Handig als je moet verhuizen over een flinke afstandquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:57 schreef Individual het volgende:
Beste airline ooit:
[ afbeelding ]
http://www.blueislands.com/no-baggage-charges
Dit is ook een airline die de prijzen voor vluchten hetzelfde heeft maanden van tevoren. Geen veranderingen. op=op
Zomerquote:
Vliegtuig volproppen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:59 schreef flipsen het volgende:
[..]
Handig als je moet verhuizen over een flinke afstandWel bijtijds inchecken
Heb ik iets gemistquote:
Officieel dan. Onofficieel wel vaker want de teller liep niet altijd even goed meequote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:15 schreef Individual het volgende:
[..]
We zijn bij #200 van HTL aangekomen!
O ja, dat is waar ook. Daar was een Peruviaanse mee. Heb je toen ook mijn vriendin ontmoet?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:18 schreef Individual het volgende:
Je hebt haar ook ontmoet op je laatste [?] koninginnedagfeestje in Amsterdam.
Ze heeft zelfs wat familieleden die nauwelijks Spaans spreken..
Hoe zoek ik anders makkelijk naar oude delen? Soms herinner ik me een discussie, waar ik onderdeel van uitmaakte, maar twijfel ik hoe lang geleden dat was (en weet ik ook geen goede keywords). Met de nummering, klik ik makkelijk een paar topics door.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 19:05 schreef k_man het volgende:
Het slaat überhaupt nergens op om topics te nummeren.
Bij steden of landenreeksen gaat dat nog wel, maar heb je al eens naar de nummering van HTL-topics gekekenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoe zoek ik anders makkelijk naar oude delen? Soms herinner ik me een discussie, waar ik onderdeel van uitmaakte, maar twijfel ik hoe lang geleden dat was (en weet ik ook geen goede keywords). Met de nummering, klik ik makkelijk een paar topics door.
Het was een drukke bedoeling en zij zou en moest Nederlands grootste muzikant zien: André Rieu.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:37 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
O ja, dat is waar ook. Daar was een Peruviaanse mee. Heb je toen ook mijn vriendin ontmoet?
Mevrouw UIO was toen nog niet bezig met een film over de frontman van de Quechua rockband Uchpa. Waarschijnlijk niet de grootste Peruaanse muzikant ooit. Al wordt de gitarist van de band wel de Jimmy Hendrix van de Andes genoemd.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:21 schreef Individual het volgende:
Het was een drukke bedoeling en zij zou en moest Nederlands grootste muzikant zien: André Rieu.
Ja, ik heb mevrouw UIO toen ook ontmoet idd.
Ik zal eens vragen of zij of misschien wel een van haar broertjes van Uchpa hebben gehoord. Hendrix? Is ie al 27?quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:45 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Mevrouw UIO was toen nog niet bezig met een film over de frontman van de Quechua rockband Uchpa. Waarschijnlijk niet de grootste Peruaanse muzikant ooit. Al wordt de gitarist van de band wel de Jimmy Hendrix van de Andes genoemd..
Volgens mij zijn ze wel redelijk bekend onder de Quechua-sprekers. Er werd zelfs een nummer van hen gebruikt in een Inca Kola reclame. Ik geloof het lied Ananao, maar dat kan ik ook mis hebben.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:08 schreef Individual het volgende:
Ik zal eens vragen of zij of misschien wel een van haar broertjes van Uchpa hebben gehoord. Hendrix? Is ie al 27?
quote:Op donderdag 19 juni 2014 13:12 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze wel redelijk bekend onder de Quechua-sprekers. Er werd zelfs een nummer van hen gebruikt in een Inca Kola reclame. Ik geloof het lied Ananao, maar dat kan ik ook mis hebben.
quote:Si conozco la banda es buena !!! Muchos éxitos!!
Dat hebben ze al een tijd. Alleen gold het toen nog niet voor mensen met Flying Blue.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:46 schreef Fogel het volgende:
KLM begint nu ook met betaalde ruimbaggage. Wat gaat het volgende zijn? Krasloten verkopen?
Maar omdat iedereen gratis Flying Blue aan kan vragen kon je het op zich toch nog als gratis beschouwen. Nu is ook dat over en uit.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat hebben ze al een tijd. Alleen gold het toen nog niet voor mensen met Flying Blue.
Toiletdame met een schoteltje.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:46 schreef Fogel het volgende:
KLM begint nu ook met betaalde ruimbaggage. Wat gaat het volgende zijn? Krasloten verkopen?
Betalen voor wc in vliegtuigen Ryanairquote:Op donderdag 19 juni 2014 23:26 schreef k_man het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me. Dat een maatschappij de toiletten betaald maakt, als 'extra service' tijdens de reis.
En dat er dan - net als bij het eten en drinken onderweg - mensen zijn die denken; ja, doei, ik neem mijn eigen flesje wel mee - die stiekem gaan hannesen tussen de stoelen.
Ja, ik ook. Hadden ze wel wat beter over kunnen nadenkenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:07 schreef Fogel het volgende:
Nou, KLM is weer goed bezig. Ik kreeg op mijn KLM Flying Blue e-mailadres (daar heb ik al jaaaaren een eigen e-mailadres voor) een uitnodiging om Flying Blue lid te worden. Echt
Het valt nog mee dat er niet in dezelfde mail "uw puntensaldo is voldoende om naar de VS te vliegen" bij stond.
Nu Cityjet verkocht is komt VLM als merk ook weer terug. Er is alweer 1 Fokker 50 in VLM kleuren gespotenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 15:39 schreef Individual het volgende:
Cityjet is ook een fijne airline en was voordat ze werden overgenomen door KLM/AF nog beter. Toen waren ze nog VLM en dat staat zelfs nog op de vliegtuigen soms. Ondertussen ken ik ook wel wat bekende gezichten van stewardessen zelfs nog van de VLM tijd. (je krijgt nog steeds een Leonidas chocolaatje bij je koffie - nog een VLM overblijfsel)
Echt je vriendelijke buurtvliegmaatschappij.
Ja. Ook weer twee dus.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:37 schreef Thetallguy het volgende:
Overigens heeft iedereen ook de KLM/Flying Blue excuusmail ontvangen?
Een vriendin van me deed dat een keer met haar zoon. Niet doen! Daarna valt alles tegen :pquote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:13 schreef flipsen het volgende:
Die 380 staat ook nog op mijn lijstje. Maar alleen in First natuurlijk
Dat hoorde ik inderdaad ook al qua intercontinentaal in business vliegen tov economy. Maar dat is in ieder geval nog "te doen" qua prijs, een first class ticket ligt een heel stuk hoger. Leuk om een keer voor bonuspunten te doen, wel wetende dat het waarschijnlijk eenmalig gaat zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 06:43 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Een vriendin van me deed dat een keer met haar zoon. Niet doen! Daarna valt alles tegen :p
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 09:16 schreef Gaoxing het volgende:
Oudste: "Jee I've missed eating bacon in public."
Alsnog gefeliciteerd!quote:
Brussel?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:56 schreef UIO_AMS het volgende:
De ouders van mijn vriendin willen ons meenemen op een tripje van een week, maar nu vraagt haar vader om een kopie van zowel mijn paspoort als mijn rijbewijs voor de lokale autoriteiten. Waar neemt hij ons mee naar toe? Wat voor bureaucratisch oord is dat?.
kopie paspoort voor boeken van vliegticket, kopie rijbewijs voor huur-auto? Kan gewoon portugal zijn of Canarische eilandenquote:Op woensdag 2 juli 2014 14:56 schreef UIO_AMS het volgende:
De ouders van mijn vriendin willen ons meenemen op een tripje van een week, maar nu vraagt haar vader om een kopie van zowel mijn paspoort als mijn rijbewijs voor de lokale autoriteiten. Waar neemt hij ons mee naar toe? Wat voor bureaucratisch oord is dat?.
Zou zomaar kunnen.quote:
De gouden speedo ligt al klaar natuurlijk.quote:Moet je ook je zwembroek meenemen? "Maar wat we gaan doen is geheim"
Voor het boeken van een vliegticket heeft hij geen kopie nodig. Het nummer volstaat. Bij autohuur hoef je toch ook niet van tevoren een kopie rijbewijs te overleggen?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:58 schreef Blik het volgende:
kopie paspoort voor boeken van vliegticket, kopie rijbewijs voor huur-auto? Kan gewoon portugal zijn of Canarische eilanden
Jij weet dat, ik weet dat. Ik weet niet hoe ervaren je "schoonpa" is qua reizen, wellicht dat hij dat niet weet.Kopie paspoort is soms toch makkelijk omdat je soms ook de geldigheidsdatum moet invullen, goede doopnamen, etc. En er zijn ook genoeg controlfreaks op de wereld die alles compleet onder controle willen hebben vantevoren, dus dat soort dingen vantevoren willen hebben voor hun "reismap".quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:01 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Voor het boeken heeft hij geen kopie nodig. Het nummer volstaat. Bij autohuur hoef je toch ook niet van tevoren een kopie rijbewijs te overleggen?
Zou het Marokko kunnen zijn?quote:Scan of digitale foto zijn prima. Ja, het zijn rare jongens daar....
Italië. Rare jongens, die Romeinen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:06 schreef UIO_AMS het volgende:
Krijg net per mail antwoord van hem:
[..]
Zou het Marokko kunnen zijn?
Hij heeft meer landen bezocht dan menig poster hier in HTL. Vloog voor zijn werk (als controlerend accountant bij één van de big four had hij de hotelsector onder zich) de hele wereld over. Maar als accountant natuurlijk wel een liefhebber van control. En nu als gepensioneerden reizen ze ongeveer de helft van het jaar. Ze zijn bijvoorbeeld net terug uit Madagascar.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:05 schreef Blik het volgende:
Jij weet dat, ik weet dat. Ik weet niet hoe ervaren je "schoonpa" is qua reizen, wellicht dat hij dat niet weet.Kopie paspoort is soms toch makkelijk omdat je soms ook de geldigheidsdatum moet invullen, goede doopnamen, etc. En er zijn ook genoeg controlfreaks op de wereld die alles compleet onder controle willen hebben vantevoren, dus dat soort dingen vantevoren willen hebben voor hun "reismap".
Ik ken in ieder geval geen enkel land wat het nodig zou vinden om ook een rijbewijs in te zien vantevoren. De huur-auto is het enige wat ik me kan bedenken.
En word je na afloop thuisgebracht?quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Brussel?
Moet je ook je zwembroek meenemen? "Maar wat we gaan doen is geheim"
Als je een simpel pakketje wilt is de Sunweb Last minute desk wel ok http://www.lastminuteticketdesk.nl/last-minutes/quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand nog een goede last minute site? Of een suggestie? Heb ineens 10 dagen vrij. Kan wel gaan reizen opzich.
Die van de winnaarquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:24 schreef Thetallguy het volgende:
- Welke kant kiest flipsen morgen tijdens de wedstrijd?
Goede vraag. De ouders van mijn vriendin laten niets los over een mogelijke bestemming.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:24 schreef Thetallguy het volgende:
- Waar gaat UIO nou naartoe, wordt het toch Marokko?
Het liep net even iets anders. Ik had wat last van m'n tandvlees. Al een aantal dagen. Dus ik dacht ach, laat ik in die vrije dagen maar eens gaan.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:24 schreef Thetallguy het volgende:
- Waar gaat UIO nou naartoe, wordt het toch Marokko?
- Heeft Lenny al een lastminute gevonden?
- Welke kant kiest flipsen morgen tijdens de wedstrijd?
Met pech kom je in een hurricane. Ik ben in oktober in panama geweest en over het algemeen gewoon goed weer gehadquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dan maar uitkijken naar mijn komende reis. Al is die pas over een paar maanden.
Iemand ervaring om in oktober / november naar Midden Amerika te gaan? Moet ik rekening houden met baggerweer en daarop mijn route aanpassen? Of valt het allemaal wel mee (elke dag een uurtje harde regen vind ik prima).
Neem geen risico en ga 9 november lekker naar Argentinië, toevallig weet ik nog een leuke groepsreisquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dan maar uitkijken naar mijn komende reis. Al is die pas over een paar maanden.
Iemand ervaring om in oktober / november naar Midden Amerika te gaan? Moet ik rekening houden met baggerweer en daarop mijn route aanpassen? Of valt het allemaal wel mee (elke dag een uurtje harde regen vind ik prima).
Oftewel: risico van het vak?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Met pech kom je in een hurricane. Ik ben in oktober in panama geweest en over het algemeen gewoon goed weer gehad
Haha, dat geloof ik graag. Maar op dit moment heeft het zelf verkennen nog mijn voorkeur. Maar wie weet over een paar jaar.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Neem geen risico en ga 9 november lekker naar Argentinië, toevallig weet ik nog een leuke groepsreis
Wat een onzin, Argentinië gaat gewoon van de ene naar de andere crisis, daar merk je als toerist weinig vanquote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:43 schreef Blik het volgende:
Argentinie, als je niet oppast zit je er midden in een economische crisis. Zou even wachten totdat dat over is en de prijzen weer een beetje normaal zijn
Prijzen van zo ongeveer alles dalen wel enorm toch na zo'n crisis?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat een onzin, Argentinië gaat gewoon van de ene naar de andere crisis, daar merk je als toerist weinig vanBehalve dat de prijzen goedkoper worden door wisselen op de zwarte markt
![]()
Maar goed, eerst maar eens eind juli afwachten, dan zouden Cristina en Kicilof een deal gesloten moeten hebben met de "vulture funds", zo niet... dan gaan we inderdaad weer een keertje failliet
Het is maar hoe je het bekijkt. Voor de toerist dalen prijzen van bijvoorbeeld uit eten gaan en kleding en zo gigantisch. Maar veel hotels rekenen toch al in dollars en zullen hun prijzen niet echt aanpassen. Vluchten en excursies hetzelfde verhaal.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Prijzen van zo ongeveer alles dalen wel enorm toch na zo'n crisis?
maar ik begrijp best dat je dat niet wilt horen hoor
Je bent in de war met Brazilië geloof ikquote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:14 schreef Thetallguy het volgende:
Argentinie zit voorlopig nog even in de voetbalcrisis toch.
Zitten weer mooie kiekjes tussen, jammer dat het zo´n 10 seconden per foto duurt hier om ze te bekijkenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:33 schreef k_man het volgende:
Er is helemaal geen centraal topic voor Moldavië en Transnistrië. Waar moet ik nou terecht met m'n foto's?
En voor vertrek naar 4 weddings and a funeral gekeken?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:10 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zitten weer mooie kiekjes tussen, jammer dat het zo´n 10 seconden per foto duurt hier om ze te bekijkenEn die Porsche heeft wel een hele foute nummerplaat
Ehm, hebben we nu een unicum? Wie is die meneer op deze foto??quote:Op dinsdag 15 juli 2014 21:33 schreef k_man het volgende:
Er is helemaal geen centraal topic voor Moldavië en Transnistrië. Waar moet ik nou terecht met m'n foto's?
Ik was er jaren terug al, staat gewoon in m'n normale reisverslag hier op fok. TRV / [Verslag Roemenie] Langs zigeuners en rebellenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ehm, hebben we nu een unicum? Wie is die meneer op deze foto??
Euh, nee. Wat heeft die film ermee te maken dan?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
En voor vertrek naar 4 weddings and a funeral gekeken?
Edit: Jezelf quoten ipv op edit klikken![]()
Op de eerste overzichtspagina zag ik begraafplaatsen en een trouwerijquote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Euh, nee. Wat heeft die film ermee te maken dan?
Er zijn meer topics over, maar die zijn allemaal te oud om nog in te kunnen reageren.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 22:23 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik was er jaren terug al, staat gewoon in m'n normale reisverslag hier op fok. TRV / [Verslag Roemenie] Langs zigeuners en rebellen
Gewoon op die "er is X dagen niet gepost, weet je zeker...[iets in die geest]" link klikken en je kan posten, geen probleem. Of bedoel je dat het voor je gevoel te oud is?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Er zijn meer topics over, maar die zijn allemaal te oud om nog in te kunnen reageren.
Dat werkt niet bij topics die écht oud zijn. Probeer bijvoorbeeld maar eens te reageren in TRV / Moldavië.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gewoon op die "er is X dagen niet gepost, weet je zeker...[iets in die geest]" link klikken en je kan posten, geen probleem. Of bedoel je dat het voor je gevoel te oud is?
Ah, dat had ik nog nooit eerder gezien. Vraag me af wat de grens is.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 23:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat werkt niet bij topics die écht oud zijn. Probeer bijvoorbeeld maar eens te reageren in TRV / Moldavië.
Ik denk niet dat mijn vriendin er heel blij mee is als ik daar een Mexicaanse ga trouwen.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:23 schreef flipsen het volgende:
Enkele reis? Wat zijn je plannen? Ik zou ter plekke een cursus doen als je daar tijd voor hebt. Ongetwijfeld goedkoper en je zit er direct in. Dé manier is overigens om een Mexicaanse vriendin daar te zoeken en te trouwen. Althans, dat heeft mij goed geholpen (maar dan een Argentijnse)
Plus een boekje "Hoe&Wat in het Spaans", een vriendelijke glimlach en handen en voeten?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Tijd is wel te maken, een dag of 5 moet wel voldoende zijn om vooruit te kunnen lijkt me?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |