Nee maar dan weet die date dat in de regel ook niet. Als ze het wel weet en willens en wetens niet meldt op een redelijk vroeg punt in de relatie vind ik dat ook bedrog.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:16 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat weet je ook niet als je date wel een baarmoeder heeft maar onvruchtbaar blijkt te zijn door wat voor reden dan ook.
Dat vertel je ook redelijk vroeg in een relatie.quote:Of helemaal geen kinderen wil. Dan zit je met hetzelfde probleem.
Prima, meldt je niet dat je transgender bent maar alleen dat je geen kinderen wilt. Maar zeggen dat het er niets toe doet is simpelweg niet waar. Niet voor een aantal fysieke kenmerken en ook moreel niet.quote:Ik wil geen kinderen, zelfs al had ik een baarmoeder gehad.
Jij bepaalt godverdomme helemaal niet of dat relevant is of niet voor iemand anders. JIJ verzwijgt het omdat je weet dat het mogelijk WEL relevant is voor veel mannen en dat maakt jou een ontzettende bedriegelijke, oneerlijke asshole.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:14 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het is naar mijn mening helemaal geen relevante informatie. Je weet dat je met een meid praat en daar praat je ook tegen. Wat ik ooit gehad heb aan geslachtskenmerken is totaal niet relevant als dat er niet meer zit.
Nee, je vergelijkt zelf het vermelden dat je transgender bent met iets als het vermelden dat je aids hebt. Daarmee vergelijk je mijn lichamelijke afwijking indirect met een geslachtsziekte. Dat vind ik gewoon krom. Tuurlijk hoor je het te vertellen dat je aids hebt. Maar dat is hier helemaal niet aan de orde.
Ik had een lichamelijke afwijking en die is nu gecorrigeerd. Ik praat als een vrouw, zie eruit als een vrouw, loop als een vrouw en denk als een vrouw. Wat is er dan precies zo belangrijk aan als jij het niet eens merkt?
Maar ik heb geen zin om op deze manier een discussie te voeren als je mij alleen maar verwijt dat ik lieg tegen mensen en ze bedrieg. Dat is niet de basis voor een discussie. Dat is waarom ik er niet op in ga. Verder vind ik je redenering nogal krom.
Je kunt gewoon zeggen dat er geen baarmoeder is. Die heb ik ook niet meer en ik ben dus wel geboren met vrouwelijk equipment.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Och je weet bijvoorbeeld al vanaf het allereerste moment dat er nooit op een natuurlijke manier, of zelfs met medisch ingrijpen, kinderen te baren zijn. Alleen dat is al een reden om het te melden aan een mogelijke partner.
Dat is an sich niet iets wat bij de allereerste date verteld hoeft te worden (niet in staat kinderen te baren), maar de OORZAAK van dat gevolg ligt dusdanig gevoelig dat je eigenlijk niet anders kan dan het in een heel vroeg stadium te vertellen.
Of wil ja na 2 jaar in je relatie vrolijk samen naar de fertiliteitskliniek waarom er toch geen kindjes komen en de dokter het dan even haarfijn uit de doeken doet?
Je wilde klootzak zeggen hequote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:29 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Jij bepaalt godverdomme helemaal niet of dat relevant is of niet voor iemand anders. JIJ verzwijgt het omdat je weet dat het mogelijk WEL relevant is voor veel mannen en dat maakt jou een ontzettende bedriegelijke, oneerlijke asshole.
Zoals gezegd is dat dus al minimaal 1 punt wat je imho MOET melden in een relatie. Daarmee verzwijg je wat mij betreft nog heel wat details die je moreel verplicht ben te vertellen. Ik zou er heel HEEL kwaad om worden als ik zulke 'details' pas na jaren zou horen en je überhaupt nooit meer vertrouwen en je direct buiten gooien.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:32 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Je kunt gewoon zeggen dat er geen baarmoeder is. Die heb ik ook niet meer en ik ben dus wel geboren met vrouwelijk equipment.
Of je zegt dat je een irrevisivel hormonaal probleem hebt, wat feitelijk ook nog eens de waarheid is, of simpeler "ik wil absoluut geen kinderen."
Dat verschilt dan ook van mijn situatie. Waarschijnlijk heb je door alle posts eerder, die van mij gemist waarin ik zeg dat ik het alleen vertel aan mensen zodra ik ze goed leer kennen en het goed voelt voor me.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals gezegd is dat dus al minimaal 1 punt wat je imho MOET melden in een relatie. Daarmee verzwijg je wat mij betreft nog heel wat details die je moreel verplicht ben te vertellen. Ik zou er heel HEEL kwaad om worden als ik zulke 'details' pas na jaren zou horen en je überhaupt nooit meer vertrouwen en je direct buiten gooien.
Daar kun je het over hebben, op een moment waarin dat "normaal" en relevant is in een relatie. Dat hoeft niet na een week verkering. En het is prima als dat een reden is om niet met iemand door te gaan als je zelf kinderen wel belangrijk vindt, maar dat heeft dan verder niks te maken met een verleden.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals gezegd is dat dus al minimaal 1 punt wat je imho MOET melden in een relatie. Daarmee verzwijg je wat mij betreft nog heel wat details die je moreel verplicht ben te vertellen. Ik zou er heel HEEL kwaad om worden als ik zulke 'details' pas na jaren zou horen en je überhaupt nooit meer vertrouwen en je direct buiten gooien.
Ik vraag me wel af waarom het gevoelsmatig en rationeel zo lastig ligt en ik hoop dat iemand daar eens over uit kan wijden.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:29 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Er zijn zowel rationele als gevoelsmatige bezwaren die mensen kunnen hebben om geen relatie of uberhaupt seks te willen met transgenders, wie ben jij om jouw wil op te leggen en te bepalen dat die bezwaren geen waarde hebben en genegeerd dienen te worden?
Dat ligt volledig aan de leeftijd. Als je over de 30 bent kan een week wel eens een hele goede tijd zijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:39 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Daar kun je het over hebben, op een moment waarin dat "normaal" en relevant is in een relatie. Dat hoeft niet na een week verkering.
Welke reden al dan niet prima is om niet met iemand door te gaan is aan niemand anders om te bepalen. En 'gevoelige' informatie verzwijgen om dat te manipuleren maakt je per definitie een bedrieger.quote:En het is prima als dat een reden is om niet met iemand door te gaan als je zelf kinderen wel belangrijk vindt, maar dat heeft dan verder niks te maken met een verleden.
Je geeft in je eerste gedeelte al aan dat het pas besproken wordt wanneer jij dat "normaal" en relevant vindt waarmee je wat mij betreft heel duidelijk laat zien geen zak te geven of iemand daar gevoelsmatige en/of rationele bezwaren tegen heeft.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:39 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Daar kun je het over hebben, op een moment waarin dat "normaal" en relevant is in een relatie. Dat hoeft niet na een week verkering. En het is prima als dat een reden is om niet met iemand door te gaan als je zelf kinderen wel belangrijk vindt, maar dat heeft dan verder niks te maken met een verleden.
[..]
Ik vraag me wel af waarom het gevoelsmatig en rationeel zo lastig ligt en ik hoop dat iemand daar eens over uit kan wijden.
Ik wil een echte vrouw, en ik kan kiezen. Waarom zou ik daarom een onzeker en triest figuur zijn?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:16 schreef theunderdog het volgende:
Als mannen je oprecht leuk, knap, lekker vinden en dan moeilijk gaan doen omdat je ze vertelt dat je vroeger in een mannelijk lichaam zat, dan zijn die mannen echt onzekere trieste figuren...
Je moet je daar niets van aantrekken. Er zijn genoeg mannen die niet zo bekrompen zijn en wel eerlijk tegen zichzelf durven te zeggen: ik vond/vind haar knap en leuk, waarom zou dat veranderen nu ik haar verleden weet?
Wat is het verschil, volgens jou, met een "echte vrouw"?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:44 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik wil een echte vrouw, en ik kan kiezen. Waarom zou ik daarom een onzeker en triest figuur zijn?
Het is eigenlijk net zoiets als een auto kopen waarvan je weet dat die behoorlijke schade heeft gehad. Ook al is hij nog zo vakkundig gerepareerd, je koopt toch liever hetzelfde model die geen schade heeft gehad.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:44 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik wil een echte vrouw, en ik kan kiezen. Waarom zou ik daarom een onzeker en triest figuur zijn?
Die was niet tot ver in de puberteit een man, om maar eens een dwarsstraat te noemen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:45 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Wat is het verschil, volgens jou, met een "echte vrouw"?
Volgens mij lees je niet goed.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:44 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Je denkt een Porsche te kopen en betaalt het volle pond ervoor om er vervolgens na een bepaalde tijd achter te komen dat het een omgebouwde Lada is. Dan voel je je behoorlijk besodemieterd.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is eigenlijk net zoiets als een auto kopen waarvan je weet dat die behoorlijke schade heeft gehad. Ook al is hij nog zo vakkundig gerepareerd, je koopt toch liever hetzelfde model die geen schade heeft gehad.
Slechts als je weet dat de een gerepareerd is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is eigenlijk net zoiets als een auto kopen waarvan je weet dat die behoorlijke schade heeft gehad. Ook al is hij nog zo vakkundig gerepareerd, je koopt toch liever hetzelfde model die geen schade heeft gehad.
Een kit carquote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:47 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je denkt een Porsche te kopen en betaalt het volle pond ervoor om er vervolgens na een bepaalde tijd achter te komen dat het een omgebouwde Lada is. Dan voel je je behoorlijk besodemieterd.
Daar kom je achter als je 'm naar je eigen garage brengt voor een beurt.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Slechts als je weet dat de een gerepareerd is.
Weten we ook weer aan wie we onze ouwe rotzooi kunnen slijten en wie we mogen oplichten.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Slechts als je weet dat de een gerepareerd is.
Juist.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoeft niet.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar kom je achter als je 'm naar je eigen garage brengt voor een beurt.
Niet zo emotioneel jonge.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:50 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Weten we ook weer aan wie we onze ouwe rotzooi kunnen slijten en wie we mogen oplichten.
Zolang je het maar niet weet toch!?
Nou ja, als jij die Porsche een paar jaarnaar volle tevredenheid hebt, geenenkel probleem, en dan blijkt het een Lada, dan mort je misschien even slikken, maar je bent toch blij met je auto? Als ie dan ineens niet meer goed is, ben je wel een zeikerd.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:47 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je denkt een Porsche te kopen en betaalt het volle pond ervoor om er vervolgens na een bepaalde tijd achter te komen dat het een omgebouwde Lada is. Dan voel je je behoorlijk besodemieterd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |