Dom vinden klinken ja, de mensen die het spreken dom vinden ook.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:27 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee klopt maar is het verboden om een dialect dom te vinden klinken?
ik ga je ook niet belachelijk maken, ik ka het toch gewoon do vinden klinken zonder dat ik persoonlijk je dom vindt?quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:28 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dom vinden klinken ja, de mensen die het spreken dom vinden ook.
Alleen moet je niet verbaasd opkijken als ze je niet willen helpen als je in hun territorium komt. Ik ben altijd gastvrij maar als iemand mij belachelijk maakt dan is het game over.
Dat ook, ik moet zeggen ik kom in Limburg altijd wel mensen tegen die zich aanpassen, alleen de oudere generatie spreekt vaak alleen nog Limburgs. Dat zijn oude mensen wellicht al dement die hebben niet veel scholing gehad terug in de tijd.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:27 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat beweer ik nergens, maar ik vind het gewoon ronduit belachelijk, omdat je oordeelt zonder überhaupt iets te weten over die mensen.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:28 schreef PeZu het volgende:
[..]
topics zijn dynamisch, onderwerpen verlopen
quote:
uhm ja niet geheel hetzelfde maar goedquote:
Ja maar hier speelde je aardig op de man, met incorrecte feiten wat niej is niets, in het Limburgs.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:29 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik ga je ook niet belachelijk maken, ik ka het toch gewoon do vinden klinken zonder dat ik persoonlijk je dom vindt?
als ik zeg dat je een lelijke sweater draagt zegt dat ook niet dat ik jou lelijk vind
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:12 schreef PeZu het volgende:
Wel beide net zo lelijk, leer gewoon praten joh, je hoeft niet als een achtergestelde te klinken
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:31 schreef PeZu het volgende:
[..]
ok man, net zo achterlijk, niet is niet en niej of nietu
Jezelf moedwillig een spraakgebrek aanleren
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:36 schreef PeZu het volgende:
[..]
doe niet zo aaangebrand joh, is nog zo'n teken van niet al te veel intelligentie
Nee, we hadden het niet over dat Nederlanders boven de rivieren kut lullen, dus hebben we het ook niet over je dialect aanpassen.quote:
nogmaals als ik vidn dat iets dom klinkt zegt dat niet dat ik vind dat die persoon dom isquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:27 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat beweer ik nergens, maar ik vind het gewoon ronduit belachelijk, omdat je oordeelt zonder überhaupt iets te weten over die mensen.
Nee, misschien niet, maar zo kom je wel over dan.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:33 schreef PeZu het volgende:
[..]
nogmaals als ik vidn dat iets dom klinkt zegt dat niet dat ik vind dat die persoon dom is
Altijd jammer als mensen zich druk maken om Limburg of zo, ze hebben niets anders om te doen de wereld wordt klein en kleiner, ze vervelen zich.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:32 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee, we hadden het niet over dat Nederlanders boven de rivieren kut lullen, dus hebben we het ook niet over je dialect aanpassen.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:33 schreef PeZu het volgende:
[..]
nogmaals als ik vidn dat iets dom klinkt zegt dat niet dat ik vind dat die persoon dom is
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:12 schreef PeZu het volgende:
Wel beide net zo lelijk, leer gewoon praten joh, je hoeft niet als een achtergestelde te klinken
Nogmaals hier speel je duidelijk op de man van iemand met een dialect.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:31 schreef PeZu het volgende:
[..]
ok man, net zo achterlijk, niet is niet en niej of nietu
Jezelf moedwillig een spraakgebrek aanleren
boven de rivren is nogal een ruim begrip en lang niet elke gebied heeft daar een nadrukkelijk dialect dus nee inderdaad wat ik al zei niet geheel hetzelfdequote:Op woensdag 18 juni 2014 14:32 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee, we hadden het niet over dat Nederlanders boven de rivieren kut lullen, dus hebben we het ook niet over je dialect aanpassen.
ja wat staat er, achterlijk te klinken niet achterlijk zijnquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:34 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nogmaals hier speel je duidelijk op de man van iemand met een dialect.
Lekker op iedere slak zout leggen. Jeetje, wat zal jouw vriendin veel plezier aan jou hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:34 schreef PeZu het volgende:
[..]
boven de rivren is nogal een ruim begrip en lang niet elke gebied heeft daar een nadrukkelijk dialect dus nee inderdaad wat ik al zei niet geheel hetzelfde
Niemand heeft geen dialect. Want wie spreekt het pure Engels zonder dialect? De Britten? De Merikanen de Australische? Overal is een Dialect. Er is geen pure taal, want je moet een standaard zoeken die dan als standaard beschouwd wordt. Echter is die standaard nooit puur an sich.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:34 schreef PeZu het volgende:
[..]
boven de rivren is nogal een ruim begrip en lang niet elke gebied heeft daar een nadrukkelijk dialect dus nee inderdaad wat ik al zei niet geheel hetzelfde
Ik zie hem al klagen over de kleur lingerie die niet past bij het jaargetij.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:35 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Lekker op iedere slak zout leggen. Jeetje, wat zal jouw vriendin veel plezier aan jou hebben.
Nee nee, dat het geen setje is.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:36 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Niemand heeft geen dialect. Want wie spreekt het pure Engels zonder dialect? De Britten? De Merikanen de Australische? Overal is een Dialect. Er is geen pure taal, want je moet een standaard zoeken die dan als standaard beschouwd wordt. Echter is die standaard nooit puur an sich.
Rekenen is puur omdat we het er allemaal over eens zijn en dan wordt een KG/LBS/Newtons wel gezien als een dialect net zoals inch/cm/ etc maar je kunt ze allemaal terug rekenen van de een naar de andere. Taal is echter niet zo....
[..]
Ik zie hem al klagen over de kleur lingerie die niet past bij het jaargetij.
ja maar in het gebied boven de riveren zijn er dus niet zoveel gebieden waar zo uitvoerig een streektaal wordt gesproken eerder dialecten dus wat ik al zei dat vergelijk gaat niet opquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:36 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Niemand heeft geen dialect. Want wie spreekt het pure Engels zonder dialect? De Britten? De Merikanen de Australische? Overal is een Dialect. Er is geen pure taal, want je moet een standaard zoeken die dan als standaard beschouwd wordt. Echter is die standaard nooit puur an sich.
Rekenen is puur omdat we het er allemaal over eens zijn en dan wordt een KG/LBS/Newtons wel gezien als een dialect net zoals inch/cm/ etc maar je kunt ze allemaal terug rekenen van de een naar de andere. Taal is echter niet zo....
[..]
Ik zie hem al klagen over de kleur lingerie die niet past bij het jaargetij.
quote:
Maar waar spreekt men dan puur 'echt' Nederlands. Taal is iets dat gemaakt is zonder mensen dat in spreken en klank niet berust op feiten. Dus wie het 'echte' Nederlands spreekt dan moet men een standaard nemen ergens in een gebied, maar dan nog is het door mensen gekozen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:38 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja maar in het gebied boven de riveren zijn er dus niet zoveel gebieden waar zo uitvoerig een streektaal wordt gesproken eerder dialecten dus wat ik al zei dat vergelijk gaat niet op
Oh, maar dan hebben we het sowieso niet over Brabant, daar hebben ze namelijk geen streektaal.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:38 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja maar in het gebied boven de riveren zijn er dus niet zoveel gebieden waar zo uitvoerig een streektaal wordt gesproken eerder dialecten dus wat ik al zei dat vergelijk gaat niet op
Vergeef hem hij heeft de feiten niet zo op een rijtje.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:39 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Oh, maar dan hebben we het sowieso niet over Brabant, daar hebben ze namelijk geen streektaal.
blauw oog, fokking doe gewoon het in de goede volgorde, ordnung muss sein!!quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:38 schreef Spongeboss het volgende:
[..]De jarretels zijn vast ook verkeerd dat ziet dom uit.
[..]
Maar waar spreekt men dan puur 'echt' Nederlands. Taal is iets dat gemaakt is zonder mensen dat in spreken en klank niet berust op feiten. Dus wie het 'echte' Nederlands spreekt dan moet men een standaard nemen ergens in een gebied, maar dan nog is het door mensen gekozen.
Rekenen is echter altijd puur, omdat het enkel geschreven is. Zouden wij taal enkel schrijven en niet spreken dan had iedereen puur Nederlands mits ze zich aan de regeltjes houden.
Klank kun je echter niet vaststellen wel bij muziek instrument niet bij uitspraak.
Mja, het gaat altijd over HET ZUIDEN en daar behoort Brabant ook toe natuurlijk, dus ik voel me allicht aangesproken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:40 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Vergeef hem hij heeft de feiten niet zo op een rijtje.
Ja ik ook ik lig nog zuidelijker.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:41 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mja, het gaat altijd over HET ZUIDEN en daar behoort Brabant ook toe natuurlijk, dus ik voel me allicht aangesproken.
fokkingquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:41 schreef PeZu het volgende:
[..]
blauw oog, fokking doe gewoon het in de goede volgorde, ordnung muss sein!!
jullie hebben het toch ook gelijk over boven de rivierenquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:41 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mja, het gaat altijd over HET ZUIDEN en daar behoort Brabant ook toe natuurlijk, dus ik voel me allicht aangesproken.
Jij hebt het over streektaal, maar dat spreken we in Brabant niet. Dus dan kan je Brabant ook nergens op aanspreken, aangezien wij dat ook niet mogen in Utrecht.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:42 schreef PeZu het volgende:
[..]
jullie hebben het toch ook gelijk over boven de rivieren
pot en ketel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |