quote:
Bulgarijequote:
FOK! was mijn reddingquote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:23 schreef Spongeboss het volgende:
Ach ja je zolderkamer zal niet gauw onder water komen te staan.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:22 schreef Rectum het volgende:
moet je maar niet in zo'n achtergesteld gebied gaan wonen
ok knulquote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja precies wat snap je niet aan de woorden ACHTERGESTELD GEBIED?
Moejdaarmaarniegaanwonendanquote:
Joh pik, doe eens niet zo ongemakkelijk. Open en corrigeer je schele oogjes en begin te zien dat het overal ter wereld voor kan komen, Nederland, Engeland, Duitsland, Amerika, Japan, Australie. Overal.quote:
quote:
Ach ja, normaal is het zo'n 30 graden met volle zon. Dit soort uitzonderlijkheden kunnen helaas voorkomenquote:
't is dit jaar PRUT met de zomer GVD! Ik wil weer 40+ Waar bijlft mijn zon in Oost-Europa GVD???quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Ach ja, normaal is het zo'n 30 graden met volle zon. Dit soort uitzonderlijkheden kunnen helaas voorkomen
Volgende week gaan we hier weer flink de 30 in met volle zon. Houd vol oostblokbroederquote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:41 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
't is dit jaar PRUT met de zomer GVD! Ik wil weer 40+ Waar bijlft mijn zon in Oost-Europa GVD???
Zo zwartwit mag je het niet bekijken. De grondsoort is anders, er zijn bergen en dus dalen waar het water naar toe stroomt, er is minder ruimte en de hoeveelheid regen die plots kan vallen verschilt. Onder zeeniveau zitten heeft daar bijzonder weinig mee te maken.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
De kans en het gebied waar er overstroming kan zijn is elders toch wel vaak vele malen groter dan hier in Nederland ondanks wij grotendeels onder zeeniveau zitten.
Nee uiteraard, maar als het regelmatig gebeurt. Ik weet niet hoe vaak het gebeurt in Bulgarije, zou je daar toch enige maatregelen voor kunnen hebben. Of het is nu nog extremer dan de vorige kerenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo zwartwit mag je het niet bekijken. De grondsoort is anders, er zijn bergen en dus dalen waar het water naar toe stroomt, er is minder ruimte en de hoeveelheid regen die plots kan vallen verschilt. Onder zeeniveau zitten heeft daar bijzonder weinig mee te maken.
Watquote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:21 schreef voederbietel het volgende:
Honger en kwispelende staart gekregen van foto 3.
Die discussie heb ik wel vaker, is vaak alsof ik tegen een muur praat. Het valt gewoon niet te vergelijken. Een maandhoeveelheid regen dat in een regio valt en dan allemaal over de rotsgrond naar een lager en smal dal stroomt. Daar valt niet tegenop te werken. Er is geen ruimte voor dijken, niet voor uiterwaarden. Om maar aan te geven : Het waterniveau is in korte tijd zo'n 8 meter gestegen. Denk je dat Nederland geen natte voeten zou hebben mocht dat voorkomen?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee uiteraard, maar als het regelmatig gebeurt. Ik weet niet hoe vaak het gebeurt in Bulgarije, zou je daar toch enige maatregelen voor kunnen hebben. Of het is nu nog extremer dan de vorige keren
Dan zal ik maar niet ertegenin gaan nuquote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Die discussie heb ik wel vaker, is vaak alsof ik tegen een muur praat. Het valt gewoon niet te vergelijken. Een maandhoeveelheid regen dat in een regio valt en dan allemaal over de rotsgrond naar een lager en smal dal stroomt. Daar valt niet tegenop te werken. Er is geen ruimte voor dijken, niet voor uiterwaarden. Om maar aan te geven : Het waterniveau is in korte tijd zo'n 8 meter gestegen. Denk je dat Nederland geen natte voeten zou hebben mocht dat voorkomen?Ik denk dat er misschien nog wel meer doden vallen dan hier. Buiten dat komt het zelden voor.
In Nederland kunnen we de boel leegpompen. Dat is een van de voordelen van onder ze zeespiegel wonen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Die discussie heb ik wel vaker, is vaak alsof ik tegen een muur praat. Het valt gewoon niet te vergelijken. Een maandhoeveelheid regen dat in een regio valt en dan allemaal over de rotsgrond naar een lager en smal dal stroomt. Daar valt niet tegenop te werken. Er is geen ruimte voor dijken, niet voor uiterwaarden. Om maar aan te geven : Het waterniveau is in korte tijd zo'n 8 meter gestegen. Denk je dat Nederland geen natte voeten zou hebben mocht dat voorkomen?Ik denk dat er misschien nog wel meer doden vallen dan hier. Buiten dat komt het zelden voor.
Het lage en vlakke land heeft voor problemen gezorgd maar is nu deel van de redding ja.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:33 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In Nederland kunnen we de boel leegpompen. Dat is een van de voordelen van onder ze zeespiegel wonen.
Het lage en vlakke land bestond niet voor de poldering.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Het lage en vlakke land heeft voor problemen gezorgd maar is nu deel van de redding ja.
Er zijn stugge dingen ja. Maar simpel gezegd valt er weinig te doen wanneer het waterpeil door de regen in een paar uur met acht meter stijgt.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan zal ik maar niet ertegenin gaan nuAl blijft het me soms verbazen. Maar goed, dat heb ik ook met de Amerikanen. Die gewoon stug in een orkaangebied blijven wonen met een krakkemikkig huis.
Dat geef ik ook nergens aanquote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:36 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het lage en vlakke land bestond niet voor de poldering.
Dat is dus onzin. In Nederland kan je de boel dan leegpompen. In waar ever jij nu bent zou dat ook kunnen met stuwdammen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:37 schreef Dven het volgende:
Maar simpel gezegd valt er weinig te doen wanneer het waterpeil door de regen in een paar uur met acht meter stijgt.
Oke meneer de waterexpertquote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat is dus onzin. In Nederland kan je de boel dan leegpompen. In waar ever jij nu bent zou dat ook kunnen met stuwdammen.
Het probleem is dat ze daar geen waterbuffer hebben. Die mogelijkheden zijn er wel maar zijn erg kapitaal.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke meneer de waterexpert
Dat mensen zo dom zijn. Voederbieteltje weet het prima en hier krijgen ze het maar niet voor elkaar![]()
![]()
Ik zit in een commitee van de gemeente. Als je even je gegevens achterlaat vraag ik of ze jouw expertise in zouden willen huren.
Het probleem is dat het water dat in de bergen van zo'n 600 KM breed en 2.5 KM hoog valt allemaal naar hetzelfde punt stroomt.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:42 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze daar geen waterbuffer hebben. Die mogelijkheden zijn er wel maar zijn erg kapitaal.
Maakt opvang dus eigenlijk makkelijker wil je zeggen?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Het probleem is dat het water dat in de bergen van zo'n 600 KM breed en 2.5 KM hoog valt allemaal naar hetzelfde punt stroomt.
Hoe wil je dat in een rotsachtig dal doen? Ik daag je uit met een reeele oplossing te komen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:46 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Maakt opvang dus eigenlijk makkelijker wil je zeggen?
Wat zielig voor die vis, kan die cameraman hem niet even terug in de rivier flikkeren?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:46 schreef Dven het volgende:
De snelweg hier aan de stad..
https://www.facebook.com/photo.php?v=10202739353703832
Stuwdam.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoe wil je dat in een rotsachtig dal doen? Ik daag je uit met een reeele oplossing te komen.
Waardoor mensen moeten verhuizen, beschermd natuurgebied onder water komt te staan, de rivieren voor eeuwig veranderen, dieren omkomen, monumenten verdwijnen, de grond stroomafwaarts minder vruchtbaar wordt en er ook nog eens problemen met irrigatie en andere watervoorzieningen kunnen ontstaan en dat in één van Europa's geologisch meest actieve gebieden waardoor het ook nog eens een tikkende tijdbom is want mocht daar iets fout gaan dan weet je in ieder geval zeker dat het niet bij 10 doden in tientallen jaren blijft maar er bijkans duizenden kunnen overlijden als er weer eens een 7, 8 of 9 op de schaal van Richter voorbij komt.quote:
Dit in tegenstelling tot de inpoldering in Nederland?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Waardoor mensen moeten verhuizen, beschermd natuurgebied onder water komt te staan, de rivieren voor eeuwig veranderen, dieren omkomen, monumenten verdwijnen, de grond stroomafwaarts minder vruchtbaar wordt en er ook nog eens problemen met irrigatie en andere watervoorzieningen kunnen ontstaan en dat in één van Europa's geologisch meest actieve gebieden waardoor het ook nog eens een tikkende tijdbom is want mocht daar iets fout gaan dan weet je in ieder geval zeker dat het niet bij 10 doden in tientallen jaren blijft maar er bijkans duizenden kunnen overlijden als er weer eens een 7, 8 of 9 op de schaal van Richter voorbij komt.
Ik vind het geen reeele oplossing die potentieel nog gevaarlijker is dan de huidige situatie.
Frankquote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
Is jouw tuintje nog niet weggespoeld Dven? Ik meen me een topic te herinneren waar langzaam maar zeker jouw hele tuin in de afgrond dreigde te verdwijnen.
Brengt minder risico's met zich mee inderdaad en het voordeel van Nederland is dat de grond stukken gemakkelijker te bewerken is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:57 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot de inpoldering in Nederland?
Ben verhuisd van het laagste punt van de stad naar zo'n 150/200 meter hoogte dus wil het bij mij overstromen dan is het écht goed misquote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
Is jouw tuintje nog niet weggespoeld Dven? Ik meen me een topic te herinneren waar langzaam maar zeker jouw hele tuin in de afgrond dreigde te verdwijnen.
Waz met jouquote:
*Pauperland, olijke jongen met een taalachterstand.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |