abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:28:20 #101
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_141244652
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:27 schreef PeZu het volgende:

[..]

nee klopt maar is het verboden om een dialect dom te vinden klinken?
Dom vinden klinken ja, de mensen die het spreken dom vinden ook.

Alleen moet je niet verbaasd opkijken als ze je niet willen helpen als je in hun territorium komt. Ik ben altijd gastvrij maar als iemand mij belachelijk maakt dan is het game over.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:29:34 #102
138448 PeZu
Suspended animation
pi_141244689
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:28 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Dom vinden klinken ja, de mensen die het spreken dom vinden ook.

Alleen moet je niet verbaasd opkijken als ze je niet willen helpen als je in hun territorium komt. Ik ben altijd gastvrij maar als iemand mij belachelijk maakt dan is het game over.
ik ga je ook niet belachelijk maken, ik ka het toch gewoon do vinden klinken zonder dat ik persoonlijk je dom vindt?

als ik zeg dat je een lelijke sweater draagt zegt dat ook niet dat ik jou lelijk vind :D
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:29:47 #103
419250 Spongeboss
pi_141244697
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:27 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Dat beweer ik nergens, maar ik vind het gewoon ronduit belachelijk, omdat je oordeelt zonder überhaupt iets te weten over die mensen.
Dat ook, ik moet zeggen ik kom in Limburg altijd wel mensen tegen die zich aanpassen, alleen de oudere generatie spreekt vaak alleen nog Limburgs. Dat zijn oude mensen wellicht al dement die hebben niet veel scholing gehad terug in de tijd.

Maar goed ik vind het jammer als mensen het zuiden wegzetten als dom of Limburgers hekelen. Die moeten maar wegblijven.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_141244703
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:28 schreef PeZu het volgende:

[..]

topics zijn dynamisch, onderwerpen verlopen ^O^
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:12 schreef PeZu het volgende:

[..]

hebben we het daar nu over dan?
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:31:27 #105
138448 PeZu
Suspended animation
pi_141244769
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:29 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

[..]

uhm ja niet geheel hetzelfde maar goed :D :P
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:32:28 #106
419250 Spongeboss
pi_141244810
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:29 schreef PeZu het volgende:

[..]

ik ga je ook niet belachelijk maken, ik ka het toch gewoon do vinden klinken zonder dat ik persoonlijk je dom vindt?

als ik zeg dat je een lelijke sweater draagt zegt dat ook niet dat ik jou lelijk vind :D
Ja maar hier speelde je aardig op de man, met incorrecte feiten wat niej is niets, in het Limburgs.

Verder speel je op de man en veronderstel je dat ze moedwillig een spraakgebrek aangeleerd hebben, een accent/taal dom vinden is iets anders dan wat je daar deed. Zelf reflectie is een lastige.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:12 schreef PeZu het volgende:
Wel beide net zo lelijk, leer gewoon praten joh, je hoeft niet als een achtergestelde te klinken :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:31 schreef PeZu het volgende:

[..]

ok man, net zo achterlijk, niet is niet en niej of nietu

Jezelf moedwillig een spraakgebrek aanleren :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:36 schreef PeZu het volgende:

[..]

doe niet zo aaangebrand joh, is nog zo'n teken van niet al te veel intelligentie :{
pi_141244819
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:31 schreef PeZu het volgende:

[..]

uhm ja niet geheel hetzelfde maar goed :D :P
Nee, we hadden het niet over dat Nederlanders boven de rivieren kut lullen, dus hebben we het ook niet over je dialect aanpassen.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:33:05 #108
138448 PeZu
Suspended animation
pi_141244834
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:27 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Dat beweer ik nergens, maar ik vind het gewoon ronduit belachelijk, omdat je oordeelt zonder überhaupt iets te weten over die mensen.
nogmaals als ik vidn dat iets dom klinkt zegt dat niet dat ik vind dat die persoon dom is
pi_141244845
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:33 schreef PeZu het volgende:

[..]

nogmaals als ik vidn dat iets dom klinkt zegt dat niet dat ik vind dat die persoon dom is
Nee, misschien niet, maar zo kom je wel over dan.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:33:30 #110
419250 Spongeboss
pi_141244851
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:32 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Nee, we hadden het niet over dat Nederlanders boven de rivieren kut lullen, dus hebben we het ook niet over je dialect aanpassen.
Altijd jammer als mensen zich druk maken om Limburg of zo, ze hebben niets anders om te doen de wereld wordt klein en kleiner, ze vervelen zich.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:34:04 #111
419250 Spongeboss
pi_141244867
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:33 schreef PeZu het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:12 schreef PeZu het volgende:
Wel beide net zo lelijk, leer gewoon praten joh, je hoeft niet als een achtergestelde te klinken :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:31 schreef PeZu het volgende:

[..]

ok man, net zo achterlijk, niet is niet en niej of nietu

Jezelf moedwillig een spraakgebrek aanleren :D
Nogmaals hier speel je duidelijk op de man van iemand met een dialect.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:34:16 #112
138448 PeZu
Suspended animation
pi_141244874
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:32 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

boven de rivren is nogal een ruim begrip en lang niet elke gebied heeft daar een nadrukkelijk dialect dus nee inderdaad wat ik al zei niet geheel hetzelfde
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:35:11 #113
138448 PeZu
Suspended animation
pi_141244904
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:34 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nogmaals hier speel je duidelijk op de man van iemand met een dialect.
ja wat staat er, achterlijk te klinken niet achterlijk zijn
pi_141244920
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:34 schreef PeZu het volgende:

[..]

boven de rivren is nogal een ruim begrip en lang niet elke gebied heeft daar een nadrukkelijk dialect dus nee inderdaad wat ik al zei niet geheel hetzelfde
Lekker op iedere slak zout leggen. Jeetje, wat zal jouw vriendin veel plezier aan jou hebben.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:36:06 #115
419250 Spongeboss
pi_141244940
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:34 schreef PeZu het volgende:

[..]

Niemand heeft geen dialect. Want wie spreekt het pure Engels zonder dialect? De Britten? De Merikanen de Australische? Overal is een Dialect. Er is geen pure taal, want je moet een standaard zoeken die dan als standaard beschouwd wordt. Echter is die standaard nooit puur an sich.

Rekenen is puur omdat we het er allemaal over eens zijn en dan wordt een KG/LBS/Newtons wel gezien als een dialect net zoals inch/cm/ etc maar je kunt ze allemaal terug rekenen van de een naar de andere. Taal is echter niet zo....

quote:
10s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:35 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Lekker op iedere slak zout leggen. Jeetje, wat zal jouw vriendin veel plezier aan jou hebben.
Ik zie hem al klagen over de kleur lingerie die niet past bij het jaargetij. :')
pi_141245020
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:36 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Niemand heeft geen dialect. Want wie spreekt het pure Engels zonder dialect? De Britten? De Merikanen de Australische? Overal is een Dialect. Er is geen pure taal, want je moet een standaard zoeken die dan als standaard beschouwd wordt. Echter is die standaard nooit puur an sich.

Rekenen is puur omdat we het er allemaal over eens zijn en dan wordt een KG/LBS/Newtons wel gezien als een dialect net zoals inch/cm/ etc maar je kunt ze allemaal terug rekenen van de een naar de andere. Taal is echter niet zo....

[..]

Ik zie hem al klagen over de kleur lingerie die niet past bij het jaargetij. :')
Nee nee, dat het geen setje is.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:38:51 #117
138448 PeZu
Suspended animation
pi_141245053
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:36 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

[..]

ja maar in het gebied boven de riveren zijn er dus niet zoveel gebieden waar zo uitvoerig een streektaal wordt gesproken eerder dialecten dus wat ik al zei dat vergelijk gaat niet op
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:38:52 #118
419250 Spongeboss
pi_141245055
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:37 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Nee nee, dat het geen setje is.
:'( De jarretels zijn vast ook verkeerd dat ziet dom uit.

quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:38 schreef PeZu het volgende:

[..]

ja maar in het gebied boven de riveren zijn er dus niet zoveel gebieden waar zo uitvoerig een streektaal wordt gesproken eerder dialecten dus wat ik al zei dat vergelijk gaat niet op
Maar waar spreekt men dan puur 'echt' Nederlands. Taal is iets dat gemaakt is zonder mensen dat in spreken en klank niet berust op feiten. Dus wie het 'echte' Nederlands spreekt dan moet men een standaard nemen ergens in een gebied, maar dan nog is het door mensen gekozen.

Rekenen is echter altijd puur, omdat het enkel geschreven is. Zouden wij taal enkel schrijven en niet spreken dan had iedereen puur Nederlands mits ze zich aan de regeltjes houden.

Klank kun je echter niet vaststellen wel bij muziek instrument niet bij uitspraak.
pi_141245071
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:38 schreef PeZu het volgende:

[..]

Oh, maar dan hebben we het sowieso niet over Brabant, daar hebben ze namelijk geen streektaal.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:40:55 #120
419250 Spongeboss
pi_141245126
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:39 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Oh, maar dan hebben we het sowieso niet over Brabant, daar hebben ze namelijk geen streektaal.
Vergeef hem hij heeft de feiten niet zo op een rijtje.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:41:09 #121
138448 PeZu
Suspended animation
pi_141245135
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:38 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

:'( De jarretels zijn vast ook verkeerd dat ziet dom uit.

[..]

Maar waar spreekt men dan puur 'echt' Nederlands. Taal is iets dat gemaakt is zonder mensen dat in spreken en klank niet berust op feiten. Dus wie het 'echte' Nederlands spreekt dan moet men een standaard nemen ergens in een gebied, maar dan nog is het door mensen gekozen.

Rekenen is echter altijd puur, omdat het enkel geschreven is. Zouden wij taal enkel schrijven en niet spreken dan had iedereen puur Nederlands mits ze zich aan de regeltjes houden.

Klank kun je echter niet vaststellen wel bij muziek instrument niet bij uitspraak.
blauw oog, fokking doe gewoon het in de goede volgorde, ordnung muss sein!!
pi_141245147
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:40 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Vergeef hem hij heeft de feiten niet zo op een rijtje.
Mja, het gaat altijd over HET ZUIDEN en daar behoort Brabant ook toe natuurlijk, dus ik voel me allicht aangesproken.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:42:20 #123
419250 Spongeboss
pi_141245171
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:41 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Mja, het gaat altijd over HET ZUIDEN en daar behoort Brabant ook toe natuurlijk, dus ik voel me allicht aangesproken.
Ja ik ook ik lig nog zuidelijker. :'(

quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:41 schreef PeZu het volgende:

[..]

blauw oog, fokking doe gewoon het in de goede volgorde, ordnung muss sein!!
fokking :') Dat is pas echt puur Nederlands netjes ik ben onder de indruk, waar heb je dat idiote woord opgesnorkeld? Ordnung moet met een hoofdletter overigens, je Duits is dus zwak.
  woensdag 18 juni 2014 @ 14:42:39 #124
138448 PeZu
Suspended animation
pi_141245184
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:41 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

jullie hebben het toch ook gelijk over boven de rivieren :D

pot en ketel
pi_141245239
quote:
17s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:42 schreef PeZu het volgende:

[..]

jullie hebben het toch ook gelijk over boven de rivieren :D

pot en ketel
Jij hebt het over streektaal, maar dat spreken we in Brabant niet. Dus dan kan je Brabant ook nergens op aanspreken, aangezien wij dat ook niet mogen in Utrecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')