abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141349648
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:05 schreef krijgerrtje het volgende:
Jaa, tof chanty! Ik duim voor je! *O*

Hier heb ik een avondje gewerkt, en ben echt gesloopt. Halverwege de avond nog bijna staan huilen van de pijn in m'n rug. Nu buikpijn, rugpijn, en hele vermoeide voeten en dan moet ik morgenavond nog een keer... Ergens vind ik dat ik niet mag klagen, maar ik vind 2 dagen in het weekend werken zo slopend! Binnenkort toch maar eens met m'n werkgever gaan praten, pfffff

Verder wel bijgelezen, maar ben het meeste alweer vergeten :')
:*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141349664
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:00 schreef mignonne het volgende:
Ik weet van niks :+
O+
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:10:37 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_141349716
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee, ik werk 30 uur pw. Het is ook gewoon teveel, je weet van gekkigheid niet hoe je je vakantieweken moet inplannen. Vooral niet als ze het in februari al willen weten :') Meestal hou ik er een stuk of 2 over voor onvoorziene situaties.
Tering :D Wat voor baan is dat _O_

Ik werk voor een zeer groot commercieel bedrijf en we krijgen er 25 op een werkweek van 40 uur.
Je kan er trouwens wel dagen bij kopen, ik geloof tot 17 extra per jaar, maar die betaal je dan uit je secundairevoorwaardenpotje. Dat potje laat ik maandelijks uitbetalen, dat is heeeeel fijn :D

De weken duren wel lang momenteel. Maar ik vind mezelf ook wel weer stiekem stoer dat ik gewoon 40 uur werk :@
disclaimer
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:11:12 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_141349742
Krijgerr, ga jij ook nog fulltime naar school? Dan is t best pittig!
disclaimer
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:11:43 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_141349769
Ooooh Chanty, ik hoop het zo!!! Duimen draaien hoor! :*

En voor de ontzettend lieve vk O+ O+ :*
pi_141349808
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik werk voor een zeer groot commercieel bedrijf en we krijgen er 25 op een werkweek van 40 uur.
Je kan er trouwens wel dagen bij kopen, ik geloof tot 17 extra per jaar, maar die betaal je dan uit je secundairevoorwaardenpotje. Dat potje laat ik maandelijks uitbetalen, dat is heeeeel fijn :D

Maar ik vind mezelf ook wel weer stiekem stoer dat ik gewoon 40 uur werk :@
Gewoon kassa bij AH :') Je wordt wel af en toe als stront behandeld, maar hey je hebt wel megaveel vakantie.

Chanty! Zou dat standje en ananas toch zijn vruchten hebben afgeworpen? *O*
pi_141349841
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

De weken duren wel lang momenteel. Maar ik vind mezelf ook wel weer stiekem stoer dat ik gewoon 40 uur werk :@
Is dat zo apart dan? Of bedoel je nu je zwanger bent.
Bedoel het niet lullig hoor :D maar heb zelf totdat ik Luc kreeg ook altijd fulltime gewerkt en vond dat doodnormaal. Dus vandaar mijn interesse
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:13:29 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_141349862
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Gewoon kassa bij AH :') Je wordt wel af en toe als stront behandeld, maar hey je hebt wel megaveel vakantie.

Chanty! Zou dat standje en ananas toch zijn vruchten hebben afgeworpen? *O*
Dat had ik nooit geraden _O-
disclaimer
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:15:04 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_141349940
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:13 schreef Skoap het volgende:

[..]

Is dat zo apart dan? Of bedoel je nu je zwanger bent.
Bedoel het niet lullig hoor :D maar heb zelf totdat ik Luc kreeg ook altijd fulltime gewerkt en vond dat doodnormaal. Dus vandaar mijn interesse
Nee, met de zwangerschap, maar heb sowieso het idee dat veel mensen minder werken eigenlijk, ook in niet-zwangere toestand. Ik ken echt flink wat vrouwen die dan net afgestudeerd zijn en baantjes voor drie dagen zoeken, omdat dat zo lekker weinig is. Ik vind dat zelf een beetje maf :P

Bij mijn man op de zaak is fulltime ook 36 uur.

En ik vind het zeker geen belasting ofzo hoor, ik ben er haske blij mee, en weet ook niet beter ;)
disclaimer
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:17:28 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_141350046
ik heb trouwens op een afdeling gewerkt met alleen maar vrouwen (8 stuks) waarvan er maar 2 kinderen hadden, en ze parttimeden allemaal, behalve mijn baas en ik. Misschien komt het daar een beetje vandaan :')
disclaimer
pi_141350095
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, met de zwangerschap, maar heb sowieso het idee dat veel mensen minder werken eigenlijk, ook in niet-zwangere toestand. Ik ken echt flink wat vrouwen die dan net afgestudeerd zijn en baantjes voor drie dagen zoeken, omdat dat zo lekker weinig is. Ik vind dat zelf een beetje maf :P
Herkenbaar! Ik heb een volledige aanstelling, maar bij ons op school werkt bijna niemand fulltime, zelfs van de mensen zonder kinderen :? Ik geloof op 100 docenten 15 fulltimers waarvan 5 vrouwen. Het blijft een keuze natuurlijk. Ik vind het prettig om zelfstandig te zijn, zelf iets op te bouwen. Wil uiteindelijk ook wel weer naar 0,8 FTE, maarja, dat roep ik nu :') . Misschien denk ik daar met een baby ineens heel anders over..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2014 22:19:28 ]
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:19:30 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_141350160
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:18 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Herkenbaar! Bij ons op school werkt bijna niemand fulltime, zelfs van de mensen zonder kinderen :? Ik geloof op 100 docenten 15 fulltimers waarvan 5 vrouwen. Het blijft een keuze natuurlijk. Ik vind het prettig om zelfstandig te zijn, zelf iets op te bouwen. Wil uiteindelijk ook wel weer naar 0,8 FTE, maarja, dat roep ik nu :') . Misschien denk ik daar met een baby ineens heel anders over..
Maar zijn die banen dan wel fulltime beschikbaar als ze dat zouden willen?
Want als ik docentenvacatures zie staan is dat echt heel vaak voor 2-3 dagen of soms nog minder :o

Het is ook wel een financieel dingetje hier idd, ik vind het ook fijn om voor mezelf te kunnen zorgen, om veel geld uit te kunnen geven en als ik thuis zit doe ik toch niks nuttigs :')
disclaimer
pi_141350295
Ja hoor, er waren bij ons op school dit jaar voor vijf vakken fulltime-vacatures. Maar dan krijgen ze die niet vervuld omdat blijkbaar niemand dat wil, en dan moeten ze weer twee parttimers aannemen, dus dat schiet niks op.

Ik ben met 0,7 begonnen en kon er elk jaar wat uren bijkrijgen. Na twee jaar ging ik fulltime werken en dat bevalt prima, eigenlijk. Want met 0,8 was ik die ene vrije dag toch wel aan het nakijken en voorbereiden. Doe me dan maar fulltime, want ik weiger vrijwilligerswerk te doen :+
pi_141350314
Mijn broertje ging 32 uur werken toen hij klaar was met school en mijn andere broertje werkt nu ook 4 dagen. Dus wat dat betreft :D
Ergens lekker hoor als je dat kan, maar voordat ik Luc had is het nooit in me opgekomen om minder te werken... En in alle functies die ik toe heb gehad werkte de meerderheid altijd 40 uur. Misschien heeft het met mijn branche IT te maken en ik werkte altijd voor bedrijven met 20-40 man. Dus dat is ook niet vergelijkbaar met grotere bedrijven waar minder werken misschien eenvoudiger/normaler is.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:23:40 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_141350371
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:22 schreef Skoap het volgende:
Mijn broertje ging 32 uur werken toen hij klaar was met school en mijn andere broertje werkt nu ook 4 dagen. Dus wat dat betreft :D
Ergens lekker hoor als je dat kan, maar voordat ik Luc had is het nooit in me opgekomen om minder te werken... En in alle functies die ik toe heb gehad werkte de meerderheid altijd 40 uur. Misschien heeft het met mijn branche IT te maken en ik werkte altijd voor bedrijven met 20-40 man. Dus dat is ook niet vergelijkbaar met grotere bedrijven waar minder werken misschien eenvoudiger/normaler is.
klopt wel, in de IT is dat echt een stuk minder, dat merk ik ook!
disclaimer
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:25:38 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_141350493
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja hoor, er waren bij ons op school dit jaar voor vijf vakken fulltime-vacatures. Maar dan krijgen ze die niet vervuld omdat blijkbaar niemand dat wil, en dan moeten ze weer twee parttimers aannemen, dus dat schiet niks op.

Ik ben met 0,7 begonnen en kon er elk jaar wat uren bijkrijgen. Na twee jaar ging ik fulltime werken en dat bevalt prima, eigenlijk. Want met 0,8 was ik die ene vrije dag toch wel aan het nakijken en voorbereiden. Doe me dan maar fulltime, want ik weiger vrijwilligerswerk te doen :+
Ja maf eigenlijk. Vroegah ( :') ) hadden alleen de juffies met kleine kinderen parttime banen. Ik heb in mijn hele basisschooltijd bijvoorbeeld maar 1 keer een gedeelde docent gehad.
Maar anderszijds is het een teken van welvaart, denk ik :+ Hoewel docenten nou ook geen goud binnenslepen heb ik het idee.
disclaimer
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:27:43 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_141350629
ik heb overigens niks tegen mensen met parttime banen hoor, voordat mensen zich aangevallen voelen :D
Maar ik vind het soms wel raar dat jonge meiden, nog zonder kinderen, en met een mooie studie op zak er voor kiezen om hun kansen al bij voorbaat enorm te beperken door drie dagen te willen gaan werken terwijl ze prima in staat zijn meer uren te maken.
Ongeacht of je man je kan onderhouden, je hebt er voor jezelf ook gewoon enorm veel aan :) en het is 2014 :+

(dit staat dus helemaal los van ziekte / beperkingen / geen werk kunnen krijgen ;))
disclaimer
pi_141350769
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb overigens niks tegen mensen met parttime banen hoor, voordat mensen zich aangevallen voelen :D
Maar ik vind het soms wel raar dat jonge meiden, nog zonder kinderen, en met een mooie studie op zak er voor kiezen om hun kansen al bij voorbaat enorm te beperken door drie dagen te willen gaan werken terwijl ze prima in staat zijn meer uren te maken.
Ongeacht of je man je kan onderhouden, je hebt er voor jezelf ook gewoon enorm veel aan :) en het is 2014 :+
Ja zo denk ik er ook over.

Maar iedereen moet vooral doen waar hij/zij zich prettig bij voelt!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:30:40 #169
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141350835
Ik vond het te zwaar, fulltime voor de klas :@

Ik heb nu 22 lesuren bij 0,8 fte (dus lesuren in mijn taakruimte), dat is bijna net zoveel als fulltime (25), maar zonder die vrije dag krijg ik mijn werk niet rond. Eigenlijk achterlijk, dat je een dag vrij neemt om je werk af te krijgen...
Kwak
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:30:51 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_141350859
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:29 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ja zo denk ik er ook over.

Maar iedereen moet vooral doen waar hij/zij zich prettig bij voelt!
Dat sowieso :P
disclaimer
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:31:31 #171
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_141350896
Oh en zet m op Chanty! *O*
Kwak
pi_141350948
Vriend fluit me nu wel een beetje terug qua uren maken. 2 weken terug 8 dagen achter elkaar gewerkt om na een dag vrij weer 6 dagen te werken. Hij vindt de workaholic in mij een beetje te gek worden nu er ook een baby moet groeien.

Als je het je kan veroorloven om parttime te werken, waarom niet. Ik zou het niet echt kunnen. Wat moet ik in hemelsnaam thuis doen. :')
pi_141350997
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:09 schreef Skittles het volgende:

[..]

:*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was ik, ja! Je staat ook constant voorover gebogen, dus echt killing voor je rug :') neem steeds vaker en langer pauze, maar het blijft fysiek gewoon heel zwaar! ook al zijn het maar 15 uurtjes per week :')

Ligt eraan wat je 'fulltime' studeren noemt, SQ, maar in principe wel! :+ hoefde alleen nog vakken af te ronden zodat ik na de baby alleen nog hoef af te studeren, maar nu deadline- en tentamenweken, dus heb het nu lekker rustig op school :P
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:35:50 #174
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_141351165
Bij mijn vorige baan was 36 uur fulltime. Kon wel 40 werken maar dat krijg je niet uitbetaald. Dus bouwt dat op als vakantie. Heb dus gewoon eens in de twee weken een dag vrij gehad en vaak werkte ik wel gewoon 40 (of meer) en plempte die vrije dag ergens neer waar het mij uitkwam. Nooit moeite gehad met 40 uur werken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:36:18 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_141351192
dat is wel goed van je vriend, skittles!

Ik merk dat ik daar zelf ook wel tegenaan loop, grenzen aangeven. Want 95% van de tijd voel ik me ook prima. Maar ik merk ook dat ik af en toe even pas op de plaats moet maken en daar heb ik echt moeite mee. En omdat ik best taai ben hebben mensen ook verwachtingen van je, gaan ze er vanuit dat je veel ballast kan dragen. Maar ik ben wel iets verzwakt toch :') dus daar valt nog wel wat winst te behalen.

Met als resultaat dat ik soms wel jaloers ben op mensen die wel hun grenzen aan durven geven :@
disclaimer
pi_141351215
Ach, nu er straks een kind is zou ik, na m'n afstuderen, wel graag parttime willen werken, maar zal m'n stage ook nog gewoon full-time moeten doen! Vorig jaar ook 40 uur stage gelopen in de week, maar na die paar maanden was ik ook echt gesloopt! Al moet ik toegeven dat die 12 uur die ik in het weekend erbij werkte ook niet echt hielpen, en het feit dat ik dagelijks 3 uur ik de trein/bus zat naar m'n stage ook niet :')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:38:49 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_141351344
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:36 schreef krijgerrtje het volgende:
Ach, nu er straks een kind is zou ik, na m'n afstuderen, wel graag parttime willen werken, maar zal m'n stage ook nog gewoon full-time moeten doen! Vorig jaar ook 40 uur stage gelopen in de week, maar na die paar maanden was ik ook echt gesloopt! Al moet ik toegeven dat die 12 uur die ik in het weekend erbij werkte ook niet echt hielpen, en het feit dat ik dagelijks 3 uur ik de trein/bus zat naar m'n stage ook niet :')
ja maar jij bent het ook sowieso nog niet gewend, dat maakt veel verschil. Alles wat went valt mee. Toen ik net was afgestudeerd ben ik bijna een jaar uit mijn doen geweest van dat werkritme. Nu merk ik het allang niet meer.
En dat staande werk is ook slopend man. Ik was na een weekend werken in de babyzaak ( tien uur over twee dagen) gesloopter dan nu na een volle week op kantoor door al dat lopen en bukken en tillen :X
disclaimer
pi_141351374
Pfff ja. Stagelopen en dan op donderdag-avond en zaterdag nog werken voor je bijbaan. Bah!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 22:39:45 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_141351446
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:38 schreef Skoap het volgende:
Pfff ja. Stagelopen en dan op donderdag-avond en zaterdag nog werken voor je bijbaan. Bah!
en je dan op zaterdag de goot inzuipen zodat je de hele zondag nodig had om de alcohol af te breken en dan op maandag onuitgerust weer gaan *O*
disclaimer
pi_141351623
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 22:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en je dan op zaterdag de goot inzuipen zodat je de hele zondag nodig had om de alcohol af te breken en dan op maandag onuitgerust weer gaan *O*
O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')