Nederlandse wetgevingquote:
Ja, dit is dus de enige. Aanzetten tot haat en geweld heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:57 schreef Raptor1985 het volgende:
Artikel 137c Sr stelt strafbaar om het zich in het openbaar beledigend uit te laten over een groep wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging, seksuele gerichtheid of handicap;
Dat heb ik nergens beweerd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:56 schreef theunderdog het volgende:
Wil jij nu serieus beweren dat men alles kan zeggen in Nederland?
Ach kom nou, iemand "kaaskop" noemen valt ook onder de strafbare noemer, maar wanneer is daar ooit iemand voor aangepakt.quote:
Maar het mag toch nietquote:Op donderdag 19 juni 2014 21:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach kom nou, iemand "kaaskop" noemen valt ook onder de strafbare noemer, maar wanneer is daar ooit iemand voor aangepakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Specularium op 19-06-2014 21:02:27 ]
Dat ligt er aan. Een groepje oprichten die pleit voor het vermoorden van iemand, zonder het zelf te doen, is dus ook gewoon strafbaar.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, dit is dus de enige. Aanzetten tot haat en geweld heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken.
[..]
Dat heb ik nergens beweerd.
Tijd dat de VS in gaat grijpen daar.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:01 schreef DrMabuse het volgende:
Met de zegen van Abdoe Khoulani.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alhoewel ik het niet mee eens ben met zijn mening, doet hij niets verkeerds. Dit is niet veel anders dan wat Wilders doet.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:03 schreef bierdrinker93 het volgende:
DEN HAAG -
De lijsttrekker van de islamitische Partij van de Eenheid in Den Haag heeft zijn sympathie betuigd aan de extremistische terreurgroep Islamitische Staat in Irak en al-Sham (ISIS). "Leve ISIS", schrijft Abdoe Khoulani op zijn Facebookpagina. "Op naar Bagdad om dat schorem aldaar aan te pakken."
Jihiadsten van ISIS zijn al dagen in gevecht met het Iraakse regeringsleger, blijkbaar tot blijdschap van Khoulani. De VN-top heeft zich uitgesproken tegen het aanhoudende geweld in Irak. Dat zou een grote bedreiging zijn voor de soevereiniteit van het land, aldus de VN-top. Het geweld heeft tientallen levens geëist.
[ afbeelding ]
Bron
http://www.telegraaf.nl/b(...)g__leve_ISIS___.html
quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:01 schreef DrMabuse het volgende:
NSFWMijn dank voor de spoiler...wist zelf niet hoe dat te doen....maar prima.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:01 schreef DrMabuse het volgende:
NSFWGelukkig hebben ze de zegen van de moslimpartij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Waar geeft Wilders zijn steunbetuiging aan groeperingen die mensen op ranzige en gruwelijke manier vermoorden / uitmoorden?quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:03 schreef rakotto het volgende:
[..]
Alhoewel ik het niet mee eens ben met zijn mening, doet hij niets verkeerds. Dit is niet veel anders dan wat Wilders doet.
Waar steunt Wilders extreem geweld?quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:03 schreef rakotto het volgende:
[..]
Alhoewel ik het niet mee eens ben met zijn mening, doet hij niets verkeerds. Dit is niet veel anders dan wat Wilders doet.
Dat is toch aanzetten tot haat en geweld?quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:02 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Dat ligt er aan. Een groepje oprichten die pleit voor het vermoorden van iemand, zonder het zelf te doen, is dus ook gewoon strafbaar.
Ja en tegelijkertijd is het je mening geven. Dus heeft het wel degelijk ook betrekking tot vrijheid van meningsuiting. Dat is het punt ook, het laat te veel ruimte voor interpretatie. Maar laat ik vooropstellen dat ik persoonlijk vind dat als je openlijk dit soort terroristen steunt je gewoon zonder verder proces de rest van je leven opgesloten dient te worden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat is toch aanzetten tot haat en geweld?
Rust?quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:25 schreef Jordony het volgende:
De ISIS brengt misschien rust in Irak maar dat is alleen voor de soennieten. De sjieten worden uitgemoord, net als de Joden in de Tweede Wereldoorlog. Die vergelijking is te maken, ofwel louter genocide op religieuze gronden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
Dat zeggen ooggetuigen en inwoners van de ingenomen steden. Maar goed, dat is ook met een korrel zout te nemen. Het is immers de Telegraafquote:
Israel.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:07 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Waar geeft Wilders zijn steunbetuiging aan groeperingen die mensen op ranzige en gruwelijke manier vermoorden / uitmoorden?
Nee dus.quote:
Daar zijn de meningen over verdeeld, dus precies hetzelfde geval als dit.quote:
Nee, dat heeft het niet. Het grensgebied is vaag, maar als jij uitgebreid uiteen gaat zetten waarom iemand dood moet zet je wmb aan tot geweld en is er geen sprake meer van vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:22 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ja en tegelijkertijd is het je mening geven. Dus heeft het wel degelijk ook betrekking tot vrijheid van meningsuiting.
Daar ben ik het dan niet mee eens.quote:Dat is het punt ook, het laat te veel ruimte voor interpretatie. Maar laat ik vooropstellen dat ik persoonlijk vind dat als je openlijk dit soort terroristen steunt je gewoon zonder verder proces de rest van je leven opgesloten dient te worden.
Nee dat zijn gewoon de feiten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:48 schreef rakotto het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld, dus precies hetzelfde geval als dit.
Ja oke, dan mag het wel..quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach kom nou, iemand "kaaskop" noemen valt ook onder de strafbare noemer, maar wanneer is daar ooit iemand voor aangepakt.
Volgens de anderen ook.quote:
Dat is dus precies wat ik zeg, Iedereen kijkt er anders tegenaan. Voor de groep die het zegt is het vrijheid van meningsuiting, voor de rest is het aanzetten tot haatquote:Op donderdag 19 juni 2014 21:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, dat heeft het niet. Het grensgebied is vaag, maar als jij uitgebreid uiteen gaat zetten waarom iemand dood moet zet je wmb aan tot geweld en is er geen sprake meer van vrijheid van meningsuiting.
[..]
Daar ben ik het dan niet mee eens.
Nee, want de feiten staan vast. En je kan dit niet vergelijken met israel. Maarja, ik kom je vaker tegen op het forum en ik weet wel dat je toch een wat eenzijdiger beeld hebt.quote:
Ja, dat is dus het grijze gebied. De rechter zal daar uitspraak over moeten doen, dan is het een stuk duidelijker. Al denk ik dat er ooit al uitspraak over gedaan is hoor.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:07 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik zeg, Iedereen kijkt er anders tegenaan. Voor de groep die het zegt is het vrijheid van meningsuiting, voor de rest is het aanzetten tot haat. Maar dat we deze discussie hebben zegt al genoeg over de onduidelijkheid erover.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |