Dat de extremen nu veel sterker worden opgezocht.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Begrijp je niet helemaal wat ik duidelijk probeer te maken ?
En dat baseer je op wat precies ?quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:02 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dat de extremen nu veel sterker worden opgezocht.
Steeds meer en steeds verder.
En aangespoord door het filmen en delen van dit soort ranzigheid.
Als je dat ook vind dan zijn we het eens.
Nee, dat lijkt maar zo. Iedere scheet krijg je tegenwoordig mee. Als er in Sliedrecht een burenruzie is had jij daar in Den Haag vroeger ook nooit iets van meegekregen, maar nu haalt dat de fucking voorpagina.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:02 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dat de extremen nu veel sterker worden opgezocht.
Steeds meer en steeds verder.
En aangespoord door het filmen en delen van dit soort ranzigheid.
Als je dat ook vind dan zijn we het eens.
Fijne discussie met je.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, je lult maar wat in de rondte.
ja idd tis de mediaquote:Op woensdag 18 juni 2014 21:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt maar zo. Iedere scheet krijg je tegenwoordig mee. Als er in Sliedrecht een burenruzie is had jij daar in Den Haag vroeger ook nooit iets van meegekregen, maar nu haalt dat de fucking voorpagina.
Jammer voor de daders, ze moeten daar maar rekening mee houden. Nu zullen ze nog heel lang goed om zich heen moeten kijken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt maar zo. Iedere scheet krijg je tegenwoordig mee. Als er in Sliedrecht een burenruzie is had jij daar in Den Haag vroeger ook nooit iets van meegekregen, maar nu haalt dat de fucking voorpagina.
Ik heb wel een hoop gezien en meegemaakt in mijn jeugd hoor , ik zeg alleen dat in mijn schooltijd , bij mij op school ik dit soort ranzigheid , een knulletje dat een meisje in elkaar trapt (en gefilmd wordt) niet heb gezien.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar moeten ze bij een veroordeling dan ook maar rekening mee houden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:12 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Jammer voor de daders, ze moeten daar maar rekening mee houden.
Dat zeg ik, dit zie je ook alleen maar op en dankzij internet.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:14 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik heb wel een hoop gezien en meegemaakt in mijn jeugd hoor , ik zeg alleen dat in mijn schooltijd , bij mij op school ik dit soort ranzigheid , een knulletje dat een meisje in elkaar trapt (en gefilmd wordt) niet heb gezien.
En dat is enerzijds ranzig , maar anderzijds ook goed.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dit zie je ook alleen maar op en dankzij internet.
Altijd maar rekening houden met de daders. Maar goed dat we via internet snel kunnen achterhalen wie het is en waar hij woont.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar moeten ze bij een veroordeling dan ook maar rekening mee houden.
Zodat jij je erop kan aftrekken ?quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:29 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Altijd maar rekening houden met de daders. Maar goed dat we via internet snel kunnen achterhalen wie het is en waar hij woont.
Welnee. Ik hoop ook dat deze mafkees gewoon gestraft wordt. Maar beweren dat de daders maar rekening moeten houden met tokkies die graag eigen rechter spelen en zorgen voor nog meer zinloos geweld slaat nergens op. En die heksenjachten zijn al helemaal krankzinnig. Het enige wat daarmee wordt bereikt is nóg meer zinloos geweld. Geen haar beter dan zo'n mongool dus.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:29 schreef stekelzwijn het volgende:
Altijd maar rekening houden met de daders.
Dat zal toch niet.quote:
Erg raar als niemand aangifte doet ja.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:46 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Maar toch raar dat het maandag gebeurd is en de dader is nog niet op het politiebureau.
Mee eens.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welnee. Ik hoop ook dat deze mafkees gewoon gestraft wordt. Maar beweren dat de daders maar rekening moeten houden met tokkies die graag eigen rechter spelen en zorgen voor nog meer zinloos geweld slaat nergens op. En die heksenjachten zijn al helemaal krankzinnig. Het enige wat daarmee wordt bereikt is nóg meer zinloos geweld. Geen haar beter dan zo'n mongool dus.
jij spoort ook van geen meter hequote:Op woensdag 18 juni 2014 21:34 schreef gelly het volgende:
Het valt me gewoon op dat figuren die dingen als jou roepen zelf niet de meest stabiele en vreedzame figuren lijken. Wellicht frustreert het ze dat ze zelf hun opgekropte agressie niet kunnen uiten en doen ze het maar via dat soort zinloze "opknopen die dader !" uitingen en het meedoen aan heksenjachten.
Niet raar, helpt meestal toch niet.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Erg raar als niemand aangifte doet ja.
Ok. Dus kan de politie ook niets doen. Duidelijk toch.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:49 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Niet raar, helpt meestal toch niet.
Wat is er dapper aan onderuit geschopt worden ?quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:50 schreef N.icka het volgende:
vind het toch wel een heel dapper meisje !
En daarom krijg je dat de burgers zo reageren.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:49 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Niet raar, helpt meestal toch niet.
mijn god. hou je mond aubquote:Op woensdag 18 juni 2014 21:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is er dapper aan onderuit geschopt worden ?
+1quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is er dapper aan onderuit geschopt worden ?
Zag je haar val niet ofzo? Als ze iets harder viel was de kans best groot dat ze grote schade had opgelopen en stoer doen? Dit is keiharde mishandeling.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:57 schreef gelly het volgende:
Maar goed, iedereen die 15 is geweest ziet toch gewoon een onzeker knaapje dat stoer probeert te doen tegenover z'n vriendjes ?
Er wordt net gedaan of dat meiske in een rolstoel geschopt is en door een rietje moet eten. Zijn al die dwazen die zich zo enorm opwinden en om wraak roepen de grip op de realiteit wat verloren ?
Maar dat gebeurde niet. Het lijkt erop dat ze niks mankeert. Dit is dus geen ''keiharde mishandeling''.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:58 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zag je haar val niet ofzo? Als ze iets harder viel was de kans best groot dat ze grote schade had opgelopen en stoer doen? Dit is keiharde mishandeling.
Dit is wel zeker keiharde mishandeling.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:59 schreef Zolder het volgende:
[..]
Maar dat gebeurde niet. Het lijkt erop dat ze niks mankeert. Dit is dus geen ''keiharde mishandeling''.
Nee, dit is iemand onderuit schoppen. Gewoon pubergedrag. Gelukkig weten de moraalridders van Geenstijl er landelijk nieuws van te maken. Want die deden zoiets vroeger nooooooit. En de reaguurders ook niet. Dat waren allemaal brave Henderikken met een middenscheiding die een appel voor de meester meenamen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:58 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Zag je haar val niet ofzo? Als ze iets harder viel was de kans best groot dat ze grote schade had opgelopen en stoer doen? Dit is keiharde mishandeling.
Nou laten we dat maar door de kinderrechter laten bepalen dan. Al weet ik toch al dat het niet zo is, we zullen zien.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dit is wel zeker keiharde mishandeling.
Ik zie gewoon een achterlijk ventje dat er op kickt stoer te zijn en schopt daarom een meisje flink hard en laf onderuit, heeft niks met onzekerheid te maken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:57 schreef gelly het volgende:
Maar goed, iedereen die 15 is geweest ziet toch gewoon een onzeker knaapje dat stoer probeert te doen tegenover z'n vriendjes ?
Er wordt net gedaan of dat meiske in een rolstoel geschopt is en door een rietje moet eten. Zijn al die dwazen die zich zo enorm opwinden en om wraak roepen de grip op de realiteit wat verloren ?
Nee. Keiharde mishandeling is iemand blijvend letsel schoppen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dit is wel zeker keiharde mishandeling.
En in de nek schoppen is geen mishandeling?quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, dit is iemand onderuit schoppen. Gewoon pubergedrag. Gelukkig weten de moraalridders van Geenstijl er landelijk nieuws van te maken. Want die deden zoiets vroeger nooooooit. En de reaguurders ook niet. Dat waren allemaal brave Henderikken met een middenscheiding die een appel voor de meester meenamen.
Je hebt er voor geleerd zie ik.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:02 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik zie gewoon een achterlijk ventje dat er op kickt stoer te zijn en schopt daarom een meisje flink hard en laf onderuit, heeft niks met onzekerheid te maken.
Juist.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:02 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik zie gewoon een achterlijk ventje dat er op kickt stoer te zijn en schopt daarom een meisje flink hard en laf onderuit, heeft niks met onzekerheid te maken.
Rug. Staat ook in die post boven mij (dat nieuwsbericht)quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:03 schreef fokky100 het volgende:
[..]
En in de nek schoppen is geen mishandeling?
Wat een drama.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:03 schreef DW457 het volgende:
Slachtoffer schopfilmpje werd al lang gepest op school
18-06-2014 | 21:03 door Leo Roubos
De 15-jarige Jewel uit Rotterdam, die maandagmiddag in elkaar werd geschopt door een medeleerling van het Thorbecke, werd al anderhalf jaar gepest op school. Volgens Jewel en haar moeder deed de school daar niets tegen, iets wat de school ontkent.
Het filmpje waarop te zien is hoe Jewel voor haar school aan de Prinsenlaan in elkaar werd geschopt is inmiddels overal op internet te zien. Veel mensen hebben er hun afschuw over uitgesproken. RTV Rijnmond sprak met Jewel, die inmiddels tegen wil en dank een ‘beroemdheid’ is geworden.
Aanleiding
De directe aanleiding voor de schoppartij ontstond in de klas toen Jewel naast een jongen ging zitten. “Hij begon toen tegen me te schelden en ik heb ook terug gescholden. Vervolgens ben ik ergens anders gaan zitten. Hij bleef me toen bedreigen en dat hij me zou schoppen. Na de bel is hij hard naar buiten gelopen. Toen ik vervolgens ook naar buiten liep, werd ik ineens van achter aangevallen. Mijn hoofd klapte tegen de grond en ik werd helemaal duizelig. Ik ben opgestaan en heb hem geschopt en geslagen. Dat was best moeilijk, want ik had toen al last van mijn arm en mijn hoofd. Toen ik weer viel, heeft hij me ook in mijn rug geschopt.”
Veel pijn
Jewel heeft veel pijn overgehouden aan de schoppartij. “Ik ben dinsdag al naar de dokter geweest en moet binnenkort naar het ziekenhuis voor een extra controle. Ik heb veel spierkneuzingen in mijn rug en heb al twee dagen vreselijke hoofdpijn. Ik heb overal blauwe plekken op mijn lichaam. Mijn knie is opgezwollen en mijn bovenbeen is helemaal dik. Ook kan ik mijn rechterarm bijna niet bewegen. Dit is echt niet leuk.”
Al anderhalf jaar gepest
Wat Jewel nog het meest dwars zit is dat ze al ruim anderhalf jaar wordt gepest, vaak aan de bel heeft getrokken en dat de school daar niets mee gedaan heeft. “Er werden boeken naar mijn hoofd gegooid voor niks. Alleen omdat ik mezelf ben en voor mezelf opkom. Ik heb het zo vaak op school gezegd. Dan zeiden ze dat ze geen bewijs hadden. Nu word ik eindelijk geloofd omdat er bewijs is en zegt de school 'sorry'.
Ook Jewel’s moeder Jacqueline is des duivels. Zij werd dinsdagochtend gebeld dat haar dochter naar huis werd gestuurd voor haar eigen veiligheid. “We zijn al anderhalf jaar bezig en zelfs Jeugdzorg is ingeschakeld. Er zouden maatregelen genomen worden, maar daar hebben we nog niets van gezien. Ik stel hiervoor echt de directeur verantwoordelijk. Ik vind het afgrijselijk dat het nu pas – nu er een filmpje is – serieus genomen wordt.”
Buitengewoon vervelend
Rector Gerdi Lambers van het Thorbecke vindt het buitengewoon vervelend wat er gebeurd is. "We vinden het ook jammer dat de moeder het gevoel heeft dat we er te weinig aan gedaan hebben. We hebben het wel geprobeerd, maar blijkbaar niet genoeg. Dit was iets dat we niet hadden kunnen voorkomen."
Dader aangehouden
De jongen die Jewel heeft geschopt is inmiddels aangehouden. Jewel vindt dat terecht. “Ik vond het echt laf dat hij me van achter heeft gepakt. En dan ook nog een jongen die een meisje pakt. Zoek dan iemand van je eigen lengte en geslacht. Ik vind het goed dat hij moet boeten voor wat hij gedaan heeft. Ik zat ook fout door terug te schelden, maar op een gegeven moment ben je er klaar mee als je al zo lang word getreiterd. En dat allemaal omdat ik op een stoel ging zitten.”
Jewel weet nog niet zeker of ze terug wil naar het Thorbecke. “Ik wil dit schooljaar in ieder geval niet meer terug. En als het zo blijft, ga ik naar een andere school, al is het aan het einde van de wereld. Ik wil dit niet nog een keer meemaken.”
Verkeerd adres
Ook voor iemand anders heeft de schoppartij nare gevolgen. Op social media, onder meer Twitter, circuleert een adres van de 'dader' aan de Randweg in Rotterdam. Daar klopt echter niets van. Hier woont een vrijgezelle man van 53 die er helemaal niets mee te maken heeft. Inmiddels houdt de politie bij hem een extra oogje in het zeil.
Bron
Had ie daar maar niet moeten wonen, gerechtigheid !quote:Verkeerd adres
Ook voor iemand anders heeft de schoppartij nare gevolgen. Op social media, onder meer Twitter, circuleert een adres van de 'dader' aan de Randweg in Rotterdam. Daar klopt echter niets van. Hier woont een vrijgezelle man van 53 die er helemaal niets mee te maken heeft. Inmiddels houdt de politie bij hem een extra oogje in het zeil.
Zo is het.quote:En dat allemaal omdat ik op een stoel ging zitten
Het is niet omdat ze op een stoel ging zitten.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:06 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zo is het.
Er is altijd wel een "reden" te vinden voor dit soort debielen.
Ranzig.
Ja , is triest en abject.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:06 schreef DW457 het volgende:
Maar goed he, het fantastische van internetvervolging...een verkeerd adres en je maakt het leven een ander onnodig kapot. Klasse jongens.
Maar wel iets waar we met z'n allen aan mee doen. Daarom blijf ik zeggen, laat het aan het bevoegd gezag over! Stelletje dwazen, hoop dat jullie hier trots op zijn.quote:
Politie moet van Social Media af. Vond ik altijd al.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:11 schreef IBMWV het volgende:
Prachtige foto bij deze tweet van de politie.![]()
[ afbeelding ]
Je was te laat. Dubbelpost.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:11 schreef IBMWV het volgende:
Prachtige foto bij deze tweet van de politie.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:26 schreef DW457 het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is nu in goede handen, laat het hier dan ook bij.
Neuh, filmpjes van arrestaties van dieven en het bestrijden van een joyrider bijvoorbeeld zijn prima middelen om wat meer goodwill te kweken en ook de andere kant te laten zien.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:12 schreef Zolder het volgende:
[..]
Politie moet van Social Media af. Vond ik altijd al.
En komop een zwart wit filtertje er overheen
Vuurtje beetje opstoken altijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |