abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 17:41:12 #201
5428 crew  miss_sly
pi_141622032
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:39 schreef amaranta het volgende:

[..]

Tot ze in gr3 komt, en de juf verwacht dat ze altijd luistert ;-)
Ik denk dat dit in haar verslag staat, omdat ze eigenlijk vreselijk goed luistert ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 27 juni 2014 @ 17:42:20 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141622053
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat dit in haar verslag staat, omdat ze eigenlijk vreselijk goed luistert ;)
Oh oke
  Moderator vrijdag 27 juni 2014 @ 17:47:40 #203
5428 crew  miss_sly
pi_141622189
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oh oke
Dat ze een beetje los komt, vriendjes/vriendinnetjes heeft en soms even het gezag van juf durft te trotseren :)
pi_141622656
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Is het Kijk ?

Iniminime is wel getoetst, maar scoort overal laag. Denk echter dat dit komt omdat hij nog helemaal niet toetsbaar is.
Op een stoeltje, aan een tafeltje, en dan luisteren en streepjes zetten in een boekje.
Dat komt nog wel.
Minime scoorde in Gr. 1 volgens mij ook overal een D.
En nu scoort ze meer dan goed. Is haar werkhouding meer dan goed en de rest ook.
ik denk het kindvolgsysteem of zo.

L kletst ook vaak als de juf aan het praten is, maar ze weet daarna wel precies te vertellen wat ze gezegd heeft en er verwacht wordt. Multitasken ftw. :'D
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:15:24 #205
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141624718
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 18:04 schreef -Spring het volgende:

[..]

ik denk het kindvolgsysteem of zo.

L kletst ook vaak als de juf aan het praten is, maar ze weet daarna wel precies te vertellen wat ze gezegd heeft en er verwacht wordt. Multitasken ftw. :'D
Ja, dat heet kijk!
http://www.bazalt.nl/educ(...)ie-2012#.U62mgokayc0
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:29:14 #206
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141625164
Lekkere resultaten! Ik ben vanaf nu moeder van een tweedeklasser, een vijfdeklasser en een achtstegroeper. :o

Stopdefreakingtijd!
Voor mijn kleine is voor volgend jaar al helemaal een passend programma gemaakt. Dat geeft de burger moed. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 19:31:07 #207
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141625228
Oh fijn buuf!
Ik voorzie hier een laaaaaaaaaaaaaaaaaang jaar groep 8
Omdat henkie geen aansluiting heeft in de klas, omdat hij zich de blubber verveelt, omdat hij keihard aan het puberen is en meer van dat :')
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_141625985
quote:
dat gebruiken ze bij R op school ook. Hij scoort overal braaf zn leeftijd of (ver) daarboven, maar toch blijft hij in groep 1. Eerst baalde ik daarvan, maar na een goed gesprek komt het wel goed. Hij mag het werk van groep 2 doen, maar mag nog spelen naar de groep 1 stijl. Dat heeft hij nu nog nodig, hij leert van het spelen.

Sociaal emotioneel is hij nog heel jong, maar cognitief zit hij heel hoog. Maar omdat het nu dus té ver uit elkaar ligt zit hij beter op zn plek in groep 1, want in groep 2 móet je van alles en dat vertikt hij nog. Ook heeft hij een hekel aan knutselen, tekenen is ook totaal zn ding niet.

Hij is van halverwege december, dus echt 'overdoen' is het natuurlijk ook niet. Hij gaat van groep 0 nu naar groep 1 :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_141626898
Ik heb zo gelachen om het rapport van mijn zoon. Bijna identiek aan het eerste rapport van mijn dochter :o .

Met als enige andere dat hij wèl durft te praten in de kring :P .

Oh, en hij gaat later ook wiskunde geven, denk ik (cito) O+ .
pi_141626955
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 17:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Is het Kijk ?

Iniminime is wel getoetst, maar scoort overal laag. Denk echter dat dit komt omdat hij nog helemaal niet toetsbaar is.
Op een stoeltje, aan een tafeltje, en dan luisteren en streepjes zetten in een boekje.
Dat komt nog wel.
Minime scoorde in Gr. 1 volgens mij ook overal een D.
En nu scoort ze meer dan goed. Is haar werkhouding meer dan goed en de rest ook.
Volgens mij is ook uit onderzoek gebleken dat citoscores bij kleuters nog niet heel stabiel (hoeven te) zijn en als op zich staande resultaten nog weinig zeggen. De toetsen worden op die leeftijd meer afgenomen om de grote lijn te starten en ze ook gewoon te laten wennen enzo. Toch?
  vrijdag 27 juni 2014 @ 20:39:02 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141627500
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh fijn buuf!
Omdat henkie geen aansluiting heeft in de klas, omdat hij zich de blubber verveelt, omdat hij keihard aan het puberen is en meer van dat :')
ik vind het zo sneu. Arme Henk. Hij zou hier op school moeten. Gewoon. En dat puberen maakt het niet beter hè. :')

Ik zal eens kijken of ik het eens voor elkaar krijg je kant op te komen (inclusief lunch enzo. Want ik weet. :*) pin me er niet op vast. Maar onze Tony testosteroni past goed bij uw Henk. :Y
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † vrijdag 27 juni 2014 @ 21:21:51 #212
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141629086
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh fijn buuf!
wat hoop ik dan voor henkie dat de leerkracht van groep 8 wel weet hoe hij dat aan moet pakken en er serieus werk van maakt.
L. heeft er ook zo voorgestaan. twee jaar negeren, pesten en buitensluiten en een leraar die mijn klachten afdoet als: dan moet hij maar leren van zich af te bijten en maar lekker laat dobberen.
wat een verschil was de frisse wind die voor het eerst groep 8 kreeg en zich met hart en ziel inzette.
dank zij haar heeft L. toch nog een fijn jaar gehad, voelde zich begrepen en kwam weer een beetje uit het schulpje waar hij in weggekropen zat.

ik hoop toch zo dat het laatste jaar toch nog een fijn jaar gaat worden, echt
  vrijdag 27 juni 2014 @ 21:36:04 #213
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_141629556
Wij moeten nog 3 weken school en ik vind het stiekem wel lekker dat ze nog geen vakantie hebben.
Sterkte Taart, met je vooruitzicht voor groep 8. Klinkt niet heel fijn zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 23:22:43 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141633239
idem hier Livelink, ik ben er zelf ook gewoon nog niet echt klaar voor, voor het vakantiegevoel. (wat zeg ik nou?? :o )

Taart, dat klinkt inderdaad helemaal niet fijn. :{ weet je al wie zijn leerkracht wordt het komend jaar, en zou je misschien met hem/haar en een IB'er ofzo nog eens om de tafel kunnen? Wellicht is er toch nog wat bij te sturen voor hij de grote oversteek naar de middelbare school maakt. Ik hoop ook heel hard dat je voorgevoel niet bewaarheid zal worden. :*
in de haak.
  Moderator zaterdag 28 juni 2014 @ 08:53:34 #215
5428 crew  miss_sly
pi_141638493
S heeft een losse voortand :o
En ze wil hem eruit, dus ze zit er flink aan te wiebelen. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Als ze net zo'n held is als ik was, hangt ie over een tijdje nog aan een draadje en durft ze hem er zelfs dan nog niet uit te trekken :D
  zaterdag 28 juni 2014 @ 09:36:14 #216
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141638817
jaja, mijlpaal miss_sly!

hier bungelen ook weer wat tanden al wekenlang aan zo'n enkel draadje bij Cato (de 2 onderhoektanden, lekker handig met eten). we wachten maar weer geduldig af. :)
in de haak.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 09:59:18 #217
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141639021
Feestje was zeer geslaagd! Er stond een springkussen in de tuin en alle kleuters hebben in de grote tent geslapen naast het springkussen. Echt een leuk idee van de juf om het zo te doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:11:29 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_141639147
Hier ook de rapporten. Oudste had vorig rapport al een hoog cijfer voor rekenen, maar dat zou nog wel bijtrekken, want de eerste toets in groep 3 was nog van kleuterniveau, de tweede zou moeilijker zijn. OK, prima, we zouden wel zien. Inmiddels kan meneer niet meer hoger scoren en rekent hij in de klas op het hoogste niveau.
Daarbij is zijn motivatie omlaag gegaan en ik hoop heel erg dat de juf dat ziet er wat eraan doet. Want ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat moet aankaarten :)
Hij geeft ook aan zich te vervelen, het snel af te hebben, maar dan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:22:14 #219
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_141639258
Lastig is dat. Hier op school werken kinderen gewoon op hun eigen niveau. Je kan gewoon door als je verder bent dan de groep waar je in zit. Voordeel van dalton onderwijs. Groep 1 tm 3 zit bij elkaar en dan 4 en 5 bij elkaar en 6,7 en 8 ook weer. Maar als je dus in groep 3 zit en de stof uit groep 4 nodig hebt dan is dat geen probleem. Je werkt namelijk toch individueel aan je taken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 10:40:01 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_141639488
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 10:22 schreef Ticootje het volgende:
Lastig is dat. Hier op school werken kinderen gewoon op hun eigen niveau. Je kan gewoon door als je verder bent dan de groep waar je in zit. Voordeel van dalton onderwijs. Groep 1 tm 3 zit bij elkaar en dan 4 en 5 bij elkaar en 6,7 en 8 ook weer. Maar als je dus in groep 3 zit en de stof uit groep 4 nodig hebt dan is dat geen probleem. Je werkt namelijk toch individueel aan je taken.
Het liefste zou ik zien dat hij bij zijn eigen groepsstof blijft, maar dat gaat verdiepen ofzo. Versnellen gaat echt niet veel goeds brengen. Het mooiste zou zijn dat er door te verdiepen ook aandacht besteed wordt aan de punten waar hij minder goed in is. Maar ja, dat vereist natuurlijk wel heel erg maatwerk.

Al is het alleen maar dat hij bezig gaat met een schaakspel (vindt hij leuk), dat verhaal van die graankorrels (lezen, daar mag meer aandacht aan besteed worden) en het rekenkundige achter dat schaakbord (rekenen is leuk). Nu is dit voorbeeld niet geschikt voor iemand in groep vier natuurlijk gok ik qua rekenkundigheid, maar er zou een combinatie moeten zijn waardoor het sterke punten zijn wat zwakkere punten versterken en hij wel weer gemotiveerd raakt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_141646402
Troel, hier bieden ze wel verrijkingsstof aan, er zijn boekjes met extra taken voor de kinderen die taal of rekenen makkelijk afgaat (levelwerk)
Ik weet niet of het persé dalton is, het is wel een dalton school.
Ze kijken wel heel goed (althans vond ik dit afgelopen jaar), naar hoe ver een kind is en of er extra uitdaging nodig is. Met M. aan het leren dat ze zich soms ook gewoon ergens voor moet inspannen, dat niet alles maar vanzelf gaat, best fijn dat juf dat ook in de gaten heeft gehouden. Leren leren...

Maar je zou toch eens naar juf kunnen gaan, vertellen dat hij aangeeft zich snel te vervelen en dat je het idee hebt dat zn motivatie zakt daardoor. Wie weet valt er wel iets te bedenken... ik heb het idee dat het onderwijs tegenwoordig daar juist veel meer geschikt voor is dan vroeger...
Fake it till you make it...
pi_141646865
Ook hier (openbaar onderwijs) werken ze met verrijkingsboekjes. Oudste zat in groep 3 in een verrrijkingsgroepje voor rekenen. In groep 4 deed hij gewoon met de normale stof mee, maar hij vond het echt heel saai (enige wat hij erover vertelde). Sinds twee maanden werkt hij weer uit een verrijkingsboek (juf had intern begeleider ingeschakeld vanwege weinig werkmotivatie) en hij doet weer met plezier zijn werkjes.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 17:00:03 #223
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141648657
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:39 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik vind het zo sneu. Arme Henk. Hij zou hier op school moeten. Gewoon. En dat puberen maakt het niet beter hè. :')

Ik zal eens kijken of ik het eens voor elkaar krijg je kant op te komen (inclusief lunch enzo. Want ik weet. :*) pin me er niet op vast. Maar onze Tony testosteroni past goed bij uw Henk. :Y
Dat zou ik zeer tof vinden. Wanneer het lukt, no pressure :*
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 19:26:31 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141654550
Vaak hebben rekenmethodes een routeboekje.
Dat is een les overzicht waarin staat welke sommen ze van een les wel moeten maken en welke sommen niet. En of ze al dan wel/niet met de instructie meedoen. Dit is vaak bij nieuwe sommen het geval.
De kinderen die met een routeboekje werken, hebben daarbij een ander werkboek, met uitdaging. En ze maken dan sommen uit het andere werkboek als ze klaar zijn met de verkorte les.

Dus bijvoorbeeld. Les 1.
De klas maakt som 1 t/m 7
De routeboekvolgers maken alleen som 345 (de nieuwe stof)
Daarna gaan ze aan de slag in het speurwerk boekje (zo heet dat bij ons) en maken ze daar (bijvoorbeeld) 2 opdrachten.

Deze kinderen maken andere opdrachten dus. Ze moeten, net zoals de rest, wel alles af maken.
Het is dus niet zo dat het vrijblijvend is. Ze maken minder van de reguliere les en krijgen andere sommen daar voor in de plaats.
pi_141663307
al dat soort dingen staan of vallen helaas nog steeds met de betrokkenheid van de leerkracht en de motivatie van het kind... Al is er gelukkig stukken meer mogelijk dan 20/25 jaar geleden toen ik op de basisschool zat. Damn wat heb ik me verveeld.

hier in groep 4 dit jaar rekentijgers, kien en compacting voor rekenen.
en voor taal en spelling soortgelijke zaken. Maar Pepijn heeft gewoon geen enkele belangstelling voor verrijkingstof op papier. Voor rekenen speelt hij als verrijking dus vaak een rekenspel uit de rekenkast, en voor taal en spelling zijn er ook dingen... Maar het blijft lastig.

Hier is gewoon GEEN belangstelling voor puur taal en rekenen. Er wordt wel enorm uitgekeken naar groep 5, want dan krijg je geschiedenis en aardrijkskunde!

We hopen ook dat een muziekinstrument voldoende uitdaging biedt. Het is in ieder geval goed voor de frustratietollerantie, want het is hopeloos frustrerend dat het niet in 1x lukt. :D

Dat dalton onderwijs met kleine gemengde klasjes klinkt ook erg fijn!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')