abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juni 2014 @ 23:37:57 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_141228821
http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-in-Frankrijk.dhtml

In Frankrijk is met woede gereageerd op de zware mishandeling van een 16-jarige Roma-jongen. De tiener werd dit weekend bewusteloos gevonden in een winkelwagentje in Pierrefitte-sur-Seine nabij Parijs. President François Hollande spreekt van een "onvergeeflijke daad die alle principes waarop de Franse Republiek is gebouwd, overtreedt".

De omgeving waar de Roma-jongen woonde, in Pierrefitte-sur-Seine

"Deze handelingen zijn niet te rechtvaardigen", staat in zijn vandaag verspreide verklaring. Hij wil dat "alles wordt ingezet om de daders op te sporen". Aline Archimbaud van de Groene partij spreekt van "barbaars geweld als resultaat van stigmatisering en haatcampagnes".

De belagers zouden de jongen verdenken van inbraak en hem daarom hebben meegenomen uit het kamp waar hij woont en vervolgens ernstig hebben mishandeld. De groep vluchtte na de aanval uit het pand, waar de jongen met 200 Roma van overwegend Bulgaarse en Roemeense afkomst woont. De tiener wordt kunstmatig in coma gehouden. Volgens de burgemeester van Pierrefitt staat hij bekend als notoire dief.

Het Roemeense ministerie van Buitenlandse Zaken veroordeelde de aanval en riep de Franse autoriteiten op de verantwoordelijken voor de rechter te brengen. Boekarest was tevreden over de reactie van de Franse regering, maar toonde er zich "erg bezorgd" over dat andere Europese politici steeds weer met xenofobe en racistische uitspraken dergelijke gewelddadigheden uitlokken. Het slachtoffer is "vermoedelijk van Roemeense afkomst", aldus nog het ministerie

===============
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rtij-in-Parijs.dhtml

Roma-tiener (16) in coma na lynchpartij in Parijs

Een Roma-tiener vecht in een ziekenhuis in Parijs voor zijn leven na te zijn aangevallen door verschillende personen. Dat melden verschillende Franse media gisterenavond. Zijn aanvallers verdachten hem van een diefstal.
De 16-jarige jongen werd vrijdagavond bewusteloos aangetroffen in een winkelkarretje in Pierrefitte-sur-Seine, in het departement Seine-Saint-Denis.

Volgens de eerste resultaten van het onderzoek zou hij in elkaar zijn geslagen door een twaalftal lokale bewoners die hem verdachten van een inbraak. Zijn aanvallers zouden hem komen halen zijn in het Roma-kamp waar hij woonde en hem in een kelder hebben opgesloten. Zijn moeder verwittigde uiteindelijk de politie. Volgens de burgemeester van Pierrefitte-sur-Seine is de jongen gekend bij het gerecht voor diefstallen. Maandagavond was nog niemand opgepakt voor de feiten.

In het departement Seine-Saint-Denis zijn de voorbije jaren verscheide Roma-kampen ontstaan. Er leven naar schatting 20.000 Roma in Frankrijk. Volgens minderhedenverenigingen neemt de agressie tegenover Roma in Frankrijk toe. De voorzitter van het departement heeft de aanval al fors veroordeeld.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 23:38:18 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_141228964
Ach, collateral damage.
pi_141229042
Karma?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 23:49:49 #5
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_141229345
Wat een nare ervaring. Doen ze dit, leeft hij nog
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  dinsdag 17 juni 2014 @ 23:58:26 #6
423873 FuryOverkill
Go hard or go home.
pi_141229779
Wat zijn roma jongeren, zoiets als roma tomaten bij de C1000?
pi_141230511
Ik vind het heel dubbel: Zo'n aanval is natuurlijk niet goed te praten. Aan de andere kant, als de Staat faalt het recht te handhaven dan..

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 23:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Karma?
:{
pi_141230751
Het zure is dat de mensen die hij bestolen heeft, waarschijnlijk zijn rekening mogen betalen.

Om gezeur van een bepaalde kant te voorkomen, natuurlijk is hij zelf ook slachtoffer en zielig enzo ;(
pi_141234062
Die Hollande is toch wel echt een dramatische vent ook zeg. Je zal je als ex-wereldnatie maar door zo'n mongool laten leiden....:N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141235648
Kan gebeuren.
Ура для россии
pi_141237189
Die foto's....hoe kunnen mensen in hemelsnaam wonen in zo'n teringbende.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:53:14 #12
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_141237502
Risico van 't vak.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:54:40 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141237530
quote:
Volgens de burgemeester van Pierrefitt staat hij bekend als notoire dief
"Het was een goeie jongen die nooit iemand kwaad deed" in 3...2..1....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_141237538
Niet om dit voorval goed te praten. Volgens mij zorgen veel Roma daar wel voor aardige problemen.
  woensdag 18 juni 2014 @ 11:01:29 #15
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_141237741
Lol, Boekarest toonde zich 'erg bezorgd'. Ze behandelen zelf hun Roma als oud vuil.
pi_141237937
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 11:01 schreef Braindead2000 het volgende:
Lol, Boekarest toonde zich 'erg bezorgd'. Ze behandelen zelf hun Roma als oud vuil.
Volgens mij ook niet een direct willende groep mensen die er probeert iets van te maken.
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:00:38 #17
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_141239823
Roma's zijn stelend tuig, maar in een rechtstaat heeft niemand buiten de overheid het recht om anderen zo te behandelen. Ze hadden die jongen gewoon af moeten leveren bij het politiebureau.
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:05:32 #18
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_141239969
Je kunt niet blijven jatten en verwachten dat de inheemse bevolking het allemaal maar blijft pikken.

Hollande is hier ook verantwoordelijk voor, er moet gewoon een finale oplossing komen voor het Roma-probleem. In de vorm van vliegtuigtickets.
pi_141240075
quote:
"barbaars geweld als resultaat van stigmatisering en haatcampagnes"
quote:
Volgens de burgemeester van Pierrefitt staat hij bekend als notoire dief
Juist.
pi_141247054
Je kunt er als steelzigeuner nu eenmaal niet klakkeloos van uitgaan dat de slachtoffers van je daden alleen maar rechtschapen burgers, die geen vlieg kwaad zouden doen, zijn...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:54:58 #21
321876 Cherna
Fuck the System
pi_141247810
Zou niet denken dat dit nabij Parijs(Pierrefitte-sur-Seine) is. De omgeving lijkt op een sloppenwijk ergens in de derde wereld.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_141247942
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:54 schreef Cherna het volgende:
Zou niet denken dat dit nabij Parijs(Pierrefitte-sur-Seine) is. De omgeving lijkt op een sloppenwijk ergens in de derde wereld.
Ja, je kunt het rustig aan de Roma over laten om welke omgeving dan ook binnen een mum van tijd op een sloppenwijk te laten lijken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_141260298
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
Je kunt er als steelzigeuner nu eenmaal niet klakkeloos van uitgaan dat de slachtoffers van je daden alleen maar rechtschapen burgers, die geen vlieg kwaad zouden doen, zijn...
Je vraagt je af hoe het komt dat notoire dieven er altijd mee weg komen totdat ze de verkeerde slachtoffers tegenkomen.
Deze mishandeling is niet goed te praten, maar wie neemt het ooit op voor mensen die bestolen worden?
pi_141260390
quote:
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:21:46 #25
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_141263324
quote:
Slinger Google Afbeeldingen eens aan en zoek dan op "Lunik Kosice". Lunik is in dit geval een woonwijk in de Slowaakse stad Kosice waar duizenden roma's wonen.
pi_141272700
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Roma's zijn stelend tuig, maar in een rechtstaat heeft niemand buiten de overheid het recht om anderen zo te behandelen. Ze hadden die jongen gewoon af moeten leveren bij het politiebureau.
Daarom zijn zowel die Roma jongere als zijn belager strafbaar. Maar omdat een stelende Roma de normaalste zaak van de wereld is en iemand die daar wat aan doet een unicum is, is dit opeens nieuws.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_141287293
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Je kunt niet blijven jatten en verwachten dat de inheemse bevolking het allemaal maar blijft pikken.

Hollande is hier ook verantwoordelijk voor, er moet gewoon een finale oplossing komen voor het Roma-probleem. In de vorm van vliegtuigtickets.
Dat zeker 95-99 % van de Roma in Frankrijk niks te zoeken heeft en er een teringbende van maakt ben ik met je eens, maar de jongen heeft wel ingebroken in een Parijse achterbuurt die ook bekend staat als crimineel. Zou best kunnen zijn dat deze jongen afgeranseld werd door drugscriminelen, en dat zijn evenmin lievertjes. Misschien is het ook niet zo maar eerst kijken wie de daders zijn.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_141287423
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Lunik Kosice
Ik zou zeggen, kijk dan ook maar eens in de wijk Ferentari in Boekarest en Stolipinovo ijn de Bulgaarse stad Plovdiv, de laatste schijnt een van de grootste Roma-buurten in Europa te zijn. Dat ze daar nog met die Streetview wagens durven rond te rijden :o
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:14:51 #29
198365 Morendo
The Real Deal
pi_141287520
Tsja, you play with matches...

Wanneer niemand ze ooit tot pulp slaat dan is het rovende bestaan al helemaal aantrekkelijk natuurlijk.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 19 juni 2014 @ 15:26:15 #30
3542 Gia
User under construction
pi_141287861
Diefstal is strafbaar, maar mishandeling ook.

Als deze jongeman hieraan overlijdt, mogen wmb alle daders voor doodslag aangeklaagd worden.
pi_141288549
En dit krijg je al de overheid niks doet aan problemen die spelen in de maatschappij :N
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:21:12 #32
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_141289880
quote:
Aline Archimbaud van de Groene partij spreekt van "barbaars geweld als resultaat van stigmatisering en haatcampagnes".
Oh Aline weet blijkbaar al wie de daders zijn en wat hun motieven waren.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  donderdag 19 juni 2014 @ 16:25:49 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_141290034
probleem is natuurlijk dat hij verdacht was van het doen van een inbraak...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_141290123
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:21 schreef -Kadesh- het volgende:

[..]

Oh Aline weet blijkbaar al wie de daders zijn en wat hun motieven waren.
Knap toch? :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_141290467
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:25 schreef Re het volgende:
probleem is natuurlijk dat hij verdacht was van het doen van een inbraak...
Nee, tientallen.......in de afgelopen maand.
pi_141290633
quote:
99s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:46 schreef bijdehand het volgende:
En dit krijg je al de overheid niks doet aan problemen die spelen in de maatschappij :N
Dit ja. Mensen zullen eigen rechter gaan spelen als de overheid niks doet.
  donderdag 19 juni 2014 @ 17:45:37 #37
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141293067
Hollande is de grootste kneuzenpresident ooit :')

"Volgens de burgemeester van Pierrefitt staat hij bekend als notoire dief."

Dat zegt mij genoeg. Mensen die het beu waren bestolen te worden hebben zich gewoon gewroken. Natuurlijk hoort het zo niet, mishandeling is uit den boze. Maar dat krijg je nu eenmaal als iedereen met de overheid op kop toch maar vast houdt aan politieke correctheid :')
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_141293776
Foto's van het jongetje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De burgemeester beweert dat de 16-jarige jongen bekend stond als 'notoire dief' (zie OP), terwijl 'officials' aangeven dat de jongen wel eens is ondervraagd door agenten maar geen strafblad heeft. Waarom verspreidt de burgemeester roddels? Wat is de betrouwbaarheid en relevantie van hearsay gossip? Zelfs áls de tiener daadwerkelijk diefstal heeft gepleegd hoeft hij toch niet doodgeslagen te worden? Hoe haal je het in je hoofd om zo'n walgelijke laffe middeleeuwse praktijk met roddels te rechtvaardigen?
  donderdag 19 juni 2014 @ 18:12:10 #39
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141293942
quote:
Overal waar die Roma neerstrijken wordt het binnen een paar weken een vuile stinkbelt :r

Geldt wel vaker voor buurten met heleboel immigranten, altijd weer verloedering. Je vraagt je toch af hoe dat komt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_141293951
Dit soort berichten gaan we in Nederland ook nog wel krijgen. Marokkanen die kapot worden geslagen omdat men die criminele klootzakjes zat zijn.
pi_141294076
quote:
Eerste keer dat ik langs zo'n voorstad van Parijs kwam keek ik ook m'n ogen uit ja :{
Bizar.
  donderdag 19 juni 2014 @ 18:19:43 #42
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141294170
Als ik hier mijn echte mening zou neerzetten zou ik geband worden.
Dus..............gecondoleerd aan de nabestaanden.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_141294293
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 18:07 schreef Bilge het volgende:
Foto's van het jongetje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi filtertje over de foto's heengekwakt.
  donderdag 19 juni 2014 @ 18:54:13 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_141295353
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 16:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, tientallen.......in de afgelopen maand.
zegt wie...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_141296319
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juni 2014 18:54 schreef Re het volgende:

[..]

zegt wie...?
quote:
Officials in northern Paris said the boy, whose picture has not been verified by his family, was known to police and had been questioned a number of times this month in connection with a string of robberies
pi_141296663
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Walgelijk figuur ben je ook. Express het ontlastende deel weglaten en denken dat wij het niet zullen ontdekken. Hopeloos triest.
pi_141298422
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 18:07 schreef Bilge het volgende:
Foto's van het jongetje.
16 is geen jongetje meer. Je schrijft dat alleen om medelijden op te wekken.
quote:
De burgemeester beweert dat de 16-jarige jongen bekend stond als 'notoire dief' (zie OP), terwijl 'officials' aangeven dat de jongen wel eens is ondervraagd door agenten maar geen strafblad heeft. Waarom verspreidt de burgemeester roddels? Wat is de betrouwbaarheid en relevantie van hearsay gossip?
Er zijn een heleboel criminelen die bij de politie (ook in NL) bekend staan als 'crimineel' maar geen strafblad hebben omdat er niet genoeg bewijs verzameld was, getuigen hun getuigenis introkken, de aanklacht niet is doorgezet of is ingetrokken enz. Het niet hebben van een strafblad zegt dus lang niet altijd alles. Daarnaast kan het ook nog zijn dat hij voortdurend optrok met notoire dieven die wel een strafblad hadden maar dat er nog geen zaak hard gemaakt had kunnen worden tegen hem zelf. Dan is het vermoeden ook erg sterk.
quote:
Zelfs áls de tiener daadwerkelijk diefstal heeft gepleegd hoeft hij toch niet doodgeslagen te worden? Hoe haal je het in je hoofd om zo'n walgelijke laffe middeleeuwse praktijk met roddels te rechtvaardigen?
Wanneer het recht, justitie en overheid de burger steeds weer laten vallen in de rechtsgang dan krijg je dit. Ik weet niet hoe lang jij een brave burger blijft als jij jarenlang voortdurend onder de terreur van zo'n groep moet leven van overlast, inbraken, diefstallen, vandalisme tot verkrachtingen aan toe en je nul op je rekest krijgt bij de instanties. Uiteindelijk mep jij zelf ook terug.
pi_141304108

Verdient het wel een soort van dus, al gaat dit wel erg ver, maar ze hadden beter z'n ouders met een bezoekje kunnen vereren lijkt me. Die hele kudde het beste direct deporteren, want die ga je nooit functionerend krijgen.

Uiteraard droevig dat zo'n ventje onder zulke omstandigheden moet opgroeien zonder enige vorm van fatsoenlijke opvoeding.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_141304248
quote:
Net de verkeerde tegengekomen denk ik ook....
pi_141304273
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:33 schreef De_Pel het volgende:

Verdient het wel een soort van dus, al gaat dit wel erg ver, maar ze hadden beter z'n ouders met een bezoekje kunnen vereren lijkt me. Die hele kudde het beste direct deporteren, want die ga je nooit functionerend krijgen.

Uiteraard droevig dat zo'n ventje onder zulke omstandigheden moet opgroeien zonder enige vorm van fatsoenlijke opvoeding.
Kan ik me geheel in vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')