abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141350665

Algemeen
Wat is anime: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anime
Wat is manga: http://nl.wikipedia.org/wiki/Manga

Vorige seizoenen
2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | Winter | Spring | Summer | Fall
2012 | Winter | Spring | Summer | Fall
2013 | Winter | Spring | Summer | Fall
2014 | Winter | Spring | Summer | Fall

Anime News Network (ANN): Nieuws over anime en meer.
Animeinfo.com: Hier vind je alle informatie over een anime.
My Anime List (MAL): Houd je eigen anime- en mangalijst bij. Check ook de FOK! MAL groep.

Veel FOK!kers hebben in deze reeks een MAL. Bekijk ze hier:
SPOILER: MAL-lijst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: FOK! Anime aanraders
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen.
Er zijn Drie verschillende ''Populaire'' codecs waar je anime mee kunt kijken.

Je hebt KCP- Kawaii Codec Pack deze codec pack bevat de meest essentiële codecs die nodig zijn voor het bekijken van anime. Bij KCP is ook de media speler MPC-HC aanwezig. Dit is een mediaspeler die uitermate geschikt is voor het bekijken van anime.

Het CCCP-Project is een pakket speciaal ontwikkeld voor anime. Het voordeel van CCCP is dat het al een lang lopend project is. Het biedt ongeveer dezelfde mogelijkheden als KCP. Enig nadeel bij CCCP is wel dat het niet constant wordt geüpdatet en er dus lange intervals zijn.

En als laatst heb je ook nog K-lite Codec pack
K-lite kun je het beste gebruiken in combinatie met MPC-HC het biedt vergelijkbare functies aan zoals KCP, en CCCP hebben.

De beste Media speler die wordt aangeraden voor het kijken van anime is MPC-HC Deze speler is geschikt voor het kijken van anime en geeft ook nog eens een betere beeldkwaliteit.

Kan ik downloaden via IRC?
Een guide om via IRC downloaden is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Help! Mijn plaatjes doen het niet. Wat nu?
Je bent aan het hotlinken, en dit mag niet. Upload het plaatje via Imgur of Photobucket en plaats hem opnieuw.

Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post), opent het volgende deel! Er worden ook statistieken bijgehouden.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:30:16 #2
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_141350788
zit er geen .pl bij wat :?
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_141350996
TT faal _O-
pi_141351137
Robin als AlDieWillenteKaaprenVaren 'm niet schrijft, schrijf jij 'm dan?
“An interesting thing is a good thing.”
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:35:27 #5
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_141351144
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:26 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Gooi hem even dicht, dan kan ik jullie even uitleggen waarom Naruto zo kut is.
Dakgoot, look at this faggot, look at him and laugh. :')
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_141351166
Nou kijk, ik keer vroeger Naruto en toen was het okay want toen was ik klein en onwetend. En later pikte ik het weer op en toen kreeg ik kriebels van die kut fillers en toen kreeg ik een aandoening in mijn schaamstreek omdat Naruto harder zoog dan mijn Henri of mijn Dyson.

En nu ging ik gisteren kijken vanaf aflevering 296, midden in die arc met die witte klonen, Naruto kwam net fucking OP god tier beast mode terug met die inktvis gozer, maar toen verwachtte ik een stomp waarbij die tegenstanders ontmaagd zouden worden, maar dat gebeurde niet, want toen kwamen er tijdens de gevechten nog tien fillers.

Hey Neji ik help je graag omdat je mij toen vijf miljoen arcs geleden hielp NU GA IK EVEN PRECIES VERTELLEN HOE DAT GEBEURDE HEB JE EVEN TWEE AFLEVERINGEN DE TIJD. Okay dat was een mooi verhaal bedankt Hinata. Nu gaan we terug naar Sakura die met een medische chick tegen mensen zit te vechten OH WACHT HEEL TOEVALLIG MOET ZE TEGEN HAAR VOORMALIGE VRIENDJE VECHTEN WAT EEN ONVERWACHT TOEVAL DIT ZAG IK NIET AANKOMEN HEB JE EVEN TWEE AFLEVERINGEN.

Okay mooi die vijand is dood en we hebben de schriftrol terug want waarom zouden we compacte boeken gebruiken oh hey nu gaan we vechten met Rock Lee oh wacht hij heeft geleerd hoe hij het truukje van een ninja meester kan overwinnen oh kijk we laten even zien hoe ze elkaar leerden kennen en ohja we knallen er meteen even een fanservice aflevering bij in als we toch bezig zijn de kijkers hebben alle tijd hé.

Ik bedoel ik blijf wel kijken, zo'n sucker ben ik wel. Maar puhlease, in twaalf afleveringen zes fillers, holy shit :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:36:46 #7
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_141351218
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Nou kijk, ik keer vroeger Naruto en toen was het okay want toen was ik klein en onwetend. En later pikte ik het weer op en toen kreeg ik kriebels van die kut fillers en toen kreeg ik een aandoening in mijn schaamstreek omdat Naruto harder zoog dan mijn Henri of mijn Dyson.

En nu ging ik gisteren kijken vanaf aflevering 296, midden in die arc met die witte klonen, Naruto kwam net fucking OP god tier beast mode terug met die inktvis gozer, maar toen verwachtte ik een stomp waarbij die tegenstanders ontmaagd zouden worden, maar dat gebeurde niet, want toen kwamen er tijdens de gevechten nog tien fillers.

Hey Neji ik help je graag omdat je mij toen vijf miljoen arcs geleden hielp NU GA IK EVEN PRECIES VERTELLEN HOE DAT GEBEURDE HEB JE EVEN TWEE AFLEVERINGEN DE TIJD. Okay dat was een mooi verhaal bedankt Hinata. Nu gaan we terug naar Sakura die met een medische chick tegen mensen zit te vechten OH WACHT HEEL TOEVALLIG MOET ZE TEGEN HAAR VOORMALIGE VRIENDJE VECHTEN WAT EEN ONVERWACHT TOEVAL DIT ZAG IK NIET AANKOMEN HEB JE EVEN TWEE AFLEVERINGEN.

Okay mooi die vijand is dood en we hebben de schriftrol terug want waarom zouden we compacte boeken gebruiken oh hey nu gaan we vechten met Rock Lee oh wacht hij heeft geleerd hoe hij het truukje van een ninja meester kan overwinnen oh kijk we laten even zien hoe ze elkaar leerden kennen en ohja we knallen er meteen even een fanservice aflevering bij in als we toch bezig zijn de kijkers hebben alle tijd hé.

Ik bedoel ik blijf wel kijken, zo'n sucker ben ik wel. Maar puhlease, in twaalf afleveringen zes fillers, holy shit :')
Lees dan ook gewoon de manga, sukkel. :') Of zeg op zijn minst dat de anime van Naruto zuigt ipv ''Naruto zuigt''.
pi_141351219
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:35 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Dakgoot, look at this faggot, look at him and laugh. :')
[ afbeelding ]
In de manga ... is alles beter.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

Held. _O_
Ik ga hem zo even lezen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:37:11 #9
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_141351236
holy shit in archlinux werk wel alles maar in fucking crunchbang niet :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:37:22 #10
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_141351246
kut linux
pi_141351249
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:36 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Lees dan ook gewoon de manga, sukkel. :') Of zeg op zijn minst dat de anime van Naruto zuigt ipv ''Naruto zuigt''.
IK WAS AAN HET SCHRIJVEN en die manga overweeg ik inderdaad om te lezen, koop jij ze of online?
pi_141351262
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:36 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Maar de Naruto anime is over het algemeen beter dan de manga.
pi_141351283
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:37 schreef De_Dakgoot het volgende:
kut linux
:') :D
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:37:56 #14
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_141351290
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

IK WAS AAN HET SCHRIJVEN en die manga overweeg ik inderdaad om te lezen, koop jij ze of online?
Ik koop niks. Nieuwste chapters zijn gewoon wekelijks online te vinden.
pi_141351305
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:37 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Okay ik vertrouw hierop, laat die manga maar zitten.
pi_141351309
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:35 schreef Repelsteeltju het volgende:
Robin als AlDieWillenteKaaprenVaren 'm niet schrijft, schrijf jij 'm dan?
Zo fanatiek als vroeger ben ik niet meer. Het is gewoon een gemiddelde kwaliteit shonen en niet mijn ding. Dus om daar nou een heel essay over te schrijven...

Sommigen vinden het leuk, anderen weer niet. Daar moet je gewoon mee leven, dus dat betekent dat ik het een tamelijk nutteloos tijdverdrijf vind om te schrijven over hoe kut ik iets vind tenzij het een lopende recente serie is waar mensen nog benieuwd zijn naar andere meningen. Nu is alles al zo'n beetje gezegd over Naruto.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2014 22:41:01 ]
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:38:18 #17
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_141351311
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:37 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Nu wel ja.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:38:33 #18
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_141351325
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:38 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Okay ik vertrouw hierop, laat die manga maar zitten.
Repel is aan het trollen.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:38:42 #19
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_141351332
wat is deze zwart scherm wel geluid :') :(
pi_141351375
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]
Sommigen vinden het leuk, anderen weer niet.
Die anderen mankeren iets aan hun hoofd.
pi_141351418
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:38 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Repel is aan het trollen.
Had hem door :P Ben niet helemaal dom
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:40:11 #22
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_141351480
HET WERKT!!

GNU/LINUX _O_
pi_141351504
Ook geen kleine anticlimax in HxH trouwens, Gon heeft eindelijk god tier super sayan ultra powers, gaat Menuem dood aan kanker. Meh.

Ja of verzwakt tegen Gon vechten straks, dat kan ook nog. Ben benieuwd.

Wel geweldige serie _O_
pi_141351614
quote:

Ik herken mezelf er wel in. Om deze reden ben ik ook gestopt met shippüden. :P
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:42:28 #25
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_141351643
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:39 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Had hem door :P Ben niet helemaal dom
Daar twijfelde ik ook echt niet aan. :7

Het probleem met een manga zoals Naruto en One Piece is dat er in een episode makkelijk 3-4 chapters gaan. Op een gegeven moment komt de anime zo dicht bij de manga dat ze óf moeten stoppen met de anime voor onbepaalde tijd óf ze maken fillers. Nu ben ik het met je eens dat de fillers van Naruto over het algemeen gewoon dik bagger zijn, maar ik heb echt een scheithekel aan mensen die dan gaan lopen bitchen over Naruto in het algemeen. Wees dan gewoon iets specifieker, want de manga is wel gewoon onwijs vet. Maar goed, dat is mijn mening, en ik geef eerlijk toe dat ik biased ben want ik volg Naruto al zo'n +/- 8 jaar.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:45:34 #26
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_141351853
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:37 schreef Qunix het volgende:

[..]

:') :D
Zeg dit trouwens ook altijd bij server 2012 :r :')
pi_141351994
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:45 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Zeg dit trouwens ook altijd bij server 2012 :r :')
Windows :r
pi_141352011
quote:
SPOILER
holy shit :')
Rustig maar o|O
pi_141352023
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:42 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Daar twijfelde ik ook echt niet aan. :7

Het probleem met een manga zoals Naruto en One Piece is dat er in een episode makkelijk 3-4 chapters gaan. Op een gegeven moment komt de anime zo dicht bij de manga dat ze óf moeten stoppen met de anime voor onbepaalde tijd óf ze maken fillers. Nu ben ik het met je eens dat de fillers van Naruto over het algemeen gewoon dik bagger zijn, maar ik heb echt een scheithekel aan mensen die dan gaan lopen bitchen over Naruto in het algemeen. Wees dan gewoon iets specifieker, want de manga is wel gewoon onwijs vet. Maar goed, dat is mijn mening, en ik geef eerlijk toe dat ik biased ben want ik volg Naruto al zo'n +/- 8 jaar.
Dat van de manga wil ik echt wel geloven, die heb ik niet gelezen dus ik bitch alleen over de anime.

Bij OP heb ik alleen iets minder problemen met fillers, omdat ze meestal tussen de arcs inzitten. Je herkent ze ook minder snel omdat het verhaal van OP minder een richting heeft dan Naruto. Naruto is een gevecht op leven en dood tegen een fucking sterke tegenstander (neem aan dat Madara voorlopig nog mijlen op Naruto voor blijft lopen?). One Piece is een beetje bootje varen, chillings zetten en wat doen.

Fairy Tail liep bij met de manga en stopte er toen gewoon een jaartje mee, terwijl dat op dat moment ook gewoon op de 170 afleveringen zat.

Advies voor een site waar ik de manga kan lezen?
pi_141352094
Ik ben na alle fillers in de eerste Naruto serie redelijk snel afgehaakt in Shipuuden. De manga is zoveel beter. En al helemaal sinds de animatie in de anime een duik nam rond aflevering 130 van de eerste serie. Het ziet er gewoon niet meer uit. Laaste ep die ik ooit van Naruto heb gekeken moet ergens in 2007 zijn geweest.

Zelfde met Bleach, op een gegeven moment dook de animatie kwaliteit naar beneden en werd het een filler festijn, toen was het ook snel klaar. Hoewel daar de manga toch ook de nodige dips heeft gehad de afgelopen jaren.
pi_141352122
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Dat van de manga wil ik echt wel geloven, die heb ik niet gelezen dus ik bitch alleen over de anime.

Bij OP heb ik alleen iets minder problemen met fillers, omdat ze meestal tussen de arcs inzitten. Je herkent ze ook minder snel omdat het verhaal van OP minder een richting heeft dan Naruto. Naruto is een gevecht op leven en dood tegen een fucking sterke tegenstander (neem aan dat Madara voorlopig nog mijlen op Naruto voor blijft lopen?). One Piece is een beetje bootje varen, chillings zetten en wat doen.

Fairy Tail liep bij met de manga en stopte er toen gewoon een jaartje mee, terwijl dat op dat moment ook gewoon op de 170 afleveringen zat.

Comic Walker (legaal)

Of de talloze sites zoals mangareader en zo.
pi_141352136
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:40 schreef De_Dakgoot het volgende:
HET WERKT!!

GNU/LINUX _O_
:Y)

quote:
9s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:47 schreef Qunix het volgende:

[..]

Windows :r
Mee eens :Y
pi_141352152
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:47 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Mangadoom, mangareader, mangafox, ontiegelijk veel sites

En series die je echt gaaf vind gewoon braaf kopen
pi_141352221
http://comic-walker.com/

Gratis en legaal voor desktop's en mobiel (+ tablet)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:51:46 #35
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_141352286
quote:

[..]

Voor het grootste aanbod kijk je op Batoto, en voor Naruto gebruik ik vooral mangareader en mangastream. Mangareader heeft the big 3 vaak als eerste (vroeg op woensdag morgen) en mangastream wat later (einde van de woensdag morgen). Mangastream host alleen de laatste 2-3 chapters telkens ivm auteursrechten etc, dus voorlopig kun je beter op mangareader kijken.
pi_141352351
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:51 schreef Qunix het volgende:
http://comic-walker.com/

Gratis en legaal voor desktop's en mobiel (+ tablet)
Kijk net even, maar als je geen kana en kanji kunt lezen is het aanbod wel erg beperkt :P
pi_141352411
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:52 schreef VulpX het volgende:

[..]

Kijk net even, maar als je geen kana en kanji kunt lezen is het aanbod wel erg beperkt :P
Ze (Kadokawa) zijn net begonnen. Zo is EVA compleet in kleur 3 chapters tot nu toe.
Ook Gundam is compleet in kleur.
pi_141352594
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:53 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ze (Kadokawa) zijn net begonnen. Zo is EVA compleet in kleur 3 chapters tot nu toe.
Ook Gundam is compleet in kleur.
Zit nu even door Gundam te scrollen, erg vet. Maar dat is Mobile Suit Gundam The Origin, die was ik al van plan om te gaan kopen :D
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:56:35 #39
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_141352664
Gundam _O_
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:56:40 #40
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_141352667
quote:
Oh, als je wil weten welk chapter in de manga het ongeveer is waar je moet beginnen, moet je maar even DM'en. Ben niet zo vaak op FOK! meer en lees niet altijd alles terug, dus een DM valt wat meer op. :P
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:57:28 #41
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_141352751
mensen die geen action shonen kijken :')
pi_141352882
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:56 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Oh, als je wil weten welk chapter in de manga het ongeveer is waar je moet beginnen, moet je maar even DM'en. Ben niet zo vaak op FOK! meer en lees niet altijd alles terug, dus een DM valt wat meer op. :P
Check je PM.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:59:22 #43
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_141352895
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:57 schreef De_Dakgoot het volgende:
Sowieso mensen die shounen niet kunnen waarderen. :') Cringeworthy als ze met slap gelul komen waarom shounen volgens hun bagger is. _O-
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:59:28 #44
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_141352903
en hoppa linux installatie verneukt :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:59:45 #45
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_141352921
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:59 schreef Qunix het volgende:

[..]

Check je PM.
Zie niks.
pi_141352972
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:56 schreef De_Dakgoot het volgende:
Gundam _O_
Dit.

Ivm Unicorn afgelopen week opnieuw begonnen aan alle U.C. series en films. Nu bij Zeta aanbelandt. 1 serie gehad, het schiet al op :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:01:29 #47
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_141353025
en na unicorn komt nog victory gundam
pi_141353112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:57 schreef De_Dakgoot het volgende:
Liever seinen en action shonen LEZEN. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:59 schreef De_Dakgoot het volgende:
en hoppa linux installatie verneukt :')
Is juist de bedoeling.

Wel aparte /home partitie gemaakt?? :+
pi_141353134
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:01 schreef De_Dakgoot het volgende:
en na unicorn komt nog victory gundam
Kijk ze op volgorde van release ;)
  vrijdag 20 juni 2014 @ 23:05:34 #50
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_141353273
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 23:02 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Liever seinen en action shonen LEZEN. :P

[..]

Is juist de bedoeling.

Wel aparte /home partitie gemaakt?? :+
/home
/var
/tmp
swap file etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')