Omdat je vaak alleen maar negatieve verhalen hoort over claims bij reisverzekeringen, bij deze een positief verhaal. En nee, ik heb geen aandelen

Mijn vrouw en ik waren tijdens onze reis door Peru ook in een lodge bij Puerto Maldonado. Daar is ze, ondanks antimuggenspul en klamboe, compleet lekgeprikt door ongedierte en had daar een allergische reactie op. We zouden na 3 nachten in de lodge nog 2 nachten in een andere lodge doorbrengen (voor mijn reisorganisatie waren we bezig met een "inspectie-reis"), maar besloten dat het wel mooi was geweest en we beter terug konden vliegen naar Lima om daar naar een fatsoenlijk ziekenhuis te gaan.
Op het vliegveld van Puerto Maldonado losse tickets gekocht naar Lima, omdat we de vluchten van LAN niet konden wijzigen (toestel zat vol voor die dag). Volgende dag bij LAN binnengestapt om ons ervan te verzekeren dat de rest van ons vluchtschema niet zou worden geannuleerd wegens een no-show in Puerto Maldonado en dat kon eigenlijk niet. Maar, met medische documenten van het ziekenhuis konden we uiteindelijk de tickets wijzigen, waar uiteraard wel weer flinke kosten aanzaten.
Bon, bij thuiskomst de reisverzekering (World Nomads in dit geval) op de hoogte gebracht en de kosten van het ziekenhuis én van de 2 nieuwe tickets+kosten van het wijzigen van de LAN-vlucht geclaimd, tegen beter weten in. We hadden namelijk op eigen houtje besloten terug te vliegen naar Lima, zonder medische indicatie van een ziekenhuis in Puerto Maldonado.
Wat schertst mijn verbazing: de verzekering heeft keurig netjes én de ziekenhuiskosten, én de kosten van de tickets en het wijzigen teruggestort (na aftrek van eigen risico natuurlijk), terwijl ze eerder hadden gevraagd of we wel een medische indicatie uit Puerto Maldonado hadden

Bij deze,

voor een reisverzekering die wél met klanten meedenkt en zich niet achter alle regeltjes verschuilt
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.