Steven pakt ze kump good.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:54 schreef DataMoshed-SpaDinner het volgende:
Man, man, man. Wat 'n verstand...
Dat klopt in het limburg hebben we ook geen stam als niet waar we wat achter plakken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:31 schreef PeZu het volgende:
[..]
ok man, net zo achterlijk, niet is niet en niej of nietu
Jezelf moedwillig een spraakgebrek aanleren
Definitie van accentloos? Neem nu de engelse taal de Britse hebben een accent de Merikanen ook. Als je dus Engels leert kan je een van de twee kiezen of je kan lekker gek doen en voor Australisch kiezen etc. Maar je hebt altijd wel een accent in iets.quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:21 schreef HostiMeister het volgende:
Limburgers die niet accentloos kunnen praten
Rotterdammers die niet normaal kunnen praten![]()
Moeilijk doen over accenten.![]()
Nederlanders![]()
Mensen![]()
Taal
TS
waarom moet ik daar onderzoek naar doen, je hoort toch zelf ook wel dat het achterlijk klinktquote:Op woensdag 18 juni 2014 11:10 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dat klopt in het limburg hebben we ook geen stam als niet waar we wat achter plakken.
Het is: neet of nea
Natuurlijk had je dit geweten als je een intelligenter onderzoek had gedaan in plaats van alles uit je reet te toveren.
Omdat jij zegt dat het niet - niej is of shit, terwijl wij neet gebruiken. Dan zit jij hartstikke fout.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:11 schreef PeZu het volgende:
[..]
waarom moet ik daar onderzoek naar doen, je hoort toch zelf ook wel dat het achterlijk klinkt
het was een voorbeeld pannekoek, ik ga met toch niet verdiepen in hoe jullie precies de taal verkrachten , dat jullie het verkrachten ius al erg genoeg en dat je het verdedigd is al helemaal kansloos, leer gewoon praten joh rand aapquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:00 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Omdat jij zegt dat het niet - niej is of shit, terwijl wij neet gebruiken. Dan zit jij hartstikke fout.
Het is hetzelfde dat ik een Hollander belachelijk maak dat hij op de verkeerde helft van de weg rijd, oh nee dat zijn de Engelse... Wat ik tracht te zeggen is doe eerst je research en dan mag jij je zielige mening ook verkondigen. Als je echte geen benul hebt van het onderwerp waar je over spreekt hou dan gewoon je bakkes of in dit geval je vingers thuis.
Limburgs klinkt overigens belachelijk in jouw ogen, maar het is niet zo dat PeZu uitmaakt wat de waarheid is. Ik vind jou bijvoorbeeld belachelijk maar wat ik vind is niet wil en wet van de wereld.
Gr gr.
Een feit dat niet klopt is een feit dat niet klopt. Dus wat is er krom aan de vergelijking?quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:06 schreef PeZu het volgende:
[..]
het was een voorbeeld pannekoek, ik ga met toch niet verdiepen in hoe jullie precies de taal verkrachten , dat jullie het verkrachten ius al erg genoeg en dat je het verdedigd is al helemaal kansloos, leer gewoon praten joh rand aap
wat een krom vergelijk btw met op de verkeerde helft vd weg rijden
niet standaard dus, dus leer praten of leer met de kritiek om te gaanquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:07 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Een feit dat niet klopt is een feit dat niet klopt. Dus wat is er krom aan de vergelijking?
Welke taal verkrachten we overigens?
Nedersaksisch en Limburgs
Het Nedersaksisch (in 1996) en het Limburgs (in 1997) zijn erkend als regionale talen onder het Europees Handvest. Deze erkenning geeft de betrokken provincies en gemeenten de mogelijkheid om een eigen beleid voor deze regionale talen te voeren. Daarmee bevorderen zij het cultureel erfgoed van Nederland. Zij geven bijvoorbeeld subsidies aan lokale toneelverenigingen en regionale omroepen die voor een deel in deze talen uitzenden. Het Limburgs en het Nedersaksisch zijn niet gestandaardiseerde talen. Zo kent het Nedersaksisch verschillende varianten, waaronder het Gronings, het Drents en het Twents.
zijn erkend als regionale talen onder het Europees Handvest.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:09 schreef PeZu het volgende:
[..]
niet standaard dus, dus leer praten of leer met de kritiek om te gaan
Gaan ze dat boven de rivieren dan ook leren? Want volgens hen praten ze allemaaaaaaal beschaafd Nederlands, terwijl ze allemaal compleet anders lullenquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:09 schreef PeZu het volgende:
[..]
niet standaard dus, dus leer praten of leer met de kritiek om te gaan
quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:12 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Gaan ze dat boven de rivieren dan ook leren? Want volgens hen praten ze allemaaaaaaal beschaafd Nederlands, terwijl ze allemaal compleet anders lullen
hebben we het daar nu over dan?quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:12 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Gaan ze dat boven de rivieren dan ook leren? Want volgens hen praten ze allemaaaaaaal beschaafd Nederlands, terwijl ze allemaal compleet anders lullen
De pot verwijt de ketel dat ie zwart zietquote:
Pas op maak PeZu zijn droomwereld niet kapot, want het zuiden is oh zo dom. Wij hebben een taal verkracht.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dat ie zwart zietoh en for the record: in 2011 was Eindhoven de slimste regio van de wereld, ondanks dat knullenaccentje van ons waardoor we toch oh zo dom lijken.
Och iemand heeft met de wc pot lopen te rammelen, jij ook hier in een Limburg bashtopic.quote:
/care, ik ga wel bij België horen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:14 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Pas op maak PeZu zijn droomwereld niet kapot, want het zuiden is oh zo dom. Wij hebben een taal verkracht.
nee jij zegt dat ik niks mag vind van limburgs omdat anderen ook rara kunen pratenquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dat ie zwart zietoh en for the record: in 2011 was Eindhoven de slimste regio van de wereld, ondanks dat knullenaccentje van ons waardoor we toch oh zo dom lijken.
Ja ik bij Duitsland of België, ze gaan maar lekker dat kwartje van Kok betalen en hoge accijnzen ik koop die shit lekker in Duitsland.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:15 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
/care, ik ga wel bij België horen.
Je definitie is al raar, als je zegt raar praten, dan is ieder ander land met een andere taal raar. FYI met Sankrit is de taal begonnen maar jij begrijpt daar vast geen flikker van, dus hah sankrit is gewoon dom in jouw ogen?quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:15 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee jij zegt dat ik niks mag vind van limburgs omdat anderen ook rara kunen praten
dat is huilie huillie maar hullie dan van jou
als jij een glas stuk gooit ga jhe toch ook niet roepen maar in epe deden ze dat ook, het is toch jouw gefaal
ja niet standaard, en waar zitten we hier op fok,nl of fok.limburg?quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:11 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
zijn erkend als regionale talen onder het Europees Handvest.
Niet standaard wel regionaal? Wat snap jij daar niet aan? Ik mag het toch zeker gewoon spreken in mijn provincie. Overigens kom ik nooit boven Limburg uit België en Duitsland zijn beter. En kom jij dan Duits praten, jullie kunnen voor geen meter Duits praten met die verkrachte je stikt ergens in g.
Ik geniet wel van mijn goede Duits sprach.
Hullie!! Bende Brabants ant lullen jonguuuuh!quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:15 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee jij zegt dat ik niks mag vind van limburgs omdat anderen ook rara kunen praten
dat is huilie huillie maar hullie dan van jou
als jij een glas stuk gooit ga jhe toch ook niet roepen maar in epe deden ze dat ook, het is toch jouw gefaal
Dis shit is crazeeeeh, studeren voor een fractie van wat je hier moet dokkenquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:15 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja ik bij Duitsland of België, ze gaan maar lekker dat kwartje van Kok betalen en hoge accijnzen ik koop die shit lekker in Duitsland.
Oh sorry ik zat de hele tijd Limburgs te tikkens?quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:16 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja niet standaard, en waar zitten we hier op fok,nl of fok.limburg?
hoe weet jij nou of ik wel of niet goed duits spreek, wat een aanname hee
nee ik vind dat ze in ieder land raar praten, sommige talen klinken mooi, andere niet, en het limburgs klinkt gewoon domquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:15 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja ik bij Duitsland of België, ze gaan maar lekker dat kwartje van Kok betalen en hoge accijnzen ik koop die shit lekker in Duitsland.
[..]
Je definitie is al raar, als je zegt raar praten, dan is ieder ander land met een andere taal raar. FYI met Sankrit is de taal begonnen maar jij begrijpt daar vast geen flikker van, dus hah sankrit is gewoon dom in jouw ogen?
Dat iets anders is of afwijkt van jouw taal maakt het niet raar, dat jouw autisme daar niet mee kan dealen is een ander verhaal.
Ja België is daar wel heel mooi in. Duits bier is ook netquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:17 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Hullie!! Bende Brabants ant lullen jonguuuuh!
Echt, het cared me niet zoveel wat je er van denkt dat ik Brabants, Limburgs of whatever lul, het gaat er meer om dat degene die commentaar leveren net zo zwaar of nog een zwaarder accent/dialect lullen dan diegene op wie ze commentaar leveren.
Oh en glazen kapot gooien doe ik vaak. Meestal geef ik dan mijn baas de schuld.
[..]
Dis shit is crazeeeeh, studeren voor een fractie van wat je hier moet dokken
dat weet je in dit geval nietquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:17 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Hullie!! Bende Brabants ant lullen jonguuuuh!
Echt, het cared me niet zoveel wat je er van denkt dat ik Brabants, Limburgs of whatever lul, het gaat er meer om dat degene die commentaar leveren net zo zwaar of nog een zwaarder accent/dialect lullen dan diegene op wie ze commentaar leveren.
Oh en glazen kapot gooien doe ik vaak. Meestal geef ik dan mijn baas de schuld.
[..]
Dis shit is crazeeeeh, studeren voor een fractie van wat je hier moet dokken
Ik vind een hoog hollands accent dom klinken, haalt het bloed onder mijn nagels vandaan, maar ik zeik daar niet over. Kortom als het je niet aanstaat blijf weg uit Limburg. Hypocriet stuk wreten dat naar Valkenburg op vakantie gaat omdat jullie zo zuinig zijn dat Spanje etc te duur is.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:18 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee ik vind dat ze in ieder land raar praten, sommige talen klinken mooi, andere niet, en het limburgs klinkt gewoon dom
Alleen hij mag dat zijn wil is wet.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:19 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee, maar net zoals jij aannames doet, doe ik die ook.
spreek het dan ook eens johquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:18 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Oh sorry ik zat de hele tijd Limburgs te tikkens?Iedere Limburger maakt hier toch gebruik van gewoon Nederlands of ben ik dom?
Jouw Duits accent zal vast raar zijn, durf te wedden dat jij geen goeie Duitse G kan maken.
Gelukkig hoeft dat niet als je in Drenthe of Groningen op vakantie gaat.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:20 schreef PeZu het volgende:
[..]
spreek het dan ook eens joh![]()
ga je op vakantie in eigen land met je om vertaling vragen als je ergens wordt geholpen, belachelijk gewoon
hoog hollands? dat spraken ze in zuid afrika daar mag je van mij best over zeikenquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:19 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ik vind een hoog hollands accent dom klinken, haalt het bloed onder mijn nagels vandaan, maar ik zeik daar niet over. Kortom als het je niet aanstaat blijf weg uit Limburg. Hypocriet stuk wreten dat naar Valkenburg op vakantie gaat omdat jullie zo zuinig zijn dat Spanje etc te duur is.
[..]
Alleen hij mag dat zijn wil is wet.
Waarom zou ik vertalingen moeten vragen, ik neem aan dat ik al dubbel en dik bewezen heb dat ik de Nederlandse taal wel genoeg bezit om te kunnen functioneren buiten Limburg.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:20 schreef PeZu het volgende:
[..]
spreek het dan ook eens joh![]()
ga je op vakantie in eigen land met je om vertaling vragen als je ergens wordt geholpen, belachelijk gewoon
Nee ik bedoel zo'n hoge kut stem met een rollende R en een G die zo onnatuurlijk klinkt dat je denkt dat hij op je gaat spugen - de spreker-quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:21 schreef PeZu het volgende:
[..]
hoog hollands? dat spraken ze in zuid afrika daar mag je van mij best over zeiken
dat spreek je er hun op aanquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:21 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Gelukkig hoeft dat niet als je in Drenthe of Groningen op vakantie gaat.Oh wacht, ik heb familie in Den Helder en soms heb ik ook geen flauw idee waar ze over lullen.
Hard zoeken dan.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:22 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Waarom zou ik vertalingen moeten vragen, ik neem aan dat ik al dubbel en dik bewezen heb dat ik de Nederlandse taal wel genoeg bezit om te kunnen functioneren buiten Limburg.
Maar waarom zou ik Nederlands moeten spreken in mijn eigen regio waar er een erkende streektaal is? Als ik Limburgs wil praten in Limburg moet ik dat toch zelf weten? Als je daar niet mee kan omgaan dan stel ik voor dat je verhuist naar een land waar ze maar één taal hebben.
In Friesland kan je er sowieso weinig van zeggen, want dat is een erkende taal.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:22 schreef PeZu het volgende:
[..]
dat spreek je er hun op aan![]()
zou ik ook doen
en als ik in Friesland ben vind ik ook storend dat je om vertaling moet vragen ja
My point exactly, wat moet deze man wel niet van Luxemburg vinden?quote:
Moet je maar niet naar Friesland gaan als je de taal idioot en belachelijk noemt, dan heb je daar ook gaar niets te zoeken.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:22 schreef PeZu het volgende:
[..]
dat spreek je er hun op aan![]()
zou ik ook doen
en als ik in Friesland ben vind ik ook storend dat je om vertaling moet vragen ja
van mij mag je maar zodra je merkt dat een ander limburgs niet verstaat etc kun je gewoon overschakelen maar dat doen er een hoop niet en dat is toch wel treurigquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:22 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Waarom zou ik vertalingen moeten vragen, ik neem aan dat ik al dubbel en dik bewezen heb dat ik de Nederlandse taal wel genoeg bezit om te kunnen functioneren buiten Limburg.
Maar waarom zou ik Nederlands moeten spreken in mijn eigen regio waar er een erkende streektaal is? Als ik Limburgs wil praten in Limburg moet ik dat toch zelf weten? Als je daar niet mee kan omgaan dan stel ik voor dat je verhuist naar een land waar ze maar één taal hebben.
[..]
Nee ik bedoel zo'n hoge kut stem met een rollende R en een G die zo onnatuurlijk klinkt dat je denkt dat hij op je gaat spugen - de spreker-
Ja, maar dat heeft compleet niets te maken met of de taal dom klinkt en dat slaat ook gewoon nergens op.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:24 schreef PeZu het volgende:
[..]
van mij mag je maar zodra je merkt dat een ander limburgs niet verstaat etc kun je gewoon overschakelen maar dat doen er een hoop niet en dat is toch wel treurig
Zelfs in Limburg of Noord-Brabant ook niet, stel ik heb een hekel aan de Chinese taal, of Russisch dan ga ik daar toch niet heen om daarna te gaan lopen zeiken over die talen. Deze kerel is gewoon zo vastgeroest in het Nederlands dat het overal maar gesproken moet worden.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:22 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
In Friesland kan je er sowieso weinig van zeggen, want dat is een erkende taal.
In Amsterdam misschien niet, maar ik zeik vaak wel ahahaha.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:25 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Zelfs in Limburg of Noord-Brabant ook niet, stel ik heb een hekel aan de Chinese taal, of Russisch dan ga ik daar toch niet heen om daarna te gaan lopen zeiken over die talen. Deze kerel is gewoon zo vastgeroest in het Nederlands dat het overal maar gesproken moet worden.
Ik spreek overigens altijd Nederlands tegen mensen die geen Limburgs praten, maar als ik met een Limburger, Limburgs praat hoeft niemand daar over te zeiken. Als twee Duitsers Duits praten door Amsterdam of Polen Pools dan zeikt ook niemand.
Ja voor jou zou ik eigenlijk niet omschakelen, ik schakel om voor mensen met respect. Mensen die mij dom noemen omdat ik Limburgs heb, die ga ik de weg niet wijzen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:24 schreef PeZu het volgende:
[..]
van mij mag je maar zodra je merkt dat een ander limburgs niet verstaat etc kun je gewoon overschakelen maar dat doen er een hoop niet en dat is toch wel treurig
klopt maar ik doe het welquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:22 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
In Friesland kan je er sowieso weinig van zeggen, want dat is een erkende taal.
quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:23 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
My point exactly, wat moet deze man wel niet van Luxemburg vinden?Hij zou rechtop creperen.
[..]
Moet je maar niet naar Friesland gaan als je de taal idioot en belachelijk noemt, dan heb je daar ook gaar niets te zoeken.
Maak er een topic over, daar gaat dit topic niet om.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:26 schreef PeZu het volgende:
we leven nog wel in nederland heh, als je als nederlander niet je taal of dialect kan aanpassen naar andere nederlanders die in je regio komen ben je gewoon een brakke dakpan
nee klopt maar is het verboden om een dialect dom te vinden klinken?quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:25 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft compleet niets te maken met of de taal dom klinkt en dat slaat ook gewoon nergens op.
ik vind limburgs dom klinken dat zegt niet dat ik alle limburges dom vindquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:26 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja voor jou zou ik eigenlijk niet omschakelen, ik schakel om voor mensen met respect. Mensen die mij dom noemen omdat ik Limburgs heb, die ga ik de weg niet wijzen.
Dat beweer ik nergens, maar ik vind het gewoon ronduit belachelijk, omdat je oordeelt zonder überhaupt iets te weten over die mensen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:27 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee klopt maar is het verboden om een dialect dom te vinden klinken?
topics zijn dynamisch, onderwerpen verlopenquote:Op woensdag 18 juni 2014 14:27 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Maak er een topic over, daar gaat dit topic niet om.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |