Hoe voel jij je als je de hele avond van "professionals" te horen krijgt dat je fantastisch bent.... zo mooi en zo geweldig?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:23 schreef Gedumd het volgende:
[..]
Mijn zoon vond het een geweldige avond toen, hij heeft genoten van de shoot, was erg gezellig en wij hebben veel gelachen daar.Wie zegt dat hij van mij die shoot moest doen??? Volgens mij wordt er niet goed gelezen of jullie willen het niet lezen kan ook nog.
Toen hij een gesprek kreeg na zijn 1e shoot en ze hem vertelden dat ze nog meer foto,s van hem konden maken die nog veel beter zouden worden omdat het dan zijn 2e keer zou zijn omdat hij iets ervaring had enz enz werden er ander soort foto,s gemaakt van hem. Nou waarom zou ik hem dat niet gunnen? hij wilde het zo graag.Nogmaals ik heb hem niet aan zijn haren mee gesleept naar een of ander fotoshoot ook al willen sommige dat graag geloven. dan moet ik sommige helaas teleur stellen .
Wil je weten wat er mee kan gebeuren? En dan een van de meest onschuldige versies? Moet ik m'n plaatje even posten?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:28 schreef Gedumd het volgende:
[..]
wat een gelul zeg,al zou die hem beveiligt hebben zijn istagram, dan nog kunnen zijn volgers die hij heeft een copie van die foto maken. En een foto op je fb dan van je zelf? die je ook beveiligd heeft? als hij zijn kop als profiel foto heeft staan kan iedereen het zien!! Dus dit vind ik gezwam mijn mening.
Dus.. wij mogen de foto van je zoon ook verspreiden? Hij vindt 't immers leuk en verspreidt 'm zelf ook!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:28 schreef Gedumd het volgende:
wat een gelul zeg,al zou die hem beveiligt hebben zijn istagram, dan nog kunnen zijn volgers die hij heeft een copie van die foto maken. En een foto op je fb dan van je zelf? die je ook beveiligd heeft? als hij zijn kop als profiel foto heeft staan kan iedereen het zien!! Dus dit vind ik gezwam mijn mening.
Het betreft geen antwoord op een claim, maar op een email. Dus ik zou zeggen:quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:49 schreef Ouder1 het volgende:
Betreft: Claim ¤150.- voor niet nagekomen afspraak fotoshoot.
Waarschijnlijk is de email gewoon persoonlijk getekend, dus altijd aanvangen met 'Geachte heer (of mevrouw) ............ <- naam schrijverquote:Geachte meneer, mevrouw,
Slordige zin, loopt niet lekker. Ik zou iets schrijven als:quote:De datum [datum] ontving ik van u een mail waarin u stelde dat ik uw bedrijf ¤150.- schuldig ben voor een niet nagekomen afspraak voor een fotoshoot op [datum] voor [naam zoon].
Het klopt allemaal wel wat je schrijft, ik vind het echter niet zakelijk genoeg. Bovendien maak je in dit stukje een van de grootste stijlfouten aller tijden, door te beginnen met: 'Ik en mijn zoon'. Dat is gewoon geen Nederlands, het is altijd: ' Mijn zoon en ik'. Verder vergeet je een komma achter 'Echter' en verderop in de zin achter 'fotoshoot'. Het maakt deze niet zo lekker lopende zin dan wat leesbaarder. Ik zou zelf iets schrijven als:quote:Ik ben het niet eens met uw claim. Ik en [naam zoon] hebben ons op tijd bij u gemeld voor deze afspraak. Echter na een mondeling conflict over de telefonisch gemaakte afspraken over deze fotoshoot heeft u ons de deur gewezen waarmee u eenzijdig het contract heeft opgezegd.
Van rechtswege is een dure term, maar in deze context niet bepaald relevant, aangezien er nog helemaal geen sprake is van een rechtsgang. Verder betaal je geen afspraak, maar een rekening. Ik zou het volgende schrijven:quote:Ik houd mij daarom niet aansprakelijk voor het niet doorgaan van de fotoshoot en zie derhalve van rechtswege geen aanleiding om u deze afspraak alsnog te betalen.
Waarom? Wat was je doel? Je hebt al fucking 40 (!!!) foto's. Wat moet je met nog 60 (!!!) foto's extra? En dan wil je daar ook nog eens ¤150.- voor neertellen?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je hem gedwongen hebt. Hoe kom je daar bij?
Dat zeg is toch niet! Ik zeg alleen maar dat ze dat toch op elke manier kunnen doen als er ergens een foto op internet van je staat. Kijk jij post hier onder een nick name maar ga me nu niet vertellen dat jij nergens een foto van jezelf op fb of anderen multimedia hebt staan.Ik zeg toch ook niet dat ze zomaar je foto mogen gebruiken zonder dat je toestemming er voor geeft.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus.. wij mogen de foto van je zoon ook verspreiden? Hij vindt 't immers leuk en verspreidt 'm zelf ook!
Disclaimer: dat doe ik dus niet. Het is om iets duidelijk proberen te maken.
Ik heb niet veel foto's van mij online. En dan nog afgeschermd.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:46 schreef Gedumd het volgende:
Dat zeg is toch niet! Ik zeg alleen maar dat ze dat toch op elke manier kunnen doen als er ergens een foto op internet van je staat. Kijk jij post hier onder een nick name maar ga me nu niet vertellen dat jij nergens een foto van jezelf op fb of anderen multimedia hebt staan.Ik zeg toch ook niet dat ze zomaar je foto mogen gebruiken zonder dat je toestemming er voor geeft.
Nou, nee dus. Sterker nog, ik ben niet eens onder mijn eigen naam op het internet te vinden, ook niet op FB. Misschien moet je toch eens proberen om er wat bij stil te staan dat je door het posten van al die privezaken je zoon googlebaar maakt voor bijvoorbeeld potentiele toekomstige werkgevers (wil je dat die lezen van zijn sores??).quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:46 schreef Gedumd het volgende:
[..]
Dat zeg is toch niet! Ik zeg alleen maar dat ze dat toch op elke manier kunnen doen als er ergens een foto op internet van je staat. Kijk jij post hier onder een nick name maar ga me nu niet vertellen dat jij nergens een foto van jezelf op fb of anderen multimedia hebt staan.Ik zeg toch ook niet dat ze zomaar je foto mogen gebruiken zonder dat je toestemming er voor geeft.
Alsof ik dat niet weet . ik maak me niet druk over mijn foto,s die ergens op het internet staan anders zou ik ze nooit hebben geplaatst .de meesten mensen die hier posten ook al zitten ze onder een nick name hier durf ik te wedden dat ook hun foto,s ergens op het internet staan, dat gebeurd al als je een profiel foto op je fb hebt staan.Bij de meesten mensen dan.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus moet je terughoudend zijn met wat je post, waar je post en wie je toegang verleend tot privacygevoelige informatie zoals foto's (wie je volgers/connecties zijn dus).
Ken je deze? http://images.google.com/imghp?hl=nl Daar kan iedereen een foto die jij online gooit zoeken op het internet. Heeft hij diezelfde foto ergens gebruikt dan kom je zo op de website waar hij die gebruikt heeft.
Ik denk dat een avondje internetveiligheid voorlichting voor jou wel goed zou zijn.
Sorry, maar dan verdien je het ook wel een beetjequote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:54 schreef Wildervankstertje het volgende:
Op een gegeven moment belde hij zelf en degene die hij aan de telefoon had beweerde dat hij nooit model kon worden vanwege zijn gebit (tanden staan schots en scheef) en omdat hij best wel een dikke buik heeft, dus absoluut niet het figuur om fotomodel te worden. [...]Dat bedrijf is dus al jarenlang zo bezig en staat overal wel bekend. Maar helaas blijven mensen in hun mooie praatjes trappen.
Enig realiteitsbesef is inderdaad wel nodig in de meeste gevallenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sorry, maar dan verdien je het ook wel een beetje
Als iemand naar mij toe zou komen met zulke praatjes zou ik ze ook keihard in hun gezicht uitlachen en doorlopen
Ja, kommop... Oplichterij is al zo oud als de mensheid gok ik zo, en dat praat het niet goed... maar er zijn praktijken die toch wel zó doorzichtig zijn, zoals dit... Kom óp!!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:59 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Enig realiteitsbesef is inderdaad wel nodig in de meeste gevallen
Goeie samenvatting wel van dit warrige topic.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:25 schreef N.icka het volgende:
Denk dat deze dame en haar zoon tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen. ze overziet het echt niet.
...en dit ook trouwens.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als iemand naar mij toe zou komen met zulke praatjes zou ik ze ook keihard in hun gezicht uitlachen en doorlopen
De reden van de shoot is dat iemand hem heeft verteld dat hij talent heeft. Niets meer, niets minder. De rest wat je schrijft is bijzaak. Ja het klinkt wat zieliger dus dan moeten "ze" je wel gelijk geven toch? Zo werkt het alleen helaas niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:09 schreef Gedumd het volgende:
[..]
Kijk ik zal jullie zeggen dat ik juist heel blij voor hem was voor zijn zelfvertrouwen! Mijn zoon heeft een paar heftige dingen meegemaakt wat eigenlijk heel niet van toepassing is hier maar oke ik ga het jullie toch zeggen.
Voor 2 jaar terug is mijn zoon overvallen door een paar gasten, en is beroofd en met de dood bedreigd! die zaak is voor geweest en heeft de zaak gewonnen. die gast heeft 4 mnd vast gezeten en een hoge boeten aan mijn zoon moeten betalen. Ten 2e vorig jaar is mijn zoon zwaar mishandeld met poging tot wurging ook dit was heftig voor hem en voor ons! Een van de daders kreeg een werkstraf de anderen dader van 21 jaar toen is vrij uitgegaan,wegens gebrek aan bewijs. Maar we zijn daar nog mee bezig om die gast alsnog veroordeeld te krijgen. Mijn zoon slaap slecht durfde niet meer naar buiten ,enz enz heeft daar hulp voor gehad. En voor jullie gaan zeggen dat heeft die zeker uitgelokt NEE dus! was gewoon zinloos geweld, zelfde als al die filmpjes die de laatsten dagen op het internet verschijnen met de meest gruwelijke beelden ,zoiets is mijn zoon ook over komen. Dus die shoot kwam op tijd voor hem om zijn zelfvertrouwen terug te winnen. Daarom heb ik hiermee ingestemd. En als hij zijn foto,s mooi vindt Vind ik het prima. Maar goed zoals ik al zei,dit doet eigenlijk niet te zaken maar ik lees tussen de regels door dat sommige toch erg benieuwd zijn naar de reden van de shoot.
Kan je die naar hen herleiden? Lijkt mij sterk.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:18 schreef BlueMage het volgende:
Laten we Ouder1 haar topics over haar zoons die lastig doen/deden ook niet vergeten.
Nee niet zo direct als bij TS het geval is. Maar jij gooit ook een boel veel informatie over je gezinsleden hier op FOK! en aangezien FOK! vrij makkelijk te vinden is...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kan je die naar hen herleiden? Lijkt mij sterk.
Moet je heel voorzichtig zijn in wat je post. Dat ben ik dan ook en er zijn best wat tools om herleidbaarheid moeilijker te maken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:21 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Nee niet zo direct als bij TS het geval is. Maar jij gooit ook een boel veel informatie over je gezinsleden hier op FOK! en aangezien FOK! vrij makkelijk te vinden is...
Die jongen heeft een beperking (zwak begaafd) daardoor gelooft hij mensen bijna altijd als ze hem iets vertellen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |