abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141192887
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:53 schreef Mani89 het volgende:
Waarom kunnen Afrikaantjes eigenlijk niet keepen? Is er ooit een donkere keeper van wereldklasse geweest?
Die van Nigeria is wel goed. Speelt bij Lile.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:03:41 #102
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_141192900
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:58 schreef misteriks het volgende:
wat een vervelende neerbuigende reacties hier wederom; belgjes, afrikaantjes, en dat allemaal door hollandertjes met een klein piemeltje :{w

OT
wordt waarschijnlijk geen al te mooie partij, maar Belgie moet dit gewoon winnen, desnoods met een 1-0 in de 93e minuut (bedankt Dries Mertens!)
Ah joh laat gaan, die Afrikaantjes, ja toch? Kan jou dat nou schelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mani89 op 17-06-2014 12:09:53 ]
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:04:38 #103
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_141192925
Gaat België ook weer nu het volkslied van de tegenstander wegfluiten?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:04:43 #104
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_141192926
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:54 schreef tyrvenom het volgende:
hehe lache topic dit :)
ook uitkijken voor kompany, die kan ook wel eens agressief tackelen en zich zelfs in het middenveld wagen om daar de bal met kracht weg te halen. Dus als die wat verkeerd tackelt zijn we onze beste verdediger direct kwijt...
Kompany kan best wel eens fel inkomen, maar volgens mij wel bijna altijd perfect op de bal en niet op de man, zijn timing is perfect. Hij krijgt ook helemaal niet zo vaak rood volgens mij (maar goed, dat is dan in de Engelse competitie natuurlijk, daar mag er wat meer).
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:07:36 #105
429624 tyrvenom
Belgie, een land apart?
pi_141193027
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:00 schreef misteriks het volgende:

[..]

Ik hoop dat de Bleeckere zijn werk goed gedaan heeft. Is dit trouwens de norm, dat een land een (voormalig) scheidsrechter meeneemt om oook zijn expertise bij te brengen? ik vond het redelijk opvallend
de bleeckere staat er wel om bekend om een show rond zich op te voeren... Ongeacht zijn kwaliteiten als scheidsrechter.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:07:45 #106
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_141193032
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:04 schreef Pumatje het volgende:
Ik hoop van niet, ik wist van plaatsvervangende schaamte niet waar kruipen en ik zat alleen voor mijn TV. Wat kan ik me daar in opwinden, totaal ongepaste onsportiviteit. :r
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:09:18 #107
429624 tyrvenom
Belgie, een land apart?
pi_141193084
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:04 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Kompany kan best wel eens fel inkomen, maar volgens mij wel bijna altijd perfect op de bal en niet op de man, zijn timing is perfect. Hij krijgt ook helemaal niet zo vaak rood volgens mij (maar goed, dat is dan in de Engelse competitie natuurlijk, daar mag er wat meer).
idd, dat bedoel ik ook wel, hij is een rasechte verdediger maar ik had het meer over de scheidsrechter die nogal gauw kaartjes trekt...

quote:
dat is idd schaamteloos gedrag en mag van mij ook afgestraft worden...
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:15:14 #108
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_141193287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:07 schreef tyrvenom het volgende:

[..]

de bleeckere staat er wel om bekend om een show rond zich op te voeren... Ongeacht zijn kwaliteiten als scheidsrechter.
Is hij echt mee als soort van scheidsrechter expert. Om de jongens nog eens extra de aandacht te laten vestigen op hoe er op het WK zal gefloten worden? Qua professionaliteit vind ik dat nog niet zo gek eigenlijk, dat zijn weer extra details waar ze rekening mee kunnen houden.
pi_141193342
sowieso maar wat bets zetten op gele kaarten :9
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:17:38 #110
429624 tyrvenom
Belgie, een land apart?
pi_141193369
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:15 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Is hij echt mee als soort van scheidsrechter expert. Om de jongens nog eens extra de aandacht te laten vestigen op hoe er op het WK zal gefloten worden? Qua professionaliteit vind ik dat nog niet zo gek eigenlijk, dat zijn weer extra details waar ze rekening mee kunnen houden.
voor zover ik heb begrepen gaat hij de vooral de spelregels ( ja je hoort het goed :) ) er in pompen bij de duivels zodat ze zo weinig mogelijk overtredingen begaan. Buitenspel zouden ze nu toch al moeten kennen he ;)

ff opgezocht: op voetbalkrant.com staat:
De Bleeckere geeft Rode Duivels les: "Twee gele kaarten is al een schorsing"

De Rode Duivels kregen gisteren onderricht van Frank De Bleeckere. De topscheidsrechter op rust kroop eventjes opnieuw in zijn rol van spelleider. Waar moeten de Rode Duivels op letten in Brazilië?

Cédric De Volder in Westkappele

Een wereldkampioenschap is een aaneenschakeling van momentopnames. Elk detail kan beslissend zijn met het oog op het verdere verloop van het toernooi. Marc Wilmots laat dan ook niets aan het toeval over en liet Frank De Bleeckere gisteren voor klasgroep 'Rode Duivels' staan. Wat hebben onze landgenoten opgestoken van de les?

"Eigenlijk was het een beetje een herhaling van hetgeen iedereen aan het begin van het seizoen bij zijn club te horen krijgt", legt Dries Mertens uit. "Al vind ik het wel een goede zaak om die dingen nog eens op te frissen. Zo moeten we absoluut vermijden om domme gele kaarten te pakken. Na twee eenheden moeten we al een wedstrijdje op de strafbank zitten, hé."

Steven Defour heeft dan weer geen nieuwe dingen geleerd van de voormalige topscheidsrechter. "De Bleeckere benadrukte vooral dat de intensiteit van de actie belangrijk is in de beoordeling van de scheidsrechters. Het wordt dus opletten met tackles, hé. Eentje over de bal zal altijd een rode kaart opleveren. Ook al raak je de tegenstander amper."

"Ik wist eerlijk gezegd niet dat je een gele kaart kon krijgen door je truitje over het hoofd te steken bij een doelpunt", besluit Axel Witsel. "Tenslotte heb je dat truitje dan nog aan, hé. (lacht) Dat ik toch bijna nooit een doelpunt maak? Ja, dat klopt. Het is al geleden van de interland tegen Oostenrijk. Maar ik acteer nu in een meer defensieve rol, hé
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:22:35 #111
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_141193546
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:17 schreef tyrvenom het volgende:

[..]

voor zover ik heb begrepen gaat hij de vooral de spelregels ( ja je hoort het goed :) ) er in pompen bij de duivels zodat ze zo weinig mogelijk overtredingen begaan. Buitenspel zouden ze nu toch al moeten kennen he ;)

ff opgezocht: op voetbalkrant.com staat:
De Bleeckere geeft Rode Duivels les: "Twee gele kaarten is al een schorsing"

De Rode Duivels kregen gisteren onderricht van Frank De Bleeckere. De topscheidsrechter op rust kroop eventjes opnieuw in zijn rol van spelleider. Waar moeten de Rode Duivels op letten in Brazilië?

Cédric De Volder in Westkappele

Een wereldkampioenschap is een aaneenschakeling van momentopnames. Elk detail kan beslissend zijn met het oog op het verdere verloop van het toernooi. Marc Wilmots laat dan ook niets aan het toeval over en liet Frank De Bleeckere gisteren voor klasgroep 'Rode Duivels' staan. Wat hebben onze landgenoten opgestoken van de les?

"Eigenlijk was het een beetje een herhaling van hetgeen iedereen aan het begin van het seizoen bij zijn club te horen krijgt", legt Dries Mertens uit. "Al vind ik het wel een goede zaak om die dingen nog eens op te frissen. Zo moeten we absoluut vermijden om domme gele kaarten te pakken. Na twee eenheden moeten we al een wedstrijdje op de strafbank zitten, hé."

Steven Defour heeft dan weer geen nieuwe dingen geleerd van de voormalige topscheidsrechter. "De Bleeckere benadrukte vooral dat de intensiteit van de actie belangrijk is in de beoordeling van de scheidsrechters. Het wordt dus opletten met tackles, hé. Eentje over de bal zal altijd een rode kaart opleveren. Ook al raak je de tegenstander amper."

"Ik wist eerlijk gezegd niet dat je een gele kaart kon krijgen door je truitje over het hoofd te steken bij een doelpunt", besluit Axel Witsel. "Tenslotte heb je dat truitje dan nog aan, hé. (lacht) Dat ik toch bijna nooit een doelpunt maak? Ja, dat klopt. Het is al geleden van de interland tegen Oostenrijk. Maar ik acteer nu in een meer defensieve rol, hé
Het werpt zijn vruchten al af, stel je voor dat Witsel op zo'n manier geel zou pakken en geschorst zou geraken. Is toch de rots in de branding van het middenveld.
pi_141193609
Toch benieuwd naar de Belgen. Het niveau van de grote 4 valt tot nu toe op Duitsland na wat tegen terwijl de outsiders goed spel laten zien.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:26:45 #113
380998 DarkAccountant
pi_141193695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:24 schreef hafcfan het volgende:
Toch benieuwd naar de Belgen. Het niveau van de grote 4 valt tot nu toe op Duitsland na wat tegen terwijl de outsiders goed spel laten zien.
Ik vind Duitsland op dit moment inderdaad de grote favoriet.

En ik ben bang dat België in de tweede ronde tegen Portugal zal moeten. Ronaldo staat dan op links, terwijl ik de rechtsback positie bij België eigenlijk het slechtst bezet vind. Maar goed, we zien wel.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:27:03 #114
429624 tyrvenom
Belgie, een land apart?
pi_141193702
ohja de 4 officiele tips die de belgen meekregen van de scheids:

1. Pas op voor 'vanishing spray'

De Bleeckere: ‘Bij een vrije trap in de buurt van de grote rechthoek zal je als speler geen meters meer kunnen stelen. Elke ref heeft een busje vanishing spray op zak. Dat is een witte spray waarmee hij aangeeft waar de bal moet liggen en waar het muurtje moet staan. Hij zal letterlijk een witte streep op het veld trekken waar je als verdediger moet achterblijven. Voor ons Europeanen is dat nieuw. Maar in Zuid-Amerika kennen ze het al langer en de ervaring leert dat spelers zich dan gedisciplineerder gedragen. Ook voor onze internationals zal het wennen zijn. Daarom heb ik hen alvast een paar busjes ter beschikking gesteld. Kunnen ze eventueel oefenen op training. Maar, sowieso: blijf achter die streep. Anders dreig je geel te krijgen. Terloops: na circa twintig seconden verdwijnt de streep weer.’

2. Respecteer de doellijntechnologie

De Bleeckere: ‘Minder nieuw voor tal van internationals omdat het in de Premier League al bestaat, maar op het WK is het wel voor het eerst dat doellijntechnologie gebruikt wordt. Veertien camera’s in het doel zullen onmiddellijk aan de ref duidelijk maken of de bal al dan niet over de doellijn is geweest. Ga hierover dan ook nooit meer in discussie. Het kan je alleen maar geel opleveren.’

Onterecht afgekeurde goals zoals die van Lampard tegen Duitsland zouden (in principe) dus niet meer mogen voorkomen:

3. Bedek je gezicht niet

De Bleeckere: ‘Ook niet ­geheel nieuw, maar voor sommigen altijd weer onduidelijk: wat mag wel, wat mag niet met je shirt? Mijn advies: hou het altijd netjes aan, ook als je een goal viert. Je shirt uittrekken mag sowieso niet, dat is automatisch geel. Maar het is ook verboden om je shirt strak over je hoofd te trekken. Opnieuw: je riskeert alleen maar geel te krijgen.’

Het shirt uittrekken zoals Balotelli levert dus altijd een (dure) gele kaart op:

4. Vermijd elke 'roekeloze' tackle

De Bleeckere: ‘Ook hier ­bestaat vaak verwarring over. Bij welke tackles riskeer je geel, bij welke rood? Aan de hand van beelden hebben we de spelers gewezen op het verschil tussen een roekeloze tackle en een tackle met excessive force. Bij de eerste tackel je over de grond en blijft de bal speelbaar. Daar kan je hooguit geel voor krijgen. Bij de tweede breng je de tegenstander in gevaar. De voet die boven de bal komt, de studs naar voren of een charge op het scheenbeen: weet dat je daar altijd rood voor krijgt.’

Tackles zoals die van de Algerijn (tegenstander van de Rode Duivels in Groep H) Madjid Bougherra zijn dus uit den boze:

bron: nieuwsblad

edit: je moet maar eens youtuben op nasty two footed tackle on Charles Kaboré
is tackle van de algerijn maar echt een doodstackle :s

[ Bericht 2% gewijzigd door tyrvenom op 17-06-2014 11:32:21 ]
pi_141193958
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:27 schreef tyrvenom het volgende:
ohja de 4 officiele tips die de belgen meekregen van de scheids:

bron: nieuwsblad

edit: je moet maar eens youtuben op nasty two footed tackle on Charles Kaboré
is tackle van de algerijn maar echt een doodstackle :s
Oh boy, de padvinders uit België mogen ook weer een keer naar het WK
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:34:58 #116
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_141193974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:24 schreef hafcfan het volgende:
Graag een oordeel vellen na de partij tegen Rusland. Ik denk dat enkel die wedstrijd de echte kwaliteit van de Belgen zal blootleggen. Algerije wordt een beetje zoals een Portugal voor NL
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  Moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 11:39:25 #117
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_141194142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:26 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Ik vind Duitsland op dit moment inderdaad de grote favoriet.

En ik ben bang dat België in de tweede ronde tegen Portugal zal moeten. Ronaldo staat dan op links, terwijl ik de rechtsback positie bij België eigenlijk het slechtst bezet vind. Maar goed, we zien wel.
Ronaldo was niet echt op dreef gisteren. De rest van de Portugezen ook niet.
pi_141194177
Feghouli speelt die Hazard helemaal van het veld joh, wat kan die ballen zeg. Klasse speler. Ja, wereldventje.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:41:21 #120
429624 tyrvenom
Belgie, een land apart?
pi_141194185
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:34 schreef byah het volgende:

[..]

Oh boy, de padvinders uit België mogen ook weer een keer naar het WK
mss dat die karatetrap in de vorige wk finale door nederland op spanje niet gebeurd was als ze ook dat advies hadden gekregen...
Blijft onnozel hoor, die uitleg van de bleeckere, ik denk dat de 'meeste' voetballers wel weten hoe het spel gespeeld wordt. Maar ik gaf gewoon de uitleg weer naar aanleiding van een vraag...
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:42:38 #121
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_141194240
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:41 schreef tyrvenom het volgende:

[..]

mss dat die karatetrap in de vorige wk finale door nederland op spanje niet gebeurd was als ze ook dat advies hadden gekregen...
Blijft onnozel hoor, die uitleg van de bleeckere, ik denk dat de 'meeste' voetballers wel weten hoe het spel gespeeld wordt. Maar ik gaf gewoon de uitleg weer naar aanleiding van een vraag...
Ik vind dat het soms van zulke details kan afhangen en dan kan een beetje opfrissing geen kwaad. Ook al zijn het 'professionelen', laksheid in zulke dingen sluipt er makkelijk in.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:46:17 #122
429624 tyrvenom
Belgie, een land apart?
pi_141194338
quote:
Ik vind dat het soms van zulke details kan afhangen en dan kan een beetje opfrissing geen kwaad. Ook al zijn het 'professionelen', laksheid in zulke dingen sluipt er makkelijk in.
ja ben ik mee eens, maar dat het zo in de pers komt, zegt wel wat over de bleeckere en zijn ego vind ik persoonlijk. Die zaakjes kunnen ook vermeld worden zonder pers erbij, denk dat nederland ook wel de regeltjes nauwkeurig terug heeft moeten bestuderen..
Nuja persoonlijk allemaal dat ik dit zeg, want De Bleeckere is niet echt mijn favoriet ivm persoonlijkheid, scheidsrechter deed hij zeker niet slecht

[ Bericht 24% gewijzigd door tyrvenom op 17-06-2014 11:52:54 ]
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:57:11 #123
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_141194698
Al een beetje spanning voor vanavond...Toch vrees ik ervoor dat het niet makkelijk zal gaan tegen die Algerijen. Stug ploegje.
Trotse Belg.
pi_141194707
Blijft triest om te zien hoe sommige Nederlanders bijna schuimbekkend klaarstaan om te zien hoe de Belgen verliezen om dan helemaal los te gaan. Dat voor een land dat 12 jaar hard gewerkt heeft om het nationale elftal terug op niveau te krijgen. Een land dat het gewoon verdiend om er terug bij te zijn. Een land waar de mensen daarom best enthousiast mogen zijn.

Vorig WK/EK in Antwerpen was oranje trouwens de hoofdkleur aan de cafés. Omgekeerd zie ik zoiets niet meteen gebeuren...
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:01:35 #125
380998 DarkAccountant
pi_141194852
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:57 schreef lolcat8811 het volgende:
Vorig WK/EK in Antwerpen was oranje trouwens de hoofdkleur aan de cafés. Omgekeerd zie ik zoiets niet meteen gebeuren...
Dat komt gewoon omdat er in Antwerpen en de hele grensstreek veel Nederlanders wonen hé. Die cafés willen gewoon volk lokken.

Overigens vaak al tweede- of zelfs derde-generatie inwijkelingen van wie de ouders ooit naar België zijn verhuisd omdat de huizenprijzen hier lager lagen (dat is nu, zeker in die streek, niet meer het geval).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')