quote:
"Het was een goeie jongen die nooit iemand kwaad deed" in 3...2..1....quote:Volgens de burgemeester van Pierrefitt staat hij bekend als notoire dief
Volgens mij ook niet een direct willende groep mensen die er probeert iets van te maken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 11:01 schreef Braindead2000 het volgende:
Lol, Boekarest toonde zich 'erg bezorgd'. Ze behandelen zelf hun Roma als oud vuil.
quote:"barbaars geweld als resultaat van stigmatisering en haatcampagnes"
Juist.quote:Volgens de burgemeester van Pierrefitt staat hij bekend als notoire dief
Ja, je kunt het rustig aan de Roma over laten om welke omgeving dan ook binnen een mum van tijd op een sloppenwijk te laten lijken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:54 schreef Cherna het volgende:
Zou niet denken dat dit nabij Parijs(Pierrefitte-sur-Seine) is. De omgeving lijkt op een sloppenwijk ergens in de derde wereld.
Je vraagt je af hoe het komt dat notoire dieven er altijd mee weg komen totdat ze de verkeerde slachtoffers tegenkomen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
Je kunt er als steelzigeuner nu eenmaal niet klakkeloos van uitgaan dat de slachtoffers van je daden alleen maar rechtschapen burgers, die geen vlieg kwaad zouden doen, zijn...
quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
Je kunt er als steelzigeuner nu eenmaal niet klakkeloos van uitgaan dat de slachtoffers van je daden alleen maar rechtschapen burgers, die geen vlieg kwaad zouden doen, zijn...
Slinger Google Afbeeldingen eens aan en zoek dan op "Lunik Kosice". Lunik is in dit geval een woonwijk in de Slowaakse stad Kosice waar duizenden roma's wonen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:54 schreef Cherna het volgende:
Zou niet denken dat dit nabij Parijs(Pierrefitte-sur-Seine) is. De omgeving lijkt op een sloppenwijk ergens in de derde wereld.
Daarom zijn zowel die Roma jongere als zijn belager strafbaar. Maar omdat een stelende Roma de normaalste zaak van de wereld is en iemand die daar wat aan doet een unicum is, is dit opeens nieuws.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Roma's zijn stelend tuig, maar in een rechtstaat heeft niemand buiten de overheid het recht om anderen zo te behandelen. Ze hadden die jongen gewoon af moeten leveren bij het politiebureau.
Dat zeker 95-99 % van de Roma in Frankrijk niks te zoeken heeft en er een teringbende van maakt ben ik met je eens, maar de jongen heeft wel ingebroken in een Parijse achterbuurt die ook bekend staat als crimineel. Zou best kunnen zijn dat deze jongen afgeranseld werd door drugscriminelen, en dat zijn evenmin lievertjes. Misschien is het ook niet zo maar eerst kijken wie de daders zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Je kunt niet blijven jatten en verwachten dat de inheemse bevolking het allemaal maar blijft pikken.
Hollande is hier ook verantwoordelijk voor, er moet gewoon een finale oplossing komen voor het Roma-probleem. In de vorm van vliegtuigtickets.
Ik zou zeggen, kijk dan ook maar eens in de wijk Ferentari in Boekarest en Stolipinovo ijn de Bulgaarse stad Plovdiv, de laatste schijnt een van de grootste Roma-buurten in Europa te zijn. Dat ze daar nog met die Streetview wagens durven rond te rijdenquote:
Oh Aline weet blijkbaar al wie de daders zijn en wat hun motieven waren.quote:Aline Archimbaud van de Groene partij spreekt van "barbaars geweld als resultaat van stigmatisering en haatcampagnes".
Knap toch?quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:21 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
Oh Aline weet blijkbaar al wie de daders zijn en wat hun motieven waren.
Nee, tientallen.......in de afgelopen maand.quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:25 schreef Re het volgende:
probleem is natuurlijk dat hij verdacht was van het doen van een inbraak...
Dit ja. Mensen zullen eigen rechter gaan spelen als de overheid niks doet.quote:Op donderdag 19 juni 2014 15:46 schreef bijdehand het volgende:
En dit krijg je al de overheid niks doet aan problemen die spelen in de maatschappij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De burgemeester beweert dat de 16-jarige jongen bekend stond als 'notoire dief' (zie OP), terwijl 'officials' aangeven dat de jongen wel eens is ondervraagd door agenten maar geen strafblad heeft. Waarom verspreidt de burgemeester roddels? Wat is de betrouwbaarheid en relevantie van hearsay gossip? Zelfs áls de tiener daadwerkelijk diefstal heeft gepleegd hoeft hij toch niet doodgeslagen te worden? Hoe haal je het in je hoofd om zo'n walgelijke laffe middeleeuwse praktijk met roddels te rechtvaardigen?
Overal waar die Roma neerstrijken wordt het binnen een paar weken een vuile stinkbeltquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:54 schreef Cherna het volgende:
Eerste keer dat ik langs zo'n voorstad van Parijs kwam keek ik ook m'n ogen uit jaquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:54 schreef Cherna het volgende:
quote:Op donderdag 19 juni 2014 18:07 schreef Bilge het volgende:
Foto's van het jongetje.Mooi filtertje over de foto's heengekwakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
zegt wie...?quote:Op donderdag 19 juni 2014 16:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, tientallen.......in de afgelopen maand.
quote:
quote:Officials in northern Paris said the boy, whose picture has not been verified by his family, was known to police and had been questioned a number of times this month in connection with a string of robberies
Walgelijk figuur ben je ook. Express het ontlastende deel weglaten en denken dat wij het niet zullen ontdekken. Hopeloos triest.quote:
16 is geen jongetje meer. Je schrijft dat alleen om medelijden op te wekken.quote:
Er zijn een heleboel criminelen die bij de politie (ook in NL) bekend staan als 'crimineel' maar geen strafblad hebben omdat er niet genoeg bewijs verzameld was, getuigen hun getuigenis introkken, de aanklacht niet is doorgezet of is ingetrokken enz. Het niet hebben van een strafblad zegt dus lang niet altijd alles. Daarnaast kan het ook nog zijn dat hij voortdurend optrok met notoire dieven die wel een strafblad hadden maar dat er nog geen zaak hard gemaakt had kunnen worden tegen hem zelf. Dan is het vermoeden ook erg sterk.quote:De burgemeester beweert dat de 16-jarige jongen bekend stond als 'notoire dief' (zie OP), terwijl 'officials' aangeven dat de jongen wel eens is ondervraagd door agenten maar geen strafblad heeft. Waarom verspreidt de burgemeester roddels? Wat is de betrouwbaarheid en relevantie van hearsay gossip?
Wanneer het recht, justitie en overheid de burger steeds weer laten vallen in de rechtsgang dan krijg je dit. Ik weet niet hoe lang jij een brave burger blijft als jij jarenlang voortdurend onder de terreur van zo'n groep moet leven van overlast, inbraken, diefstallen, vandalisme tot verkrachtingen aan toe en je nul op je rekest krijgt bij de instanties. Uiteindelijk mep jij zelf ook terug.quote:Zelfs áls de tiener daadwerkelijk diefstal heeft gepleegd hoeft hij toch niet doodgeslagen te worden? Hoe haal je het in je hoofd om zo'n walgelijke laffe middeleeuwse praktijk met roddels te rechtvaardigen?
Net de verkeerde tegengekomen denk ik ook....quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
Kan ik me geheel in vinden.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:33 schreef De_Pel het volgende:
Verdient het wel een soort van dus, al gaat dit wel erg ver, maar ze hadden beter z'n ouders met een bezoekje kunnen vereren lijkt me. Die hele kudde het beste direct deporteren, want die ga je nooit functionerend krijgen.
Uiteraard droevig dat zo'n ventje onder zulke omstandigheden moet opgroeien zonder enige vorm van fatsoenlijke opvoeding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |