Ik denk dat dit in haar verslag staat, omdat ze eigenlijk vreselijk goed luistertquote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Tot ze in gr3 komt, en de juf verwacht dat ze altijd luistert ;-)
Oh okequote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dit in haar verslag staat, omdat ze eigenlijk vreselijk goed luistert
Dat ze een beetje los komt, vriendjes/vriendinnetjes heeft en soms even het gezag van juf durft te trotserenquote:
ik denk het kindvolgsysteem of zo.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Is het Kijk ?
Iniminime is wel getoetst, maar scoort overal laag. Denk echter dat dit komt omdat hij nog helemaal niet toetsbaar is.
Op een stoeltje, aan een tafeltje, en dan luisteren en streepjes zetten in een boekje.
Dat komt nog wel.
Minime scoorde in Gr. 1 volgens mij ook overal een D.
En nu scoort ze meer dan goed. Is haar werkhouding meer dan goed en de rest ook.
Ja, dat heet kijk!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:04 schreef -Spring het volgende:
[..]
ik denk het kindvolgsysteem of zo.
L kletst ook vaak als de juf aan het praten is, maar ze weet daarna wel precies te vertellen wat ze gezegd heeft en er verwacht wordt. Multitasken ftw. :'D
dat gebruiken ze bij R op school ook. Hij scoort overal braaf zn leeftijd of (ver) daarboven, maar toch blijft hij in groep 1. Eerst baalde ik daarvan, maar na een goed gesprek komt het wel goed. Hij mag het werk van groep 2 doen, maar mag nog spelen naar de groep 1 stijl. Dat heeft hij nu nog nodig, hij leert van het spelen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, dat heet kijk!
http://www.bazalt.nl/educ(...)ie-2012#.U62mgokayc0
Volgens mij is ook uit onderzoek gebleken dat citoscores bij kleuters nog niet heel stabiel (hoeven te) zijn en als op zich staande resultaten nog weinig zeggen. De toetsen worden op die leeftijd meer afgenomen om de grote lijn te starten en ze ook gewoon te laten wennen enzo. Toch?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Is het Kijk ?
Iniminime is wel getoetst, maar scoort overal laag. Denk echter dat dit komt omdat hij nog helemaal niet toetsbaar is.
Op een stoeltje, aan een tafeltje, en dan luisteren en streepjes zetten in een boekje.
Dat komt nog wel.
Minime scoorde in Gr. 1 volgens mij ook overal een D.
En nu scoort ze meer dan goed. Is haar werkhouding meer dan goed en de rest ook.
ik vind het zo sneu. Arme Henk. Hij zou hier op school moeten. Gewoon. En dat puberen maakt het niet beter hè.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh fijn buuf!
Ik voorzie hier een laaaaaaaaaaaaaaaaaang jaar groep 8
Omdat henkie geen aansluiting heeft in de klas, omdat hij zich de blubber verveelt, omdat hij keihard aan het puberen is en meer van dat
wat hoop ik dan voor henkie dat de leerkracht van groep 8 wel weet hoe hij dat aan moet pakken en er serieus werk van maakt.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh fijn buuf!
Ik voorzie hier een laaaaaaaaaaaaaaaaaang jaar groep 8
Omdat henkie geen aansluiting heeft in de klas, omdat hij zich de blubber verveelt, omdat hij keihard aan het puberen is en meer van dat
Het liefste zou ik zien dat hij bij zijn eigen groepsstof blijft, maar dat gaat verdiepen ofzo. Versnellen gaat echt niet veel goeds brengen. Het mooiste zou zijn dat er door te verdiepen ook aandacht besteed wordt aan de punten waar hij minder goed in is. Maar ja, dat vereist natuurlijk wel heel erg maatwerk.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 10:22 schreef Ticootje het volgende:
Lastig is dat. Hier op school werken kinderen gewoon op hun eigen niveau. Je kan gewoon door als je verder bent dan de groep waar je in zit. Voordeel van dalton onderwijs. Groep 1 tm 3 zit bij elkaar en dan 4 en 5 bij elkaar en 6,7 en 8 ook weer. Maar als je dus in groep 3 zit en de stof uit groep 4 nodig hebt dan is dat geen probleem. Je werkt namelijk toch individueel aan je taken.
Dat zou ik zeer tof vinden. Wanneer het lukt, no pressurequote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:39 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik vind het zo sneu. Arme Henk. Hij zou hier op school moeten. Gewoon. En dat puberen maakt het niet beter hè.
Ik zal eens kijken of ik het eens voor elkaar krijg je kant op te komen (inclusief lunch enzo. Want ik weet.) pin me er niet op vast. Maar onze Tony testosteroni past goed bij uw Henk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |