Het klinkt zo net alsof je haar persoonlijk kent.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ben het eens met Corine. Dat is natuurlijk belachelijk. Iemand rijdt even 4 mensen dood en wordt vrijgesproken omdat die persoon zogenaamd te verwend is. En precies wat ze zegt, die ziekte wordt niet eens erkend. Onvoorstelbaar.
Ik zal haar voortaan mevr. de Ruiter noemen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:07 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
[..]
Het klinkt zo net alsof je haar persoonlijk kent.
maar je kunt het ook wel omdraaien denk ik,quote:
Ik zit dus altijd goed.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:12 schreef kawa4 het volgende:
[..]
maar je kunt het ook wel omdraaien denk ik,
gewoon wat mensen dood vermoorden omdat je ouders te arm waren om jou naar school te sturen en heb je dus niet geleerd dat het fout is om mensen dood te vermoorden.
Oud nieuws is oud.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zoals jullie weten hebben de rijke mensen internationaal meer rechten dan de armste mensen. In sommige landen wordt er naar gestreefd om het op papier geen verschil te laten maken maar in de praktijk hebben ook dan rijke mensen die een goede advocaat kunnen inhuren natuurlijk een enorm groot voordeel bij rechtszaken.
In de USA gaan ze echter wel heel erg ver. Lees en huiver. http://www.volkskrant.nl/(...)ekte-affluenza.dhtml
De 16-jarige Ethan Couch reed vorig jaar vier mensen dood, maar werd vandaag voor de tweede keer vrijgesproken van gevangenisstraf omdat hij aan de niet erkende ziekte affluenza lijdt: de jongen zou door zijn rijke ouders zo verwend zijn dat hij niet doorheeft wat de consequenties zijn van zijn daden.
...
Affluenza is een samenvoeging van de Engelse woorden affluent (welvarend) en influenza (griep). De ziekte wordt niet erkend en leidt tot veel onenigheid onder deskundigen en psychologen.
...
'Het is belachelijk dat dit mogelijk is', zegt Corine de Ruiter, hoogleraar Forensische Psychologie aan de Universiteit van Maastricht. 'De advocaat heeft een mooi spelletje gespeeld en de rechter is erin getrapt. Hij heeft duidelijk zijn huiswerk niet gedaan. In Nederland is dit onmogelijk, omdat niet erkende ziektes niet als diagnose toegestaan zijn in de rechtbank.'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
Ik las het gisteren pas en ik durf er flink wat geld op in te zetten dat de meeste mensen er nog niets over hebben vernomen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |