SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er moet vast wel iets zijn waarin staat welke stappen je leidinggevende moet ondernemen om jou aan het werk te 'houden' daar horen ook bepaalde rechten voor jou bij waar ze rekening mee moeten houden.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:47 schreef Hilmo het volgende:
Dankje Zoë!
Ik heb de CAO er op nageslagen toen ik zo ziek was. Hebben helaas geen zwangeren protocol, puur wat er volgens de wet is, geen aanpassingen daarop.
Verslagen krijg ik ook niets van te lezen, geen idee wat de werkgever naar het UWV stuurt. Zag ineens dat ik weer voor de helft beter gemeld was en kreeg andere post van het UWV, over gedeeltelijk ziektewet, maar hoe en wat, wordt mij niets over verteld.
De verzuimcoach bepaalde of ik naar de arbo arts 'moet', maar ik dacht altijd dat dat een straf was hahahahaMisschien toch eens overleggen als ik dan toch contact met haar heb (heb een mail gestuurd of ze dinsdag meteen wil bellen) of het zin heeft om die arbo arts toch ook nog te zien, wat hij kan betekenen. Ik wil wel graag gedeeltelijk in elk geval blijven werken, dat gaat best zo. Maar dat gepush moet vooral ophouden.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 19:47 schreef Hilmo het volgende:
Dat is het risico wat je werkgever neemt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jij zorgt dat je alles op papier hebt (emails, verslag UWV oid) dan kan je leidinggevende je eigenlijk niets maken.
En daar heeft de arbo arts me destijds heel erg in gesteund
(moest op een gesloten afdeling blijven werken (in de zorg) wat niet veilig was)
Idd niets raars!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:07 schreef Hilmo het volgende:
Ja nu je het zegt! Vorige week heb ik van het UWV, met mijn leidinggevende een Plan van Aanpak ondertekent... Het einddoel is werkhervatting in eigen functie (maar ik hoop na de zwangerschap ook normaal te kunnen werken, al heb ik dan lekker ouderschapsverlof, ofwel 3 dagen nog maar werken).
Had het toen toch wat beter moeten lezen geloof ik, maar goed, belangrijkste wat ik toen wel had gelezen was: planning is doorlopend en zo veel mogelijk de uren thuis en op kantoor uit te breiden.
En daarna: volledig herstel is te verwachten, maar het is nog niet aan te geven in hoeverre dat dat mogelijk is voor de datum verlof volgens de bedrijfsarts.
Nou ja, niets raars lijkt me.
Hahah dankje Twinkle
Dat scheelt wel ja!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:10 schreef Dyre het volgende:
Overigens:
nu bij de Kruidvat voedingskussens in de aanbieding voor 15 euro. Ik had er bijna eentje gekocht bij de Hema voor 35 euro. Scheelt nogal
(geen bolletjeskussens, maar 'gewone' vulling)
Voedingskussen met bolletjes vond ik idd veeeeel fijner (ik heb ze allebei gehad, vaste vulling geleend en bolletjesvulling gekregen)quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat scheelt wel ja!
Al ga ik wel voor 1 met bolletjes denk ik
Ik heb overigens aan de werkdiscussie even niks zinnigs toe te voegen, dus doe ik dat niet, ik lees wel mee![]()
En volgens mij is het nog zo dat als jij op vrijdagavond bevalt, die 2 dagen al in het weekend zijn vergeven dus krijgt hij niet eens extra vrij de week erop.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:47 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Is het trouwens niet flink hufterig Hoe bedrijven omgaan met dingen als zwangerschap? Maar even fijn over je rechten heen walsen maar wel als een aasgier op je plichten zitten?
Werkgever van mijn man vertelde hemdat er niks officieels was aan verlof voor de man. Maar hij kon wel twee dagen uit een bepaald potje krijgen... en dat gezegd met een air alsof het sinterklaas zelf was. Mijn man keek maar raar toen ik hem vertelde dat dat een wettelijk geregeld iets was.
laat hem het nog wel even extra nakijken want op de site van de rijksoverheid staat het volgendequote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:47 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Is het trouwens niet flink hufterig Hoe bedrijven omgaan met dingen als zwangerschap? Maar even fijn over je rechten heen walsen maar wel als een aasgier op je plichten zitten?
Werkgever van mijn man vertelde hemdat er niks officieels was aan verlof voor de man. Maar hij kon wel twee dagen uit een bepaald potje krijgen... en dat gezegd met een air alsof het sinterklaas zelf was. Mijn man keek maar raar toen ik hem vertelde dat dat een wettelijk geregeld iets was.
http://www.rijksoverheid.(...)yUib8CFUMUwwodFQ8AvQquote:Andere afspraken in cao
In een cao kunnen andere afspraken staan over kraamverlof. Deze afspraken kunnen ook in een regeling van de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging staan. Als dat zo is, gelden deze afspraken en niet de afspraken in de wet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |