Ja cliche maar wel waarquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:28 schreef Zoë23 het volgende:
Twinkle
Idd rustig aan!
En jaal bijna op de helft. Een zwangerschap gaat echt sneller als je al een kleintje hebt rondrennen
wat zou jij doen met al die lopende hormoonbommetjes hier?quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:37 schreef Crumpette het volgende:
BE
Zoe, dat klinkt echt als heel weinigdat is nog netjes voor een enkele zwangerschap lijkt me!
Die papa's in de OP komen ook echt alleen maar melden he.
hormonenquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:49 schreef Crumpette het volgende:
jah i know. vind gewoon alles irritant vanochtend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blue, balen van je bloeddruk zeg! Ga toch maar dat standje van Chanty doen jij!
Wb die vaders, jij hebt NoBoNo nooit meegemaakt Crump! Die was ook heel behulpzaam als je niet meer wist in welk standje je nog kon batsen
disclaimer
quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:29 schreef Franny_G het volgende:
Voor de klas staan terwijl leerlingen naar je staren en dan zoiets voelen, is misschien niet vergelijkbaar met een belangrijke bestuursvoorzitter zijn, maar toch ook best lastig.
Ik vergeet nooit meer de reactie van die jongensleerling van 16 toen ik hoogzwanger was. Ik wilde graag dat er een raam openging (het was november) in het lokaal. Ik vroeg dat aan een meisje dat bij het raam zat en zei keek heel verbaasd en geïrriteerd: waarom moet er een raam open? dat is koud!?
Die jongen: 'Doe nou maar gewoon. Ze is zwanger. Dus."
Voor de klas staan terwijl leerlingen naar je staren en dan zoiets voelen, is misschien niet vergelijkbaar met een belangrijke bestuursvoorzitter zijn, maar toch ook best lastig.
Ik vergeet nooit meer de reactie van die jongensleerling van 16 toen ik hoogzwanger was. Ik wilde graag dat er een raam openging (het was november) in het lokaal. Ik vroeg dat aan een meisje dat bij het raam zat en zei keek heel verbaasd en geïrriteerd: waarom moet er een raam open? dat is koud!?
Een hobby zoekenquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:44 schreef krijgerrtje het volgende:
Pff, ik verveel me nu al, en dan is de vakantie nog niet eens officieel begonnen! Vraag me echt af hoe ik het ga doen als me in september uit ga schrijven.. Wat ga ik in hemelsnaam doen t/m november?!
Ik heb me nog geen seconde verveeld in de drie maanden die ik inmiddels thuis zitquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:44 schreef krijgerrtje het volgende:
Pff, ik verveel me nu al, en dan is de vakantie nog niet eens officieel begonnen! Vraag me echt af hoe ik het ga doen als me in september uit ga schrijven.. Wat ga ik in hemelsnaam doen t/m november?!
Kan me voorstellen dat je liever gaat voor vertrouwd.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:50 schreef Zoë23 het volgende:
SQ
Waar klagen ze over?!
Chanty
Ze heeft cursus en kon me tussendoor nog wel inplannen, anders moest ik nog een week wachten. Viel me dus nog mee. Ik kan ook bij haar collega terecht maar dat zie ik niet zo zitten.. Dankzij haar was ik weer pijn-vrij. Ik blijf liever trouw.
Offtopic maar een elektronisch speelding van S is stuk. Zit geen uit-knop op en ik krijg dat batterijvakje niet open. Ding rateld nonstop door![]()
Dus mama's; koop alleen speelgoed met een uit-knop!
Hoe ervaart jouw prepuberzoon dat eigenlijk, die babyzusjes?quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:56 schreef rebel-angel het volgende:
Verveel check, aan al het opruimen,schoonmaken en uitzoeken komt soms ook een einde.
Gelukkig heb ik nog een pre-puber zoon die een ongelofelijke pestbende van zijn kamer maakt![]()
![]()
Hier nu maar weer een lijstje gemaakt met de laatste dingen die mini nodig heeft alle kleertjes zijn uitgezocht maar nog geen zin om te wassen.
En sommige dingen wil ik op internet opzoeken maar ik ben soms zooooo internet moe FWP i know
En ik wil allemaal series kijken maar uiteindelijk toch geen zin
En dan ga ik nu het fotoboek vande dreumes 1e jaar ophalen
pas op met deze tips krijgerrtje! Voor je het weet kun je niet meer ophouden met haken en zit je twee dagen lang met eenquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een hobby zoekenEn dan wel een doelgericht project aanpakken, haak een familiedeken, ga foto-albums maken, mozaiek je tafelblad, etc
quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:04 schreef rebel-angel het volgende:
Die vind het helemaal geweldig hij is stapelgek op z'n zusje![]()
En hij is blij dat de volgende ook een meisje is want die zitten niet aan z'n lego.
Ik geloof dat hij het hebben van 2 zusjes met anderhalf jaar leeftijdsverschil zwaar onderschat.
Hij loopt trouwens ook graag achter de kinderwagen en het intereseert hem geen bal wie hij dan tegenkomt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb m'n te strakke kleding nu opgeruimd.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
Tering Zoë, vier kilo al, het eind is zoek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blue, balen van je bloeddruk zeg! Ga toch maar dat standje van Chanty doen jij!
Wb die vaders, jij hebt NoBoNo nooit meegemaakt Crump! Die was ook heel behulpzaam als je niet meer wist in welk standje je nog kon batsen![]()
Na 41 weken mag je in principe op elk moment zeggen: "nu is het genoeg, leid me maar in".quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:00 schreef LaLouchi het volgende:
@ Zoë mag je zelf om een inleiding vragen dan? Ik dacht dat niet kon!
Vragen staat vrij tochquote:Op donderdag 19 juni 2014 13:00 schreef LaLouchi het volgende:
@ Zoë mag je zelf om een inleiding vragen dan? Ik dacht dat niet kon!
Misschien samen uit etenquote:Op donderdag 19 juni 2014 13:43 schreef kwakz0r het volgende:
K*t... mijn vriend is morgen jarig, ik heb nog geen cadeautje bedenk ik net, en ik weet ook echt niet wat ik moet kopen. Meh. nu voel ik me een stom vriendinnetje... Heb ook helemaal geen zin om de stad in te gaan ofzo nuben wel nu al vrij, dus heb alle tijd...
uit eten heeft hij mij al op getrakteerd en we krijgen maa rgeen datum gepriktquote:Op donderdag 19 juni 2014 13:44 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Misschien samen uit eten?
Of een weekendje weg plannen?
van hem hoeft het denk ik niet persé...quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:45 schreef Stormqueen het volgende:
Kook iets heel lekkers voor 'm, en wees extra lief, en koop iets lekkers wat ie graag consumeert. Of hebben jullie de afspraak dat er altijd kadootjes zijn?
en dan past t niet door onze te kleine (niet standaard) oude brievenbus, en is er niemand thuis om t aan te pakkenquote:Op donderdag 19 juni 2014 13:51 schreef LaLouchi het volgende:
Wat een pannekoek Zoë.
@ kwakz0r, iets bestellen bij bol.com? Geloof dat dat dan morgen bezorgd word.
ik voelde me eerst wat gepikeerd maar later heb ik er wel zo onbehouden om zitten lachenquote:
"gehaktballetjes"quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:37 schreef kwakz0r het volgende:
bizar...
Ik ben zomaar ineens naar IKEA gereden. Want ik moest pasta in de vorm van elanden en gehaktballetjes
Kuthormonen. T is Plundra, dus wie weet kom ik iets kado-igs tegen
Iets andere opvattingen over alcohol en zwangerschapquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik voelde me eerst wat gepikeerd maar later heb ik er wel zo onbehouden om zitten lachenJe had die kop van die vent ook moeten zien
Pasta in de vorm van elanden? Really?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:37 schreef kwakz0r het volgende:
bizar...
Ik ben zomaar ineens naar IKEA gereden. Want ik moest pasta in de vorm van elanden en gehaktballetjes
Kuthormonen. T is Plundra, dus wie weet kom ik iets kado-igs tegen
Volgens mij is het daar gebruikelijker om te drinken tijdens de zwangerschap dan hierquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Iets andere opvattingen over alcohol en zwangerschapMag alleen wel hopen dat de Italiaanse vrouwen verstandiger zijn
Dan wil ik niet weten hoeveel fas-kinderen ze daar hebben…quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Volgens mij is het daar gebruikelijker om te drinken tijdens de zwangerschap dan hier. Ik was dan net in Spanje (op Mallorca) en in het hotel werd ook mij meerdere malen gevraagd of ik geen wijntje bij het eten wilde. En dat terwijl ik er toch echt wel heel duidelijk zwanger uitzie geloof ik. Daarnaast probeerde ik te vragen of een bepaalde kaassoort van het buffet geschikt was voor mij als zwangeren maar daar begrepen ze al helemaaaal niks van. It's just cheese! Good for baby!
Je weet dat 40-50% van de Nederlandse vrouwen wel eens drinkt tijdens de zwangerschap?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:49 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dan wil ik niet weten hoeveel fas-kinderen ze daar hebben…
Nee, precies, dat laatste heb ik maar helemaal gelaten. Alleen de harde kazen gepakt en de rest alleen verhit.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Volgens mij is het daar gebruikelijker om te drinken tijdens de zwangerschap dan hier. Ik was dan net in Spanje (op Mallorca) en in het hotel werd ook mij meerdere malen gevraagd of ik geen wijntje bij het eten wilde. En dat terwijl ik er toch echt wel heel duidelijk zwanger uitzie geloof ik. Daarnaast probeerde ik te vragen of een bepaalde kaassoort van het buffet geschikt was voor mij als zwangeren maar daar begrepen ze al helemaaaal niks van. It's just cheese! Good for baby!
Waarom zou je je dààr schuldig over voelen? Dat is gewoon frisdrank!quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef DagenNachtdromer het volgende:
40-50% Really? Ik voelde me gisteren al schuldig omdat ik twee 0.0% biertjes gedronken hadvond dat het er een beetje bij hoorde bij het voetbal
Ik haak zelf twee dekentjes van zachte merinowol en ik wil daar een katoenfleece dekentje bij kopen voor extra warmte als dat nodig isquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef Zoë23 het volgende:
@tante soesa en SQlekker dan
Vraagje, wat voor dekentje hebben jullie voor je baby (voor in ledikant of wiegje)?
Ik wil een zachtfijn dekentje en dan natuurlijk x2.
Ja weet je, bij 95% van de zwangeren zal dat ene glas wijn ook geen invloed hebben. Maar je zal maar net bij die paar procent horen waarbij het wèl gebeurt. Het schijnt een genetisch dingetje te zijn maar er is niet te zeggen wie er wel en niet gevoelig voor zijn. Dus is de enige veilige keuze om het gewoon helemaal niet te doen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:01 schreef Crumpette het volgende:
SQdie ober! bizar... maar aan de andere kant, ik was gisteren aan het browsen op de voorlichtingspagina van de engelse regering, en daar staat ook dat je mag drinken..
duidelijk is iedereen er nog niet over uit.
als ik dat zo hoor van de gerechten in italie ben ik bijna blij dat we hebben besloten die trip te bewaren voor een andere keer ipv de komende maand...
mn moeder heeft 2 dekentjes gemaakt voor t ledikant met wafeldoek en katoenfleece. zie t er heel schattig uit en is lekker zacht.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:57 schreef Zoë23 het volgende:
@tante soesa en SQlekker dan
Vraagje, wat voor dekentje hebben jullie voor je baby (voor in ledikant of wiegje)?
Ik wil een zachtfijn dekentje en dan natuurlijk x2.
Zoveel nog ja?quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je weet dat 40-50% van de Nederlandse vrouwen wel eens drinkt tijdens de zwangerschap?![]()
Kortom; wij doen het ook, alleen hier doen we het stiekem. Ik weet niet zo goed wat erger is.
true. ik moet zeggen dat ik het tot nu toe ook niet echt mis hoor, maar ik ben ook weinig in partymood geweest met mijn moeie hoofdquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja weet je, bij 95% van de zwangeren zal dat ene glas wijn ook geen invloed hebben. Maar je zal maar net bij die paar procent horen waarbij het wèl gebeurt. Het schijnt een genetisch dingetje te zijn maar er is niet te zeggen wie er wel en niet gevoelig voor zijn. Dus is de enige veilige keuze om het gewoon helemaal niet te doen.
Oh en je kan er best eten hoor, maar dan veel ovengerechten en pizza's enzo pakken![]()
wel knap dat je dat zelf kan!quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:09 schreef Chanty het volgende:
Oh en mijn trouwalbum gaat langer duren. Ik zit namelijk weer lekker perfectionistisch te zijn en dus wil ik toch net even de schaduwen op de foto wat lichter maken en de kleuren wat ophalenEn dan zie ik natuurlijk een sticker op de lantaarnpaal die ook op de foto staat die weg geshopt moet worden. Oh en die mensen helemaal op de achtergrond in de verte zijn ook irritant… en….
Niet eens! Paardenballen zonder vlag! /krasquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
"gehaktballetjes"Zit er wel een zweeds vlaggetje in?
Ja met alcoholisme in de familie snap ik wel dat het gevoelig ligt. Maar je schuldig voelen over iets dat net zo schadelijk is als een glas Fanta is echt onnodige zelfkwelling, moet je niet doenquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:10 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Sq, ik ben qua alcohol nogal raar. Heb in mijn familie 6 alcoholisten en wil daarom alles wat met alcohol te maken heeft "goed" doen. Dus als je zwanger geen alcohol mag, betekent dat in mijn hoofd geen bier... zelfs als het naar bierlimonade smaakt. Ik ben geen geheelonthouder hoor. Kijk nu al uit naar weer een wijntje drinken met mijn man. Maar ik zal nooit meer te veel drinken. Mijn kind zal mij nooit dronken zien... of mmisschiendrie keer in zijn leven, en niet drie keer per week
Wordt geregeld! Stel je er niet teveel spectaculairs bij voor overigensquote:Op donderdag 19 juni 2014 14:45 schreef Chanty het volgende:
[..]
Pasta in de vorm van elanden? Really?Ik wil een foto zien!
