abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141265128
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welnee. Ik hoop ook dat deze mafkees gewoon gestraft wordt. Maar beweren dat de daders maar rekening moeten houden met tokkies die graag eigen rechter spelen en zorgen voor nog meer zinloos geweld slaat nergens op. En die heksenjachten zijn al helemaal krankzinnig. Het enige wat daarmee wordt bereikt is nóg meer zinloos geweld. Geen haar beter dan zo'n mongool dus.
Mee eens.

(maar deze flinke held mag van mij wel even lekker zweten en goed bang zijn)

[ Bericht 2% gewijzigd door DrMabuse op 18-06-2014 21:55:43 ]
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:49:05 #202
92279 N.icka
Windforce 11
pi_141265134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:34 schreef gelly het volgende:
Het valt me gewoon op dat figuren die dingen als jou roepen zelf niet de meest stabiele en vreedzame figuren lijken. Wellicht frustreert het ze dat ze zelf hun opgekropte agressie niet kunnen uiten en doen ze het maar via dat soort zinloze "opknopen die dader !" uitingen en het meedoen aan heksenjachten.
jij spoort ook van geen meter he
pi_141265147
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Erg raar als niemand aangifte doet ja.
Niet raar, helpt meestal toch niet.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:50:33 #204
92279 N.icka
Windforce 11
pi_141265235
vind het toch wel een heel dapper meisje !
pi_141265238
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:49 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Ok. Dus kan de politie ook niets doen. Duidelijk toch.
pi_141265331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:50 schreef N.icka het volgende:
vind het toch wel een heel dapper meisje !
Wat is er dapper aan onderuit geschopt worden ?
pi_141265380
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:49 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

En daarom krijg je dat de burgers zo reageren.
En dat word steeds erger.
Kijk naar Duitsland en Frankrijk.(die kotsen die mongolen ook al uit)
Bats boem lucht dicht
pi_141265392
Kan iemand via dm zijn facebook sturen want ik zie dat mensen het blijkbaar hebben gevonden
pi_141265547
Fijn dat er in dit topic ook nog verstandige mensen te vinden zijn die wel kunnen relativeren :)

Die heksenjachten en mensen alles maar toewensen van tegenwoordig ;(
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:56:33 #210
92279 N.icka
Windforce 11
pi_141265577
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:52 schreef gelly het volgende:

[..]

mijn god. hou je mond aub
pi_141265648
Maar goed, iedereen die 15 is geweest ziet toch gewoon een onzeker knaapje dat stoer probeert te doen tegenover z'n vriendjes ?

Er wordt net gedaan of dat meiske in een rolstoel geschopt is en door een rietje moet eten. Zijn al die dwazen die zich zo enorm opwinden en om wraak roepen de grip op de realiteit wat verloren ?
pi_141265655
Als er in oorlogen mensen worden mishandeld en vermoord, wordt er lang niet zoveel aandacht aan besteed. De emoties zijn lang niet zo hoog zoals het filmpje waarin het meisje onderuit wordt geschopt.
pi_141265667
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:52 schreef gelly het volgende:

[..]

+1

Lekker down to earth, inderdaad niks dappers aan wat dat meisje deed :P
pi_141265722
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:57 schreef gelly het volgende:
Maar goed, iedereen die 15 is geweest ziet toch gewoon een onzeker knaapje dat stoer probeert te doen tegenover z'n vriendjes ?

Er wordt net gedaan of dat meiske in een rolstoel geschopt is en door een rietje moet eten. Zijn al die dwazen die zich zo enorm opwinden en om wraak roepen de grip op de realiteit wat verloren ?
Zag je haar val niet ofzo? Als ze iets harder viel was de kans best groot dat ze grote schade had opgelopen en stoer doen? Dit is keiharde mishandeling.
pi_141265773
Maar inderdaad, waarom is ze dapper? :P Ze werd gewoon in elkaar geslagen dus dapper vind ik niet echt een goede keuze.
pi_141265774
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zag je haar val niet ofzo? Als ze iets harder viel was de kans best groot dat ze grote schade had opgelopen en stoer doen? Dit is keiharde mishandeling.
Maar dat gebeurde niet. Het lijkt erop dat ze niks mankeert. Dit is dus geen ''keiharde mishandeling''.
pi_141265787
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:59 schreef Zolder het volgende:

[..]

Maar dat gebeurde niet. Het lijkt erop dat ze niks mankeert. Dit is dus geen ''keiharde mishandeling''.
Dit is wel zeker keiharde mishandeling.
pi_141265856
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee, dit is iemand onderuit schoppen. Gewoon pubergedrag. Gelukkig weten de moraalridders van Geenstijl er landelijk nieuws van te maken. Want die deden zoiets vroeger nooooooit. En de reaguurders ook niet. Dat waren allemaal brave Henderikken met een middenscheiding die een appel voor de meester meenamen.
pi_141265862
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:00 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nou laten we dat maar door de kinderrechter laten bepalen dan. Al weet ik toch al dat het niet zo is, we zullen zien.
pi_141265941
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:57 schreef gelly het volgende:

Ik zie gewoon een achterlijk ventje dat er op kickt stoer te zijn en schopt daarom een meisje flink hard en laf onderuit, heeft niks met onzekerheid te maken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_141265942
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:00 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee. Keiharde mishandeling is iemand blijvend letsel schoppen.
pi_141265964
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, dit is iemand onderuit schoppen. Gewoon pubergedrag. Gelukkig weten de moraalridders van Geenstijl er landelijk nieuws van te maken. Want die deden zoiets vroeger nooooooit. En de reaguurders ook niet. Dat waren allemaal brave Henderikken met een middenscheiding die een appel voor de meester meenamen.
En in de nek schoppen is geen mishandeling?
Bats boem lucht dicht
pi_141265984
Slachtoffer schopfilmpje werd al lang gepest op school

18-06-2014 | 21:03 door Leo Roubos

De 15-jarige Jewel uit Rotterdam, die maandagmiddag in elkaar werd geschopt door een medeleerling van het Thorbecke, werd al anderhalf jaar gepest op school. Volgens Jewel en haar moeder deed de school daar niets tegen, iets wat de school ontkent.

Het filmpje waarop te zien is hoe Jewel voor haar school aan de Prinsenlaan in elkaar werd geschopt is inmiddels overal op internet te zien. Veel mensen hebben er hun afschuw over uitgesproken. RTV Rijnmond sprak met Jewel, die inmiddels tegen wil en dank een ‘beroemdheid’ is geworden.

Aanleiding
De directe aanleiding voor de schoppartij ontstond in de klas toen Jewel naast een jongen ging zitten. “Hij begon toen tegen me te schelden en ik heb ook terug gescholden. Vervolgens ben ik ergens anders gaan zitten. Hij bleef me toen bedreigen en dat hij me zou schoppen. Na de bel is hij hard naar buiten gelopen. Toen ik vervolgens ook naar buiten liep, werd ik ineens van achter aangevallen. Mijn hoofd klapte tegen de grond en ik werd helemaal duizelig. Ik ben opgestaan en heb hem geschopt en geslagen. Dat was best moeilijk, want ik had toen al last van mijn arm en mijn hoofd. Toen ik weer viel, heeft hij me ook in mijn rug geschopt.”

Veel pijn
Jewel heeft veel pijn overgehouden aan de schoppartij. “Ik ben dinsdag al naar de dokter geweest en moet binnenkort naar het ziekenhuis voor een extra controle. Ik heb veel spierkneuzingen in mijn rug en heb al twee dagen vreselijke hoofdpijn. Ik heb overal blauwe plekken op mijn lichaam. Mijn knie is opgezwollen en mijn bovenbeen is helemaal dik. Ook kan ik mijn rechterarm bijna niet bewegen. Dit is echt niet leuk.”

Al anderhalf jaar gepest
Wat Jewel nog het meest dwars zit is dat ze al ruim anderhalf jaar wordt gepest, vaak aan de bel heeft getrokken en dat de school daar niets mee gedaan heeft. “Er werden boeken naar mijn hoofd gegooid voor niks. Alleen omdat ik mezelf ben en voor mezelf opkom. Ik heb het zo vaak op school gezegd. Dan zeiden ze dat ze geen bewijs hadden. Nu word ik eindelijk geloofd omdat er bewijs is en zegt de school 'sorry'.

Ook Jewel’s moeder Jacqueline is des duivels. Zij werd dinsdagochtend gebeld dat haar dochter naar huis werd gestuurd voor haar eigen veiligheid. “We zijn al anderhalf jaar bezig en zelfs Jeugdzorg is ingeschakeld. Er zouden maatregelen genomen worden, maar daar hebben we nog niets van gezien. Ik stel hiervoor echt de directeur verantwoordelijk. Ik vind het afgrijselijk dat het nu pas – nu er een filmpje is – serieus genomen wordt.”

Buitengewoon vervelend
Rector Gerdi Lambers van het Thorbecke vindt het buitengewoon vervelend wat er gebeurd is. "We vinden het ook jammer dat de moeder het gevoel heeft dat we er te weinig aan gedaan hebben. We hebben het wel geprobeerd, maar blijkbaar niet genoeg. Dit was iets dat we niet hadden kunnen voorkomen."

Dader aangehouden
De jongen die Jewel heeft geschopt is inmiddels aangehouden. Jewel vindt dat terecht. “Ik vond het echt laf dat hij me van achter heeft gepakt. En dan ook nog een jongen die een meisje pakt. Zoek dan iemand van je eigen lengte en geslacht. Ik vind het goed dat hij moet boeten voor wat hij gedaan heeft. Ik zat ook fout door terug te schelden, maar op een gegeven moment ben je er klaar mee als je al zo lang word getreiterd. En dat allemaal omdat ik op een stoel ging zitten.”

Jewel weet nog niet zeker of ze terug wil naar het Thorbecke. “Ik wil dit schooljaar in ieder geval niet meer terug. En als het zo blijft, ga ik naar een andere school, al is het aan het einde van de wereld. Ik wil dit niet nog een keer meemaken.”

Verkeerd adres
Ook voor iemand anders heeft de schoppartij nare gevolgen. Op social media, onder meer Twitter, circuleert een adres van de 'dader' aan de Randweg in Rotterdam. Daar klopt echter niets van. Hier woont een vrijgezelle man van 53 die er helemaal niets mee te maken heeft. Inmiddels houdt de politie bij hem een extra oogje in het zeil.

Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2014 22:05:24 ]
pi_141265985
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:02 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik zie gewoon een achterlijk ventje dat er op kickt stoer te zijn en schopt daarom een meisje flink hard en laf onderuit, heeft niks met onzekerheid te maken.
Je hebt er voor geleerd zie ik.
pi_141265989
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 22:02 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Juist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')