rekentijgers vonden mijn jongens ook echt heel erg stom. Die methode gebruiken ze ook niet meer bij ons op school. Nu iets anders en dat slaat wel aan.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:20 schreef p_iglet het volgende:
al dat soort dingen staan of vallen helaas nog steeds met de betrokkenheid van de leerkracht en de motivatie van het kind... Al is er gelukkig stukken meer mogelijk dan 20/25 jaar geleden toen ik op de basisschool zat. Damn wat heb ik me verveeld.
hier in groep 4 dit jaar rekentijgers, kien en compacting voor rekenen.
en voor taal en spelling soortgelijke zaken. Maar Pepijn heeft gewoon geen enkele belangstelling voor verrijkingstof op papier. Voor rekenen speelt hij als verrijking dus vaak een rekenspel uit de rekenkast, en voor taal en spelling zijn er ook dingen... Maar het blijft lastig.
Hier is gewoon GEEN belangstelling voor puur taal en rekenen. Er wordt wel enorm uitgekeken naar groep 5, want dan krijg je geschiedenis en aardrijkskunde!
We hopen ook dat een muziekinstrument voldoende uitdaging biedt. Het is in ieder geval goed voor de frustratietollerantie, want het is hopeloos frustrerend dat het niet in 1x lukt.
Dat dalton onderwijs met kleine gemengde klasjes klinkt ook erg fijn!!
hier gebruiken ze pittige plus torens.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:43 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
rekentijgers vonden mijn jongens ook echt heel erg stom. Die methode gebruiken ze ook niet meer bij ons op school. Nu iets anders en dat slaat wel aan.
Welnee, je bent gewoon lekker jong aan kinderen begonnen. Lijkt me wel weer een bijzondere fase, geen basisschool meer.quote:Op zondag 29 juni 2014 09:57 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn oudste gaat straks naar de 5e, de middelste naar de 4e en de jongste naar de 1e. Van het gymnasium, dus geen bassisschoolkinderen meer. Dán word je oud!![]()
Welnee, oud zit niet in je leeftijd (quote:Op zondag 29 juni 2014 09:57 schreef Spuuglokje het volgende:
Mijn oudste gaat straks naar de 5e, de middelste naar de 4e en de jongste naar de 1e. Van het gymnasium, dus geen bassisschoolkinderen meer. Dán word je oud!![]()
oh wat heerlijk!!quote:Op zondag 29 juni 2014 00:03 schreef Brighteyes het volgende:
Die gemengde klassen is niet standaard voor Dalton. Wel voor Montessori. Bij onze Dalton is het niet zo, dat is een keuze per school.
S komt volgend jaar in een klas met 23 leerlingen, en daar komen er nog max 2 bij. Heerlijk!
Die heb ik laatst gekregen voor oudste. Zo gek om zijn naam op zo'n lijstje te zien staan.quote:Op zondag 29 juni 2014 09:26 schreef Saffier het volgende:
Ik zou het even navragen Lijnloos of er nog een gesprekje komt.
Ik heb in de wandelgangen al gehoord welke leerkracht de oudste volgend jaar krijgt. De leerlingen zelf hebben het nog niet gehoord dus ik zeg maar even niets nog thuis ;-)
Ik ben vooral heel erg benieuwd bij wie de jongste straks in de klas komt. Zowel leerkracht als klasgenootjes. Als het goed is krijg ik daar komende week een brief over. M'n mini! Naar de basisschool!!
Hier is het ook een noodzaak. De hele school is 45 leerlingen groot.quote:Op zondag 29 juni 2014 00:03 schreef Brighteyes het volgende:
Die gemengde klassen is niet standaard voor Dalton. Wel voor Montessori. Bij onze Dalton is het niet zo, dat is een keuze per school.
S komt volgend jaar in een klas met 23 leerlingen, en daar komen er nog max 2 bij. Heerlijk!
Gaat Chris groep 3 nog een keer doen?quote:Op zondag 29 juni 2014 13:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Ze hebben hier vorige week woensdag een wendag gehad. Schoven alle kindjes een groep op en groep 8 had vrij.
Voor Chris weinig verschil, maar wel even kennismaken met de nieuwe groep 3.
Oh nee, dat zou wat worden. Hij rekent en leest al in groep 4 werkjes de laatste tijd.quote:Op zondag 29 juni 2014 16:24 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Gaat Chris groep 3 nog een keer doen?
(Ik klik dit topic heel sons open en zag dit.)
Ik snap wel waarom C naar een andere school gaatquote:Op zondag 29 juni 2014 22:46 schreef miss_sly het volgende:
"Omdat C naar de vrije school gaat en dan ziek ik hem nooit meer!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |