abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141371237
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 14:24 schreef DW457 het volgende:
Jongens, wat zeuren jullie nou? Dit is toch precies wat jullie willen, als ik de reacties in dit topic mag geloven? Hier is voor eigen rechter gespeeld omdat iemand werd verdacht van verkrachting. Lekker hypocriet om nu het tegendeel te roepen, niet?
Zijn dit wel dezelfde mensen waarvan jij zegt dat zij dit willen? Beetje makkelijk om de woorden van andere hier maar even rond te gooien om een punt te maken...
pi_141371264
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk ernstig zijn.
Precies! En dat is één van de vele manco's die je krijgt als je voor eigen rechter gaat spelen. Daarbij maak je hier alleen maar meer slachtoffers mee. Als justitie het had afgehandeld dan was het beperkt gebleven tot 1 slachtoffer, de verkrachtte vrouw. Nu moet de familie nog meer leden missen.

Mja, puik idee dat voor eigen rechtertje spelen... :N
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:23 schreef Tyr3ll het volgende:

[..]

Zijn dit wel dezelfde mensen waarvan jij zegt dat zij dit willen? Beetje makkelijk om de woorden van andere hier maar even rond te gooien om een punt te maken...
Een aantal heb ik hier absoluut voorbij zien komen. En nee, ik ga geen namen noemen. Als je wilt weten op wie ik doen zal je het zelf even moeten uitpluizen.
pi_141371307
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:16 schreef El_Matador het volgende:
Terechte actie, zeker met een falend rechtssysteem waardoor verkrachters er met taakstrafjes vanaf komen.

Deze doet het nooit meer. ^O^
Precies ^O^
pi_141371330
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:24 schreef DW457 het volgende:

[..]

Precies! En dat is één van de vele manco's die je krijgt als je voor eigen rechter gaat spelen. Daarbij maak je hier alleen maar meer slachtoffers mee. Als justitie het had afgehandeld dan was het beperkt gebleven tot 1 slachtoffer, de verkrachtte vrouw. Nu moet de familie nog meer leden missen.

Mja, puik idee dat voor eigen rechtertje spelen... :N

Het gaat er ook om dat:
• oplossingspercentages dramatisch zijn
• de straffen mits ze uitgedeeld worden dramatisch of afwezig zijn
• de verkrachter vrolijkjes volgende week weer kan verkrachten

Dat wetende, zou ik de verkrachter van mijn geliefden ook sowieso wat aandoen (moord niet), maar ik wil niet dat hij er ongestraft vanaf komt, wat bij "het recht" :') wel te vaak gebeurt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141371416
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het gaat er ook om dat:

Dat wetende, zou ik de verkrachter van mijn geliefden ook sowieso wat aandoen (moord niet), maar ik wil niet dat hij er ongestraft vanaf komt, wat bij "het recht" :') wel te vaak gebeurt.
Het recht is zeker niet perfect, meestal omdat de dader niet bekend is. Wanneer dat wel het geval is, zoals hier, dan komt een dader daar niet zomaar vanaf. Zedenzaken worden hoog opgenomen binnen het strafrecht. Niet alleen met lange gevangenisstraffen (een sanctie die er trouwens enkel is voor boetedoening naar het slachtoffer toe, maar verder geen enkel nut heeft), maar ook met gedwongen behandelingen (zoals TBS).
  zaterdag 21 juni 2014 @ 15:30:51 #81
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_141371418
Moord goedpraten voor een verkrachting :') Het moet niet gekker worden.

Er was toch een tijdje terug door een familie een vermeend pedofiel vermoord omdat hij naar hun dochter ofzo keek :')

Edit:
http://www.powned.tv/nieu(...)_pedo_in_de_fik.html
Lekker dan als we allemaal voor eigen rechter gaan spelen :{
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_141371455
quote:
Niet alleen met lange gevangenisstraffen (een sanctie die er trouwens enkel is voor boetedoening naar het slachtoffer toe, maar verder geen enkel nut heeft)
Volgens mij ga je voorbij aan het feit dat een verkrachter die 10 jaar in de cel zit 10 jaar niet kan verkrachten en een verkrachter die 3 weken in de cel zit, dat slechts 3 weken niet kan.

De samenleving is veiliger als we verkrachters niet zouden loslaten en sowieso TBS geven. Dan ondervang je al voor een deel de slappe rechtertjes die zich niet kunnen indenken wat verkrachting met een mens doet.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141371509
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het gaat er ook om dat:

de meeste mannen die een vrouw verkrachten, zullen dat niet heel vaak doen.
Het gebeurt meestal in een opwelling, uit woede, onmacht, frustratie en meestal een bekende. Dat zijn niet de mensen die er echt een gewoonte van maken.
Natuurlijk zijn er die dat wel doen, maar dat is een ander type over het algemeen.

Straffen is lastig omdat het moeilijk bewezen kan worden, dat klopt. Te laag weet ik niet.
Niet elk verkrachtingsslachtoffer wil dat zijn/haar verkrachter gecastreerd wordt en/of de rest van zijn leven wegrot in de gevangenis.
compact en kleverig.
pi_141371541
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:35 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

de meeste mannen die een vrouw verkrachten, zullen dat niet heel vaak doen.
Het gebeurt meestal in een opwelling, uit woede, onmacht, frustratie en meestal een bekende. Dat zijn niet de mensen die er echt een gewoonte van maken.
Natuurlijk zijn er die dat wel doen, maar dat is een ander type over het algemeen.

Straffen is lastig omdat het moeilijk bewezen kan worden, dat klopt. Te laag weet ik niet.
Niet elk verkrachtingsslachtoffer wil dat zijn/haar verkrachter gecastreerd wordt en/of de rest van zijn leven wegrot in de gevangenis.
Moslims doorgaans wel en komen een stuk beter op voor hun vrouwen dan Westerse papventjes.

Het eerste is irrelevant; die verkrachting is gedaan, hoeveel die lul nog meer gaat verkrachten is toch niet van belang?

pi_141371560
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij ga je voorbij aan het feit dat een verkrachter die 10 jaar in de cel zit 10 jaar niet kan verkrachten en een verkrachter die 3 weken in de cel zit, dat slechts 3 weken niet kan.

De samenleving is veiliger als we verkrachters niet zouden loslaten en sowieso TBS geven. Dan ondervang je al voor een deel de slappe rechtertjes die zich niet kunnen indenken wat verkrachting met een mens doet.
Daar moet ik je helemaal gelijk geven, het haalt een verkrachter wel van de straat. Het kost de belastingbetaler wel klauwen vol geld, maar hij is wel van de straat. Mijn punt is meer dat de gemiddelde crimineel eerder slechter uit de bajes komt dan dat ie er in ging, zeker als hij niet wordt behandeld tijdens zijn straf. De recidivecijfers spreken voor zich. Dit zal toch wel een punt van aandacht moeten zijn, niet?
pi_141371596
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Moslims doorgaans wel en komen een stuk beter op voor hun vrouwen dan Westerse papventjes.

Het eerste is irrelevant; die verkrachting is gedaan, hoeveel die lul nog meer gaat verkrachten is toch niet van belang?
jij kwam zelf met de opmerking dat hij volgende week vrolijk verder kan gaan. Ik geef aan dat die kans niet zo heel groot is. Daar was mijn opmerking op gebaseerd, niet irrelevant dus.

Westerse papventjes klinkt gewoon erg triest, misschien moet je je woorden even anders formuleren, dat ik er dan op in ga. ^O^
compact en kleverig.
pi_141371600
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:37 schreef DW457 het volgende:

[..]

Daar moet ik je helemaal gelijk geven, het haalt een verkrachter wel van de straat. Het kost de belastingbetaler wel klauwen vol geld, maar hij is wel van de straat. Mijn punt is meer dat de gemiddelde crimineel eerder slechter uit de bajes komt dan dat ie er in ging, zeker als hij niet wordt behandeld tijdens zijn straf. De recidivecijfers spreken voor zich. Dit zal toch wel een punt van aandacht moeten zijn, niet?
Dan moet je wel een beetje de soort criminaliteit meenemen. Diefstallen, overvallen, etc. worden juist in de bak gepland, sja, logisch.

Een verkrachter gaat meer verkrachten door gevangenisstraf? Is dat bewezen? En door TBS?

pi_141371628
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

jij kwam zelf met de opmerking dat hij volgende week vrolijk verder kan gaan. Ik geef aan dat die kans niet zo heel groot is.
Dat is een totaal ongefundeerde aanname van je. Het kan een gelegenheidsverkrachter zijn, een bekende van de familie. Het kan ook een serieverkrachter zijn, een onbekend roofdier op strooptocht.

pi_141371649
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan moet je wel een beetje de soort criminaliteit meenemen. Diefstallen, overvallen, etc. worden juist in de bak gepland, sja, logisch.

Een verkrachter gaat meer verkrachten door gevangenisstraf? Is dat bewezen? En door TBS?
True, ik had het nu niet over verkrachters specifiek. Aan de andere kant kan je je ook afvragen (en dit is puur speculatief) hoe groot is de kans dat een zedendelinquent in herhaling valt na een celstraf van 10 jaar (en dus 10 jaar geen seks heeft gehad)?
pi_141371651
Ik zou trouwens niet willen dat mn vriend mn verkrachter iets aan zou gaan doen.
Omdat ik niet wil dat hij gestraft wordt en ik hem moet missen.

Het belangrijkste is dat hij er voor mij is, wat hij wellicht onmogelijk maakt door voor eigen rechter te gaan spelen.
compact en kleverig.
pi_141371711
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is een totaal ongefundeerde aanname van je. Het kan een gelegenheidsverkrachter zijn, een bekende van de familie. Het kan ook een serieverkrachter zijn, een onbekend roofdier op strooptocht.
ja, dat kan. :')
Alleen gebeurt dat gewoon veel minder vaak, de kans is dus groter dat dat niet zo is.

Ik heb het over verkrachting in het algemeen, jij kennelijk over de specifieke verkrachting in de OP? Of over een specifieke denkbeeldige verkrachting?
Als wat jij zegt het geval is: straf m dan idd maar meer.
compact en kleverig.
pi_141371747
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:44 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja, dat kan. :')
Alleen gebeurt dat gewoon veel minder vaak, de kans is dus groter dat dat niet zo is.

Ik heb het over verkrachting in het algemeen, jij kennelijk over de specifieke verkrachting in de OP? Of over een specifieke denkbeeldige verkrachting?
Als wat jij zegt het geval is: straf m dan idd maar meer.
Ik begrijp de motieven van de getroffen familie erg goed en ik ben blij dat moslims/allochtonen meer van zich afbijten en hun familie beschermen dan 'Hollanders'/Duitsers. Da's alles eigenlijk. :)

pi_141371828
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik begrijp de motieven van de getroffen familie erg goed en ik ben blij dat moslims/allochtonen meer van zich afbijten en hun familie beschermen dan 'Hollanders'/Duitsers. Da's alles eigenlijk. :)
en wat als het slachtoffer daar helemaal niet op zit te wachten? Is het dan ook goed dat de familie dat maar doet op die manier?

Ik snap het motief ook en mocht er iets met mijn dochters gebeuren, dan weet ik niet of ik mn handen thuis kan houden. Toch denk ik dat het belangrijker is er voor hen te zijn, dan agressief te worden richting de dader.
Je hebt op zo'n moment behoefte aan praten en huilen en een arm om je heen, dat kan niet als je fam afgevoerd wordt naar het politiebureau. Wie weet voel je je nog wel schuldig ook als zij daar zitten, dat komt immers door iets wat ze gedaan hebben voor jou...

Overigens geloof ik wel in het strafrecht in NL, dat zal een verschil zijn. Mocht er niks van terecht komen, kun je altijd nog voor eigen rechter gaan spelen... :X
compact en kleverig.
pi_141371838
quote:
19s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen in zo'n situatie wel buitensporig zou reageren, dat heeft weinig met afkomst te maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_141371862
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:49 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

en wat als het slachtoffer daar helemaal niet op zit te wachten? Is het dan ook goed dat de familie dat maar doet op die manier?

Ik snap het motief ook en mocht er iets met mijn dochters gebeuren, dan weet ik niet of ik mn handen thuis kan houden. Toch denk ik dat het belangrijker is er voor hen te zijn, dan agressief te worden richting de dader.
Je hebt op zo'n moment behoefte aan praten en huilen en een arm om je heen, dat kan niet als je fam afgevoerd wordt naar het politiebureau. Wie weet voel je je nog wel schuldig ook als zij daar zitten, dat komt immers door iets wat ze gedaan hebben voor jou...

Overigens geloof ik wel in het strafrecht in NL, dat zal een verschil zijn. Mocht er niks van terecht komen, kun je altijd nog voor eigen rechter gaan spelen... :X
Ja, dom natuurlijk om het op klaarlichte dag op een parkeerplaats te doen natuurlijk. _O-

Als je het goed aanpakt, vindt niemand die verkrachter ooit nog terug en kan jij rustig de tijd aan je gekrenkte gezin besteden.

pi_141371868
Tja, en wat nou als blijkt dat die meid helemaal niet verkracht is maar een relatie had met die man, tegen de zin van de familie in?
pleased to meet you
pi_141371871
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen in zo'n situatie wel buitensporig zou reageren, dat heeft weinig met afkomst te maken.
nee hoor, niet iedereen reageert buitensporig.
Sterker nog, volgens mij doen verreweg de meeste mensen dat niet.
compact en kleverig.
pi_141371877
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gezien de manier waarop den Hollander omgaat met familie of zelfs maar vriendin, versus hoe moslims/allochtonen dat doen, heb ik meer gemeen met en bewondering voor de laatste groep.

pi_141371883
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:51 schreef moussie het volgende:
Tja, en wat nou als blijkt dat die meid helemaal niet verkracht is maar een relatie had met die man, tegen de zin van de familie in?
Dan is die relatie nu over. *)

pi_141371899
Boontje komt om zijn loontje. Echter, als iedereen het recht in eigen handen neemt, dan ontstaat er algauw chaos en niemand kan dan zijn onschuld bewijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')