quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:05 schreef krijgerrtje het volgende:
Jaa, tof chanty! Ik duim voor je!![]()
Hier heb ik een avondje gewerkt, en ben echt gesloopt. Halverwege de avond nog bijna staan huilen van de pijn in m'n rug. Nu buikpijn, rugpijn, en hele vermoeide voeten en dan moet ik morgenavond nog een keer... Ergens vind ik dat ik niet mag klagen, maar ik vind 2 dagen in het weekend werken zo slopend! Binnenkort toch maar eens met m'n werkgever gaan praten, pfffff
Verder wel bijgelezen, maar ben het meeste alweer vergeten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Teringquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee, ik werk 30 uur pw. Het is ook gewoon teveel, je weet van gekkigheid niet hoe je je vakantieweken moet inplannen. Vooral niet als ze het in februari al willen wetenMeestal hou ik er een stuk of 2 over voor onvoorziene situaties.
Gewoon kassa bij AHquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
TeringWat voor baan is dat
Ik werk voor een zeer groot commercieel bedrijf en we krijgen er 25 op een werkweek van 40 uur.
Je kan er trouwens wel dagen bij kopen, ik geloof tot 17 extra per jaar, maar die betaal je dan uit je secundairevoorwaardenpotje. Dat potje laat ik maandelijks uitbetalen, dat is heeeeel fijn
Maar ik vind mezelf ook wel weer stiekem stoer dat ik gewoon 40 uur werk
Is dat zo apart dan? Of bedoel je nu je zwanger bent.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
TeringWat voor baan is dat
Ik werk voor een zeer groot commercieel bedrijf en we krijgen er 25 op een werkweek van 40 uur.
Je kan er trouwens wel dagen bij kopen, ik geloof tot 17 extra per jaar, maar die betaal je dan uit je secundairevoorwaardenpotje. Dat potje laat ik maandelijks uitbetalen, dat is heeeeel fijn
De weken duren wel lang momenteel. Maar ik vind mezelf ook wel weer stiekem stoer dat ik gewoon 40 uur werk
Dat had ik nooit geradenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Gewoon kassa bij AHJe wordt wel af en toe als stront behandeld, maar hey je hebt wel megaveel vakantie.
Chanty! Zou dat standje en ananas toch zijn vruchten hebben afgeworpen?
Nee, met de zwangerschap, maar heb sowieso het idee dat veel mensen minder werken eigenlijk, ook in niet-zwangere toestand. Ik ken echt flink wat vrouwen die dan net afgestudeerd zijn en baantjes voor drie dagen zoeken, omdat dat zo lekker weinig is. Ik vind dat zelf een beetje mafquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:13 schreef Skoap het volgende:
[..]
Is dat zo apart dan? Of bedoel je nu je zwanger bent.
Bedoel het niet lullig hoormaar heb zelf totdat ik Luc kreeg ook altijd fulltime gewerkt en vond dat doodnormaal. Dus vandaar mijn interesse
Herkenbaar! Ik heb een volledige aanstelling, maar bij ons op school werkt bijna niemand fulltime, zelfs van de mensen zonder kinderenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, met de zwangerschap, maar heb sowieso het idee dat veel mensen minder werken eigenlijk, ook in niet-zwangere toestand. Ik ken echt flink wat vrouwen die dan net afgestudeerd zijn en baantjes voor drie dagen zoeken, omdat dat zo lekker weinig is. Ik vind dat zelf een beetje maf
Maar zijn die banen dan wel fulltime beschikbaar als ze dat zouden willen?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:18 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Herkenbaar! Bij ons op school werkt bijna niemand fulltime, zelfs van de mensen zonder kinderenIk geloof op 100 docenten 15 fulltimers waarvan 5 vrouwen. Het blijft een keuze natuurlijk. Ik vind het prettig om zelfstandig te zijn, zelf iets op te bouwen. Wil uiteindelijk ook wel weer naar 0,8 FTE, maarja, dat roep ik nu
. Misschien denk ik daar met een baby ineens heel anders over..
klopt wel, in de IT is dat echt een stuk minder, dat merk ik ook!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:22 schreef Skoap het volgende:
Mijn broertje ging 32 uur werken toen hij klaar was met school en mijn andere broertje werkt nu ook 4 dagen. Dus wat dat betreft![]()
Ergens lekker hoor als je dat kan, maar voordat ik Luc had is het nooit in me opgekomen om minder te werken... En in alle functies die ik toe heb gehad werkte de meerderheid altijd 40 uur. Misschien heeft het met mijn branche IT te maken en ik werkte altijd voor bedrijven met 20-40 man. Dus dat is ook niet vergelijkbaar met grotere bedrijven waar minder werken misschien eenvoudiger/normaler is.
Ja maf eigenlijk. Vroegah (quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja hoor, er waren bij ons op school dit jaar voor vijf vakken fulltime-vacatures. Maar dan krijgen ze die niet vervuld omdat blijkbaar niemand dat wil, en dan moeten ze weer twee parttimers aannemen, dus dat schiet niks op.
Ik ben met 0,7 begonnen en kon er elk jaar wat uren bijkrijgen. Na twee jaar ging ik fulltime werken en dat bevalt prima, eigenlijk. Want met 0,8 was ik die ene vrije dag toch wel aan het nakijken en voorbereiden. Doe me dan maar fulltime, want ik weiger vrijwilligerswerk te doen
Ja zo denk ik er ook over.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb overigens niks tegen mensen met parttime banen hoor, voordat mensen zich aangevallen voelen
Maar ik vind het soms wel raar dat jonge meiden, nog zonder kinderen, en met een mooie studie op zak er voor kiezen om hun kansen al bij voorbaat enorm te beperken door drie dagen te willen gaan werken terwijl ze prima in staat zijn meer uren te maken.
Ongeacht of je man je kan onderhouden, je hebt er voor jezelf ook gewoon enorm veel aanen het is 2014
Dat sowiesoquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:29 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ja zo denk ik er ook over.
Maar iedereen moet vooral doen waar hij/zij zich prettig bij voelt!
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:09 schreef Skittles het volgende:
[..]Dat was ik, ja! Je staat ook constant voorover gebogen, dus echt killing voor je rugSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.neem steeds vaker en langer pauze, maar het blijft fysiek gewoon heel zwaar! ook al zijn het maar 15 uurtjes per week
![]()
Ligt eraan wat je 'fulltime' studeren noemt, SQ, maar in principe wel!hoefde alleen nog vakken af te ronden zodat ik na de baby alleen nog hoef af te studeren, maar nu deadline- en tentamenweken, dus heb het nu lekker rustig op school
![]()
ja maar jij bent het ook sowieso nog niet gewend, dat maakt veel verschil. Alles wat went valt mee. Toen ik net was afgestudeerd ben ik bijna een jaar uit mijn doen geweest van dat werkritme. Nu merk ik het allang niet meer.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:36 schreef krijgerrtje het volgende:
Ach, nu er straks een kind is zou ik, na m'n afstuderen, wel graag parttime willen werken, maar zal m'n stage ook nog gewoon full-time moeten doen! Vorig jaar ook 40 uur stage gelopen in de week, maar na die paar maanden was ik ook echt gesloopt! Al moet ik toegeven dat die 12 uur die ik in het weekend erbij werkte ook niet echt hielpen, en het feit dat ik dagelijks 3 uur ik de trein/bus zat naar m'n stage ook niet
en je dan op zaterdag de goot inzuipen zodat je de hele zondag nodig had om de alcohol af te breken en dan op maandag onuitgerust weer gaanquote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:38 schreef Skoap het volgende:
Pfff ja. Stagelopen en dan op donderdag-avond en zaterdag nog werken voor je bijbaan. Bah!
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 22:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en je dan op zaterdag de goot inzuipen zodat je de hele zondag nodig had om de alcohol af te breken en dan op maandag onuitgerust weer gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |