bij nieuwbouw is er meestal geen spraken van overname, vorige eigenaar en originele staatquote:Op maandag 16 juni 2014 22:02 schreef Kaviaar het volgende:
Gaat het niet toevallig om een overname? En dat de vorige eigenaar het terug in orginele staat moet brengen als jullie niet akkoord gaan?
Het is natuurlijk ook de aanleg van het toilet + aanleg riolering en waterleiding dat er niet standaard zit.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:19 schreef RamteamJax het volgende:
Bij de Gamma kost een nieuw toilet 199 euro, geen 1300.
Een redelijk design/vrij hangend toilet kan 1300 of meer kosten, maar kan ook voor 549 euro, van Sanibroyeur zelfs nog wel.
Je hoeft niet perse een Villeroy & Bosch te hebben..toch ?
Maar 1300 euro is wel heel erg voorbarig. Waarschijnlijk is het nog een naamloos toilet waar de woningbouw nog even keiharde dubbele winst op wil maken. Niet accepteren.
Ehm, elke badkamer heeft een aansluiting voor een (tweede) toilet. De leidingen zijn gewoon aanpasbaar. 1300 euro is schandalig.quote:Op maandag 16 juni 2014 22:28 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook de aanleg van het toilet + aanleg riolering en waterleiding dat er niet standaard zit.
Villeroy en Boch is wel een duur merk, maar TS zou wel niet de optie krijgen om zelf weer een andere uit te zoeken.
Dat is zeker niet zo. Bij mijn nieuwbouwproject zijn er huizen met en huizen zonder dikke afvoer omhoog,quote:Op maandag 16 juni 2014 22:30 schreef RamteamJax het volgende:
[..]
Ehm, elke badkamer heeft een aansluiting voor een (tweede) toilet. De leidingen zijn gewoon aanpasbaar. 1300 euro is schandalig.
Helemaal duidelijk!quote:Op maandag 16 juni 2014 23:31 schreef k_man het volgende:
De extra kosten van meerwerk komen vaak vooral doordat het afwijkt van de standaard. Het zou veruit het makkelijkst zijn als de aannemer gewoon honderd dezelfde woningen kon bouwen. Je legt de loodgieter één keer uit wat er moet gebeuren en vervolgens herhaalt-ie dat honderd keer. Afwijkingen zijn lastig. Daar moet je dan apart weer een tekening voor maken, je moet bijhouden welk meerwerk in welk huis komt, je moet extra sparingen maken, extra toezicht houden, etc.
Het gaat wel wat verder dan even een pot en een paar buizen extra kopen en die in dat huis frotten.
Het gaat zo te zien om een 2e toilet. Tenminste, dat maak ik op uit de TT. En uit de 3 keer dat het in de OP staat.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:13 schreef macondo het volgende:
Beetje gek als je voor een huurwoning moet betalen voor een wc.
Tapijt, laminaat, verf : ok. Maar sanitair hoort er gewoon in te zitten.
No shit.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:55 schreef Zwolsboy het volgende:
wel zitten ze bij een andere woningbouw zou daar het verschil kunnen zitten?
Ben je nou zo dom of heb je gewoon geen enkele zin om dingen zelf uit te zoeken?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:55 schreef Zwolsboy het volgende:
Bij sanitair kon je trouwens een Grohe ? thermostaatkraan bijkopen 319,- incl. montage, is dat duur ?
Ik heb bij mijn aannemer 271 extra betaald voor een thermostaatkraan met regendouche (incl minderwerk voor standaard kraan).quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:55 schreef Zwolsboy het volgende:
Het gaat inderdaad om een 2e toilet in de badkamer.
Gek genoeg, door de buurt gelopen, andere bewoners gesproken van het zelfde type woning alleen opgeleverd in 2012, die kregen standaard een 2e toilet erbij, wel een simpele... wel zitten ze bij een andere woningbouw zou daar het verschil kunnen zitten?
Groot verschil is wel, wij moeten het direct met de aannemer kortsluiten, hun deden het via de woningbouw en die hadden hun eigen aannemer...
En mijn schoonouders hebben begin 2011 hun eigen toilet laten renoveren koste hun 1369,- incl tegels(mozaienk), toiletpot, fontein, leidingen, vloertegels, arbeidsuren. Ook een zwevend toilet van Villeroy en Boch.
Bij sanitair kon je trouwens een Grohe ? thermostaatkraan bijkopen 319,- incl. montage, is dat duur ?
De standaard Venlo kraan komt dan te vervallen. Een vaatwasser aansluiting in de keuken 379,-
Dan is het plaatsen van een toilet niet zo moeilijk meer. Voor 150 euro kan je dan wel klaar zijn maar ik zou er niets meer voor uittrekken.\quote:
Afdoppen onder het tegelwerk geloof ik niet zo erg, dat zou je nog kunnen vragen of dat zo is.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:46 schreef Zwolsboy het volgende:
Mailtje !
Standaardtoilet in de badkamer meerprijs ¤ 635,-
Geen toilet in de badkamer 0,- er komt een afgedopte afvoer en aansluiting.
Wat is goedkoper, door een andere aannemer laten doen ?
Heb al gebeld met een paar loodgieters, maar die willen geen prijzen geven, en ik moet voor dinsdag een keuze maken, en het huis bekijken kan niet, want slechts de fundering en muren staan er momenteel. Wat denken jullie?
[ afbeelding ]
Excact zon toilet pot (wisa) hebben we nu in onze huidige huurwoning, wat zou zoiets kosten om het achteraf te plaatsen ?
als je het zelf doet ¤225quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:46 schreef Zwolsboy het volgende:
Excact zon toilet pot (wisa) hebben we nu in onze huidige huurwoning, wat zou zoiets kosten om het achteraf te plaatsen ?
Boven geen 2e toilet kregen we te horen bij toewijzing, wel mogelijk als optie extra werk.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:48 schreef peug306 het volgende:
in mijn ogen.
heeft de woningbouw aangeboden er een 2e toilet in te zetten? welek voorwaarde hingen daaraan.
heeft de huurder om een 2e toilet gevraagt , en dus zit niet in huur betalen . wel in huur , gratis.
woningbouw wil een 2e toilet daar okee gratis.
ik vind dit erg van , ik wil een 2e toilet. maarja kost zoveel hoe zit dat?
Ik vind het geweldigquote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:18 schreef Zwolsboy het volgende:
http://www.sanitairwinkel(...)oorlopende-voet-wit/
Dit systeem vinden we mooi, kost minder dan 350,- voor een A merk toilet!
Wat vinden jullie hiervan
Wat zou zon zwevend toilet kosten als je het door een andere aannemer/loodgieter laat doen?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik vind het geweldig, hoe wel ik meer gecharmeerd ben van vrijhangende toiletpotten. Maar hier is niks mis mee (heeft ie de goede uitgang voor de bestaande leiding).
Als ik in je buurt zou wonen, zou ik je helpen met plaatsen, alleen al uit m'n respect voor je eigenwijsheid en keuze om je niet door "sociaal huurbeleid" te laten afzetten! ¤1300 voor een toilet....![]()
Het is niet 250,- meer, een standaard basic merkloos toilet kost ruim 600,- als je deze zou kiezen denk ik dat ze er 900 voor willen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 20:10 schreef OngeschiktX het volgende:
Monteer je het zelf? Het scheelt je maar 250 euro. Als je het laat doen, scheelt het bijna niets en is het een hoop gedoe.
En weghalen? Dat doe je toch alleen wanneer het moet van de woningbouw? Je hebt er zelf niets aan in ieder geval, behalve een hoop werk. Het laat na 10 jaar wel meer dan twee gaatjes achter. Over het algemeen 4 vrij grote gaten, een enorm gat voor riool, wateraansluiting, smerige kitrand en misschien verkleurde vloer.
2 uur werk a ¤30 p/u dus zeg ¤60. Zat genoeg voor een loodgieter.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 21:44 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat zou zon zwevend toilet kosten als je het door een andere aannemer/loodgieter laat doen?
Een ander merk bijv?
Mits alle leidingen op hun plek zitten misschienquote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:07 schreef blomke het volgende:
[..]
2 uur werk a ¤30 p/u dus zeg ¤60. Zat genoeg voor een loodgieter.
Tegenwoordig worden er in 99,9% van de gevallen een muurplaat van 15 cm geplaatst.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:15 schreef bouwfraude het volgende:
...
Een thermostaat kraan kan je heel simpel zelf vervangen, bewaar de originele.
Je hebt twee h.o.h. afstanden, 12 cm en 15 cm. In 15 cm heb je meer keus dus zal er wel 12 cm inzitten
Ik heb nu een Venlo nimbus douchekraan (+/- 100 euro online) blijft ook koel aan de buitenkant.
....
Mijn antwoord impliceert ook dat een loodgieter te duur is.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:57 schreef Vonkenboer het volgende:
En dan nog zie ik geen enkele loodgieter voor ¤ 60,- een wc pot plaatsen![]()
Dat klopt, maar in het geval dat je 120 mm H-o-H hebt, zijn die passende kranen ook volop nog te verkrijgen.quote:Op zondag 22 juni 2014 13:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Tegenwoordig worden er in 99,9% van de gevallen een muurplaat van 15 cm geplaatst.
.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:07 schreef blomke het volgende:
[..]
2 uur werk a ¤30 p/u dus zeg ¤60. Zat genoeg voor een loodgieter.
Oh dus die miljarden die ze hebben laten verdampen kwamen niet voort uit de huren?quote:Op maandag 16 juni 2014 22:27 schreef ejfaar het volgende:
Zeiken over de huur terwijl je een sociale huurwoning hebt en dan ook nog denken dat de woningbouw er op verdient
Kost ruim 600,-quote:Op zondag 22 juni 2014 23:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gewoon een standaard pot laten plaatsen.
Dat ze het bij Vestia en Rochdale verpesten zegt niet dat je eigen woningstichting ook zo werkt he.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Oh dus die miljarden die ze hebben laten verdampen kwamen niet voort uit de huren?
voor iemand met installatie techniek een kattepis toch.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:37 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
wanneer de bouw klaar is dan kijk ik wel wat ik doe
¤350 + ¤60 = ¤410 is zat genoeg. Kan je nagaan wat er bij die ¤1300 door die gabbers aan wordt verdiend.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:37 schreef Zwolsboy het volgende:
Heb al een paar loodgieters gebeld, een duoblok van vileroy boch doen ze voor 500,-
Voor het plaatsen van een pot?quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:37 schreef Zwolsboy het volgende:
Leuke brief hierzo, bevestiging dat je het niet doet. Achteraf laten doen kosten geschat 3500 - 4000...
...
Worden de leidingen echt afgedopt en weggewerkt ? Op een plek die je eenvoudig weer los kunt halen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:37 schreef Zwolsboy het volgende:
Leuke brief hierzo, bevestiging dat je het niet doet. Achteraf laten doen kosten geschat 3500 - 4000...
...
In de brief staat duidelijk, standaard een afgedopte afvoer en afgedopte (koud)waterleiding in het zicht.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Worden de leidingen echt afgedopt en weggewerkt ? Op een plek die je eenvoudig weer los kunt halen.
Of wordt de hele constructie qua afvoer voor het toilet en de waterleiding er naar toe compleet weggelaten ?
quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:32 schreef Zwolsboy het volgende:
3500 a 4000 kan best kloppen als er helemaal niks zit, maar dat is in dit geval niet zo, ik hou de bouwplaats in de gaten, tot nu toe zit er beneden een pijp naar boven en op 50 cm zit er een rode dop op. De muren zijn ze nu aan het bouwen.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Voor het plaatsen van een pot?![]()
leidingen worden toch boven het tegelwerk afgedopt?
Vind je het gek dat mensen zeggen: "de helft is nog te veel betaald"?quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Worden de leidingen echt afgedopt en weggewerkt ? Op een plek die je eenvoudig weer los kunt halen.
Of wordt de hele constructie qua afvoer voor het toilet en de waterleiding er naar toe compleet weggelaten ?
als je twee S-koppelingen met een sprong van 16mm hebt, kan je alle kanten uit,quote:Op zondag 22 juni 2014 13:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Tegenwoordig worden er in 99,9% van de gevallen een muurplaat van 15 cm geplaatst.
Thermostaatkraan zou ik achteraf zelf vervangen voor een Grohe; en de oude mooi bewaren.
En die oude plaatst je bij vertrek uit de huurwoning zelf gewoon weer terug.
Ja, maar jij geeft voor een euro wisselgeld nog 50 cent terug.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:13 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
[..]
Vind je het gek dat mensen zeggen: "de helft is nog te veel betaald"?
Nu niet, maar na verloop van vele jaren gaan ze grof op verdienen..quote:Op maandag 16 juni 2014 22:27 schreef ejfaar het volgende:
Zeiken over de huur terwijl je een sociale huurwoning hebt en dan ook nog denken dat de woningbouw er op verdient
Na 5,5 jaar spelen ze quitte op die extra aanlegkosten als ze de huur 20 euro per maand hoger maken. Daarna verdienen ze er nog vele tientallen jaren op.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 08:07 schreef Barrah het volgende:
Wat usernaamvergeten zegt.
Verhuurder kiest hiervoor omdat ze de huur voor de eerste lichting huurders laag willen houden (dus bezuinigen op standaard 2e toilet). Dat jij voor de volledige kosten moet opdraaien is een beetje vuil, maar ze willen dat kennelijk niet voor het hele project voorfinancieren. 1300 euro per woning tegen 20 euro per maand extra huur, duurt wel even voor je dat hebt terugverdiend...
Dat ze bij woningwissel meer huur mogen vragen komt door het puntensysteem, daar kan de verhuurder weinig aan doen. Het lijkt op sociale sector en dat is geen vetpot. Grote kans dat de woning na de eerste huurder de vrije sector in gaat. Zie dat hier ook veel gebeuren. Heeft te maken met de opgave van corporaties om een minimaal aantal woningen te bouwen jaarlijks.
Daar leg je een complete badkamer voor aanquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:37 schreef Zwolsboy het volgende:
...
Maar daar mogen ze wel aan meebetalen met als gevolg dat er overal op bezuinigd moet worden. Onderhoud, tweede toilet, enz.. Fijn dat Vestia-gedoequote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dat ze het bij Vestia en Rochdale verpesten zegt niet dat je eigen woningstichting ook zo werkt he.
Dat dus en je hebt nog super profi kwaliteit ook!quote:Op woensdag 16 juli 2014 06:59 schreef Gieliovd het volgende:
Jas een frame tegen de muur voor ¤150, stukkie multiplex, tegels, pot er tegenaan... Kan jij kleien voor ¤300 en wat tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |