon de familie verteld had, want ik denk dat er wel begrip is, en ook wel voor geslachtsaanpassing was gegaan.
Maar goed, daarna gewoon weer een ander onderwerp aangeboord, en het is totaal geen elephant in the room om het maar zo te zeggen.
Best bevrijdend.
Dit is even verwarrend voor me. Je geslachtsicoontje is vrouwelijk, en in je post heb je het ook over "toen was ik nog een jongetje", maar verderop in je post heb je het over jongetje zijn in een meisjelichaam.
  woensdag 23 juli 2014 @ 18:53:10 #269
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_142648810
Voor mij is het toch verwarrend want weet niet wat jullie voorgeschiedenis is :@

Ik had vroeger een "gender-crisis" maar ben nu gelukkig als vrouw/meisje (1m51 & 35)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_142649232
Ja ik weet dat het verwarrend is, sorry.
Mijn icoontje is een vrouwtje omdat ik nog steeds in een vrouwenlichaam zit omdat ik nooit in transitie ben gegaan en in het dagelijkse leven als vrouw door het leven moet. Ik ben dus een soort van "onzichtbare" transgender. Ik heb er bij account aanmaken niet aan gedacht om iets anders te doen, hoewel een neutraal poppetje toepasselijker zou zijn.

Ik was "toen gewoon een jongetje" omdat ik ondanks het meisjeslichaam gewoon als jongetje door kon en toen was ik dus gelukkig. De ellende begon eigenlijk pas toen ik aan seks begon enzo.

Maar dus gewoon geboren met vrouwelijke geslachtskenmerken en die heb ik nog steeds als 53 jarige, maar ik wist wel al jong dat een en ander niet klopte. Ik miste mijn piemeltje bv en wilde echt geen jurken aan. Ik kreeg ook gewoon de afdankers van mijn neven om te dragen...
Mijn moeder was dus niet iemand die me in een meisjesrol gedwongen heeft ofzo.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:00:27 #271
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142673216
Moeten we nu het FB-topic blijven bijhouden om te kijken of er een oplossing komt? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_142673786
Ik snap er echt geen reet van waar ze het in het Feedback-topic over hebben haha.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:31:04 #273
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142674186
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:00 schreef wonderer het volgende:
Moeten we nu het FB-topic blijven bijhouden om te kijken of er een oplossing komt? :?
Ik heb geen idee.
Heeft R&P nou alleen motorbloempje als mod ofzo? Ik zie niemand anders erop reageren.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:18 schreef Gewas het volgende:
Ik snap er echt geen reet van waar ze het in het Feedback-topic over hebben haha.
Het gaat nu over één of ander slowchat topic dat dicht is gegooid omdat het uit de hand liep. Ik snap niet waarom iedereen zich daar zo druk over maakt. Er zijn genoeg slowchat topics op FOK!. Sowieso begrijp ik dat ze allemaal in dezelfde twee topics kwamen dus dan kunnen ze nu ook wel gezellig samen in dat ene overgebleven topic gaan zitten.
Ik vind dat gezeur in het feedback topic in ieder geval nogal vervelend want daardoor valt ons probleem nogal weg.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:44:14 #274
296917 Abby79
Being myself!
pi_142674556
Ik heb heel de discussie in het FB-topic gemist... vond het hier al rustig :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_142674667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:00 schreef wonderer het volgende:
Moeten we nu het FB-topic blijven bijhouden om te kijken of er een oplossing komt? :?
Gewoon gezellig door blijven posten hier over waar het normaal over gaat. Ik heb bijna alles gelezen en we praten er achter de schermen nog even over wat er gedaan kan worden, maar blijf vooral gewoon normaal doorposten verder. En nogmaals, is er iets of iemand, Xenzo of iemand anders, die over de grens gaat, TR, stuur een PM of DM, maar ga het niet opkroppen of uitvechten hier. Ookal is het zo dat FOK! geen beschermde omgeving is en kán zijn, we doen wel onze best om het voor iedereen gezellig te houden, en kijken ook gewoon naar meldingen van FOK!misbruik, zeg maar. Dus houd ons op de hoogte.

En sorry dat 't zo lang duurt. Heb een drukke baan, de heren ook, dus we zijn niet altijd (even actief) online als we dat zouden willen. :*
Ja doei.
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:49:13 #276
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142674717
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:00 schreef wonderer het volgende:
Moeten we nu het FB-topic blijven bijhouden om te kijken of er een oplossing komt? :?
het was verhelderend te zien hoe iemand zich compleet vastlult maar ook te zien dat er geen fluwelen handschoentjes nodig zouden moeten zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 24 juli 2014 @ 11:55:09 #277
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142674893
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:49 schreef Re het volgende:

[..]

het was verhelderend te zien hoe iemand zich compleet vastlult maar ook te zien dat er geen fluwelen handschoentjes nodig zouden moeten zijn
Ja, dat is ook helemaal niet nodig. Als we echt zulke zeikerds zouden zijn, hadden we natuurlijk niet alleen problemen met Xenzo. Er komen wel vaker bekrompen idioten langs, maar die blijven na een uurtje tranny-pesten wel gewoon weg ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:06:44 #278
296917 Abby79
Being myself!
pi_142675275
Net even de discussie nagelezen, wat ik echt heel jammer vind is dus dat Xenzo echt mensen heeft (/had) weggejaagd hier... ik hoop maar dat dat niet meer gaat gebeuren :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_142676830
Ik ga wel zien wat er uitkomt. Zou het leuk vinden als dit topic weer lekker actief is en er wat vaker lurkers/geďnteresseerden mee komen posten.

Ontopic: mijn operatie is nu al vier maanden geleden en ik heb nog steeds niet durven fietsen. Toch maar eens moed gaan verzamelen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:03:42 #280
296917 Abby79
Being myself!
pi_142677072
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:56 schreef Fixers het volgende:
Ontopic: mijn operatie is nu al vier maanden geleden en ik heb nog steeds niet durven fietsen. Toch maar eens moed gaan verzamelen.
Herkenbaar :P. Overigens viel het bij mij heel erg mee, enige wat echt vervelend was was bij mij het been, maar dat zal wel meevallen bij jou gok ik ;).

Gisteren was bij mij de BRP eindelijk geüpdate, dus gistermiddag meteen een nieuw paspoort aangevraagd. Nu bezig met alles te regelen om m'n rijbewijs om te zetten, heerlijk al die doktersverklaringen die ik nodig heb vanwege de diabetes... grmbl... (overigens, die website van het CBR is ook echt vreselijk :P)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_142679418
Ik ben mijn Digi D wachtwoord vergeten. Heb het na de laatste keer wijzigen niet even ergens opgeschreven, want haast, en ook niet onthouden, want haast. :') Snel checken of de BRP update er al is, lukt even niet.

Valt het mee dat fietsen? Dit weekend maar eens testen met rondje om het blok. Weer kunnen fietsen zal een boel tijd schelen met woon-werkverkeer en boodschappen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:18:04 #282
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142679775
Ik heb echt het idee dat het bij mij die volle vier weken gaat duren voor de BRP is aangepast :{ Nadeel van een grote gemeente.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_142679804
In Den Haag duurde het een week. Misschien kun je er een mailtje naartoe sturen met de vraag of ze het binnen hebben gekregen?
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:23:31 #284
296917 Abby79
Being myself!
pi_142679991
Bij mij anderhalve week Nezhi, ook in Den Haag dus blijkbaar wisselt het nog wat :).

quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:08 schreef Fixers het volgende:
Valt het mee dat fietsen? Dit weekend maar eens testen met rondje om het blok. Weer kunnen fietsen zal een boel tijd schelen met woon-werkverkeer en boodschappen.
Van wat ik me kan herinneren van die eerste keer weer fietsen, was het alleen wat licht pijnlijk als ik (te) ver voorover ging zitten, verder niet :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_142680174
Rare vraag maar werkt het niet om te oefenen met een klein krukje ofzo?
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:30:28 #286
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142680239
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:18 schreef Nezhi het volgende:
In Den Haag duurde het een week. Misschien kun je er een mailtje naartoe sturen met de vraag of ze het binnen hebben gekregen?
Da's wel een goeie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:30:57 #287
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_142680267
Mijn BRP was 3 dagen geleden bijgewerkt en m'n ID + rijbewijs-vernieuwingsafspraak staat voor morgen gepland. En vandaag kreeg ik van m'n zorgverzekering een nieuwe zorgpas.
Dus na een valse start lijkt het nu aardig soepel te gaan.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_142681168
De gemeente heeft vanochtend mijn bankrekening leeggezogen ;(
pi_142681332
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:00 schreef wonderer het volgende:
Moeten we nu het FB-topic blijven bijhouden om te kijken of er een oplossing komt? :?
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:49 schreef Re het volgende:
het was verhelderend te zien hoe iemand zich compleet vastlult maar ook te zien dat er geen fluwelen handschoentjes nodig zouden moeten zijn
Ik neem voor het gemak aan dat u mij bedoelde? Zo ja, ik heb mezelf niet "vastgeluld" zoals u beweert. In het FB-topic heb ik gezegd wat ik wilde zeggen en ben in debat gegaan, maar zodra ik constateer dat dit hetzelfde oplevert qua resultaat als wanneer men tegen een muur of boom zou praten dan zie ik geen reden om het debat voort te zetten.
pi_142681587
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:09:48 #291
296917 Abby79
Being myself!
pi_142681635
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:08 schreef Nezhi het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:29:14 #292
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_142682275
niet weer hé. ik haat heethoofdige discussies.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_142682686
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:28 schreef Nezhi het volgende:
Rare vraag maar werkt het niet om te oefenen met een klein krukje ofzo?
Vind ik geen rare vraag of gedachte. Gaandeweg de tijd verstreek kon ik steeds beter zitten. Een paar weken terug kon ik nog niet comfortabel zitten op een houten kruk, dat kan ik nu al wel. Ik moet gewoon eens een proberen om tot het einde van de straat te komen op de fiets.
pi_142694547
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:56 schreef Fixers het volgende:
Ik ga wel zien wat er uitkomt. Zou het leuk vinden als dit topic weer lekker actief is en er wat vaker lurkers/geďnteresseerden mee komen posten.

Ontopic: mijn operatie is nu al vier maanden geleden en ik heb nog steeds niet durven fietsen. Toch maar eens moed gaan verzamelen.
Hoi , ik ben al een tijdje aan het meelezen maar had nog niet de puf om ook hier me te registreren .Ik zit voornamelijk op susans.org forum. Over een week 30 (bleh), 3 maanden HRT nu (voelt super! Wel wennen) en rond mijn 18e mijn eerste 'coming out' . Er zat helaas heel veel tijd en 'rondgedobber' tussen. Zo jammer dat ik niet eerder de knoop heb doorgehakt maar ik heb een goede basis,dat scheelt

Ik had gelijk ook een vraagje, VU heeft me nu een 'Verklaring' gestuurd waarin mijn psychologe goedkeuring geeft over de wijziging geboorteakte. VU is soms lekker onduidelijk dus wat kan ik hier mee...naar de gemeente om naam etc te laten veranderen of moet ik ze weer gaan bellen

Verder goede relatie met ze hoor ;)
Groetjes,
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:29:05 #295
296917 Abby79
Being myself!
pi_142696518
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:52 schreef Vivie het volgende:

[..]

Hoi , ik ben al een tijdje aan het meelezen maar had nog niet de puf om ook hier me te registreren .Ik zit voornamelijk op susans.org forum. Over een week 30 (bleh), 3 maanden HRT nu (voelt super! Wel wennen) en rond mijn 18e mijn eerste 'coming out' . Er zat helaas heel veel tijd en 'rondgedobber' tussen. Zo jammer dat ik niet eerder de knoop heb doorgehakt maar ik heb een goede basis,dat scheelt
Welkom! :) (En niks mis met 30 worden hoor ;))
quote:
Ik had gelijk ook een vraagje, VU heeft me nu een 'Verklaring' gestuurd waarin mijn psychologe goedkeuring geeft over de wijziging geboorteakte. VU is soms lekker onduidelijk dus wat kan ik hier mee...naar de gemeente om naam etc te laten veranderen of moet ik ze weer gaan bellen
Met die verklaring kun je naar de gemeente waar je geboren bent om je geslacht en (indien gewenst) je voornamen te laten wijzigen in de BRP (BasisRegistratie Personen) :). Daarna kun je dan in je huidige gemeente een nieuw paspoort en rijbewijs aanvragen.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_142696800
Fantastisch, thanks Abby.

Even plannen wanneer ik dat precies ga doen. Leef nog niet fulltime als vrouw (garderobe issues -.- ga wel shoppen met schoonzus van 't weekend, yay) dus ik weet niet wat handig is. Het zijn vooral heel veel kleine dingen die veranderen tijdens transitie, letterlijk. Gemeente Rotterdam dus dit moet wel snel kunnen als ik een dag er voor uittrek denk ik
pi_142697007
Ik weet niet of je nu in dezelfde gemeente woont als waar je bent geboren, anders moet je wel even wachten totdat je een id etc. kunt aanvragen met de goede naam en geslacht erop.
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:41:57 #298
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_142697189
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:34 schreef Vivie het volgende:
Gemeente Rotterdam dus dit moet wel snel kunnen als ik een dag er voor uittrek denk ik
Als ze van hun fouten hebben geleerd...

[ Bericht 1% gewijzigd door kELAL op 24-07-2014 21:47:35 ]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_142697465
Ja, is de geboorte gemeente...ik zal het wel zien. Heeft iemand anders hier er al gebruik van gemaakt?

Anyway, Hoi iedereen :)
pi_142697584
Yep, ging met identiteitskaart en verklaring naar de geboortegemeente.
40 minuten daar gezeten terwijl ze het handmatig aanpasten.
Zij stuurden het naar de gemeente waar ik nu woon.
Een week later werd het in het GBA verwerkt en eindelijk in de BRP, dus vanochtend aangevraagd :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')