abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141338081
Nouja wat stom Hilmo!
pi_141338160
Euh Hilmo volgens mij mag je als zwangere zelfs dagelijks 1 uur minder werken!
Laat je niet pushen en blijf bij jezelf en je gevoel plus hoe het gaat.
pi_141338272
Dat kan je dan mooi in je zak steken Hilmo :{ Kan je haar niet doorverwijzen naar je verzuimcoach?
Aan jezelf en baby blijven denken hoor en, zoals Blue al zegt, laat je niet pushen.

Wat bedoel je trouwens met navel weg? Mijnes plopte al heel vroeg.
pi_141338396
}:| Hilmo. Wat frustrerend/irritant. En wat BlueEyes zegt

SQ
Oeh had nog niet op vd.nl gekeken :s)
pi_141338881
Skittles, wat betreft navel, die was al aan het wegtrekken (platter worden) maar ik voel hem nu niet meer door mijn shirt heen. Best apart idee :P

Ik vind het enorm moeilijk om tegen mijn leidinggevende in te gaan als ze tegenover mij zit. Per mail gaat het niet veel beter, maar wel iets makkelijker. Ze komt heel overheersend over.
Verzuimcoach geeft elke keer een verslag van het gesprek dat ik met haar heb telefonisch, en daar refereerde ze nu ook aan, toen ik zei; verzuimcoach vindt dat ik niet te snel moet verhogen van de uren. Toen zei ze; wat ik van de verzuimcoach begreep is dat jij zelf met de voorstellen moet komen. En nu deed ik dus een voorstel, en daar walste ze zo overheen en dwong me veel meer op. Ik had kunnen zeggen; nee dat weiger ik, maar dat kan ik op zo'n moment dan niet :(

Ik heb inderdaad op de site van de Rijksoverheid gelezen dat je recht hebt op meer pauze (1 achtste van je uren) en zelfs recht op een bed of bank :o :D Maar ja, werk heeft daar dan weer schijt aan, ze hebben niet eens een kolfruimte... |:(Mag je elke dag even leuk navragen waar je dan mag gaan zitten kolven, want het is maar net waar er ruimte is.... Dus....
pi_141339165
Hilmo, hoeveel uur per week/dag werk je nu? En hoeveel volgens je contract?
Begrijp ik goed dat je al minder was gaan werken en dit nu weer op wil gaan bouwen? (sorry als je dat al eens eerder hebt uitgelegd :@)

Laat je nergens toe dwingen in ieder geval. Zeker als je afspraken hebt gemaakt met de verzuimcoach. Ik begrijp dat het lastig is je leiddinggegevende tegen te spreken, maar je staat gewoon in je recht. Langzaam opbouwen was het advies en alleen jij weet wat je aan kan en wat teveel is.
pi_141339429
Dyre; ik heb een 36 uurs contract. Door mijn misselijkheid in de eerste maanden, ben ik in de ziektewet terecht gekomen (gewoon doorbetaald dus, want ziek door zwangerschap) en volledig ziekgemeld. Toen begonnen met thuiswerken, paar uurtjes, wanneer het ging, steeds meer opgebouwd en vaker naar kantoor gegaan en vanaf deze week elke dag naar kantoor, maar 3 uur per dag. Aangezien ik dit pittig genoeg vindt, qua vermoeidheid, lage bloeddruk en dergelijke (stress) wou ik het hier eerst zo wat op houden, eventueel dus een paar dagen een uurtje erbij, maar niet meteen elke dag. Ik zie het al voor me, elke week 5 uur erbij, dan zitten we over 4 weken weer op voltijd. Ik wil zeker wel opbouwen, maar verzuimcoach en uwv gaven aan van niet te snel en gewoon afwachten hoe het gaat.

Ja klopt, dat is zeker zo, dat ik dat alleen goed kan inschatten. Vind het zo moeilijk om voor mezelf op te komen :'( Heb liever dat een verzuimcoach ofzo zegt van Tot hier en niet verder...

Leuk dingetje, krijg net van Try Now een code om op v&d gratis te verzenden, woeeei, toch ook even shoppen misschien... :D
pi_141340478
Hilmo wat is je verzuimcoach voor iemand in tegenstelling tot een Arbo-arts?
Is de verzuimcoach een intern iemand of van een extern ziekteverzuimbureau?

Kan je hulp krijgen in je omgeving van iemand die even met je gaat zitten, het gesprek van vandaag nog eens doornemen en daarop dingen op papier zetten wat jij graag zou zien plus het waarom.
Dat je die dingen in een volgend gesprek, wat je volgens mij echt aan moet gaan ipv hiermee in te stemmen, mee kan nemen en desnoods terug leest of opleest.

Zo heb ik ook ooit gesprekken voorbereid omdat ik het ergens niet mee eens was, en door het voor mezelf uit te schrijven vooraf zat het al zo goed in mijn hoofd dat ik het briefje vaak dicht kon laten. Of op het einde even kijken erop of ik alles gezegd had wat ik wilde zeggen.
Uiteindelijk heb ik het niet meer nodig maar heeft mij wel geholpen 'vroeger'

Ik raad het ook vaak leerlingen in mijn werk aan voor beoordelingsgesprekken waarbij ze vantevoren al te horen hebben gekregen dat het niet goed gaat. Zo kunnen ze zichzelf verdedigen zonder volledig vast te lopen.

Hoop dat je er een beetje uitkomt :*
pi_141340820
Wat fijn je tips Blue!!
Ik werk inderdaad altijd graag met dingen opschrijven. Sowieso wil de leidinggevende volgende week weer met mij praten om te kijken hoe het ging en te bespreken hoe we het de week erna gaan doen, aangezien ik haar niet echt kon helpen bij een opbouwschema... Ik wil wel de 5 uur extra gaan proberen, maar wil ook echt ho stop, kunnen roepen, mocht dat toch écht het maximale aantal zijn voor eerst.

De verzuimcoach is iemand die van een extern bureau is (zorgverzekeraar). Geen idee of ze nou echt op moet komen voor mijn rechten of die van de leidinggevende (volgens mij voor mijn rechten want ze pusht totaal niet). Arbo arts gaat ook via zorgverzekeraar, maar die hoefde ik maar 1x te zien, die spreek je vooral bij overspannenheid, dacht ik.
pi_141341096
Hilmo,
Ik heb geen ervaringen met een verzuimcoach maar wel met de arbo arts.
(er is zijn ook arbo richtlijnen voor werk en zwangerschap)
Bij mijn 1e zw.schap heb ik zelf contact opgenomen met de arbo arts en hij heeft me heel erg gesteund. Mijn werkgever werkte erg tegen (terwijl ziekte tijdens zwangerschap volledig wordt vergoed :? )
Uiteindelijk besloot de arbo arts dat ik me volledig moest ziekmelden. Ik kon die beslissing niet voor mezelf maken.
Tijdens deze zw.schap ook een beetje gedoe gehad maar na contact met de arbo arts is het opeens nu al, allemaal geregeld.
Dus misschien heb je ook iets aan jou arbo arts..al is het alleen voor advies of wat steun.
En..als ze zo blijven tegenwerken..heeft je werkgever alleen maar meer kans dat jij ziek blijft en juist niet aan het werk gaat. De mening van jou werkgever zal ook in een verslag staan voor het UWV en daarmee kun je naar het UWV (in het ergste geval) je werkgever heeft ook bepaalde stappen die ze moeten volgen (staan o.a. In de arbo richtlijnen voor werk en zwangerschap en waarschijnlijk in een zwangeren-protocol of iets van je werk. Bij ons staat het iig niet in het cao) doet je werkgever dit niet dan riskeren ze een boete (ze moeten je loon doorbetalen ipv dat ze 100% vergoeding van het UWV krijgen)
Misschien is dat laatste een idee om te benoemen naar je leidinggevende (nadat je met je arbo arts hebt gesproken bijv) (al s dat niet makkelijk)

Lees jezelf in! Want kennis maakt je ook zelfverzekerder
pi_141341541
Dankje Zoë!
Ik heb de CAO er op nageslagen toen ik zo ziek was. Hebben helaas geen zwangeren protocol, puur wat er volgens de wet is, geen aanpassingen daarop.
Verslagen krijg ik ook niets van te lezen, geen idee wat de werkgever naar het UWV stuurt. Zag ineens dat ik weer voor de helft beter gemeld was en kreeg andere post van het UWV, over gedeeltelijk ziektewet, maar hoe en wat, wordt mij niets over verteld.
De verzuimcoach bepaalde of ik naar de arbo arts 'moet', maar ik dacht altijd dat dat een straf was hahahaha ;( Misschien toch eens overleggen als ik dan toch contact met haar heb (heb een mail gestuurd of ze dinsdag meteen wil bellen) of het zin heeft om die arbo arts toch ook nog te zien, wat hij kan betekenen. Ik wil wel graag gedeeltelijk in elk geval blijven werken, dat gaat best zo. Maar dat gepush moet vooral ophouden (en dat was niet eens zo, eigenlijk nu voor het eerst, nu er onderbezetting door vakanties komt).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141341841
Hilmo die tip van BE over het opschrijven vind ik een hele goede :Y
Dan heb je het verhaal en je antwoord al wat beter in je hoofd en ga je wat beter voorbereid zon gesprek in.

Ik zal wat zwangerschapsassertiviteit naar je toe stralen. Klinkt als dat jij dat prima kunt gebruiken! Ho stop = ho stop! Al staat de Koning voor je neus!

Enne .. welk advies zou jij je beste vriendin geven indien ze in deze situatie zou zitten? ;)
Klinkt dom misschien maar het kan je wellicht helpen met het formuleren van je antwoord.
pi_141341995
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:47 schreef Hilmo het volgende:
Dankje Zoë!
Ik heb de CAO er op nageslagen toen ik zo ziek was. Hebben helaas geen zwangeren protocol, puur wat er volgens de wet is, geen aanpassingen daarop.
Verslagen krijg ik ook niets van te lezen, geen idee wat de werkgever naar het UWV stuurt. Zag ineens dat ik weer voor de helft beter gemeld was en kreeg andere post van het UWV, over gedeeltelijk ziektewet, maar hoe en wat, wordt mij niets over verteld.
De verzuimcoach bepaalde of ik naar de arbo arts 'moet', maar ik dacht altijd dat dat een straf was hahahaha ;( Misschien toch eens overleggen als ik dan toch contact met haar heb (heb een mail gestuurd of ze dinsdag meteen wil bellen) of het zin heeft om die arbo arts toch ook nog te zien, wat hij kan betekenen. Ik wil wel graag gedeeltelijk in elk geval blijven werken, dat gaat best zo. Maar dat gepush moet vooral ophouden.
Er moet vast wel iets zijn waarin staat welke stappen je leidinggevende moet ondernemen om jou aan het werk te 'houden' daar horen ook bepaalde rechten voor jou bij waar ze rekening mee moeten houden.

En de verslagen naar het UWV mag jij inlezen. Ze gaan in jou dossier en er moet officieel een handtekening van jou onder (over gemaakte afspraken over je reïntegratie).

Het UWV weet trouwens ook wel wat je het beste kunt doen. Ik heb behoorlijk vaak met ze aan de telefoon gehangen :@

Soms 'moet' je naar de arbo arts omdat je werkgever de situatie niet vertrouwd (je meld je bijv heel erg vaak ziek) of de soort zaken.
Maar je kunt zelf ook naar de arbo arts gaan om informatie te winnen. Je moet niet vergeten dat je als werknemer ook rechten hebt. (al is dat in deze tijd lastig, ze behandelen je niet altijd netjes)

Succes :*
pi_141342145
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 19:47 schreef Hilmo het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is het risico wat je werkgever neemt.
Als jij zorgt dat je alles op papier hebt (emails, verslag UWV oid) dan kan je leidinggevende je eigenlijk niets maken.
En daar heeft de arbo arts me destijds heel erg in gesteund
(moest op een gesloten afdeling blijven werken (in de zorg) wat niet veilig was)
pi_141342736
Ja nu je het zegt! Vorige week heb ik van het UWV, met mijn leidinggevende een Plan van Aanpak ondertekent... Het einddoel is werkhervatting in eigen functie (maar ik hoop na de zwangerschap ook normaal te kunnen werken, al heb ik dan lekker ouderschapsverlof, ofwel 3 dagen nog maar werken).
Had het toen toch wat beter moeten lezen geloof ik, maar goed, belangrijkste wat ik toen wel had gelezen was: planning is doorlopend en zo veel mogelijk de uren thuis en op kantoor uit te breiden.
En daarna: volledig herstel is te verwachten, maar het is nog niet aan te geven in hoeverre dat dat mogelijk is voor de datum verlof volgens de bedrijfsarts.
Nou ja, niets raars lijkt me.

Hahah dankje Twinkle :D
pi_141342862
Overigens:
nu bij de Kruidvat voedingskussens in de aanbieding voor 15 euro. Ik had er bijna eentje gekocht bij de Hema voor 35 euro. Scheelt nogal :o
(geen bolletjeskussens, maar 'gewone' vulling)
pi_141342954
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:07 schreef Hilmo het volgende:
Ja nu je het zegt! Vorige week heb ik van het UWV, met mijn leidinggevende een Plan van Aanpak ondertekent... Het einddoel is werkhervatting in eigen functie (maar ik hoop na de zwangerschap ook normaal te kunnen werken, al heb ik dan lekker ouderschapsverlof, ofwel 3 dagen nog maar werken).
Had het toen toch wat beter moeten lezen geloof ik, maar goed, belangrijkste wat ik toen wel had gelezen was: planning is doorlopend en zo veel mogelijk de uren thuis en op kantoor uit te breiden.
En daarna: volledig herstel is te verwachten, maar het is nog niet aan te geven in hoeverre dat dat mogelijk is voor de datum verlof volgens de bedrijfsarts.
Nou ja, niets raars lijkt me.

Hahah dankje Twinkle :D
Idd niets raars!
Ik weet dat t lastig is om grenzen te blijven aangeven. Geeft veel stress en is vermoeiender dan werken zelf :')
Maar het is al wel een goede les, goed om jezelf denken :*
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:13:15 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_141343007
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:10 schreef Dyre het volgende:
Overigens:
nu bij de Kruidvat voedingskussens in de aanbieding voor 15 euro. Ik had er bijna eentje gekocht bij de Hema voor 35 euro. Scheelt nogal :o
(geen bolletjeskussens, maar 'gewone' vulling)
Dat scheelt wel ja!
Al ga ik wel voor 1 met bolletjes denk ik :9

Ik heb overigens aan de werkdiscussie even niks zinnigs toe te voegen, dus doe ik dat niet, ik lees wel mee ;)
disclaimer
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:26:08 #94
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_141343790
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat scheelt wel ja!
Al ga ik wel voor 1 met bolletjes denk ik :9

Ik heb overigens aan de werkdiscussie even niks zinnigs toe te voegen, dus doe ik dat niet, ik lees wel mee ;)
Voedingskussen met bolletjes vond ik idd veeeeel fijner (ik heb ze allebei gehad, vaste vulling geleend en bolletjesvulling gekregen) :Y
pi_141344237
Voedingskussen met bolletjes O+
  vrijdag 20 juni 2014 @ 20:37:44 #96
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141344366
hilmo succes met je werk situatie

ooh m'n voedingskussen die ga ik ook maar weer eens pakken
met bolletjes O+

en ik zag dat er robijn wasmiddel en wasverzachter met zwitsal geur komt
ben wel benieuwd hoe dat ruikt.
maar de 1e tijd wassen we toch met neutral.
W
Z
E
pi_141344698
Ik associeer de Zwitsal geur met poep :') dus we houden het maar bij Neutral en Natusan.

Kussen van KV heb ik! Ik vind het fijn, ook in bed om buik wat te steunen. Al gooi ik 't dan halverwege de nacht toch uit bed want WARM.
pi_141344859
Is het trouwens niet flink hufterig Hoe bedrijven omgaan met dingen als zwangerschap? Maar even fijn over je rechten heen walsen maar wel als een aasgier op je plichten zitten?

Werkgever van mijn man vertelde hemdat er niks officieels was aan verlof voor de man. Maar hij kon wel twee dagen uit een bepaald potje krijgen... en dat gezegd met een air alsof het sinterklaas zelf was. Mijn man keek maar raar toen ik hem vertelde dat dat een wettelijk geregeld iets was.
pi_141346321
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:47 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Is het trouwens niet flink hufterig Hoe bedrijven omgaan met dingen als zwangerschap? Maar even fijn over je rechten heen walsen maar wel als een aasgier op je plichten zitten?

Werkgever van mijn man vertelde hemdat er niks officieels was aan verlof voor de man. Maar hij kon wel twee dagen uit een bepaald potje krijgen... en dat gezegd met een air alsof het sinterklaas zelf was. Mijn man keek maar raar toen ik hem vertelde dat dat een wettelijk geregeld iets was.
En volgens mij is het nog zo dat als jij op vrijdagavond bevalt, die 2 dagen al in het weekend zijn vergeven dus krijgt hij niet eens extra vrij de week erop.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 21:13:55 #100
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_141346335
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 20:47 schreef DagenNachtdromer het volgende:

laat hem het nog wel even extra nakijken want op de site van de rijksoverheid staat het volgende

quote:
Andere afspraken in cao

In een cao kunnen andere afspraken staan over kraamverlof. Deze afspraken kunnen ook in een regeling van de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging staan. Als dat zo is, gelden deze afspraken en niet de afspraken in de wet.
http://www.rijksoverheid.(...)yUib8CFUMUwwodFQ8AvQ
W
Z
E
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')