Dat is niet zo heel moeilijk hoor. Basic photoshopskills dat kan ik je in een half uurtje lerenquote:
ja die pasta ziet er leuk uit maar smaakt minderquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wordt geregeld! Stel je er niet teveel spectaculairs bij voor overigens
Ik krijg er iig honger vanquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wordt geregeld! Stel je er niet teveel spectaculairs bij voor overigens
Hehehe, dat is best foutquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat is niet zo heel moeilijk hoor. Basic photoshopskills dat kan ik je in een half uurtje leren
Was wel trots op mijn van 2 foto's 1 foto maken creatie. Ik stond mooi op de ene foto en mijn vent stond natuurlijk met zijn ogen dichter eropAndere foto stond hij wel goed op maar vond ik mezelf weer net wat minder leuk lachen. Dus ik heb het goede hoofd van vent over het foute hoofd van vent geshopt
En er is niks van te zien
Heb je ineens een mooie trouwfoto
toch vind ik het knap, vind dat programma altijd eng veel knopjes hebben. eentje daarvan laat zeeeeker mijn computer ontploffen. maar welke?quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat is niet zo heel moeilijk hoor. Basic photoshopskills dat kan ik je in een half uurtje leren
Was wel trots op mijn van 2 foto's 1 foto maken creatie. Ik stond mooi op de ene foto en mijn vent stond natuurlijk met zijn ogen dichter eropAndere foto stond hij wel goed op maar vond ik mezelf weer net wat minder leuk lachen. Dus ik heb het goede hoofd van vent over het foute hoofd van vent geshopt
En er is niks van te zien
Heb je ineens een mooie trouwfoto
Valt een trouwalbum maken nu ook al onder nestelenquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:15 schreef Zoë23 het volgende:
Chantyjij bent echt n leuke zwangere. Lekker nestelen
Sq
Zelf hakenik kan dat helaas niet
Klinkt wel fijn voor de baby zo'n dekentje
Gm87
Wafeldoek vind ik ook mooi. Goed idee, misschien kan ik
zelf wel iets maken. Haken of breien gaat me echt niet lukken.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:16 schreef Crumpette het volgende:
[..]
toch vind ik het knap, vind dat programma altijd eng veel knopjes hebben. eentje daarvan laat zeeeeker mijn computer ontploffen. maar welke?
Gewoon alles wat je elke x verzintquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
Valt een trouwalbum maken nu ook al onder nestelenOf bedoel je het "opruimen" in de foto
Dat is het gevolg van nooit tijd hebben om de dingen te doen die ik wil doen en nu drie maanden werkloos thuis zitten en gelukkig volop energie hebbenquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:17 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Gewoon alles wat je elke x verzintleuk om te lezen
ik vind die koeka dekens erg leuk maar veel te duur...quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:15 schreef Zoë23 het volgende:
Chantyjij bent echt n leuke zwangere. Lekker nestelen
Sq
Zelf hakenik kan dat helaas niet
Klinkt wel fijn voor de baby zo'n dekentje
Gm87
Wafeldoek vind ik ook mooi. Goed idee, misschien kan ik
zelf wel iets maken. Haken of breien gaat me echt niet lukken.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb in elk geval besloten dat het matras hier bij IKEA gekocht gaat worden. Wat scheelt dat in prijs
De meeste matrassen die verkocht worden zijn van polyether en dat biedt eigenlijk geen goede ondersteuning en ventilatie. Heb zelf ook staan voelen en vond ze ook erg zacht.quote:
Klopt ja, dat radlerspul he? Zie je echt geen verschil in!quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:44 schreef Twinkle20 het volgende:
SQ OMG die ober![]()
![]()
![]()
Dan merk je dat je in een totaal andere cultuur bent he, ondanks dat het niet ver van NL af ligt.
Mijn man heeft er een handje van de laatste tijd om 0,0% rose biertjes mee te nemen. Harstikke lief van hem. Zo ook vorige week. Ik neem een slok .. Ik zeg: of dat bier is bedorven of er zit alcohol in maar iets klopt hier niet. Keken we op het flesje en ja hoor .. had ie per ongeluk de alcoholversie meegenomen. Maar qua etiketten lijken die ook best veel op elkaar en moet je echt goed oppassen dat je de 0,0% versie hebt. Dus toen mocht ie hem zelf opdrinken![]()
En laatst kaasfondue .. Heb een stuk in mijn mond ik denk hmmm... ik ruik alcohol. Ga je op de verpakking krijgen .. Jup.. Konden we dus ook weer laten staan
![]()
Nog maar een paar weekjes
En deze dan? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150182/quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:46 schreef Chanty het volgende:
[..]
De meeste matrassen die verkocht worden zijn van polyether en dat biedt eigenlijk geen goede ondersteuning en ventilatie. Heb zelf ook staan voelen en vond ze ook erg zacht.
En pocketvering biedt voor een baby ook nog geen goede ondersteuning, dat is eigenlijk pas goed als het kind meer massa krijgt. Wel veel beter al dan polyether. Latex schijnt ook goed te zijn trouwens maar daar ben ik toen niet verder ingedoken. Ik vond het prijsverschil tussen pocket en koudschuim nihil en koudschuim schijnt toch beter te zijn vanwege goede ondersteuning en ventilatie.
Aangezien een baby nog volop in groei en ontwikkeling is vind ik een goede ondersteuning wel belangrijk. Maar goed op een 30 euro polyethermatras overleven ze het ook wel, die dingen moeten hier in Nederland sowieso aan bepaalde eisen voldoen om verkocht te worden. Het is dus net zoiets als wel of geen dure schoenen. Maar persoonlijk vond ik 60 euro wel prima te doen voor het wiegje, ledikantje is 90. Nu hebben we verder wel een lading tweedehands meubels dus dat het nieuwe matrasje dan eventueel wat duurder is kan ook wel
Pinnige ik wil dat dan ook weer niet weg gooienquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klopt ja, dat radlerspul he? Zie je echt geen verschil in!
Gelukkig vind ik het zelf naar afwasmiddel smaken, ik drink eigenlijk alleen deze:
[ afbeelding ]
Ik denk trouwens ook niet dat ik mijn man zo ver zou krijgen om rosébier op te drinken![]()
Nog heel even!
Meestal zijn die blikkies wel een jaar houdbaar toch? Gewoon straks als Harrie er is opdrinkenquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Pinnige ik wil dat dan ook weer niet weg gooien![]()
![]()
Dus eigenlijk was het noodgedwongen voor hem.... Bang voor mijn hormonen zeker
Lijkt me op zich ok, zoals gezegd, t is net als met schoenen en de een gaat daar wat verder in dan de ander. Uiteindelijk denk ik niet dat je echt iets fout kunt doen of zo. Dus niet dat iemand een ontaarde moeder is omdat ze een 30 euro matrasje koopt. Maar ik hecht zelf wel erg veel waarde aan een fijn stevig matras dus dat zoek ik ook voor mijn kindquote:Op donderdag 19 juni 2014 15:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En deze dan? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150182/
Overigens heb ik als 65 kilo puber op een SG30 polyethermatras gelegen en dat was echt voldoende, een zware matras in een babyledikant is meestal nogal overkill (en ik heb die krengen al met al bijna tien jaar verkocht dus ik ga er vanuit dat ik niet alleen maar over valse informatie beschik).
Naja, ik ben er zelf wel van overtuigd dat zo'n matras ruim voldoende en goed is voor een kinderbedje
Nee dat heb ik nergens gelezen en ook nergens gezegd. Ik zei dat ik er geen fijn gevoel bij had toen ik ze voeldequote:Op donderdag 19 juni 2014 15:58 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, maar het is dus gevoelsmatig bedoel ik? Er is geen hard gegeven dat ikeamatrassen onverantwoord zijn ofzo?
Ik vind hem juist lekker! Doet me denken aan smurfenmacaroni vroegah...quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:14 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja die pasta ziet er leuk uit maar smaakt minder... wel heel kinderproof geloof ik
ik beschuldigde ook niet, ik verifieerde alleen maarquote:Op donderdag 19 juni 2014 16:00 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee dat heb ik nergens gelezen en ook nergens gezegd. Ik zei dat ik het geen fijn gevoel bij had toen ik ze voelde
Nee, dat is inderdaad echt onzin. We hadden wel eens klanten in de winkel die zo'n matras op maat lieten snijden, een pocketveer of latex, ben je zo 150-200 euro kwijt, na drie maanden is de baby er uit gegroeid en die weegt dan zes kilo, amper genoeg om de goedkope variant van 30 euro in te laten deukenquote:Op donderdag 19 juni 2014 16:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat je met name bij een wiegmatrasje niet moet vergeten is dat het kindje heel erg licht is. Tuurlijk moet je voor het matrasje kiezen waar je je het beste bij voelt, maar voor die korte periode dat zo'n lichtgewichtje erop slaapt hoef je in mijn ogen niet het beste van het beste te hebben en is dat zonde van je geld.
Helemaal eensquote:Op donderdag 19 juni 2014 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, dat is inderdaad echt onzin. We hadden wel eens klanten in de winkel die zo'n matras op maat lieten snijden, een pocketveer of latex, ben je zo 150-200 euro kwijt, na drie maanden is de baby er uit gegroeid en die weegt dan zes kilo, amper genoeg om de goedkope variant van 30 euro in te laten deuken![]()
Maar goed, ik ben daar nogal nuchter / spartaans in (omcirkel wat je hormonen het prettigst vinden), ik vind aerosleep ook de grootste onzin van de wereld en ik weet dat legioenen mensen daar anders over denken.
zo'n bedrag zou ik er ook niet aan uitgeven. Maar 60 euro vond ik prima te doen en ik ga ervan uit dat het matrasje dus niet indeukt en een volgend kindje er dus ook op kan slapenquote:Op donderdag 19 juni 2014 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, dat is inderdaad echt onzin. We hadden wel eens klanten in de winkel die zo'n matras op maat lieten snijden, een pocketveer of latex, ben je zo 150-200 euro kwijt, na drie maanden is de baby er uit gegroeid en die weegt dan zes kilo, amper genoeg om de goedkope variant van 30 euro in te laten deuken![]()
Maar goed, ik ben daar nogal nuchter / spartaans in (omcirkel wat je hormonen het prettigst vinden), ik vind aerosleep ook de grootste onzin van de wereld en ik weet dat legioenen mensen daar anders over denken.
OMGquote:Op donderdag 19 juni 2014 16:34 schreef kwakz0r het volgende:
Wij hebben en nieuw wiegmatrasje, Duits merk, koudschuim, was 30 euro en ook de enige in de goede maat voor de ovale wieg (75 bij 35).
Ledikant geleend van lazi, en als Ollie er goed en veilig in geslapen heeft vertrouw ik t prima. Matrasje (ikea) was nog schoon, heb de hoes gewassen ook al zaten er geen vlekken in en zo vind ik het wel best.
IKEA shopje is geslaagd. Ben wel heel moe en baby schopt me dat t en lieve lust isheupen en bil vinden het iets minder geslaagd geloof ik.
Score: wissellijst en kadopapier voor erin voor de babykamer, verduisterende rolgordijntjes voor de babykamer, zaagje om die op maat te maken, twee grote glazen schalen, cakevorm, glazen kan, ansichtkaarten, stoelpootplakkertjesdingetjes.
Voor J: kleine lijstjes, in de ene doe ik een recente foto van ons samen, in de andere komt een van ons drietjes zodra baby er is, grote bierpul (want papas hebben een bierpul) en een pluchen voetbal om met zijn zoon te voetballen als die nog niet kan lopen
En twee pakken elandpasta, kijk Chanty!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Die heb ik ook vorige week gekocht, heel fijn matras en zelfs vriend (de grootste matrassenzeur) vond het matrasje goed.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En deze dan? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40150182/
Overigens heb ik als 65 kilo puber op een SG30 polyethermatras gelegen en dat was echt voldoende, een zware matras in een babyledikant is meestal nogal overkill (en ik heb die krengen al met al bijna tien jaar verkocht dus ik ga er vanuit dat ik niet alleen maar over valse informatie beschik).
Naja, ik ben er zelf wel van overtuigd dat zo'n matras ruim voldoende en goed is voor een kinderbedje
Jeeej join the clubquote:Op donderdag 19 juni 2014 18:39 schreef Fee-nix het volgende:
Jaaa, eindelijk hoor ik ook bij een clubje![]()
.
Krijgertje wat rot van je fiets!!
Ik las met verbazing over het alcohol en zwanger zijn-beleid in andere landen.
Verder wel meegelezen, maar de rest vergeten... zucht.
Ben enorm moe vandaag. Heb niet veel meer gedaan dan op de bank hangen (als ik wat doe gaat mijn buik ook zeuren). Nog wel even een goede moeder geweest: morgen is er Sint Jansfeest op de peuterspeelzaal van mijn jongste en ik heb pizza slices gemaakt voor bij de picknick
. (Heel makkelijk hoor, met kant en klare saus en een tortilla als bodem, maar toch! Jummm!)
Alleen jammer dat ik er niet van mocht snoepen. Gelukkig bestellen we vanavond pizza
.
Sja, tussen actief doen en dit zit ook nog watquote:Op donderdag 19 juni 2014 18:47 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Jeeej join the club
De tijd van actief doen komt wel weer toch?
Kan me indenken dat je met al een kleintje iets anders om moet gaan met je energie en het dus wat anders besteed.
Noppies heeft ook voorgevormde, en ook Marie-Jo heeft mooie. En Mammae, die zijn ook tof.quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Nog 51 mondelingenik ga dit overleven! Heel handig ook met een kind dat in je blaas trapt. Leerling keek een beetje vreemd toen ik tijdens z'n mondeling écht even naar de wc moest
Hier een Prenatal op maat gemaakt matrasje voor de wieg en een IKEA matras voor het ledikant. Eigenlijk niet op het materiaal geletmaar wel gevallen voor de Aerosleep-marketing
. Kuch.
Lekkende jetsers nog niet, maar ik kan wel weer nieuwe BH's kopen... Zijn er ook voorgevormde voedingsbh's? Dan kan ik daar vast naar op zoek.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:01 schreef Fee-nix het volgende:
O en bedankt voor de tip van wiegmatrasjes.nl! (Chanty, toch?)
Wij hebben deze co-sleeper. Daar had ik destijds een goedkoop matrasje bij gekocht, maar dat was echt tien keer niks. Mijn bolle baby maakte er een enorme kuil in. Plus dat hij hem helemaal heeft ondergespuugd. O en dat ding was zo slap, dat de lakentjes hem helemaal krom trokken. Dus wilde al een nieuwe gaan kopen. In het ledikant hebben wij ook koud schuim en ben daar heel blij mee.
quote:Merk: Troll
+1 voor de co-sleeperquote:Op donderdag 19 juni 2014 19:01 schreef Fee-nix het volgende:
O en bedankt voor de tip van wiegmatrasjes.nl! (Chanty, toch?)
Wij hebben deze co-sleeper. Daar had ik destijds een goedkoop matrasje bij gekocht, maar dat was echt tien keer niks. Mijn bolle baby maakte er een enorme kuil in. Plus dat hij hem helemaal heeft ondergespuugd. O en dat ding was zo slap, dat de lakentjes hem helemaal krom trokken. Dus wilde al een nieuwe gaan kopen. In het ledikant hebben wij ook koud schuim en ben daar heel blij mee.
Hai mede-stoter. Zo suf. Ik loop tegen iedereen aan en mep regelmatig de koelkastdeur tegen mijn buik aanquote:Op donderdag 19 juni 2014 19:18 schreef BlueEyes het volgende:
Ik snapte mijn schoonzusje niet dat die op het einde regelmatig haar buik 'stootte'
Nu was ik zelf soms wel eens de afgelopen maanden in mijn inschatting wat mis.
Maar zovaak als ik nu toch mijn buik stoot![]()
Bij de sufste dingen als een deurpost inmiddels al!
Fijn is 'ie he! Nu nog een goed matras erin. En ik zoek ook nog dekentjes die wat groter zijn dan de normale wiegdekentjes, zodat ik hem fatsoenlijk dubbel kan slaan en instoppen...quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:30 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
+1 voor de co-sleeper
Wij hebben dezelfde
quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:30 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Hai mede-stoter. Zo suf. Ik loop tegen iedereen aan en mep regelmatig de koelkastdeur tegen mijn buik aanPaar weken geleden een meisje van 4 aan het huilen gemaakt omdat mijn buik haar hoofd tegen de hoek van het keukenblad duwde
![]()
Welke maat heb je nodig? Ik heb nog een witte liggen, 1x gedragen maar vond het voorgevormde niet zo'n succes. Wat mij betreft kan je die overnemen! Het was een E-cup volgens mij, zou ik moeten kijken. Met 6 haakjes, dus omvang kan enorm variëren!quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Nog 51 mondelingenik ga dit overleven! Heel handig ook met een kind dat in je blaas trapt. Leerling keek een beetje vreemd toen ik tijdens z'n mondeling écht even naar de wc moest
Hier een Prenatal op maat gemaakt matrasje voor de wieg en een IKEA matras voor het ledikant. Eigenlijk niet op het materiaal geletmaar wel gevallen voor de Aerosleep-marketing
. Kuch.
Lekkende jetsers nog niet, maar ik kan wel weer nieuwe BH's kopen... Zijn er ook voorgevormde voedingsbh's? Dan kan ik daar vast naar op zoek.
Ik heb nu 75C, dus een E zou wel heel groot zijn denk ik. Maar ik bedacht me ook - is het handig om nu al voedingsbh's te kopen? Of zouden de dames na de bevalling ineens nog humongous kunnen worden? Want dan zit ik daar met te kleine BH's.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Welke maat heb je nodig? Ik heb nog een witte liggen, 1x gedragen maar vond het voorgevormde niet zo'n succes. Wat mij betreft kan je die overnemen! Het was een E-cup volgens mij, zou ik moeten kijken. Met 6 haakjes, dus omvang kan enorm variëren!
Volgens mij zijn meegroeibh's per definitie niet voorgevormd en is de stof van de cup rekbaar en groeit dus mee. De omvang kun je wel aanpassen, met veel haakjes.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga een stomme vraag stellen.. Kun je bij meegroeibeha's zowel de cup als de omvang aanpassen? En hoe werkt dat dan?
Hahaha dat is idd net iets bruter dan alleen je eigen kind in buik 'mishandelen', dat is dubbelop mishandelenquote:Op donderdag 19 juni 2014 19:33 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Fijn is 'ie he! Nu nog een goed matras erin. En ik zoek ook nog dekentjes die wat groter zijn dan de normale wiegdekentjes, zodat ik hem fatsoenlijk dubbel kan slaan en instoppen...
[..]O sorry... Wat zieliggggg! Jij mishandelt gewoon kindertjes met je buik
.
het is een 70D, net even gechecktquote:Op donderdag 19 juni 2014 19:48 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik heb nu 75C, dus een E zou wel heel groot zijn denk ik. Maar ik bedacht me ook - is het handig om nu al voedingsbh's te kopen? Of zouden de dames na de bevalling ineens nog humongous kunnen worden? Want dan zit ik daar met te kleine BH's.
Dan is een D-cup misschien wel handig om te hebben inderdaad. Maar ik denk dat ik n.a.v. de bovenstaande posts toch maar even afwacht wat er gebeurt na de bevalling. Wel bedankt voor het aanbod!quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
het is een 70D, net even gechecktIk kwam tijdens zwangerschap ook van een C, deze is na de bevalling gekocht.
Het is sowieso lastig. De eerste weken met stuwing kan het wel 2 cups schelen, voor of na een voeding. Daarna stabiliseert het wel wat. Maar de bh's die ik gekocht heb toen mini 4 maanden was, zitten nu wel een beetje lubberig (maar ik ben te krenterig om weer nieuwe te kopen
).
Hmm. Ik zit bijna op vier cups groter dus dacht een meegroeibeha te kopen in plaats van weer 'gewone' beha's die dan na een paar weken niet meer passen, maar niet voorgevormd vind ik niet zo mooi.quote:Op donderdag 19 juni 2014 19:50 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Volgens mij zijn meegroeibh's per definitie niet voorgevormd en is de stof van de cup rekbaar en groeit dus mee. De omvang kun je wel aanpassen, met veel haakjes.
Een februarikindjequote:Op donderdag 19 juni 2014 20:10 schreef Danaa het volgende:
Hai Dames,
Ik meld me vanaf nu hier!
Ben nu naar eigen berekeningen 21-2-2015 uitgerekend.
Door de afspraak bij VK, echo centrum en Moeders voor Moeders kom ik bij jullie! Het is nu toch wat 'echter' daardoor. Vind de overstap heel gek omdat ik nog maar nauwelijks iets merk van een zwangerschap maar het is er toch zeker!!
Dankjewel!! Nee denk het niet, maar eigenlijk geen idee, haha! Waren meerdere felicitaties..quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:21 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Een februarikindje![]()
Gefeliciteerd Danaa (had ik geloof ik nog niet gedaan in wohts)
Ik stootte vorige week in de supermarkt 3 keer tegen dezelfde vrouw aanquote:Op donderdag 19 juni 2014 19:57 schreef geppie het volgende:
Buik stoten; check! Ik loop werkelijk de hele dag tegen dingen aan te beuken. Ik kan ook maar niet aan mijn nieuwe omvang wennen dus ik denk al snel 'Daar pas ik nog wel tussen'![]()
Ja erg hequote:Op donderdag 19 juni 2014 19:56 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Hahaha dat is idd net iets bruter dan alleen je eigen kind in buik 'mishandelen', dat is dubbelop mishandelen
quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik stootte vorige week in de supermarkt 3 keer tegen dezelfde vrouw aan... Maakte tot 3 keer toe dezelfde inschattingsfout
![]()
Zit nog in de ontkenningsfase denk ik
Ik hang daar ook op hoor!quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:01 schreef Amsel het volgende:
Mijn grootste punt is dat ik helemaal geen geld wil uitgeven aan onvoorgevormde beugelloze meegroeiende lelijke voedingsbeha's. Ik wil gewoon leuke kleurtjes, mooie kantjes, charmante setjes! Ben nog niet helemaal in de "comfort gaat vóór"-modus
Het is voor iedereen anders. Kijk tzt wat je het prettigst vind.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:01 schreef Amsel het volgende:
Mijn grootste punt is dat ik helemaal geen geld wil uitgeven aan onvoorgevormde beugelloze meegroeiende lelijke voedingsbeha's. Ik wil gewoon leuke kleurtjes, mooie kantjes, charmante setjes! Ben nog niet helemaal in de "comfort gaat vóór"-modus
Die bestaan gelukkig ookquote:Op donderdag 19 juni 2014 21:01 schreef Amsel het volgende:
http://www.mamamea.nl/quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:01 schreef Amsel het volgende:
Het was bij de kassa .. twee rijen. En ik dacht dat ik best langs ons winkelwagentje kon om mee te helpen op de band te leggen. En toen moest ik weer terug naar dreumes omdat die de winkel afbrak.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:01 schreef geppie het volgende:
[..]die zal ook wel gedacht hebben... een zwangere stalker
Ja precies!quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Die bestaan gelukkig ook. Maar qua maat is wel echt aan te raden eerst lelijke te kopen en als alles lekker loopt, je geld aan een mooie bh te besteden
Welkom en ook nog gefeliciteerd!quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:31 schreef Danaa het volgende:
[..]
Dankjewel!! Nee denk het niet, maar eigenlijk geen idee, haha! Waren meerdere felicitaties..
Ik ben het tweede februari kindje in de OP
Wauw Phaidra! Dat zou heel mooi zijn inderdaad!!quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Welkom en ook nog gefeliciteerd!
Als alles goed gaat, krijg ik ook een februari-kindje(eigen berekening rond 24/25 feb).
Lekker gepland trouwens: zelf de 25e jarig, vriend de 13e, nichtje de 5e. Mijn moeder was de 14e jarig. Stiekem hoop ik dat dit kindje dan geboren mag worden(mijn zus heeft een dochter die op mijn vaders verjaardag geboren is, ook enige tijd na zijn overlijden. Ik vind dat zo bijzonder!).
Ik duim! Hard!quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:27 schreef Chanty het volgende:
Welkom Danaa en gefeliciteerd
Ik ga slapen. Ik ben heeeel benieuwd of mijn mijn D-day is. Morgenochtend iig weer controle in het ziekenhuis. Fingers crossed!
Nee nog niet. Maandag positief getest en morgen vertrekken we voor 2 weken naar Frankrijk, dus ik bel als ik terugkom. We hadden al zoveel te regelen dat ik dit nog even overslaquote:Op donderdag 19 juni 2014 22:15 schreef Danaa het volgende:
[..]
Wauw Phaidra! Dat zou heel mooi zijn inderdaad!!
Heb jij ook je afspraken al staan of dat nog niet?
Oke! Geniet lekker van je twee weekjes weg.... heerlijk!quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee nog niet. Maandag positief getest en morgen vertrekken we voor 2 weken naar Frankrijk, dus ik bel als ik terugkom. We hadden al zoveel te regelen dat ik dit nog even oversla.
Oi wat eng! Wat kun je daar van schrikken he?!quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:32 schreef Heliotrope het volgende:
Ik gleed net de halve trap af. Vooral pijnlijk stuitje en niet op mijn buik gevallen maar schrok wel. Onhandig voor twee is niet handig
Dat denk ik wel aangezien mijn moeder (waar hij vandaan komt) altijd de hare gebruikt. Bedankt voor tip!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:19 schreef Stormqueen het volgende:
Sunshine, heeft je strijkijzer lang op non actief gestaan? Strijk dan eerst even een paar oude theedoeken en gebruik een strijklap op je babykleding. Er kan roestig water uit komen anders.
Ik zat heel even zoquote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:29 schreef Chanty het volgende:
GoedemorgenWeer een lekker rustig nachtje gehad
Helaasch
Helio wel voorzichtig doen!
Blue sterkte met in bed liggen vandaag![]()
Ggirl wat een tijd zegMaar fijn dat het er allemaal mooi uitzag!
Zoe klinkt als een heftig nachtje en straks met drie lijken zulke nachten zonder vent me inderdaad heelmaal slopend. Maar daar ga je vast ook je weg in vinden
Verder weet ik het niet meer. Bedankt dat jullie allemaal zitten te duimen in ieder geval
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:33 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik zat heel even zo!
. Maar, na nog een keer lezen begreep ik dat Zoe niet met 3 lijken in bed lag
Whahahahaa ok ik zit hier nu echt keihard te lachenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:33 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik zat heel even zo!
. Maar, na nog een keer lezen begreep ik dat Zoe niet met 3 lijken in bed lag
Verder hoop ik dat je rustige nachtje stilte voor de storm was
Razz, 3e trimester, dat schiet al op he!
Ik wilde zeggen: die hoeven er pas met 37 weken onder, maar zo ver ben je alquote:Op vrijdag 20 juni 2014 08:09 schreef LaLouchi het volgende:
Duimen vandaag voor Chanty![]()
Ik heb gisteren mijn bedverhogers geleverd gekregen, maar ik zie nu dus voor me hoe mijn bed instort als ik met mijn olifantenbuik teveel draaiik wacht dus maar tot na het weekend ofzo tot ik manlief aan het werk zet om ze eronder te zetten, kan ik me even mentaal voorbereiden.
Ze werkt tot 22.00 uur!quote:GGirl tot hoe laat werkt je verloskundigeleuk dat het zo echt voelt, hoe was het om de echo te zien?
Nou ja het punt met 16 werken is dat je het niet regelmatig hoeft te voelen juist omdat zijn verandering te verwachten is. Kind heeft veel ruimte en kan ineens wel of niet te voelen zijn.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:16 schreef AwayTL het volgende:
Hormonsters en al.. Op 10 juni bij vk nog wel het hartje gehoord.
Denk dat ik voor mijn eigen stresslevel gewoon het ziekenhuis ga bellen, het voor ga leggen en hun de beslissing laat nemen. Mijn hoofd zegt namelijk: niks aan de hand, je bent pas 16 weken. Mijn gevoel zegt: aaaaaaaaaaaaahh verandering, what happened?! Paniek paniek
.
Dan moet je gewoon bellen. En niet bang zijn dat ze denken dat je voor een wissewasje belt. Zij voelen niet wat jij voeltquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:16 schreef AwayTL het volgende:
Hormonsters en al.. Op 10 juni bij vk nog wel het hartje gehoord.
Denk dat ik voor mijn eigen stresslevel gewoon het ziekenhuis ga bellen, het voor ga leggen en hun de beslissing laat nemen. Mijn hoofd zegt namelijk: niks aan de hand, je bent pas 16 weken. Mijn gevoel zegt: aaaaaaaaaaaaahh verandering, what happened?! Paniek paniek
.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon bellen. En niet bang zijn dat ze denken dat je voor een wissewasje belt. Zij voelen niet wat jij voeltEn als jij gerustgesteld bent, is dat ook weer goed voor jouw kleintje
![]()
Ik weet nu hoe vervelend een bierbuik kan zijnMet autorijden hangt er echt een stuk buik op je bovenbenen, waardoor ik niet lang kan autorijden. Op zich voel ik me nog goed en alles, maar die buik vind ik eerlijk gezegd een beetje vervelend te vinden....
Hoop dat ze je gerust kunnen stellenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:25 schreef AwayTL het volgende:
Ben het met je eens kwak, ik denk ook dat ze zeggen relax, komt goed. Mijn hoofd is het daar helemaal mee eens. Zonder hormonen zou ik dat een vriendin ook geadviseerd hebben denk ik.
Hoop alleen dat mijn gevoel ook wat rustiger wordt na diezelfde uitleg van een deskundige ofzo.
Wie is deze paniekerige vrouw en waar kan ik mijzelf weer ophalen.
Thnx voor de adviezen allen.
Hormoontjesquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:25 schreef AwayTL het volgende:
Ben het met je eens kwak, ik denk ook dat ze zeggen relax, komt goed. Mijn hoofd is het daar helemaal mee eens. Zonder hormonen zou ik dat een vriendin ook geadviseerd hebben denk ik.
Hoop alleen dat mijn gevoel ook wat rustiger wordt na diezelfde uitleg van een deskundige ofzo.
Wie is deze paniekerige vrouw en waar kan ik mijzelf weer ophalen.
Thnx voor de adviezen allen.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:30 schreef Stormqueen het volgende:
Twinner Twist, het klinkt als een ijsco
Ik vind m er handig uitzien!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:28 schreef Zoë23 het volgende:
AwayTLje gevoel is herkenbaar, voor jou geruststelling altijd even bellen.
Succes GM!
Sunshine
Is ook lastig zo'n buik die in de weg zit.heb een kinderwagen
We moeten de stokke helaas verkopen & kunnen deze wagen http://www.debabykraam.nl(...)t-duo-oceanblue.html (maar dan donkerblauw/zwart) van iemand overnemen.
Koop liever weer een nieuwe wagen ipv 2e hands maargoed het is niet anders
Ik zit niet helemaal goed meer in de auto want als ik mijn stoel zo instel dat ik perfect zit dan komt mijn buik tegen het stuurquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon bellen. En niet bang zijn dat ze denken dat je voor een wissewasje belt. Zij voelen niet wat jij voeltEn als jij gerustgesteld bent, is dat ook weer goed voor jouw kleintje
![]()
Ik weet nu hoe vervelend een bierbuik kan zijnMet autorijden hangt er echt een stuk buik op je bovenbenen, waardoor ik niet lang kan autorijden. Op zich voel ik me nog goed en alles, maar die buik vind ik eerlijk gezegd een beetje vervelend te vinden....
Dat is een fijne geruststelling away!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:22 schreef AwayTL het volgende:
Zoals verwacht, geen zorgen maken. Wel de geruststelling gehad dat als ik mij er rot om bleef voelen dat ik dan van het weekend mocht bellen voor luisteren naar het hartje.
Erg mooie wagen Zoe!
Gm succes vandaag!
Nou datquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
precies ditquote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:33 schreef BlueEyes het volgende:
Voordeel van een 'vet'buik is dat je m dubbel kan vouwen en alle kanten op buigen kan en pletten is geen probleem.
Die harde bol die er nu inzit maakt het wat ongemakkelijker bij ons.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
precies dit
t vet kan ik dubbel vouwen en beukt niet terug, maar deze bol geeft reactie
Herkenbaar. Dingen op het laatste moment regelen is my middle namequote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:54 schreef BlueEyes het volgende:
Daarnet de 3e leesproef gekregen van het geboortekaartje.
En inmiddels ook 1 drukproef al gehad.
Nu is het denk ik qua leesproef klaar, nog 1 drukproef en we zijn er!
Lekker optijd zo bij ruim 38weken en alle toestanden die spelen
Die is leuk, haha! En de Nederlandse titel vind ik echt fantastisch!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Dingen op het laatste moment regelen is my middle name![]()
Nu beginnen aan een boek met de titel ' Als ik auto had kunnen rijden was ik nu niet zwanger (van mijn beste vriend).
Het proloog is alvast leukquote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:04 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Die is leuk, haha! En de Nederlandse titel vind ik echt fantastisch!
Ook zo lekker optijd een echo, ik pas bij 11 weken... blehg! Vind het nog zo lang duren!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:11 schreef Ggirl het volgende:
Fingers crossed voor Chanty!
Wij hadden vanavond de eerste afspraak bij de verloskundige en kwamen om 22.40 naar buiten. Wat een leuk mens!
Volgens de echo 9wkn en 3dgn nu en dat mag nu wel in de OP!
19 januari zou het volgens de berekeningen moeten worden!
Toch wel 'echt' ineens zeg!
ze was niet anderhalve week te kleinquote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:52 schreef Stormqueen het volgende:
Dus de metingen zijn van van anderhalve week te klein naar twee weken te groot gegaan in een week? Doen ze goed!![]()
(en ik maar denken daat ziekenhuismetingen wel betrouwbaar waren...) Fijn dat alles er nu goed uit ziet
Ik kreeg gisteren ook te horen dat ik door mijn BMI 'wat extra groeiecho's' kreeg omdat voelen niet altijd betrouwbaar zou kunnen zijn, dus wellicht bij GM ook zoiets?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:03 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb even teruggelezen GM, maar waarom wordt bij jou de groei zo vaak gemeten? Ik kan dat niet echt terugvinden. Ik weet dat ik waarschijnlijk vanwege mijn BMI 1 groeiecho krijg, maar daar houdt het dan ook wel mee op.
Ja, maar ik ben ongeveer even voluptueus als GM. Maar goed, ik loop bij een verloskundige, dat zal wellicht ook wel wat schelenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:10 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Ik kreeg gisteren ook te horen dat ik door mijn BMI 'wat extra groeiecho's' kreeg omdat voelen niet altijd betrouwbaar zou kunnen zijn, dus wellicht bij GM ook zoiets?
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:52 schreef Stormqueen het volgende:
Dus de metingen zijn van van anderhalve week te klein naar twee weken te groot gegaan in een week? Doen ze goed!![]()
(en ik maar denken daat ziekenhuismetingen wel betrouwbaar waren...) Fijn dat alles er nu goed uit ziet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Ja, dat doen ze hier gelukkig wel altijd, naar een goed echocentrumquote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:16 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
noh... if anything, laat je groeiecho ajb uitvoeren bij een gediplomeerd echoscopist. Met alle respect voor de gynaecologen verder hoor, die kunnen doorgaans heus echt een groeiecho maken, en in t ziekenhuis zitten ook 'gewone' echoscopisten die dat kunnen/doen. Maar ik heb inmiddels al zo vaak gezien dat een groeiecho werd gemaakt door een verloskundige of (jonge) arts-assistent zonder relevante echo-opleiding. Waarbij dan niet het juiste vlak gemeten werd en de groei veel te groot of te klein uitkwam. Veel paniek in de tent, vervolgafspraken en dan blijkt er vervolgens niets aan de hand. Of nog erger, er wordt een inleiding geplanned want baby is echt te groot/klein.![]()
Schoenmaker blijf bij je leest zeg maar. Niemand haalt het in zn hoofd om zonder relevante vooropleiding een echo van je hart te gaan maken, maar als het over zwangeren gaat dan wordt zo'n groei ineens als iets 'makkelijks' gezien wat iedereen kan.
ik stuur mijn zwangeren om die reden bij voorkeur dus naar een gewoon echocentrum en niet naar het ziekenhuis. Omdat ik niet de garantie heb dat de echo in het ziekenhuis uitgevoerd wordt door een gediplomeerd echoscopist.
t heeft dit keer niks met omvang te maken (hoeraquote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben ongeveer even voluptueus als GM. Maar goed, ik loop bij een verloskundige, dat zal wellicht ook wel wat schelen
Verjaardag een week opschuiven gaat haast niet i.v.m. andere jarigen in nabije familie en vriendenkring. Dan zou ik 'm skippen. Ik weet niet precies wie er allemaal meedoen natuurlijk, maar de meesten hebben geen kinderen denk ik. Ik vind het echt een heel lastigequote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:21 schreef mignonne het volgende:
Hebben je vriendinnen zelf al kinderen? Dat ze zich kunnen voorstellen hoe je je voelt zeg maar dan?
Lastig ja, je kunt natuurlijk idd echt niet inschatten hoe je je dan voelt, ik zou zelf denk ik aandringen op verplaatsen, of je verjaardag een weekje later doen. Maar ik kan sowieso niet meer dan 1 ding per weekend aan
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb trouwens even wat advies nodig
jij bent toch de belle of the Ball, gewon voor jezelf kiezen meid!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, ben ik helemaal met je eensquote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze hier gelukkig wel altijd, naar een goed echocentrum
Overigens krijg ik wel vaak een beetje een rare vibe van dat groeiecho-gebeuren. Het voelt bijna altijd als paniekzaaierijMensen die dan meermaals naar het ziekenhuis moeten voor tig controles omdat de baby "een week afwijkt". Gezonde a terme babies verschillen volgens mij van 5 pond tot 10 pond, dus hoe kun je nou zeggen dat een kind een week afwijkt?
Ja, dan zijn het wel begrijpelijke argumenten. Bij mij wordt het waarschijnlijk gedaan omdat naast mijn spekkies er ook nog flink wat placenta voor ligt. Ze kunnen nu in elk geval nog niets zeggen over de ligging van het kind vanaf de buitenkant, laat staan het formaat. Hopelijk wordt dat wel beter, en anders dan maar een keer die echokop er op. Waarschijnlijk schatten ze haar te groot in, net als bij mij destijdsquote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt, ben ik helemaal met je eens
Wat je niet wilt is dat een baby gaat afbuigen, dat zou kunnen duiden op een minder goede werking van de placenta bijv. En als jouw baby altijd 10 pond woog en nu ineens naar de 6 pond afbuigt dan is er dus iets aan de hand mogelijk waar je wat mee moet.
Maar.... idd, er worden veel teveel groeiecho's gemaakt wat mij betreft en te weinig gekeken naar wat normaal is voor deze vrouw. Ik ben blij dat de meeste praktijken inmiddels weer afgestapt zijn van de standaard groeiecho's bij 30/32 weken.
(en zelf ga ik dus ook niet akkoord met een groeiecho. Ik wil een termijn/NT en waarschijnlijk ook een SEO, daar moet ik nog even over denken. Maar die groei pas ik voor tenzij dat kind ineens heel erg klein zou zijn.
Helder, maar nog steeds wel een hoop gedoe!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
t heeft dit keer niks met omvang te maken (hoera) mijn baarmoeder+kind worden al vanaf week 20 aan de grote kant bevonden, daarom heb ik de gtt gehad en vorige week een groeiecho, De uitslag van de gtt was goed, de groeiecho vorige week liet alleen een dip op mup dr groeicurve zien... Toen werd er al vermoed dat er ergens een x of te strak of te ruim gemeten is+ dat het op verschillende apparaten is gemeten.
Omdat je dan een afwijkende curve hebt gaan ze de baby extra in de gaten houden om een eventuele groeiachterstand op tijd te ontdekken, daarom de ctg's van deze week, Vandaag zou alleen mijn vruchtwater bekeken worden en de doorstroom vd navelstreng, maar ivm ruime tijd en een kind wat dr buik keurig liet zien besloot de vk om t vandaag ook extra te meten.( officieel mag je pas na 2 weken weer meten voor n duidelijk beeld.)
Officeel heb ik volgende week de extra groeiecho om de curve in de gaten te houden ivm die dip.
Als dat ook gewoon netjes is, wat we nu allemaal wel verwachten dan krijg ik zeer ws ook geen echo's meer.
hoop dat ik t zo een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Absoluut en zoals gezegd paniek om niks.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Helder, maar nog steeds wel een hoop gedoe!
Mijn verloskundigen zijn natuurlijk nog niet jarenlang ervarenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:35 schreef mignonne het volgende:
Och, je kunt bij 24 weken ook heel weinig zeggen over een ligging. Laat staan iets wat relevant is![]()
Ik heb je foto's gezien en ik heb inmiddels heel wat buiken gevoeld, ik denk eerlijk gezegd dat het echt wel losloopt. En verloskundigen die "het wel voelen hoor, maar voor de zekerheid toch even een echo'tje maken" moeten zich doodschamenje voelt het of je voelt het niet. Dat gemeut over voor de zekerheid...
Lekker toch?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:47 schreef BlueEyes het volgende:
ik dacht ik spam jullie er wel even uit vandaag.
Enige wat ik doe is slapen, slapen en slapen...
Weet je, je laatste zinnetje is mooi om te lezen, want ik kan het me voorstellen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:00 schreef Chanty het volgende:
GM en DnD fijn dat alles gewoon in orde was
SQ lastig in te schatten hoe je je dan voelt. Als je de vitale zwangere gaat uithangen zoals ik, dan is het best te doen in een weekend, maar persoonlijk vind ik het wel fijn om ook een dag voor mij en mijn man te hebben. Niet omdat het moet, maar omdat het gewoon lekker is om even niks te moeten, niemand te hoeven zien en lekker aan te keutelen in huis. Dus ik zou anders toch even overleggen om het te verzetten.
Hier dus weer in het ziekenhuis geweest en met mij en Fernando is alles goed. Heb een hele rits aan vragen gesteld dus wat dat betreft ben ik voorbereid. Opschuiven zit er zoals verwacht niet echt in maar ik merkte ook wel dat ik daar vrede mee begin te krijgen. Of het is gewoon moeheid. Ik ben namelijk wel een beetje klaar met het continu vanalles moeten beslissen, navragen, hopen, afwachten en tegenstrijdige info krijgen van Jantje en Pietje waardoor je het helemaal niet meer weet.
De gyn wilde niet toucheren en eventueel strippen. Volgens hem had dat geen enkele zin omdat bij een eerste de kans groot is dat het alleen contracties geeft die niks opleveren en als ik al stripbaar ben dan zou het volgens hem sowieso de komende twee dagen op gang komen. Dus ik heb ook geen idee of er nog iets veranderd is daarbinnenMaar zoals gezegd: ik ben er zo klaar mee! Ben echt heel blij als ik mijn kindje heb en me hier niet meer druk om hoef te maken.
Ja het stomme is: ik ben ECHT nog niet klaar met het zwanger zijn. Dat vind ik nog steeds heerlijk. Maar ik ben wel echt klaar met het medische gedoe eromheen. Ik ga iig nog lekker genieten deze laatste dagen want ik wil niet dat dit mijn laatste dagen zwangerschap overschaduwd.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:13 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Weet je, je laatste zinnetje is mooi om te lezen, want ik kan het me voorstellen.
Ookal zijn onze situaties niet hetzelfde, maar sta er na dinsdag inmiddels ook deels zo in, terwijl ik nog wat aan het sputteren ben over het feit dat ik niet ingeleid wil worden.
Shake hands! Die van mij mislukken ook altijd. De komende tijd zal het er wel niet van komen omdat manlief een tennisarm heeft.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:54 schreef BlueEyes het volgende:
Vanavond ga ik eens de pannenkoekactie uithalen.
Vriend mag bakken, dat is nl het enige in mijn kookrepetoir dat ik echt niet kan.
Zo had ik gisteren een discussie met mijn schoonzusje op Whatsapp, die zei waarom verzet je je nog, ga nu maar in laten leiden.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:16 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja het stomme is: ik ben ECHT nog niet klaar met het zwanger zijn. Dat vind ik nog steeds heerlijk. Maar ik ben wel echt klaar met het medische gedoe eromheen. Ik ga iig nog lekker genieten deze laatste dagen want ik wil niet dat dit mijn laatste dagen zwangerschap overschaduwd.
En jij lekker slapen, dat is niet voor niks en hoop dat je niet voor al te lastige keuzes komt te staan en je baby snel uit zichzelf komt
Dankje dat je er op wijst! Ik hou het even in de gaten, heb ook al half bedacht dat ik morgen toch maar een extra bloeddrukcontrole ga vragen omdat het allemaal net aan voelt. Voel me opzich goed, maar het 'spookt' ook wel in mijn achterhoofd.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:17 schreef ferrari_rood het volgende:
Blue veel slapen icm met verhoogde bloeddruk is een kenmerk van pre-eclamsie. Hou het in de gaten en als je het niet vertrouwd bellen.
het houdt niet over inderdaadquote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:01 schreef Chanty het volgende:
Oh en zo zit ik nu dus achter het stuur
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:41 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Poes
Ik lig min of meer op mijn zij overigens. Poes op zijkant buik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |