abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141197867
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kijk eens iets verder dan je neus lang is...
Ja, kom maar weer met je moraalgeneuzel over dat het niet eerlijk is etcetera. Nou en? Big deal! Gewoon niet te hard rijden, word je ook nooit op de bon geslingerd om redenen die jij niet OK vindt. Dan is er niets aan de hand.

En dat andere mensen nog wel te hard rijden, levert de staatskas extra geld op. Niets mis mee toch? De mensen die hier uitgemolken worden, zijn mensen die er voor kiezen om te hard te rijden. Die hadden zich dus ook niet uit hoeven laten melken.
pi_141198089
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:36 schreef Mystikvm het volgende:

Ja, kom maar weer met je moraalgeneuzel over dat het niet eerlijk is etcetera. Nou en? Big deal! Gewoon niet te hard rijden, word je ook nooit op de bon geslingerd om redenen die jij niet OK vindt. Dan is er niets aan de hand.
Ik klaag niet over beschikkingen (stuur maar op, het levert mij doorgaans juist geld op) en die krijg ik ook zelden en ze zijn allemaal verdiend (ik krijg er eigenlijk veel te weinig gelet op dat ik toch geregeld wat sneller rijd dan toegestaan).

Ik klaag over het feit dat de overheid dit als melkkoe is gaan gebruiken, terwijl het een instrument moet zijn om de verkeersveiligheid te bevorderen.

quote:
En dat andere mensen nog wel te hard rijden, levert de staatskas extra geld op. Niets mis mee toch? De mensen die hier uitgemolken worden, zijn mensen die er voor kiezen om te hard te rijden. Die hadden zich dus ook niet uit hoeven laten melken.
En iemand die niet goed oplet moet niet zeiken dat zijn portemonnee gestolen word, als vrouw in kort rokje moet je niet zeuren dat je lastig gevallen word door mannen, enz.

Allemaal onzinargumenten.

Het strafrecht is bedoeld om mensen binnen de lijntjes te dwingen. Prima dat je het daarvoor gebruikt.

Zodra je het gaat gebruiken om geld op te halen spreken we van détournement de pouvoir. En dat is VERBODEN. Net als te hard rijden overigens.

Dat de rechters dat verbod niet handhaven (deels ook omdat het in individuele gevallen steeds niet hard te maken valt) is een tweede.

Een overheid hoort de wet te respecteren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_141198499
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:42 schreef DS4 het volgende:
En iemand die niet goed oplet moet niet zeiken dat zijn portemonnee gestolen word, als vrouw in kort rokje moet je niet zeuren dat je lastig gevallen word door mannen, enz.
Ik ben het wel gedeeltelijk eens met de algemene strekking van je verhaal, maar dit is echt een absurde insinuatie. Te hard rijden mag niet. Het is verboden. Hoe oneerlijk je de snelheidsregels op een bepaald stuk ook vindt, iedereen die een rijbewijs heeft weet dat en hoe hij zich er aan moet houden. Als je te hard rijden gelijk stelt aan een kort rokje dragen of niet opletten beweer je óf dat te hard rijden geen schande is of dat slachtoffers van verkrachtingen en berovingen net zo fout zijn als mensen die te hard rijden. Beide geen prettige uitkomst.
pi_141198523
Zoals ik het zie is dat het melken om het melken is wanneer de politie voor elk café gaat staan om 3 uur 's nachts en elke gast die naar buiten komt op de bon gaat slingeren voor openbare dronkenschap. Er is namelijk al jaren geen grootschalig probleem met de meeste cafégangers, dus zou het vreemd zijn om nu ineens iedereen te bekeuren.

Op een snelweg of provinciale weg flitsen vind ik helemaal niet raar. Je mag namelijk niet harder dan 130 op sommige plekken, en iedereen die aan het verkeer deelneemt weet dat. Daarnaast is er wel degelijk een verband tussen slachtoffers en snelheid, want met hogere snelheid richt je meer schade aan. Dat het ongeval wellicht veroorzaakt wordt door onoplettendheid, laagstaande zon, andere weersomstandigheden of technische mankementen doet daar niets aan af. De verkeersveiligheid is minder in het gedrang bij lage snelheden.

Dat allemaal terzijde, want dat is een punt proberen te bewijzen wat voor mij niet het hart van het issue is. Waar het mij om gaat is dat regels regels zijn. En dan kunnen er Godwins gemaakt worden dat het een lieve lust is, ik zie hardrijders die terecht op de bon gaan, en zie geen overheid die gebruik maakt van simpele zielen die niet beter wisten. Ik zie de overheid die mensen op de bon slingert die weten dat er al sinds jaar en dag geflitst wordt op snelwegen, en nog steeds te hard rijden. Dat het geen gevaarlijk traject is wat ongelukken betreft, betekent niet dat je er maar ongestoord te hard mag rijden.

Ik zal er wel simplistisch tegenaan kijken, maar ik zie vooral veel verzuurde mensen die een paar snelheidovertredingen teveel hebben gemaakt en daarom verongelijkt roepen dat de politie maar boeven moet gaan vangen.
pi_141198633
Ik sluit me aan bij Mystikvm. En daarnaast wil ik nog toevoegen dat ik het hilarisch vind dat mensen geschokt zijn dat er geflitst wordt waar het vaakst te hard gereden wordt.
pi_141198761
Wauw..ik moet echt een tripje naar Specsavers maken...ik zat me gewoon de hele tijd al af te vragen wat in godsnaam een mobiele fietser was ;(
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_141203133
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:55 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zal er wel simplistisch tegenaan kijken, maar ik zie vooral veel verzuurde mensen die een paar snelheidovertredingen teveel hebben gemaakt en daarom verongelijkt roepen dat de politie maar boeven moet gaan vangen.
Om te beginnen verzin je bovenstaande en zelfs als het waar is, is het slechts een ad hominem. HET argument van iemand die geen inhoudelijk argument heeft...

Feit is en blijft dat het beleid niet deugt. Dat kan prima naast de vaststelling dat iedereen die harder rijdt dan toegestaan gewoon de boete die hij krijgt verdient.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:23:17 #83
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141203737
Iemand die even een nep advertentie op marktplaats zet?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 16:26:31 #84
168739 Red_85
'echt wel'
pi_141203868
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:23 schreef Manke het volgende:
Iemand die even een nep advertentie op marktplaats zet?
Direct een dikke politiemacht aan de deur, zo rollen ze dan ook weer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_141204655
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:26 schreef Red_85 het volgende:

Lijkt me niet. Het zal ws een Multanova 6F zijn geweest die gejat is en niet een Gatso.
pi_141204962
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf.

_O-

De BOA lag te slapen ofzo? :Z :')
Bij BOA's is het niet zeker dat ze doorhadden wat die dieven aan het doen waren.
pi_141206076
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Valt mee hoor. Waarschijnlijk word je slechts via mail benaderd door een journalist die je wat vragen wil stellen. >:)
pi_141206327
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 16:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Om te beginnen verzin je bovenstaande en zelfs als het waar is, is het slechts een ad hominem. HET argument van iemand die geen inhoudelijk argument heeft...

Feit is en blijft dat het beleid niet deugt. Dat kan prima naast de vaststelling dat iedereen die harder rijdt dan toegestaan gewoon de boete die hij krijgt verdient.
Mijn argument staat als een huis. :D

Als het geen argument was, dan kregen mensen geen boetes meer op de deurmat.
pi_141207238
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:30 schreef Mystikvm het volgende:

Nee. De boodschapper is niet relevant, het gaat om de boodschap.

Jij komt niet verder dan: het is verboden, dus moet je het maar niet doen. Alsof je je hersenen vooral nooit moet gebruiken.

quote:
Die boetes hebben heel weinig met jouw argumentatie te maken. Niets zelfs. Dat snap je hoop ik wel?

Het gaat (nogmaals!!!) om het beleid, niet om de boetes.
pi_141208030
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Lees dit maar eens, de overheid lokt snelheidsovertredingen uit;

http://www.geenstijl.nl/m(...)_lokt_snelheids.html
pi_141215788
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 17:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. De boodschapper is niet relevant, het gaat om de boodschap.

Jij komt niet verder dan: het is verboden, dus moet je het maar niet doen. Alsof je je hersenen vooral nooit moet gebruiken.

[..]

Die boetes hebben heel weinig met jouw argumentatie te maken. Niets zelfs. Dat snap je hoop ik wel?

Het gaat (nogmaals!!!) om het beleid, niet om de boetes.
Sorry, maar als iets niet mag, dan moet je het gewoon niet doen. Dat is mijn argument, en die blijft altijd overeind. Of er boetes worden uitgelokt, of dat de staatskas ermee wordt gespekt is geen argument om wel te hard te rijden, of om te vinden dat je wordt genaaid. Je wordt niet genaaid, want hardrijden is een keuze. Niemand wordt in dit land ten onrechte op de bon geslingerd voor hardrijden. Als je de bon krijgt, heb je ook gewoon te hard gereden.

Jij betrekt mijn argument op iets anders, namelijk dat jij vindt dat het flitsen onrechtmatig gebeurt. Daar heb ik het helemaal niet over.
pi_141216345
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:21 schreef Mystikvm het volgende:

Sorry, maar als iets niet mag, dan moet je het gewoon niet doen. Dat is mijn argument, en die blijft altijd overeind.
Lees jij wel eens posts van anderen? Zo ja, zou je dat dan ook goed willen doen? Ik heb nu meermaals aangegeven dat de boetes an sich terecht zijn individueel gezien, maar dat het gaat om het beleid.

Ga daar gewoon eens op in, want nu heeft het veel weg van trollen.

quote:
Of er boetes worden uitgelokt, of dat de staatskas ermee wordt gespekt is geen argument om wel te hard te rijden, of om te vinden dat je wordt genaaid. Je wordt niet genaaid, want hardrijden is een keuze. Niemand wordt in dit land ten onrechte op de bon geslingerd voor hardrijden. Als je de bon krijgt, heb je ook gewoon te hard gereden.
Nogmaals: lees mijn posts eens aandachtig.

quote:
Jij betrekt mijn argument op iets anders, namelijk dat jij vindt dat het flitsen onrechtmatig gebeurt. Daar heb ik het helemaal niet over.
Nou, daar heb je het weldegelijk met mij over gehad.

Maar wellicht wil je het er niet meer over hebben. Dat staat je vrij natuurlijk.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:34:33 #93
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_141216595
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:22 schreef Pino0 het volgende:
Ik ben tegen flitsers etc, maar soms is het ook goed om te zorgen dat we geen 2e Rusland worden
Waar doel je op :?
pi_141217193
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lees jij wel eens posts van anderen? Zo ja, zou je dat dan ook goed willen doen? Ik heb nu meermaals aangegeven dat de boetes an sich terecht zijn individueel gezien, maar dat het gaat om het beleid.

Ga daar gewoon eens op in, want nu heeft het veel weg van trollen.

[..]

Nogmaals: lees mijn posts eens aandachtig.

[..]

Nou, daar heb je het weldegelijk met mij over gehad.

Maar wellicht wil je het er niet meer over hebben. Dat staat je vrij natuurlijk.
Iemand die een mening heeft die jij niet deelt is geen troll. Ik vind dat men niet moet bitchen over flitsboetes, want die zijn te voorkomen. Dat ze op plekken staan waar ze flink renderen komt mijns inziens alleen maar omdat er te hard wordt gereden op die plekken. De makkelijkste manier om aan de boete te ontkomen is om niet te hard te rijden.

Ik begrijp argumenten over legitimiteit, ik deel ze alleen niet. En de woede over flitsers en dus het vernielen van flitsapparaten begrijp ik niet. Als er een systeem achter zit om ons geld afhandig te maken, dan kan het eenvoudig ondermijnd worden door niet te hard te rijden.
pi_141219893
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:43 schreef Mystikvm het volgende:

Iemand die een mening heeft die jij niet deelt is geen troll.
Ben je nou zo dom, of doe je alsof?

Het gaat erom dat je hardnekkig doet alsof ik iets anders beweer dan ik heb beweerd.

quote:
Ik vind dat men niet moet bitchen over flits boetes, want die zijn te voorkomen. Dat ze op plekken staan waar ze flink renderen komt mijns inziens alleen maar omdat er te hard wordt gereden op die plekken. De makkelijkste manier om aan de boete te ontkomen is om niet te hard te rijden.
Fijn, maar dat is in deze discussie strikt genomen net zo relevant als wat jij vindt van het weer. Dit is nl. niet het geschilpunt en toch blijf je het maar herhalen alsof ik iets anders beweer.

quote:
Ik begrijp argumenten over legitimiteit, ik deel ze alleen niet.
Als je dat nou eens zou onderbouwen met argumenten die daar op slaan wordt het misschien nog een zinvolle discussie.

quote:
En de woede over flitsers en dus het vernielen van flitsapparaten begrijp ik niet. Als er een systeem achter zit om ons geld afhandig te maken, dan kan het eenvoudig ondermijnd worden door niet te hard te rijden.
Dus jij begrijpt de woede van homoseksuelen niet in landen waar homoseksualiteit verboden is, want dat probleem is eenvoudig te ontlopen door geen seks te hebben met iemand van hetzelfde geslacht?

Vrouwen in Saoedi Arabië moeten niet zeiken dat ze geen auto mogen rijden, want ze kunnen gewoon thuis blijven?

Dit is gewoon een kulargument!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:29:25 #96
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_141220428
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:34 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Waar doel je op :?
Als er nergens controles etc zijn word het 1 groot gekkenhuis met veel meer verkeers doden, een soort 2e Rusland
pi_141221120
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom, of doe je alsof?

Het gaat erom dat je hardnekkig doet alsof ik iets anders beweer dan ik heb beweerd.

[..]

Fijn, maar dat is in deze discussie strikt genomen net zo relevant als wat jij vindt van het weer. Dit is nl. niet het geschilpunt en toch blijf je het maar herhalen alsof ik iets anders beweer.

[..]

Als je dat nou eens zou onderbouwen met argumenten die daar op slaan wordt het misschien nog een zinvolle discussie.

[..]

Dus jij begrijpt de woede van homoseksuelen niet in landen waar homoseksualiteit verboden is, want dat probleem is eenvoudig te ontlopen door geen seks te hebben met iemand van hetzelfde geslacht?

Vrouwen in Saoedi Arabië moeten niet zeiken dat ze geen auto mogen rijden, want ze kunnen gewoon thuis blijven?

Dit is gewoon een kulargument!
Waarom zo agressief?

Je maakt een vergelijking die niet klopt. In homoseksualiteit schuilt geen gevaar. In vrouwen achter het stuur ook niet. Te hard rijden is wel gevaarlijk, daarom is de snelheid begrensd.

Dus, leg het me nog 1 keer uit, als dat voorkomt dat jij nog verder uit je slof schiet. Dat lijkt een flitspaal mij niet waard.
pi_141226900
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:39 schreef Mystikvm het volgende:

Waarom zo agressief?
Ik hou er niet zo van dat mijn woorden verdraaid worden.

quote:
Je maakt een vergelijking die niet klopt. In homoseksualiteit schuilt geen gevaar. In vrouwen achter het stuur ook niet. Te hard rijden is wel gevaarlijk, daarom is de snelheid begrensd.
Harder rijden dan toegestaan is ook niet per definitie gevaarlijk.

quote:
Dus, leg het me nog 1 keer uit, als dat voorkomt dat jij nog verder uit je slof schiet. Dat lijkt een flitspaal mij niet waard.
Jouw argument voor het verbod is dat je er geen last van hebt als je het maar niet overtreedt en dat slaat gewoon nergens op.
pi_141232882
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Waarom zo agressief?

Te hard rijden is niet gevaarlijk want verreweg de meeste ongelukken gebeuren door onoplettendheid of te weinig afstand houden. Snelheden worden veel vaker begrensd op basis van milieuregels of overlast voor omwonenden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2014 01:46:27 ]
  woensdag 18 juni 2014 @ 02:24:10 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_141233209
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf.

_O-

De BOA lag te slapen ofzo? :Z :')
Ontslag op staande voet voor deze medewerker als het aan mij ligt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')