abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141961240
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 03:29 schreef Yuhina het volgende:
Haha, kom net dronken terug uit de stad. Ik riep al tijdens de verlenging dat Krul ingebracht moest worden, maar volgens mij niemand die me hoorde op de grote markt. Geweldig om hem dan ineens daadwerkelijk te zien warmlopen, en dat het dan zo uitpakt. Bij thuiskomst moest ik ineens aan dit topic denken. Slaap lekker allemaal!
briljante voorspelling ^O^
pi_141961397
Cillessen was flink boos trouwens:
pi_141961497
Ongelooflijk dat dit scenario is uitgekomen.

Ik was er vooraf flink op tegen, maar ik moet nu ruiterlijk toegeven dat de mensen die voor deze wissel pleitten gelijk hadden. Respect.
Copthorne 2.0
  zondag 6 juli 2014 @ 10:34:44 #179
405257 Fred0w
Life is Music
pi_141961603
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 17:33 schreef Syntix het volgende:
Gewoon Cillessen laten keepen, we willen geen 2e rang keepers uit de Premier League zien. Gewoon AJAX _O_
:')
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juli 2014 @ 10:36:33 #180
862 Arcee
Look closer
pi_141961625
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 04:52 schreef nikk het volgende:
Als je een wissel over hebt, is Vorm met afstand de betere keeper voor de shootout. Cillessen of Krul in die fase betekent zo goed als uitgeschakeld. Ik ga hier niet eens over discussiëren verder, de statistieken zijn duidelijk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 6 juli 2014 @ 10:43:14 #181
405257 Fred0w
Life is Music
pi_141961727
Cillessen biedt excuses aan: 'Wissel viel rauw op mijn dak'
Jasper Cillessen was vooraf niet op de hoogte van het plan van Louis van Gaal om hem te wisselen voor een strafschoppenserie ten faveure van Tim Krul. Toen hij na 120 minuten naar de kant werd gehaald, schopte de eerste keeper van Oranje uit frustratie een waterzak om. Cillessen stopte in zijn carrière nog nooit een strafschop.

Na afloop verontschuldigde Cillessen zich. 'Ik wil mijn excuses aanbieden. Dat heb ik al gedaan aan Frans Hoek en zal ik zo ook aan de hele groep doen. Ik wist hier niets van af. De wissel viel rauw op mijn dak.'

Nadat Krul de beslissende strafschop stopte, was Cillessen de eerste die het veld in sprintte om zijn collega te feliciteren. Krul complimenteerde de nummer 1 na afloop: 'In de 119de minuut maakte Jasper nog een fantastische redding. Als hij dat niet doet, dan hadden we naar huis gekund.'
  zondag 6 juli 2014 @ 10:45:31 #182
119225 Poison-Ivy
Poison-Ivy
pi_141961761
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:21 schreef dolfg het volgende:
Als je die wissel al aan mevrouw vertelt voordat ze naar de garage rijdt zal dat haar zelfvertrouwen niet groter maken. Dus daarom wist Cilessen van niks. Hij werd woest maar op een moment dat het zijn spel niet meer kon beïnvloeden. Uitstekend gedaan dus.
geniaal. Van rationeel. Van Gaal is niet bang voor tegenreacties.
The secret of getting ahead is getting started
  FOK!Fotograaf zondag 6 juli 2014 @ 10:55:43 #183
842 Zorro
Z
pi_141961933
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:43 schreef Fred0w het volgende:
Cillessen stopte in zijn carrière nog nooit een strafschop.
Makkelijk zeggen nu natuurlijk maar: v Gaal zou wel erg simpel zijn geweest ook als hij dan niks gedaan had.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_141962001
Volgende keer wisselt Van Gaal gewoon even Cillessen voor Vorm. Dan weet de tegenstander helemaal niet meer wat ze overkomt.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_141962061
Het was wel in de 2e helft duidelijk dat de Costa Ricanen niks anders wilden dan penalties trappen. Het zag er ook wel naar uit dat Nederland hier niks aan kon veranderen.

Dus toen we in de verlenging nog 2 wissels over hadden, vroeg ik me inderdaad wel af wat van Gaal in zijn schild voerde.

Dacht eerst nog een all out attack met verse spitsen in de 2e verlenging.
.
pi_141962088
quote:
12s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:02 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Is om voorbereiding op de wedstrijd niet te dwarsbomen. Zei Louis zelf.
Hij ziet Krul toch ook zich opwarmen?
  zondag 6 juli 2014 @ 11:09:05 #187
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_141962209
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij ziet Krul toch ook zich opwarmen?
Vlak voor het einde ja.

De reden om het niet te vertellen was omdat als je het wel zou vertellen, en je bent genoodzaakt om tijdens de wedstrijd al 3 wissels toe te passen waardoor je Krul niet meer in het veld kan brengen, je een hele onzekere keeper op goal hebt staan tijdens de penalty's.
pi_141962218
Ik vind het trouwens wel link dat Cillessen niet van te voren is geïnformeerd over de rolverdeling. Het verbaasd me eigenlijk. Vooral omdat van Gaal er bekend om staat (volgens analisten) eerlijk te zijn tegenover de spelersgroep. Ik vraag me af hoe Cillessen dit meeneemt naar de volgende wedstrijd. Want je loopt denk ik toch wel een klein deukje op in het zelfvertrouwen, als de trainer dit niet heeft in jou met penalty's tijdens of na de verlenging.
pi_141962278
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:09 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Vlak voor het einde ja.

De reden om het niet te vertellen was omdat als je het wel zou vertellen, en je bent genoodzaakt om tijdens de wedstrijd al 3 wissels toe te passen waardoor je Krul niet meer in het veld kan brengen, je een hele onzekere keeper op goal hebt staan tijdens de penalty's.
Dan weet hij vast wel hoe laat het is. Er zal vast wel ooit over gesproken zijn. In de zin van als het gebeurt en we kunnen nog wisselen, dan doet Krul de pingels.

Je kunt dan ook een getergde keeper hebben die zich wil bewijzen.
pi_141962284
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:09 schreef MakkieR het volgende:
Want je loopt denk ik toch wel een klein deukje op in het zelfvertrouwen, als de trainer dit niet heeft in jou met penalty's tijdens of na de verlenging.
Aan de andere kant zal hij wel extra gebrand zijn te laten zien dat hij het wel kan en mogelijk gaan de tegenstanders het onderschatten.
pi_141962301
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:09 schreef MakkieR het volgende:
Ik vind het trouwens wel link dat Cillessen niet van te voren is geïnformeerd over de rolverdeling. Het verbaasd me eigenlijk. Vooral omdat van Gaal er bekend om staat (volgens analisten) eerlijk te zijn tegenover de spelersgroep. Ik vraag me af hoe Cillessen dit meeneemt naar de volgende wedstrijd. Want je loopt denk ik toch wel een klein deukje op in het zelfvertrouwen, als de trainer dit niet heeft in jou met penalty's tijdens of na de verlenging.
Iedere speler weet dat hij gewisseld kan worden als dat (strategisch) nodig is, ook de keeper.

Ik denk dat Cillessen even z'n frustratie kwijt moest. Het viel hem gewoon "rauw op het dak". Dan moet je switchen en dat kan wat frustratie met zich meebrengen.

Ook hij weet écht wel dat hij nog nooit een penalty heeft gestopt in z'n loopbaan als prof.
pi_141962368
TS focking geniaal. _O_
pi_141962374
Kan je ergens de hele serie terugkijken met intimidatie van Krul erbij?

Ik las dat Krul telkens links of rechts van de speler stond voor de aanloop. Bij het nemen schoten ze dan naar de andere kant.
pi_141962399
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Aan de andere kant zal hij wel extra gebrand zijn te laten zien dat hij het wel kan en mogelijk gaan de tegenstanders het onderschatten.
Ik zie de meerwaarde niet om Cillessen de rolverdeling te verzwijgen. Misschien was het een impulsief moment van Van Gaal? maar anders ga je er toch niet omheen manoeuvreren dat past echt niet bij van Gaal. Hij was immers ook keihard tegen Sneijder. en tegen alle afgevallen jongens die de selectie niet haalden. eerlijkheid duurt het langst werd mij wel eens verteld.
  zondag 6 juli 2014 @ 11:21:49 #195
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_141962464
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:48 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Is het niet van te voren doorgesproken? (Louis voorspelt veel)
Cillissen weet ook wel dat hij geen penalties aankan, lijkt me dat hij bij een scenario als, luister vriend als ik nog een wissel over heb , in de 119e minuut, ga je er af, accoord is.
Nee werd later door Van Gaal verteld: Cillessen was niks verteld zodat hij zich op de wedstrijd kon focussen.
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:07 schreef Henno het volgende:

[..]

Blijkbaar wist Krul wel van deze mogelijkheid maar is Cillessen hier bewust buiten gehouden, hopelijk levert dat geen schade op aan het vertrouwen tussen de spelers onderling.
Van Gaal vertelde ook dat Cillessen #1 keeper is en tegen Argentinie er gewoon weer staat :)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_141962480
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:18 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik zie de meerwaarde niet om Cillessen de rolverdeling te verzwijgen. Misschien was het een impulsief moment van Van Gaal? maar anders ga je er toch niet omheen manoeuvreren dat past echt niet bij van Gaal. Hij was immers ook keihard tegen Sneijder. en tegen alle afgevallen jongens die de selectie niet haalden. eerlijkheid duurt het langst werd mij wel eens verteld.
Lijkt mij toch niet goed om vooraf te gaan vertellen dat je iemand gaat wisselen. Nu was hij op dat moment ook boos dat zal hij vooraf ook geweest zijn en dat kan zijn spel negatief beïnvloeden.
pi_141962508
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:18 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het grote verschil met die andere gevallen die je noemt is dat het hier maar zeer de vraag was of de situatie zich voor zou doen. Dat Cillessen het niet leuk zou vinden was voorspelbaar, dan is er het risico dat het gevolgen heeft op zijn prestaties. Waarom zou je dat risico nemen als de kans groot is dat je überhaupt geen penaltyserie krijgt?
pi_141962600
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lijkt mij toch niet goed om vooraf te gaan vertellen dat je iemand gaat wisselen. Nu was hij op dat moment ook boos dat zal hij vooraf ook geweest zijn en dat kan zijn spel negatief beïnvloeden.
Verschil is natuurlijk wel of je iemand wisselt tijdens de wedstrijd of na de wedstrijd. Dat maakt deze wissel zo bijzonder. Een gewone wissel is vaak tactisch of duidt ongenoegen aan van de trainer. Hier was het alleen maar tactisch Cillessen zou de hele wedstrijd spelen. Dat lijkt mij genoeg bodem om fanatiek te keepen. Vraag is nu echter hoe Cillessen omgaat met het verzwegen vertrouwen van Van Gaal. Ik hoop niet dat het aan die jongen gaat knagen de komende dagen.
  zondag 6 juli 2014 @ 11:29:04 #199
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_141962613
Zou hij Krul er in gebracht hebben mocht Costa Rica in de extra tijd een penalty gekregen hebben?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_141962628
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:28 schreef MakkieR het volgende:
Ik hoop niet dat het aan die jongen gaat knagen de komende dagen.
Ik hoop dat hij het gebruikt om beter te worden in penalty's stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')